Склікування контекстної реклами

Зклікування контекстної реклами Контекстна реклама

Склікування контекстної реклами – явище, яке стає неприємним сюрпризом для будь-кого, хто чесно конкурує на ринку і оплачує рекламні оголошення в Google Ads. Силами нечистоплотних учасників до половини вашого рекламного бюджету може вилітати в трубу.

Ті, хто вважає, що на війні всі засоби хороші, роблять це самотужки або оплачують ботів, які й виконують усю брудну роботу. Замість того, щоб удосконалювати свій продукт і вигадувати цікаві акції, деяким конкурентам простіше знайти “чорний” сервіс зі склікування. Таких запитів не так багато, але вони є.

Що таке склікування контекстної реклами?

Саме поняття “Click fraud”, яке і перекладається як “склікування”, означає неодноразові переходи за посиланнями, зазначеними в контекстній рекламі, які мають своєю єдиною метою нерезультативну витрату коштів рекламодавця, виділених на просування будь-якого продукту.

Інформація! Склікування може відбуватися як у ручному, так і в автоматизованому режимі. Істотної шкоди рекламодавцю перший низькоефективний спосіб не завдає. А ось другий, коли в справу вступає бот-клікер, може завдати відчутної шкоди.

Принцип дії таких ботів полягає в наслідуванні поведінки “живих” користувачів. За допомогою спеціального програмного забезпечення емулюється короткочасний захід на необхідний веб-ресурс. У результаті з акаунта рекламодавця можуть списуватися істотні суми, які витрачаються марно для нього, адже такі кліки за оголошеннями не можна назвати цільовими.

Хто зазвичай займається клікфродом?

Склікування рекламного бюджету

Ті, хто займається клікфродом у контекстній рекламі, зазвичай належать до однієї з чотирьох груп:

  1. Конкуренти. Більшість рекламодавців встановлюють ліміт коштів, які вони готові витрачати на контекстні оголошення на день. Мета недобросовісних конкурентів – використовуючи спеціальний софт, якнайшвидше склікати цей рекламний бюджет, щоб знизити конкуренцію у видачі і тим самим підвищити ймовірність залучення покупця на сайт своєї організації;
  2. Власники сайтів, які заробляють на рекламі. Через контекстно-медійну мережу демонструються графічні оголошення Google на веб-ресурсах її учасників. Власники таких ресурсів можуть заробляти до половини від сплаченої рекламодавцем вартості кліка. Для збільшення заробітку з розміщення реклами, власники сайтів можуть переходити за посиланнями в оголошеннях самостійно або з використанням спеціального софта;
  3. Професійні клікери. Найчастіше на позиціях таких низькооплачуваних найманих працівників працюють підлітки. Вони склікують бюджет рекламодавців, отримуючи винагороду від їхніх конкурентів-замовників;
  4. Користувачі, які розважаються склікуванням. Для цієї групи людей, які не отримують жодної вигоди від своїх дій, склікування контекстної реклами має виключно розважальний характер.

Чим небезпечне склікування бюджету в контекстній рекламі?

  • Пряма втрата рекламних вкладень. Найбільш серйозні наслідки склікування бюджету в контекстній рекламі полягають у відчутному підвищенні середньої вартості замовлення. Для деяких рекламодавців втрати рекламних коштів настільки істотні, що вони змушені шукати заміну цьому каналу залучення трафіку на сайт. Це стає причиною і другої проблеми;
  • Уповільнення розвитку бізнесу. У деяких сферах діяльності відмовитися від контекстних оголошень просто неможливо. Це, наприклад, стосується термінового відкриття замків, виклику евакуатора або адвоката. Сайт, розташований на першому місці видачі, з великою часткою ймовірності збере практично всі замовлення в цих сферах бізнесу. Інші напрямки також чутливі до зменшення трафіку з контекстної реклами Google, яке завжди відбивається на обсягах продажів;
  • Спотворення статистичних даних. Завдання розрахувати актуальну вартість ліда, джерелом якого стала контекстна реклама, у разі склікування стає нерозв’язним. Власники бізнесу відчувають труднощі з оцінкою його прибутковості. Саме тому при просуванні продукту в Google Ads необхідно дбати про ефективний захист від клікфрода.

Як виявити склікування рекламного бюджету?

Організація, оголошення якої є метою клік-атак, може втрачати сотні доларів на день. Але своєчасне виявлення загрози та її усунення здатне вберегти компанію від тяжких наслідків.

Ознаки наявності проблеми:

  1. Помітний сплеск відвідуваності. В аналітичних звітах спостерігаються дивні показники клікабельності: зросла кількість кліків відвідувачів, які майже одразу залишили ресурс, не вчинивши жодних дій (купівля товару, надсилання онлайн-заявки, додавання продукту в кошик тощо). Такий неефективний трафік зазвичай мають сторінки з високочастотними пошуковими фразами;
  2. Велика кількість заходів з однієї й тієї самої адреси. Такий симптом часто свідчить про те, що склікування виконується непрофесійно. Але й на нього варто звернути увагу. Це насамперед сигнал про те, що хтось, хто не володіє методами клікфрода, намагається витратити Ваш рекламний бюджет. Про способи боротьби з такими профанами буде розказано в статті далі.
  3. Великі значення показника відмов. Поняття “відмова” в інтернет-маркетингу передбачає швидке завершення відвідування сайту користувачем. Такі відвідувачі заходять і, не вивчивши розміщену на сторінці інформацію, відразу ж йдуть. Якщо аналітична система фіксує високий показник відмов, то варто замислитися про те, чи не склікування це;
  4. Відсутність інформації про сесію Cookie. Механізм Cookie дає змогу за допомогою фрагмента програмного коду відзначити пристрій, який використовує користувач, що відвідав сайт. Від самого початку можливість проставити таку позначку активована у всіх веб-браузерах. Навмисно змінюють це налаштування вкрай рідко. Отже, якщо серед відвідувачів Вашого ресурсу багато тих, у кого не реєструється Cookie, то з великим ступенем упевненості можна говорити про шахрайські дії, спрямовані на склікування рекламного бюджету.

Як Google Ads бореться з клікфродом?

Захист Google Ads від клікфрода

Перш ніж перейти до питання про те, як боротися зі склікуванням контекстної реклами Google Ads самостійно, слід зупинитися на системі виявлення клікфроду, розробленій Google. Власний центр компанії аналізує якість трафіку і надає допомогу у відшкодуванні коштів тим клієнтам, хто постраждав від нечистоплотних дій конкурентів та інших шахраїв.

Сервіс фіксує й аналізує всі переходи для всіх оголошень як у КМС, так і в пошуку. У разі, якщо дії користувача відповідають шахрайським, система автоматично зараховує на рахунок рекламодавця витрачені внаслідок цих дій кошти.

Інформація! Така функція Google просто безцінна для рекламодавця – здійснюється не тільки постійний аналіз поведінки користувачів на предмет клікфрода, а й автоматичне відновлення витраченого на нього рекламного бюджету.

У системі AdWords такими діями, що не викликають довіри, вважаються такі дії:

  • Кліки, які не мають практичної цінності для рекламодавця (наприклад, подвійні натискання);
  • Здійснені вручну кліки, метою яких є підвищення витрат бюджету рекламодавця;
  • Здійснені вручну кліки, метою яких є збільшення доходу власника рекламного майданчика;
  • Кліки, що здійснюються ботами в автоматизованому режимі;
  • Дії, метою яких є штучне заниження величини показника CTR рекламної кампанії або оголошення.

Виявлення та фільтрація клікфрода здійснюється на етапі, що передує формуванню аналітичних звітів. У процесі аналізу система обробляє кілька масивів даних – дублювання натискань, IP-адресу, тривалість виконання тощо.

Як ще можна захиститися від склікування контекстної реклами?

Для захисту від склікування контекстної реклами існують додаткові способи, що дають змогу мінімізувати збитки від шахрайських дій:

  • Вживання низькочастотних ключових фраз. Вузькоспеціалізовані формулювання зазвичай використовуються тільки цільовими відвідувачами, їх рідко можна зустріти серед аудиторії, яка не залучена до тематики;
  • Правильно складені оголошення. Реклама, що закликає до дії, завжди працює ефективніше, ніж неоптимізовані оголошення на верхніх рядках видачі. Реальні клієнти звернуть увагу на правильно написаний інформативний рекламний текст, а недобросовісні користувачі зазвичай націлені на топові оголошення;
  • Геотаргетинг. Використовуйте цей інструмент, щоб показувати рекламу тільки в тих регіонах, де дійсно працюєте. Збільшувати територію показу не тільки безглуздо, а й шкідливо. Це дає змогу шахраям склікувати бюджет із проксі-серверів, розташованих в інших містах. Для геотаргетування в Google можна скористатися функцією блокування відображення оголошень на пристроях, адреси яких не належать заданому діапазону;
  • Контроль рекламних витрат. Встановивши добовий ліміт витрачання коштів, можна оцінити, наскільки швидко закінчуються гроші. Щойно обмеження буде досягнуто, показ оголошення зупиниться. І якщо це станеться раніше, ніж зазвичай, то варто провести аналіз на предмет склікування;
  • Гнучкий графік показів. Непередбачувані зупинки рекламної кампанії можуть збити шахраїв з пантелику;
  • Складання переліку надійних майданчиків. Звертайте увагу на репутацію ресурсів, які використовуєте як рекламні майданчики. Недобросовісні власники деяких з них можуть переслідувати мету отримання доходу за будь-яку ціну. Працюйте тільки з перевіреними джерелами. Так імовірність клікфрода буде мінімальною.

Чому не варто намагатися склікати рекламну кампанію конкурента?

Склікування контекстної реклами конкурента – це свого роду злочин у віртуальному середовищі.

Такий радикальний і нечистий інструмент конкуренції, як склікування, абсолютно не виправданий – високоефективні системи захисту більшості сервісів контекстної реклами добре справляються з проблемою клікфрода.

Якщо ж у вас у планах все-таки спробувати цей спосіб конкуренції, пам’ятайте:

  • Злити рекламні засоби конкурента цілком можливо, якщо забезпечити такі кліки за оголошеннями, які будуть ідентифікуватися системою не як боти, а як “живі” користувачі. Але слід пам’ятати, що показник клікабельності підданого атаці рекламного оголошення може підвищитися через збільшення загальної кількості переходів на сайт;
  • Збільшення показника CTR знизить вартість наступних переходів. Оплативши клік-атаку на конкурента, ви не зможете досягти довгострокового ефекту. У процесі зниження ціни кліка Вам буде потрібно все більше переходів, а, отже, і коштів на оплату ботів. У результаті і час, і гроші будуть витрачені даремно;
  • Більш розумною альтернативою склікування конкурентів з одночасним зменшенням їхніх витрат на просування є власна рекламна кампанія, яка допоможе залучити покупців свого продукту.
Для захисту від дій недобросовісних конкурентів слід завжди звертати увагу на будь-які нестандартні ситуації та скрупульозно аналізувати власні аналітичні звіти, а за перших же підозр звертатися до служби підтримки.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї