Налаштування Google Merchant Center

Google Merchant Center

Google Merchant Center — потужний інструмент, який може значно підвищити видимість інтернет-магазину у пошуку та залучити більше потенційних клієнтів. Цей сервіс, представлений в Україні з 2018 року, дозволяє Вам просувати свої товари безпосередньо у пошуковій видачі, надаючи користувачам важливу інформацію – фото продукції та актуальну ціну.

Уявіть, що потенційний покупець шукає у Гуглі товар, який Ви продаєте. Завдяки Мерчант Центру його картка може з’явитися у верхній частині результатів пошуку із привабливим зображенням та конкурентоспроможною ціною. Це значно підвищує шанси на те, що користувач натисне на оголошення і опиниться на сторінці продукту, готовий до покупки.

Далі ми розберемося з тим, як налаштувати Google Merchant Center, від створення облікового запису до завантаження фіда з даними про товари та запуску рекламних кампаній.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Що таке Google Merchant Center?

Google Merchant Center — це безкоштовна платформа від найбільшої у світі пошукової системи, яка дозволяє власникам онлайн-магазинів просувати свої товари в Google Shopping та органічній видачі.

Основна функція системи — це створення та керування так званими товарними фідами. Це структурований файл, що містить детальну інформацію про кожен продукт в інтернет-магазині, який включає назву, опис, ціну, зображення, інформацію про наявність на складі та багато іншого.

Уявіть, що відвідувач задає у Гуглі запит «купити холодильник». Завдяки правильно настроєному фіду він може побачити у пошуку Ваше оголошення з фотографією продукту та посиланням на магазин:

Приклад оголошень в Google Мерчант

Це значно підвищує ймовірність того, що він клікне за оголошенням та здійснить покупку. Незалежно від розміру Вашого інтернет-магазину та кількості товарів, платформа дозволяє ефективно керувати та просувати асортимент. Будь у Вас 100 або 10 000 найменувань, процес створення та завантаження товарного фіда залишається простим та зручним.

У Google Мерчант рекламодавцю доступні два типи облікових записів: стандартний і розширений. У розширеному пакеті представлені додаткові можливості — керування кількома фідами для різних магазинів або країн, а також доступ до більш повної звітності та аналітики.

У чому основні переваги Merchant Center?

  1. Збільшення кількості продажів. Завдяки тому, що Ваші товари з’являються безпосередньо в результатах пошуку, зростає конверсія сайту та загальний трафік вебпроєкту.
  2. Розширення охоплення цільової аудиторії. Merchant Center дозволяє виводити одночасно кілька товарних оголошень від одного продавця в результатах пошуку, що підвищує ймовірність того, що покупець знайде те, що він шукав. Особливо добре це працює для нових клієнтів, поки не знайомих із брендом.
  3. Автоматизація налаштування. Після того, як Ви завантажите свій товарний фід в систему, Google автоматично створить оголошення для кожного продукту, підбере релевантні ключові слова, завантажить з сайту фото та вартість по кожній позиції. Це заощаджує час та зусилля, дозволяючи зосередитись на інших аспектах Вашого бізнесу.
  4. Можливості з ручного управління кампанією. Ви зможете керувати показами для окремих товарів або цілих категорій, тимчасово призупиняти рекламу для продуктів, яких немає, та відновлювати її, коли вони знову з’являться на складі.
  5. Детальна аналітика. У вбудованій статистиці можна відстежувати кількість кліків, покази, CTR, конверсії та багато інших показників. Цю інформацію можна використовувати надалі для оптимізації кампаній та покращення їх результатів.
  6. Привабливість та інформативність торгових оголошень. Вони містять фотографію продукції, вартість, назву магазину та іншу важливу інформацію, яка привертає увагу користувачів та спонукає їх натиснути. Крім того, товарні оголошення розміщуються в помітних місцях — вгорі сторінки видачі або в правій частині екрана, що підвищує ефективність.
  7. Зниження вартості конверсії. Ціна за клік за торговельною рекламою зазвичай нижча, ніж за традиційними текстовими оголошеннями, а значить Ви зможете залучити більше трафіку за менших витрат.
  8. Можна задіяти у ремаркетингу. Оголошення Мерчант Центру можна використовувати для показу тим, хто вже взаємодіяв з Вашим сайтом або цікавився продукцією.

Як зареєструватися та працювати з Google Merchant Center?

Перш ніж почати працювати з Google Merchant Center Вам необхідно пройти просту процедуру реєстрації в сервісі. Зазвичай, вона не займає багато часу.

Для того, щоб зареєструватися, знадобиться діючий обліковий запис у Гуглі. Перейдіть на сторінку https://merchants.google.com/, де Ви побачите синю кнопку «Створити обліковий запис». Клацніть по ній, щоб розпочати процес:

Реєструємо обліковий запис у Мерчант Центр

На наступному кроці Вам буде запропоновано ввести основну інформацію про ваш інтернет-магазин:

  1. Назва. Воно буде відображатися у ваших оголошеннях, тому краще використовувати бренд або назву компанії.
  2. Країну, в якій працює бізнес. Це важливо для правильного націлення та дотримання місцевих законів та правил.
  3. Годинний пояс. Інформація буде потрібна для правильного відображення часу у вашому обліковому записі та синхронізації з іншими сервісами Google.

Налаштовуємо країну та часовий пояс

Після введення цих даних Вам потрібно буде вказати, як потенційні клієнти зможуть купувати Ваші товари. Платформа підтримує такі варіанти:

  • На моєму сайті. Це означає, що користувачі будуть бачити інформацію про ваші продукти безпосередньо в сервісах Гугла, але для здійснення покупки вони будуть перенаправлятися на Ваш сайт. Це найпоширеніший варіант для більшості рекламодавців.
  • У моєму офлайн магазині. Цей варіант підійде для залучення аудиторії до фізичної торгової точки в потрібному регіоні.
  • На вебсайті або в програмі партнера. Актуально у випадках, коли Ви продаєте продукцію через маркетплейси (Prom, Rozetka тощо) або мобільний додаток.

На цьому етапі створення облікового запису завершено, проте тепер потрібно наповнити його актуальною інформацією, заповнивши такі поля.

Вносимо інформацію про компанію

Інформація про компанію

Тут необхідно вказати фактичну фізичну адресу Вашого бізнесу (місто, вулицю, номер будинку та поштовий індекс). Це не тільки допоможе Гуглу верифікувати бізнес, але й дасть клієнтам можливість зв’язатися з Вами у разі потреби.

Крім того, Мерчант-Центр запросить номер телефону компанії. Він буде використовуватися виключно для підтвердження права власності на Ваш бізнес та не буде видно користувачам в оголошеннях або публічному профілі. Це ще один спосіб переконатися, що за обліковим записом стоїть реальна компанія, що допомагає запобігти шахрайству та захистити інтереси клієнтів.

Підтвердження прав на володіння магазином

Цей процес необхідний для того, щоб Google міг переконатися, що саме Ви є законним власником вебресурсу, який Ви хочете просувати. Для початку потрібно ввести URL магазину у відповідне поле:

Налаштування зв'язку між обліковими записами в Merchant Center та Google Ads

Після цього система запропонує вибрати один із чотирьох способів підтвердження прав. Для цього Ви можете:

  1. Додати HTML-тег на головну сторінку сайту. Це найпростіший і найшвидший спосіб підтвердження, який вибирають більшість користувачів.
  2. Завантажити HTML-файл на сервер. Якщо Ви з якихось причин не можете або не хочете змінювати код головної сторінки, Ви можете завантажити HTML-файл у кореневу директорію.
  3. Використовувати Google Tag Manager. Якщо в інтернет-магазині вже встановлено скрипт менеджера тегів, до нього можна додати і код Мерчант Центру.
  4. Використовувати Google Analytics. Для того, щоб підтвердити права на обліковий запис цим способом, потрібно мати права адміністратора в сервісі зі збору статистики та зв’язати між собою облікові записи.

Налаштування способів доставки

Процес налаштування розділений на три основні розділи:

Охоплення служби доставки

У цьому розділі необхідно вказати назву служби доставки, яку Ви використовуєте («Нова Пошта», «УкрПошта», «Міст Експрес» тощо), а також країни, до яких ця служба здійснює доставку. Крім того, Ви повинні вказати валюту, в якій будуть здійснюватися операції.

Дата доставки

  1. Дедлайн для відправлення того ж дня. Вкажіть час, до якого клієнт має зробити замовлення, щоб його було відправлено того ж дня. Це допоможе покупцям планувати свій час.
  2. Годинний пояс. Якщо компанія надсилає замовлення до інших країн, важливо враховувати цю інформацію, щоб уникнути нестиковок.
  3. Час обробки. Це час, необхідний для підготовки товарів до відправки. Якщо Ви можете надіслати товар у день замовлення, вкажіть у цьому полі «0». Інакше вкажіть кількість днів, необхідних для обробки.
  4. Робочі дні. Позначте дні тижня, в які відбувається обробка та транспортування посилок.

Інформація про доставку товару

Вартість відправки

  • Безкоштовна доставка для замовлень дорожча за певну суму. Ви можете встановити граничну суму замовлення, при перевищенні якої доставка буде безкоштовною для клієнта. Не забудьте вказати ціну доставки для замовлень, які не досягли цієї суми.
  • Безкоштовна доставка. Якщо Ви пропонуєте безкоштовну доставку для всіх замовлень, незалежно від суми, вибирайте цей варіант.
  • Діапазон цін. Ви можете вказати одну ціну для замовлень до 1000 грн., іншу — для замовлень від 1000 до 2000 грн. тощо.
  • Єдина ціна. Якщо сума зафіксована для будь-яких відправок, вкажіть її в цьому полі.

Яким критеріям повинен відповідати сайт для реєстрації в Google Merchant?

До реєстрації в Гугл Мерчант допускається далеко не кожен майданчик. Для того, щоб модератори підтвердили ресурс, він повинен відповідати наступним критеріям:

  1. Точність та актуальність даних. До GMC можна додавати лише ті позиції, які дійсно продаються у вашому інтернет-магазині. Оголошення повинні надсилатися безпосередньо на сторінки, де покупець може придбати відповідний продукт. Крім того, збігатися повинні всі характеристики в магазині і GMC. Google швидко визначає невідповідності та може відключити сайт від системи у разі виявлення порушень.
  2. Мова сайту та оголошень. В Україні кілька років тому затвердили законопроєкт «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Після цього будь-які маркетингові матеріали повинні публікуватися лише українською. Крім того, з 16 липня 2022 року набирає чинності постанова про те, що основна версія всіх вебсайтів у країні має бути державною мовою.
  3. Інформація про доставку та оплату. В онлайн-магазині мають бути чітко прописані відповідні умови. Вкажіть усі доступні способи отримання товару (поштові та кур’єрські служби) та оплати (транзакції онлайн, післяплати, банківський переказ).
  4. Політика повернення та обміну. Пошуковик вимагає, щоб на майданчику були чітко перераховані правила повернення та обміну. Якщо певні товари не підлягають поверненню, це також потрібно повідомити. У деталях опишіть процедуру, терміни, умови та будь-які пов’язані з цим витрати. Ця інформація повинна бути описана на окремій сторінці та легко доступна для покупців.
  5. Контакти. На сайті потрібно розмістити щонайменше один спосіб зв’язку: онлайн-форма, email, телефонний номер або посилання на сторінки в соцмережах. Це необхідно на випадок виникнення питань чи проблем.
  6. Безпека. Для реєстрації в GMC ресурс повинен мати SSL-сертифікат та використовувати захищений протокол HTTPS для передачі даних. Це забезпечує конфіденційність інформації, яку надає відвідувач.
  7. Зручність оформлення замовлення. Процес має бути простим і зрозумілим, спливаючі вікна чи банери, не повинні закривати важливу інформацію про товар чи заважати оформленню заявки.
  8. Конфіденційність. На ресурсі має бути розміщена політика конфіденційності, в якій чітко зазначено назву онлайн-магазину та описано правила збору, зберігання та використання особистих даних. Google у посібнику з роботи з Merchant Center вимагає, щоб продавці дотримувалися законодавства про захист даних та інформували користувачів про свої практики в цій галузі.

Посібник з налаштування Google Merchant Center

Одним із ключових етапів налаштування Google Merchant Center є створення та завантаження товарного фіда. Це спеціальний файл, де міститься вся необхідна інформація про продукцію, представлену на вебресурсі.

Це саме дані Google використовує для створення об’яв і показу їх користувачам за релевантними запитами. Тому від якості та повноти цього файлу безпосередньо залежить ефективність просування.

Щоб створити фід, знайдіть у GMC розділ «Товари» і виберіть там підпункт «Створити фід»:

Створюємо товарний фід

Заповніть ключову інформацію — країну та мову. Це важливо для правильного націлення Ваших оголошень:

Завантажуємо основний фід з даними

Придумайте унікальне та інформативне ім’я для фіда. Це допоможе легко ідентифікувати його серед інших, якщо ви плануєте використовувати їх кілька.

Список основних фідів

Після цього платформа запропонує вибрати найбільш підходящий метод завантаження товарного фіда. Можна вибрати один із таких варіантів:

  1. Гугл Таблиці. Тут можна налаштувати автоматичне вивантаження інформації прямо Google Диску.
  2. За розкладом. Тут можна налаштувати регулярне вивантаження інформації з сайту в GMC за розкладом. Таким чином, оновлення буде виконуватися в автоматичному режимі.
  3. Ручне завантаження. Дозволяє завантажувати файл самостійно безпосередньо в особистому кабінеті GMC.
  4. Content API. Просунуті користувачі можуть розробити власну програму, яка зможе взаємодіяти з сервісом API.

Які помилки часто припускаються при налаштуванні Google Мерчант?

Як правило, при самостійному налаштуванні Google Мерчант Центр, власники інтернет-магазинів припускаються таких помилок:

  • Порушення правил Гугла. Це одна з найбільш серйозних помилок, за яку можуть заблокувати обліковий запис. Сюди належить публікація забороненого чи небажаного контенту, недотримання вимог щодо оформлення оголошень та фідів.
  • Невідповідність інформації в оголошенні та в магазині. Наприклад, якщо у фіді вказана одна ціна, а на сайті інша, Google може розцінити це як спробу ввести користувача в оману і накласти блокування на оголошення або весь обліковий запис. У GMC є обов’язковий заповнення атрибут price для вказівки основної ціни і необов’язковий атрибут sale_price для ціни з дисконтом. Якщо ви бажаєте показати акційну ціну, обов’язково використовуйте sale_price, а не намагайтеся видати її за основну в атрибуті price. Google розцінює такі спроби як шахрайство.
  • Помилки в основних атрибутах. Ключовими атрибутами в рекламному оголошенні є title, description і image. Коли вони заповнені некоректно, рекламодавець може мати проблеми з проходженням модерації. Переконайтеся, що ці поля не містять великих букв, закликів до дії та слів на кшталт «безкоштовно», «акція» тощо. Текст має бути унікальним та інформативним, чітко описувати продукт. Фото повинно бути якісним, відповідати опису та не містити написів чи водяних знаків. Фон краще використовувати білий або прозорий.
  • Неправильне налаштування геотаргетингу. Працюючи у кількох країнах, потрібно створювати під них окремі фіди. Кожен з них має бути локалізований: використана відповідна мова, грошова одиниця та обов’язкові для відповідної країни атрибути.
  • Помилки в ID товарів. Ідентифікатор GTIN (Global Trade Item Number) є одним з обов’язкових до заповнення полів, що допомагає платформі правильно ідентифікувати та класифікувати продукцію. Його відсутність або неправильне заповнення може також призвести до блокування.

Що не вдасться рекламувати через Google Мерчант Центр?

Крім очевидних заборон на рекламу зброї та наркотиків, у Мерчант Центр заборонено до просування, також, і кілька специфічних продуктових категорій:

  1. Квитки та послуги. Не можна просувати квитки на концерти, спортивні події, театральні вистави та інші розважальні заходи. Також під заборону потрапляють квитки на літак, автобус, поїзд тощо. Крім того, заборонено рекламувати послуги — сервіс підтримує розкручування лише фізичної продукції.
  2. Транспортні засоби. Не можна рекламувати автомобілі, мотоцикли, човни та ін. Це обмеження поширюється як на нові, так і на вживані транспортні засоби.
  3. Фінансові продукти та валюта. Цінні папери, інвестиційні інструменти, страхові поліси та кредити рекламувати не вийде. Також не можна додавати в систему криптовалюти та пов’язані з ними товари або послуги (наприклад, обладнання для майнінгу).
  4. Нерухомість. Платформа забороняє розміщувати будинки, квартири, земельні ділянки, комерційні приміщення та ін. Це обмеження діє незалежно від того, чи пропонується нерухомість для продажу чи оренди.
  5. Підписки та цифрові товари. Під заборону потрапляють електронні книги, музика, відео та програми, якщо вони не мають фізичного носія (CD, DVD тощо), а також журнали, послуги потокового мовлення та ПЗ.
  6. Програмне забезпечення для білінгу. Забороняється виставляти на продаж програмне забезпечення для автоматизації виставлення рахунків, обробки платежів та управління підписками. Це обмеження спрямоване на запобігання потенційному шахрайству та захисту прав споживача.
  7. Подарувальні та кредитні картки. Це обмеження поширюється на карти будь-яких емітентів та номіналів.
  8. Контрафакт. Не допускаються до системи та підробки відомих брендів, тому з цією категорією продукції потрібно бути особливо обережними.

Спроба рекламувати заборонені товари через GMC може призвести до серйозних наслідків. Якщо при першому порушенні правил заблокують конкретне оголошення, повторне призведе до блокування всього облікового запису.

Спроба рекламувати заборонені товари через GMC може призвести до серйозних наслідків. Якщо при першому порушенні правил заблокують конкретне оголошення, то повторне призведе до блокування всього облікового запису.

Залишилися питання? Отримати консультацію фахівця.
Adwservice
Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї