PrestaShop vs Shopify: порівняння платформ

Порівняння PrestaShop та Shopify CMS

З розвитком електронної комерції сьогодні все більше підприємців прагнуть створити свій інтернет-магазин. У зв’язку з цим вибір правильної платформи для онлайн-бізнесу стає особливо важливим.

Далі розберемося, що краще, PrestaShop або Shopify. Для цього розглянемо їхні сильні та слабкі сторони, а також унікальні особливості, які допоможуть ухвалити обґрунтоване рішення під час вибору ідеальної CMS для онлайн-підприємця.

Що краще для інтернет-магазину: Prestashop vs Shopify

Обидві платформи забезпечують інтуїтивно зрозумілі рішення для розробки онлайн-магазину, але функції, можливості та моделі оплати відрізняються. Розберемося в основних аспектах, які допоможуть зрозуміти – що краще для eCommerce, Prestashop або Shopify.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Складський облік

У PrestaShop є внутрішній модуль управління залишками, за допомогою якого адміністратор може стежити за кількістю товару на складі, і встановлювати поріг для автоматичного сповіщення у разі зниження запасів.

Також за допомогою цієї системи можна створювати замовлення постачальникам і контролювати рух продукції між різними складами. CMS підтримує синхронізацію зі сторонніми системами контролю запасів через API і спеціалізовані плагіни, які можна придбати на офіційному маркетплейсі.

У рамках базового плану Shopify Basic також можна відстежувати актуальні залишки продукції, налаштовувати сповіщення в разі їхнього скорочення і здійснювати управління наявністю на кількох різних складах.
У передплаті Plus передбачені більш складні рішення з контролю запасів. Також можна підключити зовнішні сервіси за допомогою API або встановлення розширень.

Доставка

У Престашоп можна створювати нові способи доставки, визначати географічні зони, вагові та цінові діапазони. Також він дозволяє інтегруватися з популярними кур’єрськими службами, встановивши спеціальний модуль.

У Shopify доступне налаштування розцінок на доставку, визначення зони покриття і додавання власних правил розрахунку. Крім того, підтримується синхронізація з безліччю кур’єрських компаній для автоматичного розрахунку ціни та друку етикеток.

Дизайн і шаблони

Престашоп – система з відкритим вихідним кодом, а це забезпечує повну свободу при налаштуванні дизайну. Ви можете редагувати HTML і CSS файли через вбудований файловий менеджер або FTP-клієнт. Однак для цього потрібні певні навички у веб-розробці.

А ті, хто не “дружить” з кодом, зможуть відредагувати шаблон за допомогою вбудованого візуального редактора. Він доступний у розділі “Дизайн > Тема і логотип > Конфігурація сторінок” і дає можливість редагувати макети головної сторінки, категорії та товару перетягуючи блоки.

Налаштування конфігурації сторінок

Крім того, в Престашоп можна легко додати власний Favicon, а також логотипи для шапки сайту, поштової розсилки та автоматично сформованих рахунків.

Додаємо в шаблон свій логотип

Якщо Ви віддаєте перевагу готовим рішенням, у каталозі сервісу можна вибрати один із понад 2200 шаблонів за ціною від $69.99 до $839.99 (разова оплата). Завантажити нову тему можна в розділі “Дизайн > Тема і логотип > Додати нову тему” в адмінпанелі або через FTP.

Вибір шаблонів на сайті PrestaShop

Шопіфай, своєю чергою, налічує понад 80 преміальних і безкоштовних тем у своїй галереї. Преміум-теми коштують від $150 до $350. При цьому, користувачі можуть попередньо оцінити шаблон, встановивши безкоштовну пробну версію. А оплата зніметься тільки під час публікації теми.

На відміну від PrestaShop, усі теми перед потраплянням у Shopify App Store проходять суворий відбір на сумісність, швидкість і адаптивність. Це гарантує їх безпроблемну роботу з останньою версією сервісу та адаптацію під мобільні пристрої.

Бібліотека шаблонів у Шопіфай

Для налаштування дизайну тут передбачено зручний вбудований редактор. Він доступний у розділі “Інтернет-магазин > Теми”. За допомогою простого перетягування блоків можна швидко змінити базовий макет сторінки. А в налаштуваннях доступні опції для редагування кольорів, шрифтів і загального стилю оформлення.

Візуальний редактор шаблонів

Шопіфай також дає доступ до CSS-коду шаблону для глибшої кастомізації. Однак, на відміну від PrestaShop, редагування HTML-структури не доступне.

Сервіси онлайн-оплати

Shopify має власний інтегрований платіжний шлюз. З його допомогою можна проводити транзакції прямо на сторінці оформлення замовлення, без перенаправлення клієнта на сторонні сайти. Це підвищує конверсію і довіру покупців.

Серед інших переваг системи Shopify Payments:

  1. Відсутність додаткових комісій за транзакції. Ви платите тільки фіксований відсоток, що спрощує розрахунок витрат.
  2. Процес транзакції на одній сторінці. Покупці залишаються на Вашому ресурсі на всіх етапах оформлення замовлення, не переправляючись для проведення оплати на сторонні платформи.
  3. Працює в 11 країнах. Система дозволяє приймати оплату в більшості розвинених країн.

Крім того, Payments підтримує автоматичну конвертацію валюти, спрощуючи продажі за кордоном. А для тих, хто віддає перевагу стороннім платіжним системам, Shopify інтегрований із сотнею зовнішніх шлюзів, серед яких Stripe, PayPal, 2Checkout та інші.

Підключення онлайн-оплати на Шопіфай

В арсеналі Престашоп також передбачено понад 250 безкоштовних модулів для інтеграції платіжних сервісів. Наприклад, Ви можете підключити популярні по всьому світу PayPal, Stripe, Square і Authorize.Net. Розмір комісії за транзакції залежить від обраного провайдера.

Також PrestaShop має власне платіжне рішення – Checkout. Воно дає змогу приймати платежі прямо на Вашому сайті, без переспрямування клієнтів (підтримуються будь-які типи транзакцій – від банківських карток і електронних гаманців до чеків і банківських переказів). Додаток повністю відповідає вимогам GDPR, що важливо для роботи в країнах Євросоюзу.

Оформлення замовлення

Добре організований процес оформлення замовлення може збільшити конверсію і зменшити кількість відмов від покупки. За замовчуванням у Престашоп цей процес відбувається в кілька етапів. Але, підключивши спеціальний модуль, можна впровадити оформлення замовлення на одній сторінці (one-page checkout).

Також можна налаштувати поля форми, визначити обов’язкові та необов’язкові параметри, а також змінити зовнішній вигляд і структуру сторінки підтвердження покупки.

На Shopify процес розміщення замовлення розроблено з урахуванням останніх досліджень поведінкових факторів. Тут реалізовано односторінкове оформлення, а також адаптація під мобільні пристрої.

Адміністратор може додавати і видаляти поля з форми, логотип компанії і змінити колірну схему на сторінці. Для тарифу Plus передбачено ще більше можливостей для кастомізації процесу.

Служба підтримки

На сайті PrestaShop можна знайти онлайн-документацію, відеоуроки та блог, що допомагають розібратися з використанням платформи. Безкоштовну техпідтримку реалізовано на форумі, де можна поставити запитання й отримати допомогу від інших користувачів і розробників.

Техпідтримка Престашоп

Персоналізована техпідтримка телефоном або електронною поштою можлива тільки на платній основі. Вартість залежить від рівня та тривалості послуг, що надаються.

Типи консультацій

А ось Шопіфай забезпечує цілодобову службу підтримки для всіх і без додаткової плати. Спілкування з фахівцями можливе електронною поштою, в онлайн-чаті або телефоном, що дає змогу оперативно розв’язувати проблеми, які виникають.

Безпека

Захист даних клієнтів, забезпечення безпеки платежів і транзакцій – ключові фактори, що піднімають довіру покупців і репутацію магазину. Щоб запобігти несанкціонованому втручанню ззовні та захистити систему від злому, а також особисті дані клієнтів, у PrestaShop можна приховати основні файли движка за допомогою файлу .htaccess.

Це дуже надійна CMS прямо “з коробки”. При цьому, Престашоп дає змогу встановити і додаткові модулі на кшталт Security Pro і Google Authenticator, що дає змогу забезпечити безпеку системи без глибокого занурення в програмний код.

Shopify, у свою чергу, включає вбудовані функції захисту в усі тарифні плани. На будь-якому тарифі Ви автоматично отримуєте безкоштовний SSL-сертифікат для свого домену. Крім того, вбудований платіжний шлюз Shopify Payments допомагає виявляти і запобігати підозрілим транзакціям, забезпечуючи спокій як продавцю, так і покупцеві.

Усі сайти на Shopify відповідають стандарту PCI DSS (стандарт безпеки даних індустрії платіжних карт) найвищого першого рівня. Платформа виконує всі шість категорій стандартів PCI, включно з вимогами до мережі та політики інформаційної безпеки.

Для ще більшої захищеності можна встановити додаткові додатки. Ultimate Trust Badges підвищить довіру покупців, розмістивши на сайті значки безпеки та сертифікації. А додаток Locksmith дасть змогу обмежити доступ до магазину за IP, захищаючи від небажаних відвідувачів.

Швидкість завантаження

Останні дослідження показують, що кожна додаткова секунда під час завантаження веб-сайту може знижувати його конверсію на 4,42%. Тому оптимізація продуктивності обов’язкова для будь-якого успішного онлайн-бізнесу.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

У випадку з PrestaShop швидкість роботи багато в чому залежить від обраного хостингу. Однак платформа має низку модулів для прискорення завантаження, наприклад, SuperSpeed і Google PageSpeed Insight.

Крім того, Престашоп має вбудовані інструменти для оптимізації продуктивності. У розділі “Dashboard > Advanced Parameters > Performance” можна ввімкнути функцію Combine, Compress, and Cache (CCC). Вона об’єднує і стискає CSS і JavaScript файли в один, а також вмикає кешування сторінок, значно скорочуючи час завантаження.

Важливо! Ваша тема має бути сумісна з останньою версією сервісу для коректної роботи CCC.

Налаштування продуктивності в адмінці Престашоп

З Shopify ситуація дещо інша. Усі магазини тут використовують “рідний” хостинг платформи, тому їхня продуктивність приблизно однакова. Для всіх сайтів на цій CMS автоматично підключена мережа доставки контенту (CDN) від Fastly, що забезпечує швидке завантаження незалежно від географічного розташування користувача.

Однак, оскільки ми маємо справу з SaaS-платформою, доступ до сервера не передбачений. Це означає, що у Вас немає можливості самостійно впливати на продуктивність системи, наприклад, змінивши хостинг-провайдера.

Натомість можна використовувати для прискорення додатки, на кшталт Core Web Vitals Booster або Hyperspeed, які можна завантажити в App Store. Щоб відстежувати продуктивність сервера тут передбачено вбудований інструмент Status.

Інструмент Status для магазинів на Шопіфай

Розширення та плагіни

Розробники розміщують свої плагіни і теми в магазині PrestaShop Addons. Тут представлені розширення для SEO, оптимізації юзабіліті, підключення соціальних мереж і багато іншого.

Вибір модулів і категорії

Частина надається безкоштовно, але за більшість потрібно платити. Варто врахувати, що якість модулів може варіюватися, тому рекомендуємо почитати відгуки перед встановленням, щоб уникнути потенційних проблем із продуктивністю і сумісністю.

У Shopify App Store можна знайти безліч плагінів від сторонніх розробників, які допомагають розширити функціонал магазину. Контроль якості застосунків тут досить суворий, але все одно трапляються варіанти, які погано працюють. Порада одна – перед покупкою обов’язково читайте відгуки реальних користувачів.

Дропшиппінг

Це популярна бізнес-модель, що дає змогу запустити інтернет-магазин без необхідності тримати власний склад і закуповувати товари. Обидві платформи дають змогу працювати з дропшиппінгом, однак, алгоритм дещо відрізняється.

У Престашоп для цього завдання можна застосовувати спеціальні модулі, на кшталт Dropified. Розширення допомагає підключити магазин до товарної бази постачальників, редагувати асортимент і синхронізувати замовлення. Ви зможете імпортувати продукцію з бази на сайт, оновлювати ціни та залишки, а також автоматизувати обробку замовлень.

Однак налаштування цих модулів може потребувати певних технічних знань і зусиль, особливо якщо Ви новачок в eCommerce. Крім того, пошук надійних постачальників лягає на Ваші плечі, оскільки в Престашоп не передбачені готові інтеграції.

А ось Шопіфай від самого початку орієнтований на роботу дропшипінгом. Платформа тісно інтегрована з DSers (раніше Oberlo) і Spocket. Їх можна завантажити і встановити прямо з App Store.

Так, за допомогою DSers Ви можете легко імпортувати товари з AliExpress у свій магазин буквально в кілька кліків. Додаток автоматично синхронізує ціни та залишки, а також дає змогу автоматизувати розміщення замовлень у постачальника.

Яка платформа краща для просування, Prestashop чи Shopify?

Просування інтернет-магазину є ключовим фактором для залучення трафіку, збільшення продажів і досягнення успіху в онлайн-бізнесі. Щоб визначити, яка платформа краща – Shopify або Prestashop, важливо враховувати, які інструменти та можливості пропонує кожна з них для просування й оптимізації маркетингових стратегій.

SEO просування

Високі позиції в результатах пошуку приваблюють цільову аудиторію і збільшують продажі. Для пошукової оптимізації проекту на PrestaShop можна прописати метатеги (title, description, keywords), а також створювати дружні для пошукових систем URL.

Також цей движок підтримує канонічні посилання, що запобігає проблемам із дубльованим контентом. Крім того, можна встановлювати сторонні модулі для, які допоможуть поліпшити продуктивність ресурсу, впровадити мікророзмітку та інші SEO-налаштування.

Весь перерахований функціонал підтримує і Shopify. Крім цього, він автоматично генерує файл sitemap.xml, що спрощує індексацію в Google. Загалом можливості для пошукового просування можна порівняти, тому обираючи CMS, відштовхуйтеся від інших чинників.

E-mail маркетинг

У Престашоп інтегровані базові функції – відправлення розсилок і управління базою передплатників. Однак, для глибшої автоматизації маркетингових кампаній, рекомендується застосовувати сторонні модулі.
Завантажити їх можна на маркетплейсі PrestaShop Addons. Тут можна підключити популярні сервіси поштових розсилок – Mailchimp, Sendinblue, GetResponse та інші.

Звичайні розсилки вбудовані і в Шопіфай. Для розширення цих можливостей в App Store доступні рішення для інтеграції з популярними сервісами для e-mail маркетингу (Klaviyo, Omnisend, Mailchimp), які допоможуть автоматизувати кампанії, сегментувати аудиторію та аналізувати результати.

Інтеграція з маркетплейсами

Підключення до Amazon, eBay і AliExpress, може значно наростити цільову аудиторію і збільшити продажі. Для цього в PrestaShop є сторонні додатки, які можна завантажити на офіційному маркетплейсі.

Ці модулі забезпечують синхронізацію товарних залишків, управління продажами та багато іншого. Варто зазначити, що більшість модулів є платними, що може збільшити витрати на використання магазину.

У Shopify App Store також доступні розширення для підключення популярних маркетплейсів, там можна встановити інтеграцію з Amazon, eBay, Walmart, Etsy тощо. Асортимент додатків тут менший, але система ретельніше контролює якість їхньої роботи.

Аналітика та звітність

За допомогою вбудованої панелі управління Престашоп Ви зможете переглядати статистику про продажі, відвідування, джерела трафіку, конверсії та інші ключові показники.

Крім цього, платформу можна підключити до Google Analytics для додаткового аналізу та відстеження поведінки користувачів. Для глибшої аналітики та генерації звітів доступні сторонні модулі в розділі PrestaShop Addons.

Shopify також має вбудовану в панель управління аналітичну систему. Рівень деталізації звітів залежить від обраного тарифу. Крім того, в App Store можна встановити інтеграцію з Google Analytics та іншими сторонніми інструментами.

Порівняння вартості Prestashop і Shopify

Порівнюючи Shopify і Prestashop, важливо не забувати і про вартість використання платформи, адже це один із ключових чинників, що зазвичай впливають на вибір. Далі розглянемо основні тарифні плани, а також додаткові витрати на розширення, плагіни, а також обслуговування і підтримку.

Витрати на використання Prestashop

PrestaShop – це безкоштовна платформа з відкритим вихідним кодом, яка не вимагає оплати за використання основного програмного забезпечення. Незважаючи на це, враховуйте низку додаткових можливих витрат:

  • Хостинг. На відміну від Шопіфай, де він входить у вартість тарифного плану, тут за хостинг потрібно буде платити окремо. Ціна може варіюватися залежно від обраного плану і провайдера. У середньому це від $5 до $100 щомісяця.
  • Плагіни. Для додавання додаткових функцій (підключення платіжних шлюзів, маркетплейсів, маркетингових інструментів) Вам знадобляться сторонні модулі. У PrestaShop Addons представлені як безкоштовні, так і платні рішення, ціна яких може варіюватися від $20 до $500.
  • Дизайн. Можна завантажити на сайт і безкоштовний шаблон, але, якщо Ви хочете унікальний, професійний і швидкий дизайн, можливо доведеться придбати платну тему. Вартість платних тем може коливатися від $50 до $200.
  • Технічна підтримка. Якщо самостійне налаштування Вам поки що не під силу, може знадобитися служба підтримки, яка в Престашоп коштує грошей. Послуги фахівців обійдуться від $30 до $100 на годину, залежно від їхнього рівня експертизи та обсягу роботи.

Тарифи Shopify

Тарифні плани Shopify

Shopify – хмарна CMS, що надає кілька тарифних планів, залежно від розміру бізнесу та бюджету:

  1. Це основний план, який включає всі необхідні функції для запуску повноцінного інтернет-магазину. Вам будуть доступні два менеджерські акаунти, необмежена кількість товарів, підтримка платіжних шлюзів, SSL-сертифікат, можливості аналітики та звітності, а також підтримка 24/7.
  2. Сюди включено всі функції базового тарифу, а також додаткові можливості – подарункові карти, професійні звіти і 5 облікових записів для співробітників.
  3. Додатково відкриває перед користувачем просунуті можливості – більш деталізовані звіти, інтеграція із зовнішніми складами, акаунти для 15 співробітників тощо.
  4. Це індивідуалізований тариф, призначений для великих компаній, яким потрібні масштабованість, індивідуальне налаштування і високий рівень підтримки. Ціна обговорюється індивідуально залежно від розміру бізнесу.

Варто врахувати, що всі тарифні плани включають хостинг, SSL-сертифікат і доступ до безкоштовних шаблонів. Однак, Вам можуть знадобитися платні додатки з App Store для інтеграції з платіжними шлюзами або іншими сервісами, що може спричинити додаткові щомісячні витрати.

Також Шопіфай стягує комісію за транзакції, якщо ви використовуєте зовнішній платіжний шлюз, а не їхній власний Shopify Payments. Комісія за транзакції становить від 0,5% до 2% залежно від обраного тарифу.

Що вибрати Shopify чи Prestashop?

У цьому розділі ми пройдемося по ключових перевагах і недоліках кожної з платформ, щоб допомогти Вам визначитися, що вибрати – Prestashop або Shopify.

Плюси та мінуси Prestashop

Почнемо з плюсів. Вони включають у себе:

  1. Безкоштовна платформа. Це CMS з відкритим вихідним кодом, що означає абсолютно вільне використання без необхідності оплати ліцензії або щомісячної абонплати.
  2. Гнучкість. Широкі можливості для налаштування та розширення функціоналу забезпечуються завдяки великій кількості модулів і шаблонів.
  3. Багатомовність і локалізація. Престашоп підтримує багатомовність і безліч валют, що може бути важливою перевагою для міжнародного бізнесу.
  4. Активна спільнота. Вона охоплює безліч розробників і користувачів по всьому світу, які обмінюються знаннями на форумах, що може бути корисним для вирішення проблем, які виникають.
  5. Мінімальні вимоги до сервера. На відміну від багатьох інших платформ, PrestaShop не створює надмірного навантаження на сервер. Це означає, що Ваш інтернет-магазин працюватиме швидко і стабільно навіть на недорогих хостингах.
  6. Багатомовність. Інтерфейс платформи перекладено більш ніж 70 мовами. Це дає змогу власникам онлайн-бізнесу легко охопити глобальну аудиторію і вийти на міжнародні ринки. Також підтримується мультивалютність, що дає змогу покупцям бачити ціни та оплачувати замовлення в зручній для них валюті.

Однак є й певні мінуси:

  • Потрібна технічна експертиза. Для впровадження складного функціоналу потрібні певні навички та знання в галузі веб-розробки та програмування, тому CMS буде складнішою в освоєнні для новачків.
  • Додаткові витрати. Незважаючи на те, що саму платформу надають на безоплатній основі, за хостинг, домен, SSL-сертифікат, плагіни, шаблони і технічну підтримку доведеться платити.
  • Менше готових інтеграцій. Порівняно з Шопіфай, PrestaShop може запропонувати менше готових інтеграцій з популярними сервісами, що може вимагати часу і зусиль для їх налаштування.
  • Швидкість роботи. Залежно від якості хостингу та оптимізації ресурсу, можуть виникнути проблеми з продуктивністю і швидкістю завантаження сторінок, що може негативно позначитися на поведінці відвідувачів і конверсії.
  • Платна офіційна підтримка. На відміну від багатьох інших платформ, доступ до офіційної системи підтримки тут надається на платній основі. Щоб отримати допомогу від розробників, потрібно заплатити близько $300. Для малого бізнесу це може бути суттєвою сумою.

Ця CMS може бути чудовим вибором для досвідчених користувачів і тих, чий бюджет обмежений. Однак, Вам буде потрібно інвестувати час і кошти в оптимізацію і підтримку сайту, щоб забезпечити успішний розвиток онлайн-бізнесу.

Переваги та недоліки Shopify

Плюси та мінуси платформи Шопіфай

Серед переваг ключовими є такі:

  1. Легкий і швидкий запуск проекту. Це одна з найпростіших у використанні платформ для створення інтернет-магазину. Вам не потрібно спеціалізованих навичок або досвіду, з усім зможе розібратися навіть новачок.
  2. Усе включено. Не потрібно окремо підключати хостинг, SSL-сертифікат, купувати тему або замовляти її розробку.
  3. Масштабованість. Гнучка тарифна сітка дає змогу в разі збільшення оборотів перейти на вищий план і отримати необхідний функціонал без звернення до програміста.
  4. Широкий спектр інтеграцій. У Шопіфай можна налаштувати зв’язку з усіма поширеними сервісами, що значно полегшує роботу адміністратору сайту.
  5. Shopify POS. Власники магазинів у деяких країнах можуть використовувати платформу для обробки продажів як в інтернеті, так і у своїх фізичних магазинах. При цьому залишки товарів синхронізуються автоматично, що дуже зручно і дозволяє уникнути плутанини.
  6. Спеціалізована служба підтримки. Це движок преміум-класу, що дає змогу забезпечувати клієнтам цілодобову підтримку через чат, електронну пошту та телефон (після запиту зворотного дзвінка). Ви можете отримати допомогу в будь-який час і вирішити будь-які питання, пов’язані з роботою сервісу.

Не забувайте і про недоліки:

  • Ціна. Це хмарна платформа зі щомісячною абонплатою і можливими додатковими витратами на купівлю застосунків або оплату комісії за транзакції.
  • Обмежені можливості з налаштування. Порівняно з CMS з відкритим вихідним кодом (Престашоп та інші), тут існують деякі обмеження, що не дають змоги досвідченому користувачеві кардинально змінювати логіку роботи ресурсу.
  • Складнощі при зміні CMS. Дані про покупців, товари і дизайн прив’язані до платформи, що може ускладнити переїзд, якщо Ви раптом захочете зробити це в майбутньому.

Таким чином, ця платформа – чудовий варіант для початківців і малого бізнесу, коли необхідно швидко запустити вебсайт без необхідності займатися складними технічними питаннями.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї