Огляд Shopify CMS: плюси та мінуси платформи

Огляд платформи Shopify CMS CMS
 

У цьому огляді Shopify CMS Ви познайомитеся з одним із найбільш популярних на цей час інструментів для комфортної та ефективної роботи в галузі електронної комерції. Цю платформу справді можна назвати практично ідеальним рішенням для більшості e-commerce бізнесів.

Головні її переваги полягають у тому, що для створення сайту інтернет-магазину тут не потрібні ані спеціальні навички, ані великі запаси часу. Створення програмного коду, налаштування хостингу та його зв’язування з доменним ім’ям – ні про що таке турбуватися не доведеться.

Ознайомтеся з цим матеріалом, щоб зрозуміти, як працює Shopify, а також дізнатися про його переваги та недоліки, проаналізувати, наскільки цей сервіс підходить для Вашого бізнесу.

Що таке Shopify CMS?

Shopify – це зручна система управління вмістом сайту, що розвивається з 2004 року та призначена спеціально для онлайн-магазинів. З її допомогою безліч підприємств продають товари, зокрема цифрові, у світі. Це одне із найбільш популярних на цей час рішень для самостійного запуску проєкту у сфері електронної комерції.

Ключовою перевагою платформи Shopify є можливість запустити онлайн-магазин, навіть не маючи досвіду програмування. А якщо Ви коли-небудь працювали з HTML або CSS, то зможете реалізувати весь величезний потенціал цього рішення.

Система дуже проста, але це зовсім не означає, що в ній немає функціоналу, який потрібний підприємцю. Зареєструйте обліковий запис, щоб отримати доступ до великої кількості опцій, за допомогою яких Ви зможете керувати інтернет-магазином, налаштовувати каталог продукції, визначати вартість товарних позицій, коригувати контент, впроваджувати платіжні шлюзи, а також використовувати віджети для розширення лінійки інструментів.

Через сайти, що працюють на Shopify, можна продавати найрізноманітніші категорії продукції: від взуття, побутової техніки та інтер’єрних дизайнерських композицій до консультаційних послуг та вебінарів. Також доступна схема дропшипінгу. Тарифна політика дозволяє підібрати варіант як для проєкту на етапі старту (мінімальна щомісячна плата – 24 долари), так і для магазину з високими оборотами та великою кількістю товарів.

Основні переваги платформи Shopify

Система має велику кількість переваг. Ви зможете в цьому переконатись, почавши з нею працювати. А поки що перерахуємо найістотніші плюси Shopify:

  • Швидкий старт проєкту. Бібліотека готових блоків, доступна на платформі, їх злагоджена взаємодія та режим конструктора дозволяють швидко створювати магазини під різні завдання.
  • Гнучка тарифна сітка. Наприклад, якщо ваша мета – реалізація товарів через соцмережі, то Вам доступний бюджетний тарифний план Shopify Lite всього за 9 доларів на місяць.
  • Максимально широкий функціонал. Перелік додаткових опцій, плагінів та програм включає понад 4 тисячі позицій. Тобто всього кілька кліків можна під’єднати до магазину необхідне стороннє рішення або додати будь-яку функцію.
  • Відсутність проблем із пошуком розробника. З платформою Shopify працює така кількість фахівців та агентств, що знайти когось, хто вирішить складне унікальне завдання, доопрацює систему та надасть послугу техпідтримки, не важко.
  • Велика пропозиція цікавих шаблонів. Сервіс пропонує безліч красивих та актуальних тем для вебсайту, кожна з яких обов’язково оптимізована для максимізації обсягу продажу. Ваше завдання – вибрати дизайн, що найбільше відповідає Вашому проєкту.
  • Відсутність необхідності реєструвати хостинг. Магазин розміщується на власному хостингу Shopify. Тобто про технічні моменти та проблеми із серверним обладнанням Ви можете сміливо забути.
  • Мобільні рішення для iOS та Android. Управління бізнесом доступне зі смартфона або ноутбука у зручному форматі: обробка замовлень, актуалізація даних про товарні позиції, налаштування сайту.
  • Відсутність додаткових платежів за проведення транзакцій (за умови підключення Shopify Payments). Якщо магазин приймає оплати за замовлення через внутрішній платіжний шлюз сервісу, комісія за транзакції не стягується. Є можливість під’єднати інші системи (Stripe, PayPal та ін.).
  • Масштабованість. При збільшенні трафіку чи кількості товарних позицій система працює так само безвідмовно, як і за малих обсягів продажу.
  • Двотижневий безкоштовний тестовий період. Після його завершення всі налаштування пробної версії залишаються. Щоб продовжити працювати в Shopify, достатньо лише вибрати тариф і внести оплату.

Чи є недоліки у Shopify CMS?

Щоб наш огляд був об’єктивним, ми повинні зупинитися не лише на перевагах, але й на мінусах Shopify CMS:

  1. Ви не є власником сайту. Платформа Shopify побудована за хмарним принципом. Всі дані зберігаються на хостингу сервісу, щобільше, не до всіх файлів Ви маєте доступ. Це своєрідна оренда сайту.
  2. Наявність комісії за кожну транзакцію. Ви платите не лише абонплату, а й відсоток із угоди. Відповідно до обраного тарифу він може становити від 0,5% до 2%. Винятком є проєкти із підключеним Shopify Payments. Але в цьому випадку все одно стягується збір платіжної системи – неважливо, чи внутрішня вона, чи стороння (наприклад, для Stripe збір дорівнює 2,9% + $0,3).
  3. Платне додавання функціонала. Можливості платформи розширюються, як правило, за допомогою використання платних плагінів та додатків, а це означає, що абонплата буде більшою від заявленої. З приємного – базові та найнеобхідніші опції надаються безкоштовно.
  4. Не можна відредагувати сторінку чекауту. Щоб мати можливість змінювати сторінку оформлення замовлення, доведеться витрачати щонайменше дві тисячі доларів на місяць, оскільки така опція доступна лише на тарифі Shopify Plus. Це створює складнощі з налаштуванням додаткової аналітики та, якщо Ви працюєте на українському ринку, інтеграцію з «Новою Поштою» налаштувати не вдасться.
  5. Обмеження оптимізації швидкодії сайту. Оскільки власник магазину не має доступу до параметрів хостингу та деяких допоміжних файлів, йому досить складно впливати на швидкість завантаження сторінок.
  6. Висока можливість блокування магазину. Будь-який Shopify проєкт ризикує опинитися в лазні за порушення вимог сервісу. Заради справедливості варто зазначити, що трапляється це нечасто і зазвичай винні тому некоректні дії, пов’язані з підключенням банківської картки.
  7. Англомовна версія панелі налаштувань. Платформа адаптована переважно під іноземні ринки. Тому ні українську, ні російську мову не можна вибрати для інтерфейсу.

Тарифи на використання Shopify CMS

Тарифи на використання платформи Shopify

Якщо порівнювати Shopify CMS з аналогічними інструментами, то платформу можна віднести до цінового сегмента «вищого за середній». На вибір користувача пропонується три тарифи:

  1. Basic. Цей мінімальний тарифний план включає два облікові записи менеджерів, можливість випускати подарункові карти та додавати необмежену кількість товарних позицій. Щомісячна абонентська плата – $24, комісія – 2% від обсягу продажу.
  2. Shopify. До опцій базового тарифу додана розширена аналітика, механізм повернення користувачів, які кинули кошик без завершення покупки, і три додаткові облікові записи контент-менеджерів. Абонентська плата за місяць – $69 + 1% комісія від суми транзакцій.
  3. Advanced. Цей тарифний план включає найбільш повний функціонал. Збір аналітичної інформації та формування статистичних звітів пропонується у максимально можливому обсязі. Ви також зможете інтегрувати міжнародні послуги доставки. Щомісячна абонплата – $299, комісія – 0,5% вартості замовлень.

Важливо! Для тестування сервісу передбачено безкоштовний період, після закінчення якого слід вибрати тарифний план та регулярно його оплачувати.

Але перерахованими сумами витрати на використання Shopify найчастіше не обмежуються. Практично будь-яке розширення, зокрема можливість продавати товари в соцмережах, доступне лише платно. Зразковий розкид цін – від 100 до 400 доларів на рік.

Як працює платформа Shopify?

Згідно з інформацією, яку надає сам сервіс, на цей момент на базі Shopify працює близько 1 млн онлайн-проектів. Якщо перед Вами стоїть завдання знайти просте універсальне рішення для e-commerce бізнесу, то не сумнівайтеся – Shopify точно слід хоча б протестувати.

Цей огляд платформи Shopify допоможе Вам розібратися в її нюансах та можливостях, а також розповість, як зареєструвати свій інтернет-магазин.

Реєстрація на платформі

Реєстрація інтернет-магазину на Shopify

На першому етапі необхідно створити обліковий запис, через який Ви працюватимете в конструкторі Shopify. Щоб зрозуміти, чи підходить Вам ця система, платформа відводить 2 тижні безкоштовного пробного періоду. Протягом цього терміну користування платформою безкоштовне. Завантажте стартову сторінку та скористайтеся посиланням “Start free trial”. Після цього внесіть анкетні дані:

  • e-mail;
  • унікальне ім’я магазину.

Потім необхідно відповісти на кілька питань про сферу діяльності, наявність історії укладання угод та рівень поточних продажів Вашої компанії.

Далі вкажіть свої персональні відомості: ім’я, прізвище, адресу, індекс, номер телефону. Виходячи з даних алгоритм визначить основні параметри.

Після заповнення всіх обов’язкових полів Вас переадресують у розділ управління, де необхідно визначити, як виглядатиме сайт, та додати товарні позиції.

Робота з шаблонами

Як працювати з шаблонами в Shopify CMS

Тема за замовчуванням містить стандартні для онлайн-магазину модулі. Безліч пропонованих інструментів дозволяють без серйозних витрат часу та сил її кастомізувати. Змінити цей шаблон можна після переходу за посиланням “Visit theme store”, який розташований у розділі “Themes” меню “Online Store”. Усі варіанти згруповані у колекції.

Наданих безкоштовно тим лише десять, але і в такій кількості Ви, найімовірніше, зможете знайти щось слушне, а потім налаштувати остаточний дизайн.

Рада! У процесі пошуку потрібного шаблону зверніть увагу на структуру запропонованих варіантів. Легше її оцінювати, переглядаючи демо-контент, який згодом Ви можете видалити або замінити.

Платних тем у кілька разів більше. Їхня вартість зазвичай знаходиться в діапазоні 100-180 доларів. Такі шаблони виконані з використанням різноманітних дизайнерських прийомів, тому виглядають привабливішими.

Ви можете активувати обліковий запис відразу кількох тем і одну з них призначити основний. Змінювати шаблони можна будь-коли. Також доступне завантаження власних варіантів дизайну. Усі макети можна настроювати, змінюючи такі параметри:

  • колірну гаму;
  • друкарку;
  • становище панелі з іконками соцмереж;
  • favicon.

Будь-який модуль у шаблоні також налаштовується – додавайте зображення, змінюйте текст, робіть відступи та вирівнювання, активуйте або відключайте кнопки, вказуйте розміри елементів.

Добитися ідеального оформлення інтернет-магазину можна навіть при використанні шаблону, що завантажується за замовчуванням. Але доведеться попрацювати з програмним кодом, а для цього знадобиться знання основ мінімум HTML та CSS, а максимум JavaScript та РНР.

Як виглядає адміністративна панель Shopify?

Так виглядає панель керування каталогом. Вона використовується і для підключення вбудованого платіжного шлюзу:

Складові системи керування:

  • home – початкова сторінка, звідки можна перейти в інтерфейс вибору тарифного плану, налаштування товарних позицій, каналів збуту тощо;
  • orders – перелік замовлень, тут же формуються рахунки;
  • products – налаштування категорій та товарних позицій;
  • customers – клієнтська база;
  • analytics – звіти та аналітика;
  • marketing – просування магазину;
  • discount – модуль, у якому можна сформувати купони на знижку;
  • sales channels – налаштування каналів збуту;
  • online store – великий блок з різними параметрами: тема, розміщення постів блогу, редагування сторінок, реєстрація доменного імені, SEO-налаштування тощо;
  • apps – каталог плагінів та додатків;
  • setting – базові налаштування проєкту: платіжний шлюз, обмеження доступів, варіанти доставки та ін.

Завантажувати інформацію про товари можна як окремо для кожної позиції, так і масивом.

Магазин додатків

У магазині програм розміщуються розширення, що дозволяють наростити функціонал сайту. Щоб швидше знаходити потрібне рішення, всі варіанти згруповані за категоріями:

  • маркетинг;
  • управління залишками на складі;
  • навігація за каталогом;
  • безпека магазину та ін.

Інформація! У каталозі плагінів та програм можна знайти безкоштовні рішення. Але їх, звичайно, набагато менше, ніж платних.

Платіжні системи

Сервіс Shopify має вбудований платіжний шлюз, але він доступний не для всіх регіональних ринків. Альтернативні системи:

  • PayPal;
  • Apple Pay;
  • Google Pay.

Окрім цього, перелік містить понад десяток рішень, у тому числі банківські інструменти для зручних онлайн-платежів.

SEO налаштування в Shopify

У Shopify аспект просування сайту добре продуманий. Для цього пропонується великий перелік спеціальних інструментів. Для зручної роботи користувача всі SEO-параметри заповнюються автоматично, але є можливість їх змінити на будь-якій сторінці товарної позиції або категорії.

Окрім налаштувань URL, доступні для редагування Title, Description та Alt. Ви можете задати редирект та змінити інші налаштування, щоб підняти Ваш сайт у пошуковій видачі. Створені на базі Shopify проєкти добре індексуються пошуковими системами, що згодом формує безкоштовний трафік.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї