- Коли потрібно використовувати мінус-фрази?
- Навіщо потрібні мінус-слова для контекстної реклами?
- Які словосполучення додавати в першу чергу?
- Як зібрати мінус-слова для Google Ads?
- Відмінності в Яндекс.Директ
- На яких рівнях можна задавати мінус-фрази в Google AdWords?
- Рівень рекламного облікового запису
- Рівень рекламної кампанії
- Рівень групи оголошень
- Як додати мінус-слова до Google Ads на рівні облікового запису?
- Налаштування списку мінус-фраз для окремої кампанії або групи оголошень
- Корисні поради щодо створення списків мінус-фраз
Від того, на скільки точно підібрані цільові пошукові запити для рекламної кампанії, безпосередньо залежить ефективність контекстної реклами, конверсія сайту і витрати на рекламу. Власник сайту прагне зменшити всі основні витрати, звівши до мінімуму непотрібні переходи, намагаючись показувати лише цільову рекламу зацікавленому користувачеві.
Щоб зберегти бюджет і відсікти нецільові покази оголошень потрібно використовувати мінус-слова в контекстній рекламі. Використовуючи мінус-фрази Ви забороняєте показ оголошень за певними ключовими словами, які не належать до конкретного бізнесу або не відповідають характеристикам продукту.
Коли потрібно використовувати мінус-фрази?
В яких випадках використовують мінус-фрази? Для наочності краще пояснити на простих прикладах для реального бізнесу:
- Продаж меблів (готових, купуєте на фабриці) – мінус-фрази: «на замовлення» (такі переходи будуть не цільовими);
- Магазин відеоігор для консолей X-Box, PS – мінус-слова: «завантажити», «безкоштовно»;
- Продаж гіроскутеров – мінус-слова: «ремонт», «запчастини», «прокат»;
- Оренда елітної нерухомості – стоп-фрази «дешево», «недорого», «продаж», «купити»;
Щоб підібрати стоп-слова для кампанії потрібно не тільки провести подібний аналіз, але і постійно відстежувати поточну статистику свого облікового запису, адже покази оголошень можуть йти по найнесподіванішим запитам.
Навіщо потрібні мінус-слова для контекстної реклами?
Повноцінні списки мінус-слів для контекстної реклами принесуть максимум користі, якщо використовуються максимально грамотно і постійно допрацьовуються. Застосування мінус-слів для контекстної реклами допоможе в:
- Зниженні витрат рекламної кампанії. Мої оголошення не будуть показуватися нецільовим користувачам, а значить бюджет не буде витрачений на тих, кому послуги не цікаві і можна купити більше кліків по більш релевантних запитах;
- Підвищенні клікабельності оголошень. Чим більше нецільових показів отримує оголошення, тим нижче показник його якості в системі Google Ads та вище ціна за клік. Мінус-фрази прибирають не цільові покази, а значить зростає і CTR оголошень, знижується вартість контекстної реклами;
- Відсутності конкуренції між оголошеннями або групами всередині однієї кампанії. Перехресне “мінусування” вбереже оголошення від конкуренції в пошуковій видачі.
Важливо! Google Adwords дозволяє додати групу мінус-слів через спеціальну вкладку. Однак додавати потрібно слова в усіх словоформах (система самостійно їх не визначає).
Які словосполучення додавати в першу чергу?
Складаючи список мінус-слів обов’язково вкажіть стандартні списки, які підійдуть будь-якій рекламній кампанії (звантажити, безкоштовно, своїми руками, інструкція і т.д.). Подібні готові списки можна звантажити в інтернеті та додати в налаштуваннях своєї кампанії.
На наступному етапі необхідно додати спеціалізовані мінус-слова для Adwords, які не належать до характеристик пропонованого товару/послуги. Важливо пам’ятати, що для кожної тематики актуальні свої списки стоп-слів, тому якщо Ви вирішили скористатися готовим списком – обов’язково перевірте на скільки він актуальний.
Як зібрати мінус-слова для Google Ads?
Як же правильно підібрати мінус-слова, щоб вони діяли максимально ефективно? Існує кілька способів, які гарні як окремо, так і разом.
Мінус-фрази для Гугл АдВордс можна отримати таким чином:
- Зібрати самостійно, думаючи логічно і краще за інших знаючи свій бізнес;
- Скористатися стандартними вже готовими списками (їх легко знайти в інтернеті);
- Керуватися пошуковими підказками, а також схожими запитами за ключовими фразами з рекламної кампанії. Зібрати їх можна вручну (на сторінці пошукової системи) або користуючись спеціалізованими програмами (KeyCollector і інші). Цей спосіб дозволить отримати найбільш повний список стоп-слів – адже в пошуковій системі є інформація по всьому спектру запитів користувачів за весь час;
- Запустити рекламу по широкій відповідності та вручну виділити зайві запити. Але для цього буде потрібно злити частину бюджету на нецільові переходи. Крім того, за час тестів знизиться CTR кампанії, що теж не добре. Тому даний спосіб – не найефективніший.
Порада! Під час налаштування реклами в Медійній мережі краще обійтися без мінус-фраз, бо в медійній рекламі вони можуть значно урізати охоплення кампанії.
Після виконаної роботи не потрібно припиняти збір мінус-слів в Google AdWords – це безперервна робота, що вимагає постійної уваги для отримання оптимального результату (за статистикою близько 70% пошукових запитів нові та раніше не використовувалися, а значить немає можливості один раз додати в кампанію список стоп-слів і більше не коригувати його).
Відмінності в Яндекс.Директ
Два майданчики по-різному пропонують вносити мінус-слова і фрази. На відміну від Гугл АдВордс, в Яндекс.Директ:
- Необхідно вручну вводити мінус-слова/фрази, враховуючи відміни, однину і множину, словоформи;
- Якщо запит користувача складається з більш ніж десяти слів і одинадцятим або далі йде мінус-слово, то воно не спрацює в цій пошуковій системі і оголошення буде демонструватися;
- Ставить перевагу запиту вище, ніж стоп-фрази (якщо в кампанії є мінус-слово «Одеса», то оголошення по запиту «Купити смартфон Xiaomi Одеса», не буде показано, навіть якщо це словосполучення додано до списку ключових слів).
Виходить, що списки мінус-слів для різних майданчиків можуть помітно відрізнятися, як і алгоритми їх додавання. Цю специфіку варто вивчити перед налаштуванням рекламного кабінету.
На яких рівнях можна задавати мінус-фрази в Google AdWords?
У рекламі Google є можливість додати список мінус-слів на рівні облікового запису, рекламної кампанії або окремо взятої групи оголошень. Така градація зроблена, щоб рекламодавець мав можливість відключити покази за певними запитами для всіх рекламних кампаній, а за іншими – тільки для якоїсь окремої семантичної групи.
Рівень рекламного облікового запису
Тут можна виключити запити, які точно не будуть актуальними для жодної з Ваших рекламних кампаній. Наприклад, якщо Ви налаштовуєте рекламу виключно для проєктів, що працюють в Україні, додайте до списку мінус-фраз на рівні облікового запису список міст Білорусі, Росії та Казахстану.
Для інтернет-магазинів, що продають нову продукцію, на рівні облікового запису можна відмінусувати слова “бу”, “OLX”, “уживаний”. Також для комерційних проєктів будуть нецільовими слова «торрент», «завантажити», «crack», «безкоштовно» тощо.
Рада! У Google можна знайти готові списки мінус-слів, які підійдуть практично будь-якій рекламній кампанії. Їх можна застосовувати лише на рівні акаунту, ніж витрачати час на ручне опрацювання кожної РК окремо. У цих списках також є перелік міст по різних країнах, щоб унеможливити покази за місцями, за якими компанія постачання не здійснює.
Рівень рекламної кампанії
Тут можна обмежити покази об’яв за ключовими словами, які не відповідають цільовій аудиторії. Наприклад, для комерційного проєкту будуть не актуальні запити інформаційного характеру, що включають слова «відгуки», «як», «що таке», «своїми руками», «самостійно», «поради» тощо.
Для блогів та інфосайтів ці запити, навпаки, можуть бути популярними та цільовими. Тому на рівні облікового запису їх краще не блокувати.
Рівень групи оголошень
На цьому рівні Ви можете проводити крос-мінусацію ключових слів. Вона необхідна, щоб за певним запитом показувати конкретне оголошення. Це дозволить демонструвати користувачеві найбільш релевантну рекламу, а рекламодавцю заощаджуватиме рекламний бюджет.
Наприклад, у рекламній кампанії представлені дві сторінки: категорія «Смартфони Samsung» та картка товару «Смартфон Samsung Galaxy A52». Завдання полягає в тому, щоб користувач, який вбиває запит Samsung Galaxy A52 Київ, побачив оголошення, що веде на сторінку картки товару.
Для цього потрібно до групи оголошень для категорії товарів додати мінус-фрази Galaxy, A52. Виконання такої точкової настройки допоможе підняти конверсію магазину та підвищити CTR оголошень.
На рівні групи можна також включити до списків мінус-слів характеристики товарів чи послуг, які відсутні в асортименті компанії. Наприклад, для компанії, яка надає послуги з хімчистки килимів у цеху на спеціальному устаткуванні, варто виключити словосполучення «вдома», «з виїздом» та ін.
Як додати мінус-слова до Google Ads на рівні облікового запису?
Для всього рекламного кабінету додати мінус-фрази можна відкриваючи в налаштуваннях AdWords пункт меню «Інструменти та налаштування» і там знайти розділ «Списки мінус-слів»:
На цій сторінці натисніть синю іконку з «+», щоб додати новий перелік:
Придумайте назву для списку, введіть потрібні фрази (кожну з нового рядка) і натисніть «Зберегти». Створений список працюватиме всім РК в облікового запису. У майбутньому його можна редагувати або видалити.
Налаштування списку мінус-фраз для окремої кампанії або групи оголошень
У рекламному кабінеті зверніть увагу на меню лівої частини екрана, тут потрібно знайти розділ «Ключові слова», всередині якого знаходиться підрозділ «Мінус-слова»:
Створіть новий список мінус-слів або доповніть наявний, натиснувши на синій плюс:
Google дозволить вибрати групу оголошень або рекламну кампанію для додавання нових словосполучень:
Зробіть вибір, додайте мінус-фрази, а потім натисніть на «Зберегти», щоб налаштувати нові налаштування.
Корисні поради щодо створення списків мінус-фраз
Отже, складаючи список мінус слів для Adwords, варто використовувати скрупульозний і педантичний підхід. Тільки так можна вивести контекстну рекламу на новий рівень, який буде приносити максимум прибутку.
Підбираючи мінус-слова враховуйте наступні поради:
- Завжди думайте, допрацьовуйте готові рішення під себе. Не варто бездумно копіювати готові списки, співвідносити їх з власним товаром або бізнесом. Регулярно допрацьовуйте список, використовуючи звіти по показах оголошень, якщо там трапляються не релевантні покази – потрібно їх заблокувати. Завжди дотримуйтесь балансу – надмірна кількість мінус-слів сильно уріже охоплення аудиторії;
- Враховуйте рівні мінус-слів. Фрази, які точно не релевантні для Вашого бізнесу потрібно додавати на рівні всієї кампанії. Стоп-слова, які можуть бути актуальні не для всіх груп оголошень – тільки на рівні групи;
- Уникайте конфліктів ключових фраз. Часто одні і ті ж слова можна зустріти в якості плюс і мінус слів всередині однієї кампанії, в такому випадку показуватися реклама не буде, і Ви ризикуєте втратити цільові покази. Для різних кампаній використовуйте різні мінус-списки, через те, що стоп-слова можуть бути різними в залежності від конкретних груп оголошень. Не перемішуйте мінус-фрази конкретної групи зі списком на рівні облікового запису.
Одним словом, зібрати список мінус-слів і фраз, впровадити його вимагає серйозних знань і постійних витрат. Не варто пускати справу на самоплив, адже це загрожує не тільки втратою грошей, але і неотриманням бажаних результатів.