Як налаштувати цілі в Google Analytics?

Як налаштувати цілі в Google Analytics Веб-аналітика

Цілі в Google Analytics – один з найбільш потужних інструментів, за допомогою якого можна налаштувати відстеження будь-якого критерію: від числа відвідувачів, що зацікавилися відеороликом на якій-небудь сторінці веб-ресурсу, до кількості тих, хто помістив товар у кошик.

Інформація! Одним з найважливіших навичок інтернет-маркетолога є вміння працювати з цілями в Google Analytics. Їх відстеження дає доступ до інформації про те, який з використовуваних рекламних каналів рентабельніше, дозволяє формувати сегменти аудиторії і виявляти недоліки в дизайні веб-сторінки.

Інструментарій сервісу настільки великий, що здається страшним для тих, хто тільки починає працювати з ним. У цій статті ми постараємося розвіяти всі страхи і прогнати невпевненість у своїх силах, розповівши, як додати цілі в Google Analytics і що зробити, щоб їх використання було максимально продуктивним.

Які типи цілей можна налаштувати в Google Analytics?

  1. Цільова сторінка – в рамках цього критерію система фіксує кожен вхід на задану сторінку, наприклад, на ту, що з’являється перед відвідувачем після успішного розміщення їм замовлення;
  2. Тривалість сеансу – для такого завдання можна налаштувати мінімальний необхідний час, проведений на сайті до вчинення цільової дії, яку буде зараховувати система;
  3. Число переглянутих сторінок за один сеанс – дає можливість оцінити, чи переходять користувачі на додаткові сторінки або задовольняються тієї, на яку прийшли. Це дуже важливо для інформаційних порталів, блогів тощо.;
  4. Подія – Ви можете відстежити будь-яка взаємодія користувача з елементами інтерфейсу веб-ресурсу. Наприклад, часто виникає необхідність фіксувати кліки по певній кнопці або копіювання адреси електронної пошти;
  5. Розумні цілі – це спеціальний інструмент, який працює із застосуванням алгоритмів машинного навчання. Для його запуску потрібно великий обсяг накопиченої інформації – не менше п’яти сотень переходів по рекламних оголошеннях Google Ads за минулий місяць. Аналізуючи весь трафік, система визначає характеристики таких сеансів, які найімовірніше призведуть до конверсії. На основі результуючих даних та формуються цілі.

Мікроконверсії та макроконверсії

Всі перелічені вище цілі можна розділити на макроконверсії та мікроконверсії. Найбільш важливими для бізнесу, безумовно, є макроконверсії. До них можна віднести покупку, оформлення замовлення, запит на зворотний дзвінок. Вони зазвичай передбачають отримання прибутку.

Проте мікроконверсії теж дуже важливі. Вони можуть сприяти отриманню доходу у майбутньому. У GA можна відстежувати:

  • додавання товару в кошик;
  • реєстрацію на сайті;
  • запитання в онлайн-чаті;
  • публікацію відгуків;
  • оформлення підписки на поштову розсилку;
  • відвідування сторінки з контактними даними.

Налаштування цілей в Google Analytics для кожного уявлення обмежена двадцятьма позиціями. Якщо потрібно відстежувати більше число цільових дій, можна продублювати поточне подання, скопіювавши дані та додавши 20 нових позицій.

Як створити цілі в Google Аналітиці?

Щоб ознайомитися з аспектами, важливими при створенні цілей в Google Analytics, розглянемо які вони бувають і як працювати з кожною з них:

Цільова сторінка

На першому кроці збираємо список посадкових сторінок і розділів онлайн-майданчика, куди потрібно привести користувача. Деталізують завдання відповідно до особливостей веб-ресурсу. Так, власнику бізнесу, пов’язаного з послугами, важливо знати, яка кількість відвідувачів перейшло в «Контакти» після відвідин розділу з послугами.

Спробуємо розібратися, як встановити цілі в Google Analytics, на даному прикладі.

Кількома на посилання «Цілі», попередньо перейшовши в розділ «Адміністратор»:

Створення цілей в Google Analytics

Кількома на «+ Мета», опускаємося в нижню частину сторінки, ігноруючи з’явився перелік вбудованих шаблонів, вибираємо «Власна» і натискаємо кнопку «Далі»:

Власний тип цілі

Придумуємо бажано осмислену назву і вказуємо його. Після цього відбувається налаштування списку мети. Натискаємо «Цільова сторінка», потім натискаємо на «Продовжити». В поле «Перехід» вказуємо ту частину веб-ресурсу, куди необхідно потрапити відвідувачеві (в нашому випадку це «Контакти»):

Адреса цільової сторінки для переходу

Знаходимо модуль «Послідовність», призначений для створення ланцюжка сторінок, які відкриє відвідувач сайту на шляху до сторінки «Контакти», при необхідності вносимо їх адреси та зберігаємо.

Тривалість сеансу

Для створення мети «Тривалість візиту» слід пройти весь шлях, описаний в розглянутому щойно прикладі, до етапу визначення типу цілі. В однойменному модулі вкажіть «Тривалість» і клікніть на «Докладні відомості про мету», задайте потрібну тривалість і збережіть зміни:

Як додати мета« тривалість сеансу »

Число сторінок за сеанс

Налаштування цілей «Кількість сторінок або екранів за сеанс» не вимагає особливих знань і умінь. Знову проходимо шлях з попереднього прикладу, але тип вибираємо «Сторінок/екранів за сеанс» і вказуємо назву. Потім вписуємо необхідне число і зберігаємо.

Все налаштування можна кілька разів продублювати, вказавши в кожній копії нове число сторінок/екранів.

Відстеження подій

Мета «Події», на відміну від попередньої, налаштовується досить складно і вимагає певного досвіду, особливо якщо Ви вирішили контролювати велике число подій. Розглянемо таку налаштування на прикладі відстеження заповнення форми.

Створіть подія в системі, виконавши всі кроки з описаних раніше завдань і вибравши відповідний тип. Не забудьте внести інформацію в поля «Дія» та «Категорія», вказавши, що відстежуємо і які дії користувача хочемо фіксувати. У нашому прикладі в поле «Категорія» необхідно вказати «form», а в пункті «Дія» – «send»:

Відстеження подій

«Ярлик» і «Цінність» заповнювати необов’язково. Збережіть зміни.

Щоб інформація про досягнення заданої мети стала видна в GA, потрібно її туди вивантажити. Один зі способів – скористатися Google Tag Manager.

Щоб пересилати відома за допомогою GTM, вибираємо параметри необхідного елемента і з їх допомогою фіксуємо потрібні дії (наприклад, class або ID потрібної форми). Формуємо тригер з типом «Відправлення форми». Умова виконання, пов’язане з елементом, що містяться у формі:

Додавання тригера в Google Tag Manager

Формуємо тег з типом Universal Analytics і типом відстеження «Подія». Задаємо змінну налаштувань, що включає ID Вашого Google Analytics:

Ідентифікатор облікового запису Google Analytics

Далі буде потрібно вибрати той тригер, який ми сформували раніше.

Як перевірити додавання цілей?

Щоб перевірити додавання цілей в Google Analytics, скористайтеся кнопкою «Перевірка мети». Якщо все зроблено коректно, то з’явиться інформація про те, скільки разів за минулий тиждень ціль була досягнута (за умови, що аналітична система працювала протягом всього зазначеного часу):

Перевірка встановленої раніше мети

Крім цього, важливо знати, як проконтролювати задані цілі в режимі реального часу. Спробуйте виконати одну з цільових дій самостійно і перевірте, чи потрапила ця конверсія у звіт. Для цього треба зайти в модуль «Режим реального часу» і виберіть там «Переходи». Якщо інформація про тестової конверсії присутній, то все добре – система працює коректно. В іншому випадку відкрийте налаштування і спробуйте знайти помилку.

Чи можна видалити раніше створену мету?

У Google Analytics немає можливості видалити раніше додану мету. Але Ви можете вимкнути фіксацію даних, пересунувши відповідний перемикач у неактивне положення:

Відключаємо збір даних для цілі в Google Analytics

Порада! Якщо у поточному поданні вже створено двадцять цілей, система не дозволить створити двадцять першу за необхідності. Однак, Ви можете змінити налаштування існуючої мети.

Як правильно налаштувати цілі в Google Analytics: практичні поради

Керуючись наведеними нижче рекомендаціями, Ви зможете правильно налаштувати цілі в Google Analytics і збільшити віддачу маркетингових вкладень:

Набудовуючи мети враховуйте воронку продажів

Наприклад, перша мета фіксує ознайомлення користувача з товарною карткою, друга – розміщення однієї або декількох позицій в кошику, наступна – введення даних у форму замовлення, а остання – відправку заповненої форми.

Якщо мова йде про майданчик, на якій не ведуться продажі, то воронка може виглядати так: перша мета вважається досягнутою після натискання на кнопку, що відкриває цільову форму, друга відповідає за внесення інформації в перший блок, наступна – за другий, далі до відстеження відправки форми.

Комбінація різних цілей дозволяє гнучко працювати з налаштуваннями динамічного ремаркетингу, направляючи рекламу, наприклад, на що помістили продукт в кошик користувачів, які при цьому не завершили операцію з якоїсь причини.

Застосовуйте мети для збору аудиторії під ремаркетинг

Інструментарій Google Analytics допомагає при формуванні переліків ремаркетингу. Першим кроком почніть збирати «базовий» список, включаючи в нього всіх відвідувачів веб-ресурсу.

Сегментувати аудиторію і зібрати детальний портрет потенційного покупця можна за допомогою поєднання різних типів цільових дій. Це можуть бути користувачі, які подивились відеоролик або відвідувачі, тривалий час вивчали текстове наповнення Вашого сайту і т.д. Ви також можете зібрати інформацію про минулих без покупки відвідувачів, дізнатися, на якому витку воронки продажів їм частіше хочеться закрити вкладку з сайтом в браузері.

Аналізуйте результати, щоб допрацювати сайт

Наприклад, ґрунтуючись на даних з аналітики Ви зможете доопрацювати перелінковку внутрішніх сторінок веб-ресурсу. Такі посилання надають позитивний ефект на поліпшення позицій сайту в пошукових системах. Зібрані відомості про внутрішні переходи відвідувачів дозволяють аналізувати взаємодію користувача з сайтом.

Цілі дозволяють відстежувати ефективність офлайн-реклами

Наприклад, Ваш салон краси проводить рекламну акцію біля метро. Промоутер роздає листівки людям, які з роботи. А біля сусідньої станції поставлено штендер. Мета – отримання заявок на сайті, запис до косметолога.

Але як зрозуміти, яке джерело спрацювало ефективніше? Розмістіть на листівці одну цільову сторінку, а на штендері іншу. Потім створіть цілі в Google Analytics для відвідування цих URL. У такий спосіб можна оптимізувати витрати на рекламну кампанію.

Враховуйте багатоканальні послідовності

Розділ “Основні шляхи конверсії” в Аналітиці Google дозволить зрозуміти шлях, який користувач подолав перед виконанням мети. У багатьох тематиках клієнту недостатньо одного візиту на сайт для того, щоб зробити замовлення. Перше відвідування може прийти із соціальної мережі (холодний трафік), потім – цілеспрямований пошук у Google та контекстна реклама. А в результаті – прямий захід на сайт та заявка.

Всі ці ланцюжки подій до виконання мети дозволяє відстежувати атрибуцію:

Багатоканальні послідовності

Налаштуйте сповіщення

Система може надсилати повідомлення рекламодавцю щоразу, коли конверсія з будь-якої мети знижується, щоб він міг своєчасно та ефективно відреагувати.

Відкрийте панель адміністрування в особистому кабінеті Google Analytics і перейдіть до розділу “Спеціальні оповіщення”, а потім вкажіть необхідні умови:

Налаштування оповіщення при зниженні конверсії мети

Як імпортувати встановлені цілі в Google Ads?

Для імпорту цілей в особистий кабінет Google Ads потрібно зв’язати його з аккаунтом Analytics. Знайдіть відповідний пункт в підменю «Адміністратор»:

Зв'язок акаунтів Google Ads та Analytics

Важливо! Дані вийде імпортувати тільки якщо на одному поштовому акаунті Google у Вас будуть права адміністрування в Google Ads та можливість редагування облікового запису.

Продовжуємо процес в особистому кабінеті Google Ads та заходимо в модуль «Інструменти і налаштування». Там натискаємо на «Переходи» в розділі «Відстеження», потім – на «+»:

Відстеження переходів

У вікні шукаємо посилання «Імпорт»:

Імпорт даних з Гугл Аналітики

Ставимо курсор навпроти Google Analytics і натискаємо на «Продовжити»:

Позначаємо мети та транзакції, які планується перенести в рекламний сервіс і натискаємо на «Імпортувати та Продовжити». Це завершальний етап налаштування імпорту.

Відстеження переходів є одним з основоположних моментів інтернет-маркетингу. При аналізі даних, отриманих за допомогою комбінації цілей з різними типами, Вам в голову можуть прийти ідеї поліпшення веб-ресурсу або рекламних кампаній.

Чому цілі можуть не працювати?

Існує кілька причин, з яких цілі Google Analytics відмовляються працювати. Ось основні з них:

  1. Помилка при складанні регулярного вираження. Спробуйте скоригувати запис. Для цього є спеціальні онлайн-сервіси, які дають змогу перевірити правильність складання RegExp.
  2. Помилковий URL мети. Спробуйте скопіювати URL-адресу цільової сторінки та вставити у вікно пошуку на вкладці “Сторінки”. Якщо система не знаходить, адреса вказана неправильно.
  3. На сторінці немає коду відстеження. Цей код потрібно додавати на всі сторінки сайту для коректної роботи аналітичної системи. Однак бувають ситуації, коли на конкретній сторінці код не працює. Наприклад, на різних URL-адресах використовуються різні шаблони. Якщо додати код, цілі будуть фіксуватися.
  4. Невідповідний тип відстеження. За замовчуванням аналітика використовує тип “починаючи з”. Однак у різних випадках доречнішим буде змінювати тип відстеження на “Рівне” або використовувати регулярний вираз.
  5. Мета – сторінка, що завантажується. Наприклад, ви розмістили на сайті PDF-файл. Такі цілі Google Analytics відстежувати не вміє, оскільки код документа не під’єднано до документа.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї