Підбираємо ключові слова для Google Ads

Підбір ключових слів Контекстна реклама

Якщо Ви вирішили запустити в Google Ads (раніше Гугл АдВордс) ефективну контекстну рекламну кампанію, але не знаєте з чого почати, то ця стаття для Вас. Використовуючи пошукову рекламу бізнес може отримати місце в ТОПі над результатами органічної видачі за допомогою контекстної реклами та при цьому не доведеться витрачати багато місяців на SEO-просування. Цільовий трафік для сайту можна отримати в цей же день просто запустивши рекламу.

 

Так чому ж далеко не всі власники бізнесів використовують Adwords? Відповідь проста – інструмент окупить вкладення і принесе користь, тільки якщо його правильно налаштувати.

Підібрати ключові слова правильно – головне, якщо Ви хочете отримати рекламу, яка дійсно працює і приносить прибуток. Якщо вибрати потрібні ключові слова – це призведе до того, що на сайт буде заходити багато відвідувачів, які в більшості випадків будуть конвертуватися в клієнтів. І навпаки, якщо слова обрані невірно – це призведе до того, що витрата коштів буде марною.

Поради, викладені в цій статті стануть в пригоді не тільки новачкам в контекстній рекламі, але і власникам бізнесу, які вирішили виконати налаштування самостійно.

Ключове слово (пошуковий запит) – словосполучення або фраза, при введенні яких в рядок пошуку Google відвідувач сайту пошукової системи побачить Вашу рекламу.

Що важливо пам’ятати при підборі ключових слів для Google Adwords?

Вибираючи ключові слова, потрібно керуватися такими моментами:

  1. Організовуючи та запускаючи рекламну компанію у Гугл Едс, необхідно визначитися з тим товаром, який користується найбільшим попитом у споживачів і є найбільш конкурентоспроможним. Відсоток конверсії відвідувачів при такому підході значно збільшиться. Якщо ж на сайті багато товарних позицій (великий інтернет-магазин), тоді така стратегія не працюватиме. У такому випадку потрібно по кожному певному продукту запустити окремі групи рекламних оголошень, направляючи запити користувача тільки на цільові сторінки;
  2. Практично завжди власника бізнесу будуть супроводжувати конкуренти. Вони будуть готові платити таку ж або більшу ціну, за те, щоб оголошення показувалося якомога вище на сторінці. Змагання з конкурентами призведе до збільшення ставок і підвищення ціни на клік, що може часто відбитися на розмірі отриманого прибутку з рекламної кампанії. В майбутньому це може істотно скоротити доходи бізнесу або реклама перестане окупатися. Тому краще конкурувати якістю, а не ціною. Працюйте над поліпшенням цільової сторінки, збирайте всю семантику в тематиці, і Ви отримаєте більше показів при такому ж бюджеті, як у конкурентів:
    Показник якості оголошення
  3. Ключове словосполучення повинно відповідати рекламованому товару. Воно повинно бути релевантним і вмісту цільової сторінки, яку побачить користувач, перейшовши по рекламі. Наприклад, Ви встановлюєте лазні під ключ. В такому випадку ключові слова «баня» або «сауна» НЕ будуть релевантними для Вашого бізнесу. Користувач, який використовує цей запит, часто хоче просто забронювати сауну на вихідні. Крім того, серед запитів будуть такі словосполучення, як «фото лазні», «види лазень», «аксесуари для бань» і багато іншого;
  4. Підбір ключових слів в Google Adwords (всієї семантики) – важливий момент під час налаштування рекламних оголошень. Щоб рекламна кампанія давала бажаний результат іноді потрібно підбирати від сотень до тисяч ключових запитів на кожен продукт. Тільки так можна охопити всю цільову аудиторію;
  5. Вибираючи ключові слова, слід уважно поставитися до запитів комерційного характеру. Зазвичай їх роблять люди, готові відразу зробити покупку. До таких запитів можна віднести такі слова: ціна, замовити, купити, з доставкою та інше.

Основні інструменти підбору ключових слів для контекстної реклами

Зібрати максимально повне семантичне ядро допомагає як вбудований інструмент від Гугл (т.зв. планувальник ключових слів), так і від сторонніх розробників. Часто, щоб досягти найкращого результату, потрібно комбінувати кілька інструментів.

Завдання ключових слів Google Ads

Інструмент планувальник ключових слів Google AdWords

Одним з інструментів підбору ключових слів в Гугл Едс є Keyword Planner. Він допомагає зібрати всі можливі ключові слова для показів оголошення та надає статистику про кількість показів на місяць, рівню конкуренції і т.д.

Інструмент є безкоштовним. Щоб ним скористатися потрібно пройти реєстрацію в сервісі Google Ads. Планувальник збирає і показує дані про кількість переходів по цільових запитах, може розрахувати бюджет, керуючись призначеної ціною за клік і заданими ключовими словами.

Переваги кейворд Планнера:

  • Оплата не потрібна;
  • Поділ по регіонах і містах;
  • Має велику базу запитів користувачів;
  • Легко збирати мінус-слова;
  • Виконує поділ по платформах і розташуванню;
  • Якщо ключовик уже використовується в кампанії – інструмент покаже детальну статистику по ньому (динаміку запитів і т.д.);
  • Перелік можна звантажити в будь-якому форматі;
  • На етапі збору семантичного ядра є можливість розділяти запити по окремим групам.

Мінуси:

  • Статистику сервіс показує не зовсім точну, округляючи цифри;
  • Дані точніше можна отримати, запустивши рекламну кампанію, але для цього доведеться вже витратити частину бюджету.

Сервіс Serpstat

Підбір ключових фраз в Serpstat

Сервіс також популярний серед інтернет-маркетологів, як і попередній. Є безкоштовний тариф з обмеженим функціоналом і кілька платних з додатковими функціями та перевагами.

В безкоштовному пакеті інструмент видає за ключовим словом або сайтом лише 10-ть схожих ключових слів.

Переваги інструменту:

  • Сервіс підходить як для SEO-фахівців, так і для контекстологів (є корисні функції для тих і інших);
  • Можна проаналізувати конкурентів – за якими ключовими фразами вони показують рекламу, скільки витрачають грошей на неї і т.д.;
  • Аналізуючи сайт, Serpstat виявить відсутні ключові і розширить семантику, що допоможе підключити в просування упущені запити.

Мінуси сервісу:

  • Статистика збирається із запізненням;
  • Більшість корисних опцій потрібно оплачувати.

Додаток Key Collector

Збираємо семантику для контекстної реклами в Key Collector

Ще одним сервісом підбору ключових слів для контекстної реклами є Key Collector. Це вузькоспеціалізований інструмент і займається він тільки семантичним ядром.

Збирає інформацію Key Collector з різних джерел: Яндекс Метрика, сервіс Яндекс.Директ, Гугл Аналітікс, Adwords, пошукові підказки обох систем, Серпстат, Rookee, Rambler і багато інших. Інструмент платний, але не дорогий. Потрібно одноразово заплатити приблизно 28 $ за довічну ліцензію. Кей Колектор буде працювати навіть якщо Ви поміняєте комп’ютер – потрібно написати розробникам на пошту конфігурацію нового ПК і вони вишлють оновлений ліцензійний номер.

До плюсів сервісу можна віднести такі:

  • Для збору ключових слів це, мабуть, на сьогодні найефективніший сервіс (він збирає їх з усіх можливих джерел);
  • Вивантаження виконується в необхідному форматі;
  • Визначає ціну за клік і конкуренцію за кожним словосполученням;
  • Підбирає релевантну сторінку для всіх запитів;
  • Показує статистику для аналізу сезонності;
  • Виконує поділ по містах і регіонах.

Мінуси:

  • Інструмент платний, але внесок одноразовий.

Сервіс Keyword Tool

Якщо Ви підбираєте ключові слова не тільки для Google Ads, але й для інших сервісів, де можна розміщувати контекстну рекламу, спробуйте скористатися сервісом keywordtool.io. Він дозволяє збирати пошукові підказки з Google, YouTube, Bing, Amazon та безлічі інших сервісів та соціальних мереж:

Функціонал інструменту Keyword Tool

Такі пошукові підказки формуються на підставі автозаповнення пошукового рядка, коли користувач починає вбивати запит у пошукову систему:

Пошукові підказки Google

У безкоштовному тарифі Ви можете знайти ключові слова з пошукових підказок, відзначити потрібні зі списку та скопіювати їх або завантажити у вигляді Excel-таблиці:

Вивантаження пошукових підказок у форматі Excel

Якщо перейти до налаштувань, можна відфільтрувати отримані пошукові фрази або задати мінус-слова, за якими система не показуватиме результати:

Фільтр та підключення мінус-слів

У платному тарифі Ви додатково отримуєте дані щодо частотності, вартості кліку та конкуренції, що дозволяє відразу відсіяти “нульові запити” або ті, за якими перегрітий аукціон у Google Ads:

Частотність, ціна за клік та конкуренція

Плюси інструменту:

  • Є можливість збирати семантику з Ebay, Instagram, Twitter (крім Google);
  • Доступна безкоштовна версія з великим функціоналом;
  • Є зручне розширення для Google Chrome;
  • Можна налаштувати мову інтерфейсу користувача та регіон пошуку;
  • Зручна фільтрація результатів, можливість задати мінус-слова;
  • Показує конкуренцію та CPC за ключовим словом.

Недоліки:

  • Платна версія коштує дорого – тарифи починаються від $69 на місяць (за умови оплати одразу за рік).

Це безкоштовний інструмент від компанії Google, який дозволяє аналізувати популярність пошукових запитів у реальному часі. За допомогою Google Trends можна дізнатися, які ключові слова зараз популярні та їх шукають користувачі. Це допомагає визначити найбільш релевантні та затребувані запити для контекстної реклами.

Підбір ключових слів у Google Trends

Сервіс також показує, як змінюється популярність запитів із часом. Це дозволяє підібрати ключові слова, актуальні для конкретного періоду, наприклад сезонні або пов’язані з якоюсь значущою подією. Крім того, інструмент видає пов’язані запити та ідеї для ключових слів.

KWFinder

Це популярний сервіс для генерації та аналізу ключових слів, який дозволяє швидко розширити семантичне ядро на основі введених запитів або URL-адреси цільової сторінки.

Інструмент підбору ключових слів KWFinder

KWFinder також може автоматично пропонувати такі запити за допомогою алгоритмів штучного інтелекту. Крім того, KWFinder допомагає проаналізувати сезонність, регіональність та інші параметри ключових слів.

Інструмент також видає актуальну статистику — частотність та конкуренцію за ключовиком серед рекламодавців. Ці дані дозволяють грамотно спланувати бюджет та ставки для рекламної кампанії.

KWFinder можна користуватися безкоштовно для доступу до базових функцій, але для повноцінної роботи доведеться перейти на один із платних тарифів, які починаються від $39 на місяць.

Ubersuggest

Підбір пошукових запитів за допомогою Ubersuggest

Популярний безкоштовний інструмент для генерації та аналізу ключових слів, який розробив відомий SEO-фахівець Ніл Патель. Головна перевага Ubersuggest — можливість швидко зібрати семантичне ядро на основі маркерних запитів або URL сайт (можна вказати й Вашого конкурента).

Інструмент використовує дані пошукових систем та показує сотні варіантів запитів, релевантних введеному ключовому слову або тематиці сайту. Також він дозволяє дивитися статистику щодо введених ключових слів — обсяг трафіку, рівень конкуренції та щомісячну динаміку популярності.

SERanking

Інтерфейс сервісу SERanking

Сервіс дозволяє проаналізувати Ваших конкурентів та дізнатися, які оголошення вони показують у пошуковій видачі та за якими ключовими словами, який зразковий бюджет на це витрачають та який трафік збирають.

Також можна підключити Google Analytics, щоб вивантажити свої ключі з нього та отримати рекомендації щодо розширення семантичного ядра на їх основі.

Інструмент платний, але ціна доступна навіть для бізнесів з невеликим бюджетом та приватних PPC-фахівців. Гнучка система тарифних планів дозволяє підібрати варіант під різні завдання.

Сервіс Ahrefs

Ahrefs — один із найпотужніших інструментів для фахівців із пошукового просування та пошукової реклами. У нього найповніша база ключових слів на ринку, а значить, Ви можете ввести сайти своїх конкурентів і отримати повне вивантаження релевантних для Вашого бізнесу запитів, які можна використовувати для пошукової реклами.

Аналіз ключових слів в Ahrefs

Система показує будь-які дані, від частотності кожного ключа, до рівня конкуренції в SEO та PPC, орієнтовну вартість кліку, сезонність та пошукові тренди. Єдиний недолік Ahrefs — високі ціни, які починаються від $99 та обмежені ліміти на розвантаження даних у кожному тарифі.

Платформа Semrush

Семраш – основний конкурент Ахрефс у битві за увагу інтернет-маркетологів. Його база ключових фраз майже така ж велика, при цьому тарифні плани загалом дешевші. Також є безкоштовний пробний період.

Він також дозволяє збирати семантику на основі конкурентів і має свою систему градації складності (конкурентності) кожного запиту. Сервіс показує частоту ключів, орієнтовний трафік, а також ціну за клік.

Сервіс для PPC-фахівців Semrush

Додаткові способи збору семантики

  1. Мозковий штурм. Для себе необхідно сформулювати питання – «який запит я б поставив, щоб знайти дану продукцію або послугу?». Поставте себе на місце потенційного покупця. Запитайте у співробітників, друзів, близьких – як шукали б вони, це може істотно розширити семантичне ядро;
  2. Пошукові підказки. Коли Ви починаєте вводити ключове слово в рядок пошуку – Google пропонує кілька варіантів закінчення. Використовуйте їх в налаштуванні кампанії – їх база формується на підставі ІНТЕНТУ потенційних покупців. Підказки може збирати Key Collector або можна робити це вручну:
    Пошукові підказки Google
  3. Пов’язані запити. Ще одним способом підбору ключових слів є аналіз пропонованих Гуглом запитів під пошуковою видачею на першій сторінці. Ці ключові слова на думку пошукової системи мають відношення до Вашого запиту. Серед них часто можна знайти щось корисне:
    Пов'язані запити

Про важливість використання мінус-слів в Гугл АдВордс

Правильний підбір ключових слів для Гугл Адворс – вже 50% результату, але важливо знайти і ті фрази, за якими клієнти бачити рекламу не повинні. Припустимо, Ви продаєте смартфони, і в рекламній кампанії налаштовані покази за запитом «смартфон». В такому випадку, оголошення може показуватися за запитами «ремонт смартфонів», «фото смартфонів», «смартфони б/в» і т.д.

Користувач відкриє сторінку, але побачить, що вона не відповідає його цілям і повернеться до результатів пошуку. В результаті клік по посиланню буде оплачений, а конверсія в замовлення не відбудеться. Щоб не витрачати бюджет даремно і потрібні мінус-слова.

Після старту рекламної кампанії потрібно зайнятися оптимізацією. Слідкуйте за тим, за якими фразам були переходи на сайт, розширюйте семантику за рахунок реальних запитів користувачів. Це особливо важливо в перший місяць роботи. Відтинайте нецільові переходи за допомогою списків мінус-слів.

Висновки:

Від правильного підбору ключових слів в Google залежить ефективність створеної і запущеної рекламної компанії. Витративши сили і час на вибір найбільш релевантних і відповідних фраз, можна домогтися гарних результатів і в кінцевому підсумку прибутку для Вашого бізнесу.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї