Звіт «Статистика аукціонів» у рекламі Google

Статистика аукционов в Google Ads Контекстна реклама

Результативність рекламної кампанії в Google Ads залежить від безлічі факторів. На неї впливають і налаштування таргетингу, і показники якості оголошень, і посадкових сторінок. Але навіть за оптимального налаштування виникають ситуації, коли витрати на кліки та денний бюджет раптово змінюються. Це відбувається через особливості роботи аукціону, де за демонстрацію оголошень змагаються безліч рекламодавців.

Щоб розібратися в причинах таких коливань і порівняти свою ефективність з іншими, пошукова система надає звіт “Статистика аукціонів” у Google Ads. Він надає цінні відомості про те, як часто Ваші рекламні пропозиції беруть участь в аукціонах, яке місце посідають і скільки коштує перехід, як порівняти із середніми та найкращими показниками у Вашій ніші.

На підставі аукціону Гугл вирішує, яке з оголошень від різних рекламодавців показувати за тим чи іншим пошуковим запитом користувача. При цьому, аукціон впливає як на те, чи буде взагалі показано те чи інше рекламне повідомлення, так і на те, на якій позиції воно буде розміщуватися в пошукових результатах.

Звіт “Статистика аукціонів” дає змогу отримати важливі відомості про те, як часто оголошення демонструються за важливими запитами і скільки показів вони отримують. Це допоможе:

  1. Оцінити конкурентоспроможність реклами. Звіт покаже, яку частку показів на аукціонах отримують Ваші оголошення порівняно з іншими за підібраними ключовими словами. Це дасть змогу зрозуміти, наскільки пропозиція помітна на тлі інших у тій самій тематиці.
  2. Проаналізувати ставку за клік. Ви зможете побачити, за якими запитами оголошення показуються частіше і на яких позиціях. Це допоможе оцінити, чи достатньо конкурентна ставка за клік і чи релевантні оголошення для досягнення бажаних позицій і відсотка показів.
  3. Виявити можливості для оптимізації кампанії. Можливо, за деякими фразами потрібно підвищити ставки, поліпшити якість оголошень або цільових сторінок. Звіт дасть змогу побачити слабкі місця і сфокусувати на них усю увагу під час оптимізації.
  4. Дізнатися середні значення показників по ринку. Звітність дасть уявлення про те, який вигляд реклама має на тлі середньоринкових метрик у конкретній ніші. Це допоможе поставити реалістичні цілі за часткою показів і позиціями.

Які метрики можна відстежувати в “Статистиці аукціонів” Google Ads?

Використовуючи “Статистику аукціонів” Google Ads, Ви зможете відстежувати такі фактори:

  • Відсоток показів. Визначає реальне число показів, отриманих Вашими оголошеннями до можливого числа показів, які вони могли б теоретично зібрати (максимальне значення). Цей показник розраховується для всіх активних учасників аукціону. Наприклад, якщо % показів дорівнює 58, це означає, що в 58 випадках зі 100 за релевантними пошуковими фразами демонструвалися Ваші оголошення.
  • Частота перетину. Показує, на скільки часто оголошення інших показуються в один час із Вашими. Коли частота перетину з певним конкурентом становить 30%, це свідчить про те, що його оголошення з’являються в 3 випадках із 10. Висока частота перетину може вказувати на сильну конкуренцію в ніші.
  • Відсоток виграшів. Визначає, в якому відсотку аукціонів пропозиція мала вищий рейтинг (і потенційно показувалася вище), ніж реклама іншого учасника ринку.
  • Частка позиції вище. Демонструє, на скільки часто пропозиції інших рекламодавців відображалися вище Ваших. Приміром, якщо метрика становить 20%, це свідчить про те, що обраний конкурент перебував вище у двадцяти випадках зі ста.
  • Частка показів зверху сторінки. Оцінюється тільки для пошукових РК і демонструє, на скільки часто оголошення виводилося в спецрозміщенні (блоці відразу над органікою).
  • Частка показів на першій позиції. Ця метрика також актуальна лише для РК у пошуку і говорить нам про те, як часто оголошення з’являлося на першому місці в блоці спецрозміщення. Чим вищий %, тим частіше реклама отримувала максимальну видимість серед усіх пропозицій.

Для яких кампаній доступний звіт “Статистика аукціонів”?

Звіт збирається лише для тих РК, які мають понад 10% показів у пошуковій мережі Гугл. Також його не можна подивитися для КМС і відеореклами на YouTube.

При цьому, статистичні дані можна подивитися для таких типів РК:

  1. Пошукові. Представлений звіт першочергово призначений для аудиту ефективності пошукових РК. Ба більше, для них відомості збираються не тільки на рівні РК, а й для окремих груп оголошень і навіть ключових слів, що дає змогу провести глибший аналіз.
  2. Торгові. У цьому випадку дані збиратимуться тільки з пошукової мережі, навіть якщо ваші товарні оголошення показуються і в інших місцях розміщення.
  3. Performance Max. На відміну від інших інструментів, для кампаній з максимальною ефективністю інформація надається лише на рівні РК загалом, без деталізації за окремими групами або запитами.

Де знайти “Статистику аукціонів” у рекламному кабінеті Google Ads?

Для різних типів інструментів звітність збирається в різних місцях.

Пошукові РК

Зайдіть в акаунт Google Ads, і в списку виберіть відповідну пошукову РК. У розділі “Групи оголошень” перейдіть за меню “Статистика аукціонів”.

Статистика аукціонів для пошукових рекламних кампаній

У списку натисніть на ту групу, яка Вас цікавить. Далі в розділі “Ключові слова” знайдіть пункт “Статистика аукціонів”.

Обираємо потрібну кампанію та групу оголошень

Відкрийте вкладку “Ключові слова” і поставте галочку навпроти запиту, що цікавить. Далі натисніть “Статистика аукціону”.

Статистика аукціонів за ключовими словами

Ви потрапите на вкладку з детальною інформацією за обраною ключовою фразою. Тут у Вас буде можливість детально провести аналіз її результативності в порівнянні з іншими учасниками ринку.

Товарні кампанії

Виберіть відповідну товарну РК у кабінеті рекламодавця і в переліку перейдіть за пунктом “Статистика аукціонів”:

Звіт

Далі клікніть по синьому зображенню лійки (фільтр), відфільтруйте значення тільки за потрібними групами і підтвердіть зроблений вибір, клікнувши на кнопку “Застосувати”:

Застосовуємо фільтри

Performance Max

Для РК з максимальною ефективністю потрібна нам вкладка з аналітичними відомостями знаходиться в підрозділі “Статистика”:

Кампанії Google Performance Max

Як “Статистика аукціонів” допоможе в оптимізації Google реклами?

Аналізуючи звіт “Статистика аукціонів” у Google Рекламі, Ви зможете оцінити ефективність маркетингових зусиль і зрозуміти, що потрібно зробити для поліпшення результатів. Зокрема, він дає змогу:

Отримати інсайди про конкурентів

Виявивши основні конкуруючі організації, можна провести глибокий аналіз їхніх рекламних стратегій. Вивчіть їхні тексти, посадкові сторінки, цінову політику й асортимент. Ці інсайти допоможуть Вам посилити свої УТП, оптимізувати лендінги, скоригувати ціни та асортимент – тобто, перевершити по всіх фронтах.

Також це допоможе виявити нові компанії, які щойно розпочали просування в тій самій ніші й поки що не потрапили у Ваше поле зору. Регулярно переглядаючи статистику, Ви зможете виявити нових гравців на ринку, проаналізувати їхні стратегії “на старті” і швидко адаптувати свої УТП.

Нарешті, інструмент дає змогу виявляти недобросовісних підприємців, які використовують Ваш бренд у своєму сематичному ядрі та креативах. Виявивши таких “порушників”, Ви зможете вжити заходів щодо захисту своєї репутації та доходів.

Оптимізувати бюджет на рекламу

Вас цікавить, який бюджет інші виділяють на розкрутку сайту? Застосовуючи цей статистичний інструмент можна отримати приблизні дані. Для цього, зокрема, можна використовувати “Відсоток показів”.

Наприклад, якщо за запитом “замовити смартфон” у Вашому регіоні вчора було 1000 пошукових запитів, а Ваш сайт показували 200 разів, то Вас побачили 20% користувачів, які цікавилися пропозицією. Чим вищий цей показник, тим більшу частину потенційної ЦА Ви охоплюєте.

При цьому важливо розуміти, що низьке значення (менше 10%) свідчить про занадто низькі ставки або про недостатній загальний бюджет, порівняно з іншими рекламодавцями. Якщо Ваші РК рідко потрапляють в аукціон, то Ви втрачаєте більшу частину потенційних клієнтів.

Статистика не збирається через низький бюджет

Аналізуючи цю метрику в динаміці за різних рівнів витрат, Ви зможете зрозуміти, який бюджет необхідний для досягнення бажаного охоплення аудиторії. Якщо компанії-конкуренти мають істотно вищий % показів – це вірна ознака того, що вони витрачають на рекламу більше за Вас. Щоб не відставати, Вам потрібно підвищувати ставки і бюджет.

Звичайно, гнатися тільки за цим не варто. Зрештою головне – це конверсії та продажі за прийнятної вартості залучення клієнта. Тому паралельно потрібно аналізувати інші метрики – клікабельність, ціну за перехід, вартість конверсії та ROI вкладень у рекламу.

Оптимізувати таргетинг оголошень

Інструмент дає змогу проаналізувати рекламодавців, з якими Ви конкуруєте за покази в тому ж аукціоні. Якщо серед них Ви бачите компанії, чия тематика далека від Вашої, це тривожний сигнал. Він може свідчити про те, що Ваша РК оптимізується на основі неправильних сигналів і залучає нецільовий трафік.

У такому разі необхідно критично переглянути:

  • Сигнали аудиторії. Наскільки точно вони описують Вашого цільового клієнта?
  • Тексти та креативи. Чи відповідає їхній зміст і посил пропонованому продукту або послузі?
  • Зворотний зв’язок від користувачів. Проаналізуйте повідомлення та записи дзвінків, чи не шукають люди чогось відмінного від того, що Ви пропонуєте?

Виявивши проблемні місця, внесіть корективи. Уточніть сигнали аудиторії, оптимізуйте описи і візуал під цільового клієнта, виключіть неоднозначні формулювання, які залучають нерелевантний трафік.

Ті ж принципи застосовні й до пошукових РК. Аналіз допоможе виявити нецільові ключові слова, за якими Ви отримуєте видимість. Можливо, варто переглянути типи відповідності – перевести частину фраз із широкої у фразову. Або додати мінус-слова, щоб відсікти нерелевантні запити. У крайньому разі, якщо запит приносить багато нецільового трафіку і не конвертується в замовлення, є сенс взагалі його відключити.

 

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї