- Що таке зклікування контекстної реклами?
- Хто зазвичай займається клікфродом?
- Чим небезпечне зклікування бюджету в контекстній рекламі?
- Як виявити зклікування рекламного бюджету?
- Як Google Ads бореться з клікфродом?
- Як ще можна захиститися від зклікування контекстної реклами?
- Чому не варто намагатися скликати рекламну кампанію конкурента?
зклікування контекстної реклами – явище, яке стає неприємним сюрпризом для будь-якого, хто чесно конкурує на ринку і оплачує рекламні оголошення в Google Ads. Силами нечистоплотних гравців до половини Вашого рекламного бюджету може летіти в трубу.
Ті, хто вважає, що на війні всі засоби хороші, роблять це самотужки або оплачують ботів, які і виконують всю брудну роботу. Замість того, щоб удосконалювати свій продукт і придумувати цікаві акції, деяким конкурентам простіше знайти «чорний» сервіс по зклікування. Таких запитів не так багато, але вони є.
Що таке зклікування контекстної реклами?
Саме поняття «Click fraud», яке і перекладається як «зклікування» означає неодноразові переходи по посиланнях, вказаних в контекстній рекламі, мають своєю єдиною метою не результативну витрату коштів рекламодавця, виділених на просування будь-якого продукту.
Інформація! Зклікування може відбуватися як в ручному, так і в автоматизованому режимі. Істотної шкоди рекламодавцю перший низькоефективний спосіб не завдає. А ось другий, коли в справу вступає бот-клікер, може заподіяти відчутної шкоди.
Принцип дії таких ботів полягає в наслідуванні поведінки «живих» користувачів. За допомогою спеціального програмного забезпечення емулюється короткочасний візит на необхідний веб-ресурс. В результаті з акаунту рекламодавця можуть списуватися істотні суми, які витрачаються марно для нього, адже такі кліки по оголошеннях не можна назвати цільовими.
Хто зазвичай займається клікфродом?
Ті, хто займається клікфродом в контекстній рекламі, зазвичай відносяться до однієї з чотирьох груп:
- Конкуренти. Більшість рекламодавців встановлюють ліміт коштів, які вони готові витрачати на контекстні оголошення в день. Мета недобросовісних конкурентів – використовуючи спеціальний софт, якомога швидше скликати цей рекламний бюджет, щоб знизити конкуренцію у видачі і тим самим підвищити ймовірність залучення покупця на сайт своєї організації;
- Власники сайтів, що заробляють на рекламі. Через Медійну мережу демонструються графічні оголошення Google на веб-ресурсах її учасників. Власники таких ресурсів можуть заробляти до половини від сплаченої рекламодавцем вартості кліка. Для збільшення заробітку з розміщення реклами, власники сайтів можуть переходити за посиланнями в оголошеннях самостійно або з використанням спеціального софту;
- Професійні клікери. Найчастіше на позиціях таких низькооплачуваних найманих працівників трудяться підлітки. Вони зкліківають бюджет рекламодавців, отримуючи винагороду від їх конкурентів-замовників;
- Користувачі, що розважаються зклікуванням. Для цієї групи людей, які не отримують ніякої вигоди від своїх дій, зклікування контекстної реклами має виключно розважальний характер.
Чим небезпечне зклікування бюджету в контекстній рекламі?
- Пряма втрата рекламних вкладень. Найбільш серйозні наслідки зклікування бюджету в контекстній рекламі полягають у відчутному підвищенні середньої вартості замовлення. Для деяких рекламодавців втрати рекламних засобів настільки істотні, що вони змушені шукати заміну даному каналу залучення трафіку на сайт. Це стає причиною і другої проблеми;
- Уповільнення розвитку бізнесу. У деяких областях діяльності відмовитися від контекстних оголошень просто неможливо. Це, наприклад, відноситься до термінового відкриття замків, виклику евакуатора або адвоката. Сайт, розташований на першому місці видачі, з великою часткою ймовірності збере практично всі замовлення в цих сферах бізнесу. Інший напрямок також чутливі до зменшення трафіку з контекстної реклами Google, яке завжди відбивається на обсягах продажів;
- Спотворення статистичних даних. Завдання розрахувати актуальну вартість ліда, джерелом якого стала контекстна реклама, при зклікування стає нерозв’язною. Власники бізнесу відчувають труднощі з оцінкою його прибутковості. Саме тому при просуванні продукту в Google Ads необхідно піклуватися про ефективний захист від клікфроду.
Як виявити зклікування рекламного бюджету?
Організація, оголошення якої є метою клік-атак, може втрачати сотні доларів в день. Але своєчасне виявлення загрози і її усунення здатне вберегти компанію від важких наслідків.
Ознаки наявності проблеми:
- Помітний сплеск відвідуваності. В аналітичних звітах спостерігаються дивні показники клікабельності: збільшилася кількість кліків відвідувачів, які майже відразу покинули ресурс, не зробивши ніяких дій (купівля товару, відправка онлайн-заявки, додавання продукту в кошик і т. П.). Такий неефективний трафік зазвичай мають сторінки з високочастотними пошуковими фразами;
- Велика кількість заходів з одного і того ж адреси. Такий симптом часто говорить про те, що зклікування виконується непрофесійно. Але і на нього варто звернути увагу. Це перш за все сигнал про те, що хтось, що не володіє методами клікфроду, намагається витратити Ваш рекламний бюджет. Про способи боротьби з такими профанами буде розказано в статті далі.
- Великі значення показника відмов. Поняття «відмова» в інтернет-маркетингу має на увазі швидке завершення відвідування сайту користувачем. Такі відвідувачі заходять і, не вивчивши розміщену на сторінці інформацію, відразу ж йдуть. Якщо аналітична система фіксує високий показник відмов, то варто задуматися про те, чи не зклікування це;
- Відсутність інформації про сесію Cookie. Механізм Cookie дозволяє за допомогою фрагмента програмного коду відзначити пристрій, який використовує відвідав сайт користувач. Спочатку можливість проставити таку відмітку активована у всіх веб-браузерах. Навмисно змінюють цю налаштування вкрай рідко. Отже, якщо серед відвідувачів Вашого ресурсу багато тих, у кого не реєструється Cookie, то з великим ступенем впевненості можна говорити про шахрайські дії, спрямовані на зклікування рекламного бюджету.
Як Google Ads бореться з клікфродом?
Перш ніж перейти до питання про те, як боротися зі зклікуванням контекстної реклами Google Ads самостійно, слід зупинитися на системі виявлення клікфроду, розробленої Google. Власний центр компанії аналізує якість трафіку і надає допомогу в поверненні коштів тим клієнтам, хто постраждав від нечистоплотних дій конкурентів та інших шахраїв.
Сервіс фіксує і аналізує всі переходи для всіх оголошень як в КММ, так і в пошуку. У разі, якщо дії користувача відповідають шахрайським, система автоматично зараховує на рахунок рекламодавця витрачені в слідстві цих дій кошти.
Інформація! Така функція Google просто безцінна для рекламодавця – здійснюється не тільки постійний аналіз поведінки користувачів на предмет клікфроду, а й автоматичне відновлення витраченого на нього рекламного бюджету.
В системі AdWords підозрілими вважаються такі дії:
- Кліки, які не мають практичної цінності для рекламодавця (наприклад, подвійні натискання);
- Зроблені вручну кліки, метою яких є підвищення витрати бюджету рекламодавця;
- Зроблені вручну кліки, метою яких є збільшення доходу власника рекламного майданчика;
- Кліки, що здійснюються ботами в автоматизованому режимі;
- Дії, метою яких є штучне заниження величини показника CTR рекламної кампанії або оголошення.
Виявлення та фільтрація клікфроду здійснюється на етапі, що передує формуванню аналітичних звітів. У процесі аналізу система обробляє кілька масивів даних – дублювання натискань, IP-адреса, тривалість виконання і ін.
Як ще можна захиститися від зклікування контекстної реклами?
Для захисту від зклікування контекстної реклами існують додаткові способи, що дозволяють мінімізувати збиток від шахрайських дій:
- Вживання низькочастотних ключових фраз. Вузькоспеціалізовані формулювання зазвичай використовуються тільки цільовими відвідувачами, їх рідко можна зустріти серед далекої від тематики аудиторії;
- Правильно складені оголошення. Закликає до дії реклама завжди працює ефективніше, ніж неоптимізовані оголошення на верхніх рядках видачі. Реальні клієнти звернуть увагу на правильно написаний інформативний рекламний текст, а недобросовісні користувачі зазвичай націлені на топові оголошення;
- Геотаргетинг. Використовуйте цей інструмент, щоб показувати рекламу тільки в тих регіонах, де дійсно працюєте. Збільшувати територію показу не тільки безглуздо, але і шкідливо. Це дозволяє шахраям зкліківати бюджет з проксі-серверів, розташованих в інших містах. Для геотаргетування в Google можна скористатися функцією блокування відображення оголошень на пристроях, адреси яких не належать заданому діапазону;
- Контроль рекламних витрат. Встановивши добовий ліміт витрачання коштів, можна оцінити, наскільки швидко закінчуються гроші. Як тільки обмеження буде досягнуто, показ оголошення зупиниться. І якщо це станеться раніше, ніж зазвичай, то варто провести аналіз на предмет зклікування;
- Гнучкий графік показів. Непередбачувані зупинки рекламної кампанії можуть збити шахраїв з пантелику;
- Складання переліку надійних площадок. Звертайте увагу на репутацію ресурсів, які можна використовувати в якості рекламних майданчиків. Нечистоплотні власники деяких з них можуть мати на меті отримання доходу за всяку ціну. Працюйте тільки з перевіреними джерелами. Так ймовірність клікфроду буде мінімальною.
Чому не варто намагатися скликати рекламну кампанію конкурента?
Зклікування контекстної реклами конкурента – це свого роду злочин у віртуальному середовищі.
Такий радикальний і нечистий інструмент конкуренції, як зклікування, абсолютно не виправданий – високоефективні системи захисту більшості сервісів контекстної реклами добре справляються з проблемою клікфроду.
Якщо ж у вас в планах все-таки спробувати цей спосіб конкуренції, пам’ятайте:
- Злити рекламні засоби конкурента цілком можливо, якщо забезпечити такі кліки по оголошеннях, які будуть ідентифікуватися системою не як боти, а як «живі» користувачі. Але слід пам’ятати, що показник клікабельності підданого атаці рекламного оголошення може підвищитися через збільшення загальної кількості переходів на сайт;
- Збільшення показника CTR знизить вартість наступних переходів. Сплативши клік-атаку на конкурента, ви не зможете досягти довгострокового ефекту. У процесі зниження ціни кліка Вам буде вимагатися все більше переходів, а, отже, і коштів на оплату спамерських пошукових роботів. В результаті і час, і гроші будуть витрачені даремно;
- Більш розумною альтернативою зклікування конкурентів з одночасним зменшенням їх витрат на просування є власна рекламна кампанія, яка допоможе залучити покупців свого продукту.
Важливо! Для захисту від дій недобросовісних конкурентів слід завжди звертати увагу на будь-які нестандартні ситуації і скрупульозно аналізувати власні аналітичні звіти, а при перших же підозрах звертатися в службу підтримки.