Як дізнатися вартість кліка в рекламі Google Ads?

Ціна кліка в Google AdWords Контекстна реклама
 

Ціна за клік – важливий показник у контекстній рекламі, який фахівці постійно моніторять, намагаючись зробити її якомога нижчою. Така стратегія не завжди виявляється правильною: ціна за клік у Google AdWords, безпосередньо впливає на положення оголошення на сторінці, і, як наслідок, на обсяг трафіку з оголошення.

У певних стратегіях, наприклад, коли кампанія оплачується не за переходи на сайт, а за досягнення мети (надсилання форми, підписка, встановлення застосунку тощо), цей параметр стає неважливим.

У контекстній рекламі CPC (з англійської, Cost Per Click – вартість за клік) часто стає одним із показників ефективності кампанії та якості її налаштування. У різних системах його значення залежить від різнорідних факторів. У цій статті розглянемо, як можна розрахувати CPC для пошукової реклами і як його зменшити в AdWords.

Як розраховується вартість кліка (CPC)?

Мінімально можлива вартість кліка в Google Ads становить $0,01. Розрахувати CPC кампанії можна розділивши витрати на кількість отриманих за цю суму відвідувань сторінки.

У контекстній рекламі є ще один характерний показник – щира ставка (максимально можлива сума, яку згоден заплатити рекламодавець за перехід за оголошенням). У мережі є навіть спеціальні інструменти для розрахунку її значення.

Між цими двома факторами і доводиться лавірувати PPC фахівцеві.

Від чого залежить ціна за клік у Google AdWords?

Що впливає на вартість кліку в Google Ads

Це динамічний показник і у різних рекламодавців вартість переходу буде різною навіть за однаковими ключовими словами. Подивимося, які причини впливають у цьому випадку на ціноутворення:

Конкуренція

Що більше оголошень розміщено за цим запитом, то дорожче коштує перехід. Вплинути на цей об’єктивний фактор не можна, тому варіантів два: платити дорожче або шукати не такі популярні ключові словосполучення, жертвуючи корисним трафіком. Дізнатися конкурентність ключової фрази і ціну кліка в Google Ads можна, скориставшись спеціальним інструментом – “Планувальником ключових слів”. Потрібно вбити в нього запит і відкрити вкладку “Колишні показники”. Крім середньомісячного числа запитів за обраним ключем, система покаже рівень конкуренції за ним і ставку для демонстрації оголошення на першому місці (у дорогих тематиках вона може становити близько сотні гривень і вище).

Тематика

Відіграє роль не той товар, який рекламується (смартфони або чоботи – системі однаково), а скільки рекламодавців на цей момент пропонують товар у конкретній тематиці, тобто знову конкуренція.

Регіон показів

Не складно помітити, що в Києві та інших великих містах вартість кліка помітно вища, ніж у регіонах: більша аудиторія, вища конкуренція за трафік плюс рекламодавці морально готові платити за потенційного клієнта великі суми. Так за однаковим ключем за перехід у Києві доведеться заплатити 25 гривень, а у Вінниці – всього 10. Якщо під час налаштування кампанії в геотаргетингу вказати всю Україну, то система може запропонувати ще вищу ставку, в цьому разі 30 гривень. При цьому під час переходу з Вінниці з рахунку спишуть 10 грн, а не 30.

Якщо просування здійснюється по всій країні для зручності налаштування і розподілу бюджету, на великі міста і регіони краще робити окремі кампанії.

Ключові фрази

Гарний засіб для відбору релевантних пошукових запитів і залучення з їхньою допомогою зацікавлених користувачів. Їх можна розбити на такі типи:

  • Комерційні (до них входять слова “купити”, “замовити”, “оптом”) – найбажаніша аудиторія, а отже, і найвища вартість кліка;
  • Інформаційні – найбільш “холодні запити”. Аудиторії не потрібен конкретний продукт, але вона цікавиться близькими темами. Наприклад, для інтернет-магазину продуктів можна, крім безпосередньо продуктів, залучати аудиторію за запитом “що приготувати на Новий рік (або 8 березня тощо)” на сторінку з цікавими рецептами і посиланнями з неї на продукти в магазині. Конверсія за такою рекламою буде нижчою, але вона буде;
  • Проблемні. У цьому разі пропонується не товар, а розв’язання проблеми потенційного покупця: “Як видалити пляму з одягу”, “Як вибрати пральну машину”, “Що подарувати дівчині на 14 лютого” тощо.

Важливо! Частотність ключа не завжди впливає на його вартість: високочастотник може бути низькоконкурентним і коштувати менше за низькочастотник із високою конкурентністю

Тип пристрою і час показу

Ці фактори, як і інші налаштування, можуть впливати на ціну кліка:

  1. Час показу. Багато рекламодавців відключають для економії покази вночі та у вихідні, а значить конкуренція і вартість відвідування сайту в нічний час нижча. Для сторінок, що дають змогу залишити заявку або оформити замовлення, то цією перевагою можна скористатися;
  2. Тип пристрою. У налаштуваннях Google можна виділити ПК, планшети та мобільні пристрої. Конкурентність однакових ключових слів під час демонстрації на смартфоні або планшеті може бути нижчою, ніж на ПК, а ціна дешевшою (деякі рекламодавці вважають за краще показувати рекламу тільки для ПК);
  3. Коригування. Інструмент дає змогу виділити найбільш значущу аудиторію. Наприклад, ставка за перше місце 15 грн., але конкурент теж готовий платити цю суму. Можна поставити коригувальний коефіцієнт +100% на важливу категорію користувачів, наприклад, чоловіки віком від 25 років. Шанс, що в цьому випадку ставка виграє і користувачеві покажуть Вашу рекламу, помітно підвищиться.

Релевантність оголошення

Інтернет-користувач скоріше зацікавиться оголошенням, у якому побачить пряму відповідність своєму запиту, тому в текст бажано включати всю ключову фразу. Під час групування ключових слів використовуйте загальну частину ключа або динамічну підстановку;

Якість посадкової сторінки та її релевантність

Вплив показника якості на вартість кліка

Це та сторінка веб-сайту, яка завантажиться після того, як користувач клікнув на рекламу. Вплив її якості на вартість клина незначний, але вона впливає на загальний дохід.

Ідеально, якщо для кожного оголошення буде окрема сторінка (принцип один товар – одна сторінка), але це не завжди можливо. Важливо, щоб на сторінці людина одразу знайшла відповідь на конкретний запит, конверсія в цьому випадку буде значно вищою.

CTR – клікабельність

Це показник того, наскільки оголошення цікавить користувача і характеризується відношенням кількості переходів за посиланням до рекламних показів. Оцінювати клікабельність краще за окремими ключовими фразами, враховуйте місце показу – відокремлюйте спецрозміщення від гарантії. Що вищий CTR, то нижча вартість кліка. Експериментуйте з текстом, заголовком, розширеннями, щоб підвищити клікабельність.

Важливо! Швидкість завантаження сторінки на різних пристроях відіграє дедалі більшу роль – користувач не готовий чекати більше 3-5 секунд.

Мінус-слова

Вони допомагають відсікти нецільові запити (наприклад, знайти інструкцію, зробити власноруч тощо) і збільшити CTR, що безпосередньо вплине на ціну кліка.

Доповнення рекламних оголошень

Також опосередковано впливають на розцінки через CTR. Вони роблять оголошення більш помітним та інформативним. Найкращі показники можна отримати, якщо використовувати всі види розширень і довірити системі їхній автоматичний вибір.

В інтерфейсі АдВордс розширення можна знайти тут:

Розширення оголошень в AdWords

Перезапуск рекламної кампанії або її зупинка

Можуть вплинути на вартість кліка через CTR. Під час старту кампанії система орієнтується на прогнозний CTR, на підставі якого і розраховується вартість переходу. Якщо накопичений кампанією CTR буде вищим за розрахунковий, то вартість переходу знижуватиметься, якщо меншим – збільшуватиметься. Якщо Ваша кампанія має високий CTR, то краще її не зупиняти.

Що таке максимальна вартість кліка в Google Ads?

Це найвища ціна, яку згоден заплатити рекламодавець за зацікавленого користувача, який прийшов за рекламою на його сайт. Встановлене під час налаштування кампанії значення рідко збігається з реальною сумою, але має прямий вплив на результати аукціону.

Для обчислення оптимального значення ціни кліка в Google Ads використовуйте “Keyword Planner”, знайти його можна в меню “Інструменти”.

Планувальник ключових слів

Знайдіть розділ “Кількість запитів і прогнози”, введіть у форму ключові фрази (кожне словосполучення з нового рядка) і натисніть “Почати”. Система продемонструє за кожним запитом орієнтовну кількість показів, переходів за оголошенням і рекомендовану ціну за перехід.

Якщо рекламна кампанія вже попрацювала і була зібрана своя статистика, скористайтеся “Симулятором ставок”. Відкрийте “Ключові слова”, знайдіть розділ “Атрибути” і виберіть пункти “Максимальна ціна за клік”, “Розрахункова ставка для першої позиції”. У розділі “Оптимізатор ціни за клік” виберіть “Базову максимальну ціну”. Натисніть “Застосувати”. Нові дані будуть розраховані за вашою статистикою (Ви побачите прочерк, якщо протягом найближчих 7 днів статистики зібрано недостатньо).

Симулятор ставок показує, як може змінитися ефективність реклами при зміні ставок. Покладатися повністю на цей прогноз не варто, але він може дати хорошу інформацію для роздумів.

Чим списана ціна кліка відрізняється від максимальної?

Максимальна вартість, зазначена в налаштуваннях кампанії, практично завжди вища за фактичну, яка буде списана з рахунку рекламодавця.

Для уточнення необхідного бюджету її можна приблизно розрахувати. Для цього рейтинг конкурента потрібно розділити на Ваш показник якості та додати $0,01. Рейтинг конкурента можна дізнатися, помноживши його ставку на його показник якості.

Наприклад, ставка рекламодавця $10, а його якість дорівнює 4, отже, його рейтинг дорівнює 40. Будемо вважати, що ваш рейтинг дорівнює 6. Рахуємо фактичну ціну: рейтинг вашого конкурента / ваш показник якості + $0,01 = 40/6 + $0,01 = $6,68.

Висновки

Оплата за перехід по рекламі залежить від комплексу чинників, і завдання рекламодавця знайти їх оптимальне поєднання для конкретної кампанії. Потрібно тестувати оголошення, коригувати ставки, додавати мінус-слова, тобто це постійна робота, спрямована на результат.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

  1. Ярослав Приймаченко

    а как узнать максимальную ставку конкурентов в гугл шоппинге?

    Reply
Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї