Як завантажити фід у Мерчант центр (2 мовні версії фіда)

Як завантажити фід у Google Merchant Center? Google Shopping
Настройка фида google merchant center на хорошоп 2023| 2 языковых версии фида Яна ЛяшенкоНастройка фида google merchant center на хорошоп 2023| 2 языковых версии фида Яна Ляшенко

Привіт. Мене звуть Яна Ляшенко – Google-логіст. У сьогоднішньому відео завантажимо дві мовні версії фіда до одного Merchant center. Усі як любите. Перша – російською мовою. Друга – українською. Якісь різні версії – підхід той самий. Завантаження за посиланням. Розповім про нюанси, як завантажувати за посиланням фід безпосередньо з шаблонної платформи сайту. Тайм-коди внизу – не загубитеся.

Чому як приклад вибрали Хорошоп?

Важливі нюанси. Зараз розповім важливі нюанси перед тим, як почнемо завантаження. Перше, покажу завантаження фіда на платформі Хорошоп. Чому на Хорошоп? По-перше, є доступ до адмінки сайту. Покажу з початку до кінця, з нюансами, з розповіддю про важливі та не важливі атрибути, чого вистачає, не вистачає у фіді. Як оминути, коли не вистачає, звідки і де підвантажити. У контексті платформи Хорошоп.

Друге, загугла, особливо великого масиву контенту на цю тему, у контексті платформи Хорошоп не виявила. На відміну від пром. Буде, вважаю, корисно та актуально для просторів інтернету.

Третій, важливий момент – хотіла б оцінити зручність реалізації даного функціоналу у контексті платформи Хорошоп. Приходять клієнти, дуже рідко, кажуть, є якийсь проблемний інтернет-магазин. Він на Prom.ua, Хорошоп, Shopify або Magenta. Начебто це має якусь особливу роль у процесі розблокування або в процесі розвантаження фіда. Плюси та мінуси платформи Хорошоп на базі тих протестів, що проводила, озвучу в окремому відео.

Переваги шаблонних платформ

Якщо говорити про платформи сайту, як Хорошоп, там, Пром.юа, Shopify, Magenta, WordPress якийсь із плагінами. Є багато плюшок, переваг, на відміну від якихось самописних платформ. Чи не жорсткий хейт самописної платформи, наш сайт на самописній платформі. Нічого страшного у цьому немає. Їх перевага, в них дуже багато вбудованого функціоналу, який дозволяє дуже швидко вирішувати багато завдань, що вимагають швидкості прийняття рішень у рекламі Google. Google реклама відрізняється від SEO тим, що потрібно швидко реалізовувати функціонал та швидко впроваджувати всі коригування, зміни. Коротше, гаразд, не гружу. Приступаємо.

Створення фіда на платформі Хорошоп

Зараз покажу адмінку сайту. Тут бачимо сайт olver.in.ua. Нині його покажу. Це інтернет магазин вікон, дверей, ролетів, захисних ролетів. Повноцінний адекватний інтернет-магазин. Є його адмінка.

Вивантажуємо фід для Merchant Center на платформі Хорошоп

Щоб вивантажити фід для Merchant center – потрібно зробити найпростіші маніпуляції. Хочу наголосити на важливому факті. Щоб товар потрапив у фід автоматично, незалежно від його варіацій, потрібно заповнити мінімально атрибути. Причому, звичайно, у частини з атрибутів вони обов’язкові, якщо вони дійсно актуальні. Ну, артикул потрібен, аліас, назва, ціна, фото, опис для маркетплейсів.

Атрибути для товарного фіда

Круто, що опис для маркетплейсів можемо спочатку задавати свій Google. Прям, вантажити із сайту, якщо це актуальна історія. По-перше, так дотримується актуальність усіх товарних позицій та описів. Якщо потрібно швидко змінити – заходиш, одразу все міняєш. Це плюшка, перевага. Велика плюшка, якщо не записую опис для маркетплейсів, автоматично витягується те, що тут прописала, в описі товару. Це плюс.

Важливі параметри товару – GTIN та MPN

Що щодо GTINів чи MPNів? Відразу зазначу той факт, що зараз фід розглядатиме Хорошопа з точки зору адекватності вивантаження фіда для Merchant center. У деяких платформ із цим жорсткі косяки. Не називатиму які.

Заповнюємо всі параметри товару

Дивіться GTIN і MPN – певні ідентифікації, штрих коду, як завгодно їх назвіть. GTIN – міжнародна класифікація. MPN – код виробника. Одні товарні категорії мають GTINи. В інших – ні, а є MPNи. Буває у клієнтів інтернет-бізнесу немає можливості вичепити ні MPN, ні GTIN. Вони важливі, якісно впливають на відпрацювання смартшопінгу. Замислювалися над його завантаженням – потрібен смартшопінг.

Плюс GTINи та MPNи впливають якісно на збільшення охоплень. Охоплення, пам’ятаємо: більше охоплення – більше трафіку, більше трафіку – більше продажів. Бувають товари ручної роботи, предмети розкоші, мистецтво та твори мистецтва, інше, у яких немає ні GTINа, ні MPNа. Бувають ситуації, коли постачальник не дає їх. І запарюватись не хоче над цим. Бажаєте їх реалізовувати – потрібно викручуватися за рахунок додаткових двох атрибутів – бренду та атрибуту «має ідентифікатор».

Формування фіду

Перейдемо до формування фіда. Покажу, як виглядає у форматі xml і момент розкриємо. Потрібні обов’язково атрибути. До речі, вони мають довідку, як усе вивантажувати, реалізовувати – досить непогана. Нею слідувати.

Де знаходиться фід Merchant center? Заходимо до блоку Маркетинг, Маркетплейс і все досить просто. Можна вантажити до Hotline, Rozetka, Facebook.

Вкладка Маркетплейси в Хорошоп

Google фід для Merchant center. По-перше, потрібно поставити галочку увімкнути. Далі дуже уважно, є блок налаштувань категорій – його не обходимо. Обов’язково потрібно помітити галочками ті категорії, які хочемо вивантажити. Хочемо вивантажувати все – ставимо галочку на все. Бажаємо тільки вхідні двері – ставимо лише вхідні двері.

Обмеження категорій для вивантаження в Гугл Шопінг

Цей блок – категорії Google. У google product category або по-іншому, за розумним – Таксомонія Google. Можете її ставити вручну. Тут можна її вибрати. Задавати вручну чи не вручну – можете на цьому етапі з нею не паритися. Тому що зараз Google автоматично визначає власну категоризацію. Якщо хтось не знає, є певна категоризація Google. Ознайомитись з повним актуальним переліком можна у довідці. Введіть блок google product category, атрибут merchant center. Знайти окремий розділ довідки. Там можна викачувати в Excel або TXTшному форматі всі ці категорії.

Якщо хтось використовує ручну розстановку google produced category, хоча б раз на півроку перевіряйте її актуальність. Google регулярно якісь категорії видаляє, якісь поглиблює. Звертайте на це увагу. Можете не ставити спочатку цю продуктову категорію. Це не обов’язково. Google сам надасть продуктову категорію. Уважно перевіряйте, вибірково, актуальність продуктової категоризації. Було таке, що на маски для обличчя – косметичну тематику, було присвоєно ідентифікатор корм для собак. Таке буває, проте, дуже рідко. Там був, звісно, примітивний фід. Його доопрацювали, категоризація виправилася. Автоматиці довіряй, але перевіряй.

Зазначаємо категорії, які потрібні для експорту. Далі повертаємось у Маркетплейси. Обов’язково запам’ятайте. Якщо створюємо новий фід, новий фід або щось оновили, якісь нові категорії, інше – потрібно оновити фід. Обов’язково потрібно натискати кнопку згенерувати фід. Жамкаємо на «Сгенерувати фід». Тут має система написати “Файл успішно сформований”. Після цього можемо переходити на посилання XML. Тут дві мовні версії – ру та юа. Жамкаємо на ру – виходить таке посилання, за яким вантажиться безпосередньо фід Merchant center.

Генеруємо фід даних

Перевірка сформованого фіда

Необхідно звернути увагу на що? За посиланням має з’явитися у такому вигляді інформація. Тут має бути список атрибутів, обов’язкових для завантаження. Дивіться, якщо вона закінчується на description, значить забули на попередньому етапі відзначити галочками, які категорії товарів вивантажувати. Дивимося, у якому форматі має бути фід. Є ID. Чудово. Title. Російськомовна версія фіда. Тайтл російською мовою. Дискрипшн.

Title та Description у товарному фіді

До речі, подібні дискрипшни дуже люблю. Чітко, у справі. Характеристики, накладка, мінвата, наповнення. Все потрібне для дверей. Зовсім не як тут. «Лінійка дверей Гранд хаус, торгової марки дверей України, є високоякісним продуктом, для приватних будинків, на вигідних…» Коротше, таку характеристику не додавайте ніколи. Подібне залиште для SEO. У контексті потрібно чітко, у справі. Що продаєте, із чого складається. Пам’ятайте, все прописуємо, безпосередньо, у картці товару. Кажу, що добре, що погано.

Є link, посадкова сторінка. Зверніть увагу – тут/ua. Отже, українськомовна версія базова, а/ru – продубльована інформація. Посилання на image_link Круто, що тут additional_image_link вантажиться, перевага. Є платформи, розширення, які чіпляються до деяких платформ – не вантажать additional_image_link. Ну окей. Задайте додаткові зображення – вони тут підвантажуються.

У наявності, 5 тисяч. Зараз доходимо до найголовнішого. Говорила, як можна обійти GTIN та MPN. Звичайно, це не той вид реклами, який з урахуванням атрибутів у наявності на сайті. Товар не має атрибутів – потрібно, обов’язково, щоб було два атрибути у фіді – brand та identifier_exist. Повірте, не всі платформи вантажать identifier_exist, причому автоматично. Думати, передбачати, чи потрібен він, не потрібен. Потрібно постійно пам’ятати. Плюс, товарний асортимент змінюється дуже часто – буде найбільш актуальним, коли інформацію бере на себе система. Круто.

Що означає два атрибути? Немає GTIN, MPN – повинні вказати системі на що спиратися, щоб вона розуміла, про що товар. Бере роботу назву бренду. Бренд є основним для більшості видів націлення. При цьому їй потрібно додатково сказати, що немає GTINа, MPNа. Стовпець identifier_exist. Його потрібно поставити, якщо немає GTIN, MPN в статус false або none. Можете поставити. Круто, що система, якщо не вартує ні GTIN, ні MPN, автоматично виставляє identifier_exist.

Автоматичне проставлення MPN

Деякі можуть сказати. Можу блок встановити відразу в режим none або false, якщо використовую правила перетворення фіда. Є певні правила, які у мерчанті можете автоматично налаштувати це значення. Ставити false чи none, інше. З’являється GTIN, а спочатку задали правило все none. Або щось брати, вибирати. Коротше, плюс якісь додаткові дії, інше треба пам’ятати. Буває це фідом вирішують. Відповідно, неактуальний товарний асортимент виходить. Вважаю, що коли система бере на себе мавпою роботу. Вона мавп – примітивна операційна робота. Круто. За це респект. Зіштовхуємось на платформі Shopify – багато хто використовують різні розширення, які чіпляються до бази, в базовій версії фіда платформи і дозволяють виконувати різні дії з фідами.

Є розширення, які identifier_exist не може поставити в режим none, false та навпаки. Або вантажиться з помилками. Дивіться, вибір розширення – справа гаманця та смаку. З цим не посперечаєшся. Здається, добре, коли про це не замислюєтеся. Система автоматично вирішує, апріорі. Вважаю, що це класний плюс. Йдемо далі. Вибірково перевіряємо кілька товарних позицій, чи є обов’язкові атрибути. Тут будь-кому є. Що робимо далі? Зараз завантажимо фіди безпосередньо до Merchant center.

Види завантажень фіда в Мерчант центр

Коли заходьте на вкладку «Товари», коли до цього не було жодних варіацій завантажень, при додаванні товару до Merchant center вискакує такий блок – віконце з котиком. Усі люблять котиків.

Вкладка Товари в Merchant Center

Пропонується три варіанти способів завантаження товарів. Причому дуже важливо відзначити, що автоматичний варіант завантаження фідів доступний лише на платформах сайтів, де добре прописані структуровані дані. Ця schema.org. Про нього можете почитати у довідці. Без запитів. Загуглить. Прочитайте. Якщо не прописані – на платформі Хорошоп вони заповнені. На платформі пром.юа – не заповнюється. На цих платформах доступний функціонал автоматичних фідів. Автофідів, коли система прочитала, про що товари – зараз можемо подивитись. Знайшла 271 товар. Хочу вантажити, звісно, менше. Знайшла такі атрибути. Визначила мову, визначила країну, наявність, відомості. Начебто круто, класно. Цей спосіб не дуже люблю завантаження. Чому? Зараз я розповідаю.

Товарний фід на платформі Prom.ua

З прикладом зіткнулася на платформі prom.ua. У клієнтки не виходило за посиланням завантажити фід. Не питайте, чому. Скористалася автоматичним додаванням товару до сайту. Відсотків 40 товарів просто пішли одразу у відхилені. З однієї простої причини – 404 сторінка “URL не дійсний”. Звичайно, почали розбиратися. Чому на шаблонній платформі URL не діє. Виявилося, що всі дійсні сторінки, завантажені за допомогою автоматичного фіда – були на вже віддалених сторінках продуктів. Система структурованих даних все одно витягла.

Люблю контроль – за тим, що завантажую, скільки завантажую, щоб могла поправити товар, прибрати його з реклами і провести якісь варіації. Плюс, на початковому етапі, перед тим, як проходите першу перевірку товару в Merchant center, щоб уникнути можливих причин із блокування, зараз розповім, чому мерчент заблокований, при завантаженні автоматично фіда в Україні рекомендую завантажувати за посиланням фіда або вручну ставити товари.

Чому можете напоратися на блокування? У клієнтки причиною блокувань та спотворення фактів вже, звичайно, поправили, було те, що для Росії, безпосередньо, фіди повністю відхилені. Хто стикається із завантаженням товарів для різних країн, розуміють, що для різних країн має бути окрема версія – мовна та у валюті. Спотворювали факти для системи Google за допомогою автоматичного фіда через те, що автоматичний фід визначив російську мову як окрема для країни Росія. Це на промі було, не знаю причин, чому так сталося.

Система відхилила. Нібито валюта відрізняється. Немає умов доставки Росією. Купу іншого не виконано за умови проходження реклами для Росії. Розумієте? Хочете мінімум геморою із завантаженням фідів, всього – вантажте стандартним класичним способом, за URLом, як класично потрібно, з науки. Проблеми – значить їх потрібно вирішувати на сайті. Але не це. Звичайно, можна мовну версію для Росії прибрати, видалити. Це вже блокування Merchant center. Потрібно подавати на апеляцію. Розповідати, що не дурень. Коротше, воно потрібне?

Щоб уникнути на початкових етапах різних проблем, а пройти без нічого, будь ласка, вибирайте класичний спосіб завантаження. Зараз додамо товари, якщо що їх видалимо звідси, з Merchant center. Дивіться. Бачите, як чудово. У Хорошопі, сканування сайту пішло одразу. Спочатку задається країна збуту України, мова контенту – російська та українська. Щодо російської мови знаю, що в нових аккаунтах немає можливості обрати російську Україну. По можливості, вибирайте російську Україну для націлення, що для SEO видачі, за який дуже переживаєте, що для видачі рекламної, російська Україна набагато краще працює.

Вибираємо російську мову для контенту

Добре. Дивіться, зачекаємо доки досканується сайт, щоб побачити, що завантажив, що не завантажив. Бачите, немає кнопок «Оновити», «Завантажити» та інше. Має відбутися автоматично. Зачекаємо, поки завантажаться товари.

Як завантажити фід за посиланням?

Тепер, повертаємось, поки сканується сайт із завантаження товарів, зараз побачимо, як все відбувається. Зараз завантажимо стандартний файл з xml. Що потрібно?

Дивіться. Заходжу до Merchant center. Іду до «Фіди».

Вкладка Фіди в особистому кабінеті Мерчант Центр

Натискаємо плюсик.

Додаємо новий основний фід даних

Далі, вибираємо країну збуту. Країна збуту має відповідати певній версії сайту. Якщо англійською, реалізуєте кудись на США, Канаду, будь ласка, обирайте цю країну. Якщо фід російською або українською, можемо вибрати Україну. Мова вибираю російську Україну. Він доступний. Вибираєте ту мову, яка доступна.

Вибираємо одну з доступних мов

Вказую назву. Назва Фіда. Вказуєте, яке хочете. Російськомовний фід. Його називаю російську мову. Буде третя версія. Тому що перезаписувала кілька разів відео. Далі, щоб додавався фід саме за посиланням, вибираєте блок за розкладом. Якщо виберете завантаження, то потрібний файл. Повинні файл викачати із системи. Чи не особливо практична історія. Тому, що потрібно стежити за актуальністю файлика, що вивантажується вручну. Це на даному етапі життя не потрібне. “Content API” – все просто. Платформа сайту одразу пов’язується з Merchant center із внутрішньої інтеграції. Практично нічого не реалізовуєте самостійно.

Налаштовуємо автоматичне завантаження товарів за розкладом

За розкладом. Бажано ввести назву фіда. Ім’я фіда має співпадати з ім’ям файлу, що вивантажуєте у сервіс Merchant center через SFTP, FTP або Google Cloud Storage. Можете назвати, як завгодно. Введу назву, згенеровану фідом. Після слеша. Зроблю так, щоб не плутати їх одне з одним. Далі виставляєте частоту завантаження. Спочатку перед першою модерацією рекомендую виставити частоту завантаження щомісяця перед першою модерацією.

Для чого? Щоб не подовжувати процес проходження модерації. Тому, що може додатися товар, щось змінитись. Просто три доби, які віддаються на початкову модерацію фіда, можуть підростатися. Задайте спочатку щомісяця.

Зверніть увагу на блок. Є дата завантаження та час завантаження. У різних платформах, особливо на самописних, є певні моменти, нюанси. Буває завантажується, оновлюється фід щодня. У когось раз на тиждень. У когось раз на місяць. Залежно від того, наскільки часто змінюється товарний асортимент. Залежно від того, як часто змінюються ціни, інші атрибути.

У довідці Хорошопа написано, що фід оновлюється щодня. Щодня, о 4:15 ранку. Звертайте увагу на цей факт, якщо є якісь нюанси. Дата особливо не важлива. Вибираю час завантаження 5 ранку.

Чому на час завантаження варто звернути увагу? Якщо відбувається оновлення інформації о 4.15. Поставлю північ. Виходить на другий день – оновляться ціни, у рекламі почне крутиться неактуальна інформація, за товарним асортиментом або за атрибутами.

Вибираємо час для щоденного оновлення інформації

Потрібно вставити URL файлика. Повністю його Control+C та сюди Control+V. Натискаю кнопку «Створити фід».

Створюємо товарний фід

Увага! Завантаження фіда ще закінчується цьому етапі. З’являється блок дисплея. Засвітиться синя кнопка “Завантажити файл”. Сюди не натискаєте. Натисніть на «Завантажити зараз».

Вибираємо Завантажити зараз

Натисніть “Завантажити файл” – попросить завантажити фізичний файл. Можливо настільки важким, що пам’яті не вистачить його завантажити. Натискаєте “Завантажити зараз”. Система почне вивантажувати товарний асортимент за посиланням з Фіда, сформований на попередньому етапі. Чекаємо поки що йде обробка файлу. Відразу спочатку виникне помилка. Вона не має значення, що товар завантажений за допомогою іншого фіда.

На цю помилку не звертаємо уваги, тому що відео перезаписую, файлик вантажила. Йде дублювання даних. Чекаємо, поки завантажиться, обробиться файл. Важливо, що побачити? Щоб актуалізувалося кількість товарів, які вивантажуємо. Їхня кількість повинна сходитися з тим, що насправді витягуєте у фід.

Розумієте обсяги товарного асортименту. Це важливо. Тут 210 елементів. Товар доданий за допомогою кількох фідів, про цю помилку говорила. 210 елементів. Усі товари, які потрібні. Будь ласка, вони потрапили для розвантаження в Merchant center.

Товар доданий за допомогою декількох фідів

Має розпочатися базова перевірка товарів. Спочатку товари зараз завантажуватимуться з великими помилками. Які великі помилки? Поки картинка перевіриться, підвантажиться, інше. Плюс, оновлення відомостей щодо товарів займає до 30 хвилин. Вони сюди підвантажаться, ну, з чималим запізненням. Поки воно сюди підвантажується, зараз завантажимо ще один фід – україномовний. Російськомовну версію залишаємо, щоб побачити, чи сходяться всі атрибути, дані, які виставляють, як вимога до завантаження фідів різними мовами система Merchant center.

Використання іншого фіду українською мовою

Натискаємо XML(ua). Сформувався новий ФІД файлик, але вже українською мовою. По тайтлу бачите. Російськомовна версія. Ідентифікатор скільки тут? 00005. Українська версія, 00005.

Тут «Вхідні двері». Важливий момент, щоб URL-адреса відрізнялася від попередньої версії. Може і навпаки – російськомовна версія фіда базова, а для української додається/ua. Як бажаєте, так і робіть. Тут подобається навпаки. Воно максимально відповідає вимогам законодавства України.

Альтернативний фід українською мовою

Коротше, обов’язково перевіряємо бренд і identifier_exist. Чому? Розповідала раніше. Все відмінно. Є. Що робимо? Йдемо на завантаження другої україномовної версії фіда. Натискаємо плюсик. Вибираємо “Україна”. Мова вибираємо «українську». Він один. Продовжити.

Тут вибираємо українську мову

Називаємо «Українську мову». Можете назвати “панелі”, “двері”, “вікна”. Як завгодно, що там вивантажуєте. Це буде 3, поставлю. “За розкладом”. Продовжити.

Аналогічно призначаємо оновлення за розкладом

«Назва фіда» – називаєте як потрібно. Називаю згідно з тим, як вивантажується файлик. Частоту ставлю “Щомісячно”. Час завантаження обов’язково ставлю на 5 ранку.

Придумуємо назву та задаємо частоту завантаження

Тепер потрібна URL-адреса. Повністю. “Створити фід”. Знову ж таки, потрібно натиснути «Завантажити зараз». Дочекатися, поки обробиться фід. Після цього вже частково можемо бачити якусь інформацію. Увага! Не лякайтеся, якщо спочатку йде завантаження за нулями товарів. При завантаженні товару дуже важливо, щоб вискакували системні помилки. Щоб не було нічого червоного, критичного, що не дозволить дозавантажити фід. Усі критичні червоні помилки будуть висвітлені у вкладці обробка певного мовного фіда. Зараз мовний фід вантажиться.

Чекаємо, поки завантажиться. Після дивитися, якщо якісь системні помилки. На помилки звертайте увагу. Щоб ні про що не забули. Щоб повноцінно завантажилися різні мовні версії.

Фіди. Тут сканування веб-сайту. Переглянути товари. Що є? 210 товарів. Воно. Ще сканування сайту йде. Воно не відображає список товарів. Бачите – все порожнє. “Останні дані”.

Ну, може затягнутися до півгодини. Може, поставлю відео зараз на паузу, щоби підвантажилася українська версія мови. 210 товарів. Товари додалися за допомогою кількох фідів. 210 елементів завантажено.

Обробка звіту

Окей. Без помилок, без будь-яких червоних повідомлень. Що буде? Бачите українськомовна версія фіда – вже 158 товарів. Всього 375 вже відображається. Наш український фід. Країна збуту UA, мова uk. І пішло-поїхало.

Товарний фід для української мови

Наші товари. Буває таке, що на якійсь картці товару порожньо без картинки. Отже, фід ще модерується. Початкове сканування загальних даних відбувається. Нагадую, що повна модерація всіх товарних позицій перше може бути близько трьох днів. Як правило, за три дні повноцінно все перевіряє. У когось швидко знімала окремо кінцівку перед цим, щоб не розтягувати відео на три доби. Частина товарів у першу добу вже більшість пройшла. Вже могла по суті запускатись у рекламу.

Ну, із завантаженням фідів завершили. На Хорошопі це проводиться швидко. Більше розповідала про якісь нюанси, ніж вантажила фід. Фід завантаження, формування фіда займе від сили дві хвилини, якщо вирізати всі ці текстовки, позначення, інше – завантаження фіда відбувається набагато швидше. Ще швидше відбувається підтвердження. Тому, чудово, чудово. Коротше, із фідами закінчили. Все відмінно. Все коректно. До зустрічі у нових випусках.

Яна Ляшенко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї