- Що таке планувальник ключових слів?
- Переваги та недоліки використання планувальника ключових слів
- Як користуватися Google Keyword Planner?
- Як працювати з планувальником ключових слів у Google Ads?
- Пошук нових ключових слів
- З’ясування частотності пошукових запитів
- Прогнозування бюджету
- Аналіз семантичного ядра конкурентів
- Як перенести зібрану семантику з планувальника до Google AdWords?
- Поради щодо роботи з планувальником ключових слів
Якщо у сферу ваших інтересів входить налаштування контекстної реклами та SEO, то напевно Ви знаєте про такий зручний інструмент від Google, як планувальник ключових слів. У цій статті зупинимося на його функціональних можливостях та розповімо, як його застосовувати на практиці.
Що таке планувальник ключових слів?
Цей сервіс дозволяє підбирати релевантні пошукові фрази та проводити аналіз інтересів аудиторії. Використовувати планувальник ключових слів Google Ads можна безкоштовно.
Інструмент робить зручним виконання таких завдань:
- складання переліку ключів для запуску нової або оптимізації чинної рекламної кампанії;
- здійснення групування словосполучень за тематиками;
- вивантаження створеного списку ключових слів в РК;
- формування групи об’яв на базі створеного списку запитів;
- оцінка результативності кожної пошукової фрази за кількістю запитів та прогнозованим обсягом переходів;
- прогнозування приросту трафіку у межах окремого продукту, території або інших критеріїв;
- оцінка очікуваної витрати рекламного бюджету на день;
- уточнення ставок конкурентів на аукціоні.
Порада! Ви зможете скористатися всіма перерахованими можливостями, якщо пройдете процес реєстрації в AdWords і витратите достатньо часу на вивчення інтерфейсу користувача.
Переваги та недоліки використання планувальника ключових слів
Сервісів, які допомагають підібрати ключові фрази, зараз існує чимало. Деякі з них вже вбудовані в рекламні облікові записи, інші є самостійними розробками. Багато хто використовує планувальник ключових слів Google, який у порівнянні з іншими сервісами має як плюси, так і мінуси.
Вартості:
- для тих, хто використовує кабінет Google Ads для налаштування реклами, сервіс абсолютно безкоштовний;
- для аналізу використовується величезний масив даних, накопичений алгоритмами самої пошукової системи, а така інформація є найбільш актуальною;
- проста та зрозуміла інтеграція створюваних переліків запитів з рекламною кампанією в AdWords;
- висока точність прогнозування вартості переходу за посиланням в оголошеннях у спецрозміщенні та гарантованих показах;
- швидке формування семантичного ядра для рекламної кампанії в Google.
З недоліків слід зазначити такі моменти:
- алгоритми підбирають не так багато варіантів відповідних пошукових запитів;
- у сервісі не передбачено перевірку відібраних ключових слів на предмет очікуваного значення CTR.
Як користуватися Google Keyword Planner?
Щоб почати користуватися планувальником ключових слів Google, потрібно зареєструватися на платформі, якщо у Вас ще немає свого облікового запису. Під час реєстрації на сервісі вибирайте режим експерта, якщо налаштовувати рекламні оголошення поки що не входить до Ваших планів:
Створіть обліковий запис без кампанії:
По завершенні реєстрації знайдіть посилання «Інструменти та налаштування» вгорі екрана. З’явиться список можливих дій. Вам потрібний «Планувальник ключових слів»:
У такий спосіб можна перейти в «Планувальник», навіть якщо кампанію створювати Ви поки що не плануєте.
Як працювати з планувальником ключових слів у Google Ads?
Щоб розпочати роботу з планувальником ключових слів в AdWords, натисніть відповідний пункт у списку блоку «Інструменти»:
У системі передбачено 2 режими роботи:
- Знайти нові ключові слова. Дає можливість вивантажити статистичні дані щодо певних пошукових словосполучень та підібрати найбільш релевантні Вашій сфері діяльності варіанти. Цей режим буде зручним для тих, хто розпочав формування семантики або бажає її розширити.
- Погляньте кількість запитів та прогнози. Дозволяє проаналізувати статистичну інформацію за певними ключовими словами – очікуване число переходів і конверсій. Ці дані можуть стати в пригоді як для вже діючої, так і для нової РК. Вони дозволяють спрогнозувати ефективність переліку пошукових запитів при фіксованих значеннях ставки та бюджету. Додатково Ви зможете оцінити необхідність коригування цих значень.
Перед використанням будь-якого з перерахованих режимів необхідно задати кілька маркерів, які визначають тематику семантичного ядра.
Інформація! Одного або двох словосполучень буде достатньо для підбору тисячі або більше варіантів пошукових запитів.
Пошук нових ключових слів
Клікніть на відповідний блок, якщо плануєте використовувати Google Keyword Planner для пошуку цільових запитів:
Вкажіть ключі, які визначають Вашу тематику. Уявіть себе у ролі потенційного покупця та подумайте, що він може вбити у рядок пошуку, щоб знайти Ваш продукт.
Порада! Не слід застосовувати ні дуже широкі (наприклад, «побутова техніка»), ні занадто вузькі («де замовити недорогу пральну машину Indesit з фронтальним завантаженням та сушінням у Києві») фрази.
Ви можете додати до 10 словосполучень. Система дозволяє виключати з вибірки результати під назвою брендів або, навпаки, включати їх:
Потім уточніть мовні налаштування та обмежте географічне охоплення для отримання коректного результату в аналізованій локації.
Вкажіть URL-адресу веб-ресурсу та скористайтеся «Показати результати» — система переадресує Вас на основну сторінку звіту. Розглянемо її інтерфейс детально.
Панель зверху — це налаштування, за допомогою яких можна вибрати локацію, мову, пошукову мережу (окремо пошук Google або, зокрема, партнерські ресурси КММ) та інтервал часу:
Важливо! Застосовувати наосліп всі надані системою ключі не слід. Рекомендуємо керуватися здоровим глуздом і застосовувати лише цільові та не дуже широкі словосполучення.
Під панеллю налаштувань розміщуються задані нами пошукові фрази та підібрані системою як найбільш відповідні запити:
Зупинимося на стовпцях таблиці та дамо трактування даних, що містяться в них.
- СР. кількість запитів на місяць — показує усереднену кількість запитів протягом одного місяця за пошуковою фразою її варіацій.
- Рівень конкуренції — якісний показник популярності ключа серед інших рекламодавців у заданому регіоні та пошукових мережах.
- Відсоток отриманих показів — у стовпці відображаються відомості про запити, які вже використовуються в кампанії, що працює. Показник визначається як відношення показів об’яв до сумарного числа запитів на заданій території та у вибраних мережах.
- Ставка для показу вгорі сторінки (мінімум та максимум) — вартість кліку для оголошень, що знаходяться у спецрозміщенні.
Важливо! Сервіс дозволяє встановлювати фільтри для виключення певних значень. Так, наприклад, якщо необхідно прибрати зі списку всі чоловічі пальта, достатньо включити фільтрацію: «Текст ключового слова» – «не містить» – чоловіче, чоловіче, чоловіче.
Виключивши зі списку невідповідні запити та залишивши в ньому тільки релевантні ключі, ми можемо завантажити його у форматі CSV або у вигляді Google Таблиці. Якщо потрібно використовувати запити в плані або діючій кампанії, виберіть їх у відповідних вікнах і натисніть «Додати ключові слова», встановивши локацію:
З’ясування частотності пошукових запитів
За допомогою «Планувальника ключових слів» можна визначити точну кількість запитів, які користувачі вводять у пошуковому рядку за заданим ключем щомісяця.
На інших платформах, таких як Ahrefs або Serpstat, ця опція є платною. Google ж лояльніший до своїх користувачів.
Важливо! Всі статистичні дані, надані планувальником Google, збираються безпосередньо зі статистики пошукової системи, тому вони вірогідніші за ті, що пропонують інші сервіси.
Використовуйте модуль «Подивитися кількість запитів та прогнози», щоб визначити потрібність певного ключового ключа:
Внесіть у рядок словосполучення або окреме слово, що вас цікавить, і клацніть на «Почати».
На екрані з’являться результати. Тут можна дізнатися пошук. Наприклад, відфільтрувати дані щодо певного географічного регіону. Ви завжди зможете відключити фільтрацію та повернутися до початкового вивантаження, а також додати інші варіанти фільтрів.
Рада! Важливо налаштувати не широку, а точну відповідність ключових ключів. Інакше аналітика виявиться недостовірною.
Прогнозування бюджету
Користуватися планувальником ключових слів Ви можете як для розширення семантики Ваших РК, так і для оцінки популярності запитів та визначення місячного бюджету. Щоб додати пошукові словосполучення до плану, послідовно виконайте такі кроки: «Запланувати», потім «Група оголошень», потім, якщо потрібно, «Тип відповідності» та на завершення «Додати ключові слова».
Поруч із цими фразами з’явиться відповідний статус. Наступна наша мета – «Прогноз».
Тут оцінюється прогнозована кількість показів та переходів, CPC, приблизні щоденні витрати та очікувана середня позиція на наступний період:
Порада! Ви можете експериментувати із вартістю переходу, щоб зрозуміти, як від її динаміки залежить прогнозована кількість кліків.
Аналіз семантичного ядра конкурентів
Проаналізувавши ключові запити, які використовуються конкурентами в оголошеннях, Ви зможете визначити, які з них ефективніші, не витрачаючи час та гроші на власні експерименти. Якщо ви працюєте в ніші з високою конкуренцією, то зрозумієте, що саме дозволить вам виділитися на тлі інших пропозицій.
Якщо інші учасники ринку вже мають ефективну стратегію підбору запитів, то Вам немає необхідності мучитися над винаходом велосипеда. На допомогу прийде планувальник Google. Зайдіть у модуль пошуку нових ключових словосполучень та клацніть у верхньому меню на «Вказати сайт».
Задайте адресу конкурентного вебсайту та визначте, в якому саме розрізі хочете отримати ключові ключі: по всьому ресурсу або тільки по будь-якій заданій сторінці.
Використання аналізу ключів конкурентів часто дає змогу поповнити власне семантичне ядро великою кількістю нових формулювань, виявити які іншим способом практично неможливо. Якщо ж зібрати дані щодо кількох конкурентних ресурсів, то можна сформувати хороший перелік запитів, що дійсно працюють.
Як перенести зібрану семантику з планувальника до Google AdWords?
Недостатньо лише підібрати семантику в планувальнику ключових слів у рекламі Google. Необхідно вміти застосовувати отримане ядро у реальній кампанії. Здійснити трансфер зібраної семантики можна за допомогою розділу з варіантами ключових слів або груп оголошень. Вибравши необхідні словосполучення, натисніть «Додати до групи оголошень». Потім позначте відповідну групу:
Випадне меню «Запланувати» дозволяє зробити перенесення зібраної семантики в потрібну РК:
Інформація! Якщо кампанії ще немає, Ви можете створити її, використовуючи підібрані ключі. Для цього скористайтеся відповідним пунктом меню «Група оголошень».
Поради щодо роботи з планувальником ключових слів
- Використовуйте планувальник при необхідності оперативного тестування ніші або у разі відсутності часу на детальне опрацювання семантики. Інструмент не завжди підбирає всі можливі словосполучення, тому якщо Вашим пріоритетом є якість, краще запускайте кампанії з розширеною семантикою і вже потім відключайте низькоефективні ключі за результатами роботи.
- Оцінюйте показник середньомісячної кількості запитів за статистичними даними за рік. Інакше Ви отримаєте викривлену інформацію через особливості внутрішніх механізмів системи.
- Вірогідність похибки щодо частотності пошукового запиту тим вище, що стоїть сама частотність. Підбираючи ключі, слід пам’ятати, що фактичні показники можуть істотно відрізнятися від очікуваних.