- Що таке Google Trends?
- Для чого потрібен сервіс Google Trends?
- Принцип роботи Google Trends
- Як правильно працювати з сервісом Google Trends?
- Актуальні тенденції
- Популярність запиту
- Сезонність
- Порівняння популярності запитів
- Географія попиту
- Схожі запити користувачів
- Популярні запити за рік
- Пошукові оператори
- Посібник із використання Google Trends із прикладами
- Як визначити сезонність попиту?
- Дізнайтеся попит у певному регіоні
- Як знайти схожі запити?
- Дізнайтеся своїх конкурентів
- Визначте частотність ключових слів
- Виберіть найбільш затребуваний товар у ніші
- Спрогнозуйте популярність відеоролика на YouTube
- Знайдіть популярну тему для статті або відео
Дізнатися інтереси потенційних клієнтів, оцінити попит на певні продукти, проаналізувати наявні та вже неактуальні тренди, дізнатися обсяг запитів за популярними фразами в пошуку, які вводять користувачі різних країн і регіонів, – це далеко не вся інформація, яку можна отримати за допомогою сервісу Google Trends.
Якщо хочете детальніше познайомитися з можливостями цього інструменту, а також зрозуміти, чому він необхідний кожному, хто просуває свій продукт у мережі, читайте цю статтю. На додаток до перерахованого Ви дізнаєтеся, як працювати з системою.
Що таке Google Trends?
Google Trends – це онлайн-інструмент, застосування якого відкриває можливість використовувати величезний масив даних, де міститься інформація про затребуваність будь-якого запиту або явища в заданій точці планети в певний інтервал часу.
Сервіс дає змогу отримати відомості про динаміку кількості пошукових запитів, побачити зниження або зростання. У накопиченій базі можна знайти дані про демографічні особливості попиту в певній сфері діяльності, вловити популярні тенденції та зміни в пріоритетах споживачів.
За допомогою цього інструменту ви зберете цінні відомості для ухвалення рішення про масштабування бізнесу та краще зрозумієте потреби й бажання Вашої аудиторії. Додатково Google Trends дає змогу прогнозувати рентабельність продажів.
Для чого потрібен сервіс Google Trends?
Користуватися Google Trends зручно, якщо Вам необхідно:
- Знайти додаткові ринки збуту або нові сфери діяльності. Ви зможете отримати інформацію про рівень популярності продукту в поточний момент часу, а також оцінити динаміку інтересу споживачів до нього;
- Проаналізувати сезонність у певній сфері. За допомогою сервісу легко оцінювати зміну попиту в часі та виявляти сезонні відхилення;
- Виявити найперспективніші для розвитку бізнесу регіони. Ви зможете визначити території, де масштабувати бізнес найдоцільніше;
- Мати актуальну інформацію про тренди у вашій сфері. Такі дані допомагають створювати затребуваний контент для веб-ресурсу, публікувати новини на важливі для аудиторії теми, знімати цікаве відео;
- Оцінити популярність бренду. Сервіс дає змогу отримати цілком достовірну оцінку рівня популярності товарної марки, компанії або бренду і зіставити її з аналогічним показником конкурентів.
Принцип роботи Google Trends
Числові величини для певного часового інтервалу або географічного положення розраховуються за такими правилами:
- Визначається відносний рейтинг конкретного ключового слова як частка в сумарній кількості всіх пошукових запитів на заданій території за певний часовий інтервал. Якби в основу ранжування було покладено абсолютні величини, то перші місця списку завжди посідали б регіони з найактивнішими користувачами;
- Отримані показники вибудовуються за зростанням або зменшенням з використанням 100-бальної шкали, що відображає затребуваність тематики порівняно із запитами на будь-які інші теми;
- У регіонах, де кількість запитів за заданим словосполученням однакова, сумарний обсяг інших запитів може сильно відрізнятися;
- Система не видає інформацію за рідковживаними ключовими фразами, що надійшли у великій кількості від одного й того ж користувача за нетривалий період часу.
Як правильно працювати з сервісом Google Trends?
Інтерфейс сервісу інтуїтивно зрозумілий і не перевантажений зайвою інформацією. Щоб зрозуміти, як працювати з Google Trends, розглянемо найпопулярніші його інструменти:
Актуальні тенденції
У модулі “Актуальні”, розташованому на стартовій сторінці, відображаються найбільш затребувані теми за минулу годину. Такі відомості дають уявлення про загальні тенденції в поведінці онлайн-аудиторії, допомагають використовувати популярні інфоприводи для створення креативної реклами.
Модуль “Популярні запити” налаштовується – Ви можете вибрати відображення пошукових трендів на поточний момент і за один день, визначити регіон для пошуку актуальних новин:
Підписавшись на розсилку і вказавши її періодичність у налаштуваннях (доба, тиждень або за фактом зміни тренду), Ви отримуватимете новини з тематики, що Вас цікавить, на e-mail.
Популярність запиту
Серед відомостей, доступ до яких реалізовано в модулі “Аналіз”, – дані про пошукові запити за певним продуктом і динаміку зміни їхньої затребуваності, інформація про рентабельність медійних кампаній і популярність бренду.
Інструмент дає змогу порівнювати тренди з урахуванням територіальної прив’язки та проводити аналіз у різних інтервалах часу тощо. Є можливість вивантаження даних у файл із розширенням .csv.
Як показники для ранжування не використовуються абсолютні величини. Алгоритм присвоює значення 100 найбільшому числу за період, а інші обчислює як їхнє відношення до максимуму. У параметрах можна задати регіон, аналізований інтервал часу, категорію і тип пошуку.
Сезонність
Під час продажу деяких товарів і послуг не можна не враховувати фактор сезонності. Використовуючи модуль “Аналіз”, можна простежити динаміку зміни популярності за часом, підтвердити або спростувати гіпотезу про циклічність зміни попиту на продукт.
Важливо! Період для аналізу сезонності має бути досить тривалим – в ідеалі кілька років. Тоді на графіку можна буде побачити сплески популярності того чи іншого товару або послуги.
У разі, якщо попит на продукцію має сезонний характер, раціонально запланувати маркетингові активності на періоди підйому. Використовуючи інструмент Google Trends, Ви також зможете виявити лідируючі тренди.
Порівняння популярності запитів
За допомогою інструментарію сервісу можна провести порівняльну аналітику затребуваності різних словосполучень (до 5 одночасно). Цим способом можна зіставити товари-субститути й аналоги, конкуруючі організації та торговельні марки за певний часовий проміжок з територіальною прив’язкою і вибором категорій. У полі запиту фільтрація налаштовується швидко і просто:
Географія попиту
Аналізувати дані можна в декількох зрізах: за країнами, регіонами і навіть районами одного населеного пункту. Цей функціонал корисний як великим компаніям, які розглядають як одну зі своїх основних стратегій можливість територіальної експансії, так і для невеликих організацій, ринок збуту яких розташовується в межах одного географічного положення:
Схожі запити користувачів
У Google Trends можна отримати інформацію про схожі або суміжні ключові слова, різні варіанти написання певних фраз для якісного формування семантичного ядра в SEO-просуванні:
Перелік альтернативних формулювань, які використовуються для пошуку бренду або товару, з’являється при перемиканні параметра “В тренді” на “Лідери”.
Популярні запити за рік
«Рік у пошуку” – функціонал, за допомогою якого можна відстежити найбільш затребувані запити за кожним роком, починаючи з 2001. Цей інструмент цікавий тим, хто шукає нові ідеї для маркетингових кампаній і аналізує зміни користувацьких уподобань:
Вибірка найпопулярніших тем відображається на окремій сторінці і супроводжується низкою відеороликів, що розповідають про найважливіші медійні події періоду.
Пошукові оператори
Для зручності використання в Google Trends можна додавати до запиту оператори пошуку. Система підтримує:
- “+” – за допомогою плюса можна дізнатися популярність одразу кількох пошукових запитів. Особливо актуально, коли користувач може вводити ключове слово різними мовами або в різних словоформах. Наприклад, “Facebook + Фейсбук + FB”.
- “-” – дає змогу виключити з результатів запит, який розташований після знака мінус. Наприклад, потрібно отримати статистику популярності Samsung Galaxy по всій Україні, виключаючи Київ. Тоді запит має виглядати так “Samsung Galaxy – Київ”.
- “””” – за допомогою лапок можна зафіксувати порядок слів у запиті та словоформу (за аналогією з фразовою відповідністю в Google Ads). Однак, для не надто популярних ключових слів Гугл Тренди можуть віддавати результат “недостатньо даних” у разі застосування лапок.
Посібник із використання Google Trends із прикладами
На коротких прикладах покажемо, як можна використовувати сервіс Google Trends для оцінки пошукових запитів.
Як визначити сезонність попиту?
У модулі “Аналіз” вводимо словосполучення “сонцезахисні окуляри” для регіону “Україна” і задаємо межі аналізованого часового інтервалу. На графіку, що з’явився, неозброєним оком видно, що попит досягає свого максимуму в травні-червні. Розумно припустити, що найефективнішими будуть вкладення в рекламу в найпопулярніші місяці. Це явище необхідно брати до уваги SEO-фахівцям і адміністраторам онлайн-магазинів під час складання графіка робіт з оптимізації веб-ресурсу, а також PPC-фахівцям для обчислення дати початку рекламної кампанії:
Дізнайтеся попит у певному регіоні
Проаналізуємо розподіл популярності запиту за регіональною ознакою. Цей інструмент дає змогу проводити більш комплексну порівняльну фільтрацію на рівні кількох країн одночасно, а також за субрегіонами та містами. Щоб побачити ступінь зацікавленості за певним суб’єктом, наведіть курсор на відповідну область карти:
Як знайти схожі запити?
Аналітичний інструмент із широким функціоналом у Google Trends дає змогу задавати таргетинг за інтересами під час налаштування реклами. Інформація представлена у вигляді кластерів, які містять дані про те, чим ще цікавляться користувачі, які здійснювали пошук певного товару або послуги. Перелік схожих ключових фраз може стати базою для наповнення семантичного ядра.
Інформація! У разі зростання популярності запиту, що перевищує 5000 %, замість числового значення показника висвічується позначка “Надпопулярність”.
Використовувати ключові слова на стадії зростання їхньої популярності для SEO-оптимізації та в рекламі – раціональне рішення, яке дає змогу монетизувати тренд.
Дізнайтеся своїх конкурентів
Статистика пов’язаних тем і схожих запитів допомагає оцінити конкурентів, цікавих Вашим потенційним покупцям. Використовуючи цю інформацію, Ви зможете виділити свої сильні сторони на сторінках сайту.
Визначте частотність ключових слів
Ще одне застосування інструментарію Google Trends для цілей пошукової оптимізації та під час складання семантичного ядра. Серед кількох слів-синонімів можна вибрати найбільш популярне, використовуючи показник його частотності:
Виберіть найбільш затребуваний товар у ніші
Для вирішення цього завдання використовується той самий функціонал порівняння, що і в попередньому варіанті. Інструмент дає можливість витрачати маркетинговий бюджет раціонально, зробивши акцент на найбільш затребуваний продукт. Як приклад розглянемо частотність запитів, пов’язаних із різними типами спортивних тренажерів:
Очевидно, що лідирує бігова доріжка, тому саме на неї має бути розподілена більша частина рекламного бюджету.
Спрогнозуйте популярність відеоролика на YouTube
За допомогою Google Trends Ви зможете оцінити, які теми для відео є найбільш затребуваними за останній час на Ютубі.
У пошуковій видачі все частіше демонструється відеоконтент. Він являє собою розширений сніппет над результатами пошуку. Правильно підібрана тематика й оптимізація відео може збільшити трафік не тільки з відео-хостингу YouTube, а й також з органічної видачі.
Знайдіть популярну тему для статті або відео
У деяких джерелах, що описують, як користуватися Google Trends, цей інструмент згадується тільки у зв’язку з приватним використанням блогерами, які відстежують теми, на яких можна зробити хайп.
Але для якісного SMM-просування також необхідна інформація про сенсації та події, що мають відношення до медійних персон. Таким чином можна привернути увагу своєї аудиторії, опублікувавши пост на актуальну тему.