Терміном «релевантність» у його базовому значенні описується ступінь відповідності або кореляції двох сутностей. Коли говорять про релевантність оголошення, мають на увазі рівень відповідності заданих рекламодавцем ключів та цільової сторінки пошукового запиту користувача.
Ранжуючи оголошення, що конкурують за ключовими фразами, Google Ads використовує релевантність як один з критеріїв визначення рейтингу. Вона також впливає на вартість кліка. Чим більш релевантна реклама, тим вона дешевша і тим вище розміщується на сторінці видачі у пошуку.
Що таке релевантність об’яв у контекстній рекламі?
Релевантність об’яв у контекстній рекламі показує, наскільки точно оголошення відповідає на запит користувача. Вона визначає як ціну кліка, так і те, чи буде в принципі показана та чи інша реклама.
Основна мета пошукових сервісів – надавати відвідувачам інформацію з найкращою релевантністю. Адже якщо раптом Google надасть перевагу збільшити прибуток за рахунок показу невідповідних запиту користувача оголошень, то його аудиторія почне зменшуватися, потім поступово підуть і рекламодавці.
Розраховуючи показник якості, алгоритм перевіряє релевантність оголошення та оцінює її як один з основних критеріїв, що характеризують корисність рекламної пропозиції для споживача.
Показник якості визначається з урахуванням трьох параметрів:
- Прогнозоване значення CTR для ключового слова. Якщо вона схожа на пошуковий запит, Ваше оголошення отримає найвищий рейтинг за даним критерієм.
- Релевантність тексту оголошення.
- Ступені відповідності сторінки ключовим словосполученням.
Порада! Усі ці дані можна знайти у модулі «Ключові слова» для заданої кампанії. Завжди аналізуйте їх, щоб збільшити результативність реклами.
Якщо навести курсор миші на позначку статусу ключового запиту, з’явиться відповідне інформаційне вікно:
Як виглядає релевантне та нерелевантне оголошення?
Ознакою релевантного оголошення є наявність ключів як у заголовку, так і в основному текстовому блоці. Також реклама має містити посилання на якісну цільову сторінку та бути адаптованою для мобільних пристроїв.
Приміром, користувач хоче відправитися на екскурсію основними пам’ятками Львова, для чого шукає туристичну фірму онлайн:
Якщо оголошення містить фразу цілком або окремі слова з пошукового запиту, система виділить їх у видачі. Це хороший знак — Ви все робите правильно і реклама матиме хороший показник CTR (ставлення переходів до показів).
Оголошення на прикладі нижче не конкретизоване і, навпаки, не є релевантним:
Швидше за все, клік по ньому буде дорожчим і конверсія нижче. Воно не дуже точно відповідає пошуковому запиту — немає уточнення, що в магазині продаються саме моделі пуховиків.
Оголошення потрапить у видачу тільки якщо не буде конкурентів, оскільки у нього, найімовірніше, нижчий показник клікабельності.
А в цьому прикладі контекстолог використав автоматичну підстановку пошукових фраз, при цьому виставив неправильні налаштування, тому запит «набір для шиття» веде на сторінку з дитячими наборами для творчості:
Як підвищити релевантність у контекстній рекламі?
Зрозуміти, наскільки реклама релевантна запиту, досить просто використовуючи значення показника CTR. Якщо він низький (менше 8%), то Ви явно рухаєтеся в неправильному напрямку, а високим вважається CTR понад 15%.
Щоб підвищити релевантність оголошень у контекстній рекламі:
- Використовуйте ключі в заголовку та основній текстовій частині оголошення. Їх вносять вручну або спеціальним динамічним алгоритмом.
- Схожі або близькі за змістом пошукові запити включайте до груп оголошень. Це полегшить складання релевантних конструкцій. Наприклад, скласти одне якісне оголошення для курсів іспанської та італійської мов буде важко.
- Добре продумуйте семантику. Не забувайте додавати мінус-слова до відповідного списку.
- Формулюйте легкі для розуміння та чіпляючі текстові описи, додавайте заклики до цільової дії, дані про спецпропозиції, максимально заповнюйте розширення, а також доповнення.
Як підняти релевантність цільової сторінки?
Релевантність у контекстній рекламі взаємопов’язана з якістю сторінки сайту, куди веде оголошення рекламодавця. На ній повинен бути розгорнутий опис продукту, що просувається, контактні дані для швидкого зв’язку або можливість замовити товар або послугу.
Скористайтеся наведеними нижче рекомендаціями для покращення релевантності сторінок:
- Вибирайте найактуальнішу сторінку для кожного оголошення. Краще, якщо замість головної, Ви вкажете сторінку сайту з інформацією про рекламований продукт.
- Наповнюйте цільову сторінку корисним змістом. Це допоможе довше утримувати користувача на сайті. І зовсім необов’язково при цьому насичувати текст ключовими словосполученнями.
- Контролюйте актуальність відомостей. Якщо в оголошенні згадується знижка, на сайті необхідно дати розгорнуту інформацію про неї.
- Коли стратегія просування має на увазі використання односторінкових ресурсів, слід розробляти окремі сайти під кожну пропозицію, адаптувавши їх під конкретне оголошення та пошукові запити.
- Перевірте швидкість завантаження та коректність відображення вмісту сторінки на популярних видах пристроїв та для найпоширеніших дозволів екрана.
Для релевантних пропозицій не властива інформаційна надмірність. Вони повинні демонструвати варіанти розв’язання проблеми або відповідати на питання у максимально доступній формі. Грамотно налаштована реклама дозволяє отримати максимальну віддачу від вкладень та підвищує показники конверсії.