Аналіз конкурентів у контекстній рекламі
Дослідження конкурентного середовища є складовою частиною будь-якої маркетингової кампанії, і контекстна реклама не є винятком. Поява сильного конкурента спричинить великі труднощі. Зокрема, зменшення охоплення аудиторії та підвищення ціни за клік.
В останні роки конкуренція в контекстній рекламі посилюється. Ось чому важливо розуміти, що аналіз конкурентів в контекстній рекламі – це необхідність, якою не можна нехтувати.
Чим корисний аналіз контекстної реклами конкурента?
Аналіз контекстної реклами конкурента дозволяє визначити важливі елементи рекламних кампаній:
- Що і як рекламують конкуренти, як часто проводиться налаштування показу оголошень, які стратегії вони використовують;
- На яких закликах до дії вони ґрунтуються, як приваблюють користувача;
- Чи використовують вони розширення та доповнення для оголошень і які саме;
- Які ідеї можна адаптувати для своєї рекламної кампанії;
- Скільки приблизно інші компанії витрачають на рекламу.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту
Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами
Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Що враховувати при аналізі рекламної кампанії конкурентів?
Важливим сучасним інструментом підвищення ефективності в будь-якій справі зараз є бенчмаркінг. При аналізі рекламної кампанії конкурентів у пошуку кращих прийомів і способів ведення контекстної реклами слід враховувати наступні моменти:
- Ключові фрази. Це те, на чому базується контекстна реклама та покази. Використовувати запити з успішних рекламних кампаній конкурентів, замість їх пошуку вручну – це набагато зручніше і часто ефективніше;
- Заголовки та тексти оголошень. Позиціонування бізнесу та товару в контекстній рекламі відбувається багато в чому за рахунок заголовків і тексту. Вивчення цих елементів у рекламних кампаніях конкурентів, їх унікальної торгової пропозиції, служить для пошуку ідей, які можна вдосконалити для створення власного стилю. Оголошення інших рекламодавців можна знайти вручну або за допомогою сервісів;

- Повнота оголошень. Звертайте увагу на те, чи використовують Ваші конкуренти розширення і доповнення, чи заповнені контактні дані, чи використовуються динамічні рекламні кампанії і додаткові посилання. Все те, чим знехтували інші, може стати Вашою перевагою;

- Історія оголошень. У процесі моніторингу конкурентів корисно вивчити історію їхніх оголошень. Те, наскільки часто вони експериментують і чи повертаються до старих версій, дозволить зрозуміти, що працює, а що ні, без шкоди для власної рекламної кампанії;
- Посадкові сторінки. Лендінги – це перше, що бачить користувач, переходячи за посиланням з пошукової системи. Проаналізуйте посадочні сторінки конкурентів на предмет їх повноти, релевантності, способу подачі інформації та оформлення. Якщо вони надають посилання користувачам на загальні сторінки, зробіть краще – створіть різні цільові сторінки під кожен релевантний запит.
Як дізнатися бюджет конкурентів?
З огляду на те, що на ціноутворення в контекстній рекламі впливає безліч різних факторів, дізнатися точний бюджет конкурентів в Google Ads не представляється можливим. Однак це не виключає можливість визначення приблизних витрат конкуруючих компаній. Знаючи, скільки вони платять за клік, можна порівняти цей показник зі своїм і зрозуміти, яку стратегію показів доцільніше використовувати – робити акцент на високочастотні запити, які коштують дорого, або дешеві низькочастотні.
Розрахувати бюджет конкурента при аудиті за певними ключовими фразами можна наступним чином:
- Створіть аркуш Excel і додайте всі необхідні ключові слова конкурента;
- Відсортуйте дані за кількістю показів, вартістю та позицією;
- Виявіть кількість кліків за кожним ключовим словом;
- Щоб визначити приблизний CTR (коефіцієнт клікабельності) конкурента, проведіть порівняння з CTR Вашої РК за такими ж запитами. У разі, якщо за цими словами Ви показувалися на позиціях вище – зменшіть трохи показники для конкуруючої компанії і навпаки;
- Виходячи з знайденого коефіцієнта клікабельності за простою формулою в Excel, обчислюємо кількість кліків:
Кліки = Покази * CTR
- Далі знаходимо бюджет за даним ключовим запитом, множачи кількість отриманих кліків на ціну за клік;
- Підсумовуємо дані і отримуємо загальний бюджет, який інший сайт витрачає на аналізовані ключові слова.
Аналіз конкурентів у Google Ads
Після запуску рекламної кампанії сервіс Google AdWords дає рекламодавцям можливість отримати інформацію про те, хто знаходиться з Вами в конкуренції за конкретним запитом, випереджаєте Ви своїх конкурентів або відстаєте. Для цього використовуйте спеціальний звіт «Статистика аукціонів».

За допомогою цього звіту для аналізу конкурентів Google Adwords Ви отримаєте такі переваги:
- Список сайтів, які також показуються за конкретним запитом або групою запитів;
- Відсоток отриманих показів — визначає частку показів, які були отримані за конкретний проміжок часу для Вашої кампанії та конкурентів;
- Середня позиція Ваших оголошень у видачі в порівнянні з іншими сайтами;
- Ступінь перетину — наскільки часто Ваші оголошення потрапляли в одну і ту ж видачу з конкурентами;
- Відсоток перемог — показує, наскільки часто Ваше оголошення було вище в рейтингу, ніж інші;
- Коефіцієнт наступної позиції — показує, наскільки часто оголошення конкурента розташовується вище за Ваше в одній пошуковій видачі;
- Коефіцієнт показу оголошень над результатами пошукової видачі — показує, наскільки часто Ваше або оголошення іншого рекламодавця показувалося вище результатів пошуку, відповідно алгоритм визнав його більш релевантним запиту.
Аудит конкурентів у наших проектах
Аналіз конкурентів у рекламній видачі дозволить Вам «тримати руку на пульсі» та моніторити поведінку інших рекламодавців. Розуміти, які інструменти вони використовують, для яких цілей, та оцінювати, який результат вони отримують.
У звітах і рекомендаціях ми розписуємо сильні сторони РК, рекламних стратегій і сайтів конкурентів, пропонуємо нашим клієнтам ідеї, які можна впровадити, щоб отримати максимальний результат прямо зараз.
Приклади текстів оголошень конкурентів та УТП (унікальні торгові пропозиції), які вони використовують:



