Скрипт для перевірки місць розміщення у Performance Max

Скрипт для перевірки місць розміщення у Google PMax Performance Max
 

По вашому запиту було б бажано переглядати місця розміщення ваших Перформанс максах, особливо коли вас результат не дуже влаштовує в рекламному кабінеті, правильно? І ви хочете трішки підкоригувати варіанти трафіку або у вас виникла така ось ситуація через вину Гугла, наприклад, як в попередньому відео, може десь підказку залишу.

Ви паралельно з тим, що будете запрошувати компенсацію Гугла за його ж, власне, помилку, також можете перевірити місця розміщення ваших Performance максів і просто застосувати список мінус-слів.

Перевірка місця розміщення вручну

Можна перевіряти ці місця розміщення дуже довго, дуже примітивно, почергово беручи кожне місце розміщення.

Я зараз маю на увазі більше за отакі, як сайти. Можна вручну заходити, переходити на нову вкладку, дивитися, що це за місце розміщення, приймати рішення, підходить воно вам чи не підходить.

Але є, інколи, місця розміщення, які можуть вливати, вдувати весь, практично, ваш бюджет, як в даній кампанії – одне із місць розміщення ось оце саме. І виглядає воно не досить погано, да? Навіть якщо я виключу блокувальник реклами і перезавантажу сторінку, не виглядає вона, якесь місце розміщення тут про смарт.

Ні, це можуть бути скамерські якісь місця розміщення, вони вам не потрібні, їх потрібно прибирати. Або, наприклад, як оцей 5088.online. Кожне таке місце розміщення, бачите, це взагалі гра тут games не вказано.

Начебто можна і перебрати, да? А коли цих місць розміщень виходить 47 тисяч чи 50 – виглядає досить так напряжно. Зараз говорю не про мобільні апки. Зараз покажу, що в мобільних апках можна виключити і це буде більш-менш коректно і потім вам буде менше роботи на їх перегляд. Їх не всі потрібно виключати, тому що є гіпотеза, що потрібно прям все максимально виключити і забути про це.

Я проти цього, тому що є дійсно корисні апки. Наприклад, як той самий Viber, не він зливає кошти, через нього може щось прилетіти фейкове замовлення, він може дати туди трафік, коли бюджетом можна це все підкорегувати, він повернеться на ті об’єми, які були. На рахунок таких ось сайтів, які досить інколи важко виключати, тому що Google не дає виключень категорій сайтів, які впливали на перформанс, можна окремі сайти виключати. Як це можна пофіксити?

Варіанти скриптів для категоризації мінус слів

Є дуже багато варіантів рішення, як це можна фіксити. Наприклад, є скрипт Дмитра Тонких, який ви ставите, він по якимсь критеріям це все фільтрує. Мені, наприклад, для закордонних ринків подобався от цього Нілс Руджу, можу помилитися з прізвищем, цей скрипт.

Чому? Тому що він дає мені змогу вручну перепровірити категорії і ще вдосконалити їх, тобто допилити функціонал відразу фільтрування, тому що я не хочу вручну все переперевіряти, ці всі місця розміщення, перечитувати їх, дивитися. Я хочу, щоб відразу мені скрипт все відмінусував, що точно в чорний лист, що треба виключити, що можна ще підправити.

Єдиний мінус, що він трішки поганий під адаптацію для україномовного ринку, тому що він, наприклад, виключає домени з дефісом, а в нас є такі дефіси, або, наприклад, домени з там вкладкою shop, online чи ще щось типу такого. Вони в нас можуть бути досить доречними. В нас багато є магазинів маленьких, які запускають таку ось історію. Звичайно, це може бути і просто платформа афіліатна, через яку там щось відливається або AdSense відкручується.

Не буду спорити, він трішки пережатий. Плюс тут немає можливості так гнучко поправити ці правила. Плюс місць розміщення буває досить багато і мені треба якось їх порціонно проходити, це все по порціями. Плюс по Ютубам, наприклад, політику чи потрібно мені фільтрувати? Для Штатів це буде актуально, вигризти цього Трампа, який сам себе просуває через різні ролики.

Але в мене категорію цього політичного можуть дивитися досить багато мислячих людей, які можуть купувати мій товар. І це також буде непогано. Тому він трішки мені не підходить. Плюс є обмеження по часу на обробці. Плюс мені треба щось там вручну, може щось дороблювати.

Використання оновленого скрипту, оптимізованого для України

Тому було прийнято рішення перепилити скрипт і зробити його трішки більш унікальним, таким що підходить для ринку України (сам скрипт доступний за цим посиланням). Я зараз буду показувати. Що ми маємо? Ми маємо нашу кампанію, чи ви весь рекламний кабінет будете оглядати. Беріть, звичайно, останні 7 днів. В мене це 13-14 вересня буде. Чому? Тому що в цей період саме в цій кампанії були ось такі скачки, тести самого рекламного кабінета. Що ми будемо робити? Я добавлю зараз тип місця розміщення. Мені мобільні не треба. Я зараз покажу, як мобільні виключати.

Ми можемо взяти веб-сторінки, відео YouTube, але для того, щоб менше даних вивантажувати, я їх окремо завжди дивлюся. Завантажую це в Google таблички. Зараз буде просити ідентифікацію або в іншому форматі. «Завантажити».

«Відкрити аркуш». Ось у нас є.

Налаштування і запуск скрипта

Далі, що нам потрібно? Нам треба підключити скрипт наш, який буде все вифільтровувати. Я прибираю ці два рядки, щоб скрипт не враховував їх для фільтрації.

Ідемо в Extensions, відкриваємо Apps Script. Файлик зі скриптом дам окремо. Що ми робимо? Вставляємо його.

Єдине, що потрібно буде зробити – це поміняти ідентифікатор файлика.

Як його поміняти? У нас же ж є місце розміщення, куди ми хочемо вносити зміни. Тільки уважно дивіться, якщо у вас файлик відкрився під тим же ж самим е-мейлом, куди ви там будете відпрацьовувати цей скрипт, ОК. Якщо ні, то обов’язково, щоб не зіштовхнутися з якимись проблемами в підтвердженні прав доступів, то можна відкрити на всіх на едітора.

Ми це зробили. Копіюємо оцей ідентифікатор, який в нас іде після /d/, ось він, і перед /edit.

Йдемо сюди, змінюємо його. Змінили.

Після цього зберігаємо.

Пробуємо запустити. Система буде зараз просити нас пройти аутентифікацію або не буде просити. Якщо буде просити, то ви просто проходите.

Бачите, як переглянути permissions (права) на редагування. Я обираю ту ж саму пошту, вибираю «Все». Continue, продовжити. І зараз подивимося. ADW Placement Editor. Перевірити правильний ідентифікатор ще раз у нас. Скопіювати. Share у нас на все. Едітор у нас усі є. Ще раз змінити. Run. Все правильно було. Пішов скрипт оброблювати.

Головне, щоб не було ніяких помилок. Після цього скрипт уже віддав мені повідомлення.

Треба його тут оновити. Можна оновити цей файлик.

Прибрала тайтли. Взагалі вони тут не підтягуються. Ті, хто шарить, можуть добавити собі опрацювання ще тайтлів. Я їх не добавляла, тому що вони підвантажують скрипт. В мене тут багато місць розміщення.

Враховуйте, що в цьому скрипті ви можете налаштовувати BATCH_SIZE – це кількість стрічок, які він може пропрацьовувати. Краще спочатку задати менше, для того, щоб впевнитися, що все обробить і потім більше можна задавати.

Як ця штука працює? Тому що вона зараз опрацювала, як бачите, не всі рядки. Після того, як ви перезавантажили сторіночку, з’являється цей блок. Я нажимаю «Прогнати (батч)» і він буде проганяти ще порцію з 4 000 і ще.

Тут 479 у мене пішло, правильно? Майже доробила, всі 4000 доробила. Ось дивіться, 4000 місць розміщення. У цій менюшці є різний функціонал. Я вам в інструкції його добавлю. Щоб почати по-новій обробляти, треба нажати «Скинути прогрес» і воно від початку почне їх випрацьовувати.

Опрацювання файлу з результатами

Що ми тут можемо побачити? Відразу, по тим критеріям, які я собі попридумувала, є статуси, вони діляться на EXCLUDE, можна відразу виключити, KEEP залишити, REWIEV можна переглянути додатково.

Якщо ми зараз візьмемо лише EXCLUDE, ми побачимо місця розміщення, інколи взагалі незрозуміло, що це там гейм чи щось типу такого, які можна виключити. Тут Games є. Ось бачите, наприклад, Агроманія – Android. Agro- і Games Mania.

Це можна підправити. Можете собі виключити, поміняти, якщо щось залітає не так.

Тут зручно їх переглянути aktualno, allrecipes, apelsinka якась онлайн. Бачите, agromania тут залетіла. Її можна прибрати з цього списку виключення.

Наприклад, такий якийсь шлаковий ресурс всякої фігні. MFA-suspicious є категоризація. Є аудіокнижки, є gaming, бачите, berryplaytime.com, є gambling – betsapi.com. По критеріям betsapi.com взагалі не знаю, що це таке, по критеріям система визначила, що це gambling.

Ідемо далі. Chudesa.site. Тут є рашовські сайти, бачите? Cookeranna.ru. Recipes бачите? Відразу у вас уже є й категорія. Ви можете що тут взяти? Наприклад, gaming, suspicious, recipes – у вас уже є готовий список. Раз. Ну, ви ж самі обираєте, що ви будете виключати, що ні. Це дуже зручно. Ви раз-два переглянули і все.

Можна відразу переглянути навіть на рев’юшечках. Вони ж тут від А до Я. І можна ще щось тут щось пододавати.

Other, наприклад, перевірити 06239.com.ua. Що це таке? Воно рекомендує його рев’ю. Підходить вам чи не підходить.

І ви можете отут змінювати ці статуси, якщо сильно хочеться заморочиться. Але є сенс заморочуватися по тим, які супер по показам. Бачите, як у мене, ось gospodynka.com.ua, taboolanews.com – News/Media, їх можна прибрати. Ось EXCLUDE novyny.live MFA-suspicious визначило.

І пішло і пішло. І оцей ivansolar2010.com, бачите, він REWIEV вказано, але мені здається, що це теж таке питання якогось місця розміщення. Бачите, якийсь соляр 2010го, але сайт створений нещодавно. Тому це теж таке питання, що це за місце розміщення. Ви можете переглянути, додатково ще щось відкоригувати. Це перевага цієї штуки.

У мене є оцей список EXCLUDE. Я його копіюю.

Іду в свій рекламний кабінет, повертаюсь. Заходжу в «Кампанії», щоб у мене тут всі кампанії були. Переходжу в «Контент». Тут є виключення – «Змінити виключення» – «Обліковий запис».

Це обов’язково. Нажимаю «Додати». Ввожу цей список.

Додати 411 місць. «Зберегти». Все. На цих місцях розміщення точно я не буду.

Як часто це треба переглядати? Там ви можете раз на місяць, якщо у вас невелика кількість цих показів іде. Якщо у вас супер іде якийсь перекіс, можете там щотижнево, кожні два тижні переглядати.

Як виключати мобільні розміщення?

Як виключати мобільні місця розміщення? Заходимо в категорію «Додатки» і тут проходимося.

Дивіться, це все категорії додатків.

Можна їх усі виключити, але сенс тоді? Можна лише частково. Наприклад, «книжки». Треба чи не треба? Треба подумати в книжках рекламу. «Бізнес», «каталоги» можна, «навчання» можна виключити, «ентертеймент» точно можна виключати, «фінанси», «їжа».

«Геймси» дивіться уважно. Познімалось воно. Тепер показую, що його треба виключати все галочками. Краще пройтися, повідмічайте. Бачите, його Google ховає. Бачите, раз і заховав. От вам також підтвердження того, що ви можете вільно писати на Google, просити його компенсувати вам.

«Здоров’я», «фітнес» на свій розсуд, особливо якщо у вас товари з ним пов’язані, є сенс там запускати. «Лайфстайл» можна залишити, можна прибрати. Ви потім можете подивитися категорії додатків, які будуть виникати. «Газети», «арт і фотографії», «brides» – не треба. «Investing», «магазини», «дитяче». «Кукінг», можна, «крафти». «Entertainment», «fashion & style», «history», «magazines & journals», «men`s interests» цікаво. «Music», «politics», «outdoors». «Parenting» можна прибирати.

«Тварини» – дивіться на свій розсуд. Якщо у вас є товар для тварин, можна не прибирати, бо ці люди дуже легко ведуться на продаж для своїх бубочок. Що тут? «Science», «sport», «teens» можна повиключати супер очевидно. «Medical» можна, «music» на ваш розсуд. «Навігацію» я залишаю, локальні ж працюють. «Навігацію» я би залишала. «Фото і відео» прибираю. «Productivity» – люди тут заморочені на тим, щоб була суперпродуктивність, а ми тут з власною рекламою. «Reference» прибираю. «Shoping» залишаю. «Social networking» залишаю. «Sports» – на ваш розсуд.

«Стікери» усе просто під чисту. Інколи є сенс просто переглянути якісь місця розміщення і виключити те, що супер очевидно там не підходить. «Утілити» – дивіться на свій розсуд. Можна залишити, можна прибрати. «Погоду» часто залишаю, хтось віддає перевагу прибирати. «Travel» – якщо у вас є товари для подорожей, то не прибираєте. Воно так саме працює. «Ігри», дивіться, заховані.

Ви проходитеся по цим всім блокам, галочкам. Насправді здається, що супер довго. Ні, один раз робите і все. «Інструменти», «їжа та напої» мені не треба. «Бібліотеки» – треба подумати. «Виховання дітей» – до побачення, це не треба. «Знайомства» не треба, мені тут не підходить. Це підходить. «Книги» можна прибрати. «Комікси», «краса» – можна залишити, в мене буде підходити. «Мистецтво», «дизайн», «музика», «освіта», «персоналізація», можна спробувати. «Погода», «подорожі» підходить. «Події», «продуктивність», «розваги», «соціальні», «спорт», «спілкування», «стиль життя». Тут «ігри», це все, «освіта», це можна прибрати, «фотографія» – можу залишити. Мені вони підходять. Як бачите, не все підряд виключаю.

Як найоптимальніше повторно запускати скрипт?

Насправді, якби я не говорила, вивантаження, формування звіту займе 5-6 хвилин. Запустити цей скрипт, який у вас там буде зафіксований – можете брати просто сюди, це все стирати. Наступного разу ви просто це все стираєте. Стерли, добавили сюди нових місць розміщення. Нажали «Скинути прогрес», «Прогнати (батч)». Все. Воно саме за вас зробить.

В цьому плані мені так зручніше переглядати ці всі речі, тому ще приймаю рішення, щось мені треба чи ні. Ось, наприклад, бачите, 5088.online. Ми минулого разу дивилися, це ігрове місце розміщення. Його треба виключити додатково обов’язково.

Висновки

Якщо посидіти, виробити правила оцих речей, то можна зберегти якийсь там формат чогось досить такого толкового, пристойного в плані формату місць розміщення, на які ви можете далі розраховувати, що вони не повторяться. Раз в місяць є сенс ці місця розміщення переглядати.

В умовах, коли у вас плавна, гарна аналітика йде в акаунті, у вас нема суперзбоїв від того, що ви супер перемінусуєте ці площадки, ROAS не виросте, якщо чесно. Тому пам’ятайте, що у вас є таке одне з основних місць розміщень, яке може з’їдати практично весь бюджет, і ви його ні за що в світі не виключите. Воно називається «У власності під керуванням Google».

Часто він буває досить таким агресивним, активним, тому він може з’їдати вашу основну частину грошей і його супер виключити у вас не вийде.

 

Яна Ляшенко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї