Контекстна реклама Google у Румунії

Контекстна реклама в Румунії

Ринок інтернет-реклами в Румунії продемонстрував активне зростання останніми роками. За даними Eurostat, у 2023 році понад 71% населення Румунії регулярно користувалися інтернетом, що показує широке охоплення цифрових технологій серед населення. Також варто зазначити, що частка економічно активного населення в Румунії становить близько 59%, що відкриває значний потенціал для онлайн-торгівлі.

Середній дохід у Румунії становить близько 700-800 євро на місяць, що суттєво вище, ніж у більшості країн колишнього СРСР, але нижче, ніж у більшій частині країн, що входять до Євросоюзу. Це, однак, не применшує потенціал ринку, оскільки тут є значна можливість зростання, особливо в контексті стабілізації економіки та покращення стандартів життя.

Виходячи з цих даних, запуск контекстної реклами в Румунії, а також відкриття нових напрямків онлайн-торгівлі та надання послуг в інтернеті в цій країні виглядають досить перспективним напрямом.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Особливості налаштування контекстної реклами в Румунії

Ключовим моментом для ефективності при налаштуванні контекстної реклами в Румунії є уважне вивчення місцевих особливостей та інтересів споживачів, що дозволить найточніше таргетувати рекламні кампанії. Зважайте на такі фактори:

Цільова аудиторія

При налаштуванні рекламної кампанії на першому етапі важливо вивчити свою цільову аудиторію — де вона проживає, які її інтереси, якою мовою вона розмовляє та інші особливості її поведінки.

За статистикою, більшість користувачів інтернету в Румунії — це особи віком від 16 до 54 років. Це економічно активне населення, яке регулярно робить покупки в Інтернеті. За даними Eurostat, чоловіки та жінки в Румунії користуються інтернетом приблизно однаково, а значить таргетувати свої оголошення Ви можете на обидві аудиторії однаково.

Більшість активного населення в країні належить до середнього класу, а отже тут не матимуть великого попиту елітні та преміальні товари, на кшталт коштовностей, оригінальних сумок Chanel, або турів на Мальдівські острови. При цьому добре може продаватися одяг, побутова техніка, товари для тварин та інші повсякденні товари.

Географічний таргетинг

При налаштуванні Google Ads в Румунії або будь-якій іншій країні географічний таргетинг відіграє ключову роль. Важливо розуміти, де перебуває більша частина активної цільової аудиторії, щоб спрямовувати на ці місця максимальні зусилля.

Найбільше число активних користувачів інтернету проживає у великих містах — столиці країни Бухаресті, а також Клуж-Напоці та Тімішоарі. Налаштовуйте на них свої маркетингові кампанії насамперед.

При цьому важливо враховувати маятникову міграцію протягом дня — багато активних споживачів проживають у найближчому передмісті, а працюють у столиці. В результаті виникає ситуація, коли вранці користувач, що знаходиться в містечку Буфтя (передмістя Бухареста), може шукати рецензії на ресторани столиці, в яких можна забронювати столик на сьогодні.

Мовний таргетинг

Румунська мова є офіційною, її вважають рідною приблизно 87% місцевого населення. Під час налаштування Google AdWords передусім створюйте кампанію цією мовою.

Приблизно 30-40% країни володіють англійською мовою на досить-таки непоганому рівні. При цьому цей відсоток вищий серед молоді та міського населення. Тому, якщо Ви хочете таргетувати свої оголошення на платоспроможну аудиторію, можна створити окрему кампанію англійською.

При цьому, враховуйте, що для PPC-фахівця налаштування реклами двома мовами рівнозначне веденню двох окремих проєктів, що позначиться на ціні супроводу кампанії.

Також у Румунії має точкове поширення угорська мова, в основному на території Трансільванії. Його використовують у спілкуванні приблизно 6,1% від усіх мешканців країни. Якщо Ваша цільова аудиторія проживає в цій галузі, гарною ідеєю буде перекласти оголошення та текст посадкової сторінки на угорську.

Як наслідок комуністичної спадщини та тісних зв’язків країни з СРСР у минулому, приблизно 5% місцевих жителів володіють російською мовою достатньо для спілкування. Але переважно це старше покоління, серед молоді він не популярний.

Сезонність у рекламі

Як і в більшості європейських країн, у Румунії піки продажів трапляються перед Різдвом та Великоднем. Крім того, місцеве населення традиційно бере участь у розпродажах на Чорну п’ятницю.

Але є ще й регіональна сезонність, яка прив’язана до певних геолокацій. Так, у місті Констанца та його околицях, де поширений пляжний відпочинок, найбільша активність посідає туристичний сезон, який проходить з другої половини травня до жовтня.

Окрім цього, в Констанці розташований найбільший морський порт країни, тому це місто також можна розглядати для таргетингу, особливо якщо Ви надаєте логістичні послуги.

Також яскраво виражена сезонність актуальна для гірськолижних курортів Румунії. До найвідоміших з них належать Синаю, Предял та Брашов. Ці містечка розташовані в центральній частині країни в оточенні Карпатських гір і взимку приваблюють юрби туристів з різних частин світу.

Що заборонено рекламувати в Румунії?

  1. Тютюнові вироби. Оскільки Румунія є членом Європейського Союзу, обмеження реклами сигарет накладає Директива ЄС 2003/33/EC. Вона накладає заборону на рекламу тютюну, електронних сигарет та будь-яких товарів, пов’язаних із курінням.
  2. Алкоголь. Відповідно до румунського законодавства на рекламу алкогольної продукції накладаються обмеження. Наприклад, оголошення не повинно бути розраховане на осіб віком до 18 років. Також у тексті рекламного креативу не повинно бути тверджень, що алкоголь сприяє соціальному успіху.
  3. Азартні ігри. Законодавство у Румунії суворо регулює рекламу грального бізнесу. Для цього компанія має отримати відповідну ліцензію від Національного офісу з азартних ігор (ONJN).
  4. Ліки та медичні послуги. Реклама ліків та медичних послуг суворо регулюється. Наприклад, для рецептурних препаратів вона заборонена, а для брендів, які рекламують кошти, доступні без рецепта, обов’язково наявність відповідної ліцензії.
  5. Фінансові послуги. Такі компанії мають відповідати місцевим регуляторним нормам та не суперечити законодавству ЄС. Вони повинні бути зареєстровані та мати дозвіл на роботу.
  6. Товари для дорослих. В оголошеннях не можна публікувати «оголення», а сама рекламна кампанія має бути націлена на дорослу аудиторію.

Вартість контекстної реклами Google Ads в Румунії

Вартість кліку — це далеко не єдиний фактор, який впливає на ціну контекстної реклами в Румунії. Важливими складовими є також конкуренція в ніші, загальний обсяг ринку, якість цільових сторінок, оплата за послуги маркетингового агентства та багато іншого.

Але все ж таки, оцінюючи свої перспективи на тому чи іншому ринку, компанія в першу чергу повинна звертати увагу на розмір ставки за клік за оголошеннями в Google Ads у своїй тематиці. Для реклами Google ці дані можна переглянути у сервісі «Планувальник ключових слів». Нижче наведено приклади цін для деяких напрямків:

  • манікюр – $0,40;
  • перманентний макіяж – $0,22;
  • стоматолог – $1,18;
  • холодильники – $0,30;
  • корейська косметика – $0,29;
  • корм для собак – $0,39;
  • добрива для квітів – $0,13.

Як видно зі статистики вище, ціни на контекстну рекламу в Румунії не високі, а отже, на цей ринок можна заходити з відносно невисокими бюджетами на маркетинг.

Доля Google у загальному пошуковому трафіку в Румунії

Доля Google на ринку пошукових систем Румунії

За даними сервісу Similar Web, Google займає впевнене перше місце на ринку пошукових систем у Румунії та збирає 97,04% органічного трафіку з цієї країни.

Його найближчим конкурентом є Bing, який посідає друге місце з його часткою в 1,91%. Решта пошукових систем у сукупності використовує не більше 1% румунів.

Все це робить налаштування реклами Google у Румунії досить перспективним інструментом для розвитку бізнесу та підключення нових джерел трафіку. Крім великих охоплень, Google Ads може забезпечити високу окупність та лояльну аудиторію.

Залишилися питання? Отримати консультацію фахівця.
Adwservice
Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї