Що таке UTM-мітки і навіщо вони потрібні?

Як використовувати UTM-мітки? Контекстна реклама

Маркетингова діяльність в інтернеті вимагає постійного контролю і аналізу. Щоб відстежувати ефективність запущеної контекстної реклами, необхідно застосовувати спеціальні інструменти.

Одним з таких інструментів вважаються UTM мітки. Вони призначені для передачі відомостей про джерело трафіку в аналітичні системи і сервіси. Ці дані дозволяють ретельно проаналізувати і оцінити результативність розробленої рекламної компанії.

Що таке UTM-мітки?

UTM-мітка (назва походить від англійської абревіатури Urchin Tracking Module) – це своєрідна змінна, яка складається з назви параметра і його значення. Ці дані вказуються в URL-адресі сторінки.

Як виглядає UTM-мітка?

Важливо! Посилання, які містять подібні мітки, рекомендується застосовувати тільки в тому випадку, якщо необхідно працювати з зовнішніми джерелами трафіку. При вставці міток у внутрішні посилання можуть виникнути проблеми з пошуковою індексацією сторінок і помилки у відстеженні статистики переходів по зовнішніх каналах.

Для чого потрібні UTM-мітки?

Навіщо ж потрібні UTM-мітки? Використання UTM-міток дозволяє:

  • Отримати відомості про всі переходи на певну сторінку, а також про джерело трафіку. Всі ці відомості можна отримувати і аналізувати за допомогою звітів спеціальних аналітичних програм або сервісів (Google Analytics, Yandex Metrika, Facebok Pixel і т.д.);
  • Отримати детальну статистику щодо виконання цілей рекламної кампанії (заявкам, продажам, заповненню форм на сайті);
  • Виділити із загального пулу тільки прибуткові рекламні канали, а також найбільш «грошові» ключові слова і майданчики.

Які бувають типи UTM-міток?

Виділяють наступні типи міток:

  1. Обов’язкові. Ці мітки містять необхідний мінімальний набір параметрів, який вже дозволяє відстежити джерело переходу, канал трафіку і назву рекламної кампанії;
  2. Необов’язкові (опціональні мітки). За допомогою даного виду UTM-міток ми можемо розширити перелік даних, що збираються про свою цільову аудиторію, деталізувати отримані дані. Завдяки їм є можливість провести А/Б тестування різних оголошень, банерів, отримати список ключових слів, які приводили трафік на сайт і багато іншого.

Динамічні UTM-мітки для використання в Google AdWords

Крім обов’язкових і опціональних міток такі рекламні системи, як Google Ads, Яндекс.Директ і Facebook надають додаткові параметри, які можна використовувати при веденні рекламної кампанії в цих мережах. У таблиці наведено приклади таких міток для Гугл АдВордс.

UTM-мітки для Google AdWords

Як правильно використовувати UTM-мітки – корисні поради

Створення UTM-міток – непростий процес, який вимагає наявності певних навичок для роботи з ним, вміння правильно трактувати і аналізувати отримані відомості.

Є кілька порад для оптимізації роботи з ними:

  • Посилання з UTM-міткою повинне містити виключно літери латинського алфавіту;
  • По закінченню посилання і перед самою міткою потрібно поставити знак питання;
  • Для позначки посилань краще використовувати однакову послідовність змінних в URL. Це зробить отриману мітку більш читабельною, особливо якщо проєктом займаються кілька різних фахівців;
  • Перед значенням параметрів, або змінними, ставиться знак рівності «=»;
  • Для розміщення міток застосовуйте тільки один регістр (наприклад, GOOGLE і google в підсумковому звіті будуть відображатися як 2 різних джерела трафіку);
  • У назві змінної допускається використовувати тільки букви латинського алфавіту, цифри, дефіс, точки або знак «+». При необхідності додати інші позначення, необхідно скористатися системою кодування ASCII;
  • Потрібно пам’ятати, що при створенні міток неприпустимо використання пробілів. Замість них використовують знак плюса «+»;
  • Мітки необхідно відокремлювати одну від одної. Зробити це можна за допомогою амперсанда «&»;
  • Послідовність розміщення параметрів у тексті посилання не принципова;
  • У тому випадку, коли мітку необхідно приєднати до посилання, в якому за допомогою знака решітки «#» вказано хеш – повний текст з хешем ставиться вже після цього значка;
  • Іноді на сайті, з яким Ви працюєте, може бути налаштована переадресація URL-адрес з певним значенням (наприклад, «?»). Тому перед запуском РК краще перевірити, чи не обрізаються на сайті адреси сторінок з мітками.

ТОП-5 помилок інтернет-маркетологів

Рекламні UTM-мітки працюють ефективно тільки в тому випадку, коли вони правильно створені та раціонально використовуються. Для дотримання цих умов потрібно навчитися уникати найбільш типових помилок.

Найпоширеніші помилки при роботі з мітками:

  1. Відсутній знак питання перед самою міткою. В такому випадку браузер, який використовує користувач, не читає її, як мітку, а намагається відшукати сторінку на сайті що не існує;
  2. Відсутність розділового значка «&» (Амперсанд) між мітками. В такій ситуації аналітичні послуги не зможуть розпізнати, де закінчилася одна мітка і почалася друга, і видадуть невірну статистику;
  3. Наявність декількох знаків питання. Браузер в автоматичному режимі замінить знаки на спеціальні символи і знову ж видасть невірну статистику;
  4. Помилки в найменуваннях параметрів. Дані, які несе в собі мітка, залишаться неврахованими;
  5. Різні найменування змінних в різних кампаніях. Наприклад, якщо в одній кампанії додати UTM-мітку, в якій джерело позначено як «fb», а в інший як «facebook» – то проаналізувати загальну статистику буде вкрай складно.
 
Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї