Налаштування наскрізної аналітики

Налаштування наскрізної аналітики

Компанії використовують безліч інструментів для залучення клієнтів – контекстна реклама, соцмережі, різного роду розсилки, SEO-просування і багато іншого. При цьому часто буває складно зрозуміти, які саме з них дійсно працюють і приносять прибуток, а на які просто призводять до витрати бюджету.

Саме для вирішення цієї проблеми й існує наскрізна аналітика. Вона дає можливість відстежити повний шлях людини від першого контакту з рекламою або сайтом до здійснення покупки, заявки, дзвінка. Таким чином можна побачити, яку роль відіграє кожен маркетинговий інструмент на різних етапах воронки продажів.

Наприклад, може виявитися, що соцмережі добре приваблюють людей на сайт, але конверсій з них мало. Натомість електронні розсилки по базі, навпаки, призводять до великої кількості замовлень. Або з’ясується, що невеликий канал трафіку, який Ви хотіли відключити, насправді приносить багато звернень.

Налаштувавши наскрізну аналітику, можна нарешті оптимізувати бюджет і спрямовувати кошти туди, де вони приносять максимальну віддачу. Рекламодавець точно знатиме, від яких каналів можна відмовитися без шкоди для бізнесу, а які, навпаки, потрібно масштабувати.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Що таке наскрізна аналітика?

End-to-end analytics – це потужний інструмент, що дає змогу Вам отримати повне уявлення про взаємодію ЦА з Вашим бізнесом. Вона об’єднує відомості з різних джерел – рекламних кабінетів, сервісів онлайн-аналітики, CRM-систем, ERP в єдину базу.

Основна мета такої аналітики – допомогти маркетологам і керівникам компаній ухвалювати обґрунтовані рішення для оптимізації кампаній, поліпшення взаємодії з покупцями і зростання бізнес-показників. Вона допомагає відповісти на ключові запитання:

  • Які кампанії приносять найбільшу віддачу?
  • На яких етапах воронки втрачається найбільше покупців?
  • Яка вартість залучення (CAC) для кожного каналу?
  • Які дії користувачів на сайті корелюють з покупками?
  • Як підвищити конверсію і середній чек?

Наскрізна аналітика відстежує повний шлях людини від першого контакту до купівлі і далі, збираючи інформацію за всіма точками взаємодії – кліки, відвідування сайту, взаємодія з контентом, заповнені форми і так далі. Також вона враховує фінансові метрики – CAC, LTV, ROI та інші.

Які завдання допоможе виконати наскрізна аналітика?

Послуга з налаштування наскрізної аналітики “під ключ” допомагає бізнесу вирішити низку ключових завдань:

  • Відстежити повний шлях клієнта – від першої взаємодії до здійснення покупки. Таким чином можна зрозуміти, які інструменти показують себе найбільш ефективно в плані залучення аудиторії та конвертації її в покупців.
  • Отримувати статистику в реальному часі. Це дає можливість швидко реагувати на будь-які зміни та оперативно ухвалювати обґрунтовані рішення щодо оптимізації рекламних кампаній.
  • Автоматизувати управління кампаніями. Аналізуючи якість різних каналів, можна грамотніше розподіляти бюджет, уникати неефективних витрат і отримувати максимальну віддачу від вкладень у просування. End-to-end аналітика істотно спрощує управління ставками за окремими кампаніями, що допомагає підвищити їхню прибутковість.
  • Сегментувати аудиторію за групами. Окремі сегменти можна виділяти залежно від поведінки на сайті, демографічних ознак, джерел переходу тощо. Це допомагає персоналізувати процес комунікації, підготувати індивідуальні пропозиції для кожної групи, виконувати допродажі, продовжувати життєвий цикл покупців.
  • Підключити ROPO-аналіз. Він дає можливість оцінити, як онлайн-активність (відвідування сайту, взаємодія з брендом у мережі та ін.) впливає на офлайн-продажі у фізичних точках.
  • Проводити A/B-тестування. Порівняння різних варіантів оголошень, посадкових сторінок та інших елементів дає змогу виявляти найдієвіші підходи та масштабувати їх.

Чим наскрізна аналітика відрізняється від налаштування цілей у Google Anlytics?

Наскрізна аналітика в Google Analytics

Основними відмінностями налаштування наскрізної аналітики в Google Analytics від стандартного налаштування цілей є:

  1. Виявлення каналів трафіку, що продають, – Google Analytics автоматично привласнює транзакцію тому каналу, з яким користувач взаємодіяв останнім (наприклад, коли спочатку він зайшов на сайт із PPC, а потім із пошукової видачі, і тільки тоді здійснив купівлю, транзакцію буде зафіксовано з каналу “Безкоштовний пошуковий трафік”, що не зовсім коректно);
  2. При стандартному налаштуванні цілей ведеться облік тільки виконаних транзакцій – Google Analytics бере в розрахунок тільки залишені заявки на сайті, а не сам факт реального продажу (наприклад, Ви запустили таргетовану рекламу у Facebook та товарні оголошення у видачі Google – за першою кампанією надійшло 100 заявок, за другою 50. На перший погляд Facebook відпрацював краще, але за фактом закритих транзакцій у першому випадку було 10, а в другому – 40, що дає змогу Вам зробити висновки і ефективніше витрачати бюджет);
  3. Можливість побачити суму витрат на кожен рекламний канал – може виявитися, що канал, який приносить найбільшу кількість продажів, є найдорожчим і зрештою – збитковим, а канали, що приносять менше транзакцій, є найвигіднішими для компанії, але з ними маркетологи працюють мало і не так ефективно. З’ясувати це дає змогу налаштування наскрізної аналітики. Якщо Ви налаштували тільки самі цілі, Ви побачите кількість заявок з кожного каналу без деталізації витрат на нього і без розуміння, чи отримано замовлення і на яку суму з даного звернення.

Які переваги дає встановлення end-to-end аналітики?

  • Допомагає оптимізувати бюджет. З’являється можливість перерозподіляти витрати на користь більш результативних методів просування і відключати або оптимізувати ті, які не приносять бажаної віддачі. У результаті бюджет витрачається більш раціонально, а продуктивність кампаній підвищується.
  • Дозволяє більш комплексно оцінювати ефект від реклами. Завдяки end-to-end аналітиці можна відстежити весь шлях покупця – від кліка по оголошенню до здійснення покупки. Завдяки цьому можна аналізувати ключові показники за лійкою – конверсію відвідувачів у ліди і покупців, вартість залучення заявки і продажу, виручку і багато іншого.
  • Спрощує аналітику. За рахунок того, що інформація збирається автоматично з CRM, маркетингових майданчиків, систем веб-аналітики, рекламодавець звільняється від рутинної роботи зі збору та зведення даних. Маючи всю інформацію в одному місці, можна швидко оцінювати ROI, CAC та інші метрики.
  • Полегшує процес підготовки звітів. Завжди можна швидко отримати доступ до потрібної інформації та вивантажити її. Типові звіти для керівництва можна налаштувати один раз, а потім просто вивантажувати актуальні відомості за потрібний період (тиждень, місяць, квартал).
  • Забезпечує прозорість у роботі відділів реклами та продажів. Маркетологам видно скільки лідів і продажів генерує кожна рекламна кампанія. Менеджери, своєю чергою, можуть оцінювати конверсію лідів у покупців.

З яких етапів складається налаштування наскрізної аналітики?

Якщо замовити налаштування наскрізної аналітики “під ключ”, процес включатиме кілька етапів:

  1. Аудит наявних систем. На цьому етапі проводимо зустрічі з усіма зацікавленими сторонами для визначення ключових метрик і звітів, які мають відображатися на фінальних дашбордах. Використовуємо найбільш підходящі показники на кожному етапі взаємодії користувача з рекламою. Наприклад, CTR і кількість кліків під час залучення клієнта, вартість покупок у конверсій, ROI при оцінці загальної продуктивності кампанії. Це дає змогу оптимізувати кампанію по всій воронці.
  2. Підготовка технічних специфікацій. Вибираємо інструменти для реалізації аналітичного рішення, створюємо схему даних, затверджуємо дизайн дашбордів. Усі використовувані сервіси мають бути інтегровані в єдину систему.
  3. Налаштування збору та агрегації даних. Оптимізуємо UTM-мітки для отримання деталізованої інформації за кожним каналом. Створюємо конектори для вивантаження даних. Аналітичне рішення розгортається в хмарі. Сирі дані з різних джерел об’єднуємо, агрегуємо і зводимо у фінальні звіти. Підключаємо інструменти візуалізації для створення дашбордів.
  4. Аналіз зібраних показників. На основі даних, отриманих із систем відстеження дзвінків, веб-аналітики, UTM міток та інших джерел, оцінюємо взаємодію користувачів із рекламою на різних етапах. Так ми можемо виявити сильні та слабкі сторони поточної стратегії.
  5. Підтримка впровадженого рішення. Включає в себе оновлення конекторів при зміні структур даних, додавання нових джерел і звітів у міру необхідності. Тут важливо забезпечити стабільну роботу всієї системи на постійній основі.

Що включає послуга з налаштування наскрізної аналітики?

Як має працювати наскрізна аналітика

У послугу налаштування наскрізної аналітики входить:

  • Впровадження наскрізної веб-аналітики – дає змогу відстежувати найважливіші зміни KPI в Google Analytics і Google Tag Manager;
  • Оцінка ефективності офлайн-реклами – дає можливість оцінити результативність впровадження промокодів, купонів, промо-акцій в офлайні за допомогою відстеження телефонних дзвінків по IP-телефонії;
  • Налаштування Call tracking – дає змогу передавати інформацію про джерело, з якого прийшов на сайт кожен абонент, який зателефонував (йому присвоюється порядковий номер, який надходить до систем аналітики та CRM компанії).
  • Інструменти онлайн-взаємодії – відстеження і фіксація заявок, що прийшли з онлайн-чату, сервісів зворотного дзвінка на сайті;
  • CRM-система – платформа, що дає змогу впорядкувати ведення бізнесу (фіксувати заявки, вести інформацію за кожним клієнтом, доходами і витратами компанії на рекламу).

Ціна налаштування наскрізної аналітики залежить від кількості впроваджених систем відстеження, вартості роботи програміста і складності воронки продажів. У середньому орієнтовна вартість становитиме від $300.

Як правило, під час налаштування наскрізної веб аналітики ми рекомендуємо поєднати її з налаштуванням зручної звітності Дата Студіо від Google.

Коли може знадобитися послуга з впровадження наскрізної аналітики?

Впровадження end-to-end аналітики може знадобитися, коли бізнесу необхідно отримати повну і достовірну картину щодо продуктивності маркетингових кампаній. Ось основні ситуації, в яких має сенс задуматися про налаштування:

  1. Якщо Ви використовуєте кілька рекламних майданчиків (Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads та ін.), систем веб-аналітики (Google Analytics, Microsoft Clarity), CRM-систем та інших інструментів, зведення всієї інформації докупи без застосування наскрізної аналітики може зайняти багато часу.
  2. End-to-end підхід незамінний для бізнесу, який поєднує онлайн і офлайн-продажі. За допомогою цього інструменту можна відстежувати шлях клієнта й оцінювати внесок кожного каналу (сайту, мобільного застосунку, точок офлайн-продажів) у загальний результат.
  3. У ситуації, коли налаштуванням кампаній займаються сторонні фахівці, наскрізна аналітика допоможе проконтролювати якість їхньої роботи. Замовник буде бачити об’єктивну картину, а не покладатися на звіти підрядника.
  4. Якщо аудиторія здійснює покупки не тільки на сайті, а й телефоном або в чатах, Bi аналітика допоможе врахувати ці звернення і коректно їх оцінити.
  5. Коли в компанії є виділений відділ маркетингу, йому життєво необхідно бачити об’єктивну картину всіх зв’язків з клієнтами і точно оцінювати, як будь-яка активність впливає на продажі.
  6. Запускаючи стартап, вкрай важливо ретельно аналізувати всі метрики і швидко коригувати підхід, зважаючи на отримані відомості.

Популярні питання


  • Налаштування наскрізної аналітики дає змогу визначити ROI (рентабельність інвестицій) у рекламу. Цей інструмент дає змогу відстежити весь шлях користувача від першого дотику з сайтом до здійснення замовлення.

  • Якщо використовується тільки один рекламний канал, то цілком достатньо Google Analytics. Якщо ж для сайту налаштована контекстна реклама, контекстно-медійна мережа, Facebook-реклама, і надходить органічний трафік із пошуку, то без наскрізної аналітики не обійтися. Головна відмінність наскрізної аналітики – можливість відстежити ефективність кожного рекламного каналу.

  • Аналітика дає доступ до всієї інформації щодо кількості замовлень на сайті, позицій, які були замовлені, їхньої вартості. Фіксуються не тільки заявки, а й реальні продажі, дзвінки та звернення в онлайн-чат. Усі дані відображаються в CRM-системі.

  • Це залежить від того, наскільки налагоджені бізнес-процеси в компанії, з якою CRM-системою вона працює, чи підключено Call Tracking, чи використовуються UTM-мітки для різних каналів трафіку. Здебільшого процес займає 1-3 місяці.
Залишилися питання? Отримати консультацію фахівця.
Adwservice
Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї