Як користуватися сервісом Google Trends?

Сервіс Google Trends Маркетинг

Дізнатися інтереси потенційних клієнтів, оцінити попит на певні продукти, проаналізувати наявні та вже неактуальні тренди, дізнатися обсяг запитів по популярним фразам в пошуку, які вводять користувачі різних країн і регіонів, – це далеко не вся інформація, яку можна отримати за допомогою сервісу Google Trends.

Якщо хочете детальніше познайомитися з можливостями цього інструменту, а також зрозуміти, чому він необхідний кожному, хто просуває свій продукт в мережі, читайте цю статтю. На додаток до перерахованого Ви дізнаєтеся, як працювати з системою.

Google Trends – це онлайн-інструмент, застосування якого відкриває можливість використовувати величезний масив даних, де міститься інформація про затребуваність будь-якого запиту або явища в заданій точці планети в певний інтервал часу.

Сервіс дозволяє отримати відомості про динаміку числа пошукових запитів, побачити зниження або зростання. У накопиченій базі можна знайти дані про демографічні особливості попиту в певній сфері діяльності, вловити популярні тенденції та зміни в пріоритетах споживачів.

За допомогою цього інструменту ви зберете цінні відомості для прийняття рішення про масштабування бізнесу і краще зрозумієте потреби та бажання Вашої аудиторії. Додатково Google Trends дозволяє прогнозувати рентабельність продажів.

Користуватися Google Trends зручно, якщо Вам необхідно:

  1. Знайти додаткові ринки збуту або нові сфери діяльності. Ви зможете отримати інформацію про рівень популярності продукту в поточний момент часу, а також оцінити динаміку інтересу споживачів до нього;
  2. Проаналізувати сезонність в певній сфері. За допомогою сервісу легко оцінювати зміна попиту в часі і виявляти сезонні відхилення;
  3. Виявити найперспективніші для розвитку бізнесу регіони. Ви зможете визначити території, де масштабувати бізнес найдоцільніше;
  4. Мати актуальну інформацію про тренди в вашій сфері. Такі дані допомагають створювати потрібний контент для веб-ресурсу, публікувати новини на важливі для аудиторії теми, знімати цікаве відео;
  5. Оцінити популярність бренду. Сервіс дозволяє отримати цілком правдиву оцінку рівня популярності товарної марки, компанії чи бренду і зіставити її з аналогічним показником конкурентів.

Числові величини для певного тимчасового інтервалу або географічного положення розраховуються за такими правилами:

  • Визначається відносний рейтинг конкретного ключового слова як частка в сумарній кількості всіх пошукових запитів на заданій території за певний часовий інтервал. Якби в основу ранжирування були покладені абсолютні величини, то перші місця списку завжди займали б регіони з найбільш активними користувачами;
  • Отримані показники шикуються за зростанням або спаданням з використанням 100-бальної шкали, що відображає затребуваність тематики в порівнянні з запитами на будь-які інші теми;
  • У регіонах, де число запитів по заданому словосполученню однакове, сумарний обсяг інших запитів може сильно відрізнятися;
  • Система не видає інформацію по рідко вживаним ключовими фразами, котрі вступили у великій кількості від одного і того ж користувача за нетривалий період часу.

Як правильно працювати з сервісом Google Trends?

Інтерфейс сервісу інтуїтивно зрозумілий і не перевантажений зайвою інформацією. Щоб зрозуміти, як працювати з Google Trends, розглянемо найбільш популярні його інструменти:

Актуальні тенденції

В модулі «Актуальні», розташованому на стартовій сторінці, відображаються найбільш затребувані теми за минулий час. Такі відомості дають уявлення про загальні тенденції в поведінці онлайн-аудиторії, допомагають використовувати популярні інфоприводи для створення креативної реклами.

Модуль «Популярні запити» налаштовується – Ви можете вибрати відображення пошукових трендів на поточний момент і за один день, визначити регіон для пошуку актуальних новин:

Актуальні тренди

Підписавшись на розсилку і вказавши її періодичність в налаштуваннях (добу, тиждень або по факту зміни тренду), Ви будете отримувати новини по цікавій Вам тематиці на e-mail.

 Пошукові тренди за добу

Популярність запиту

Серед відомостей, доступ до яких реалізований в модулі «Аналіз», – дані про пошукові запити за певним продукту і динаміці зміни їх затребуваності, інформація про рентабельність медійних кампаній та популярності бренду.

Інструмент дозволяє порівнювати тренди з урахуванням територіальної прив’язки та проводити аналіз в різних інтервалах часу та ін. Є можливість вивантаження даних у файл з розширенням .csv.

 Популярність пошукового запиту

Як показники для ранжирування не використовуються абсолютні величини. Алгоритм привласнює значення 100 найбільшому числу за період, а решта обчислює як їх ставлення до максимуму. У параметрах можна задати регіон, аналізований інтервал часу, категорію і тип пошуку.

Сезонність

При продажу деяких товарів і послуг не можна не враховувати фактор сезонності. Використовуючи модуль «Аналіз», можна простежити динаміку зміни популярності за часом, підтвердити або спростувати гіпотезу про циклічність зміни попиту на продукт.

Важливо! Період для аналізу сезонності повинен бути досить тривалим – в ідеалі кілька років. Тоді на графіку можна буде побачити сплески популярності з того чи іншого товару або послуги.

 Як працювати з сезонністю в Google Trends

В разі, якщо попит на продукцію має сезонний характер, раціонально запланувати маркетингові активності на періоди підйому. Використовуючи інструмент Google Trends, Ви також зможете виявити провідні тренди.

Порівняння популярності запитів

За допомогою інструментарію сервісу можна провести порівняльну аналітику затребуваності різних словосполучень (до 5 одночасно). Цим способом можна зіставити товари-субститути та аналоги, конкурентні організації та торгові марки за певний часовий проміжок з територіальною прив’язкою і вибором категорій. В поле запиту фільтрація налаштовується швидко і просто:

 Порівнюємо популярність ключових слів

Географія попиту

Аналізувати дані можна в декількох зрізах: за країнами, регіонами та навіть районам одного населеного пункту. Цей функціонал корисний як великим компаніям, що розглядає в якості однієї зі своїх основних стратегій можливість територіальної експансії, так і для невеликих організацій, ринок збуту яких розташовується в межах одного географічного положення:

 Як використовувати Гугл тренди для визначення географії попиту

Схожі запити користувачів

В Google Trends можна отримати інформацію про схожі або суміжних ключових словах, різних варіантах написання певних фраз для якісного формування семантичного ядра в SEO-просуванні:

Подібні запити

Перелік альтернативних формулювань, які використовуються для пошуку бренду або товару, з’являється при перемиканні параметра «В тренді» на «Лідери».

Популярні запити за рік

«Рік в пошуку» – функціонал, за допомогою якого можна відстежити найбільш затребувані запити по кожному році, починаючи з 2001. Цей інструмент цікавий тим, хто шукає нові ідеї для маркетингових кампаній і аналізує зміни користувацьких переваг:

 Рік в пошуку

Вибірка найпопулярніших тем відображається на окремій сторінці та супроводжується рядом відеороликів, які розповідають про найважливіші медійні події періоду.

Пошукові оператори

Для зручності використання Google Trends можна додавати до запиту оператори пошуку. Система підтримує:

  • «+» – за допомогою плюсу можна дізнатися про популярність відразу декількох пошукових запитів. Особливо актуально, коли користувач може вводити ключове слово різними мовами або в різних словоформах. Наприклад, Facebook + Фейсбук + FB.
  • «-» – дозволяє виключити із результатів запит, який розташований після знаку мінус. Наприклад, потрібно отримати статистику популярності Samsung Galaxy по всій Україні, за винятком Києва. Тоді запит має виглядати так «Samsung Galaxy – Київ».
  • «””» – за допомогою лапок можна зафіксувати порядок слів у запиті та словоформу (за аналогією з фразовою відповідністю в Google Ads). Однак, для не дуже популярних ключових слів Google Тренди можуть віддавати результат «недостатньо даних» у разі застосування лапок.

На коротких прикладах покажемо, як можна використовувати сервіс Google Trends для оцінки пошукових запитів.

Як визначити сезонність попиту?

В модулі «Аналіз» вводимо словосполучення «сонцезахисні окуляри» для регіону «Україна» і задаємо кордону аналізованого тимчасового інтервалу. На що з’явилося графіку неозброєним оком видно, що попит досягає свого максимуму в травні-червні. Розумно припустити, що найбільш ефективними будуть вкладення в рекламу в найпопулярніші місяці. Це явище необхідно брати до уваги SEO-фахівцям і адміністраторам онлайн-магазинів при складанні графіка робіт по оптимізації веб-ресурсу, а також PPC-фахівцям для обчислення дати початку рекламної кампанії:

 Визначаємо сезонний попит для товару

Дізнайтеся попит в певному регіоні

Проаналізуємо розподіл популярності запиту за регіональною ознакою. Цей інструмент дозволяє проводити більш комплексну порівняльну фільтрацію на рівні кількох країн одночасно, а також по субрегіону і містам. Щоб побачити ступінь зацікавленості за певний період, наведіть курсор на відповідну область карти:

 Динаміка попиту по різних регіонах

Як знайти схожі запити?

Аналітичний інструмент з широким функціоналом в Google Trends дозволяє задавати таргетинг по інтересах при налаштуванні реклами. Інформація представлена у вигляді кластерів, які містять дані про те, чим ще цікавляться користувачі, які здійснювали пошук певного товару або послуги. Перелік схожих ключових фраз може стати базою для наповнення семантичного ядра.

Інформація! При зростанні популярності запиту, що перевищує 5000%, замість числового значення показника висвічується позначка «надпопулярними».

Використовувати ключові слова на стадії зростання їхньої популярності для SEO-оптимізації і в рекламі – раціональне рішення, яке дозволяє монетизувати тренд.

Ще запити по цій темі

Дізнайтеся своїх конкурентів

Статистика пов’язаних тим і схожих запитів допомагає оцінити конкурентів, цікавих Вашим потенційним покупцям. Використовуючи цю інформацію, Ви зможете виділити свої сильні сторони на сторінках сайту.

Визначте частотність ключових слів

Ще одне застосування інструментарію Google Trends для цілей пошукової оптимізації та при складанні семантичного ядра. Серед кількох слів-синонімів можна вибрати найбільш популярне використовуючи показник його частотності:

 Частотність ключових слів

Виберіть найбільш популярний товар в ніші

Для вирішення даного завдання використовується той же функціонал порівняння, що і в попередньому варіанті. Інструмент дає можливість витрачати маркетинговий бюджет раціонально, зробивши наголос на найбільш затребуваний продукт. Як приклад розглянемо частотність запитів, пов’язаних з різними типами спортивних тренажерів:

 Обираємо більш затребуваний товар в сервісі Google Trends

Очевидно, що лідирує бігова доріжка, тому саме на неї повинна бути розподілена більша частина рекламного бюджету.

Спрогнозуйте популярність відеоролика на YouTube

За допомогою Google Trends Ви зможете оцінити, які теми для відео є найбільш затребуваними за останній час на Ютубі.

В пошуковій видачі все частіше демонструється відеоконтент. Він являє собою розширений сніппет над результатами пошуку. Правильно підібрана тематика і оптимізація відео може збільшити трафік не тільки з відео-хостингу YouTube, але також з органічної видачі.

Знайдіть популярну тему для статті або відео

В деяких джерелах, що описують, як користуватися Google Trends, цей інструмент згадується тільки у зв’язку з приватним використанням блогерами, які відстежують теми, на яких можна зробити хайп.

Але для якісного SMM-просування також необхідна інформація про сенсації та події, що мають відношення до медійних персон. Таким чином можна привернути увагу своєї аудиторії, опублікувавши пост на актуальну тему.

Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї