Аналіз конкурентів у контекстній рекламі
Дослідження конкурентного середовища є складовою частиною будь-якої маркетингової кампанії, і контекстна реклама не є винятком. Поява сильного конкурента спричинить великі труднощі. Зокрема, зменшення охоплення аудиторії та підвищення ціни за клік.
Останніми роками конкуренція в контекстній рекламі посилюється. Ось чому важливо розуміти, що аналіз конкурентів у контекстній рекламі – це необхідність, якою не можна нехтувати.
Чим корисний аналіз контекстної реклами конкурента?
Аналіз контекстної реклами конкурента дає змогу визначити важливі елементи рекламних кампаній:
- Що і як рекламують конкуренти, як часто проводиться налаштування показу оголошень, які стратегії вони використовують;
- На яких закликах до дії вони ґрунтуються, як залучають користувача;
- Чи використовують вони розширення та доповнення для оголошень і які саме;
- Які ідеї можна адаптувати для своєї рекламної кампанії;
- Скільки приблизно інші компанії витрачають на рекламу.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту
Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами
Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Що враховувати під час аналізу рекламної кампанії конкурентів?
Важливим сучасним інструментом підвищення ефективності в будь-якій справі є нині бенчмаркінг. Під час аналізу рекламної кампанії конкурентів у пошуку найкращих прийомів і способів ведення контекстної реклами слід враховувати такі моменти:
- Ключові фрази. Це те, на чому заснована контекстна реклама і покази. Використовувати запити з успішних рекламних кампаній конкурентів, замість їхнього пошуку вручну – це набагато зручніше і часто ефективніше;
- Заголовки і тексти оголошень. Позиціонування бізнесу і товару в контекстній рекламі відбувається багато в чому за рахунок заголовків і тексту. Вивчення цих елементів у рекламних кампаніях конкурентів, їхньої унікальної торгової пропозиції, слугує для пошуку ідей, які можна вдосконалити для створення власного стилю. Оголошення інших рекламодавців можна знайти вручну або за допомогою сервісів;
- Повнота оголошень. Звертайте увагу на те, чи використовують Ваші конкуренти розширення та доповнення, чи заповнені контактні дані, чи використовуються динамічні рекламні кампанії та додаткові посилання. Усе те, чим знехтували інші, може стати Вашою перевагою;
- Історія оголошень. У процесі моніторингу конкурентів корисно вивчити історію їхніх оголошень. Те, наскільки часто вони експериментують і чи повертаються до старих версій, дасть змогу зрозуміти, що працює, а що ні без шкоди для власної рекламної кампанії;
- Посадкові сторінки. Лендінги – це перше, що бачить користувач, переходячи за посиланням із пошукової системи. Проаналізуйте посадкові сторінки конкурентів щодо їхньої повноти, релевантності, способу подачі інформації та оформлення. Якщо вони надають посилання користувачам на загальні сторінки, зробіть краще – створіть різні цільові сторінки під кожен релевантний запит.
Як дізнатися бюджет конкурентів?
З огляду на те, що на ціноутворення в контекстній рекламі впливає безліч різних чинників, дізнатися точний бюджет конкурентів у Google Ads не є можливим. Однак це не виключає можливість визначення приблизних витрат конкуруючих компаній. Знаючи, скільки вони платять за клік, можна порівняти цей показник зі своїм і зрозуміти, яку стратегію показів доцільніше використовувати – робити акцент на високочастотні запити, які коштують дорого, або дешеві низькочастотні.
Розрахувати бюджет конкурента під час аудиту за певними ключовими фразами можна так:
- Створіть аркуш Excel і додайте всі необхідні ключові слова конкурента;
- Відсортуйте дані за кількістю показів, вартістю та позицією;
- Виявіть кількість кліків за кожним ключовим словом;
- Щоб визначити приблизний CTR (коефіцієнт клікабельності) конкурента, проведіть порівняння з CTR Вашої РК за такими ж запитами. У разі, якщо за цими словами Ви показувалися на вищих позиціях – зменшіть трохи показники для конкуруючої компанії і навпаки;
- Виходячи зі знайденого коефіцієнта клікабельності за простою формулою в Excel рахуємо кількість кліків:
Кліки = Покази * CTR
- Далі знаходимо бюджет за цим ключовим запитом, множачи кількість отриманих кліків на ціну за клік;
- Підсумовуємо дані й отримуємо загальний бюджет, який інший сайт витрачає на аналізовані ключові слова.
Аналіз конкурентів у Google Ads
Після запуску рекламної кампанії сервіс Google AdWords дає рекламодавцям можливість отримати інформацію про те, хто перебуває з Вами в конкуренції за конкретним запитом, випереджаєте Ви своїх конкурентів чи відстаєте. Для цього використовуйте спеціальний звіт “Статистика аукціонів”.
За допомогою цього звіту для аналізу конкурентів Google Adwords Ви отримаєте такі переваги:
- Список сайтів, які також показуються за конкретним запитом або групою запитів;
- Відсоток отриманих показів – визначає частку показів, які були отримані за конкретний проміжок часу для Вашої кампанії та конкурентів;
- Середня позиція Ваших оголошень у видачі порівняно з іншими сайтами;
- Ступінь перетину – наскільки часто Ваші оголошення потрапляли в одну й ту саму видачу з конкурентами;
- Відсоток перемог – показує наскільки часто Ваше оголошення було вище в рейтингу, ніж інші;
- Коефіцієнт наступної позиції – показує наскільки часто оголошення конкурента розташовується вище за Ваше в одній пошуковій видачі;
- Коефіцієнт показу оголошень над результатами пошукової видачі – показує, наскільки часто Ваше або оголошення іншого рекламодавця показувалося вище за результати пошуку, відповідно алгоритм визнав його більш релевантним запиту.
Аудит конкурентів у наших проєктах
Аналіз конкурентів у рекламній видачі дасть Вам змогу “тримати руку на пульсі” і моніторити поведінку інших рекламодавців. Розуміти які інструменти вони використовують, для яких цілей, і оцінювати, який результат вони отримують.
У звітах і рекомендаціях ми розписуємо сильні сторони РК, рекламних стратегій і сайтів конкурентів, пропонуємо нашим клієнтам ідеї, які можна впровадити, щоб отримати максимальний результат прямо зараз.
Приклади текстів оголошень конкурентів і УТП (унікальні торгові пропозиції) які вони використовують: