Як створити товарний фід для Google Shopping?

Як завантажити фід у Google Merchant Center? Google Shopping

Якщо Ви власник бізнесу, створення інтернет-магазину – лише перший крок на шляху до успіху. Щоб залучити покупців та збільшити продаж, потрібно ефективно просувати бізнес на комерційних майданчиках. Один із найпотужніших способів на сьогодні – Google Merchant Center, що дозволяє демонструвати товарну рекламу у пошуковій видачі Гугла та на його партнерських майданчиках.

Щоб почати користуватися перевагами інструменту, Вам потрібно буде сформувати та налаштувати товарний фід. Для багатьох власників онлайн-магазинів, особливо тих, хто вирішив самостійно займатися налаштуванням рекламних кампаній, це завдання може здатися заплутаним та незрозумілим.

Хороша новина полягає в тому, що більшість сучасних CMS вже мають вбудований функціонал для генерації фіда з подальшим розвантаженням. Це значно спрощує завдання, дозволяючи налаштовувати та редагувати інформацію, включати та вимикати необхідні категорії та навіть окремі товари.

У цій статті розберемося з тим, як створити фід для Google Merchant Center самостійно і що для цього потрібно.

Настройка фида google merchant center на хорошоп 2023| 2 языковых версии фида Яна ЛяшенкоНастройка фида google merchant center на хорошоп 2023| 2 языковых версии фида Яна Ляшенко
 

Що таке фід для Google Merchant Center?

Товарний фід для Google Merchant Center — це структурований документ, який містить відомості про товари, які Ви плануєте рекламувати за допомогою платформи. Це своєрідний товарний каталог, де по кожній позиції міститься назва, докладні характеристики, вартість, посилання на відповідну сторінку на сайті, фотографію, а також колір, габарити, матеріал тощо.

Завдяки цій інформації, алгоритми системи можуть показувати товарні оголошення користувачам, які вводять у рядок пошуку відповідні запити. Хоча сам фід не видно відвідувачам, він відіграє суттєву роль у тому, як продукція представлена в результатах пошуку — які саме елементи вони побачать тощо.

Додаємо фід з товарами в Merchant Center

Такий формат дуже зручний для потенційних клієнтів магазину, дозволяючи їм порівняти ціну на продукцію, що їх цікавить, у різних інтернет-магазинах, не відкриваючи великої кількості вкладок у браузері.

Існує два типи товарних фідів:

  1. Основний. Містить всі необхідні відомості про наповнення магазину (асортимент, ціни, фотографії) та є основою для його просування.
  2. Додатковий. Використовується для оперативного внесення змін та вирішення подібних дрібних завдань. Наприклад, якщо потрібно часто змінювати ціни на товари або додавати нові позиції в каталог, Ви можете зробити це за допомогою додаткового фіда без зупинки рекламної кампанії.

У чому переваги використання фіда з товарами?

  • Автоматичне створення оголошень. Вам не потрібно буде вручну створювати креативи. Система сформує їх, ґрунтуючись на даних із фіда, без Вашої участі. Особливо це актуально для компаній із широким асортиментом, у каталозі яких представлені тисячі позицій.
  • Зручне додавання додаткових характеристик. Всі дані тягнуться із сайту за наявності відповідних налаштувань у CMS. Тому, якщо контент-менеджер заповнить поля, що бракують, вони при оновленні підтягнуться в рекламу.
  • Можна використовувати для динамічного ремаркетингу. Фід GMC підійде практично для будь-яких РК від Гугла, в тому числі й для динамічного ремаркетингу, що дозволяє демонструвати свої пропозиції тим відвідувачам, які раніше взаємодіяли з сайтом, але нічого не купили.
  • Можливість сегментації. Інструмент дає можливість розділити асортименти на групи за вартістю, категорією, сезонністю і т.д. Завдяки цьому можна застосовувати диференційовані стратегії просування. Наприклад, можна призначити вищі ставки для популярних або високомаржинальних продуктів і знизити їх для менш прибуткових категорій.
  • Автоматична актуалізація наявності та вартості. Якщо Ви часто змінюєте прайси на сайті або будь-які товарні позиції закінчуються на складі, то система внесе відповідні зміни в автоматичному режимі. Це заощаджує час і гарантує, що потенційні замовники завжди бачитимуть актуальні відомості.

Які формати фіда підтримує Мерчант Центр?

Ви можете створити фід для Мерчант Центр у текстовому вигляді – цей варіант більше підійде для невеликого каталогу, оскільки він менш зручний і в ньому легко заплутатися під час наступного редагування. Але найпопулярніший формат – XML. Про різницю між ними поговоримо далі.

Текстовий фід

є структурованим текстовим документом. Для його створення зазвичай використовують Microsoft Excel або Google Sheets. Для поділу рядків між собою застосовується табуляція. Це один з основних недоліків такого фіда. Погляньте самі, чи зручно Вам редагувати такий файл на 10000 рядків:

 Текстовий фід

При необхідності форматування великих масивів зданими помилки є неминучими — Ви можете пропустити роздільник або, навпаки, поставити зайвий, що може призвести до помилки під час завантаження або неправильної інтерпретації вмісту.

XML-фід

XML-файли багато в чому нагадують верстку вебсторінок на HTML, тому їх редагування не викликає труднощів у тих, хто знайомий з такою розміткою. Кожен елемент міститься між тегами, що відкривають і закривають, що визначають його тип і призначення.

Фід даних у форматі XML

Для роботи з XML-фідами можна використовувати як звичайний “Блокнот” для Windows, так і специфічні інструменти, на зразок “Notepad++” або “Sublime Text”. При цьому, для редагування таких файлів потрібно трохи розуміти структуру XML і дотримуватися синтаксичних правил, тому якщо у Вас релевантний досвід відсутній — краще заплатити фахівцю.

Для подальшого завантаження в Google Merchant Center, можна зберегти фід у XML-форматі або заархівувати його, якщо файл вийде занадто великим. Це допоможе зменшити обсяг документа та прискорити обробку. Система підтримує розширення .gz, .zip та .bz2 для архівів.

При цьому потрібно враховувати й встановлені обмеження. До архіву можна помістити лише один об’єкт. Крім того, максимально допустимий розмір фіда при завантаженні через Мерчант Центр становить 200 МБ, а через FTP, SFTP або API – 4 ГБ.

Які вимоги Google висуває до товарних фідів?

  1. Можна розміщувати лише ті позиції, які реально наявні в магазині. Не дозволяється додавати партнерські посилання або продукти, яких немає на складі.
  2. Під час створення заголовків не можна використовувати Caps Lock. Опис повністю великими літерами також буде відхилено системою. Використовуйте їх лише там, де це доречно та відповідає правилам граматики.
  3. Вказуйте лише прямі посилання на вебсторінки, де користувачі можуть ознайомитися з пропозицією та здійснити покупку. При створенні фіда не допускається використання URL-категорій або розділів сайту.
  4. Тексти оголошень повинні бути написані офіційною мовою країни, де буде відображатися реклама. Для України дозволена російська мова на додаток до української.
  5. Ціни також потрібно вказувати в грошовій одиниці країни, де буде демонструватися реклама, щоб не вводити замовника в оману при перерахуванні курсів валют.

Які атрибути є обов’язковими для створення фіда даних?

Щоб створити товарний фід для Google Merchant Center, у нього обов’язково потрібно включити такі поля:

  • Ідентифікатор (ID). Кожному товару потрібно надати унікальний ідентифікатор у числовому або текстовому форматі.
  • Заголовок (title). Він має бути інформативним, точно описувати продукт і включати ключові слова, якими користувачі шукатимуть подібні пропозиції. Постарайтеся зробити його привабливим та унікальним, щоб виділитися серед конкурентів.
  • Опис (description). Сервіс використовує його для визначення релевантності Вашого оголошення до пошукових запитів клієнтів. Тому дуже важливо, щоб цей елемент був релевантним та включав тематичні ключові фрази.
  • Посилання (link). Вона повинна вести безпосередньо на картку товару, а не на категорію, а URL має віддавати відповідь сервера 200, щоб система змогла обробити фід без помилок.
  • Фотографія (image_link). Додайте посилання на якісне фото, яке демонструє зовнішній вигляд та особливості виробу.
  • Наявність (availability). Цей параметр може мати значення «в наявності», «під замовлення» та «немає». Обов’язково переконайтеся, що наявність у магазині та у фіді збігаються, інакше модератори можуть відхилити файл, оскільки розбіжність даних вводить користувача в оману.
  • Ціна (price). Вартість у фіді повинна включати всі податки та збори та збігатися з фактичним значенням на сайті.
  • Доставка (shipping). Вкажіть країни, в які Ви здійснюєте доставку, терміни отримання замовлення, а також порахуйте приблизну вартість транспортних послуг.
  • Бренд (brand). Тут потрібно заповнити назву виробника товару. Цю інформацію використовує Google Shopping для формування торгових оголошень
  • Це унікальний міжнародний ідентифікатор. Він обов’язковий, якщо Ви продаєте продукцію більшості відомих брендів. Однак його може не мати у виробах власного виробництва, антикваріату, книг або деяких видів запчастин.
  • Manufacturer Part Number — це унікальний ідентифікатор деталі, наданий виробником.

Без перелічених вище параметрів рекламу запустити не вдасться. Єдиний виняток — це три останні атрибути. Вони хоч і вважаються обов’язковими, але, по-перше, не кожен продукт має свій GTIN (тоді достатньо вказати лише решту двох атрибутів), а по-друге, без цих трьох параметрів модератори можуть пропустити фід.

Які додаткові поля можна використовувати у фіді для Google Shopping?

Частина параметрів у фіді для Google Shopping, хоч і не обов’язкові, але можуть підвищити ефективність рекламної кампанії при їх заповненні. До них належать:

  • Додаткове посилання на зображення (additional_image_link). Декілька якісних фото з різних ракурсів допоможе потенційним клієнтам краще розглянути пропозицію та прийняти рішення про покупку.
  • Дата надходження (availability_date). Якщо Ваш товар ще не надійшов у продаж, але Ви бажаєте заздалегідь поінформувати клієнтів про нього, використовуйте «availability_date». Це особливо актуально для товарів, які мають величезний попит ще до появи на ринку. Наприклад, так можна збирати попередні замовлення на нову модель iPhone або Play Station перед її виходом.
  • Знижка (sale_price) та термін її актуальності (sale_price_effective_date). У випадку, якщо якісь позиції в каталозі пропонуються зі знижкою, потрібно обов’язково використовувати цей атрибут, а не змінювати основну ціну. В іншому випадку обліковий запис може бути заблокований за недостовірні дані.
  • Кількість (unit_pricing_measure) та одиниця виміру (unit_pricing_base_measure). Перший вказує кількість (наприклад, 6), а другий – одиницю виміру (наприклад, штук). Актуально під час продажу продукції упаковками, коли в один лот входить 6 одиниць.
  • Тип (product_type). Він допомагає сервісу краще розуміти, що саме Ви пропонуєте, та показувати Ваші лоти за релевантними запитами.
  • Клас енергоефективності (energy_efficiency_class). Для обладнання, яке потребує підключення до електрики (наприклад, побутової техніки), можна вказати клас енергоефективності.
  • Матеріал (material). Може бути важливим при продажу одягу (бавовна або синтетика), корпусних меблів (дерево або ДСП) і т.д.
  • Переадресація (adwords_redirect). Тут можна вказати альтернативну URL-адресу для переадресації тих, хто клікнув за Вашим оголошенням.

Як створити мітки користувача для товарного фіда?

Мітки користувача (Custom Labels) дозволяють групувати і маркувати найменування за різними критеріями, що значно спрощує управління рекламними кампаніями і підвищує їх ефективність. При цьому Google не використовує такі мітки при ранжируванні оголошень.

Ось кілька основних цілей, для яких Ви можете їх застосовувати:

  1. Угруповання. Custom Labels дозволяють розділяти Ваш асортимент на за категоріями, брендами, сезонністю та ін. Наприклад, можна додати позначки «Зимова колекція», «Верхній одяг» або «Костюми». Це допоможе Вам оперативно редагувати певні групи, а також застосовувати різні стратегії ставок до них.
  2. Особливі мітки. Використовуйте їх для маркування виробів, які Ви хотіли б просувати особливо активно. Наприклад, це може бути «Знижка», «Лімітована колекція» або «Акція».
  3. Особливості бізнесу. Такі позначки дозволяють виділити конкурентні переваги магазину та привернути увагу замовників — «Безкоштовна доставка», «Власне виробництво» тощо.

Як додати фід даних до Merchant Center?

На сьогодні в системі передбачено кілька способів завантаження фіда, кожен з яких має свої переваги та може підходити для різних завдань.

Як завантажити фід у Мерчант Центр

Завантаження вручну

При самостійному завантаженні можна використовувати файли двох форматів — XML та TSV. У першому випадку ФІД краще структурований і простіше читається, але рекламодавець повинен розбиратися в розмітці для його редагування. TSV є простою таблицею, де окремі параметри розділені один від одного табуляцією.

Завантаження фіда для Google Shopping вручну

При ручному завантаженні не забувайте про регулярні апдейти. Щоразу, коли Вам потрібно внести коригування на сайті (наприклад, оновити прайс, наявність або описи), Вам потрібно буде створити новий документ і завантажити його, замінюючи попередню версію.

Google Sheets

Додаємо товарний фід з Google Sheets

Інструмент надає можливість працювати у знайомому інтерфейсі, що нагадує популярний редактор таблиць Microsoft Excel, що робить процес створення та редагування фіда простим та інтуїтивно зрозумілим.

Однією з головних переваг використання таких таблиць є автоматична синхронізація файлу з Мерчант-Центром. Все, що Ви вносите в таблицю, хай то актуалізація прайсу або виправлення, автоматично відображається в обліковому записі.

Незважаючи на зручність, не забувайте регулярно актуалізувати документ. Згідно з вимогами платформи, Product Feed через Google Таблиці має оновлюватися не рідше одного разу протягом місяця, інакше рекламу можуть призупинити або зовсім відхилити.

За розкладом

Деякі системи керування контентом (CMS) для онлайн-магазинів можуть автоматично формувати фід даних для Google Shopping завдяки спеціальним модулям або плагінам. Додаток бере інформацію безпосередньо з бази даних на сервері та генерує на їх основі структурований документ відповідно до стандартів GMC.

Сформований у такий спосіб файл може синхронізуватися з GMC до 4 разів на добу (це значення можна задавати в налаштуваннях). Регулярні апдейти допоможуть підтримувати асортимент у рекламному кабінеті в актуальному стані та уникнути проблем із відхиленням кампаній.

В автоматичному режимі

Створення фіда з товарами в автоматичному режимі

Гугл може заходити на сайт і формувати необхідний йому файл із товарами, використовуючи для цього мікророзмітку у форматі schema.org, яку потрібно додати до HTML-коду на всіх картках товарів. Ця розмітка допомагає пошуковим системам розуміти структуру та зміст сайту, а також ідентифікувати важливу інформацію.

Щоб сканування пройшло успішно, обов’язково впровадьте розмітку для всіх обов’язкових полів (ціна, фото, заголовок тощо). Кожна з них має бути позначена відповідним тегом з бібліотеки schema.org, щоб сервіс міг розпізнати та отримати цю інформацію.

Важливо зазначити, що автоматична генерація буде доступна в обліковому записі лише за певних умов:

  1. Відсутність інших фідів на обліковому записі.
  2. Розмітка сформована для всіх обов’язкових полів.
  3. Відсутність перешкод для сканування за допомогою Googlebot.

Content API

Основна ідея Content API полягає в тому, щоб передавати інформацію безпосередньо із системи керування магазином. Замість ручного завантаження або генерації Product Feed за розкладом Ви можете налаштувати передачу через API, що забезпечує максимальну ефективність та актуальність інформації.

Метод показує найбільш високу ефективність та найбільш затребуваний для великих онлайн-магазинів з великим асортиментом та частими змінами прайсу, статусу та інших характеристик.

Які помилки можливі під час завантаження фіда для Google Shopping?

Про наступні помилки Мерчант Центр напише моментально після завантаження фіда:

  • Не правильний формат ціни. Вартість варто вказувати відповідно до міжнародного стандарту ISO 4217. Код валюти та прайс слід писати будь-яких зайвих символів або пробілів, а як роздільник використовувати точку. Наприклад, «9.99» замість «9.99» або «9 грн.».
  • При використанні «contextual_keywords» для вказівки ключових слів, пов’язаних з товарами, обов’язково дотримуйтесь відповідного формату. Ключові слова слід розділяти між собою знаком (;) без пробілів.
  • Відсутність обов’язкових атрибутів. Кожна назва має містити всі обов’язкові для заповнення поля. Коли будь-яка з них відсутня, платформа не зможе обробити фід та сформувати оголошення.
  • Недійсні атрибути. Іноді назви додаткових опцій можуть відповідати правилам майданчика. У таких випадках Ви отримаєте повідомлення про помилку.

Крім неточностей, про які система сигналізує відразу після обробки файлу, можуть виникати проблеми на наступному етапі:

  • Помилковий формат адреси. При вказівці адреси розташування фізичного магазину дотримуйтесь правил оформлення довідки Гугла. У разі використання неправильного формату сервіс не пропустить рекламу.
  • Недоступність зображень. Якщо система не може завантажити зображення за посиланнями, це може бути пов’язано з тим, що сервер, де вони зберігаються на цю мить недоступний. Передусім переконайтеся, що всі URL-адреси мають правильну адресу. Якщо це не допомогло, спробуйте модерацію пізніше, коли доступ до хостингу відновиться.
  • Неприпустимий розмір фото. Максимальний розмір фотографій не повинен перевищувати 11,4 мегабайта, а оптимальне співвідношення сторін – 300×300 px з роздільною здатністю 72 DPI.
  • Неприпустимий формат фотографій. Сервіс підтримує розширення PNG, JPG, JPEG та GIF. Переконайтеся, що всі зображення збережені в одному з цих форматів. Крім того, вони повинні бути в колірному кодуванні RGB.
  • Помилка SSL під час завантаження фотографій. Переконайтеся, що сертифікат SSL не є простроченим і вірно налаштований для домену, де зберігаються ілюстрації, а сам сайт і всі зображення відкриваються за захищеним протоколом https://.

Як можна перевірити фід даних перед завантаженням?

Під час завантаження нового фіда в рекламному кабінеті буде доступна опція «Завантажити в тестовому режимі». Це не впливає на активні оголошення, тому Ви можете користуватися цією функцією скільки завгодно.

Якщо Ви вносите коригування у вже існуючу кампанію, відкрийте вкладку «Обробка», пошукайте меню вгорі праворуч і перейдіть до розділу «Завантажити файл». Потім виберіть «Завантажити в тестовому режимі» та завантажте.

Коли тестування завершиться, відкриються такі відомості:

  • Зведення про статус товарів. У звіті буде представлено загальну статистику про кількість лотів, які успішно пройшли перевірку, були відхилені або виключені.
  • Кількість доданих та віддалених позицій. Порівняно з попередньою версією товарного фіда. Це допоможе відстежувати динаміку асортименту та контролювати зміни.
  • Дані про зміни атрибутів. Звіт покаже, які поля було змінено у новому варіанті порівняно з попередньою версією. Ви зможете побачити, скільки позицій стосуються цих змін і як вони можуть вплинути на їх статус та покази.

Як створити додатковий фід для Google Мерчант?

Додатковий фід буде потрібний у тому випадку, коли потрібно вносити дрібні зміни в торгову кампанію, не змінюючи основний файл з товарами. Також він допомагає більш оперативно вносити корективи та додавати нові характеристики продукції. До речі, додатковий фід може допомогти в редагуванні відразу кількох основних.

Крім того, інструмент забезпечує безліч переваг. За допомогою нього можна:

  1. Виключити певні назви із загального списку. Це зручно, коли потрібно призупинити покази за конкретними позиціями або забрати з асортименту неактуальні пропозиції.
  2. Додавати та змінювати мітки (labels). Наприклад, Ви можете привласнити їх деяким групам, а потім застосовувати для додавання товарів у відповідні кампанії.
  3. Додати відсутні коди GTIN (глобальний ідентифікатор продукту).
  4. Відредагувати заголовки без припинення кампанії. Також це допоможе внести зміни, якщо основний фід відхилили модератори.
  5. Оновити ідентифікатори акцій. Це зручно, коли Ви запускаєте спеціальні пропозиції чи знижки та бажаєте відобразити це в рекламі, але не хочете її припиняти.

Як створити додатковий фід для Google Merchant

Щоб сформувати додатковий фід для Мерчант Центру, Вам знадобиться щонайменше 2 атрибути: обов’язковий «id» та один або кілька інших, які Ви намагаєтеся оновити або додати. Для його створення:

  • Зайдіть до облікового запису GMC.
  • Відкрийте меню «Products» та активуйте вкладку «Feeds».
  • Натисніть кнопку «+» та виберіть опцію «Supplemental feed».
  • Заповніть назву та виберіть потрібний формат (XML, TSV або архів).
  • Вкажіть атрибути, які будуть увімкнені. Додайте «id» та виберіть додатки, які Ви плануєте оновити або додати.
  • Завантажте файл або вкажіть URL, за яким Google зможе отримувати оновлення.
  • Збережіть налаштування та дочекайтеся обробки.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї