Порівняння Shopify та WordPress: що вибрати?

Яка платформа краща Shopify vs Wordpress Shopify
 

Сучасна електронна торгівля не стоїть на місці та постійно розвивається, з’являються нові CMS, які мають вражаючий функціонал уже з коробки. Платформи змагаються між собою за клієнтів, пропонуючи нові можливості. Ось чому вибір відповідної платформи для інтернет-магазину такий важливий.

Shopify та WordPress — дві найпопулярніші системи керування контентом у глобальній мережі. Обидві мають масу переваг, але вибрати потрібно лише одну. У цьому матеріалі ми проведемо докладне порівняння цих двох платформ, оцінимо їх функціонал, політику ціноутворення та розберемося з тим, що краще за Shopify або WordPress.

Яка платформа краща для eCommerce: Shopify vs WordPress

Зупинимося на основних моментах, які важливі в онлайн-торгівлі, щоб зрозуміти яка платформа краща за WordPress або Shopify. Розуміння того, на що зазвичай звертають увагу власники онлайн магазинів при виборі CMS, допоможе нам зробити вибір між двома запропонованими системами.

Шаблони та теми

Зовнішній вигляд онлайн-магазину має величезне значення: він формує перше враження відвідувачів, сприяє впізнаваності бренду та може прямо впливати на конверсію. Ось чому так важливо вибрати плавильний шаблон ще до початку створення та наповнення сайту.

У Shopify AppStore представлено понад 70 офіційних тем, розроблених спеціально для електронної комерції, з фокусом на продаж та конверсію. Усі вони поділені на безкоштовні та платні. Ціни на останні стартують від $140. Шаблони мають якісний дизайн, оптимізацію для мобільних пристроїв і хороші SEO-параметри.

Теми в Shopify App Store

Також в адмінпанелі доступний вбудований редактор, що дозволяє коригувати зовнішній вигляд магазину під себе без знань у програмуванні. Впоратися з ним може навіть адміністратор-початківець.

Для WordPress тим набагато більше завдяки активній спільноті розробників. Багато серед них безкоштовних, але є й велика кількість преміум-шаблонів із цінами від $30 і вище.

Шаблони WordPress для інтернет-магазину

Але важливо пам’ятати, що далеко не всі шаблони розроблені для інтернет-магазинів. Для цього завдання потрібно шукати теми з підтримкою WooCommerce — це спеціальний плагін, який дозволяє додавати функціонал кошика та товари на Вордпрес.

Плагіни та розширення

Доповнення та плагіни використовуються для розширення функціонала онлайн-магазину, додавання нових можливостей та оптимізації процесів. Вони дозволяють покращити SEO-оптимізацію, додати фільтри для товарів, перекласти сайт кількома мовами, налаштувати інтеграцію з платіжними системами та багато іншого.

У Shopify App Store є понад 2400 додатків, серед яких можна вибрати рішення для управління інвентаризацією, email-маркетингу, соціальних мереж, виведення схожих товарів, онлайн-чату та ін. Більшість із них є платними, але трапляються і безкоштовні варіанти з урізаним функціоналом.

Розширення для Shopify

А ось для Вордпреса корисних плагінів значно більше. Завдяки тому, що це платформа з відкритим вихідним кодом, Ви можете знайти таких понад 58 000 тільки в офіційному репозиторії. Також є сотні розширень для вдосконалення WooCommerce.

Плагіни для WooCommerce

При цьому тут набагато більше безкоштовних плагінів, ніж для Шопіфай. Є багато розробників-ентузіастів чи тих, хто розробляє якесь рішення для себе, а потім викладає його на офіційний сайт безоплатно.

Але є й зворотний бік медалі — доповнення для Вордпресу можуть бути складнішими в налаштуванні та вимагати більших знань технічної бази.

Хостинг

Надійний хостинг може впливати на щомісячний бюджет, необхідний для підтримки інтернет-магазину. Shopify це хмарна платформа, тому окремий хостинг оплачувати не потрібно. Крім того, система надає SSL-сертифікат, збереження резервних копій тощо. Завдяки цьому власник бізнесу може не дбати про технічне обслуговування вебсайту, а повністю зосередитися на продажах.

А ось WordPress можна розгорнути практично на будь-якому хостингу, на Ваш вибір. Ви можете використовувати хмарні рішення або орендувати свій VPS. При цьому від вибору хостинг-провайдера безпосередньо залежить не тільки надійність, а й продуктивність сайту.

Платіжні шлюзи

Shopify Payments — власна платіжна система цієї платформи, яка підтримує оплату кредитними картками у різних валютах. Цей інструмент є основним, але крім нього можна налаштувати інтеграцію з більш ніж сотнею сторонніх платіжних шлюзів.

Плагін WooCommerce також підтримує широкий спектр систем прийому оплати. Серед найбільш відомих – PayPal, Stripe, Authorize.Net, 2Checkout та багато інших. Також можна встановити розширення для спеціалізованих та регіональних платіжних шлюзів. Таким чином, тут вибір варіантів транзакцій ще ширший.

Адміністративна панель

Адмінка Шопіфай інтуїтивно зрозуміла і проста в управлінні. Вона організована і структурована таким чином, що управління товарами, перегляд замовлень, налаштування дизайну та налаштування рекламних кампаній та інші основні функції доступні вже на першому екрані. Також у панель вбудований власний інструмент аналітики.

Панель адміністратора в Шопіфай

У Вордпрес адмінпанель складніша і має ширший функціонал. Але при цьому новачкові розібратися буде в ній важче. Частина налаштувань, на кшталт елементів дизайну та редагування шаблону не вдасться внести без знання коду.

Оскільки ця CMS спочатку призначена для ведення блогів, адмінка заточена під додавання інформаційних статей і модерації коментарів. А ось інформацію про товари та нові замовлення потрібно буде шукати в налаштуваннях відповідного плагіна.

Щодо аналітичних інструментів, то у версії платформи «з коробки» вони не передбачені. При цьому це питання легко вирішується за допомогою десятків відповідних плагінів.

Админка Вордпрес

Багатомовність

Підтримка кількох мов на сайті в епоху глобалізації є важливою як ніколи. Це дозволить розширити рамки цільової аудиторії та продавати товари клієнтам з усього світу.

На платних тарифах Шопіфай мультимовність уже вбудована у базовий функціонал. Початковий план дозволяє додати до 5 додаткових мов. У більш розвинених планах їх доступно до 20.

Переклад забезпечується для стандартних елементів шаблону — товарних сторінок, шапки, підвалу, меню та кошика. Для більш повного перекладу або додавання більшої кількості мовних версій на сайт потрібні сторонні програми.

На чистому WordPress підтримка мультимовності не передбачена. При цьому її можна впровадити за допомогою різних плагінів, найбільш популярними з яких є Polylang і WPML. Вони дають можливість перекласти сторінки, записи в блозі, товари, категорії, а також деталі шаблону та меню.

Дропшипінг

Дропшипінг — популярна модель бізнесу в електронній комерції, яка дозволяє продавати товари без необхідності їх зберігання та наявності складу. Це може бути відмінним рішенням для підприємців-початківців або компаній з обмеженим бюджетом.

Shopify – одна з найпопулярніших платформ для дропшипінгу завдяки інтеграції з профільними сторонніми програмами. Наприклад, Oberlo дозволяє шукати та додавати товари безпосередньо з бази постачальників до інтернет-магазину та автоматизувати процес доставки.

Для WordPress налаштування такого функціонала відбувається набагато складніше. Для цього також існують спеціалізовані плагіни, серед яких найбільш популярні AliDropship та WooDropship. Хоча налаштування тут більш трудомістке, у результаті на WooCommerce можна отримати розширений функціонал порівняно з Шопіфай.

Порівняння вартості Shopify та WordPress

Порівнюючи WordPress та Shopify одним із ключових факторів є вартість використання платформи. Цей момент має враховувати власник бізнесу при формуванні бюджету на запуск eCommerce-майданчика та підтримки його роботи.

Тарифи на використання Shopify

Тарифні плани в Шопіфай

У Shopify передбачена гнучка система тарифів, яка дозволяє вибрати оптимальний план відповідно до розміру та вимог Вашого бізнесу. На цій платформі передбачено такі варіанти передплат з помісячною оплатою:

  1. Basic ($29/міс). Підходить для підприємців-початківців та малого бізнесу. Дозволяє додавати необмежену кількість товарних позицій та підключити облікові записи для двох співробітників. Також реалізовано інтеграцію з соціальними мережами для продажу на цих майданчиках та цілодобову техпідтримку.
  2. Shopify ($79/міс). Це стандартний план, який обирає більшість компаній. Підходить для бізнесів, що розвиваються, яким потрібні додаткові маркетингові можливості від інтернет-магазину (наприклад, підтримка подарункових купонів або професійна деталізована звітність).
  3. Advanced ($299/міс). Вигідний для магазинів із великою кількістю замовлень. Річ у тім, що Шопіфай знімає комісію за кожну транзакцію, і чим більш просунутий тарифний план, тим менша ця комісія. До того ж тут є створення 15 додаткових акаунтів для співробітників.

Крім того, потрібно враховувати ціну додаткових додатків з маркетплейса, які дозволяють покращити функціональність сайту, але більшість із них вимагають щомісячної абонентської плати.

Вартість створення сайту на WordPress

Ціна створення інтернет-магазину на WordPress повністю залежить від конкретних завдань і, можливо, як бюджетної, так і дуже дорогої. На вартість впливають такі компоненти:

  1. Хостинг. Хоча сама CMS має відкритий вихідний код і поширюється безкоштовно, для роботи сайту буде потрібно хостинг. Його ціна може варіюватися від $3 до $100 на місяць залежно від вибраного провайдера та пакета послуг.
  2. Шаблон. Хоча в офіційному репозиторії та на сторонніх ресурсах можна завантажити та безкоштовні теми оформлення, більшість якісних шаблонів, все ж таки, платні та можуть коштувати від $30 і дорожче.
  3. Плагіни. Безкоштовних плагінів достатньо для базового функціонала, проте не всім його вистачає. Платні версії кожного плагіна можуть коштувати від $15. Щоправда, на WordPress вони переважно поширюються з разовою оплатою, а не за щомісячною підпискою, як у Shopify.
  4. WooCommerce. Хоча сам плагін онлайн-магазину є безкоштовним, до нього розробили масу корисних доповнень, частина з яких поширюються на платній основі.
  5. Додаткові послуги. Допомога розробника, дизайнера, верстальника також позначиться на бюджеті. Тішить тільки той факт, що платформа вважається найбільш поширеною у світі, а тому з нею працюють більшість фахівців.

Що вибрати для просування, WordPress або Shopify?

Перед тим, як визначитися з тим, що вибрати WordPress або Shopify, важливо враховувати свою модель просування, від якої суттєво залежатиме вибір платформи для створення сайту.

SEO

Пошукова оптимізація (SEO) – дуже важлива складова для успіху будь-якого онлайн-бізнесу. Адже видимість в органічній видачі дозволяє інтернет-магазину отримувати безкоштовний трафік із пошукових систем, залучаючи потенційних клієнтів.

Обидві CMS мають широкі можливості для оптимізації:

  • Готовність до просування. У Shopify автоматично генеруються robots.txt та sitemap.xml, що дозволяє прискорити індексацію сайту в пошукових системах та заборонити пошуковій роботі відвідувати дублі та технічні сторінки інтернет-магазину. WordPress “з коробки” має помилки в оптимізації структури, також не передбачені деякі базові функції, на кшталт налаштування метатегів для сторінок та записів. При цьому, завдяки широкому арсеналу плагінів та зусиль технічних фахівців, цю платформу можна добре просувати.
  • SEO плагіни та інструменти. У цьому питанні WordPress є незаперечним лідером. Найбільш популярні плагіни для цієї CMS, Yoast SEO, Rank Math та All-in-One SEO – це, по суті, як швейцарський ножик для оптимізатора. Вони дозволяють робити все – від закриття технічних сторінок у nofollow до додавання масового редагування мета даних та генерації sitemap.xml. Для Шопіфай також можна завантажити SEO-розширення в App Store, але їх можливості дуже посередні.
  • Швидкість завантаження. Якщо Shopify працює на хмарному хостингу, який забезпечує відмінну швидкість роботи з будь-якої точки світу, то Вордпрес залежить від того, якого хостинг-провайдера Ви оберете і в якій країні знаходяться його сервери.
  • Адаптивність. Якщо у Шопіфай усі теми, доступні в маркетплейсі, оптимізовані для пристроїв з будь-яким розширенням екрана, то у його конкурента все залежить від конкретної теми, можливо доведеться доопрацьовувати деякі моменти.

Контент-маркетинг

Ведення блогу допоможе потенційним покупцям інтернет-магазину отримувати корисну інформацію про товари на сайті компанії, що підвищить їхню лояльність та конверсію на замовлення, а власнику магазину — органічний трафік з пошукових систем.

У базовому функціоналі WordPress вже передбачено можливість ведення блогу. Ви можете додавати нові статті, надавати їм теги та розподіляти за категоріями, а також організовувати внутрішню перелінковку. Є ця функція і в Shopify, але можливостей для налаштування тут набагато менше.

Обидві платформи надають чудові можливості для додавання мультимедійного контенту (фотографії та відеоролики). А ось у плані SEO-оптимізації статей виграє Вордпрес (правда, тільки якщо Ви використовуєте плагіни).

Для голосового блогінгу на базі подкастів набагато краще підійде WordPress. Тут ця можливість реалізована завдяки плагіну Blubrry PowerPress. А ось на Шопіфай “з коробки” ця функція не передбачена. Але можна налаштувати інтеграцію із зовнішніми сервісами.

E-mail розсилки

У магазинах на Shopify є вбудовані сервіси для організації розсилок електронною поштою. Ви зможете створювати, запускати та відстежувати кампанії, вибирати шаблони для листів, сегментувати передплатників та вивчати статистику у вбудованій системі.

Також передбачено автоматизоване надсилання листів при спрацьовуванні певного сценарію. Наприклад, користувачеві може надходити лист при реєстрації на сайті, при оформленні нового замовлення або кинутому кошику.

У WordPress для цих цілей потрібно завантажити та встановити один із численних плагінів, серед яких є як безкоштовні, так і преміум варіанти. З найпопулярніших можна назвати Mailchimp, SendinBlue та Newsletter.

Що краще для інтернет-магазину: WordPress vs Shopify

Перед створенням інтернет-магазину для власника бізнесу важливо вивчити всі переваги та недоліки кожної із систем управління контенту та визначитися, наскільки кожен із недоліків критичний для їх випадку. Тоді питання про те, що краще для eCommerce Shopify або WordPress, вирішиться саме собою.

Переваги та недоліки Shopify

У платформи маса переваг, особливо якщо Ви новачок у розробці та не знаєтеся на вихідному коді. Серед плюсів Шопіфай:

  1. Простота використання. Навіть без технічних знань та залучення технічного спеціаліста, Ви можете швидко створити магазин із привабливим дизайном та всім базовим функціоналом для eCommerce проєкту.
  2. Рішення «під ключ». Крім самого сайту до тарифу включено хостинг, антивірусне ПЗ, регулярні оновлення CMS, що знижує витрати на технічного спеціаліста та оренду сервера.
  3. Інтеграція зі сторонніми сервісами. Shopify можна синхронізувати з Amazon, eBay та всіма популярними соціальними мережами, що дозволяє суттєво розширити існуючі канали продажу.
  4. Багато розширень. В App Store представлено безліч доповнень як від самої платформи, так і від сторонніх розробників.

Щоправда, є й мінуси:

  • Вартість. Якщо використання Вордпресу повністю безкоштовне, то за підтримку онлайн-магазину на Шопіфай доведеться платити щомісяця, інакше сайт використовувати не вийде. Крім самої абонплати, нараховується комісія за кожну транзакцію.
  • Менше можливостей для персоналізації. У порівнянні з іншими системами, тут набагато менше функцій двигуна, які Ви можете налаштувати під свої потреби, навіть із залученням програміста.
  • Менше можливостей для SEO-оптимізації. У плані пошукової оптимізації WordPress набагато гнучкіший.

Плюси та мінуси WordPress

WordPress є більш універсальною CMS, але вона більше підходить для блогу або інформаційного сайту. Створення інтернет-магазину на цій платформі — це лише додаткова, але не основна опція.

При цьому, переваг у цієї системи все ж таки чимало:

  1. Можливості для конфігурації. Завдяки відкритому коду ресурс можна оптимізувати під будь-які завдання. У репозиторії доступні тисячі тем і плагінів, що дозволяють втілити будь-які побажання власника бізнесу.
  2. SEO-просування. При правильному підході та належних знаннях досягти високих позицій у пошуковій видачі на Вордпрес набагато простіше.
  3. Ціна. CMS можна використовувати безкоштовно. Потрібно купити тільки хостинг та SSL-сертифікат. За бажанням можна також придбати преміальну тему і деякі модулі для розширення базового функціонала, але вони в середньому значно дешевші, ніж аналоги для Шопіфай.

При цьому достатньо і недоліків:

  • Витрати на технічного спеціаліста. Без знань HTML, CSS та основ PHP Ви не зможете впроваджувати глибокі зміни, за потреби. Крім того, доведеться розв’язувати проблеми з хостингом, у разі їх виникнення, що буде складно для людини без знань у програмуванні.
  • Більше часу на запуск проєкту. У порівнянні з Shopify, на розробку сайту на Вордпресі піде набагато більше часу. Особливо, якщо Ви самостійно розбиратиметеся у всіх технічних нюансах.
  • Безпека. Завдяки популярності движка WordPress часто стає метою хакерських атак. І тут вся відповідальність за захист сайту лежить на власнику. Тому заздалегідь зніміть резервну копію робочої системи, щоб відновити її за потреби.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї