- Як підготуватися до підвищення трафіку інтернет-магазину?
- Бонус: 22 Способи збільшити відвідуваність онлайн-магазину
- 11 способів підвищити відвідуваність інтернет-магазину
- Контекстна реклама
- Google Shopping
- SEO-оптимізація
- Таргетовану рекламу в соцмережах
- E-mail розсилки
- Прайс-агрегатори
- Дошки оголошень
- Інформаційний трафік
- Інтеграція з блогерами
- Ведення каналу на YouTube
- SMS-розсилки
Щоб почати продавати та показувати стабільний фінансовий результат, недостатньо створити сайт і розмістити його в мережі. Необхідно домогтися певного рівня відвідуваності та популярності веб-ресурсу. Одночасно важливо контролювати бюджет, щоб не піти в мінус, а також стежити за якістю притягається трафіку.
Визначити, які способи залучення відвідувачів на сайт підійдуть саме для Вашого бізнесу, не завжди можна швидко і легко. Однак в кожній ніші точно є такі способи. У цій статті Ви можете прочитати як підвищити відвідуваність інтернет-магазину і вибрати джерело трафіку, який підходить саме для Ваших завдань.
Як підготуватися до підвищення трафіку інтернет-магазину?
Ще до запуску маркетингових активностей, спрямованих на підвищення відвідуваності інтернет-магазину, обов’язково проведіть аудит сайту і виправте всі виявлені недоліки. В іншому випадку ресурси будуть витрачені даремно.
Перед тим, як збільшити трафік інтернет-магазину:
- Проаналізуйте швидкість завантаження. Якщо сторінки завантажуються повільно, навіть найякісніший трафік не конвертується в продажу. Рости буде тільки показник відмов, адже більшість відвідувачів закриють сторінку, не дочекавшись її повного завантаження. Залучайте трафік на майданчик тільки переконавшись в тому, що всі недоліки виправлені та швидкість завантаження стабільно висока;
- Поліпшуйте юзабіліті. Відсутність адаптивної версії, погано структурований зміст, нелогічна навігація, програмні помилки – все це формує призначений для користувача досвід, отже, негативно впливає на відвідуваність сайту;
- Зробіть свою пропозицію зрозумілим. Перерахуйте вигоди, які отримує відвідувач, зробивши замовлення у вас. Він повинен не шукати та копатися в деталях, а з першої сторінки зрозуміти, чому Ваша пропозиція виграє в порівнянні з іншими;
- Приберіть набридливу рекламу. До великої кількості анімованих банерів відвідувачі ставляться негативно. Настирлива реклама може їх відлякати, і тоді вкладені в маркетингові активності інвестиції не окупляться;
- Користуйтеся послугами надійного хостинг-провайдера. Якщо Ви очікуєте, що трафік зросте значно, переконайтеся, що Ваш провайдер надає якісний хостинг. Адже навантаження на сервер, де розміщується сайт, буде зростати.
Бонус: 22 Способи збільшити відвідуваність онлайн-магазину
11 способів підвищити відвідуваність інтернет-магазину
Зростання числа відвідувачів не завжди супроводжується пропорційним зростанням продажів. Деякі компанії, аудиторія інтернет-магазинів яких обчислюється тисячами, укладають менше дюжини угод за добу. Інші ж можуть похвалитися півсотнею замовлень при кількості до 250 відвідувачів в день. Причина такої істотної відмінності пов’язана з різницею в якості трафіку.
Щоб збільшити відвідуваність інтернет-магазину і досягти при цьому необхідного рівня продажів, сконцентруйте свої зусилля на цільової аудиторії – на тих людях, кому буде цікава Ваша пропозиція. Для цього скористайтеся одним або кількома джерелами:
Контекстна реклама
Швидше за все підняти відвідуваність інтернет-магазину можна за допомогою платного трафіку. Навіть невеликий бізнес сьогодні має можливість ефективно використовувати рекламні інструменти Google Ads:
Контекстна реклама відображається у вигляді виділеного блоку над основними результатами пошуку Google. Відвідувач відразу бачить пропозицію, бувши при цьому потенційним покупцем, адже він ввів цільовий запит.
Інформація! В основі реклами такого типу лежить модель РРС – оплачуються тільки кліки, дзвінки або перегляди відео.
Рекламна кампанія може бути організована одним з трьох способів:
- Оголошення в пошуковій видачі. Релевантне посилання на сайт рекламодавця відображається в виділеному блоці, розташованому над органічною видачею. Така реклама відрізняється найкращою конверсією. Вона допомагає не тільки залучити трафік, але і збільшити продажі;
- Контекстно-медійна мережа. Банери, відео та посилання рекламодавця розміщуються на сайтах-партнерах. За допомогою такого варіанту можна ефективно донести до цільової аудиторії інформацію про компанію або пропозиції;
- Ремаркетинг . Реклама демонструється тим, хто вже цікавився Вашими продуктами або магазином. За рівні конверсії цей спосіб залучення трафіку поступається тільки класичним оголошенням в пошуку.
Важливо! Для підвищення віддачі вкладених в рекламу коштів необхідно стежити за показниками ефективності кампаній і регулярно проводити їх оптимізацію.
Якщо для Вас контекстна реклама – новий напрямок і попереднього досвіду в цій сфері немає, то для якісного налаштування кампанії потрібно буде докласти багато зусиль і витратити час на навчання. Пам’ятайте, що отримання досвіду для новачка може коштувати витраченого марно рекламного бюджету.
Тому, якщо Ви ніколи не працювали c Google Ads, пройдіть навчальний курс по контекстній рекламі або укладіть договір з професійним агентством.
Google Shopping
Якщо ніша, в якій Ви працюєте, відрізняється високою конкуренцією, при цьому Ви пропонуєте товари за привабливою вартістю, скористайтеся товарними оголошеннями в пошуку Google. В такому випадку це найбільш ефективний спосіб збільшення числа відвідувачів і замовлень.
Торгівельні оголошення досить інформативні та привертають увагу. Переходи з реклами обходяться досить дешево і відрізняються гарною конверсією. Сервіс дозволяє створити оголошення в автоматичному режимі та використовує для цього вміст Вашої онлайн-майданчики. Необхідно всього лише додати в акаунт Google Merchant Center відповідний товарний фід.
SEO-оптимізація
Щоб на сайт приходили користувачі з органічної пошукової видачі, він повинен бути оптимізовано з урахуванням певних вимог.
Важливо відстежувати такі позиції:
- Унікальність. Будь-які описи, характеристики товарів або категорій, статті та тексти повинні бути унікальними. Існує безліч сервісів для перевірки сайту за цим критерієм. Якщо унікальність контенту знаходиться на низькому рівні, просунутися на перші позиції в пошуку Ви не зможете;
- Семантика. Текстове наповнення, мета-дані та інші елементи веб-ресурсу повинні створюватися з урахуванням семантичного ядра, яке являє собою систематизований перелік ключових запитів. У процесі його збору, використовується інформація з різних баз, яка потім перевіряється на актуальність і сортується. При відсутності розподілу запитів по сторінках, повноцінне просування сайту неможливо;
- Мета-дані. У всіх сторінок веб-ресурсу, будь то головна, сторінка певної товарної категорії або картка товару, повинні бути прописані мета-теги (title, description);
- Ключові фрази. У статті, опису, мета-дані та заголовки необхідно включати слова і словосполучення з семантичного ядра, яке повинно бути розбите на кластери. Не слід забувати і про зображення, заповнюючи для них тег alt;
- Логічна структура. Структура онлайн-магазину повинна бути продумана до дрібниць, кожному товару повинна відповідати певна категорія. Якщо продукти на сайті відрізняються між собою внаслідок певних характеристик – зробіть зручні фільтри по ним. Наприклад, для магазину меблів можна створити фільтр “білі дивани”. На сторінці з таким фільтром користувач побачить тільки дивани білого кольору, що дуже зручно, якщо він шукає саме такий.
Таргетовану рекламу в соцмережах
Популярні соціальні мережі відвідують мільйони користувачів, яких можна мотивувати зробити конверсійне дію, виділивши групи, відповідні практично будь-якого портрета потенційного покупця.
Успіх такої рекламної кампанії безпосередньо залежить від того, наскільки грамотно підібрана аудиторія (за статтю, віком, сімейним статусом, місцем розташування, участі в спільнотах, інтересам, володіння мовою та ін.). Крім цього, значення мають і використовуються креативи – чи будуть вони позитивно сприйматися відібраними групами користувачів.
Порада! Потрапити точно в ціль відразу у Вас навряд чи вийде, тому, щоб знайти найбільш ефективні комбінації, необхідно протестувати кілька форматів, CTA, Лендінзі. Це обов’язково роблять навіть професійні маркетологи з великим досвідом.
В таких сервісах, як Facebook і Instagram закладений механізм самонавчання. Вони оптимізують активні кампанії в постійному режимі. Проте на першому етапі необхідно встановити на сторінки сайту піксель (систему аналітики), задати мети та виділити певний бюджет на тестування трафіку.
E-mail розсилки
Розсилку електронних листів у багатьох джерелах відносять до застарілих методів. Однак з її допомогою досі можна успішно залучати трафік на сайт і конвертувати його в продажу. Для запуску кампанії e-mail маркетингу:
- Визначте мета розсилки. Інформувати потенційних клієнтів про акції або розповісти про надходження в продаж нової колекції товару – розсилка обов’язково повинна мати чітку мету;
- Підберіть сервіс для запуску розсилки. Наприклад, прості платформи з налаштованим шаблонами MailChimp або Unisender;
- Введіть питання. Саме на підставі того, наскільки вона лаконічна, цікава і переконлива, користувач приймає рішення, чи варто йому ознайомитися з пропозицією більш детально;
- Продумайте зміст. У лист важливо поміщати корисні дані, воно повинно чіпляти увагу і мотивувати користувача перейти на сайт;
- Використовуйте заклики до дії. Текст і зображення зв’яжіть з рекламованим веб-ресурсом, також слід розмістити добре помітну кнопку із закликом;
- Доповнюйте свій список розсилки. Щоб стимулювати користувача повідомити Вам адресу свого ящика, запропонуйте йому знижку на покупку;
- Візуалізуйте інформацію. Покупці не люблять вибирати наосліп, тому використовуйте фото товару, який ілюструє текст, щоб привернути увагу потенційного клієнта.
Прайс-агрегатори
Прайс-агрегатори акумулюють дані про товари різних продавців. Використовуючи ці сервіси, покупці можуть зіставити ціни, уточнити наявність товару та умови доставки, а також ознайомитися з відгуками. Власникам інтернет-магазинів прайс-агрегатори допомагають залучати додатковий трафік.
Споживачі, які користуються такими системами, як правило, точно знають, що хочуть придбати. Вони вже підготовлені до покупки та планують її здійснити. Потрібно лише визначити місце для укладення угоди, тобто знайти відповідного продавця.
В Україні популярністю користуються системи Freemarket, Hotline, Nadavi, Price.ua, E-katalog і ін. Розмістивши на них інформацію про свій продукт, ви отримаєте максимальне охоплення користувачів прайс-агрегаторів.
Порада! Не всі подібні системи забезпечать Вам однаковий ефект. Продажі через деякі з них можуть не покривати навіть тих коштів, що були витрачені на розміщення в базі. У зв’язку з цим рекомендується оцінити проміжний результат через якийсь час після початку роботи з майданчиком.
Число переходів і конверсія – найбільш інформативні показники, але важливо враховувати та вартість кліка. Розрахуйте, у скільки обходиться залучення одного клієнта в кожній системі, і порівняйте отримані цифри, щоб визначити майданчики, які працюють краще за все.
Дошки оголошень
Забезпечити якісний трафік з дощок оголошень виходить не з усіма товарами. Однак для онлайн-каталогів меблів, сантехнічного обладнання або будматеріалів ресурси Olx.ua або Izi.ua можуть стати хорошим джерелом нових цільових відвідувачів:
В деяких випадках інтернет-магазини використовують такі майданчики, публікуючи платні оголошення про товар. Визначити, наскільки ефективним буде таке розміщення, складно, але випробувати канал варто.
Інформаційний трафік
Для деяких інтернет-магазинів більшість трафіку можуть залучати блог компанії. Особливо якщо до нього додавати цікаву та корисну інформацію. Це можуть бути огляди своїх же товарів, лайфхаки та гайди із застосування або поради типу “Як вибрати газонокосарку?”, “10 найкращих електрочайників до 1000 грн.” і т.д.
Такий трафік дає набагато меншу конверсію, порівняно з комерційним, але його може бути в рази більше. Тому при правильному підході цей метод виправданий та ефективний.
Якщо Ви вирішили вести блог для свого інтернет-магазину, скористайтеся наступними порадами:
- Додайте нові статті регулярно. Тоді пошукова система побачить, що з сайтом ведеться систематична робота і залучатиме туди більше трафіку. А аудиторія, що випадково зайшла, буде ставати постійною.
- Знімайте та розміщуйте відео. Багатьом відвідувачам буде зручніше отримувати інформацію у форматі відео. Ролик можна включити на фоні та займатися паралельно повсякденними справами. Створення відео контенту займе більше часу, але приверне більше відвідувачів.
- Просувайте власний бренд. Нехай автор статей для блогу або тематичних відео оглядів стане популярним та пізнаваним у своїх колах. Публікуйте ім’я, прізвище та фото автора на початку кожної статті. Налаштуйте у магазині відповідну мікророзмітку Schema.org. Поміщайте фото автора на обкладинку відео. Таким чином, контент-мейкер стане впізнаваним у своїй тематиці, його думку почнуть довіряти.
Інтеграція з блогерами
Співпраця з блогерами в соціальних мережах або на блог-платформах допоможе підняти відвідуваність інтернет-магазину:
- Гостьові пости. Знайдіть відвідуваний блог у Вашій ніші та запропонуйте їм статтю від Вашого експерта у штаті. Стаття має бути якісною, об’ємною та цікавою. Тоді є ймовірність, що блогер погодиться безкоштовно – адже розміщення якісного контенту корисне для рейтингу сайту у пошукових системах. Розмістіть у статті посилання на свій інтернет-магазин. Таким чином можна залучити аудиторію блогера.
- Огляди продукції. Запропонуйте блогеру свій товар чи послугу безкоштовно. Попросіть його розмістити огляд у соціальних мережах. Це може спрацювати дуже ефективно, особливо якщо ви співпрацюєте з лідерами думок.
- Нативна інтеграція. Блогер викладає на канал відеоролик, в якому використовує Ваш продукт – наприклад, замовляє авіаквитки через Вашу програму або доставку їжі. Така реклама сприймається нейтрально користувачами, до неї немає банерної сліпоти та складно її перемотати.
Ведення каналу на YouTube
Сьогодні майданчик YouTube в Україні має величезну аудиторію – щодня її відвідують близько 20 мільйонів користувачів із нашої країни. Безперечно, серед них є цільова аудиторія Вашого онлайн-магазину.
Створіть свій канал на відеохостингу та викладайте туди тематичні відео: огляди нових товарів, інструкції із застосування, розпакування, інформаційний навколотематичний контент. В описі ролика можна вставити посилання на сайт інтернет-магазину.
Аудиторія, яка ще не знайома з Вашим продуктом, може знайти такий ролик у пошуку на Ютубі, зацікавитися, перейти на сайт і здійснити покупку. У коментарях глядачі будуть ставити питання, на які можна відповідати на сайті або просто під відео.
Рада! Пам’ятайте, що для успіху на YouTube крім вмісту відео важливі якість звуку і картинки. Купуйте якісне сучасне обладнання, фон для зйомки. Ідеально, якщо є можливість орендувати студію. Це не дешеве джерело трафіку, але дуже прибуткове в перспективі.
SMS-розсилки
Ви можете надсилати SMS на базі своїх клієнтів, які вже зробили замовлення в інтернет-магазині. Сповістіть їх про нові знижки та акції. Попередьте про новорічний розпродаж або Чорну п’ятницю.
Для автоматизації процесу можна використовувати спеціальні сервіси, які розсилають повідомлення як SMS, так і Viber або Telegram. Тут важливо чітко потрапити до своєї аудиторії – розсилка широкою базою буде працювати дуже погано і не принесе жодного ефекту.
У такого способу комунікації з клієнтами безліч переваг:
- дешево (порівняно з іншими способами просування);
- великі охоплення – телефонний номер є практично в кожного громадянина України, а в деяких навіть по два;
- інформативно – якщо розсилка відбувається у Viber можна окрім тексту надіслати фото.