Як стати PPC-фахівцем з налаштування контекстної реклами?

Хто такий PPC фахівець? Контекстна реклама

Робота фахівця з контекстної реклами пов’язана з веденням кампаній в Google Ads та інших сервісах. Його головна мета – залучення нових відвідувачів на веб-ресурс організації. Тих, хто створює і налаштовує контекстні оголошення таким чином, щоб по ним на сайт перейшло якомога більше потенційних клієнтів, також називають PPC-фахівцями.

У функції професіоналів у цій галузі, входить планування, запуск і підвищення ефективності роботи контекстних оголошень. Вони розробляють маркетингову стратегію, підбирають ключові запити, складають рекламні тексти, прораховують бюджет, аналізують поведінку користувачів і оцінюють рентабельність як окремих оголошень, так і кампаній цілком.

Які переваги професії PPC-фахівця?

Багато маркетологи сьогодні розвиваються саме в напрямку інтернет-маркетингу через безперечних плюсів, які присутні в роботі PPC-фахівця:

  1. Різностороння діяльність і безперервний розвиток. Перші підсумки роботи з’являються тільки через 1-2 тижні. А щоб оцінити ефективність обраної стратегії, потрібно проаналізувати результати кампанії за кілька місяців.
  2. Участь в розвитку різних галузей економіки. Професіонал може працювати в будь-якій сфері – торгівлі, будівництві, енергетиці, IT або державному секторі. Додатковою мотивацією служить причетність до дійсно важливих для суспільства процесів.
  3. Вплив на формування споживчого попиту. Рекламні оголошення, що запускаються фахівцями PPC, справляють істотний вплив на сприйняття продукту великою кількістю інтернет-користувачів. Їх звички в значній мірі формуються саме таким чином.
  4. Перспектива. Професія PPC-фахівця буде актуальна не лише у сучасному світі, а й у майбутньому. Пошукові системи постійно розвиваються, компанії виділяють частку інтернет-реклами дедалі більшу частину маркетингового бюджету, отже фахівці з контекстної реклами будуть потрібні ще довго.
  5. Віддалена робота. Контекстолог може працювати із будь-якої точки світу. Для роботи йому потрібний лише комп’ютер із виходом в інтернет. Він може знаходити клієнтів з різних країн і при цьому працювати за зручним для себе графіком як в офісі, так і вдома.

Якими знаннями повинен володіти фахівець з контекстної реклами?

  • Основи роботи з рекламними акаунтами і аналітичними системами;
  • Сервіси і програми, які допомагають візуалізувати масиви даних і складати звітність (Google Data Studio, MS Excel, Google Таблиці та т.п.), необхідні для роботи з ними формули і механізми вивантаження інформації;
  • Основні принципи роботи коллтрекінга – побудова звітів, прослуховування викликів, створення вибірок по заданих параметрах;
  • Основи використання наскрізної аналітики;
  • Базові навички дизайнера – в деяких фірмах фахівці з контекстної реклами розробляють креативи;
  • Мінімальне володіння англійською мовою допоможе швидко дізнаватися про новинки та знайомитися з інструкціями, адже всі сучасні тенденції спочатку обговорюються в іноземних джерелах;
  • Термінологія Діджитал-маркетингу. На основі цього понятійного апарату в значній мірі будується робота фахівця з налаштування контекстної реклами;
  • Грамотна усна і письмова мова. При створенні оголошень і розширень необхідно використовувати тексти, в яких немає стилістичних і граматичних помилок;
  • Основи юзабіліті. Базові знання про те, що таке UX/UI дизайн, продають тригери, яка структура сайту найбільше надихає покупця залишити замовлення;
  • Додатковою перевагою зазвичай є знання механізмів роботи медійної реклами.

Обов’язки фахівця з налаштування контекстної реклами

 Обов'язки фахівця з контекстної реклами

Практично для будь-якого PPC-фахівця головним є підвищення показника відвідуваності сайту. Його основне завдання полягає в збільшенні ймовірності укладання угоди шляхом залучення максимально великої потенційної аудиторії.

В обов’язки PPC-фахівця, як правило, входить:

  • Побудова стратегії запуску рекламних кампаній;
  • Аудит поточного стану веб-ресурсу і діючих тематичних кампаній, аналіз налаштування функціоналу повідомлень, пошук причин блокувань, контроль наявності грошових коштів на балансі акаунту і витрачання бюджету, подальше планування на основі проведеного аудиту всіх перерахованих аспектів;
  • Налаштування параметрів кампанії: регіон показу, формат оголошень, портрет цільового відвідувача, рекламна стратегія і т.п.;
  • Робота з таблицями і графіками;
  • Створення креативних текстів і заголовків;
  • Підбір відповідних для кожного рекламного оголошення зображень;
  • Підвищення конверсії та оцінка ефективності кампанії;
  • Складання медіапланів та розрахунок бюджетів;
  • Залучення цільової аудиторії;
  • Порівняння результатів рекламних кампаній в різних каналах і зіставлення ефективності роботи одного каналу за кілька тимчасових інтервалів;
  • Відстеження і аналіз дій відвідувачів;
  • Моніторинг телефонних викликів для визначення кількості контактів, отриманих з аналізованих джерел;
  • Підбивання підсумків по всіх рекламних майданчиків і кампаніями;
  • Оптимізація кампаній;
  • Розробка форм звітності і ефективну взаємодію з маркетологом, менеджером і веб-дизайнером.
Інформація! Найбільш складним в роботі PPC-фахівця є підтримка балансу між створенням яскравою, що запам’ятовується, дійсно працює реклами і чітким відповідністю вимогам пошукових систем.

Чим займається PPC-фахівець в перебігу робочого дня?

Щоб зрозуміти, чим займається фахівець з контекстної реклами, необхідно ознайомитися з переліком спеціальних програм, в яких він працює щодня:

  1. Google Ads (раніше використовувалося назву «Google Adwords») – веб-сервіс для створення оголошень в пошуковій видачі Google, на відеохостингу YouTube, і на численних партнерських сайтах, що входять в медіамережа пошукового гіганта;
  2. Google Analytics – інструмент, що дозволяє проводити детальну аналітику сайтів і додатків для смартфонів, а також оцінювати якість посадкової сторінки і динаміку показника конверсії;
  3. Google Key Planner – сервіс, за допомогою якого зручно підбирати пошукові запити;
  4. Google Tag Manager – програма, призначена для розміщення лічильників рекламних систем на вебсайті, а також інших корисних скриптів.

Крім роботи з перерахованими сервісами контекстолог повинен щодня проводити порівняння ефективності декількох варіантів оголошень, ставити експерименти з розширеним таргетуванням, тестувати різні аудиторії та креативи.

Також необхідно бути досить терплячим і посидючим для виконання рутинних дій. Адже маркетинг має на увазі не тільки політ фантазії в процесі створення слоганів і пошуку нових ідей.

Увага! Робота в області реклами – це перш за все систематизація та аналіз великих масивів інформації, вміння виявляти закономірності і робити висновки для подальшої оптимізації рекламних кампаній.

Скільки може заробляти PPC-фахівець?

На рівень оплати за роботу контекстолога насамперед впливає його досвід і обсяг професійних навичок і знань, а також кількість своїх підшефних проєктів.

Заробітна плата початківця фахівця в Україні, як правило, знаходиться між 8 і 12 тисячами гривень.

Фахівці середнього рівня можуть розраховувати на дохід від 12 до 20 тисяч, а висококваліфіковані контекстологи, що показують видатні результати і є тімлідами команди фахівців, заробляють мінімум 20 тисяч гривень.

Як стати фахівцем з контекстної реклами?

Як стати фахівцем з контекстної реклами?

Для тих, у кого дійсно гармонійно поєднуються пристрасть до творчості і здатності до аналітики, не важко буде навчитися професії і знайти роботу до душі. Як стати PPC-фахівцем?

  1. Ознайомтеся з інструкцією по налаштуванню реклами, розробленої компанією Google. У цьому представницькому і дійсно корисне джерело можна знайти найбільш актуальну інформацію про нові інструменти і алгоритмах.
  2. Вивчіть базові сервіси Analytics і AdWords, без яких неможливо працювати з Google рекламою. У довідковому розділі є всі необхідні для новачків відомості про ці інструменти. Додаткові знання можна почерпнути в блогах і форумах, де професіонали діляться працюючими прийомами і цікавими фішками.
  3. Пройдіть онлайн-тестування і отримаєте сертифікат. Документ, що підтверджує кваліфікацію, грає серйозну роль в процесі працевлаштування на позицію контекстолога, тому важливо приділити час його отриманню.
  4. Пройдіть курси контекстної реклами. Краще вибирати комплексне навчання, де вчать починаючи з азів, так, щоб майбутній фахівець із налаштування контекстної реклами згодом міг одразу працювати за професією без отримання додаткового досвіду. На багатьох курсах студентам надається практика на своїх чи чужих проєктах.
  5. Запустіть рекламу для свого проєкту. Немає нічого кращого для PPC-фахівця початківця, ніж практика в реальних умовах. Щоб не зливати одразу бюджет майбутніх клієнтів, спробуйте потренуватися на власному проєкті. Нема свого сайту? Запитайте у друзів чи знайомих – напевно багато хто погодиться з тим, щоб Ви налаштували їм рекламу за безкоштовно для портфоліо.
  6. Знайдіть наставника. Вивчіть вакансії на ринку або зверніться до будь-якої маркетингової агенції. Спочатку Ви можете працювати безкоштовно або за невелику оплату на позиції Junior-фахівця. Головна умова – постійне навчання та практичні поради від досвідченіших контекстологів.

Виконання цього простого переліку дій достатньо для вирішення перевіркового тесту і успішного проходження співбесіди в серйозній компанії. А чи залишитеся ви в ній працювати після випробувального терміну, залежить тільки від Вашої наполегливості та цілеспрямованості. До речі, у нас у компанії відкрита вакансія PPC-фахівця. Якщо Ви відповідаєте перерахованим критеріям – ласкаво просимо до команди.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї