Зклікування контекстної реклами

Зклікування контекстної реклами Контекстна реклама

зклікування контекстної реклами – явище, яке стає неприємним сюрпризом для будь-якого, хто чесно конкурує на ринку і оплачує рекламні оголошення в Google Ads. Силами нечистоплотних гравців до половини Вашого рекламного бюджету може летіти в трубу.

Ті, хто вважає, що на війні всі засоби хороші, роблять це самотужки або оплачують ботів, які і виконують всю брудну роботу. Замість того, щоб удосконалювати свій продукт і придумувати цікаві акції, деяким конкурентам простіше знайти «чорний» сервіс по зклікування. Таких запитів не так багато, але вони є.

Що таке зклікування контекстної реклами?

Саме поняття «Click fraud», яке і перекладається як «зклікування» означає неодноразові переходи по посиланнях, вказаних в контекстній рекламі, мають своєю єдиною метою не результативну витрату коштів рекламодавця, виділених на просування будь-якого продукту.

Інформація! Зклікування може відбуватися як в ручному, так і в автоматизованому режимі. Істотної шкоди рекламодавцю перший низькоефективний спосіб не завдає. А ось другий, коли в справу вступає бот-клікер, може заподіяти відчутної шкоди.

Принцип дії таких ботів полягає в наслідуванні поведінки «живих» користувачів. За допомогою спеціального програмного забезпечення емулюється короткочасний візит на необхідний веб-ресурс. В результаті з акаунту рекламодавця можуть списуватися істотні суми, які витрачаються марно для нього, адже такі кліки по оголошеннях не можна назвати цільовими.

Хто зазвичай займається клікфродом?

Склікування рекламного бюджету

Ті, хто займається клікфродом в контекстній рекламі, зазвичай відносяться до однієї з чотирьох груп:

  1. Конкуренти. Більшість рекламодавців встановлюють ліміт коштів, які вони готові витрачати на контекстні оголошення в день. Мета недобросовісних конкурентів – використовуючи спеціальний софт, якомога швидше скликати цей рекламний бюджет, щоб знизити конкуренцію у видачі і тим самим підвищити ймовірність залучення покупця на сайт своєї організації;
  2. Власники сайтів, що заробляють на рекламі. Через Медійну мережу демонструються графічні оголошення Google на веб-ресурсах її учасників. Власники таких ресурсів можуть заробляти до половини від сплаченої рекламодавцем вартості кліка. Для збільшення заробітку з розміщення реклами, власники сайтів можуть переходити за посиланнями в оголошеннях самостійно або з використанням спеціального софту;
  3. Професійні клікери. Найчастіше на позиціях таких низькооплачуваних найманих працівників трудяться підлітки. Вони зкліківають бюджет рекламодавців, отримуючи винагороду від їх конкурентів-замовників;
  4. Користувачі, що розважаються зклікуванням. Для цієї групи людей, які не отримують ніякої вигоди від своїх дій, зклікування контекстної реклами має виключно розважальний характер.

Чим небезпечне зклікування бюджету в контекстній рекламі?

  • Пряма втрата рекламних вкладень. Найбільш серйозні наслідки зклікування бюджету в контекстній рекламі полягають у відчутному підвищенні середньої вартості замовлення. Для деяких рекламодавців втрати рекламних засобів настільки істотні, що вони змушені шукати заміну даному каналу залучення трафіку на сайт. Це стає причиною і другої проблеми;
  • Уповільнення розвитку бізнесу. У деяких областях діяльності відмовитися від контекстних оголошень просто неможливо. Це, наприклад, відноситься до термінового відкриття замків, виклику евакуатора або адвоката. Сайт, розташований на першому місці видачі, з великою часткою ймовірності збере практично всі замовлення в цих сферах бізнесу. Інший напрямок також чутливі до зменшення трафіку з контекстної реклами Google, яке завжди відбивається на обсягах продажів;
  • Спотворення статистичних даних. Завдання розрахувати актуальну вартість ліда, джерелом якого стала контекстна реклама, при зклікування стає нерозв’язною. Власники бізнесу відчувають труднощі з оцінкою його прибутковості. Саме тому при просуванні продукту в Google Ads необхідно піклуватися про ефективний захист від клікфроду.

Як виявити зклікування рекламного бюджету?

Організація, оголошення якої є метою клік-атак, може втрачати сотні доларів в день. Але своєчасне виявлення загрози і її усунення здатне вберегти компанію від важких наслідків.

Ознаки наявності проблеми:

  1. Помітний сплеск відвідуваності. В аналітичних звітах спостерігаються дивні показники клікабельності: збільшилася кількість кліків відвідувачів, які майже відразу покинули ресурс, не зробивши ніяких дій (купівля товару, відправка онлайн-заявки, додавання продукту в кошик і т. П.). Такий неефективний трафік зазвичай мають сторінки з високочастотними пошуковими фразами;
  2. Велика кількість заходів з одного і того ж адреси. Такий симптом часто говорить про те, що зклікування виконується непрофесійно. Але і на нього варто звернути увагу. Це перш за все сигнал про те, що хтось, що не володіє методами клікфроду, намагається витратити Ваш рекламний бюджет. Про способи боротьби з такими профанами буде розказано в статті далі.
  3. Великі значення показника відмов. Поняття «відмова» в інтернет-маркетингу має на увазі швидке завершення відвідування сайту користувачем. Такі відвідувачі заходять і, не вивчивши розміщену на сторінці інформацію, відразу ж йдуть. Якщо аналітична система фіксує високий показник відмов, то варто задуматися про те, чи не зклікування це;
  4. Відсутність інформації про сесію Cookie. Механізм Cookie дозволяє за допомогою фрагмента програмного коду відзначити пристрій, який використовує відвідав сайт користувач. Спочатку можливість проставити таку відмітку активована у всіх веб-браузерах. Навмисно змінюють цю налаштування вкрай рідко. Отже, якщо серед відвідувачів Вашого ресурсу багато тих, у кого не реєструється Cookie, то з великим ступенем впевненості можна говорити про шахрайські дії, спрямовані на зклікування рекламного бюджету.

Як Google Ads бореться з клікфродом?

 Захист від клікфроду в Google Ads

Перш ніж перейти до питання про те, як боротися зі зклікуванням контекстної реклами Google Ads самостійно, слід зупинитися на системі виявлення клікфроду, розробленої Google. Власний центр компанії аналізує якість трафіку і надає допомогу в поверненні коштів тим клієнтам, хто постраждав від нечистоплотних дій конкурентів та інших шахраїв.

Сервіс фіксує і аналізує всі переходи для всіх оголошень як в КММ, так і в пошуку. У разі, якщо дії користувача відповідають шахрайським, система автоматично зараховує на рахунок рекламодавця витрачені в слідстві цих дій кошти.

Інформація! Така функція Google просто безцінна для рекламодавця – здійснюється не тільки постійний аналіз поведінки користувачів на предмет клікфроду, а й автоматичне відновлення витраченого на нього рекламного бюджету.

В системі AdWords підозрілими вважаються такі дії:

  • Кліки, які не мають практичної цінності для рекламодавця (наприклад, подвійні натискання);
  • Зроблені вручну кліки, метою яких є підвищення витрати бюджету рекламодавця;
  • Зроблені вручну кліки, метою яких є збільшення доходу власника рекламного майданчика;
  • Кліки, що здійснюються ботами в автоматизованому режимі;
  • Дії, метою яких є штучне заниження величини показника CTR рекламної кампанії або оголошення.

Виявлення та фільтрація клікфроду здійснюється на етапі, що передує формуванню аналітичних звітів. У процесі аналізу система обробляє кілька масивів даних – дублювання натискань, IP-адреса, тривалість виконання і ін.

Як ще можна захиститися від зклікування контекстної реклами?

Для захисту від зклікування контекстної реклами існують додаткові способи, що дозволяють мінімізувати збиток від шахрайських дій:

  • Вживання низькочастотних ключових фраз. Вузькоспеціалізовані формулювання зазвичай використовуються тільки цільовими відвідувачами, їх рідко можна зустріти серед далекої від тематики аудиторії;
  • Правильно складені оголошення. Закликає до дії реклама завжди працює ефективніше, ніж неоптимізовані оголошення на верхніх рядках видачі. Реальні клієнти звернуть увагу на правильно написаний інформативний рекламний текст, а недобросовісні користувачі зазвичай націлені на топові оголошення;
  • Геотаргетинг. Використовуйте цей інструмент, щоб показувати рекламу тільки в тих регіонах, де дійсно працюєте. Збільшувати територію показу не тільки безглуздо, але і шкідливо. Це дозволяє шахраям зкліківати бюджет з проксі-серверів, розташованих в інших містах. Для геотаргетування в Google можна скористатися функцією блокування відображення оголошень на пристроях, адреси яких не належать заданому діапазону;
  • Контроль рекламних витрат. Встановивши добовий ліміт витрачання коштів, можна оцінити, наскільки швидко закінчуються гроші. Як тільки обмеження буде досягнуто, показ оголошення зупиниться. І якщо це станеться раніше, ніж зазвичай, то варто провести аналіз на предмет зклікування;
  • Гнучкий графік показів. Непередбачувані зупинки рекламної кампанії можуть збити шахраїв з пантелику;
  • Складання переліку надійних площадок. Звертайте увагу на репутацію ресурсів, які можна використовувати в якості рекламних майданчиків. Нечистоплотні власники деяких з них можуть мати на меті отримання доходу за всяку ціну. Працюйте тільки з перевіреними джерелами. Так ймовірність клікфроду буде мінімальною.

Чому не варто намагатися скликати рекламну кампанію конкурента?

Зклікування контекстної реклами конкурента – це свого роду злочин у віртуальному середовищі.

Такий радикальний і нечистий інструмент конкуренції, як зклікування, абсолютно не виправданий – високоефективні системи захисту більшості сервісів контекстної реклами добре справляються з проблемою клікфроду.

Якщо ж у вас в планах все-таки спробувати цей спосіб конкуренції, пам’ятайте:

  • Злити рекламні засоби конкурента цілком можливо, якщо забезпечити такі кліки по оголошеннях, які будуть ідентифікуватися системою не як боти, а як «живі» користувачі. Але слід пам’ятати, що показник клікабельності підданого атаці рекламного оголошення може підвищитися через збільшення загальної кількості переходів на сайт;
  • Збільшення показника CTR знизить вартість наступних переходів. Сплативши клік-атаку на конкурента, ви не зможете досягти довгострокового ефекту. У процесі зниження ціни кліка Вам буде вимагатися все більше переходів, а, отже, і коштів на оплату спамерських пошукових роботів. В результаті і час, і гроші будуть витрачені даремно;
  • Більш розумною альтернативою зклікування конкурентів з одночасним зменшенням їх витрат на просування є власна рекламна кампанія, яка допоможе залучити покупців свого продукту.
Важливо! Для захисту від дій недобросовісних конкурентів слід завжди звертати увагу на будь-які нестандартні ситуації і скрупульозно аналізувати власні аналітичні звіти, а при перших же підозрах звертатися в службу підтримки.
Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї