- Що таке планувальник ключових слів?
- Переваги використання “Планувальника ключових слів”
- Чи є у сервісу Keyword Planner недоліки?
- Як користуватися Google Keyword Planner?
- Як працювати з планувальником ключових слів у Google Ads?
- Пошук нових ключових слів
- З’ясування частотності пошукових запитів
- Прогнозування бюджету
- Аналіз семантичного ядра конкурентів
- Як перенести зібрану семантику з планувальника в Google AdWords?
- Корисні лайфхаки під час використання Google Keyword Planner
- Як дізнатися точну кількість пошукових запитів?
- Як зрозуміти, в якому регіоні найбільш популярний той чи інший запит?
- Використовуйте вбудовані фільтри
- Поради щодо роботи з планувальником ключових слів
Якщо в сферу ваших інтересів входить налаштування контекстної реклами та SEO, то напевно Ви знаєте про такий зручний інструмент від Google, як планувальник ключових слів. У цій статті зупинимося на його функціональних можливостях і розповімо, як його застосовувати на практиці.
Що таке планувальник ключових слів?
Цей сервіс дає змогу підбирати релевантні пошукові фрази та проводити аналіз інтересів аудиторії. Використовувати планувальник ключових слів Google Ads можна безкоштовно.
Інструмент робить зручним виконання таких завдань:
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
- складання переліку ключів для запуску нової або оптимізації діючої рекламної кампанії;
- здійснення групування словосполучень за тематиками;
- вивантаження створеного переліку ключових слів у РК;
- формування групи оголошень на базі створеного переліку запитів;
- оцінка результативності кожної пошукової фрази за кількістю запитів і прогнозованим обсягом переходів;
- прогнозування приросту трафіку в розрізі окремого продукту, території або інших критеріїв;
- оцінка очікуваної витрати рекламного бюджету на день;
- уточнення ставок конкурентів, що діють на аукціоні.
Порада! Ви зможете скористатися всіма перерахованими можливостями, якщо пройдете процес реєстрації в AdWords і витратите достатньо часу на вивчення користувацького інтерфейсу сервісу.
Переваги використання “Планувальника ключових слів”
- Доступ до величезної бази ключових фраз. Планувальник працює безпосередньо з колосальним масивом пошукових запитів, накопичених алгоритмами Google. Це дає змогу отримувати найактуальніші та релевантні ключові слова. Ви можете бути впевнені, що підбираєте фрази, які реально шукають Ваші потенційні клієнти.
- Сервіс абсолютно безкоштовний. Незважаючи на багатий функціонал і високу якість підбору ключових слів, Планувальником можна користуватися абсолютно безкоштовно. Це робить його одним з найкращих інструментів на ринку, доступним кожному рекламодавцю незалежно від бюджету.
- Інтеграція з Google Ads. Підібрані ключові фрази можна моментально вивантажити прямо в рекламні кампанії AdWords. Це значно прискорює процес запуску реклами та економить Ваш час. Не потрібно вручну переносити списки ключових слів між сервісами.
- Точне прогнозування ціни за клік. Планувальник дає змогу дізнатися максимально точні дані щодо вартості переходу за рекламними оголошеннями як у спецрозміщенні, так і за гарантованими показами. Ви зможете заздалегідь оцінити бюджет кампанії та спланувати витрати.
Чи є у сервісу Keyword Planner недоліки?
- Показує не точну частотність запитів, а діапазон. Якщо Ви використовуєте Планувальник, але не запускаєте рекламну кампанію в Google Ads, то замість точного числа запитів за кожним ключовим словом Ви побачите лише приблизний діапазон. Так при реальній частоті 15 запитів на місяць, сервіс покаже діапазон 10-100. Цієї інформації достатньо для загального розуміння, але, якщо потрібні точні цифри для детального аналізу, краще скористатися альтернативними інструментами.
- Охоплює не всі ключові слова. Алгоритми Планувальника підбирають не всі можливі варіанти релевантних пошукових запитів в обраній ніші. Сервіс може упустити важливі фрази. Для складання повного семантичного ядра часто необхідно доповнювати список ключових слів за допомогою сторонніх сервісів, наприклад, Ahrefs (для зарубіжного ринку) або Serpstat (для України та російськомовних країн).
- Не підходить для роботи в “сірих” тематиках. Якщо Ви просуваєте азартні ігри, алкоголь, тютюнові вироби тощо, Планувальник просто не видасть ключові слова за цими темами. Сервіс поводиться так, ніби цих запитів не існує в принципі. У таких нішах доведеться шукати альтернативні джерела для підбору ключових фраз.
Як користуватися Google Keyword Planner?
Щоб почати користуватися планувальником ключових слів Гугл, потрібно зареєструватися на платформі, якщо у Вас ще немає свого рекламного аккаунта. Під час реєстрації на сервісі обирайте режим експерта, якщо налаштовувати рекламні оголошення поки що не входить у Ваші плани:
Створіть акаунт без кампанії:
Після завершення реєстрації знайдіть посилання “Інструменти та налаштування” вгорі екрана. З’явиться перелік можливих дій. Вам потрібен “Планувальник ключових слів”:
У такий спосіб можна перейти в “Планувальник”, навіть якщо кампанію створювати Ви поки що не плануєте.
Як працювати з планувальником ключових слів у Google Ads?
Щоб почати працювати з планувальником ключових слів в AdWords, клікніть на відповідний пункт у переліку блоку “Інструменти”:
У системі передбачено 2 режими роботи:
- Знайдіть нові ключові слова. Дає можливість вивантажити статистичні дані за певними пошуковими словосполученнями та підібрати найрелевантніші Вашій сфері діяльності варіанти. Цей режим буде зручний для тих, хто тільки почав формування семантики або бажає її розширити.
- Подивіться кількість запитів і прогнози. Дозволяє проаналізувати статистичну інформацію за певними ключовими словами – очікуване число переходів і конверсій. Ці дані можуть стати в пригоді як для вже працюючої, так і для нової РК. Вони дають змогу спрогнозувати ефективність переліку пошукових запитів за фіксованих значень ставки та бюджету. Додатково Ви зможете оцінити необхідність коригування цих значень.
Перед використанням будь-якого з перерахованих режимів необхідно задати кілька маркерів, що визначають тематику семантичного ядра.
Інформація! Одного або двох словосполучень буде цілком достатньо для підбору тисячі або більше варіантів пошукових запитів.
Пошук нових ключових слів
Натисніть на відповідний блок, якщо плануєте використовувати Google Keyword Planner для знаходження цільових запитів:
Вкажіть ключі, що визначають Вашу тематику. Уявіть себе в ролі потенційного покупця і подумайте, що він може вбити в рядок пошуку, щоб знайти Ваш продукт.
Порада! Не слід застосовувати ні дуже широкі (наприклад, “побутова техніка”), ні надто вузькі (“де замовити недорогу пральну машину Indesit з фронтальним завантаженням і сушкою в Києві”) фрази.
Ви можете додати до 10 словосполучень. Система дає змогу виключати з вибірки результати з назвою брендів або, навпаки, включати їх:
Потім уточніть мовні налаштування та обмежте географічне охоплення для отримання коректного результату в аналізованій локації.
Вкажіть URL веб-ресурсу і скористайтеся “Показати результати” – система переадресує Вас на основну сторінку звіту. Розглянемо її інтерфейс детально.
Панель зверху – це налаштування, за допомогою яких можна вибрати локацію, мову, пошукову мережу (окремо пошук Гугл або, зокрема, партнерські ресурси КМС) та інтервал часу:
Важливо! Застосовувати наосліп усі надані системою ключі не слід. Рекомендуємо керуватися здоровим глуздом і застосовувати тільки цільові й не дуже широкі словосполучення.
Під панеллю налаштувань розташовуються задані нами пошукові фрази і підібрані системою як найбільш підходящі запити:
Зупинимося на стовпцях таблиці й дамо трактування даних, що містяться в них.
- Середнє число запитів на місяць – показує усереднену кількість запитів протягом одного місяця за пошуковою фразою та її варіаціями.
- Рівень конкуренції – якісний показник популярності ключа серед інших рекламодавців у заданому регіоні та пошукових мережах.
- Відсоток отриманих показів – у стовпчику відображаються відомості за запитами, які вже використовуються в працюючій кампанії. Показник визначається як відношення показів оголошення до сумарного числа запитів на заданій території та в обраних мережах.
- Ставка для показу вгорі сторінки (мінімум і максимум) – вартість кліка для оголошень, які перебувають у спецрозміщенні.
Важливо! Сервіс дає змогу встановлювати фільтри для виключення певних значень. Так, наприклад, якщо необхідно прибрати зі списку всі чоловічі пальта, досить увімкнути фільтрацію: “Текст ключового слова” – “не містить” – чоловіче, чоловічі, чоловічого.
Виключивши зі списку невідповідні запити і залишивши в ньому тільки релевантні ключі, ми можемо завантажити його у форматі CSV або у вигляді Гугл Таблиці. За необхідності використовувати запити в плані або наявній кампанії, виберіть їх у відповідних вікнах і клікніть на “Додати ключові слова”, встановивши локацію:
З’ясування частотності пошукових запитів
За допомогою “Планувальника ключових слів” можна визначити точну кількість запитів, які вводять користувачі в пошуковому рядку за заданим ключем щомісяця.
На інших платформах, таких як Ahrefs або Serpstat, ця опція є платною. Google же більш лояльний до своїх користувачів.
Всі статистичні дані, що надаються планувальником Google, збираються безпосередньо зі статистики пошукової системи, тому вони достовірніші за ті, що пропонують інші сервіси.
Використовуйте модуль “Подивіться кількість запитів і прогнози”, щоб визначити затребуваність певного ключового слова:
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Внесіть у рядок словосполучення або окреме слово, яке вас цікавить, і клікніть на “Почати”.
На екрані з’являться результати. Тут можна уточнити пошук. Наприклад, відфільтрувати дані за певним географічним регіоном. Ви завжди зможете відключити фільтрацію і повернутися до початкового вивантаження, а також додати інші варіанти фільтрів.
Порада! Важливо налаштувати не широку, а точну відповідність ключових слів. В іншому разі аналітика виявиться недостовірною.
Прогнозування бюджету
Користуватися планувальником ключових слів Ви можете як для розширення семантики Ваших РК, так і для оцінки популярності запитів і визначення місячного бюджету. Щоб додати пошукові словосполучення до плану, послідовно виконайте такі кроки: “Запланувати”, потім “Група оголошень”, після, якщо необхідно, “Тип відповідності” і на завершення “Додати ключові слова”.
Поруч із цими фразами відобразиться відповідний статус. Наступна наша мета – “Прогноз”.
Тут оцінюється прогнозована кількість показів і переходів, CPC, приблизні щоденні витрати й очікувана середня позиція на наступний період:
Порада! Ви можете експериментувати з вартістю переходу, щоб зрозуміти, як від її динаміки залежить прогнозована кількість кліків.
Аналіз семантичного ядра конкурентів
Проаналізувавши ключові запити, що використовуються конкурентами в оголошеннях, Ви зможете визначити, які з них ефективніші, не витрачаючи час і гроші на власні експерименти. Якщо Ви працюєте в ніші з високою конкуренцією, то зрозумієте, що саме дасть Вам змогу виділитися на тлі інших пропозицій.
Якщо в інших учасників ринку вже є ефективна стратегія підбору запитів, то Вам немає необхідності мучитися над винаходом велосипеда. На допомогу прийде планувальник Google. Зайдіть у модуль пошуку нових ключових словосполучень і клікніть у верхньому меню на “Вказати сайт”.
Задайте адресу веб-сайту-конкурента і визначте, в якому саме розрізі хочете отримати ключові слова: по всьому ресурсу або тільки по будь-якій заданій сторінці.
Використання аналізу ключів конкурентів часто дає змогу поповнити власне семантичне ядро великою кількістю нових формулювань, виявити які іншим способом практично неможливо. Якщо ж зібрати дані за кількома ресурсами-конкурентами, то можна сформувати гарний перелік запитів, які дійсно працюють.
Як перенести зібрану семантику з планувальника в Google AdWords?
Недостатньо тільки підібрати семантику в планувальнику ключових слів у Google рекламі. Необхідно вміти застосовувати отримане ядро в реальній кампанії. Здійснити трансфер зібраної семантики можна за допомогою розділу з варіантами ключових слів або груп оголошень. Вибравши необхідні словосполучення, клікніть на “Додати в групу оголошень”. Потім відзначте відповідну групу:
Меню “Запланувати”, що випадає, дає змогу здійснити перенесення зібраної семантики в необхідну РК:
Інформація! Якщо кампанії ще не існує, Ви можете створити її, використовуючи підібрані ключі. Для цього скористайтеся відповідним пунктом випадаючого меню “Група оголошень”.
Корисні лайфхаки під час використання Google Keyword Planner
Якщо Ви новачок і тільки нещодавно освоїли Планувальник ключових слів, Вам напевно будуть корисні ті “фішки”, які ми зібрали в цьому розділі. Втім, хто знає, можливо їх не знають і деякі досвідчені фахівці?
Як дізнатися точну кількість пошукових запитів?
Як ми вже зазначали раніше, платформа видає не точну кількість запитів за місяць, а тільки приблизний діапазон (наприклад, 1 тис. – 10 тис.). Тобто, розкид, прямо скажемо, колосальний. Це сильно ускладнює роботу з Keyword Planner і багато PPC-фахівців відмовляються від нього, переходячи в інші інструменти.
Насправді не все так безнадійно, і при деяких зусиллях Ви зможете отримати точні дані. Перейдіть на вкладку “Подивіться кількість запитів і прогнози”. Це спеціальний розділ Планувальника, де можна отримати більш детальну інформацію за конкретними ключовими словами.
Вставте список ключових слів у поле для введення і натисніть кнопку “Почати”. Планувальник проаналізує введені дані та надасть статистику за кожним словом.
Позначте ключові фрази, до яких Ви хочете дізнатися точні цифри запитів. Потім у випадаючому меню виберіть “Точна відповідність”. Це допоможе не враховувати в статистиці додаткові варіації ключових фраз і словоформи.
Як видно на зображенні вище, обрані слова поміщені в квадратні дужки [ ]. Таке маркування – модифікатор точної відповідності. Це означає, що в наданій статистиці враховуватимуться тільки дослівні входження цих фраз.
Прокрутіть сторінку вниз до списку ключових слів і знайдіть стовпець “Покази”. У цьому стовпчику Ви побачите точну кількість пошукових запитів за кожною фразою за обраний період часу (зазвичай за останній місяць):
Як зрозуміти, в якому регіоні найбільш популярний той чи інший запит?
Після підбору ключових слів і аналізу їхньої статистики перейдіть у розділ “Огляд плану” в лівій частині інтерфейсу Планувальника. Тут ви побачите зведену інформацію за обраними ключовими фразами, включно з даними за регіонами.
Прокрутіть сторінку вниз до кругової діаграми “Місця розташування”. Цей графік наочно покаже географічний розподіл пошукових запитів за конкретними регіонами. Кожен сегмент діаграми представляє окремий регіон, а його розмір пропорційний частці запитів із цієї місцевості.
Використовуйте вбудовані фільтри
Google щодня обробляє 3,5 мільярда пошукових запитів на найрізноманітніші теми. Очевидно, що далеко не всі з них корисні для окремого бізнесу. Під час підбору ключових слів важливо відфільтрувати масив даних і залишити тільки цільові входження.
У Планувальнику передбачена спеціальна панель фільтрів, розташована над усією таблицею результатів. Її можна виявити під час використання інструменту “Знайти нові ключові слова”.
За допомогою фільтрів Ви можете відсіяти запити, які не мають прямого стосунку до Ваших товарів або послуг. Наприклад, продаючи дитячі іграшки, має сенс виключити запити зі словом “дорослий” – вони навряд чи приведуть цільову аудиторію на сайт.
Поради щодо роботи з планувальником ключових слів
- Використовуйте планувальник за необхідності оперативного тестування ніші або в разі відсутності часу на детальне опрацювання семантики. Інструмент не завжди підбирає всі можливі словосполучення, тому якщо Вашим пріоритетом є якість, краще запускайте кампанії з розширеною семантикою і вже потім за результатами роботи вимикайте низькоефективні ключі.
- Оцінюйте показник середньомісячного числа запитів за статистичними даними за рік. Інакше Ви отримаєте спотворену інформацію через особливості внутрішніх механізмів системи.
- Імовірність похибки при визначенні частотності пошукового запиту тим вища, чим вища сама частотність. Підбираючи ключі, завжди слід пам’ятати, що фактичні показники можуть істотно відрізнятися від очікуваних.