- Що таке маркетплейс?
- Як працюють маркетплейси?
- Які переваги мають маркетплейси?
- Чи є мінуси у торгівлі через маркетплейс?
- Які бувають види маркетплейсів?
- За охопленням асортименту
- За сегментом бізнесу
- По типу продукта
- Для кого найбільш вигідна торгівля на маркетплейсах?
- Чим маркетплейс відрізняється від агрегатора?
- Як почати продавати на маркетплейсі?
- Які маркетплейси найпопулярніші в Україні?
- Розетка
- Prom.ua
- Bigl.ua
- Allo.ua
- Шафа
- Епіцентр
- Які маркетплейси працюють по всьому світу?
- Amazon
- АліЕкспрес
- eBay
- Uber
- Etsy
- Волмарт
- Як вибрати маркетплейс для запуску свого бізнесу?
Маркетплейси стрімко набирають популярність у сфері електронних продажів не тільки в Україні, але й у всьому світі. Ці онлайн-платформи відкривають нові можливості як для продавців, так і для покупців. Вони служать зручною точкою зустрічі, де виробники, дистриб’ютори та невеликі бізнеси можуть представити свою продукцію широкій аудиторії, а клієнти — отримати доступ до величезної різноманітності товарів і послуг.
Ідея маркетплейсу бере свій початок від традиційних ринків і ярмарків, які здавна служили місцем для обміну. З розвитком інтернет-технологій ця концепція перенеслася в онлайн-середовище.
Сьогодні це вже не тільки полегшення процесу електронної торгівлі, але й додаткова гарантія безпеки транзакцій, ширший вибір і розвиток здорової конкуренції між продавцями. Так, сьогодні більше половини світових онлайн-продажів вже здійснюється саме через маркетплейси.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Що таке маркетплейс?
Маркетплейс — це онлайн-платформа, що об’єднує безліч продавців і покупців в одному місці. Це свого роду віртуальний торговий центр, де різні інтернет-магазини пропонують свої послуги.
Для покупців це зручний спосіб знайти потрібний товар за вигідною ціною. Щоб не шукати в декількох онлайн-магазинах, достатньо зайти на один сайт і скористатися зручними фільтрами для пошуку. А ще тут часто діють єдині умови доставки та повернення, програми лояльності та знижки, що робить покупки ще більш привабливими.
Для продавців це можливість отримати величезну аудиторію потенційних замовників без необхідності витрачати власні кошти на створення та рекламу свого інтернет-магазину. Розміщуючи пропозиції на популярних майданчиках, таких як Rozetka, Prom.ua, Amazon або eBay, навіть невеликий бізнес зможе швидко почати продавати товари в мережі та швидко масштабуватися.
Наприклад, у березні 2025 року сайт Rozetka відвідали понад 35 мільйонів разів. Уявіть, скільки часу і грошей знадобилося б невеликому магазину, щоб самостійно залучити хоча б частину такого трафіку!
Як працюють маркетплейси?
Зовні структура такого майданчика нагадує інтернет-магазин з каталогом, розбитим на категорії, кошиком та іншими звичними елементами. Однак є й істотні відмінності.
Перш за все, маркетплейси пропонують величезний вибір — сотні тисяч позицій у найрізноманітніших категоріях, від одягу та електроніки до будівельних матеріалів і автозапчастин. При цьому все це належить не самій платформі, а численним мерчантам, які використовують маркетплейс як технічну базу для своєї діяльності.
Принцип роботи маркетплейсу досить простий. Продавець реєструється, отримує особистий кабінет, де може керувати своїми продуктами, обробляти замовлення, що надходять, і навіть відстежувати статистичні показники. Маркетплейс надає всі необхідні інструменти — від завантаження продукції в каталог до інтеграції з платіжними системами. Фактично, особистий кабінет замінює окремий сайт.
Важливо! Продавець зможе вести діяльність тільки в рамках конкретного майданчика. Залучити покупців з альтернативних джерел не вийде — доведеться розраховувати виключно на трафік маркетплейсу. За використання ресурсу доведеться платити комісію з кожного замовлення, хоча саме додавання продукції в каталог зазвичай безкоштовне.
Які переваги мають маркетплейси?
- Налагоджена робота. При початку роботи з маркетплейсом, мерчант отримує готовий набір вимог до якості наповнення та контенту, обслуговування замовників і обробки претензій. Це в інтересах самого майданчика, адже безпосередньо впливає на його дохід. Продавці, в свою чергу, отримують корисний досвід в електронній комерції і вчаться правильно вибудовувати роботу.
- Швидкий старт. Щоб почати торгувати, не потрібно навіть мати свій сайт. Достатньо зареєструвати юридичну особу, заповнити профіль — і можна запускати бізнес. При дотриманні всіх зазначених вимог, підприємець з першого дня може почати отримувати прибуток.
- Комплексний підхід. Маркетплейси беруть на себе більшість завдань бізнесу — від зберігання продукції на своїх складах до організації перевезень і самовивозу. Продавцю залишається тільки надати продукцію і створити якісні картки товарів.
- Трафік. Маркетплейси вкладають серйозні ресурси в маркетинг. Хоча це не гарантує потік замовлень кожному продавцю, робота на майданчику істотно полегшує завдання залучення клієнтів. Rozetka і подібні сайти стабільно займають топові позиції в пошуковій видачі і генерують великий внутрішній трафік, дозволяючи Вам торгувати без додаткових витрат на рекламу.
- Вихід на закордонні ринки. Популярні міжнародні маркетплейси, такі як Amazon або AliExpress, відкривають шлях до глобальної аудиторії. Всі питання, пов’язані з логістикою, прийманням оплат, митним оформленням, вже вирішені платформою, що дозволяє Вам зосередитися на розвитку бізнесу.
- Економія. На більшості маркетплейсів реєстрація та додавання свого асортименту абсолютно безкоштовні. Не потрібно наймати програмістів, дизайнерів, витрачати бюджет на розробку та підтримку сайту.
Чи є мінуси у торгівлі через маркетплейс?
- Висока конкуренція. На маркетплейсі Ви сусідите з сотнями і тисячами інших онлайн-магазинів, що пропонують аналогічні рішення. Найчастіше єдиний спосіб виділитися — запропонувати найнижчу ціну. Це тягне за собою зниження маржинальності та загальної прибутковості бізнесу. Тому доведеться заздалегідь прорахувати економіку Вашого продукту з урахуванням комісії та конкурентного оточення.
- Складність розвитку власного бренду. На маркетплейсі Ви — один із безлічі продавців. Покупці часто не звертають уваги, у кого саме вони купили той чи інший товар, а асоціюють покупку з брендом самого майданчика. Наприклад, людина купила праску на Rozetka — вона вважатиме, що зробила замовлення «на Розетці», а не у конкретного продавця. Це ускладнює для мерчанта розвиток власного бренду. Тут може допомогти унікальна упаковка, вкладиші з Вашим брендингом та інші способи запам’ятатися.
- Залежність від правил майданчика. Працюючи на маркетплейсі, Ви граєте за чужими правилами. І ці правила іноді змінюються. Скажімо, платформа вводить нові вимоги до фото — Вам доведеться оперативно перезнімати весь асортимент. Або змінюється алгоритм пошукової видачі — і Ваші позиції тимчасово зникають з пошуку. Навіть пара негативних відгуків здатна серйозно позначитися на продажах, адже маркетплейс зацікавлений у лояльності покупців і буде приймати їхню сторону.
- Ризик блокування облікового запису. Маркетплейси серйозно ставляться до якості сервісу, тому уважно стежать за роботою продавців. Порушення правил, неякісна робота, низькі оцінки та інші проблеми можуть призвести до блокування облікового запису. Найменше відхилення від стандартів здатне знищити Ваш бізнес.
- Немає доступу до даних замовників. На відміну від власного інтернет-магазину, Ви не отримуєте контакти своїх клієнтів. Це не дозволяє вибудовувати з ними тривалі відносини, робити розсилки, повертати людей персональними пропозиціями.
- Комісії та збори. За послуги будь-якого сервісу доводиться платити. Крім фіксованого відсотка з кожного продажу, потрібно буде оплачувати різні збори — за зберігання продукції, обробку повернень, маркетинг. Залежно від торгової категорії та політики майданчика, сумарні збори іноді досягають 15-20% від суми замовлення.
- Репутаційні ризики. Ваш бізнес нерозривно пов’язаний з репутацією самої платформи. І якщо на сайті виникнуть проблеми з доставкою або оплатою — це безпосередньо позначиться і на Вас. Навіть бездоганний сервіс з Вашого боку не вбереже від негативу. На жаль, вплинути на ці процеси Ви ніяк не можете. Залишається тільки уважно стежити за новинами і бути готовим оперативно реагувати на форс-мажори.
- Складність з повторними продажами. Навіть якщо людині сподобався Ваш продукт, наступного разу вона, швидше за все, буде шукати його через пошук маркетплейсу, а не цілеспрямовано йти до Вас. Тож доводиться боротися за кожного клієнта знову і знову.
Які бувають види маркетплейсів?
Різні види маркетплейсів відрізняються між собою за такими критеріями.
За охопленням асортименту
- Горизонтальні. На таких платформах можна знайти все — від шкарпеток до телевізора. Яскраві приклади — Amazon, AliExpress, Rozetka. Користуються найбільшою популярністю завдяки можливості купити все необхідне в одному місці і порівняти кілька цінових пропозицій від різних продавців.
- Вертикальні. Нішеві майданчики, зосереджені на певній категорії продукції, на яких представлений більш глибокий асортимент, більше експертизи та додаткових послуг. Наприклад, Citrus спеціалізується виключно на гаджетах та електроніці. Продавці тут конкурують не з «ким попало», а з релевантними гравцями ринку.
За сегментом бізнесу
- B2B (бізнес для бізнесу). Компанії використовують такі сервіси, щоб знаходити постачальників, порівнювати ціни, укладати контракти. Раніше за цією схемою працював Prom.ua, але зараз він більше орієнтований на роздрібних покупців.
- B2C (бізнес для споживача). Класичний, найбільш поширений і зрозумілий формат. За цією моделлю працюють більшість великих гравців ринку ― Rozetka, Amazon, AliExpress.
- C2C (споживач для споживача). Формат, що за своєю суттю нагадує дошку оголошень, в якому продавцями і покупцями виступають фізичні особи. Люди продають один одному речі, що були у вжитку або hand-made. Втім, багато C2C маркетплейсів з часом починають залучати і підприємців.
По типу продукта
- Товарні. Найзвичніший формат, де продаються фізичні предмети. Це можуть бути як величезні мегамоли типу Amazon або AliExpress, так і нішеві майданчики, що спеціалізуються на певних категоріях продукції ― електроніці, одязі, товарах для дому.
- Сервісні. Тут продаються не товари, а послуги. Найяскравіші приклади — Booking.com для бронювання готелів, Upwork для пошуку фрілансерів, Uber для виклику таксі. Тут платформа виступає посередником між тими, хто надає послугу, і тими, хто її шукає.
- Інформаційні. Агрегують різний контент — відео, аудіо, курси, статті. Даний формат актуальний для онлайн-шкіл, блогерів, експертів, які хочуть упакувати свої знання в комерційний продукт. Найвідоміші приклади — YouTube, Spotify, Udemy.
- Краудфандингові. Підходять для збору коштів на різні проекти. Сюди можна віднести Kickstarter, Indiegogo, Boomstarter, які працюють за моделлю попередніх замовлень — автори презентують свою ідею, а люди вкладають гроші в її реалізацію, якщо вона сподобалася.
Для кого найбільш вигідна торгівля на маркетплейсах?
На таких майданчиках, по суті, може продавати хто завгодно, але найбільш вони вигідні для:
- Малий бізнес. Невеликі компанії швидко розширять клієнтську базу і підвищать впізнаваність без витрат на створення власного онлайн-магазину. Доступ до багатомільйонної аудиторії дає потужний імпульс для збільшення продажів.
- Приватні продавці. Якщо Ви хочете продавати вживані або унікальні речі ― Вам також підійде маркетплейс. Умовні eBay або Etsy ідеальні для реалізації вінтажних речей або виробів ручної роботи серед поціновувачів ексклюзиву.
- Компанії, що прагнуть до глобальної експансії. Наприклад, AliExpress надає все необхідне для торгівлі по всьому світу — від локалізації опису товарів до допомоги з логістикою та митним оформленням. Це чудовий спосіб масштабуватися без зайвих ризиків і витрат.
Чим маркетплейс відрізняється від агрегатора?
- Принцип роботи. Маркетплейс — це повноцінна торгова площадка, де покупець може вибрати товар, оплатити його та оформити доставку. Агрегатор же являє собою каталог з цінами та описами від різних онлайн-магазинів, куди потрібно буде перейти, якщо ви бажаєте здійснити покупку.
- Відповідальність за угоду. У першому випадку відповідальність за виконання замовлень несете Ви. Якщо продавець порушить умови, платформа відшкодує збитки замовнику. У другому випадку покупець укладає договір з продавцем безпосередньо. Відповідно, всі претензії надходять безпосередньо до продавця.
- Умови. Маркетплейси встановлюють жорсткі вимоги щодо асортименту, цін, термінів доставки, упаковки товарів, спілкування з клієнтами. На агрегаторах продавець має більше свободи у формуванні своєї пропозиції.
- Контроль грошових потоків. На маркетплейсах купують товар відразу на майданчику, який потім переказує гроші продавцю за вирахуванням своєї комісії. При роботі через агрегатор гроші йдуть безпосередньо продавцю, а агрегатор отримує свою частку або від покупця за перехід за посиланням, або від продавця за демонстрацію його пропозицій у каталозі.
- Маркетинг. Маркетплейси самі займаються залученням ЦА і іноді надають інструменти для просування — оголошення в каталозі платформи, програми лояльності тощо. Продавці ж на агрегаторах повинні залучати клієнтів самостійно.
Як почати продавати на маркетплейсі?
- Ознайомтеся з правилами. Скрізь є свої вимоги щодо оформлення контенту — назв продукту, фото, описів, характеристик. Вивчіть ці правила і переконайтеся, що Ваші пропозиції їм відповідають. Наприклад, фото повинні бути певного розміру і якості, а назви — у заданому форматі.
- Проведіть аналіз ринку. Перед початком продажів необхідно зрозуміти, що користується попитом і може принести хороший прибуток. Для цього вивчіть інформацію на самому майданчику — які категорії і товарні позиції найбільш популярні, на що є високий попит. Орієнтуйтеся на ці дані при виборі свого асортименту.
- Оцініть конкурентів. Виберіть 3-5 сильних гравців у вашій ніші та проаналізуйте їхні пропозиції. Зверніть увагу на ціни, конкретні позиції, акції, рейтинги та відгуки. Подумайте, чим ви зможете виділитися на їхньому тлі, яку родзинку можете запропонувати.
- Прочитайте відгуки. Коментарі — цінне джерело інформації. З них можна зрозуміти, наскільки люди задоволені, які у них уподобання та потреби. Спирайтеся на них, щоб визначитися з асортиментом і продавати продукцію виключно з хорошою репутацією та високим попитом.
- Зареєструйте юридичну особу. Маркетплейси серйозно ставляться до документів і зазвичай вимагають від продавців реєстрації як ФОП або юрособи. Вивчіть вимоги та оформіть необхідний статус. Через ТОВ зазвичай простіше працювати на декількох майданчиках — не всі з них співпрацюють з фізичними особами або ФОП.
- Створіть обліковий запис продавця. Під час реєстрації Вам потрібно буде вказати дані про компанію — назву, контактну інформацію, реквізити, відомості про оподаткування. Якщо Ви плануєте торгувати продукцією, що вимагає оформлення ліцензії (наприклад, алкоголем або ліками), підготуйте всі необхідні дозвільні документи заздалегідь. Ви зможете завантажити їх через особистий кабінет.
- Заповніть товарні картки. Туди краще вносити детальний опис з усіма характеристиками — розмірами, кольорами, матеріалом виготовлення тощо. Подбайте про якісні фотографії, що відповідають вимогам платформи щодо формату та роздільної здатності.
- Внесіть гроші на свій рахунок. Ці кошти підуть на оплату комісії. У різних сервісів свої тарифи та умови, тому уважно ознайомтеся з ними заздалегідь. Слідкуйте, щоб на Вашому рахунку завжди була достатня сума — інакше продажі будуть призупинені.
Які маркетплейси найпопулярніші в Україні?
Все більше українців сьогодні віддають перевагу покупкам онлайн. У відповідь на це на ринку з’являються нові маркетплейси, а вже існуючі розширюються. Далі перелічимо найпопулярніші в Україні майданчики.
Розетка
По праву вважається лідером української онлайн-торгівлі. Rozetka заснована в 2005 році як звичайний магазин електроніки, але сьогодні це мережевий гігант з більш ніж 3,9 млн. позицій в асортименті їх найрізноманітніших категорій — від побутової техніки та одягу до косметики та їжі.
Щодня сайт відвідують близько 2,5 млн користувачів. Це не дивно, адже за 19 років компанія перетворилася з нішевого інтернет-магазину на багатопрофільну торговельну мережу, яка приваблює людей з усієї країни.
Для зручності своїх відвідувачів Rozetka розвиває мережу офлайн-пунктів видачі — зараз їх вже 413 по всій Україні. І не можна забувати про власну платіжну систему Rozetka Pay. Вона дозволяє оплачувати покупки прямо в інтерфейсі платформи, без необхідності вводити дані картки на сторонніх ресурсах.
Prom.ua
На «Промі» представлено понад 100 млн позицій від 55 тисяч онлайн-магазинів з усієї України як для підприємств, так і для приватних замовників. Щомісяця Prom.ua відвідує значна аудиторія — 52 мільйони осіб, а кількість замовлень досягає 2,5 мільйонів.
Продавці тут можуть створити сайт під власним доменним ім’ям. Це дозволяє вести торгівлю одночасно і на власному веб-сайті, і в загальному каталозі, значно розширюючи охоплення. Крім того, для зручності покупок передбачено мобільний додаток.
Хоча на Prom.ua можна знайти продукцію практично для будь-яких потреб, платформа більшою мірою орієнтована на B2B-сегмент. Малі та середні бізнеси оцінять широкий вибір промислового обладнання, канцелярії, сировини тощо.
Bigl.ua
Це порівняно новий маркетплейс, тісно пов’язаний з платформою Prom.ua. Щоб почати працювати з аудиторією в 10 мільйонів осіб і стати одним з 40 тисяч онлайн-магазинів на Bigl.ua, необхідно пройти первинну реєстрацію на «Промі». Це дасть Вам доступ до обох сервісів.
Відмінна риса Bigl в тому, що на ньому можна продавати продукцію не тільки компаніям, але і приватним особам. Тут можна виставляти навіть товари ручної роботи, що відкриває додаткові перспективи для майстрів і ремісників.
Важливо! Bigl.ua приділяє особливу увагу якості продаваних товарів і сервісу. Всі продавці та їхні товари проходять ретельну перевірку. Щоб торгувати на майданчику, потрібно підтримувати високий рівень обслуговування — отримувати не менше 80% позитивних відгуків при максимумі в 15% відмов.
Allo.ua
Компанія спеціалізується на електроніці та гаджетах. За 32 роки існування мережа Allo.ua відкрила майже 300 фізичних магазинів і створила успішну онлайн-платформу, де щорічно продається понад 5,5 мільйонів гаджетів.
Список продукції включає не тільки традиційну електроніку на кшталт смартфонів, ноутбуків і планшетів, але й безліч супутніх предметів — від чохлів і навушників до пристроїв для розумного будинку. Крім того, список категорій постійно розширюють, додаючи продукцію для дітей, саду та городу, автомобілів, ремонту та туризму.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Сьогодні на Allo.ua розміщують свої пропозиції понад 2000 онлайн-рітейлерів, а щомісячна аудиторія досягає 10 млн користувачів. Така популярність обумовлена не тільки широким вибором, але й конкурентними цінами, регулярними акціями та розпродажами.
Шафа
Тут Ви знайдете брендовий одяг, взуття, сумки та аксесуари за доступними цінами. Щомісяця на сайт заходять від 5,9 до 7,7 мільйонів відвідувачів, які бажають купити або продати вживаний одяг відомих марок, серед яких Zara, Nike, Adidas, H&M та багато інших. Знижки тут часто досягають 90%, що робить Shafa привабливою платформою для любителів заощадити.
Крім широкого вибору та вигідних цін, «Шафа» відрізняється сильною спільнотою мерчантів, а зручний інтерфейс забезпечує просту навігацію та дозволяє знаходити потрібні речі набагато простіше.
Епіцентр
Ще один український рітейлер, який успішно розвиває свою торговельну платформу паралельно з традиційним офлайн-бізнесом. Спочатку компанія спеціалізувалася на будівельних матеріалах і товарах для ремонту, але в 2020 році запустила повноцінний маркетплейс на базі сайту epicentrk.ua.
Незважаючи на те, що маркетплейс ― частина основного сайту, його просуває окрема команда фахівців. Завдяки цьому він динамічно зростає: щомісячна аудиторія epicentrk.ua досягає 25 мільйонів відвідувачів, а кількість мерчантів вже перевищила 7 тисяч і продовжує збільшуватися на 300-350 щомісяця.
Хоча на даному етапі підхід Епіцентру має деякі обмеження щодо роботи з товарними позиціями, прийому платежів та обробки заявок, вони поступово усуваються в міру розвитку. Зате порівняно невелика конкуренція (у порівнянні з іншими популярними платформами) відкриває хороші можливості для початківців-бізнесменів.
І не забуваймо про відсутність абонплати. Продавці сплачують фіксовану комісію тільки за закриті заявки, причому її розмір прописаний у договорі. Крім того, «Епіцентр» надає власний кол-центр, що допомагає оперативно обробляти заявки.
Які маркетплейси працюють по всьому світу?
Після того як з локальними майданчиками розібралися, давайте згадаємо про ті, які відомі в усьому світі.
Amazon
Найбільший у світі маркетплейс, який завоював популярність завдяки величезному вибору товарів, швидкій доставці та високому рівню клієнтського сервісу. Заснований Джеффом Безосом у 1994 році, «Амазон» швидко став справжнім гігантом у сфері онлайн-комерції.
У каталозі представлені мільйони товарів — від електроніки, книг і одягу до побутової техніки та продуктів харчування. Тут кожен знайде те, що йому потрібно, за привабливими цінами. Завдяки цьому за рік тут набирається 4,72 мільярда відвідувачів.
Ця платформа працює в Північній Америці, Європі та Азії, здійснюючи доставку по всьому світу. Однак зауважимо, що інтерфейс поки що не перекладено російською або українською мовами, що значно знижує зручність користування для відвідувачів з України.
АліЕкспрес
Був створений в Китаї в 2010 році і з тих пір розширив свою присутність на 230 країн. Сайт платформи перекладений на 18 мов і щомісяця приваблює близько 400 мільйонів користувачів.
Всі мерчанти відзначають цілком лояльну комісію, яка становить всього 5-8% від суми угоди. Однак не варто забувати, що на «Ali» діють досить серйозні вимоги, спрямовані на зниження ризику шахрайства. Якщо замовник доведе нечесну поведінку мерчантів протягом двох місяців з дати покупки, адміністрація з високою ймовірністю стане на його бік.
eBay
Починаючи з появи в 1995 році eBay позиціонувався як сайт для колекціонерів і поціновувачів рідкісних речей, де процвітали обмін і торгівля унікальними експонатами. Сьогодні тут легко знайдеться найрізноманітніша продукція.
На eBay відсутні жорсткі вимоги, а розміщувати оголошення досить зручно. Перші 50 товарів можна розмістити абсолютно безкоштовно, а за всі наступні стягується символічна плата в розмірі 50 центів. Однак доведеться враховувати, що за пріоритетне розміщення та іншу рекламу доведеться доплачувати. Крім того, на eBay також стягується комісія, розмір якої залежить від категорії продукту.
Також, залежно від статусу продавця та категорії, платформа застосовує обмеження на кількість розміщуваних оголошень. Незважаючи на це, популярність eBay не згасає — за рік сервіс відвідує 1,21 мільярда осіб.
Uber
Сервіс виклику таксі, який був заснований американцями Тревісом Каланіком і Гарретом Кемпом у 2009 році. Уже в 2010 Uber вийшов на міжнародний ринок і сьогодні виступає безумовним лідером у своїй ніші.
За допомогою додатка на смартфоні Ви легко можете викликати вільну машину поблизу, відстежити її переміщення до вказаної точки і оплатити дорогу. Ніяких дзвінків в диспетчерську і очікування на лінії — все під рукою у Вашому мобільному телефоні.
Uber доступний у понад 450 країнах світу. Цікаво, що в більшості випадків водії використовують свої власні автомобілі, а не корпоративний транспорт. Успіх Uber надихнув багатьох підприємців на створення аналогічних сервісів в інших сферах — тепер через подібні додатки можна шукати репетиторів, особистих водіїв, клінерів та багатьох інших фахівців.
Etsy
Ця платформа орієнтована на торгівлю творами мистецтва, товарами ручної роботи, ювелірними та антикварними виробами. Крім того, тут можна розміщувати інструменти та витратні матеріали для творчості, стікери, плакати та сувеніри.
Продавцям доведеться враховувати, що Etsy стягує комісію в розмірі 6,5% з кожної проданої речі, а також 20 центів за кожну додану позицію. Незважаючи на це, сервіс має величезну популярність — у 2022 році тут зареєструвалися 7,47 мільйонів онлайн-магазинів і 95,08 мільйонів клієнтів.
Цікавий факт! До останнього часу створення нових магазинів на Etsy з України було неможливо через складнощі з прийманням платежів. Однак у жовтні 2023 року ситуація змінилася — в Україні запрацював платіжний сервіс Etsy Payments, що дозволяє приймати транзакції в доларах і євро.
Волмарт
Хоча спочатку цей маркетплейс створювався як онлайн-магазин, через деякий час власники майданчика відкрили свої двері для сторонніх продавців. Сьогодні представництва Walmart працюють у 24 країнах, хоча головна компанія базується в Сполучених Штатах.
Однак українцям буде приємно дізнатися, що торгівля на Walmart відкрита і для них. Більш того, цілком реально підключити до маркетплейсу свій інтернет-магазин на Shopify.
При роботі з Walmart орієнтуйтеся в першу чергу на американську ЦА. Саме в США цей сервіс найбільш популярний — там він охоплює 6,3% місцевого ринку онлайн-торгівлі. Крім того, для Штатів вже існує відмінно налагоджена система доставки.
У порівнянні з гігантом Amazon, тут конкуренція дещо нижча. Крім того, не стягується щомісячна абонплата і відсутня система платних підписок. Комісія в свою чергу варіюється від 8% до 15%.
Як вибрати маркетплейс для запуску свого бізнесу?
При виборі майданчика для додавання своїх товарів, звертайте увагу на:
- Розмір комісії. На різних маркетплейсах вона відрізняється і може досягати 22% і більше. Враховуйте ці витрати, а також витрати на маркетинг, щоб оцінити потенційну прибутковість співпраці.
- Особливості виведення коштів. Зазвичай оплата за замовлення надходить не безпосередньо продавцю, а на рахунок самого сервісу. І тільки через деякий час він перераховує її за вирахуванням комісії. Терміни виведення коштів зазвичай варіюються від одного дня до тижня.
- Додаткові послуги. Сюди входять зберігання товарних запасів на складах платформи, обробка звернень, транспортування. Ці опції значно спростять Вашу роботу, тому рекомендуємо підключати їх при можливості.
- Вимоги до мерчантів. Уважно вивчіть умови співпраці. Від реєстрації торгової марки до наявності певного юридичного статусу. Уточніть, чи потрібно проходити платну реєстрацію і чи є додаткові умови, наприклад, обов’язкова наявність ліцензії.
- Умови повернення. Уточніть, на яких умовах приймаються товари назад від покупців і що з ними відбувається згодом. Це допоможе уникнути неприємних сюрпризів і заздалегідь продумати підхід до повернень.
- Мобільний додаток. Наявність додатка для смартфона відкриває додаткові можливості для просування, управління Вашим інтернет-магазином і залучення покупців.
- Рівень конкуренції. Оцініть конкурентне середовище у вашій тематиці. Якщо в ніші присутні великі бренди та багато інших продавців, будьте готові до серйозної боротьби за увагу.