Як зменшити показник відмов на сайті?

Як знизити показник відмов на сайті? Юзабіліті

Показник відмов на сайті (Bounce Rate) – дуже важливий показник, проте багато власників web-ресурсів, адміністратори сайтів і маркетологи не надають йому значення. Проте його високі значення сигналізують про те, що зміст сайту не відповідають очікуванням відвідувачів.

Увага! Причина великої кількості відмов може критися в недостатньо швидкої завантаженні сторінок, непродуманої навігації або відсутності версії ресурсу, призначеної для відображення на мобільних пристроях.

Стандартна реакція відвідувача на всі перераховані чинники – покинути сайт.

При низьких значеннях цього показника можна говорити про гарну оптимізацію ресурсу для отримання якісного трафіку і високої конверсії. Прочитавши цю Статтю, Ви дізнаєтеся, як обчислюється коефіцієнт відмов, з яких причин він може рости і яким чином можна його зменшити.

Що таке показник відмов?

Показник відмов визначається в системі Google Analytics як співвідношення числа користувачів, які залишили web-ресурс переглянувши тільки одну сторінку, до загальної кількості заходів. Іншими словами, використовуючи цей параметр можна оцінити частку тих, кому для знайомства з вмістом ресурсу вистачило однієї сторінки.

Відмова фіксується системою, якщо:

  1. Закінчився час сеансу;
  2. Відвідувач повернувся до пошукової видачі;
  3. Користувач ввів URL-адресу іншого ресурсу в браузері;
  4. Активна вкладка з Вашим сайтом була закрита;
  5. Користувач пішов з сайту по зовнішньому посиланню.

Який показник відмов вважається нормальним?

Який показник відмов вважається нормальним?

Нормальний показник відмов може бути різним у залежності від тематики та типу сайту. Наведемо як приклад значення, які можна вважати цілком задовільними в різних сферах:

  • Ресурси, що рекламують послуги і сервіси – від 10 до 30%;
  • Онлайн-магазини (eCommerce) – від 20 до 40%;
  • вузькотематичні статейні сайти – від 40 до 60%;
  • Landing Page – від 70 до 90%;
  • Особисті або корпоративні блоги – від 70 до 98%.

Ці значення можна використовувати в якості орієнтира. Правда не слід розслаблятися навіть якщо коефіцієнт знаходиться на низькому рівні. Адже знизити показник могла і технічна помилка:

  • Значення показника відмов 0% або 100% для певних сторінок може стати наслідком великого впливу спамного трафіку на статистику Google Analytics;
  • Порушення логіки відстеження подій: наприклад, відстеження налаштоване на заповнення форми зворотного зв’язку або перегляд відеоролика, які, завантажуються тільки через кілька секунд після завантаження сторінки. В цьому випадку показник відмов буде прагнути до максимуму;
  • Сторінка містить код декількох лічильників Google Analytics. Це призведе до дублювання інформації про дії одного відвідувача.

Чому буває високий показник відмов?

  • Дизайн та верстка сайту. Відвідувачі можуть не оцінити надто химерні поєднання кольорів, дрібні шрифти, розташування тексту на чорному тлі. Слідкуйте за тим, щоб при будь-якій роздільній здатності екрана у користувача сторінка відкривалася добре, а контент було зручно та комфортно читати.
  • Швидкість завантаження сторінки. Особливо важлива швидкість на смартфонах, оскільки сайт може відкриватися через мобільний інтернет, недостатньо швидкий для завантаження важких скриптів, картинок та таблиць стилів.
  • Перший екран. Як відомо, перше враження – найважливіше. Згідно з даними різних досліджень, користувач вирішує дивитися далі відкриту сторінку протягом перших пари секунд. Саме в цей час потрібно вкластися, щоб заінтригувати його та змусити прокрутити далі. На першому екрані має бути добре помітний заголовок, який розкриває суть вмісту сторінки, щоб відвідувач відразу зрозумів, що він прийшов за потрібною адресою. Перший екран має бути однаково інформативним як у мобільній версії сайту, так і на ПК.
  • Неправильний вибір посадкової сторінки. Документ, на який веде користувача рекламне оголошення, має бути повністю релевантним його запиту. Ідеальна ситуація – коли користувач вводить запит “білі вінілові шпалери” перед ним повинна відкриватися сторінка каталогу з вініловими шпалерами білого кольору. Тоді конверсія буде високою, а показник відмов мінімальним.

Як вважається показник відмов у Google Analytics?

Різні пошукові системи обчислюють частку відмов відповідно до власних алгоритмів. Так, наприклад, показник відмов у Google Analytics і Yandex.Metrika на одному і тому ж ресурсі можуть в значній мірі відрізнятися один від одного.

Показник відмов в Google Analytics

Гугл Аналітікс як відмови фіксує сеанс, в перебігу якого була переглянута тільки одна сторінка сайту. Загально час сесії при цьому значення не має. Гугл не вважає відмовою візити, результатом яких став перегляд декількох сторінок, будь-яке цільове дію або перехід по посиланню. Значення параметра визначається як відсоток від сумарного числа візитів за вибраний часовий інтервал.

Довідка! Згідно довідкової інформації Гугл, до відмов відносяться візити, в перебігу яких відбулося тільки одне звернення до серверів Аналітікс.

Як знизити показник відмов на сайті – актуальні способи

Далі розглянемо актуальні способи знизити показник відмов.

Пришвидшіть своєму сайті

Почати слід з цілком логічного кроку – збільшення швидкості завантаження. Середньостатистичний відвідувач для отримання інформації готовий чекати відкриття сторінки не більше трьох секунд. Адже в його розпорядженні величезну кількість варіантів, запропонованих пошуковою системою. Тому, як тільки відвідувач розуміє, що на завантаження потрібно занадто багато часу, він закриває вкладку браузера.

Порада! Якщо Ви помітили, що коефіцієнт відмов повзе вгору, зіставте динаміку значення коефіцієнта відмов і часу, за яке в середньому завантажується сторінка ресурсу. Це допоможе підтвердити або спростувати гіпотезу про те, що зростання показника пов’язане з падінням швидкості завантаження web-сайту.

Попрацюйте над адаптивністю

Левова частка пошукових запитів в Інтернеті сьогодні вводиться через мобільні пристрої. І якщо у вашого сайту є проблеми з адекватним відображенням на таких девайсах, Ви з великим ступенем ймовірності втрачаєте дорогоцінний трафік. Перевірте коректність і швидкість завантаження сайту на планшетах і смартфонах.

Порада! За допомогою звітів в Google Analytics можна виявити найбільш популярні у Ваших відвідувачів типи пристроїв. Оптимізуйте сторінки під них.

Адаптивність і коректність відображення мобільної версії сайту зручно перевіряти в Google Mobile-Friendly Test.

Актуалізуйте контент

Важливий аспект, про який нерідко забувають – актуальність даних. Цією проблемою часто грішать портали з розгалуженою структурою.

Важливо! Слідкуйте за актуальністю контенту в кожному розділі сайту, а на сторінки, задіяні в рекламних кампаніях, звертайте особливу увагу.

Додайте дату публікації інформації. Так користувач зможе зрозуміти, наскільки для нього актуальний той чи інший матеріал.

Відстежуйте релевантність сторінок тим запитам, за якими налаштована реклама. Довгий перелік ключових фраз дозволяє розширити аудиторію, але, якщо частина з них не відповідають вмісту посадкової сторінки, можна очікувати зростання показника відмов в Гугл Аналітікс.

Вимкніть нав’язливу рекламу

Не відлякуйте відвідувачів великим числом рекламних блоків і Pop Up. Не маючи можливості зосередитися на дійсно корисної інформації через банери, що перекривають контент, роздратований відвідувач закриває вкладку з сайтом.

Порада! Остаточно відмовлятися від використання спливаючих вікон не слід. Позбутися від нав’язливості можна, показавши таку рекламу після закінчення певного часового інтервалу після завантаження сторінки або при наведенні користувачем курсору на кнопку закриття вкладки.

Оптимізуйте пошук по сайту

Близько третини всіх відвідувачів використовують пошук по сайту для отримання додаткової інформації. Тому він повинен бути зручним. Це не тільки робить позитивний вплив на конверсію, а й дозволить зменшити показник відмов на сайті.

Згідно з останніми дослідженнями, 42% організацій не надають ніякого значення цьому аспекту і лише 15% оптимізують внутрішній пошук. Тільки ви вирішуєте, до якої категорії віднести себе.

Перевірте якість трафіку

Показник відмов може збільшуватися через велику процентного співвідношення нецільового трафіку, який формується завдяки використанню певних рекламних каналів і ключових фраз. Так, наприклад, якщо Ваш бізнес – це продаж посудомийних машин, то включати в рекламну кампанію запити, пов’язані з їх ремонтом або обслуговуванням, не слід. Найімовірніше відвідувач покине сайт, так і не знайшовши те, що шукав.

Важливо! Приводьте аудиторію на добре продумані цільові сторінки, де відвідувачі зможуть отримати відповіді на свої питання. Це сприятливо позначиться на коефіцієнті конверсії, кількості угод і зменшить відмови.

Мотивуйте користувача не обмежуватися однією сторінкою

За відмови система приймає навіть ті сеанси, в перебігу яких користувач прочитав статтю цілком, але потім покинув сайт.

Порада! Розмістивши модуль зі схожими статтями в блозі або супутніми товарами в інтернет-магазині, Ви знизите коефіцієнт відмов.

Додаючи близькі по тематиці матеріали, Ви залучаєте користувача, змушуючи його затриматися на web-ресурсі довше.

Відкоректуйте показник відмов у Гугл Аналітікс

Вплинути на значення показника відмов можна, змінивши логіку підрахунку коефіцієнта. Наприклад, щоб Google не відносив до відмов сеанси з тривалістю в 30 і більше секунд, потрібно внести зміни в код Google Analytics, що обробляє цю подію. Внесіть наступні зміни в код лічильника, щоб змінити логіку роботи показника:

Поміняти розрахунок показника відмов в Google Analytics

Також можна налаштувати фіксацію відмови на подію “прокрутка сторінки”. Наприклад, якщо користувач прочитав не менше 80% тексту на сторінці – то відмову Analytics не фіксує і т.д.

Підсумки

Коефіцієнт відмов на сайті – це важливий показник, з яким пов’язана його конверсія. Для утримання користувача необхідно задіяти весь арсенал засобів, оптимізувавши кожен елемент web-ресурсу. Відвідувача не повинно дратувати ні його оформлення, ні швидкість завантаження.

Досвідченому аналітику коефіцієнт відмов демонструє проблемні точки сайту. З його допомогою також можна оцінити поведінку аудиторії. Слід пам’ятати, що не завжди прагнуть до максимуму значення показника є приводом для паніки. Але різке збільшення або зниження коефіцієнта завжди вимагає проведення оперативного аналізу.

Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї