Огляд платформи PrestaShop

PrestaShop CMS Review CMS

PrestaShop — одна з найпопулярніших CMS для створення та управління онлайн-магазинами у світі. Це система з відкритим вихідним кодом, яка заснована на PHP і MySQL, що полегшує завдання пошуку розробника — з PrestaShop працюють безліч програмістів по всьому світу.

Крім того, дана CMS має широкий функціонал прямо «з коробки». Престашоп підтримує безліч мов, є можливість створити кілька магазинів з керуванням через єдиний інтерфейс, а також передбачені вбудовані маркетингові інструменти та багатий вибір шаблонів оформлення.

Все це сприяє поширенню PrestaShop — за останніми оцінками цю систему використовують понад 300 000 працюючих онлайн-магазинів. У нашому огляді платформи PrestaShop ми проаналізуємо інтерфейс панелі адміністратора, оцінимо зручність інструментарію для управління продукцією та замовленнями, а також розглянемо ключові плюси та мінуси системи.

Що таке PrestaShop?

PrestaShop — це безкоштовна система керування контентом з відкритим вихідним кодом, розроблена спеціально для проєктів у сфері електронної комерції. Перша версія платформи була випущена у 2005 програмістом з Франції, якого звуть Бруно Ле Местре. З того часу проєкт активно розвивається міжнародною спільнотою розробників.

Однією з головних переваг Престашоп є модульна архітектура, завдяки чому розробники та власники магазинів можуть через зручну панель управління додавати нові можливості та змінювати функціонал сайту за допомогою тисяч безкоштовних та платних модулів.

Завдяки своїй популярності, PrestaShop має велике ком’юніті користувачів та розробників, до яких завжди можна звернутися за порадою у разі, якщо виникли проблеми з налаштуванням тих чи інших функцій.

Переваги платформи PrestaShop

  1. Масштабованість. За рахунок відкритої модульної архітектури розробники можуть розширювати можливості інтернет-магазину та адаптувати його під конкретні бізнес-завдання. У каталозі PrestaShop близько 9000 безкоштовних та платних модулів для підключення онлайн-платежів, інтеграції зі службами доставки, різних маркетингових інструментів та багато іншого.
  2. Мультимовність. Платформа PrestaShop підтримує 65 різних мов та діалектів, включаючи українську, англійську, російську та ін. Це дозволяє вийти на міжнародні ринки без додаткових зусиль щодо локалізації магазину.
  3. Вбудована звітність та аналітика. Система генерує понад 70 звітів про продаж, статистику трафіку, поведінку користувачів, ефективність рекламних кампаній. Ними можна керуватися власнику магазину або маркетологу під час проведення аудиту рекламної активності.
  4. Магазин оптимізований під вимоги пошукових систем. Сторінки категорій та товарів добре індексуються, а з адмінпанелі Ви SEO-спеціаліст може редагувати метатеги, створювати XML-карту сайту, прописувати ЛЗУ-URL та багато іншого.
  5. Безпека. Система пройшла незалежний аудит безпеки від компанії SensioLabs, що дозволяє знімати резервні копії бази даних з панелі адміністратора, а також має високу стійкість до атак хакерів.

Основні мінуси PrestaShop CMS

  • Високі вимоги до хостингу. Для комфортної роботи сайту на базі цієї CMS краще використовувати VDS або виділений сервер з оперативною пам’яттю від 2Гб. Стандартного шареда хостингу може не вистачити, особливо якщо у Вас великий магазин з великим обсягом трафіку і безліччю сторінок.
  • Обмежений вибір безкоштовних тем оформлення. Готових шаблонів для швидкого старту не так і багато, а тому, швидше за все, Ваш онлайн-магазин буде схожий на всі інші на цій же платформі. Якщо ж Ви хочете виділятися, доведеться або купувати платні теми, або замовляти створення індивідуального дизайну у розробників.
  • Занадто широкий функціонал для невеликих проєктів. На базове налаштування та освоєння адмінки піде багато часу за рахунок великої кількості можливостей, які вона надає. Якщо у Вас невеликий магазинчик на 30-40 товарів, такі складності ні до чого.
  • Складнощі у локалізації. Переклад контенту кількома мовами в PrestaShop – не найпростіше завдання для новачка. Можливо, для цієї роботи знадобиться допомога досвідченого користувача системи.

Вартість використання PrestaShop

Платформа має відкриту ліцензію, а отже будь-хто може завантажити її та використовувати абсолютно безкоштовно. Однак є низка витрат, які необхідно враховувати під час запуску інтернет-магазину:

  1. Хостинг. Для нормального функціонування магазину буде потрібно хостинг, на якому розробник зможе розмістити Ваш сайт. Тарифи в основних українських провайдерів розпочинаються від 150 гривень на місяць. Однак, для повноцінної роботи великого онлайн-магазину краще підключити виділений сервер, що коштуватиме дорожче.
  2. Шаблон. Базові безкоштовні теми оформлення є досить примітивними, тому для серйозного проєкту краще купити платний шаблон (від 1000 грн.) або замовити послуги вебдизайнера (від 3000 грн., якщо розглядати фрілансера або від 10000 грн. — якщо Ви звернетеся до агентства).< /li>
  3. Платні модулі. Для розширення можливостей магазину та інтеграції сторонніх сервісів (платіжних шлюзів, CRM, систем аналітики) Вам знадобляться модулі, багато з яких поширюються на платній основі (від 200 грн.).
  4. Налаштування та адаптація. Якщо у Вас немає досвіду у створенні сайтів, то краще звернутися до фахівців, щоб уникнути помилок під час встановлення CMS та налаштування основних функцій. Послуги приватного фахівця коштуватимуть 2000 грн., а вебстудія може запросити від 12000 грн.

Огляд можливостей платформи PrestaShop

Далі в нашому огляді PrestaShop CMS розглянемо ключові функції, які допоможуть налаштувати працюючу інфраструктуру для ведення бізнесу в мережі.

Адміністративна панель

Адмінпанель платформи PrestaShop

Адмінпанель – це робочий інтерфейс власника інтернет-магазину. Вона дозволяє повністю контролювати та налаштовувати всі аспекти роботи онлайн бізнесу.

Адмінка має інтуїтивно зрозумілий дизайн із модульною структурою. Головне меню згруповано за розділами: каталог товарів, замовлення клієнтів, покупці, модулі, зовнішній вигляд магазину, персоналізація дизайну, налаштування оплати та доставки, SEO та маркетинг, аналітика та статистика.

Адміністратор може додавати необмежену кількість товарів з детальними характеристиками, завантажувати фотографії, відео, формувати категорії та фільтри навігації.

Передбачено гнучкий інструментарій для управління замовленнями та обробки платежів, налаштування способів доставки та логістики. Інтегрована система повідомлень, що дозволяє оперативно відстежувати замовлення та дії покупців.

Також є потужні маркетингові модулі для проведення рекламних акцій, розсилок, роботи з відгуками та лояльністю аудиторії, а вбудовані SEO-інструменти спрощують оптимізацію контенту.

Теми та шаблони

 Шаблони PrestaShop

У магазині додатків є більше 30 безкоштовних тем оформлення. Вони дозволяють швидко змінити вигляд, не звертаючись за допомогою до вебдизайнера. Базові теми відрізняються простотою та мінімалізмом. Оформлення містить лише основні елементи — шапка сайту, меню, крихти, слайдер на головній сторінці.

Окрім бібліотеки безкоштовних шаблонів, існує безліч платних тем оформлення від сторонніх розробників. Їхня перевага у більшому функціоналі, індивідуальному дизайні та готовому оформленні сайту під різні ніші бізнесу. Наприклад, одне з найпопулярніших рішень для магазину одягу – шаблон “Luxury”, що запам’ятовується за рахунок ефектної анімації та інтерактивних елементів. Вартість цього шаблону – 2400 грн. Є варіанти й дешевші — мінімальна ціна стартує від 1000 гривень.

Прийом онлайн-платежів

 Прийом транзакцій

Модуль прийому оплати в інтернет-магазині на PrestaShop дозволяє швидко інтегрувати популярні платіжні системи та обробляти онлайн транзакції від клієнтів.

Крім стандартної оплати карткою, власник сайту може підключити PayPal, LIQPAY, Stripe та багато інших локальних платіжних шлюзів. Для підключення цього функціоналу необхідно виконати базові налаштування, ввести реквізити та активувати модуль. Далі всі оплати проходитимуть онлайн через захищене з’єднання. А кошти миттєво надійдуть на розрахунковий рахунок.

Мультимовність та локалізація

PrestaShop спочатку створювалася як мультимовна платформа для продажу товарів на глобальні ринки по всьому світу. Тому CMS підтримує локалізацію контенту відразу кількома мовами. Можна також додати відповідні валюти.

Мовний модуль в PrestaShop CMS

В адмінпанелі є вбудований інструментарій, що дозволяє додавати нові мови та керувати локалізованим контентом для кожної мови окремо — наповнювати каталог, опис товарів, додавати сторінки доставки та оплати, а також редагувати елементи інтерфейсу.

Крім стандартного перекладу Ви також можете встановлювати модулі від сторонніх розробників, які дозволяють перевести магазин в автоматичному режимі за допомогою інструмента Deepl Translate. Крім того, що цей спосіб заощадить Вам купу часу, він ще й дозволить отримати куди кращий результат, ніж якби Ви перекладали сайт через Google перекладач.

Розширення та модулі

Одна з головних переваг CMS PrestaShop – це велика бібліотека плагінів від сторонніх розробників для розширення функціонала. На даний момент доступно понад 800 модулів практично під будь-які завдання.

Це суттєво спрощує модифікацію чи розширення магазину. У Вас немає необхідності звертатися до програмістів для розробки індивідуальних рішень у більшості випадків. Достатньо встановити готове розширення та налаштувати його під свої цілі.

Серед найпопулярніших модулів:

  • Інтеграція зі службами доставки (наприклад, є розширення для «Нової Пошти», якщо магазин працює в Україні або «Fedex», якщо за її межами).
  • Розширені фільтри та сортування в каталозі. Модуль дозволяє індексувати фільтри в пошукових системах, підвищуючи тим самим трафік магазину.
  • Платіжні шлюзи (PayPal та Stripe можна підключити безкоштовно, а ось за інтеграцію локальних рішень, швидше за все, доведеться заплатити).
  • «Рекомендовані товари» (для підвищення продажів за певними ходовими позиціями), а також «З цим товаром часто купують» (допомагає підвищити середній чек).
  • Онлайн-чат. Можна встановити WhatsApp або вибрати окреме рішення.
  • Оформлення замовлення на одній сторінці. Дозволяє підвищити конверсію сайту та економить користувачеві багато часу — адже чим менше полів містить форма, тим швидше вона буде заповнена.

Служба технічної підтримки

На офіційному сайті PrestaShop представлена безкоштовна база знань, у якій є відповіді на більшість питань щодо використання платформи. Якщо Вам цієї інформації недостатньо, Ви можете придбати платні пакети технічної підтримки або разову консультацію з питання.

Консультанти мають високу кваліфікацію та великий досвід роботи в системі, тому гарантують швидке вирішення будь-яких питань та проблем, які можуть виникнути під час використання Престашоп. У платних пакетах гарантовано відповідь менеджера протягом години, а вони працюють у режимі 24/7.

Крім того, за додаткову плату фахівці можуть оновити ядро CMS та ключові компоненти, встановити модуль та налаштувати його для повноцінної роботи, проконсультувати з питань SEO-оптимізації магазину та багато іншого.

SEO просування

В арсеналі PrestaShop передбачено низку вбудованих інструментів для оптимізації проєкту під вимоги Google для зростання органічного трафіку. Відрегулювати ці параметри можна в налаштуваннях магазину (розділ «SEO та URL»):

Інструменти для SEO просування

Система дозволяє:

  1. Налаштувати ЛЗУ-URL. Для кожного товару та категорії можна задавати людинозрозумілі унікальні адреси замість нечитаних ID на кшталт site.com/?34521.
  2. Редагувати метатеги (title, description, h1, keywords) для кожної окремої сторінки. Це підвищує релевантність контенту в очах пошукових систем, а також дозволяє окремим сторінкам краще ранжуватися за пошуковими запитами.
  3. Створювати XML карту сайту з включенням до неї всіх доступних URL-адрес. Це полегшує та прискорює індексацію нових розділів та контенту на сайті.
  4. Можливість задати параметри індексації для будь-яких сторінок, щоб приховувати тимчасовий або службовий контент від потрапляння до індексу пошукової системи.
  5. Налаштовувати 301 редиректи для старих адрес, щоб не втрачати ваги та перенаправляти відвідувачів на актуальні URL.
  6. Підключити до сайту сервіс Google Analytics для отримання детальної статистики щодо трафіку та поведінки користувачів.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї