- Навіщо оцінювати кількість пошукових запитів?
- Коли потрібно знати статистику пошукових запитів?
- Як подивитися статистику запитів у пошуку Google?
- Планувальник ключових слів
- Пошук нових запитів
- Перегляд частотності та прогнози
- Google Trends
- Google Analytics
- Як дізнатися статистику пошукових запитів Bing?
- Пошук нових ключових слів
- Перегляд кількості запитів
- Які ще сервіси допомагають дізнатися кількість пошукових запитів?
- Key Collector
- Ahrefs
- Keyword Tool
- SE Ranking
- SEMrush
- SerpStat
- Ubersuggest
- Як підвищити точність під час аналізу ключових слів?
Хочете, щоб Ваш сайт приваблював цільову аудиторію? Тоді Вам точно необхідно навчитися грамотно збирати семантичне ядро – набір релевантних ключових фраз, за якими користувачі знаходитимуть ресурс у пошукових системах. І ключову роль тут відіграє аналіз статистики пошукових запитів.
Але як дізнатися кількість пошукових запитів за тим чи іншим ключовим словом? Для цього існують спеціальні сервіси, які збирають статистику з пошукових систем. З їхньою допомогою Ви не тільки проаналізуєте свою нішу і зрозумієте свою ЦА, а й зберете найчастотніші та низькоконкурентні ключові фрази для свого семантичного ядра.
Навіщо оцінювати кількість пошукових запитів?
Отримана після оцінки статистика показує, наскільки часто і що саме шукають користувачі. Надані дані допоможуть оптимізувати структуру сайту і поліпшити позиції вже наявних сторінок. Що вища частота запиту, то більше потенційних відвідувачів Вам вдасться за ним залучити. Однак враховуйте, що конкуренція за високочастотними запитами, як правило, більша.
Крім того, якщо уважно подивитися статистику пошукових запитів, можна знайти досить популярні ключові фрази з відносно невисокою конкуренцією в Google Ads, що дасть змогу ефективно налаштувати контекстну рекламу, отримавши максимум конверсій за мінімуму витрат.
Дані за різні відрізки часу дають змогу визначити, чи змінюється популярність ключових фраз залежно від сезону, свят та інших чинників. Таким чином можна виявляти зростаючі тренди і нові теми, які починають цікавити вашу ЦА. З огляду на це, Ви зможете планувати свою контент-стратегію, фокусуючись на основних інтересах аудиторії.
Коли потрібно знати статистику пошукових запитів?
Вам обов’язково потрібно дізнатися статистику запитів під час:
- Створенні та оптимізації структури сайту. У цьому випадку статистика допомагає визначити, які розділи потрібно включити в структуру для залучення більшого обсягу пошукового трафіку. Наприклад, Ви власник інтернет-магазину підлогових покриттів, проаналізували конкурентів і виявили, що вони додали на сайт новий ламінат фірми Tarkett, який користується великим попитом. Якщо у Вас у каталозі немає відповідної категорії – це явний сигнал до дії.
- Просування на маркетплейсах і зовнішніх майданчиках. Якщо Ви розміщуєте товари на платформах на кшталт Prom.ua або Rozetka, Ви можете істотно підвищити видимість сторінок свого магазину на цих ресурсах завдяки грамотному добору семантичного ядра і включенню популярних ключових слів до заголовків і описів карток товарів.
- Ведення блогу. Зібрана статистика підкаже, які теми і питання цікаві Вашій аудиторії саме в цей момент. Можливо, Ви втрачаєте якийсь важливий тренд у своїй тематиці, який збере багато трафіку і сильно підвищить дохід з розміщеної реклами. Або навпаки – Ви вирішили написати нову статтю, але під час аналізу виявили, що її темою ніхто не цікавиться. У такому разі, немає сенсу витрачати час і сили.
- Налаштування контекстної реклами. Під час запуску кампанії дуже важливим є попередній аналіз ніші та конкурентів, який обов’язково охоплює всю актуальну семантику, за якою крутитиметься реклама. При цьому, бажано орієнтуватися на транзакційні запити, що містять слова “купити”, “ціна”, “замовити”, які вказують на готовність користувача до покупки.
- Дослідження ринку і потреб аудиторії. Таким чином Ви зможете набагато краще зрозуміти свою ЦА – її болі, інтереси та уподобання. Це знання допоможе адаптувати продуктову стратегію і запускати більш ефективні маркетингові кампанії.
Як подивитися статистику запитів у пошуку Google?
Найпростіший спосіб дізнатися кількість запитів у пошуку – скористатися інструментами від самого Гугла. Основні з них – планувальник ключових слів, Google Trends і Analytics.
Планувальник ключових слів
Цей сервіс вбудований у рекламний кабінет Google Ads. Для початку роботи з ним потрібно створити профіль рекламодавця в сервісі. При цьому, запускати кампанію зовсім не обов’язково для доступу до статистики – вона буде відкрита відразу після реєстрації.
Для доступу до неї перейдіть у меню “Інструменти” і виберіть зі списку “Планувальник ключових слів”:
У вікні, що відкрилося, вкажіть одну або відразу кілька фраз (також можна завантажити готовий список із файлу). Сервіс працює у двох режимах:
Пошук нових запитів
У цьому режимі можливо почерпнути ідеї перспективних ключових слів, які допоможуть залучити більше цільового трафіку на сайт. Для отримання інформації у вікні, що відкрилося, потрібно ввести до 10 фраз, які тісно пов’язані з тематикою Вашого онлайн-ресурсу, і вказати цільовий регіон. Щоб отримати більш точні результати, Ви також можете додати URL потрібного сайту.
У результатах Ви отримаєте таблицю з параметрами запропонованого запиту. Серед них:
- Частотність. Вона вказує на те, чи популярний обраний запит у позначеному регіоні, чи шукають його люди, і, якщо шукають, то скільки разів за місяць.
- Динаміка змін числа запитів за минулий квартал і останні 12 місяців.
- Рівень конкуренції за ключовою фразою. Що він вищий, то перегрітішим буде аукціон за обраним запитом. Відповідно, зросте і вартість кліка. Конкуренція буває низькою, середньою і високою).
- Ставка для показів над пошуковою видачею. Відображає реальну вартість, яку платять рекламодавці, щоб їхнє оголошення відображалося зверху сторінки. Висока ставка вказує на популярність ключового слова і підвищену конкуренцію за ним.
Також планувальник дає змогу відфільтрувати результати. Наприклад, можна відсіяти занадто конкурентні запити або виключити варіанти з низькою частотою пошуку, підвищеною вартістю кліка тощо.
Перегляд частотності та прогнози
Цей режим дає змогу отримати детальне зведення за вже наявним списком слів замість збору нової семантики. Щоб отримати результати, просто завантажте свій список або додайте файл і клікніть “Почати”.
На відміну від попереднього режиму, тут Ви не побачите пропозицій щодо розширення семантичного ядра. Замість цього Ви зможете дізнатися середнє число показів ключової фрази на місяць, конкуренцію та інші дані за готовим переліком.
Крім того, тут можна проаналізувати динаміку змін за різними показниками з плином часу. Для цього просто клікніть на графік, розташований поруч зі значенням середнього числа запитів. Ця інформація дасть вам змогу дізнатися, чи коливається попит залежно від сезону, і зрозуміти, на скільки стабільний інтерес користувачів до тієї чи іншої теми.
Ще одна корисна фішка – прогноз щодо ефективності кампанії. На відповідній вкладці Ви знайдете інформацію про потенційну кількість переходів, очікувані покази, можливі витрати, CTR і вартість кліка. Для зручності подальшої роботи “Планувальник” дає можливість вивантажити зібрані дані у форматі CSV або в Таблиці Гугл.
Google Trends
Це сервіс, що показує останні пошукові тренди зі зручною фільтрацією за часовими відрізками, платформами та регіонами. З його допомогою можна знайти не тільки комерційні запити, а й дізнатися, що зараз на слуху – які фільми популярні в нинішньому році, які серіали з’явилися, який музичний альбом зібрав найбільше прослуховувань тощо.
Інтерфейс містить чотири розділи – “Підписки”, “Запити”, “Рік у пошуку” і “Аналіз”. Останній становить найбільший інтерес для нас, оскільки дає змогу дізнатися про популярність окремо взятих запитів.
Щоб почати роботу, введіть фразу, яка вас цікавить, у рядок пошуку. Google Trends також дає змогу отримати конкретнішу статистику, вказавши країну пошуку (можна також вибрати весь світ або окремий регіон), часовий відрізок (доступні дані з 2004 року за часових інтервалів від 1 години до 5 років), категорію та тип контенту, який ви шукаєте (запит, зображення, новина, товар або відеоролик).
Google Analytics
Цей інструмент не дає можливість безпосередньо зібрати семантичне ядро або дізнатися популярність ключових слів. Однак, він дає змогу оцінити якість запитів, які вже застосовуються в рекламних кампаніях, або трафіку, що надходить на сайт. Працюючи з даними про кількість переходів, показів, клікабельність і середню позицію за заданими фразами, можна визначити, на скільки якісно налаштована рекламна кампанія і які є точки зростання.
Щоб отримати доступ до цієї цінної інформації, зайдіть у “Джерела трафіку”, потім знайдіть “Search Console”. Усередині цього меню потрібно вибрати підпункт “Запити”. Зверніть увагу, що дані з’являються із затримкою в 1-2 дні, тому не дивуйтеся, якщо найсвіжіша інформація буде недоступна.
Як дізнатися статистику пошукових запитів Bing?
Bing – друга за популярністю пошукова система у світі після Google, розроблена компанією Microsoft. Незважаючи на те, що Bing обробляє лише близько 7% світових запитів (у США – цілих 25%), він також надає цінну статистику для маркетологів, оптимізаторів і власників веб-сайтів.
Щоб дізнатися статистику за ключовими словами в Bing, необхідно зареєструвати акаунт у системі Microsoft Advertising. Після реєстрації зайдіть у розділ Tools і клікніть Keyword Planner. Він пропонує дві основні опції:
Пошук нових ключових слів
Розділ допомагає знайти перспективні запити, які найбільше підійдуть для залучення цільової аудиторії в заданій тематиці. Тут достатньо ввести фразу, що описує нішу або продукт, і за бажання вказати посилання на цільову сторінку для звуження списку ключових слів до найбільш релевантних варіантів.
Далі необхідно задати уточнювальні параметри – мову (російську наразі не підтримують), геолокацію, період, за який відображатимуть статистику тощо. За допомогою фільтрів можна відсіяти низькочастотні запити і відображати тільки варіанти з низькою конкуренцією.
Після налаштування всіх параметрів натисніть на кнопку “Get suggestions”. Отримані результати міститимуть детальне зведення за ключовим словом – там буде вказано його популярність, актуальний рівень конкуренції, рекомендована ставка, а також список схожих фраз.
Перегляд кількості запитів
Другий розділ дає можливість переглянути число користувацьких запитів і прогноз за показами під час запуску рекламної кампанії. Тут необхідно ввести у відповідне вікно список слів, які вас цікавлять.
Далі виберіть “Get search volume” для отримання результатів. Звіт міститиме ті самі дані, що й попередній, з єдиною відмінністю – статистику буде представлено тільки за завантаженим списком запитів.
Які ще сервіси допомагають дізнатися кількість пошукових запитів?
Крім внутрішніх інструментів від найбільших пошукових систем, існує безліч сторонніх сервісів, зокрема платних, які дають змогу подивитися кількість пошукових запитів.
Вони спрощують процес роботи зі статистичними даними, дають можливість масового вивантаження, надають додаткову інформацію та багато іншого. Розглянемо найпопулярніші програми та веб-платформи, які можна використовувати для цієї мети.
Key Collector
Це найпопулярніша десктопна програма для роботи з семантикою. Вбудований функціонал збирає фрази з більш ніж 20 різних джерел (зокрема, з популярних пошукових систем) і структурує дані за безліччю параметрів у зручному табличному форматі.
Функція фільтрації дає можливість очистити вибірку від неактуальних і повторюваних фраз, спецсимволів, цифр, а також видалити зайві слова, що описують другорядні характеристики продукції (наприклад, “самий”, “новий” тощо). Крім того, тут є можливість завантажувати свій список мінус-слів для подальшого чищення отриманого семантичного ядра.
Зазначимо, що це платний інструмент, проте ліцензія купується одноразово і діє безстроково, без необхідності щомісячного продовження. Також при купівлі підписки, Ви отримуєте право на безлімітні оновлення, як тільки вони з’являються на офіційному сайті розробників.
Ahrefs
Це найбільш популярний хмарний сервіс для SEO-фахівців. Однак, тут можна знайти і багато корисного функціоналу для контекстологів. Вбудований в Ahrefs інструмент Keywords Explorer підтягує частоту запитів не тільки з Гугла, а й з Amazon, Ютуба, Bing тощо.
Цей сервіс може похвалитися найбільшою базою ключових фраз, якщо не брати до уваги внутрішні інструменти пошукових систем. Це дає змогу отримувати прогнози щодо кількості кліків за тим чи іншим запитом зі стороннього джерела. Крім цього, Ahrefs надає історичні дані щодо позицій у видачі, кількості зворотних посилань на той чи інший сайт і багато іншого.
Цей інструмент платний. Користувач може підключити один із трьох тарифів, кожен із яких відкриває доступ до різних наборів функцій. Вартість мінімального плану становить $99 за місяць. Приємний бонус – два безкоштовні місяці при оплаті річної підписки.
Keyword Tool
Keyword Tool підтягує пошукові підказки з Гугла для генерації сотень семантично схожих фраз. При цьому, якщо в самій видачі пошукової системи підказки скопіювати неможливо, то тут вони надаються в зручному табличному форматі, одразу з актуальною частотністю і конкуренцією.
Інструмент підтримує 83 мови і підтримує як безкоштовну, так і платну версії. У безкоштовному варіанті Ви побачите тільки список ключових слів без статистики за частотністю (її доведеться перевіряти окремо вручну). Платні тарифи (базовий і професійний) знімають ці обмеження і надають більш розширений функціонал.
SE Ranking
SE Ranking надає можливість оцінити перспективи просування за обраними фразами, як в органічній, так і в платній видачі, і зрозуміти, з якими конкурентами доведеться боротися за топові позиції.
Завдяки цим даним ви зможете зрозуміти, наскільки реально вивести свій сайт у топ і який бюджет потрібно буде закладати на контекстну рекламу. Хоча SE Ranking платний, Вам доступний безкоштовний пробний період для тестування функціоналу.
SEMrush
Вбудований розділ Keyword Overview спирається на велику базу даних, що включає понад 20 мільйонів ключових фраз різними мовами. З її допомогою можна збирати семантику використовуючи для цього сайти конкурентів або схожі запити.
Також SEMrush допоможе оцінити складність просування, вартість кліка, обсяг пошуку та багато іншого. Тут доступні три тарифні плани, за кожним з яких можна активувати безкоштовний 14-денний пробний період. Для цього знадобитися створити новий акаунт і прив’язати до нього платіжну карту.
SerpStat
Тут можна знаходити упущені фрази, за якими Ваш сайт поки що не ранжується, порівнювати між собою популярність запитів, аналізувати фрази, які використовують конкуренти в SEO та PPC-рекламі.
SerpStat допомагає фільтрувати статистику за обсягом пошуку, чистити семантику від слів з орфографічними помилками, латинськими літерами в кириличних словах, відстежувати конкуренцію, сезонність.
Ubersuggest
Це найбільш недорогий сервіс з усіх представлених в огляді. Крім того, крім стандартних місячних тарифів, тут можна отримати довічну підписку з одноразовою оплатою.
Функціонал тут представлений дуже схожий. Однак враховуйте, що через нижчу вартість точність в Ubersuggest може бути не такою високою, як у дорожчих рішень, а база – менш повна.
Як підвищити точність під час аналізу ключових слів?
- Використовуйте оператори. Наприклад, уклавши фразу в лапки (“купити пальто”), Ви отримаєте зведення тільки за цим точним словосполученням, без урахування додаткових уточнень на кшталт “червоне”, “зимове” тощо. Якщо Ви поставите перед словом плюс, система покаже тільки варіанти, що містять це слово, а мінус – навпаки, виключить їх.
- Завжди уточнюйте регіон і часовий період, за який потрібна статистика. Тренди можуть істотно відрізнятися за регіонами і змінюватися з часом. Те, що актуально для Києва сьогодні, може бути неактуальним для Івано-Франківська або змінитися через півроку.
- Враховуйте порядок. Сервіси зазвичай видають різні дані за запитами з однаковими словами, але в різній послідовності. Так, частота і ставки для “замовити ноутбук на MacOS” і “ноутбук на MacOS замовити”, найімовірніше, відрізнятимуться, як за точної, так і за фразової відповідності.
Нарешті, не покладайтеся тільки на одну платформу. Використовуйте кілька, порівнюйте їхні показники. Також корисно аналізувати результати в динаміці, відстежуючи зміни різних показників із плином часу.