Популярні помилки при відкритті інтернет-магазину

Найчастіші помилки під час створення онлайн-магазину e-Commerce

Торгівля в мережі розвивається стрімкими темпами, і сьогодні все більше підприємців прагнуть відкрити свій онлайн-магазин. Однак, незважаючи на низький поріг входу і простоту цього бізнесу, багато власників часто припускаються помилок при створенні інтернет-магазину, що призводять до закриття їхніх проєктів у перші роки роботи.

Статистика невблаганна – близько 80% нових онлайн-магазинів припиняють своє існування вже протягом першого року, а ще 50% закриваються в наступні 2-3 роки. Розуміємо, ці цифри можуть відлякати, але насправді вони лише підкреслюють важливість ретельної підготовки та розуміння всіх підводних каменів перед запуском власного ресурсу.

Адже щоб створити успішний онлайн-бізнес потрібно не тільки вгадати з асортиментом і налаштувати форми замовлення. Це комплексний процес, який охоплює безліч аспектів, від просування і логістики до техпідтримки і роботи з людьми. І якщо не приділяти увагу будь-якому з цих компонентів – це може стати фатальною помилкою для будь-якого новачка.

Топ-5 помилок під час підготовки до відкриття інтернет-магазину

Відомі онлайн-підприємці та бізнес-гуру радять не зволікати із запуском власного проєкту. Мовляв, поки Ви думаєте, конкуренти зароблять усі гроші. Однак, у гонитві за швидким стартом, можна припуститися низки серйозних помилок при відкритті онлайн-магазину ще на етапі підготовки. Розберемо основні з них.

Немає чіткої мети

Багато хто керується лише бажанням швидко заробити, не замислюючись про те, яку цінність їхній бізнес нестиме клієнтам. Однак, такий підхід приречений на провал. Успішний інтернет-магазин зобов’язаний вирішувати проблеми покупців, задовольняти їхні потреби і робити їх щасливими.

Якщо Ви бачитимете в них лише “набиті гаманці”, Ви швидко втратите їхню довіру та лояльність. Ваша мета має бути не лише фінансовою, а й соціальною – створювати продукти та послуги, які дійсно необхідні людям.

Правильне формулювання мети – ключ до успіху. Вона має бути конкретною, вимірюваною, досяжною, актуальною та обмеженою в часі (критерії SMART). Наприклад, “За 3 місяці продати 500 розумних годинників із прибутком у 10% завдяки лендингу з сучасним дизайном і налаштованою кампанією на Facebook”. Така мета – ясний орієнтир для подальших дій і дає змогу відстежувати прогрес.

Інші приклади опрацьованих цілей:

  • За півроку налаштувати рекламу зимового одягу в Google Ads і залучити 100 перших замовників.
  • Збільшити прибуток у період новорічних свят за рахунок таргетованої реклами в соціальних мережах на 50% порівняно з попереднім періодом.

Чітка і надихаюча мета – фундамент Вашого бізнесу. Вона допоможе не збитися з курсу, ухвалювати правильні рішення і створювати продукти, які будуть по-справжньому затребуваними і корисними для клієнтів.

Вибір неправильної ніші

Від цього рішення залежить не тільки асортимент онлайн-магазину, а й його цільова аудиторія, маркетингова стратегія і навіть логістичні процеси. Помилка на цьому етапі може коштувати успіху всього проєкту. Так, більшість новачків в електронній комерції намагається охопити якомога більше категорій, сподіваючись залучити максимальну аудиторію. Однак, такий підхід рідко спрацьовує.

Споживачі більше довіряють вузькоспеціалізованим майданчикам, власники яких виступають експертами у своїй ніші. Конкурувати ж із великими маркетплейсами, що пропонують найширший асортимент, буде вкрай складно.

Як же вибрати правильну нішу? Ось кілька факторів, які необхідно врахувати:

  1. Чи є попит. Проаналізуйте частоту пошукових запитів за групою товарів, яка вас цікавить. Висока конкуренція в ніші стане серйозною перешкодою для новачка – контекстна реклама коштує дорого, а на просування в першу десятку в органічній видачі можуть піти роки. Але й повна відсутність конкуренції – тривожний знак. Можливо, обрана продукція просто нікому не цікава.
  2. Чи є у Вас інтерес до ніші. Не обов’язково бути професіоналом в обраній сфері, але базове розуміння продукту і цільової аудиторії необхідне. Якщо Ви абсолютно не цікавитеся тематикою, Вам буде складно створювати релевантний контент і якісно консультувати клієнтів. Тому краще не займатися тим, що Вам просто не цікаво.
  3. Складнощі при транспортуванні та зберіганні продукції. Наприклад, продукти харчування мають властивість швидко псуватися, а для зберігання великої побутової техніки потрібен дуже великий склад. Врахуйте ці витрати при оцінці стартового капіталу.
  4. Чи є яскраво виражена сезонність. Так, новорічні ялинки або гірлянди більшість людей купує тільки один раз на рік. Весь інший час бізнес простоює. Те ж саме і з товарами для садівників – здебільшого, їх купують тільки влітку.

Занадто затягнутий старт

Затягування під час запуску інтернет-магазину

У прагненні вивчити всі аспекти онлайн-бізнесу і передбачити кожну деталь, новачки часто занурюються в нескінченний пошук інформації, відкладаючи запуск проєкту на невизначений термін.

Безумовно, створення своєї онлайн-платформи – серйозний і відповідальний крок. Необхідно продумати безліч моментів – придумати назву і домен, розробити дизайн, налаштувати систему управління контентом, інтегрувати платіжні системи, запустити соцмережі, налаштувати рекламу, навчити співробітників і налагодити аналітику. Список завдань здасться нескінченним.

Однак, прагнення передбачити всі нюанси до запуску з більшою ймовірністю зіграє з Вами злий жарт, аніж дійсно допоможе. Реальність така, що Ви ніколи не передбачите всіх можливих викликів, з якими зіткнетеся в процесі роботи. Ідеальних умов для початку тут не існує. Нескінченна підготовка до запуску проєкту ризикує затягнутися на місяці або навіть роки, а онлайн-магазин так і не побачить світ.

Тому, вивчивши основні принципи торгівлі в мережі, сміливо стартуйте. Не бійтеся помилятися і вчитися на практиці. І лише в процесі роботи Ви зрозумієте, в якому напрямку розвиватися, розберетеся з усіма нюансами тематики, зрозумієте особливості цільової аудиторії та визначите найефективніші канали просування.

Оренда приміщення

Можливо, Ви впевнені, що без фізичного приміщення ведення будь-якого бізнесу неможливе. Однак, у реальності, лише близько 10% нових інтернет-магазинів можуть похвалитися наявністю власного офісу та складу.

Адже вся торгівля зазвичай відбувається онлайн. Тому, інвестиції в оренду приміщення на початковому етапі стануть або непосильним, або просто зайвим фінансовим навантаженням. Натомість кошти краще спрямувати на розширення асортименту і просування, що безпосередньо вплине на зростання продажів і майбутній розвиток.

Під час роботи з постачальниками товару можна вибрати один із чотирьох варіантів. І лише один із них передбачає наявність власного складського приміщення:

  1. Все в наявності – товар зберігається на власному складі. Тут знадобляться інвестиції у своє приміщення і товарні запаси, але зате відправлення продукції клієнту може здійснюватися в день замовлення.
  2. Під замовлення – Ви викуповуєте продукцію у постачальника тільки після того, як клієнт замовив її. Це дає змогу заощадити на складських витратах, але збільшує термін отримання замовником його покупки.
  3. В наявності та під замовлення – популярні речі зберігаються на складі, а менш затребувані доставляються за запитом. Це гібридний підхід, який оптимальний для більшості продавців. Крім того, популярну продукцію Ви зможете викуповувати у дилера оптовими партіями, отримуючи нижчу ціну.
  4. Дропшиппінг – постачальник безпосередньо відправляє замовлення клієнту, а Ви виступаєте в ролі посередника. Це звільняє від необхідності оренди складського приміщення і закупівлі в склад великих товарних запасів.

Що стосується офісу, то на самому початку його функції легко виконає домашнє робоче місце або коворкінг. Зустрічі з партнерами можна проводити в кафе чи бізнес-центрах, орендуючи переговорні кімнати за потреби.

Шоурум інтернет-магазину сантехніки

Звісно, якщо специфіка Вашої продукції вимагає фізичної демонстрації (наприклад, меблі або велика побутова техніка), є сенс відкрити шоу-рум, поєднаний із пунктом самовивозу. Але навіть у цьому випадку, оренду повноцінного офісу краще відкласти до моменту, коли компанія стане на ноги і почне приносити стабільний прибуток.

Закупівля великих партій товарів

Рухомі ентузіазмом і вірою в успіх свого проєкту, Ви можете порахувати, що слід одразу ж наповнити склад великою кількістю продукції, не враховуючи реальний попит.

Однак, такий підхід може призвести до заморожування значної частини бюджету в товарних запасах, які продаватимуться набагато повільніше, ніж очікувалося. У результаті, у Вас з високою ймовірністю просто не залишиться коштів на критичні статті витрат – рекламу, закупівлю ходових позицій і зарплату співробітникам.

Втім, передбачити попит досить складно, особливо за відсутності досвіду. Тому, завжди варто мати фінансову подушку безпеки, яку можна буде використати для покриття непередбачуваних витрат або закупівлі додаткових партій у разі різкого зростання продажів (наприклад, у період новорічних свят).

Уважно аналізуйте статистику покупок і складських залишків, щоб своєчасно поповнювати запаси ходових позицій і не допускати затоварення неліквідом. Також, намагайтеся диверсифікувати асортимент, щоб не залежати від продажів однієї-двох позицій. Якщо якась із них раптово перестане бути цікавою людям, це не повинно критично позначитися на обороті.

Яких помилок потрібно уникати під час створення сайту онлайн-магазину?

Як правило, найчастіші помилки при створенні інтернет-магазину допускаються ще на етапі розробки веб-ресурсу. І найсумніше, що надалі їх буде дуже важко виправити. Адже якщо зі старту вибрати непопулярну CMS Вам буде складно знайти для неї адекватного розробника. А вирішити проблему, часом, можна тільки ціною створення нового сайту. Нижче перерахуємо найпопулярніші прорахунки на цьому етапі.

Розробка занадто складного сайту

Бажання виділитися на тлі конкурентів і запропонувати всі можливі зручності зрозуміле, але воно цілком імовірно може обернутися невиправдано високими витратами. Статистика показує, що розробка масштабних проєктів рівня Rozetka або Comfy – тривалий і дорогий процес.

Над такими платформами постійно працюють великі команди, перший запуск займає більше року, а інвестиції обчислюються десятками мільйонів. При цьому проєкт може працювати довгі роки в більш “сирому” вигляді, а його власник – отримувати прибуток, впроваджуючи паралельно нові функції на основі аналізу поведінки відвідувачів.

Якщо ж складний інтернет-магазин запускається з нуля, великий ризик витратити бюджет на непотрібні в підсумку опції. На старті ще незрозуміло, які модулі будуть затребувані в цільової аудиторії і як довго проіснує проект, чи буде він прибутковим. Тому ми рекомендуємо починати з найпростішого функціоналу, навіть якщо Ваші амбіції великі.

Розумніше рухатися невеликими кроками – запустити базовий варіант онлайн-ресурсу, а потім поступово розширювати функціонал, орієнтуючись на відгуки та запити клієнтів. Це вбереже від зайвих витрат на старті, коли кожен цент на рахунку. Навіть безкоштовний шаблон і CMS можна адаптувати під себе і доповнити корисними плагінами. А розширювати функціонал краще вже на доходи від продажів.

Створення сайту своїми силами

Створення інтернет-магазину своїми руками

Прагнення заощадити часто приводить власника невеликого бізнесу до рішення створювати та наповнювати веб-сайт самостійно. Однак такий підхід у більшості випадків не працює. Головна проблема в тому, що зазвичай у власника магазину є лише приблизне уявлення про те, якою має бути онлайн версія бізнесу.

Ви, звісно, можете вивчити магазини конкурентів, відзначаючи для себе елементи, що сподобалися, – десь привабить зручність використання, десь – яскравий дизайн або вдала назва. Але зібрати з цих розрізнених ідей повноцінну платформу без допомоги професіоналів вкрай складно.

Результатом самодіяльності нерідко стає щось невиразне, зроблене буквально “на коліні”. Підприємець сам фотографує продукцію, пише довгі й нудні описи, неправильно просуває проєкт. Очікувати високих продажів і прибутку за такого підходу не доводиться.

Ми радимо навіть за обмеженого бюджету інвестувати в послуги фахівців із дизайну, юзабіліті, копірайтингу, SEO. Професійна команда без зайвих труднощів втілить Ваші ідеї та побажання в якісну продавальну онлайн-платформу, що вигідно виділятиметься на тлі конкурентів.

А Вам варто сфокусуватися на тих завданнях, у яких Ви справді компетентні. Наприклад, зайнятися пошуком надійних постачальників, опрацюванням торгових пропозицій, пошуком оптимальних способів доставки. Від цих факторів так само залежить успіх інтернет-торгівлі.

Немає або мало контактних даних

Прагнучи мінімізувати витрати і копіюючи модель великих маркетплейсів, власники невеликих онлайн-майданчиків часом забувають про важливість прямого зв’язку з покупцями. Однак такий підхід серйозно знизить конверсію і відштовхне потенційних замовників.

І якщо, наприклад, “Розетка” може собі дозволити прибрати з сайту всі номери телефонів і розпустити кол-центр, дрібні інтернет-магазини ще не заробили авторитет і довіру аудиторії.

Користувачі з обережністю ставляться до нових ресурсів, особливо якщо на них доводиться залишати особисті та платіжні дані. Відсутність контактів продавця або неможливість додзвонитися за вказаним номером лише посилюють підозри. У людей виникають побоювання, що після введення інформації банківської картки, їхні гроші просто зникнуть з рахунку.

Тому онлайн-бізнесам-початківцям краще надавати відвідувачам максимальну кількість способів для зв’язку з ними:

  • номер телефону;
  • адреса електронної пошти;
  • контакти в популярних месенджерах;
  • онлайн-чат.

Також важливо вказувати робочі години та часовий пояс компанії. Це вбереже від невдоволення людей, які намагаються додзвонитися в неробочий час.

Помилки під час заповнення контактів на сайті

Що стосується онлайн-чатів – готуйтеся оперативно відповідати на повідомлення. Інакше складеться враження, що Ваш магазин не функціонує, і люди вважатимуть за краще піти до конкурентів. Оптимальний варіант – додати в цьому модулі кнопку для переходу в месенджер. Це зручно для обох сторін – покупець ставить запитання і спокійно займається своїми справами, не тримаючи постійно відкритою зайву вкладку в браузері, а потім читає відповідь менеджера у зручний час. А Ви ж отримуєте цінну базу контактів для подальшої роботи.

Додавання незатребуваного функціоналу

Нерідко новачки орієнтуються не на реальні потреби ЦА або дані аналітики, а на власні уявлення про те, що буде краще. У результаті бюджет витрачається на опції, які не приносять користі і захаращують інтерфейс платформи.

Наприклад, впроваджують на сайті список обраного, коли в каталог додано всього близько сотні товарів. Начебто і корисно, але точно не зараз. Щоб цього уникнути, краще регулярно спілкуватися з ЦА і з’ясовувати, які моменти в інтерфейсі викликають труднощі.

Також вкрай важливо підключити до вже працюючого інтернет-магазину інструменти веб-аналітики, наприклад, Google Analytics. Цей сервіс дає змогу відстежувати поведінку відвідувачів веб-майданчика – на які елементи вони клікають, чи дочитують сторінки до кінця, що привертає їхню увагу, а що залишається непоміченим або збиває з пантелику.

Заплутана структура каталогу

Основний принцип під час оформлення каталогу – користувач має легко знаходити будь-який продукт, що його цікавить. Усе має бути зручним та інтуїтивно зрозумілим. Що стосується назви категорій – орієнтуйтеся на частотність пошукових запитів з Google Ads. Якщо ви використовуватимете ключові слова на сторінках категорій, є ймовірність того, що ресурс буде краще ранжуватися в пошуковику.

Правильна структура категорій в інтернет-магазині

Припустимо, Ви продаєте одяг. У цьому випадку не варто змішувати в одному розділі чоловічі та жіночі куртки. Краще зробити окремі категорії. Грамотно структурований каталог із продуманими фільтрами дасть змогу користувачам легко знаходити необхідні позиції, що знизить відсоток відмов і позитивно позначиться на коефіцієнті конверсії.

Занадто складна форма замовлення

Приклад надто складної форми замовлення

Завжди пам’ятайте про те, що час покупця безцінний, і він хоче витратити його максимально ефективно. Якщо процес покупки буде заплутаним і затягнутим, висока ймовірність, що користувач просто піде до конкурентів.

І ось найпоширеніші труднощі, які можуть його спонукати до “втечі”:

  1. Примус до реєстрації перед покупкою. Краще запропонувати створити акаунт уже після того, як людина визначилася з вибором і провела оплату.
  2. Довгі й заплутані форми замовлення з дублюючими полями. Що більше полів потрібно заповнити для здійснення покупки, то менше людей будуть готові пройти їх до кінця. Наприклад, у деяких движках за замовчуванням потрібно заповнювати дві адреси – проживання та доставки. А логічно було б залишити тільки одну.
  3. Незрозумілі повідомлення про помилку. Якщо клієнт помилився під час заповнення одного з полів, важливо дати йому чіткі інструкції щодо виправлення ситуації. Часто цьому моменту не приділяють уваги, і відвідувач просто закриває вікно.
  4. Проблеми з підтвердженням форми. Наприклад, непрацююча кнопка відправлення або нескінченне завантаження після кліка. Такі моменти викликають роздратування і бажання закрити сторінку.

Перед тим, як викотити веб-ресурс на огляд користувачам, протестуйте процес оформлення заявки самостійно. Спробуйте заповнити всі обов’язкові поля, оцінити час і зручність. Можливо, аналіз виявить слабкі місця, над якими варто попрацювати для підвищення конверсії.

Основні помилки під час наповнення онлайн-магазину

Як правило, більшість типових помилок при створенні онлайн-магазину трапляється саме на етапі наповнення сайту контентом. Так, за даними дослідження, проведеного компанією Forrester Research, близько 50% потенційних покупок не здійснюються через брак інформації про товари.

Інше дослідження від Baymard Institute показало, що 20% користувачів залишають сайт, якщо не можуть швидко знайти потрібний продукт. Ці цифри наочно демонструють, наскільки важливо грамотно працювати над наповненням ресурсу. Далі розповімо про найбільш популярні проблеми на цьому етапі.

Копіювання текстів для категорій і карток товарів

Скопійований контент

Неунікальний контент сильно ускладнює просування в пошукових системах. І якщо Ви просто скопіювали тексти, фото і відеоогляди у постачальників або конкурентів, Ваш ресурс не буде представляти ніякої цінності для Google, а покупці просто не зможуть знайти його в пошуку за потрібними запитами.

Тому з самого початку наповнюйте магазин тільки якісним контентом з унікальністю 90-100%. Для перевірки використовуйте спеціальні сервіси, наприклад, Grammarly. Необов’язково наймати штатного копірайтера – замовте тексти на біржі по 1-2$ за 1000 знаків.

Фото і відео продукції краще знімати самостійно. Обрізка, додавання рамки або відображення зображення не роблять знімки унікальними. А перезаливка чужих роликів на свій YouTube-канал – це просто крадіжка контенту.

Усі товари тільки від одного постачальника

На перший погляд, співпраця з єдиним постачальником на старті здається розумним рішенням. Логіка проста – налагодити роботу з одним партнером простіше, ніж одразу з кількома.

Однак такий підхід таїть у собі серйозні ризики:

  • Постачальник може раптово підвищити ціни, призупинити роботу або зовсім припинити діяльність. Ваш бізнес опиниться у вразливому становищі.
  • Ви стаєте повністю залежні від одного партнера. Будь-який збій з його боку безпосередньо позначиться на Вашому бізнесі.

Працювати з одним постачальником має сенс, тільки якщо Ви стаєте ексклюзивним представником його бренду в своєму регіоні. У всіх інших випадках грамотним рішенням буде пошук і вибір кількох надійних партнерів.

Щоб обрати постачальника, відштовхуйтеся від таких критеріїв:

  1. Ціни оптової закупівлі (вони мають бути значно нижчими за середню пропозицію по роздрібу, зазвичай не менше ніж 10%).
  2. Як відбувається гарантійне обслуговування (чи можливий обмін браку, чи є сервісний центр).
  3. Місцезнаходження складу (якщо він у Вашому місті – отримати товар можна швидше).
  4. Терміни поставок (де знаходиться товар, в Україні, або потрібно чекати).
  5. Умови доставки (хто оплачує і організовує перевезення).
  6. Мінімальний розмір замовлення (чи можна замовити невелику партію).
  7. Широта асортименту (якщо у постачальника тільки найпопулярніші позиції – доведеться шукати як мінімум ще одного партнера).
  8. Умови оплати (чи можна оплачувати після відвантаження, чи є відкладений платіж).

Описи товарів не якісні або відсутні

Сьогодні, коли всі продають плюс-мінус схожі товари, основний спосіб відбудуватися від конкурентів – додати якісний опис і “соковиті” фотографії. У зв’язку з цим, товарний каталог має бути:

  1. Повним. Немає нічого гіршого, ніж якщо описи додані лише до малої частини асортименту. Це справляє враження непрофесіоналізму або “сирого” несталого бізнесу.
  2. Чітко структурованим. Складне і заплутане меню відлякає потенційних покупців. Ніхто не захоче витрачати час, щоб шукати потрібний товар серед сотень найменувань.
  3. З актуальними цінами. Варіант “ціна за запитом” підійде тільки для найнаполегливіших клієнтів, готових писати Вам особисто. Решта просто підуть до конкурентів.
  4. Доповненим якісними фото і детальним описом для кожної позиції. Думка про те, що тексти на сайтах ніхто не читає – це не більше, ніж усталений міф.

Особливу увагу варто приділити фотографіям. В онлайн-магазині вони виконують ключову функцію, що продає, адже у покупця немає можливості побачити і помацати товар наживо.

Знімки мають бути:

  • високої якості та роздільної здатності;
  • гранично чіткими, щоб можна було розгледіти всі нюанси;
  • з правильною передачею кольору (згадайте знамениту історію з сукнею, яку дехто бачив синьо-чорною, а інші – біло-золотою);
  • які показують продукт із різних ракурсів.

Неякісні, розмиті фотографії, що спотворюють колір і фактуру товарів, гарантовано відштовхнуть потенційних замовників і підірвуть довіру. У цьому випадку, краще взагалі не розміщувати знімки.

Типові помилки в роботі магазину

Отже, онлайн-магазин запущено, всі поради вище враховано, але продажів все одно мало. Що ж могло піти не так? Розберемося з найчастішими причинами подібної ситуації і тим, які помилки можна виправити.

Відсутність просування

Багато хто думає, що, сплативши за домен, хостинг, розробку і дизайн, далі все працюватиме саме по собі. Але, на жаль, успішний онлайн-бізнес так не працює. Сайт – це вітрина магазину в мережі, на яку потрібно ще залучити покупців.

Без інвестицій у рекламу та просування магазин залишиться непоміченим цільовою аудиторією і не принесе бажаних продажів. Уявіть, що Ви відкрили офлайн-магазин у торговельному центрі, але тримаєте двері постійно зачиненими – так ніхто й не дізнається про Вашу пропозицію.

Тому вкрай важливо ще до запуску продумати маркетингову стратегію. Вибір інструментів і каналів залучення трафіку залежить від специфіки конкретної ніші. Але найбільш універсальний і результативний метод для більшості тематик – контекстна реклама в Google Ads.

Особливо добре зарекомендували себе товарні оголошення Google Shopping, які дають змогу показувати фото і вартість продукту прямо в пошуковій видачі Гугла. За статистикою, такі оголошення приводять значно більше конверсій за такого ж бюджету, порівняно зі звичайною текстовою рекламою.

Якщо у Вашій ніші є стабільний органічний попит, має сенс інвестувати в SEO-оптимізацію сайту. Це дасть змогу залучити на сайт безкоштовний трафік з пошукових систем і отримувати трафік за набагато нижчою ціною, порівняно з контекстною рекламою. Однак потрібно розуміти, що SEO – це довгострокова інвестиція, перші результати якої будуть помітні щонайменше через 4-6 місяців.

Для просування абсолютно нових і невідомих ринку товарів пошукове просування неефективне через відсутність сформованого попиту. У таких випадках краще запустити таргетовану рекламу в соцмережах – Facebook, Instagram, TikTok. Вона дає змогу познайомити людей із брендом і сформувати початковий попит.

Перед тим, як складати стратегію просування, не забудьте вивчити конкурентів. Для цього можна застосовувати спеціальні сервіси, на кшталт Serpstat або Ahrefs. Подивіться, які канали для залучення трафіку використовують вони, оцініть приблизні бюджети. Це допоможе точніше спрогнозувати необхідні інвестиції в рекламу і швидше отримати віддачу від просування.

Робота тільки з одним перевізником

Багато онлайн-магазинів досі рішуче відмовляються відправляти “Укрпоштою”, вважаючи, що вона втрачає кожну другу посилку, а доставка здійснюється в кращому разі протягом тижня. Однак останніми роками все сильно змінилося.

Сьогодні “Укрпошта” володіє найширшою мережею відділень і може доставити посилку навіть у найвіддаленіші населені пункти, причому за нижчими тарифами, ніж та сама “Нова Пошта”, яка нещодавно знову підняла ціни на свої послуги. Особливо це відчутно для недорогих замовлень, де вартість доставки може виявитися вищою за ціну самого товару.

Популярність різних служб доставки в Україні

Тому, щоб охопити максимальну аудиторію, пропонуйте людям максимум варіантів. Відправляйте “Укрпоштою”, “Новою Поштою”, укладіть договір з “Розеткою”, щоб використовувати їхні точки самовивозу і відкрийте власну точку у Вашому місті. Чим більше способів отримати товар, тим вища ймовірність конверсії.

Ціни – головна конкурентна перевага

У гонитві за демпінгом, деякі магазини встановлюють настільки смішні ціни, що бізнес стає збитковим. Безумовно, вартість товару – важливий, але не єдиний критерій, яким керуються покупці під час вибору. Крім того, для них важливі умови доставки, способи оплати, якість обслуговування, наявність програми лояльності.

Тому не варто сліпо гнатися за цінами конкурентів. Визначте мінімальний поріг, нижче якого опускати ціну буде невигідно. Проаналізуйте свій асортимент і виділіть найбільш маржинальні позиції, які принесуть максимальний прибуток. Водночас можна вибрати низку товарів, на які є сенс трохи знизити націнку. Такий підхід дасть змогу залишатися “в плюсі”, зберігаючи конкурентоспроможність.

Відсутність CRM-системи

Багатьом продавцям-початківцям здається, що можна просто заносити замовлення в Excel-табличку або зовсім у блокнот. І якщо за невеликої кількості заявок це дійсно працює, то, в міру зростання оборотів, починає панувати хаос.

CRM дає змогу акумулювати всі дані про клієнтів в одному місці, бачити історію взаємодії з кожним покупцем, сегментувати базу. Крім того, такі системи допомагають автоматизувати багато процесів – надсилати нагадування про покинутий кошик, розсилки листів подяки, збирати відгуки та зворотний зв’язок.

Без впровадження CRM високий ризик втратити важливу інформацію про клієнтів і припуститися помилок в обробці замовлень. За даними досліджень, використання CRM підвищує продажі мінімум на 10%, а доходи компанії – на 25%. Тому не нехтуйте таким потужним інструментом і впроваджуйте його на самому старті.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї