PrestaShop vs Shopify: порівняння платформ

Порівняння PrestaShop та Shopify CMS

З розвитком електронної комерції сьогодні все більше підприємців прагнуть створити свій інтернет-магазин. Тому вибір правильної платформи для онлайн-бізнесу стає особливо важливим.

Далі розберемося, що краще, PrestaShop чи Shopify. Для цього розглянемо їх сильні та слабкі сторони, а також унікальні особливості, які допоможуть прийняти обґрунтоване рішення при виборі ідеальної CMS для підприємця.

Що краще для інтернет-магазину: Prestashop vs Shopify

Обидві платформи забезпечують інтуїтивно зрозумілі рішення для розробки онлайн-магазину, але функції, можливості та моделі оплати відрізняються. Розберемося в основних аспектах, які допоможуть зрозуміти, що краще для eCommerce, Prestashop або Shopify.

Складський облік

У PrestaShop є внутрішній модуль керування залишками, за допомогою якого адміністратор може стежити за кількістю товару на складі та встановлювати поріг для автоматичного оповіщення при зниженні запасів.

Також за допомогою цієї системи можна створювати замовлення постачальникам та контролювати рух продукції між різними складами. CMS підтримує синхронізацію зі сторонніми системами контролю запасів через API та спеціалізовані плагіни, які можна придбати на офіційному маркетплейсі.

У рамках базового плану Shopify Basic також можна відслідковувати актуальні залишки продукції, налаштовувати оповіщення при їх скороченні та здійснювати керування наявністю на кількох різних складах.
У передплаті Plus передбачені складніші рішення щодо контролю запасів. Також можна підключити зовнішні сервіси за допомогою API або встановлення розширень.

Доставка

У Престашоп можна створювати нові способи доставки, визначати географічні зони, вагові та цінові діапазони. Також він дозволяє інтегруватися з популярними кур’єрськими службами, встановивши спеціальний модуль.

У Shopify доступне налаштування розцінок на доставку, визначення зони покриття та додавання власних правил розрахунку. Крім того, підтримується синхронізація з безліччю кур’єрських компаній для автоматичного розрахунку ціни та друку етикеток.

Дизайн та шаблони

Вибір шаблонів на сайті PrestaShop

Для PrestaShop Ви можете завантажити багато шаблонів, які розроблені для різних галузей. Багато з них адаптивні та оптимізовані для мобільних пристроїв.

Ви також можете редагувати активну тему, змінюючи кольори, шрифти, розташування блоків та інші елементи зовнішнього вигляду. Якщо у Вас достатньо знань та досвіду, Ви також можете редагувати вихідний код для створення індивідуального оформлення.

У Shopify Theme Store також можна встановити багато шаблонів. Всі вони оптимізовані під пристрої з будь-якою роздільною здатністю екрана.

Також можна налаштовувати візуальне оформлення, шрифти, розташування блоків, при цьому без знання HTML та CSS. У CMS також є внутрішній редактор коду Liquid, що дозволяє редагувати розмітку, але для цього будуть потрібні базові знання в області HTML і CSS.

Сервіси онлайн оплати

У PrestaShop реалізовано підтримку ключових систем для прийому платежів. У стандартну установку включені PayPal, Stripe та кілька інших. Також в офіційному маркетплейсі можна завантажити плагіни для взаємодії з іншими платіжними провайдерами (зазвичай вони платні).

Особливістю Шопіфай є наявність власного шлюзу для прийому оплати – Shopify Payments, який працює на базі Stripe та працює без додаткових комісій. Однак, він доступний не для всіх країн. У разі застосування сторонніх шлюзів може стягуватися комісія за переклад.

Підключення онлайн-плати на Шопіфай

Оформлення замовлення

Добре організований процес оформлення замовлення може збільшити конверсію та зменшити кількість відмов від покупки. За умовчанням у Престашоп цей процес відбувається у кілька етапів. Але, підключивши спеціальний модуль, можна запровадити оформлення замовлення на одній сторінці (one-page checkout).

Також можна налаштувати поля форми, визначити обов’язкові та необов’язкові параметри, а також змінити зовнішній вигляд та структуру сторінки підтвердження покупки.

На Shopify процес розміщення замовлення розроблено з урахуванням останніх досліджень поведінкових факторів. Тут реалізовано односторінкове оформлення, а також адаптацію під мобільні пристрої.

Адміністратор може додавати та видаляти поля з форми, логотип компанії та змінити колірну схему на сторінці. Для тарифу Plus передбачено ще більше можливостей для кастомізації процесу.

Служба підтримки

На сайті PrestaShop можна знайти онлайн-документацію, відеоуроки та блог, що допомагають розібратися з використанням платформи. Безкоштовна техпідтримка реалізована на форумі, де можна поставити запитання та отримати допомогу від інших користувачів та розробників.

Техпідтримка Престашоп

Персоналізована підтримка телефону або електронної пошти можлива лише на платній основі. Вартість залежить від рівня та тривалості послуг, що надаються.

 Типи консультацій

А ось Шопіфай забезпечує цілодобову службу підтримки для всіх та без додаткової плати. Спілкування з фахівцями можливе по e-mail, в онлайн-чаті або по телефону, що дозволяє оперативно вирішувати проблеми, що виникають.

Швидкість завантаження

Ресурс на PrestaShop можна розміщувати практично на будь-якому хостингу, що може бути як гідністю, так і недоліком, залежно від Вашого досвіду та знань. Якщо вибрати хороший хостинг-провайдер і оптимізувати продуктивність, швидкість завантаження може бути гідною.

Проте, без специфічних знань щодо оптимізації, ресурс може завантажуватися повільно. Важливо враховувати, що деякі плагіни або «важкі» шаблони здатні уповільнити роботу, тому рекомендуємо їх тестувати перед встановленням.

Shopify – хмарний сервіс, а значить окремо оплачувати хостинг не потрібно. Це дозволяє зосередитись на організації бізнесу, не дбаючи про технічні аспекти.

Швидкість завантаження на цій CMS зазвичай значно вища завдяки власній хмарній інфраструктурі та грамотним фахівцям. Всі теми та плагіни на офіційному маркетплейсі проходять перевірку на продуктивність, що мінімізує ризик уповільнення сайту.

Розширення та плагіни

Розробники розміщують свої плагіни та теми в магазині PrestaShop Addons. Тут представлені розширення для SEO, оптимізації юзабіліті, підключення соціальних мереж та багато іншого.

Вибір модулів та категорії

Частина надається безкоштовно, але за більшість потрібно платити. Варто врахувати, що якість модулів може змінюватись, тому рекомендуємо почитати відгуки перед встановленням, щоб уникнути потенційних проблем з продуктивністю та сумісністю.

У Shopify App Store можна знайти безліч плагінів від сторонніх розробників, які допомагають розширити функціонал магазину. Контроль якості додатків тут досить суворий, але все одно трапляються варіанти, що погано працюють. Порада одна — перед покупкою обов’язково читайте відгуки реальних користувачів.

Яка платформа краще для просування, Prestashop або Shopify?

Просування інтернет-магазину є ключовим фактором для залучення трафіку, збільшення продажу та досягнення успіху в онлайн-бізнесі. Щоб визначити, яка платформа краща – Shopify або Prestashop, важливо враховувати, які інструменти та можливості пропонує кожна з них для просування та оптимізації маркетингових стратегій.

SEO просування

Високі позиції в результатах пошуку залучають цільову аудиторію та збільшують продаж. Для пошукової оптимізації проекту на PrestaShop можна прописати метатеги (title, description, keywords), а також створювати дружні для пошукових систем URL.

Також цей двигун підтримує канонічні посилання, що запобігає проблемам з дубльованим контентом. Крім того, можна встановлювати сторонні модулі, які допоможуть покращити продуктивність ресурсу, впровадити мікророзмітку та інші SEO-налаштування.

Весь перерахований функціонал підтримує і Shopify. Крім того, він автоматично генерує файл sitemap.xml, що спрощує індексацію в Google. Загалом можливості для пошукового просування можна порівняти, тому вибираючи CMS, відштовхуйтеся від інших факторів.

E-mail маркетинг

У Престашоп інтегровані базові функції — надсилання розсилок та керування базою передплатників. Однак, для більш глибокої автоматизації маркетингових кампаній, рекомендується застосовувати сторонні модулі.
Завантажити їх можна на маркетплейс PrestaShop Addons. Тут можна підключити популярні сервіси поштових розсилок – Mailchimp, Sendinblue, GetResponse та інші.

Звичайні розсилки вбудовані і в Шопіфай. Для розширення цих можливостей у App Store доступні рішення для інтеграції з популярними сервісами для e-mail маркетингу (Klaviyo, Omnisend, Mailchimp), які допоможуть автоматизувати кампанії, сегментувати аудиторію та аналізувати результати.

Інтеграція з маркетплейсами

Підключення до Amazon, eBay та AliExpress, може значно наростити цільову аудиторію та збільшити продажі. Для цього в PrestaShop є сторонні програми, які можна завантажити на офіційному маркетплейсі.
Ці модулі забезпечують синхронізацію товарних залишків, управління продажами та багато іншого. Варто зазначити, що більшість модулів платні, що може збільшити витрати на використання магазину.

У Shopify App Store також доступні розширення для підключення популярних маркетплейсів, там можна встановити інтеграцію з Amazon, eBay, Walmart, Etsy та ін. Асортимент додатків тут менший, але система більш ретельно контролює якість їхньої роботи.

Аналітика та звітність

За допомогою вбудованої панелі керування Престашоп Ви зможете переглядати статистику про продаж, відвідування, джерела трафіку, конверсії та інші ключові показники.

Окрім цього, платформу можна підключити до Google Analytics для додаткового аналізу та відстеження поведінки користувачів. Для більш глибокої аналітики та генерації звітів доступні сторонні модулі у розділі PrestaShop Addons.

Shopify також має вбудовану в панель керування аналітичну систему. Рівень деталізації звітів залежить від обраного тарифу. Крім того, в App Store можна встановити інтеграцію з Google Analytics та іншими сторонніми інструментами.

Порівняння вартості Prestashop та Shopify

При порівнянні Shopify та Prestashop важливо не забувати і про вартість використання платформи, адже це один із ключових факторів, що зазвичай впливають на вибір. Далі розглянемо основні тарифні плани, а також додаткові витрати на розширення, плагіни, обслуговування та підтримку.

Витрати на використання Prestashop

PrestaShop — це безкоштовна платформа з відкритим кодом, яка не вимагає оплати за використання основного програмного забезпечення. Незважаючи на це, враховуйте додаткові можливі витрати:

  • Хостинг. На відміну від Шопіфай, де він входить у вартість тарифного плану, за хостинг треба буде платити окремо. Ціна може змінюватись в залежності від обраного плану та провайдера. Загалом це від $5 до $100 щомісяця.
  • Плагіни. Для додавання додаткових функцій (підключення платіжних шлюзів, маркетплейсів, маркетингових інструментів) Вам потрібні сторонні модулі. У PrestaShop Addons представлені як безкоштовні, так і платні рішення, ціна яких може змінюватись від $20 до $500.
  • Дизайн. Можна завантажити на сайт і безкоштовний шаблон, але якщо Ви хочете унікальний, професійний і швидкий дизайн, можливо доведеться придбати платну тему. Вартість платних тем може коливатися від $50 до $200.
  • Технічна підтримка. Якщо самостійне налаштування Вам поки не під силу, може знадобитися служба підтримки, яка коштує гроші в Престашоп. Послуги фахівців коштуватимуть від $30 до $100 за годину, залежно від їхнього рівня експертизи та обсягу роботи.

Тарифи Shopify

Тарифні плани Shopify

Shopify — хмарна CMS, яка надає кілька тарифних планів, залежно від розміру бізнесу та бюджету:

  1. Це основний план, який включає всі необхідні функції для запуску повноцінного інтернет-магазину. Вам будуть доступні два менеджерські облікові записи, необмежена кількість товарів, підтримка платіжних шлюзів, SSL-сертифікат, можливості аналітики та звітності, а також підтримка 24/7.
  2. Сюди включені всі функції базового тарифу, а також додаткові можливості – подарункові картки, професійні звіти та 5 облікових записів для співробітників.
  3. Додатково відкриває перед користувачем просунуті можливості – більш детальні звіти, інтеграція із зовнішніми складами, акаунти для 15 співробітників та ін.
  4. Це індивідуалізований тариф, призначений для великих компаній, яким потрібні масштабованість, індивідуальне налаштування та високий рівень підтримки. Ціна обговорюється індивідуально, залежно від розміру бізнесу.

Варто врахувати, що всі тарифні плани включають хостинг, SSL-сертифікат та доступ до безкоштовних шаблонів. Однак, Вам можуть знадобитися платні програми з App Store для інтеграції з платіжними шлюзами або іншими сервісами, що може спричинити додаткові щомісячні витрати.

Також Шопіфай стягує комісію за транзакції, якщо ви використовуєте зовнішній платіжний шлюз, а не їхній власний Shopify Payments. Комісія за транзакції складає від 0,5 до 2% залежно від обраного тарифу.

Що вибрати Shopify чи Prestashop?

У цьому розділі ми пройдемося за ключовими перевагами та недоліками кожної з платформ, щоб допомогти Вам визначитися, що вибрати – Prestashop або Shopify.

Плюси та мінуси Prestashop

Почнемо із плюсів. Вони включають:

  1. Безкоштовна платформа. Це CMS з відкритим кодом, що означає абсолютно вільне використання без необхідності оплати ліцензії або щомісячної абонплати.
  2. Гнучкість. Широкі можливості для налаштування та розширення функціоналу забезпечуються завдяки великій кількості модулів та шаблонів.
  3. Багатомовність та локалізація. Престашоп підтримує мультимовність та безліч валют, що може бути важливою перевагою міжнародного бізнесу.
  4. Активна спільнота. Воно включає безліч розробників та користувачів по всьому світу, які обмінюються знаннями на форумах, що може бути корисним для вирішення проблем, що виникають.

Але є й певні мінуси:

  • Потрібна технічна експертиза. Для впровадження складного функціоналу потрібні певні навички та знання у галузі веб-розробки та програмування, тому CMS буде складніше в освоєнні для новачків.
  • Додаткові витрати. Незважаючи на те, що сама платформа надається на безоплатній основі, за хостинг, домен, SSL-сертифікат, плагіни, шаблони та технічну підтримку доведеться платити.
  • Менше готових інтеграцій. У порівнянні з Шопіфай, PrestaShop може запропонувати менше готових інтеграцій з популярними сервісами, що може вимагати часу та зусиль для їх налаштування.
  • Швидкість роботи. Залежно від якості хостингу та оптимізації ресурсу можуть виникнути проблеми з продуктивністю та швидкістю завантаження сторінок, що може негативно позначитися на поведінці відвідувачів та конверсії.

Ця CMS може бути відмінним вибором для досвідчених користувачів та тих, чий бюджет обмежений. Однак, Вам потрібно буде інвестувати час та кошти в оптимізацію та підтримку сайту, щоб забезпечити успішний розвиток онлайн-бізнесу.

Переваги та недоліки Shopify

Плюси та мінуси платформи Шопіфай

Серед переваг ключовими є такі:

  1. Легкий та швидкий запуск проекту. Це одна із найпростіших у використанні платформ для створення інтернет-магазину. Вам не потрібні спеціалізовані навички або досвід, з усім зможе розібратися навіть новачок.
  2. Все увімкнено. Не потрібно окремо підключати хостинг, SSL-сертифікат, купувати тему або замовляти її розробку.
  3. Масштабованість. Гнучка тарифна сітка дозволяє при збільшенні оборотів перейти на більш високий план і отримати потрібний функціонал без звернення до програміста.
  4. Широкий спектр інтеграцій. У Шопіфай можна налаштувати зв’язку з усіма поширеними сервісами, що полегшує роботу адміністратору сайту.

Не забувайте і про недоліки:

  • Ціна. Це хмарна платформа з щомісячною абонплатою та можливими додатковими витратами на придбання додатків або оплату комісії за транзакції.
  • Обмежені можливості настроювання. У порівнянні з CMS з відкритим вихідним кодом (Престашоп та інші), тут існують деякі обмеження, які не дозволяють досвідченому користувачеві кардинально змінювати логіку роботи ресурсу.
  • Складнощі при зміні CMS. Дані про покупців, товари та дизайн прив’язані до платформи, що може ускладнити переїзд, якщо Ви раптом захочете зробити це у майбутньому.

Таким чином, ця платформа є чудовим варіантом для початківців і малого бізнесу, коли необхідно швидко запустити вебсайт без необхідності займатися складними технічними питаннями.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї