Огляд Shopify CMS: плюси та мінуси платформи

Огляд платформи Shopify CMS CMS
 

У цьому огляді Shopify CMS Ви познайомитеся з одним із найзатребуваніших на поточний момент інструментів для комфортної та ефективної роботи в галузі електронної комерції. Цю платформу дійсно можна назвати практично ідеальним рішенням для більшості e-commerce бізнесів.

Головні її переваги полягають у тому, що для створення сайту інтернет-магазину тут не потрібні ні спеціальні навички, ні великі запаси часу. Створення програмного коду, налаштування хостингу та його зв’язка з доменним ім’ям – ні про що таке турбуватися не доведеться.

Ознайомтеся з цим матеріалом, щоб зрозуміти, як працює Shopify, а також дізнатися про його переваги та недоліки, проаналізувати, наскільки цей сервіс підходить для Вашого бізнесу.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Що таке Shopify CMS?

Shopify – це зручна система управління вмістом сайту, що розвивається з 2004 року і призначена спеціально для онлайн-магазинів. З її допомогою величезна кількість компаній продають товари, зокрема цифрові, по всьому світу. Це одне з найбільш затребуваних на поточний момент рішень для самостійного запуску проєкту у сфері електронної комерції.

Ключовою перевагою платформи Shopify є можливість запустити онлайн-магазин, навіть не маючи досвіду програмування. А якщо Ви коли-небудь працювали з HTML або CSS, то зможете реалізувати весь величезний потенціал цього рішення.

Система дуже проста, але це зовсім не означає, що в ній немає будь-якого функціоналу, який потрібен підприємцю. Зареєструйте акаунт, щоб отримати доступ до великої кількості опцій, за допомогою яких Ви зможете керувати інтернет-магазином, налаштовувати каталог продукції, визначати вартість товарних позицій, коригувати контент, впроваджувати платіжні шлюзи, а також використовувати віджети для розширення лінійки інструментів.

Через сайти, що працюють на Shopify, можна продавати найрізноманітніші категорії продукції: від взуття, побутової техніки та інтер’єрних дизайнерських композицій до консультаційних послуг і вебінарів. Також доступна схема дропшиппінгу. Тарифна політика дає змогу підібрати варіант як для проєкту на етапі старту (мінімальна щомісячна плата – 24 долари), так і для магазину з високими оборотами і великою кількістю товарів.

Основні переваги платформи Shopify

Система має велику кількість переваг. Ви зможете в цьому переконатися, почавши з нею працювати. А поки що перерахуємо найістотніші плюси Shopify:

  • Швидкий старт проекту. Бібліотека готових блоків, доступна на платформі, їх злагоджена взаємодія і режим конструктора дають змогу швидко створювати магазини під абсолютно різні завдання.
  • Гнучка тарифна сітка. Наприклад, якщо ваша мета – реалізація товарів через соцмережі, то Вам доступний досить бюджетний тарифний план Shopify Lite всього за 9 доларів на місяць.
  • Максимально широкий функціонал. Перелік додаткових опцій, плагінів і програм включає понад 4 тисячі позицій. Тобто всього в кілька кліків можна підключити до магазину необхідне стороннє рішення або додати будь-яку функцію.
  • Відсутність проблем із пошуком розробника. З платформою Shopify працює така кількість фахівців і агентств, що знайти когось, хто розв’яже складне унікальне завдання, доопрацює систему і надасть послугу техпідтримки, не становитиме труднощів.
  • Велика пропозиція цікавих шаблонів. Сервіс пропонує безліч красивих і актуальних тем для веб-сайту, кожна з яких обов’язково оптимізована для максимізації обсягу продажів. Ваше завдання – вибрати найбільш відповідний Вашому проекту дизайн.
  • Відсутність необхідності реєструвати хостинг. Магазин розміщується на власному хостингу Shopify. Тобто про технічні моменти і проблеми з серверним обладнанням Ви можете сміливо забути.
  • Мобільні рішення для iOS і Android. Управління бізнесом доступне зі смартфона або ноутбука в зручному форматі: обробка замовлень, актуалізація даних про товарні позиції, налаштування сайту.
  • Відсутність додаткових платежів за проведення транзакцій (за умови підключення Shopify Payments). Якщо магазин приймає оплати за замовлення через внутрішній платіжний шлюз сервісу, то комісія за транзакції не стягується. Є можливість підключити інші системи (Stripe, PayPal тощо).
  • Масштабованість. При збільшенні трафіку або кількості товарних позицій система працює так само безвідмовно, як і при малих обсягах продажів.
  • Двотижневий безкоштовний тестовий період. Після його завершення, всі налаштування пробної версії залишаються. Щоб продовжити працювати в Shopify достатньо лише вибрати тариф і внести оплату.

Чи є недоліки у Shopify CMS?

Щоб наш огляд був об’єктивним, ми зобов’язані зупинитися не тільки на перевагах, а й на мінусах Shopify CMS:

  1. Ви не є власником сайту. Платформа Shopify побудована за хмарним принципом. Усі дані зберігаються на хостингу сервісу, ба більше, не до всіх файлів Ви маєте доступ. Це свого роду оренда сайту.
  2. Наявність комісії за кожну транзакцію. Ви платите не тільки абонплату, а й відсоток з угоди. Відповідно до обраного тарифу він може становити від 0,5% до 2%. Винятком є проєкти з підключеним Shopify Payments. Але в цьому випадку все одно стягується збір платіжної системи – неважливо, внутрішня вона чи стороння (наприклад, для Stripe збір дорівнює 2,9% + $0,3).
  3. Платне додавання функціоналу. Можливості платформи розширюються, як правило, за допомогою використання платних плагінів і застосунків, а це значить, що абонплата буде більшою за заявлену спочатку. Із приємного – базові та найнеобхідніші опції надаються безкоштовно.
  4. Не можна відредагувати сторінку чекаута. Щоб мати можливість змінювати сторінку оформлення замовлення, доведеться витрачати не менше двох тисяч доларів на місяць, оскільки така опція доступна тільки на тарифі Shopify Plus. Це створює складнощі з налаштуванням додаткової аналітики і, якщо Ви працюєте на українському ринку, інтеграцію з “Новою Поштою” налаштувати не вийде.
  5. Обмеження оптимізації швидкодії сайту. Оскільки у власника магазину відсутній доступ до параметрів хостингу та деяких допоміжних файлів, йому досить складно впливати на швидкість завантаження сторінок.
  6. Висока ймовірність блокування магазину. Будь-який Shopify проект ризикує опинитися в бані в разі порушення вимог сервісу. Справедливості заради варто зазначити, що трапляється це нечасто і зазвичай виною тому некоректні дії, пов’язані з підключенням банківської карти.
  7. Англомовна версія панелі налаштувань. Платформа адаптована більшою мірою під іноземні ринки. З цієї причини ні українську, ні російську мову не можна вибрати для інтерфейсу.
  8. Немає безкоштовного тарифу. Будь-який користувач, який бажає створити інтернет-магазин на цій платформі, повинен придбати платну підписку. Це може стати перешкодою для підприємців-початківців, які тільки тестують нішу або не мають достатнього бюджету на старті.
  9. Немає інтеграцій зі звичними сервісами доставки і маркетплейсами для України. Це може створити певні труднощі для магазинів, орієнтованих на локальний ринок. Власникам бізнесу доведеться шукати альтернативні рішення або платити розробникам, що потребуватиме часу та ресурсів.

Тарифи на використання Shopify CMS

Тарифи на використання платформи Shopify

Якщо порівнювати Shopify CMS з аналогічними інструментами, то платформу можна віднести до цінового сегмента “вище середнього”. На вибір користувача пропонується три тарифи:

  1. Basic. Цей мінімальний тарифний план містить два облікові записи менеджерів, можливість випускати подарункові карти і додавати необмежену кількість товарних позицій. Щомісячна абонентська плата – $24, комісія – 2% від обсягу продажів.
  2. Shopify. До опцій базового тарифу додано розширену аналітику, механізм повернення користувачів, які покинули кошик без завершення покупки, і три додаткових облікових записи контент-менеджерів. Абонентська плата на місяць – $69 + 1% комісія від суми транзакцій.
  3. Advanced. Цей тарифний план містить найповніший функціонал. Збір аналітичної інформації та формування статистичних звітів пропонується в максимально можливому обсязі. Ви також зможете інтегрувати міжнародні сервіси доставки. Щомісячна абонплата – $299, комісія – 0,5% від вартості замовлень.

Важливо! Для тестування сервісу передбачено безкоштовний період, після закінчення якого слід вибрати тарифний план і регулярно його оплачувати.

Але перерахованими сумами витрати на використання Shopify найчастіше не обмежуються. Практично будь-яке розширення, зокрема можливість продавати товари в соцмережах, доступне тільки платно. Приблизний розкид цін – від 100 до 400 доларів на рік.

Як працює платформа Shopify?

Згідно з інформацією, яку надає сам сервіс, на поточний момент на базі Shopify працює близько 1 млн онлайн-проектів. Якщо перед Вами стоїть завдання знайти просте універсальне рішення для e-commerce бізнесу, то не сумнівайтеся – Shopify точно слід хоча б протестувати.

Цей огляд платформи Shopify допоможе Вам розібратися в її нюансах і можливостях, а також розповість, як зареєструвати тут свій інтернет-магазин.

Реєстрація на платформі

Реєстрація інтернет-магазину на Shopify

На першому етапі необхідно створити обліковий запис, через який Ви працюватимете в конструкторі Shopify. Щоб зрозуміти, чи підходить Вам ця система, платформа відводить 2 тижні безкоштовного пробного періоду. Протягом цього терміну користування платформою безкоштовне. Завантажте стартову сторінку та скористайтеся посиланням “Start free trial”. Після внесіть анкетні дані:

  • e-mail;
  • унікальне ім’я магазину.

Потім необхідно відповісти на кілька запитань про сферу діяльності, наявність історії укладання угод і рівень поточних продажів Вашої компанії.

Далі вкажіть свої персональні відомості: ім’я, прізвище, адресу, індекс, телефонний номер. Виходячи з наданих даних алгоритм визначить основні параметри.

Після заповнення всіх обов’язкових полів Вас переадресують у розділ управління, де необхідно визначити, який вигляд матиме сайт, і додати товарні позиції.

Робота з шаблонами

Як працювати з шаблонами в Shopify CMS

Тема, що встановлюється за замовчуванням, містить стандартні для онлайн-магазину модулі. Безліч пропонованих інструментів дають змогу без серйозних витрат часу і сил її кастомізувати. Змінити цей шаблон можна після переходу за посиланням “Visit theme store”, яке розташоване в розділі “Themes” меню “Online Store”. Усі варіанти згруповані в колекції.

Наданих безплатно тем тільки десять, але і в такій кількості Ви, найімовірніше, зможете знайти щось підходяще, а потім налаштувати остаточний дизайн.

Порада! У процесі пошуку потрібного шаблону зверніть особливу увагу на структуру пропонованих варіантів. Найлегше її оцінювати, переглядаючи демо-контент, який згодом Ви можете видалити або замінити.

Платних тем у кілька разів більше. Їхня вартість зазвичай перебуває в діапазоні 100-180 доларів. Такі шаблони виконані з використанням різноманітних дизайнерських прийомів, тому мають привабливіший вигляд.

Ви можете активувати у своєму акаунті одразу кілька тем і одну з них призначити основною. Змінювати шаблони можна коли завгодно. Також доступне завантаження власних варіантів дизайну. Усі макети можна налаштовувати, змінюючи такі параметри:

  • колірну гаму;
  • типографіку;
  • положення панелі з іконками соцмереж;
  • favicon.

Будь-який модуль у шаблоні також налаштовується – додавайте зображення, змінюйте текст, робіть відступи і вирівнювання, активуйте або відключайте кнопки, вказуйте розміри елементів.

Домогтися ідеального оформлення інтернет-магазину можна навіть у разі використання шаблону, що завантажується за замовчуванням. Але доведеться попрацювати з програмним кодом, а для цього знадобиться знання основ мінімум HTML і CSS, а максимум JavaScript і РНР.

Який вигляд має адміністративна панель Shopify?

Так виглядає панель управління каталогом. Вона ж використовується і для підключення вбудованого платіжного шлюзу:

Адмінпанель магазину на Шопіфай

Складові системи управління:

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

  • home – початкова сторінка, звідки можна перейти в інтерфейс вибору тарифного плану, налаштування товарних позицій, каналів збуту тощо;
  • orders – перелік замовлень, тут же формуються рахунки;
  • products – налаштування категорій і товарних позицій;
  • customers – клієнтська база;
  • analytics – звіти та аналітика;
  • marketing – просування магазину;
  • discount – модуль, у якому можна сформувати купони на знижку;
  • sales channels – налаштування каналів збуту;
  • online store – великий блок зі всілякими параметрами: тема, розміщення постів блогу, редагування сторінок, реєстрація доменного імені, SEO-налаштування тощо;
  • apps – каталог плагінів і додатків;
  • setting – базові налаштування проєкту: платіжний шлюз, обмеження доступів, варіанти доставки тощо.

Завантажувати інформацію про товари можна як окремо для кожної позиції, так і масивом.

Магазин додатків

Shopify App Store

Shopify пропонує понад 8000 розширень, які дозволяють значно розширити функціональність і можливості магазину. Для зручності користувачів усі додатки згруповані за категоріями (маркетинг, управління залишками на складі, навігація каталогом, безпека та багато іншого).

Кожен додаток супроводжується детальною інформацією про його функції, сумісність і цінову політику. Крім того, користувачі можуть ознайомитися з відгуками інших продавців, які вже використовували цей додаток у своїх магазинах.

Безпека – один із головних пріоритетів Shopify. Перед тим як потрапити в Shopify App Store, кожен додаток проходить ретельну перевірку за 100 контрольними точками. Це гарантує, що жоден шкідливий або неякісний застосунок не буде допущено в App Store, що захищає інтернет-магазини користувачів від потенційних загроз.

Серед тисяч додатків тут можна знайти як платні, так і безкоштовні рішення. Звісно, безкоштовних додатків менше, ніж платних, тому потрібно враховувати додаткові витрати на розширення функціоналу під час планування бюджету. Крім того, потрібно враховувати, що деякі платні додатки вимагають щомісячної підписки, що може істотно збільшити витрати на обслуговування магазину.

Платіжні системи

Вбудований платіжний шлюз Shopify Payments дає змогу приймати оплату всіма популярними способами в 133 валютах світу. Це зручне рішення “з коробки”, яке позбавляє від необхідності підключати і налаштовувати сторонні платіжні системи, а також допомагає заощадити на комісіях за транзакції.

Однак Shopify Payments доступний не у всіх регіонах. Але це не проблема, адже Шопіфай підтримує інтеграцію з більш ніж 100 альтернативними платіжними шлюзами, на кшталт PayPal, Apple Pay, Google Pay і багатьма іншими. Це гарантує, що покупці зможуть оплачувати замовлення зручним для них способом, а Ви зможете приймати платежі практично з будь-якої точки світу.

SEO налаштування в Shopify

У Shopify аспект просування сайту добре продуманий. Для цього пропонується великий список спеціальних інструментів. Для зручної роботи користувача всі SEO-параметри заповнюються автоматично, але при цьому є можливість їх змінити на будь-якій сторінці товарної позиції або категорії.

Крім налаштування URL, доступні для редагування Title, Description і Alt. Ви можете задати редирект і змінити інші налаштування, щоб підняти Ваш сайт у пошуковій видачі. Створені на базі Shopify проекти добре індексуються пошуковими системами, що згодом формує безкоштовний трафік.

Який додатковий функціонал підтримують магазини на Shopify?

Крім базових функцій платформа пропонує безліч додаткових опцій, що значно розширюють можливості магазину. Серед найбільш корисного інструментарію платформи:

Інтеграція дропшиппінгу

Додатки дропшипінгових платформ

Працюючи за цією схемою, Ви можете не зберігати товари у себе на складі, а просто приймати замовлення, і, потім передавати їх постачальнику, який відправляє товар безпосередньо покупцеві. Ваше завдання – налаштувати рекламу, залучати клієнтів і обробляти замовлення. При цьому не потрібно вкладати гроші в закупівлю товарів, поки Ви не отримаєте оплачене замовлення.

У магазині Shopify App Store доступні додатки для синхронізації з AliExpress, Syncee, Zendrop, Trendsi, EPROLO і ще майже 470 іншими платформами. Вони легко інтегруються з магазином у кілька кліків і дають доступ до величезних баз продукції від перевірених постачальників.

Вбудована CRM-система

Вам не потрібно шукати і налаштовувати додаткове рішення, адже своя CRM-система вже вбудована в Шопіфай. Вона дає можливість сегментувати аудиторію за різними параметрами (наприклад, за сумою покупок або давністю останнього замовлення), відстежувати всю історію взаємодії з кожним клієнтом, налаштовувати персоналізовані розсилки та пропозиції для різних груп покупців.

Інструмент для відновлення покинутих кошиків

Відновлення покинутих кошиків

З його допомогою є можливість автоматично надсилати листи клієнтам, які поклали товари в кошик, але не завершили покупку. У цих листах можна запропонувати знижку або бонус, щоб мотивувати людину повернутися. Причому Ви можете налаштовувати різні пропозиції залежно від поведінки користувача:

  1. Якщо людина просто переглядала каталог, але нічого не додала до кошика, їй можна надіслати рекомендацію зі схожими товарами.
  2. Якщо продукт було додано до кошика, але покупку не розпочато – запропонувати невелику знижку на перше замовлення.
  3. Якщо користувач почав оформляти замовлення, але кинув кошик на одному з кроків – нагадати про незавершену покупку і запропонувати, наприклад, безкоштовну доставку.

При цьому функція відновлення покинутих кошиків коштує всього $5 на місяць. Для порівняння, у Squarespace аналогічний функціонал доступний за $65/міс., а в BigCommerce – за $105/міс.

Можливість редагувати вихідний код

Ви можете редагувати вихідний код будь-якої теми, додаючи власні CSS-стилі та HTML-розмітку. Таким чином можна повністю контролювати зовнішній вигляд усіх елементів на сайті – змінити кольори, шрифти, відступи, додати нові блоки.

Звичайно, для глибокого втручання в дизайн може знадобитися допомога програміста. Але навіть базові знання HTML/CSS відкривають величезний простір для кастомізації, недоступний у більшості інших конструкторів. А отже, магазин буде виділятися на тлі конкурентів і повністю відповідатиме фірмовому стилю.

Shopify POS

Point of Sale у Шопіфай

Спеціальне рішення Shopify Point of Sale доступне на всіх тарифах і дає змогу вести єдину базу продукції та продавати її одночасно через сайт і в роздрібних магазинах. Для роботи з POS знадобиться додаткове обладнання:

  • Сканер штрих-кодів;
  • Кард-рідер;
  • Принтер чеків;
  • Планшет або смартфон із застосунком Shopify POS.

До речі, замість окремого сканера і рідера можна використовувати звичайний смартфон з іншим додатком – Shopify Go. Він перетворює телефон на повноцінний POS-термінал.

Вся інформація про продукцію і замовлення з онлайн і офлайн точок буде автоматично синхронізуватися, а Ви зможете керувати всім з єдиного інтерфейсу, бачити зведену аналітику продажів, наявність на складі тощо.

Shop Pay

Це ще один корисний інструмент для поліпшення досвіду користувачів і підвищення конверсії. Він дає змогу клієнтам зберігати свої дані (email, платіжні реквізити, адресу доставки) і швидше оформляти повторні замовлення. Їм більше не потрібно заново вводити всю інформацію – система підставить її автоматично. Один клік – і замовлення оформлено!

За дослідженнями самого Шопіфай, при використанні Shop Pay швидкість оформлення заявки в середньому в 1,72 раза вища в порівнянні зі звичайним чекаутом. Тобто майже в 2 рази більше відвідувачів доходять до покупки, якщо у них є можливість зробити це в один клік.

Shopify Fulfillment Network

Якщо Ви плануєте масштабувати свій бізнес на ринку США, варто звернути увагу на цей сервіс. Це власна мережа фулфілмент-центрів Shopify, розташованих на території Штатів. Ви можете зберігати свої товари на цих складах, а Shopify буде сам обробляти вхідні замовлення:

  • Комплектувати їх з найближчого до покупця складу, щоб скоротити термін доставки;
  • Упаковувати товари в брендовані коробки;
  • Передавати посилки в кур’єрські служби.

Вам залишається тільки відправляти товари на склади SFN у міру необхідності і, звичайно, залучати замовників. Усі рутинні завдання з обробки заявок платформа візьме на себе.

Це чудове рішення для тих, хто не хоче самостійно займатися логістикою і доставкою. З SFN американські клієнти отримуватимуть замовлення максимально швидко, а у Вас звільниться час на більш важливі завдання з розвитку бізнесу.

Вбудований чат Inbox

Онлайн-чат Inbox

Він дає змогу спілкуватися з покупцями в реальному часі прямо на сайті. Причому робити це можна безкоштовно і з будь-якого пристрою – хоч з комп’ютера, хоч зі смартфона. Inbox дає масу можливостей для підвищення якості обслуговування і збільшення продажів:

  1. Оператор бачить вміст кошика покупця під час чату. Так можна дати персональні рекомендації, відповісти на запитання щодо конкретних продуктів, допомогти з вибором.
  2. У чаті можна надсилати клієнтам індивідуальні промокоди та знижки. Наприклад, якщо людина сумнівається, чи потрібно оформляти замовлення, персональна знижка може стати вирішальним аргументом на користь покупки.
  3. Система автоматично визначає діалоги, які з високою ймовірністю приведуть до продажу. Тож менеджер знатиме, кому краще приділити особливу увагу.
  4. Щоб прискорити відповіді на типові запитання, можна використовувати заготовлені шаблони. Не потрібно щоразу друкувати одне й те саме – виберіть відповідний варіант зі списку й адаптуйте його під конкретний запит.
  5. Inbox вміє автоматично надсилати клієнтам повідомлення про статус замовлення. Вони бачитимуть, що їхню заявку прийнято в обробку, передано в службу доставки тощо. Це позбавить від зайвих запитань у чаті.
  6. Налаштуйте автоматичне привітання, щоб зустрічати кожного відвідувача, який заходить у чат. Навіть якщо всі оператори зайняті, людина знатиме, що її запит отримано і їй скоро дадуть відповідь.

Крім того, тут є зручна аналітика. Ви зможете відстежувати основні метрики роботи чату – кількість діалогів, середній час відповіді і навіть рівень задоволеності замовників. Це допоможе оцінити ефективність операторів і внести необхідні поліпшення.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї