- Що вважається неприпустимим контентом для реклами в Google Adwords?
- Заборонені теми в Google Ads
- Небезпечні для життя товари та послуги
- Підробки
- Сумнівний і шокуючий контент
- Шахрайська діяльність
- Збір коштів
- Безкоштовна продукція
- Продаж квитків на заходи
- «Чорний» маркетинг
- Неофіційні сервісні центри
- Введення в оману
- Який контент не можна рекламувати в Google Ads без додаткових дозволів?
- Алкоголь
- Контент еротичного характеру
- Авторське право
- Охорона здоров’я та медикаменти
- Реклама медичних послуг в ЄС
- Азартні ігри
- Фінансові операції
- Політика
- Яких рекламодавців блокують у Google Рекламі?
Google Ads — одна з найпопулярніших і найефективніших платформ інтернет-реклами у світі. Вона надає бізнесу чудові можливості для просування, залучення нових клієнтів і збільшення продажів. Щоправда, щоб забезпечити високу якість реклами та захистити інтереси інтернет-користувачів, Google встановив обмежувальні правила щодо допустимого контенту.
Перш ніж запускати кампанію на платформі Google Ads, Вам потрібно уважно вивчити її політику і переконатися, що Ваш контент, як для реклами, так і на веб-сайті, повністю відповідає всім вимогам. Недотримання цих умов призведе до серйозних наслідків — від відмови в розміщенні оголошень до повного блокування Вашого рекламного облікового запису.
Сьогодні ми детально розберемо заборонені теми Google Ads і дамо корисні рекомендації, які допоможуть Вам успішно пройти модерацію і уникнути можливих проблем.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Що вважається неприпустимим контентом для реклами в Google Adwords?
Google поділяє весь рекламний контент на три категорії:
- Повністю дозволений. Товари, просування яких не отримує жодних обмежень.
- Обмежений. Продукція, рекламувати яку можливо, але доведеться дотримуватися певних умов залежно від регіону.
- Повністю заборонений. Сюди відноситься контент, який не можна рекламувати в Google Ads за жодних обставин.
Обмеження зазвичай прямо залежать від законодавства конкретних країн і регіонів. Сервіс Google Ads намагається приділяти максимум уваги місцевим правовим нормам, тому можливості для маркетингу можуть відрізнятися залежно від Вашої ЦА.
Важливо! Політика Google Ads щодо допустимого контенту постійно оновлюється, тому регулярно переглядайте актуальну інформацію в довідковому центрі. Якщо у Вас виникають сумніви щодо своєї кампанії, краще перестрахуватися і попередньо проконсультуватися зі службою підтримки.
Заборонені теми в Google Ads
Розглянемо основні групи товарів і послуг, які Google забороняє рекламувати. Знаючи ці умови, Ви зможете підібрати ідеальну тематику своїх рекламних повідомлень і забезпечити їх успішне проходження перевірки.
Небезпечні для життя товари та послуги
В першу чергу обмеження накладаються на речі, здатні завдати шкоди здоров’ю або життю людини. До цієї категорії відноситься широкий спектр продуктів. Якщо Ваш бізнес пов’язаний з виробництвом або продажем потенційно небезпечних речей, будьте готові до того, що потрапите під заборону Google. Тут не грає ролі, чи дозволена Ваша діяльність законодавством конкретної держави.
Наприклад, в Україні можна легально продавати зброю, проте розміщувати її рекламу ― ні. При цьому в деяких штатах США, наприклад Техасі або Флориді, реклама зброї дозволена.
Окремо варто згадати засоби самооборони. Навіть якщо мова йде про легальні та відносно безпечні продукти, до яких можна віднести перцеві балончики або електрошокери, їх реклама все одно буде відхилена модераторами Google.
Крім зброї, під забороною знаходяться вибухові речовини, піротехніка, інструкції з виготовлення вибухівки та боєприпасів. Також не можна просувати наркотики (включаючи рекреаційні), пристрої для їх вживання та будь-яку продукцію, пов’язану з курінням — електронні сигарети, вейпи, кальяни тощо.
Підробки
Google серйозно ставиться до проблеми контрафактної продукції та вживає заходів, щоб захистити звичайних покупців від підробок. Реклама товарів, що імітують відомі бренди або вводять покупців в оману, суворо заборонена.
Незалежно від типу товару, що просувається, щоб успішно пройти модерацію, уникайте використання слів «підроблений», «репліка», «імітація» та подібних формулювань в описі продуктів. Якщо таку рекламу якимось чином пропустять, це буде порушенням правил, яке може мати серйозні наслідки для Вашого облікового запису.
Сумнівний і шокуючий контент
Під заборону потрапляє контент, який може викликати у людей негативні емоції або шокувати. Сюди відноситься нецензурна лексика, шокуючі фото та відео, а також будь-які матеріали, що пропагують дискримінацію, насильство, ненависть та інші подібні теми.
Не намагайтеся просувати свій бізнес, викликаючи у аудиторії негативні емоції. Google і пов’язані з ним сервіси вміють розпізнавати такий контент. Навіть якщо сумнівне повідомлення спочатку пройде модерацію, рано чи пізно воно буде відхилено, особливо якщо на нього надійдуть скарги. Сюди також відносяться матеріали, що розпалюють ненависть або дискримінують будь-які суспільні групи.
І, звичайно, заблокованими можуть виявитися оголошення, що ведуть на сторінки з великою кількістю дратівливих і відволікаючих від основного контенту елементів. Мова про спливаючі вікна, різкі анімації в гіф і відео, а також непотрібну фонову музику.
Шахрайська діяльність
Неприпустима реклама програмного забезпечення для злому та інструкцій щодо його застосування. Також під забороною знаходяться системи для нечесного поліпшення цифрових показників, наприклад, накрутки трафіку, кліків, переглядів, лайків.
Google виступає проти компаній, що просувають підроблені документи, навіть якщо мова йде про освітню сферу. Написання дипломів та інших робіт для студентів формально заборонено рекламувати в Google, хоча на практиці деякі подібні оголошення прослизають у видачу.
Тут вже береться до уваги навіть цільова сторінка. Вона не повинна вводити відвідувачів в оману, змушувати їх поводитися вигідним для рекламодавця чином або зовсім зберігати їх особисті дані без надання чіткої інформації про рекламовану пропозицію.
Оголошення не можуть містити посилання на шкідливе ПЗ. При цьому не можна маскувати реальну адресу сторінки. Якщо адреса буде вести на завантаження файлів або сторінки з надмірною кількістю реклами на шкоду корисному контенту ― неминуча відмова в публікації оголошення.
Сюди також відносяться веб-ресурси, що стягують плату за продукцію, яку споживач повинен отримати безкоштовно. Це може бути подання заяви до університету, оформлення державних документів та багато іншого.
Також будьте обережні при роботі з екстрасенсами, ворожилами, магами. В Україні така діяльність вважається шахрайською, хоча в США та деяких інших країнах її просування дозволено.
Збір коштів
Некомерційні організації, які не звільнені від сплати податків, не мають права збирати грошові пожертви через рекламу в цій системі. Таким чином, якщо Ваша некомерційна компанія не має податкових пільг, Ви не зможете запустити кампанію для залучення пожертв.
Однак якщо Ваша організація звільнена від податків і може довести відповідний статус, Ви можете збирати кошти за умови дотримання всіх інших вимог платформи.
Безкоштовна продукція
Тут мається на увазі реклама безкоштовного програмного забезпечення для комп’ютерів і ноутбуків. За загальним правилом, такі оголошення не допускаються до показу. Однак є виняток ― якщо замість прямого посилання на завантаження файлу на цільовій сторінці присутнє посилання на сайт офіційного дистриб’ютора, реклама може бути схвалена.
Продаж квитків на заходи
Серйозні вимоги висуваються і до продажу квитків на заходи. Якщо Ваша компанія не має спеціального сертифіката Google, Ви не зможете просувати свій ресурс.
Отримання сертифіката — процес досить складний і трудомісткий. Google ретельно перевіряє кожного претендента, щоб гарантувати користувачам безпеку і надійність при купівлі квитків онлайн.
«Чорний» маркетинг
Його не можна назвати повноцінно шахрайським, проте він має схожість. Суть у спробах обійти обмеження платформи різними методами. Наприклад, «чорним» маркетингом можна назвати приховування або спотворення інформації про компанію та її продукти. Всі дані, зазначені на сайті рекламодавця, повинні повністю збігатися з інформацією в кабінеті.
Під забороною також знаходяться спроби видати себе за іншу особу або організацію, приховування інформації про країну походження. Не можна розміщувати політичну рекламу в країні, з якою у Вас немає реального зв’язку.
Найпростіша «чорна» практика, з якою бореться Google, — це демонстрація однакових або максимально схожих між собою рекламних повідомлень одній і тій самій аудиторії з декількох акаунтів.
Неофіційні сервісні центри
З 2017 року Google бере участь у програмі захисту прав офіційних виробників техніки. Хоча публічної інформації про цю ініціативу вкрай мало, її суть зводиться до обмеження рекламних можливостей для неофіційних сервісних центрів і вторинного ринку електроніки.
Оскільки боротися з перепродажем вживаної техніки практично неможливо, основний тиск чиниться на незалежні сервіс-центри. Google Ads може відхиляти або блокувати рекламу таких компаній, тим самим ускладнюючи їм залучення клієнтів.
Введення в оману
Щоб уникнути проблем з модерацією, важливо надавати повну та достовірну інформацію про Ваш бізнес. Перш за все, переконайтеся, що на сайті є всі необхідні розділи:
- Сторінка «Контакти» з актуальними даними для зв’язку;
- Розділ про оплату та доставку, де детально описані всі доступні способи оплати та умови доставки;
- Інформація про гарантії та умови повернення;
- Політика конфіденційності, що роз’яснює, як Ви обробляєте особисті дані клієнтів;
- Всі необхідні документи — ліцензії, сертифікати, дозволи (якщо Ваша діяльність вимагає ліцензування);
- Коректні реквізити ФОП або юридичної особи.
Крім того, Google негативно ставиться до реклами, яка обіцяє блискавичний результат — наприклад, швидке схуднення, миттєве збагачення або кардинальне поліпшення життя за пару днів. Подібні заяви будуть розцінені системою як навмисне введення аудиторії в оману.
Будьте чесними зі своєю аудиторією. Це не тільки допоможе уникнути санкцій з боку Google Ads, але й підвищить лояльність клієнтів до Вашого бренду. Адже довіра — ключовий фактор у побудові довгострокових відносин із покупцями.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Який контент не можна рекламувати в Google Ads без додаткових дозволів?
Хоча Google Ads і прагне забезпечити максимально широкі маркетингові можливості, деякі види контенту вимагають особливого підходу та додаткових дозволів. Йдеться про цілком нешкідливі, але специфічні речі, просування яких може регулюватися законами конкретної країни або місцевими культурними особливостями.
Алкоголь
Google дозволяє просувати алкогольні напої в Україні як у медійних, так і в товарних оголошеннях. Однак важливо враховувати низку особливостей і вимог до змісту реклами.
Перш за все, не можна позиціонувати алкоголь як продукт для стимуляції або заспокоєння, перебільшувати його користь або взагалі робити невиправдані заяви про його властивості. Наприклад, фрази на кшталт «Наше вино допоможе Вам розслабитися після важкого дня» або «Горілка X зробить Вашу вечірку незабутньою» є неприпустимими.
Пам’ятайте і про обов’язковий напис про шкоду надмірного вживання алкоголю. Він повинен займати не менше 15% площі зображення, що використовується в рекламі, бути виконаний чорним шрифтом на білому тлі і чітко читатися. При цьому саму рекламу необхідно «ховати» від неповнолітніх ― при налаштуванні кампанії обов’язково виключіть їх зі своєї цільової аудиторії за віком.
Якщо плануєте просувати алкоголь за кордоном ― переконайтеся, що обрані Вами країни це дозволяють, і вивчіть місцеві нюанси. Наприклад, у Франції можна просто розповідати про алкогольні бренди, але без посилань на онлайн-продаж.
І в самих оголошеннях, і на цільових сторінках неприпустимо показувати вживання алкоголю за кермом, в екстремальних умовах, у вигляді змагань «хто більше вип’є». Будь-які візуальні або текстові натяки на зловживання спиртним — прямий шлях до блокування.
Контент еротичного характеру
Нехай політика щодо еротичного контенту тут досить сувора, деякі товари «для дорослих» як і раніше можна просувати в пошуковій мережі та Google Покупках. Правда, з низкою обмежень.
Допустима реклама сервісів знайомств та магазинів інтимних аксесуарів за умови, що на цільових сторінках немає відвертих фотографій сексуальної активності або оголеної натури без цензури.
Показ оголошень еротичного характеру залежить від віку ЦА, місцевого законодавства та пошукових запитів. Наприклад, продукцію з секс-шопу можна просувати виключно за ключовими фразами в точній відповідності, на кшталт «купити вібратор».
У свою чергу, показ подібного контенту за нерелевантними запитами — пряме прохання до Google заблокувати Ваш обліковий запис. Скажімо, за фразою «курси сексолога» просувати інтим-товари неприпустимо — це буде розцінено як порушення. Повна заборона незалежно від країни в категорії «для дорослих» поширюється тільки на проституцію та онлайн-платформи на кшталт OnlyFans.
Авторське право
Неприпустимо просувати будь-що, якщо у Вас немає відповідної ліцензії від правовласника. Також забороняється використовувати чужі найменування, логотипи, тексти, зображення та інші матеріали, захищені авторським правом.
На жаль, не всі рекламодавці усвідомлюють серйозність наслідків порушення інтелектуальної власності. І хоча в Україні діє закон «Про авторське право і суміжні права», є ті, хто через незнання або навмисно використовує чужий контент у своїх кампаніях.
Охорона здоров’я та медикаменти
Реклама медичних препаратів також вимагає ретельної підготовки. Перш за все, важливо розуміти, що просування ліків дозволено тільки виробникам, які мають спеціальний сертифікат від Google. У свою чергу, реклама через онлайн-аптеки, хоч і здається зручним рішенням, в Україні знаходиться під забороною.
Система суворо стежить, щоб в оголошеннях не згадувалися заборонені речовини. Тому деякі клініки, наприклад, естетичної медицини можуть зіткнутися з блокуванням, особливо, коли на їхньому сайті зустрічаються назви препаратів типу «ботокс» або «диспорт».
Крім того, в нашій країні не допускається поширення контрацепції, абортів, допінгу та нетрадиційної медицини. Обмеження діють, зокрема, щодо препаратів і методів оздоровлення без схвалення Міністерства охорони здоров’я.
Загальні правила забороняють просування безрецептурних і не дозволених ліків, БАДів, засобів для схуднення і препаратів, що містять деякі речовини (наприклад, ефедрин або анаболічні стероїди). Також під забороною медикаменти з назвами, що співзвучні найменуванням заборонених речовин.
Щоб успішно просувати дозволену фармацевтичну продукцію, потрібно надати максимум інформації про неї:
- Повний звіт про продукт;
- Рекомендацію уважно вивчити інструкцію;
- Нагадування про консультацію з фахівцем;
- Попередження про шкоду самолікування (15% площі оголошення, як і у випадку з алкоголем).
Що стосується реклами канабісу ― вона дозволена лише в деяких штатах США. При цьому просування консультацій лікаря для отримання рецепта допускається практично повсюдно. Однак виробники часто вказують, що не здійснюють доставку в певні штати.
Реклама медичних послуг в ЄС
Крім самих країн, сертифікацій та правил Google, на просування медичних послуг в Євросоюзі впливають два важливі регламенти:
AVMSD
Audiovisual Media Services Directive — директива Євросоюзу, що регулює аудіовізуальні послуги на території Європи, включаючи телепередачі, відео, аудіо та інший аудіовізуальний медіаконтент. AVMSD існує з метою захисту прав споживачів та забезпечення відповідності реклами законодавству ЄС.
Директива встановлює обмеження щодо обсягу та типів маркетингових матеріалів, які можуть демонструватися на аудіовізуальних майданчиках. Наприклад, AVMSD здатна обмежити просування медичних послуг у певні години. Крім того, директива вимагає дотримання етичних норм — заклики до розбрату або дискримінації за расовою, гендерною, релігійною або національною ознакою будуть причинами для блокування.
GDPR
General Data Protection Regulation ― важлива частина Євросоюзу, що діє з 2018 року. Мета цього документа — надати громадянам ЄС контроль над своїми персональними даними, забезпечити їх захист, а також уніфікувати збір, обробку та передачу такої інформації.
GDPR застосовується до всіх організацій, які збирають і обробляють дані громадян ЄС, незалежно від місця їх розташування. Це означає, що якщо Ви плануєте проводити кампанії медичних послуг, орієнтовані на європейську аудиторію, Вам доведеться дотримуватися вимог Регламенту.
Відповідно до GDPR, під час збору персональних даних, включаючи інформацію про здоров’я, Ви повинні отримати явну згоду користувача на обробку цих даних у рекламних цілях. Крім того, важливо забезпечити надійний захист усієї зібраної інформації від несанкціонованого доступу або витоку.
Азартні ігри
В Україні діє заборона на азартні ігри та все, що з ними пов’язано. Також не можна поширювати промокоди для гральних ресурсів і взагалі будь-які майданчики, де є ігри на реальні гроші або згадки про них.
Однак важливо розуміти, що в деяких країнах просування казино та інших азартних розваг дозволено. Тому, якщо Ви плануєте запускати маркетингову кампанію для зарубіжної аудиторії, насамперед переконайтеся, що це не суперечить правовим нормам обраної держави.
Фінансові операції
Сюди відносяться пропозиції, пов’язані з управлінням грошовими коштами, інвестиціями та подібні. Консультанти з фінансів, банківські та небанківські установи повинні неухильно дотримуватися правил на майданчику. Це ж стосується компаній, що займаються криптовалютою та інвестиціями.
Нехай у США реклама фінансових продуктів в цілому дозволена, Вам потрібно надати Google всі ліцензії та дозволи, що підтверджують право на надання відповідних послуг. Без цих документів просування фінансових пропозицій буде неможливим.
Політика
Політична реклама повинна повністю відповідати законодавству країни про проведення виборів. Дуже важливо уважно відстежувати періоди, встановлені державою, коли політична реклама заборонена. У цей час доведеться призупиняти покази рекламних повідомлень у політичній сфері. Це обов’язково для всіх рекламодавців, без винятків.
Щоб виявляти спроби отримати вигоду з подібних резонансних подій, Google застосовує поєднання автоматизованої та ручної перевірки. Саме тому оголошення з заголовками про війну в нашій країні або заклики до дії, що намагаються викликати почуття провини за різного роду лиха, будуть заблоковані системою.
Яких рекламодавців блокують у Google Рекламі?
Крім ретельного контролю контенту, який не можна рекламувати в Google Ads, система також звертає увагу на Вашу репутацію. Якщо Ви не встигли завоювати довіру аудиторії та системи або втратили її, Ваші покази будуть обмежені. Це зроблено для запобігання негативного досвіду взаємодії з рекламними оголошеннями та підвищення довіри до Google як рекламної платформи.
Щоб Ваші оголошення показувалися без обмежень, важливо заслужити «схвалення» Google. Його присвоюють на основі таких факторів:
- Атрибути та вік облікового запису;
- Дії користувачів та їхні звіти;
- Використовувані маркетингові формати;
- Історію дотримання та порушення правил;
- Особливості Вашої галузі;
- Наявність підтвердженої особи.
Заслуживши довіру системи, Ви зможете легше отримувати дозволи на покази навіть у категоріях з обмеженнями. Тому з перших днів роботи неухильно дотримуйтесь усіх вимог сервісу, щоб формувати бездоганну репутацію.
Однак навіть у сумлінних рекламодавців іноді трапляються блокування. Зазвичай це відбувається при порушенні відразу безлічі правил або спробах просувати неприпустимий контент в рекламі Google Adwords.
Якщо Ви переконані, що Ваша торгова пропозиція повністю відповідає вимогам, але оголошення не відображаються — надішліть заявку на перегляд. Коли блокування затягується, можна запросити повернення грошових коштів, звернувшись до служби підтримки по телефону.
Іноді складно однозначно визначити, чи пройде оголошення модерацію, адже Умови використання регулярно змінюються і не завжди є гранично конкретними. Для нових товарів рекомендуємо використовувати окремий обліковий запис. Це допоможе уникнути ризику для основного кабінету з хорошою історією та діючими кампаніями.