15 поширених міфів про контекстну рекламу

Міфи про контекстну рекламу Контекстна реклама
Зміст
  1. Як з’являються основні міфи про контекстну рекламу?
  2. Розберемо популярні міфи про контекстну рекламу
  3. Контекстна реклама не працює
  4. Контекстна реклама – це дуже дорого
  5. Оголошення може налаштувати хто завгодно
  6. Якщо я не бачу свого оголошення, то і ніхто його не бачить
  7. Реклама починає приводити клієнтів відразу після запуску
  8. Досить налаштувати кампанію один раз і все буде працювати
  9. Чим більше кліків – тим ефективніше реклама
  10. Якщо я використовую PPC, то позиції в органіці виростуть
  11. Контекстно-медійна мережа неефективна
  12. Якщо попит на продукцію падає – то кліки будуть коштувати дешевше
  13. Платна реклама не потрібна сайтам в ТОПі Google
  14. Рекламодавці на перших позиціях платять за кліки більше інших
  15. Весь рекламний бюджет зкліківають конкуренти
  16. Контекст однаково гарний для будь-якої сфери діяльності
  17. По платній рекламі ніхто не клікає

Велика кількість міфів про рекламу в інтернеті, які ми постараємося розвіяти в цій статті, пов’язана зі складністю застосовуваних в цій сфері інструментів маркетингу.

Серед основних міфів про контекстну рекламу найбільш поширені два: «налаштувати рекламу може навіть людина без спеціальних знань» і «реклама не працює».

При цьому провідні бренди планують вражаючі бюджети на рекламні кампанії в Google Ads. Навряд чи такі гравці як, наприклад, Adidas або Samsung, витрачають гроші на цей інструмент необдумано, не оцінюючи результат вкладень в рекламу. Даний аргумент є найбільш вагомим і підтверджує той факт, що багато тверджень про контекстну рекламу належать до категорії помилкових.

Як з’являються основні міфи про контекстну рекламу?

Популярні помилки про контекстну рекламу

Поширені міфи про контекстну рекламу зазвичай виникають через сарафанне радіо. Почувши від приятеля історію про те, що контекстна реклама, на яку вже витрачено тисячі доларів, абсолютно не працює, обережний підприємець не стане замовляти інтернет-кампанію для просування свого бізнесу. «Дорого і не працює» – ось уже багато років ця формула передається з вуст в уста.

Інформація! Кількість успішних кампаній збільшилася б в кілька разів, якщо б бізнесмени при запуску контекстної реклами відразу зверталися до досвідчених фахівців.

Рекомендуємо прислухатися до думки експертів, тому розповімо, які твердження про контекстну рекламу не мають відношення до дійсності.

Розберемо популярні міфи про контекстну рекламу

В процесі роботи ми часто стикаємося з помилковими думками, які висловлюють замовники. Ми склали список найбільш популярних:

Контекстна реклама не працює

Миттєву віддачу не можна гарантувати ні для одного маркетингового каналу. Будь то періодичне видання або телебачення, SEO або SMM. І якщо для реклами в традиційних джерелах такий стан справ вважається логічним, то у випадку з інтернетом чомусь заведено вважати, що кожен клік повинен вести до угоди.

Зазвичай такий міф циркулює серед власників невеликого бізнесу, які, виділивши 30 доларів на рекламну кампанію, успіхом вважають залучення мінімум сотні клієнтів. Це утопія. Адже практично 9 з 10 переходів за оголошеннями в інтернеті належать до відмовних.

Час відвідування сайту такими користувачами не перевищує 15 секунд, а глибина перегляду обмежується однією сторінкою. Багато хто відразу розуміє, що помилково зайшов на веб-ресурс рекламодавця, оскільки його пропозиція не викликає інтересу. Лише один з десяти є потенційним клієнтом і уважно вивчає сайт.

Контекстна реклама – це дуже дорого

Контекстна реклама - це дорого

Дійсно 30 доларів – занадто мало. Однак, ціна інтернет-реклами значно нижче вартості маркетингових активностей в традиційних каналах. В цьому і полягає головна перевага контекстних оголошень.

Довідка! Ролики на ТВ або радіо обходяться в кілька тисяч доларів, а такі бюджети не по кишені власникам середнього і малого бізнесу, що виробляє, наприклад, взуття на замовлення.

Аргументи на користь застосування саме контекстної реклами в зазначеному випадку виглядають так:

  • Порядок цифр рекламного бюджету – це сотні доларів, а не тисячі;
  • Таргетування оголошень забезпечує вибірковий підхід до їх показу – реклама демонструється тільки тим, кого вона дійсно зацікавить, що, безумовно, підвищує конверсію.

Оголошення може налаштувати хто завгодно

Налаштувати рекламу можна самостійно

На першому етапі налаштування оголошень, як правило, не викликає складнощів. На допомогу новачку – немислима кількість відеороликів в інтернеті, підказки при створенні оголошень, режим розумної кампанії та інструкції Google.

Але результатом часто є збиток і розчарування. Робота системи оцінюється як непродуктивна, і увага рекламодавця перемикається на інші канали просування. Деякі продовжують занурюватися в мінус, намагаючись хоч якось оптимізувати рекламу і відбити вкладення. Але не маючи достатнього досвіду, домогтися гідного результату можна тільки через тривалий час, протягом якого без ефективної віддачі буде витрачена не одна тисяча доларів.

Якщо швидкий результат не є головною метою кампанії, то можна скористатися цим способом. Але оперативно вирішувати маркетингові завдання бізнесу і мати повноцінні продажі навряд чи можливо при самостійному запуску реклами.

Якщо я не бачу свого оголошення, то і ніхто його не бачить

Позиція оголошення визначається за громіздкою формулою і розраховується під кожен пошуковий запит. Обсяг інформації в рекламному блоці залежить від кількості учасників аукціону та їх ставок в певний момент часу.

Впливає на позицію оголошення і таргетинг. Для чоловіка з Харкова і жінки зі Львова однакова реклама може розміщуватися на різних позиціях. Це відбувається в тому випадку, якщо рекламодавець в налаштуваннях поставив пріоритет населеного пункту і статевої приналежності цільових відвідувачів.

Реклама починає приводити клієнтів відразу після запуску

Шквал дзвінків і десятки онлайн-замовлень в перші ж хвилини після запуску кампанії – так виглядає мрія середньостатистичного підприємця, що вперше зважився на контекст. Насправді перше замовлення може надійти протягом як пари годин, так і 2-5 днів.

Важливо! Старту повноцінної кампанії зазвичай передує тестовий період, протягом якого фахівці, використовуючи невеликий бюджет, аналізують сегмент ринку, формують цікаві для потенційних клієнтів оголошення і прогнозують витрати.

Досить налаштувати кампанію один раз і все буде працювати

Налаштовувати кампанію потрібно тільки один раз

Багато хто вважає налаштування контекстної реклами разовим завданням. Бізнесмени, що вперше використовують цей канал, часто вважають, що достатньо одного разу запустити рекламу, і потік замовників буде великим і стабільним.

Це омана. Проводити коригування необхідно навіть в тих кампаніях, які спочатку налаштовані професійно. Якщо цього не робити, то ефективність реклами почне поступово зменшуватися. Причин безліч – сезонне зниження попиту, коливання ставок або класичне «вигорання» аудиторії та банерна сліпота.

Чим більше кліків – тим ефективніше реклама

Новачки в контекстній рекламі часто хваляться великим значенням показника CTR. Бізнесмени ж, не мають уявлення про тонкощі інтернет-маркетингу, приймають таке хвастощі за ознаку досвідченості, оплачують працю професіоналів і саму рекламу, але можуть не отримувати замовлень.

Насправді CTR – всього лише відносна величина, абсолютно не пов’язана з продажами і лідами. Вона показує, скільки відсотків користувачів, які побачили оголошення, клікнули на нього. Але ж перехід користувача на сайт не гарантує укладення угоди.

На допомогу приходять сервіси аналітики, до яких можна під’єднати рекламну кампанію. Використовуючи їх, простіше зрозуміти, на якому етапі втрачається найбільше клієнтів і як вони взаємодіють з сайтом.

Якщо я використовую PPC, то позиції в органіці виростуть

Довідка! Платна реклама ніяк не впливає на позиції сайту в органічній видачі.

Є лише непрямий вплив – реклама формує потік відвідувачів, які проводять на сторінках деякий час, чим покращують поведінкові характеристики сайту. Це, безумовно, дає позитивний ефект, але він на практиці майже непомітний.

Тільки істотні вкладення в SEO дозволять охопити той сегмент користувачів, який з підозрою ставиться до реклами. Надалі це допоможе також скоротити маркетингові витрати.

Контекстно-медійна мережа неефективна

Оплачуючи рекламу тільки в результатах пошуку, багато хто впевнений, що цього достатньо, і не використовують можливості медійної мережі. Але до ефективних заходів з пошукача можна віднести лише ті, які здійснюють люди, які твердо знають, що саме їм необхідно.

В КММ, навпаки, попит формується в тому числі завдяки рекламі, яка впливає на бажання клієнта і істотно збільшує аудиторію. Перевагою КММ є також більш дешевий трафік. Кожен вкладений в таку рекламу долар працює більш ефективно, ніж в пошуку.

Якщо попит на продукцію падає – то кліки будуть коштувати дешевше

Ставки конкурентів роблять значний вплив на вартість рекламної кампанії. І, в разі падіння попиту на продукт, вони зазвичай зростають. Відсутність попиту породжує жорстку конкуренцію, що відбивається на ціні кліка.

Слід пам’ятати і про сезонність. Наприклад, взимку погано продаються літні товари. Конкуруючі компанії в такому сегменті перестають проявляти активність в цей період. Але той, хто вирішить запустити масштабну кампанію, може опинитися у виграші і привести до себе всіх клієнтів.

Інформація! Попит на якісні та унікальні продукти тримається на хорошому рівні незалежно від сезону.

Платна реклама не потрібна сайтам в ТОПі Google

Високі позиції в органічній видачі – це безумовний плюс для сайту, але необхідно враховувати також, що площа рекламного блоку збільшується з кожним роком. Зараз це в середньому 3-4 позиції. Користувач просто може не дійти до сайту, незважаючи на те, що той перебуває на верхньому рядку в органіці. Такі ресурси втрачають більшу частину потенційної аудиторії.

Рекламодавці на перших позиціях платять за кліки більше інших

Багато хто вважає, що висока ставка за клік гарантує першість в рекламному блоці Google. І це ще одна помилка.

Важливо! Встановлена максимальна вартість кліку впливає на ранжування сайтів лише частково.

Система аналізує оголошення по параметрам якості: передбачуваному CTR, якості сайту, релевантності оголошення. І ці характеристики роблять істотний вплив на визначення місця у видачі. Важливо також придумати заголовок, що привертає увагу.

Весь рекламний бюджет зкліківають конкуренти

Бюджет на рекламу зкліківають конкуренти

Багато рекламодавців підозрюють конкурентів в нечесній грі, думаючи, що ті можуть спеціально клікати по оголошенню з метою швидкого та неефективного витрачання бюджету. Але пошукові системи відстежують подібні ситуації і стягують плату тільки за перший перехід з одного джерела. Вони також вкладають значні кошти у вдосконалення алгоритмів розпізнавання шахрайства, тому не слід побоюватися склікування.

Контекст однаково гарний для будь-якої сфери діяльності

Контекстна реклама дійсно є популярним інструментом просування в інтернеті, але є тонкощі, які обов’язково необхідно враховувати:

  • Тільки створити цільову аудиторію в певних сферах, таких як нерухомість або B2B, недостатньо. У цих областях споживач до прийняття рішення користується декількома каналами, в тому числі сайтом і мессенджерами, не один раз. Тому в таких випадках слід додатково запускати таргетингові і медійні кампанії;
  • У деяких сферах висока конкуренція призводить до «перегріву» вартості кліка. Реклама стає неефективною. Альтернативним способом просування в цьому випадку можуть стати маркетплейси або соцмережі, де при правильному налаштуванні можна домогтися значно нижчої вартості трафіку;
  • У областях, де немає сформованого попиту через невідомість бренду або продукту серед представників цільової аудиторії, рекомендується замість контекстної реклами використовувати інструменти, що дозволяють сформувати гарячий попит.

По платній рекламі ніхто не клікає

Це популярна думка про контекстну рекламу відноситься перш за все до кампаній в КММ. Користувачі дійсно часто не звертають уваги на банери, як і в випадку з телевізійною рекламою.

Важливо! Насправді, в КММ користувач бачить не випадковим чином вибрані оголошення, а тільки ту рекламу, яка відповідає його інтересам.

Якщо споживач цікавився телевізором Samsung в інтернет-магазині, то після відвідування сайту, відповідний банер буде слідувати за ним всюди. При цьому, якщо користувач не зробить новий перехід на цільову сторінку, то рекламодавець нічого не заплатить Google.

Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї