Який бізнес відкрити в Польщі?

Какой бизнес лучше открыть в Польше? Маркетинг

Відкриття свого бізнесу в Польщі – приваблива перспектива для підприємців з України та інших пострадянських країн. Польща пропонує сприятливі умови як для релокації наявного бізнесу, так і для запуску нової справи “з нуля”.

Статистика говорить сама за себе – кількість українських підприємців у Польщі зростає з кожним роком. За даними Gremi Personal, у 2024 році їхня кількість сягнула 33 165 осіб, що на 16% вище за показник 2023 року (28 642) і на 50% перевищує дані за 2022 рік (15 896).

Польський уряд підтримує розвиток малого бізнесу, створюючи комфортні умови для підприємництва. Тут немає бюрократичних перепон і надмірного тиску на бізнес, характерних для країн колишнього союзу.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Щоправда, для успіху недостатньо лише бажання розпочати справу в Польщі. Необхідно ретельно зважити всі “за” і “проти”, продумати план до дрібниць і вибрати, який бізнес відкрити в Польщі.

Чому Польща чудово підходить для відкриття бізнесу?

Польща – мабуть найпривабливіша для українців країна в Європі для відкриття свого бізнесу. І цьому є низка вагомих причин.

Сильна і стабільна економіка

Це країна зі стабільною економічною ситуацією, що динамічно розвивається. У 2018 році її взагалі визнали державою з розвиненим ринком, поставивши в один ряд з економічними гігантами, на кшталт США, Японії та Австрії. Це вказує на високий рівень розвитку польської економіки та її значущість на світовій арені.

Навіть у непрості часи, наприклад, у період пандемії, Польща показала вражаючу стійкість. За підсумками 2021 року країна продемонструвала один із найвищих темпів зростання ВВП серед членів Євросоюзу. Це свідчить про здатність польської економіки швидко відновлюватися після криз і продовжувати поступальний розвиток.

Підтримка бізнесу від держави

Польське керівництво країни створює громадянам найсприятливіші умови для розвитку бізнесу. Підприємці тут не просто тримаються на плаву, а активно розвиваються і процвітають. Їхній внесок в економіку Польщі важко переоцінити: на малий і середній бізнес припадає майже три чверті ВВП країни (72,3%), причому близько половини ВВП (49,1%) генерують саме невеликі компанії.

Польський уряд не залишається осторонь і активно підтримує бізнес-ініціативи. Ось лише деякі з доступних програм допомоги підприємцям:

  1. Гранти та програми підтримки з фондів Євросоюзу. Завдяки їм можна отримати фінансування на розвиток бізнесу, причому на досить вигідних умовах.
  2. Відшкодування частини витрат на розробку та впровадження інновацій. Якщо Ви плануєте модернізувати виробництво або впроваджувати нові технології, держава готова компенсувати частину витрат.
  3. Безповоротна фінансова допомога на розвиток інноваційних проєктів. Це чудова можливість для стартапів і компаній, що працюють у високотехнологічних сферах.
  4. Програма Poland Prize для стартапів із грантами до 250 000 злотих. Якщо у Вас є перспективна бізнес-ідея, Ви можете отримати солідну суму на її реалізацію.

Невисокі податки

Польща пропонує бізнесу одні з найпривабливіших податкових умов у Європі. Завдяки низьким ставкам компанії можуть залишати у своєму розпорядженні значну частину заробленого прибутку.

Так, ставка корпоративного прибуткового податку (CIT) у Польщі становить лише 19%. А малі платники податків з доходом до 2 млн євро платять CIT і зовсім за пільговою ставкою 9%. Для порівняння, у Німеччині CIT дорівнює 30%, у Бельгії – 34%, в Італії – 24%, а в Чехії та Словаччині – 19%.

Крім того, підприємці в Польщі можуть обирати між кількома системами оподаткування, залежно від своїх завдань. Їм доступні:

  1. Загальна система зі ставкою в 12,32%.
  2. Лінійний податок із фіксованою ставкою 19%.
  3. Паушальний податок, де ставка залежить від сфери бізнесу і становить від 2% до 17%.

Така гнучка система дає змогу підібрати оптимальний податковий режим для будь-якого бізнесу. А невисоке фіскальне навантаження дає можливість спрямовувати більше коштів на розвиток своєї справи.

Доступ до спільного ринку Європейського Союзу

Польща пропонує бізнесу ще одну серйозну перевагу – доступ до спільного ринку Євросоюзу. Це один із найбільших і найбільш платоспроможних ринків у світі, що об’єднує понад 440 мільйонів споживачів.

Зареєструвавши компанію в Польщі, Ви автоматично отримуєте можливість легально працювати на території всіх країн ЄС без додаткових дозволів і ліцензій. Це відкриває колосальні перспективи для розвитку бізнесу.

Легко зареєструвати бізнес і вести звітність

Відкрити свою справу в Польщі може кожен, зокрема й громадяни інших країн. Процедура реєстрації тут проста і може обійтися без великих витрат. Наприклад, щоб зареєструвати ТОВ (Sp. z o.o.) потрібен статутний капітал лише в 5000 злотих (приблизно 1200 євро). Причому внести гроші на рахунок дозволяється і після закінчення реєстрації.

Весь процес відбувається онлайн у системі S24. Це дає змогу легко оформити компанію, не витрачаючи час на паперову тяганину. Після реєстрації фірма відразу отримує всі необхідні номери: KRS, REGON і NIP.

Розібратися в польській системі оподаткування можна і самостійно, без допомоги експертів. Для цього Мінфін розробив сервіс e-mikrofirma. Цей застосунок допомагає підготувати всі необхідні дані з податків, у тому числі файли JPK_VAT. Доступ до нього можна отримати онлайн у браузері на Податковому порталі.

Який бізнес вигідно відкривати в Польщі?

Якщо Ви задумалися про те, який бізнес краще відкрити в Польщі, то Ви на правильному шляху. Адже далеко не всі сфери підприємництва в цій країні однаково перспективні. Краще придивитися до тих напрямів, які вважаються найприбутковішими та найцікавішими на польському ринку на даний момент.

Інтернет-магазини

Відкриваємо інтернет-магазин у Польщі

Дуже перспективна ніша для бізнесу в Польщі. Судіть самі – близько 77% з 30 мільйонів польських користувачів мережі інтернет здійснюють покупки онлайн. Обсяг ринку електронної комерції в країні перевищує 100 млрд злотих і продовжує зростати. Не дивно, що багато підприємців прагнуть зайняти своє місце в цій сфері.

Для інтернет-магазину потрібні скромніші стартові інвестиції, порівняно з офлайн-бізнесом, а організація роботи простіша. Якщо Ви живете в Україні, то можете продавати товари в Польщу, просто локалізувавши свій магазин, під’єднавши потрібні інтеграції (системи оплати, багатомовність) і організувавши доставку. Реєструвати бізнес у Польщі для цього необов’язково.

Якщо Ви проживаєте безпосередньо в Польщі, то для легальної діяльності потрібно оформити ІП та орендувати склад. Утім, є варіанти, як цього уникнути. Наприклад, можна працювати за схемою дропшиппінгу, коли замовлення надсилаються покупцям напряму зі складу постачальника. Крім того, у Польщі є ліміт доходу, який можна отримувати без реєстрації ІП.

Бюро перекладів

Як відкрити бюро перекладів?

Підійде, якщо Ви добре знаєте польську та інші мови. Незважаючи на близькість польської та української, між ними чимало відмінностей. Базовий рівень польської освоїти нескладно, але для по-справжньому вільного володіння потрібні серйозні зусилля і час. Тому попит на професійний переклад серед українців у Польщі досить високий.

Особливо часто потрібні переклади для бізнесу – локалізація сайтів, документації тощо. Якщо знайти кількох тямущих перекладачів і об’єднати їх у команду, можна створити власне бюро. Ваша роль як власника полягатиме в пошуку клієнтів і просуванні послуг.

На допомогу тут прийдуть перекладачі-фахівці в конкретних сферах (медицина, техніка, юриспруденція тощо). Професійний нішевий переклад з польської та на польську дуже затребуваний. Крім того, не забувайте про інші популярні мови – англійську, німецьку, французьку. Що ширший спектр Ваших послуг, то більше потенційних замовників.

Також має сенс пропонувати додаткові послуги – перевірку і редагування текстів носіями, верстку, транскрибацію. Це підвищить середній чек і дасть змогу виділитися на тлі конкурентів. Головне – відразу встановити високу планку якості та неухильно її дотримуватися. Задоволені клієнти забезпечать Вам постійний потік замовлень і приплив нових клієнтів.

Агентство інтернет-маркетингу

Просування онлайн потребує будь-який бізнес. Тому попит на послуги маркетингових агентств буде завжди, особливо серед українських підприємців, які відкривають справу в Польщі. Не знаючи нюансів місцевого ринку та особливостей налаштування реклами, вони охоче звертаються по допомогу до фахівців.

Спочатку можна орієнтуватися саме на українську аудиторію, а потім розширювати коло клієнтів і на поляків. Плюс агентства інтернет-маркетингу в тому, що працювати можна віддалено, з України, надаючи послуги для польського ринку.

Ремонтні роботи

Польща активно забудовується, сюди переїжджає багато українців, білорусів і громадян з інших країн ЄС. А нові мешканці, в’їжджаючи у квартиру, часто роблять ремонт під свій смак. Тож це стабільний і постійний попит.

Ремонтний бізнес потребує менше вкладень, ніж будівельний. Не потрібно оформляти купу дозволів, купувати дорогу спецтехніку. Головне – знайти майстрів, які виконуватимуть роботу швидко і якісно. Решта – справа техніки.

Служби доставки

Служба кур'єрської доставки по Польщі

Крім відомих сервісів на кшталт Uber, на ринку маса можливостей для локальних гравців. Схема проста: відкриваєте фірму, укладаєте договори з ресторанами, магазинами, квітковими салонами та іншими компаніями, яким потрібна доставка.

Спочатку можна самому розвозити замовлення, а на отриманий прибуток поступово розширюватися – докуповувати машини, наймати кур’єрів тощо. Почніть із невеликих місцевих партнерів, наприклад, піцерії або магазину еко-продуктів. А потім, маючи потрібні ресурси та репутацію, можна вийти на великих гравців на кшталт DHL, Amazon або FedEx. Вони часто шукають субпідрядників серед невеликих місцевих служб доставки на тимчасові або постійні проєкти.

Головне в цьому бізнесі – надійність і клієнтоорієнтованість. Замовлення мають приїжджати чітко за графіком, а кур’єри бути ввічливими й акуратними. Один промах може коштувати Вам репутації та контракту. Тож уважно підбирайте персонал, вкладайтеся в логістику і завжди тримайте руку на пульсі.

Бутік готелі

Це щось середнє між хостелом і звичайним готелем. Зазвичай бутик-готель включає від 10 до 100 номерів, усі з унікальною концепцією та дизайном. Часто в цих готелях є загальні кухні, але окремі санвузли.

Такий формат ідеально підходить для молодих мандрівників, які зупиняються в місті або країні на кілька днів, а потім їдуть далі. Спільні зони дають змогу гостям знайомитися, створюючи своєрідне ком’юніті. Ще в бутик-готелях часто селять екскурсійні групи, даючи змогу учасникам проводити час разом.

Якщо Ви вирішите відкрити готель у Польщі, постарайтеся знайти свою фішку. Наприклад, незвичайний дизайн, екологічність, національний колорит або будь-яка інша концепція, що виділяє Вас на тлі конкурентів.

Активно просувайте свій готель на сайтах бронювання і в соцмережах. Пропонуйте гостям додаткові послуги – трансфер, екскурсії, прокат велосипедів тощо. Це підвищить Ваш середній чек і допоможе виділитися на ринку. А задоволені постояльці забезпечать хороші відгуки та рекомендації, що критично важливо в цьому бізнесі.

Фаст-фуд або кафе

Поляки люблять смачно поїсти, а у великих туристичних містах на кшталт Кракова, Вроцлава чи Варшави завжди багато приїжджих. Головне – визначитися з цільовою аудиторією: орієнтуватися на місцевих жителів, внутрішніх туристів, гостей з Європи або російськомовних.

Найоптимальніше сфокусуватися на польському ринку – це стабільно і надійно. Якщо вдарить черговий локдаун, завжди можна переключитися на доставку і місцевих клієнтів без серйозних фінансових втрат, як це вже не раз бувало.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Щоправда, відкрити кафе або ресторан не так-то просто. Знадобиться від 10 до 20 тисяч євро на оренду приміщення з кухнею і залом, купівлю обладнання тощо. Плюс потрібно отримати купу дозволів – від санепідеміолога і пожежників до ліцензії на алкоголь (а їх цілих три види). Процес може затягнутися, а якщо поруч уже багато подібних закладів, в отриманні ліцензії можуть і зовсім відмовити.

Відома франшиза Telepizza

Якщо хочете відкрити фастфуд, придивіться до місцевих франшиз. Наприклад, Telepizza обійдеться мінімум у 100 000 злотих + 10 000 паушального внеску. Франшиза Biesiadowo вже коштує близько 40 000 злотих, а KOKU Sushi – від 70 000 до 120 000 злотих + 25 000 ліцензійних платежів.

Розвиваючі гуртки для дітей

Батьки завжди готові вкладатися в освіту і розвиток своїх чад, тож попит буде. Але є кілька нюансів:

  • Вам знадобиться або самому добре знати польську, або найняти польськомовних педагогів;
  • Потрібно подбати про всі необхідні ліцензії, сертифікати та дозволи. Бюрократії не уникнути.

Зате якщо Ви самі виступаєте експертом у якійсь сфері та вже маєте досвід роботи з дітьми, студія може стати дуже успішним проектом. Малювання, гімнастика, спів – обирайте те, що Вам до душі та на чому Ви розумієтеся.

Головне – запропонувати якісну програму занять і класних викладачів. Подбайте про методичні матеріали, обладнання, безпеку. Налагодьте комунікацію з батьками, будьте на зв’язку, звітуйте про успіхи.

Додатково запустіть свій сайт, групи в соцмережах, налагодьте сарафанне радіо. Пропонуйте бонуси за приведених друзів, влаштовуйте відкриті заняття та свята. Дайте батькам можливість побачити, чим займаються їхні діти і які результати це дає.

Салон краси

Багато іммігрантів із СНД відзначають, що рівень польських фахівців у цій сфері часто невисокий, а кваліфіковані кадри нарозхват. Тож, якщо Ви відчуваєте, що у Вас вийде краще, і при цьому вмієте тримати все під контролем – дерзайте.

Але будьте готові до паперової тяганини. Щоб відкрити салон краси, потрібно виконати купу санітарних вимог МОЗ від 2004 року. Вони стосуються не тільки обладнання, а й планування приміщень. А отже – серйозних вкладень не уникнути. Навіть невелика перукарня на 4 крісла навряд чи вкладеться в 100 000 злотих.

Салон краси Jean Louis David

У цій сфері також представлено кілька великих франшиз. Наприклад, Jean Louis David обійдеться мінімум у 400 000 злотих, а Samira Hair & Beauty – від 40 000 до 80 000. Зате Ви отримаєте готову модель бізнесу та підтримку франчайзера.

Пам’ятайте! Мало бути гуру в галузі стрижок або манікюру. Потрібно постійно стежити за актуальними трендами, пропонувати актуальні послуги, працювати над сервісом.

Магазин секонд-хенд

Багато українців, перебравшись до Польщі, дивуються: асортимент місцевих секонд-хендів набагато скромніший і гірший за якістю, ніж на батьківщині. При тому, що попит на старі речі у поляків високий. Тут-то наші співвітчизники і беруть справу у свої руки, нерідко досить успішно.

Головна порада для тих, хто вирішить підкорювати цю нішу – не закуповуйтеся у польських оптовиків. Шукайте свої канали поставок стоку з багатших країн Європи – Швейцарії, Бельгії, Ірландії. Так Ви зможете запропонувати покупцям дійсно унікальний вибір і виділитися на тлі конкурентів.

Також не заощаджуйте на обладнанні для складу та торговельного залу: вішалки, стелажі, примірочні, освітлення – все має бути зручним і презентабельним. Уважно перевіряйте кожну річ перед викладенням: покупець не повинен знайти дірку або пляму. Продумайте систему знижок і бонусів для постійних клієнтів.

Що стосується просування, робіть ставку на соцмережі та локальний маркетинг. Розміщуйте яскраві фото нових надходжень, спілкуйтеся з аудиторією, влаштовуйте розіграші та конкурси. Не забувайте про офлайн: роздавайте флаєри та листівки в людних місцях, домовляйтеся про взаємний піар з іншими місцевими бізнесами.

Погані ідеї для бізнесу в Польщі

Тепер перейдемо до найпроблемніших і відверто поганих ідей для бізнесу в Польщі. Вам, може, і вдасться збагатитися на мільярди в цих нішах, але, як показує практика, більшість підприємців зазвичай зазнають невдач.

Будівництво

Це явно не те, за що варто братися в Польщі без серйозного досвіду за плечима. А якщо він і є, краще забути про підряди на багатоквартирні будинки. Ця ніша давно і міцно зайнята місцевими та європейськими гігантами, пробитися сюди на перших порах практично нереально.

Звичайно, ніхто не заважає Вам зареєструвати фірму і спробувати щастя на ринку приватного будівництва. Але будемо відверті – шанси на успіх невеликі. Припустимо, Ви відкрили компанію, отримали всі ліцензії, закупили техніку і матеріали, набрали працівників. Запустили рекламу і…. тиша. Навряд чи люди ризикнуть довірити дорогий проект новачкові без портфоліо. На приклади будинків, побудованих поза Польщею, навіть не поглянуть – довести авторство все одно не вийде.

Люди віддадуть перевагу витратити гроші на організацію з ім’ям і досвідом, благо вибір на ринку великий. А Ви ризикуєте залишитися біля розбитого корита: з купою незатребуваного обладнання, незадоволеним персоналом і боргами з оренди офісу.

Магазин одягу

Ринок уже перенасичений: на кожному розі мас-маркет і брендові бутіки. Покупцеві є з чого вибрати, і він навряд чи ризикне піти до новачка без репутації. Навіщо експериментувати, якщо поруч перевірені магазини, яким уже довіряють?

Ця проблема актуальна для багатьох видів роздрібної торгівлі. Виняток – продаж товарів першої необхідності біля дому. Якщо хочете відкрити магазин одягу з нуля – добре подумайте. Шанси пробитися без потужних вкладень у рекламу і величезних знижок невеликі.

Інша справа – франшиза відомого бренду. Тут Ви отримуєте підтримку головної компанії, налагоджені бізнес-процеси і лояльність покупців. Але й витрати будуть на порядок вищими – тільки на паушальний внесок доведеться віддати кругленьку суму.

Продуктовий магазин

Ще одна сумнівна затія. Ринок уже сформований і поділений між великими гравцями:

  • Żabka – мережа міні-маркетів по всій країні. Ціни на 30% вищі, ніж у гіпермаркетах, зате завжди під рукою.
  • Biedronka – популярні супермаркети середнього цінового сегмента. Оптимальне поєднання вартості та якості.
  • Auchan та інші гіпермаркети – великий вибір і найнижчі ціни.

У Польщі Ви не знайдете звичайних “магазинчиків біля дому”, якими володіють ІП, як у СНД. Тож відкривати приватну крамницю і конкурувати з мастодонтами на кшталт Żabka – марна справа.

Мало того, що відвоювати частку ринку буде архіскладно. Так ще й отримати ліцензію на торгівлю алкоголем (а це вагома частина виручки) – ціла історія. Квоти обмежені, і новачкові їх точно не бачити.

Плюс не забуваємо про кінські податки, сертифікацію товарів, санепідемнагляд та інші радощі ритейлу. Додайте витрати на приміщення, обладнання, персонал, рекламу. А тепер уявіть, який оборот Вам потрібен, щоб це окупити. Навряд чи місцеві жителі побіжать до Вас натовпами, коли під боком перевірені мережі.

Що потрібно для відкриття свого бізнесу в Польщі?

Отже, Ви визначилися зі сферою діяльності та склали бізнес-план. Настав час перейти до практичних кроків з відкриття своєї справи в Польщі. Тут важливо зробити все правильно з юридичної точки зору, щоб у майбутньому не зіткнутися з проблемами та зайвими витратами.

Виберіть тип юридичної особи

Відкриваючи свою справу, більшість польських підприємців обирають один із двох варіантів.

JDG

Jednoosobowa działalność gospodarcza – це польський еквівалент ІП, доступний для деяких категорій іноземців:

  • Українців, які мають статус UKR у номері PESEL;
  • Власників Карти поляка або тих, хто живе на ПМП;
  • Громадян країн ЄС;
  • Деяких володарів тимчасового ВНЖ (залежить від причини надання статусу);
  • Висококваліфікованих професіоналів, у яких є дозвіл на роботу (“Блакитна карта ЄС”);
  • Іноземців з іншими підставами за польським законодавством.
Важливо! JDG підходить не всім. Перед реєстрацією ІП переконайтеся, що Ваш статус дозволяє це зробити. Уточніть можливість відкриття JDG відповідно до підстави Вашого перебування в Польщі у юристів або податкових органів.

Sp. z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – польський аналог ТОВ, який може зареєструвати будь-який іноземець. Ось головні плюси цієї форми власності:

  • Статутний капітал від 5 тисяч злотих. У рази менше, ніж у більшості країн ЄС.
  • Засновники несуть відповідальність тільки в межах свого внеску в статутний капітал. Особисте майно не постраждає, навіть якщо фірма збанкрутує.
  • Можна заощадити на страхових внесках. ІП платить у ZUS по 350-400 євро на місяць, а для Sp. z o.o. такий платіж не передбачений.
  • Засновниками можуть бути від 1 до кількох осіб, зокрема компаній. Це дає змогу залучати інвестиції та ділити ризики.

Реєстрація ТОВ у Польщі обійдеться приблизно в 250 євро. Для порівняння, у Чехії мінімальний капітал – 1 євро, але послуги з відкриття фірми коштують від 500 євро.

Зареєструйте підприємство

Реєстрація ІП у Польщі

Коли форму власності обрано, можна переходити до реєстрації бізнесу. Процес відрізнятиметься для ІП (JDG) і ТОВ (Sp. z o.o.). Ось покрокова інструкція.

Реєстрація JDG

Щоб зареєструвати ФОП, потрібно подати заявку в CEIDG (Центральний реєстр економічної діяльності). Це можна зробити:

  • Онлайн на сайті gov.pl. Найшвидший і найзручніший спосіб.
  • Через онлайн-банкінг Millenium, PKO BP, mBank і низки інших банків. Допоможе заощадити час на поїздку.
  • Особисто через адміністрацію міста, де зареєстрований підприємець. Не найефективніший, але перевірений метод.
Порада! Обирайте електронний спосіб подання. Так Ви заощадите час і сили. Зазвичай онлайн-реєстрація ІП займає 1-2 дні і нічого не коштує.

Реєстрація Sp. z o.o.

Для відкриття ТОВ, потрібно внести компанію в KRS (Національний судовий реєстр). Можливі два варіанти:

  • Подати документи онлайн у S24 або портал PRS.
  • Звернутися до нотаріуса, якщо з якихось причин онлайн-варіант не підходить.

На реєстрацію ТОВ іде 5-7 робочих днів. Крім того, потрібно буде заплатити держмито. Актуальну суму збору можна дізнатися на сайті KRS (вона може змінюватися).

Увага! При реєстрації Sp. z o.o. потрібна юридична адреса. Приміщення у власності або довгостроковій оренді. Просто поштова скринька не підійде. Подумайте, чи знайдеться така адреса. У крайньому разі можливий варіант оренди юридичної адреси у спеціальних компаній. Вартість – від 20 євро на місяць.

Отримайте податковий номер

NIP – це Ваш персональний податковий ідентифікатор у Польщі. Зазвичай його присвоюють автоматично під час реєстрації бізнесу. Якщо цього не сталося, надішліть заяву за формою NIP-7 до податкової інспекції за місцем реєстрації фірми.

Процедура безкоштовна, але доведеться почекати. Номер присвоять протягом 2-4 тижнів після подання заяви. Тож подбайте про нього заздалегідь.

Відкрийте рахунок у польському банку

Під час реєстрації фірми потрібно відкрити рахунок у польському банку. Іноземним підприємцям підійдуть Santander Bank, PKO BP або BNP Paribas. Для цього потрібні:

  • Оригінали реєстраційних документів компанії;
  • Ваш паспорт;
  • 2-2,5 години особистої присутності у відділенні.
Порада! Уточніть у банку, чи можливо подати документи онлайн. Наприклад, через платформу електронного банкінгу або кур’єром. За відсутності подібної опції, запишіться на візит заздалегідь. Так Ви заощадите час і уникнете черг.

І головне – уважно читайте договір. Особливу увагу приділіть тарифам, лімітам і функціоналу. Якщо щось незрозуміло, не соромтеся ставити запитання співробітнику банку.

Отримайте ліцензію (опціонально)

Для окремих видів бізнесу потрібні додаткові документи:

  • Дозволи – щоб продавати ліки, алкоголь, сигарети, страховки.
  • Ліцензії – для пасажирських і вантажних перевезень, операцій з нерухомістю, приватної медичної практики.
  • Концесії – для сфер діяльності, які держава жорстко контролює.

Ліцензії видають мінімум на рік. Точний список документів залежить від Вашої галузі. Уточнюйте вимоги в профільному відомстві.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї