- Основні види постачальників для онлайн-магазинів
- Безпосередній виробник
- Дистриб’ютори та дилери
- Дропшиппери
- Імпортери
- Де шукати постачальника для інтернет-магазину?
- Пошукові системи
- Дошки оголошень
- Каталоги постачальників
- Соціальні мережі
- Месенджери
- Офлайн виставки та ярмарки
- Великі ринки
- Конкуренти
- Як вибрати надійних постачальників для інтернет-магазину?
- Список великих постачальників для українського ринку
- MTI
- Юг-Контракт
- ERC
- Як шукати постачальників зі США та Євросоюзу?
- Як вийти на постачальника китайських товарів?
Як знайти постачальника товару для інтернет-магазину – важливе питання для будь-якого онлайн-бізнесу. Від постачальників безпосередньо залежить репутація бренду. Якщо партнер підводитиме з термінами поставки, надсилатиме брак або зовсім раптово зникатиме з радарів, це може призвести до серйозних репутаційних і фінансових втрат магазину.
Неважливо, продаєте Ви дизайнерські меблі, органічні продукти харчування або новинки смартфонів – у будь-якому разі необхідно налагодити стабільні зв’язки. Тільки так Ви зможете забезпечити постійну наявність якісної продукції у своєму розпорядженні та пропонувати покупцям вигідні ціни.
Успішні підприємці знають, що знайти найкращі умови – справа не проста. За кілька років магазин може змінити десятки постачальників, поступово оптимізуючи витрати. При цьому краще не зупинятися на єдиному партнері, якою б вигідною не здавалася співпраця. Якщо він раптом закриється, це може паралізувати роботу інтернет-магазину.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Тому навіть маючи напрацьовані зв’язки, розумний власник бізнесу завжди відкритий для нових пропозицій від оптовиків, дропшиперів, дилерів і прямих виробників. Головне – знати, де і як шукати перспективних постачальників у своїй ніші.
Основні види постачальників для онлайн-магазинів
Ідеальний варіант – вийти на прямого виробника товару. Таким чином можна отримати найкращу ціну. Але не для всіх магазинів доступна ця опція, іноді доводиться працювати з посередниками. Далі розглянемо всі можливі опції.
Безпосередній виробник
Закупівля безпосередньо – найвигідніший варіант з точки зору вартості. Однак для цього Вам потрібно зареєструвати ФОП або ТОВ, відкрити розрахунковий рахунок, орендувати складське приміщення і бути готовим закуповуватися великими партіями.
Крім того, великі виробничі підприємства не завжди охоче співпрацюють з новими і маловідомими інтернет-магазинами. Вони віддають перевагу роботі через власну мережу дистриб’юторів. Тому власнику стартапу має сенс звернути увагу на дрібні фабрики, з керівництвом яких легше домовитися особисто.
Плюси:
- Максимально низькі закупівельні ціни.
- Можна контролювати якість.
- Немає націнок від численних посередників.
Мінуси:
- Якщо виробник не розкручений, товар може не мати необхідних сертифікатів.
- Якість продукції може відрізнятися, залежно від конкретної партії.
- Дрібний виробник може раптово закритися з найрізноманітніших причин. У цьому випадку Вам доведеться самостійно розбиратися з претензіями щодо гарантії.
Дистриб’ютори та дилери
Дистриб’ютори – офіційні представники виробника, які працюють за контрактом. Вони перепродують великі партії продукції оптом чи вроздріб, беручи на себе витрати зі зберігання і транспортування. Як правило, у них можна отримувати товар з мінімальною націнкою.
Особливий інтерес для онлайн-бізнесу становлять ексклюзивні дистриб’ютори. Співпрацюючи з ними, Ви отримуєте доступ до продукції, недоступної Вашим конкурентам. Крім того, вони часто надають рекламну підтримку, а також мають свій сервісний центр.
Дилери, як правило, мають справу з меншими обсягами, порівняно з дистриб’юторами, і продають продукцію за цінами, близькими до роздробу. При цьому, вони можуть відвантажувати дрібним оптом, що іноді краще для онлайн-магазинів-початківців.
Переваги:
- Великий асортимент від різних постачальників.
- Невеликі витрати на логістику.
- Можливість закуповувати невеликі партії.
Недоліки:
- Вищі ціни порівняно із закупівлею напряму.
- Посередник може пошкодити товар, у разі неправильного транспортування або зберігання.
Дропшиппери
Багато постачальників готові співпрацювати з онлайн-бізнесами за моделлю дропшипінгу. У цьому випадку Ваш магазин, по суті, стає представником постачальника і просуває його продукцію. Ви можете співпрацювати відразу з декількома постачальниками, пропонуючи клієнтам найширший асортимент.
Принцип роботи за дропшиппінгом простий – постачальник зберігає продукцію у себе, а після отримання замовлення від Вас сам відправляє її замовнику. Ваше завдання – шукати клієнтів, обробляти замовлення і передавати їх посереднику. Все інше він бере на себе, а Ви отримуєте відсоток від продажів.
Переваги:
- Не потрібно вкладати гроші в закупівлю й орендувати складське приміщення.
- Відповідальність за відправлення і повернення несе партнер.
- Можна реалізувати великий список товарних позицій за рахунок одночасної роботи з різними постачальниками.
- Партнер зазвичай надає готову базу з описами і фото продукції для додавання на сайт.
Недоліки:
- При дропшиппінгу маржа зазвичай нижча, ніж при продажі напряму.
- За доставку несе відповідальність партнер, тому Ви не можете проконтролювати швидкість і якість.
- Якщо клієнт запросить повернення або обмін товару – це не завжди можливо, адже рішення приймає партнер, а не Ви.
- Товари від одного постачальника може продавати безліч різних дропшиперів, а тому конкуренція за клієнта досить висока.
- Не можна перевірити якість продукту перед відправленням клієнту.
Імпортери
Це підприємства, які виступають посередниками між зарубіжними виробниками і локальними продавцями. Вони знаходять постачальників за кордоном, домовляються про всі умови, оформляють документацію та організовують доставку в необхідну країну.
Торгуючи через імпортера, власник онлайн-бізнесу економить час і сили, які інакше довелося б витрачати на спілкування з іноземними фірмами та вирішення бюрократичних питань.
З іншого боку, послуги імпортера збільшують закупівельну вартість порівняно із закупівлею напряму. Але цей недолік компенсується можливістю запропонувати клієнтам унікальні закордонні продукти, яких ще немає у конкурентів.
Плюси:
- Доступ до унікальних закордонних товарів, яких немає в Україні.
- Імпортер вирішує всі питання з документацією та логістикою.
Мінуси:
- Складнощі з налаштуванням комунікації та контролем термінів поставки.
- Більш висока закупівельна ціна.
Де шукати постачальника для інтернет-магазину?
Рекомендацію можна отримати у самого виробника. Щоправда, це не єдиний можливий варіант. Відповідного постачальника можна знайти й іншими способами.
Пошукові системи
Google, Bing та інші пошукові системи – перше, що спадає на думку. Введіть у пошук запити на кшталт “купити одяг оптом”, “постачальники побутової техніки”, “дитячі іграшки від виробника” тощо, залежно від Вашої ніші.
Беріть до уваги не лише перші сторінки видачі, а й наступні – невеликі бізнеси можуть не витрачати багато коштів на просування сайту, тож перебувають наприкінці списку. Пробуйте різні формулювання запитів – результати пошуку можуть відрізнятися.
Дошки оголошень
На OLX та інших дошках можна знайти контакти невеликих фабрик, дрібних оптовиків, дилерів відомих брендів. Безпосередньо на великого виробника вийти не вийде, але для невеликого магазину це те, що потрібно.
Також можна розмістити і своє оголошення про те, що Ви шукаєте у кого купити той чи інший товар оптом, вкажіть бажані умови. Напевно Вам надійдуть пропозиції від потенційних партнерів.
Каталоги постачальників
Сьогодні можна придбати готовий каталог із базою постачальників за конкретною тематикою. Однак у цього способу є свої мінуси:
- Інформація в базі може бути неактуальною, особливо якщо її збирали кілька років тому. Сайти могли змінитися, бізнеси – закритися.
- Поки Ви шукали відповідну базу, постачальники з неї вже розкрутилися і підняли ціни.
- Укладачі каталогів не обтяжують себе перевіркою надійності та сумлінності кожної позиції в списках.
- Куплена база навряд чи буде ексклюзивною – найімовірніше, її вже завантажили десятки Ваших конкурентів.
При цьому, є і загальнодоступні галузеві онлайн-каталоги. Наприклад, для українського ринку вони доступні на сайтах Bigopt, Postavschiki.ua, Ukrpartner. Туди постачальники можуть додавати свою інформацію безпосередньо.
Соціальні мережі
У Facebook можна знайти багато груп і спільнот, де постачальники розміщують свої контакти, а підприємці діляться досвідом взаємодій, радять і рекомендують партнерів, які найбільше сподобалися. Але обов’язково звертайте увагу на кількість учасників і активність у групі – якщо пости з’являються рідко, то толку від такої спільноти буде мало.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Месенджери
Схожа ситуація і в Telegram, Viber та інших популярних месенджерах. У постачальників зазвичай є своя група, куди вони додають інформацію про асортимент і ціни. Нерідко активність у таких чатах навіть вища, ніж у соцмережах. Але є і мінус – у месенджері складніше відстежити реальні відгуки, нерідко коментарі під постами відключені зовсім.
Офлайн виставки та ярмарки
На подібні заходи з’їжджаються представники безлічі бізнесів, у яких можна безпосередньо отримати всю необхідну інформацію, подивитися зразки продуктів, каталоги, обговорити спільну роботу.
Їх відвідують і представники місцевих виробників, які можуть надати набагато кращі умови співпраці, ніж посередники. При цьому нерідко на виставках дебютують нові бренди, які поки що мало відомі і готові давати дуже привабливі умови.
Наприклад, щорічна міжнародна виставка посуду TableWare проходить у Києві в МВЦ. Тут представлений величезний вибір продукції для дому та кухні від українських і зарубіжних компаній. Відвідавши її, можна за 1-2 дні отримати багато контактів від потенційних партнерів.
Великі ринки
В Україні популярні ринки “Сьомий кілометр” в Одесі, “Барабашово” в Харкові, “Хмельницький” в однойменному місті. Тут можна купити не тільки окремі товари вроздріб, а й дрібним і великим оптом.
Необов’язково самому їхати на ринок – у них є свої сайти, на яких є контакти деяких виробників і постачальників. А на “7 км” навіть є своя дошка оголошень, де продавці розміщують свої пропозиції.
Конкуренти
У них напевно вже є перевірені постачальники, про яких Ви можете не знати. Спробуйте різними способами з’ясувати, з ким вони співпрацюють. Навряд чи вони дадуть відповідь вам на пряме запитання “Підкажіть, а як мені знайти постачальника для онлайн-магазину?”.
Доведеться діяти більш дипломатично й акуратно. Зате якщо вдасться роздобути цю інформацію – вважайте, що вам дуже пощастило. Адже цей постачальник уже пройшов перевірку, отже – справді надійний і пропонує хороші умови.
Наприклад, зателефонуйте в магазин конкурента як потенційний клієнт і ненароком поцікавтеся, де виробляється такий гарний товар. Або замовте щось у них, а коли отримаєте – уважно вивчіть упаковку. На етикетках буває вказано виробника і постачальника.
Також Ви можете попросити сертифікати якості. У сертифікатах мають бути всі необхідні дані. Також інформація може бути в розділі про гарантійне обслуговування на їхньому сайті. До речі, придивіться до фото продукції на інтернет-ресурсі конкурента. Іноді на них залишаються водяні знаки. Елементарно, але працює!
Як вибрати надійних постачальників для інтернет-магазину?
Ось Ви склали собі список із найцікавіших варіантів і залишилося його впорядкувати. Ні, орієнтуватися виключно на ціну не варто, адже вона далеко не завжди вказує на якість.
Зараз розберемо, на які ще моменти варто звертати увагу при виборі постачальників для інтернет-магазину:
- Оцініть ціноутворення та умови роботи. Низька ціна – це добре, але не на шкоду якості та надійності поставок. Дізнайтеся, чи пропонує постачальник знижки постійним клієнтам, чи є вимоги щодо мінімального обсягу закупівель. Наприклад, деякі постачальники дають знижку 5% при регулярних замовленнях від 100 тисяч гривень на місяць. Також уточніть можливість попереднього замовлення – це дасть змогу планувати асортимент і уникати дефіциту.
- Перевірте актуальність залишків. Зробіть невелике тестове замовлення, щоб переконатися, що товар реально є в наявності. Уявіть, що Ви уклали договір, а під час першої ж закупівлі половина позицій на складі відсутня. Краще перевірити надійність постачальника заздалегідь.
- Уточніть терміни поставки. Якщо Ви продаєте товари з яскраво вираженою сезонністю, наприклад купальники або лижні костюми, то місяць очікування може обійтися Вам великою частиною виручки. Обирайте постачальників, які відправляють продукцію точно в строк. Навіть якщо склад знаходиться в іншому регіоні, головне – стабільність і передбачуваність доставки.
- Уважно вивчіть умови доставки та відвантаження. Буває, що постачальник пропонує хорошу ціну, але в підсумку виявляється, що доставку потрібно повністю оплачувати самостійно або навіть самим забирати товар зі складу. Це може серйозно вплинути на прибутковість бізнесу. Тому заздалегідь прорахуйте всі логістичні витрати.
- Уточніть мінімальну суму закупівлі. Великі постачальники часто встановлюють мінімальний поріг, наприклад від 50 або 100 тисяч гривень на одне оптове замовлення. Якщо Ви поки що не готові до таких обсягів, пошукайте дистриб’юторів або дилерів, які продають менші партії. Так Ви зможете замовляти рівно стільки продукції, скільки зможете швидко продати, і поступово нарощувати обороти.
- Зверніть увагу на вартість зразків. Щоб переконатися в якості продукції, особливо якщо йдеться про одяг, взуття, аксесуари, варто запросити зразки товару. Сумлінний постачальник надасть їх безкоштовно або за символічну плату. Якщо ж за кожен зразок просять повну вартість – це привід засумніватися в зацікавленості партнера працювати з Вами. Також будьте пильними, якщо постачальник взагалі відмовляється висилати зразки. Найімовірніше, в такому разі реальна продукція сильно відрізнятиметься від фото на сайті. Краще пошукати надійнішого партнера.
- Оцініть ширину асортименту. Постачальник, що пропонує найрізноманітніший вибір товарів у Вашій ніші, відкриває більше можливостей для розвитку. Навіть якщо зараз Ви закуповуєте всього 5-10 найменувань, у майбутньому напевно захочете розширити лінійку. І найпростіше це зробити, вже маючи постачальника з широким асортиментом.
- Дізнайтеся, як постачальник працює з браком. Іноді покупець може отримати бракований товар і вимагати його заміни або повернення грошей. Уточніть, як постачальник вирішує подібні проблеми. В ідеалі в нього має бути чіткий регламент: браковану продукцію він змінює власним коштом, повернення теж бере на себе. Якщо ж усі проблеми доведеться вирішувати Вам – це привід задуматися, чи варто зв’язуватися з таким партнером. Адже репутаційні та фінансові ризики ляжуть на Ваші плечі.
- Поцікавтеся наявністю фото та описів. Для інтернет-магазину дуже важливо надавати клієнтам максимум інформації – докладні описи, фотографії, технічні характеристики. Особливо вони важливі для магазинів, що працюють за схемою дропшипінгу, коли немає можливості зробити фото і заміри самостійно.
Список великих постачальників для українського ринку
Вибираючи постачальника для початку співпраці, можна орієнтуватися на великих гравців, здатних забезпечити стабільні поставки за широким асортиментом товарів. Ми зібрали 3 найпопулярніших партнерів, з якими зазвичай працюють українські онлайн-магазини.
MTI
Група компаній з 30-річним досвідом роботи на ринку України. MTI починала шлях на зорі розвитку інтернет-торгівлі і за цей час зуміла напрацювати значну партнерську мережу – близько 800 компаній по всій Україні. Сьогодні MTI – один з найбільших постачальників у сфері електроніки та цифрових товарів.
В асортименті MTI Ви знайдете практично все необхідне для роботи сучасного офісу та дому:
- комп’ютери та комплектуючі;
- офісну техніку;
- програмне забезпечення;
- професійне відео та аудіо обладнання;
- системи безпеки;
- портативну електроніку;
- меблі;
- інтерактивні іграшки.
Компанія надає повний спектр послуг – від передпродажних консультацій до постпродажного обслуговування у власних сервісних центрах. Клієнти MTI можуть розраховувати на підтримку в тендерних закупівлях і самовивезення товару.
Юг-Контракт
Присутній на нашому ринку з 1994 року. Компанія за цей час зуміла сформувати вражаючий портфель із 250 брендів, з якими вона працює безпосередньо. В асортиментному вираженні це становить понад 25 тисяч товарних позицій. Юг-Контракт постачає продукцією великі роздрібні мережі і має налагоджену складську логістику по всій країні.
У каталозі Юг-Контракт представлені товари найрізноманітніших категорій:
- смартфони та інші гаджети;
- IT периферія;
- побутова техніка;
- іграшки;
- товари для розумного будинку;
- посуд;
- медичне обладнання.
Компанія робить особливий акцент на постачанні підприємств сегмента HoReCa, пропонуючи їм окрему товарну добірку. Окремий плюс співпраці з Юг-Контракт – можливість доставки день у день, інформаційно-аналітична підтримка, допомога в маркетинговому просуванні товарів, окремі програми навчання.
ERC
Ще один помітний гравець на ринку постачальників України – компанія ERC, що працює з 1995 року. За більш ніж 25 років діяльності ERC завоювала репутацію надійного партнера і, як і колеги по ринку, є членом низки бізнес-асоціацій. Компанія бере активну участь у виставковій діяльності, організовуючи масштабні галузеві події.
Асортимент ERC вражає різноманітністю і включає:
- кліматичну техніку;
- побутову техніку;
- вбудоване кухонне обладнання;
- товари для краси та здоров’я;
- продукцію для дому та саду;
- сантехніку;
- електроінструменти.
Як шукати постачальників зі США та Євросоюзу?
Якщо Ви плануєте відкривати інтернет-магазин брендових або ексклюзивних товарів, які складно знайти в українських постачальників, є сенс розглянути закупівлі безпосередньо зі США та Євросоюзу. Продукція відомих світових брендів користується високим попитом, а можливість запропонувати покупцям щось унікальне, чого немає у конкурентів – вагома перевага.
Один із найефективніших способів знайти надійних постачальників за кордоном – цілеспрямований пошук через Google або інші пошукові системи. Однак будьте готові до того, що більшість сайтів будуть англійською мовою. Якщо Ви не володієте нею вільно, має сенс заручитися підтримкою перекладача, хоча б на етапі первинних переговорів.
Для пошуку постачальників в окремих країнах існують спеціалізовані b2b-майданчики. Наприклад, для Великої Британії це esources.co.uk, Франції – goolzi.com, Італії – italy.go4worldbusiness.com, Сполучених Штатів – 4wholesaleusa.com, Німеччини – b2b-zentrum.de.
Реєструйтеся на цих сайтах, вивчайте каталоги продукції, безпосередньо зв’язуйтеся з постачальниками. Не варто скидати з рахунків і масштабні маркетплейси, на кшталт eBay. Багато виробників і дистриб’юторів розміщують тут свої товари, які можна замовляти й оптовими партіями за нижчою вартістю.
Як вийти на постачальника китайських товарів?
Китай давно став головним постачальником найрізноманітніших товарів у всьому світі. Одяг, взуття, електроніка, предмети для дому – все це можна закупити у китайських виробників за досить привабливими цінами.
Причому якість багатьох товарів сьогодні не поступається брендовим аналогам. Не дивно, що все більше підприємців прагнуть налагодити поставки з Китаю для своїх інтернет-магазинів.
Найвідоміші майданчики для пошуку китайських постачальників це:
- AliExpress;
- 1688.com;
- Alibaba;
- Taobao.
Вони пропонують величезний вибір товарів від тисяч продавців. Однак не варто стрімголов кидатися оформляти замовлення у першого-ліпшого постачальника. Далеко не всі продавці на цих майданчиках однаково чесні та благонадійні.
Перш ніж довірити свої гроші незнайомій компанії, ретельно проаналізуйте інформацію про неї. Зверніть увагу на дату створення магазину, кількість успішних угод, відгуки покупців. Будьте особливо пильні, якщо ціни підозріло низькі – можливо, за привабливим прайсом ховаються товари жахливої якості або навіть звичайний обман.
До речі, на великих майданчиках на кшталт Alibaba є опція “Безпечна угода”. Вона захищає Ваші інтереси – гроші переказуються продавцеві тільки після того, як Ви підтвердите отримання товару і залишитеся задоволені його якістю. Це хороша страховка від недобросовісних постачальників.
Також врахуйте, що до ціни товару неминуче додадуться витрати на доставку і митне оформлення. Самостійно розібратися у всіх нюансах міжнародної логістики і торгівлі буває непросто. Не соромтеся звертатися до послуг перевірених посередників, які візьмуть на себе всі формальності.