Як збільшити глибину перегляду на сайті?

Як збільшити глибину перегляду сайту Юзабіліті

Глибина перегляду відноситься до найбільш важливих поведінкових факторів. За допомогою цього параметра можна оцінити, скільки сторінок побачив відвідувач протягом одного візиту на сайт. Глибина перегляду характеризує якість веб-ресурсу, показує, наскільки він цінний і зручний для користувача.

Важливо! За відповідності інших параметрів сайту вимоги пошукових систем високі значення цього показника служать сигналом до підвищення сайту в ранжируванні і переміщенню його на більш вигідні позиції в пошуковій видачі.

Що таке глибина перегляду сайту?

Глибина перегляду сайту допомагає зрозуміти, наскільки детально відвідувачі вивчають Ваш веб-ресурс. Агрегований параметр показує усереднена кількість сторінок, які відкриває користувач протягом одного сеансу.

Знайти цю цифру та оцінити з її допомогою поведінку відвідувачів можна в стандартних звітах аналітичних сервісів Google і Яндекс (Analytics і Метрика відповідно).

Інформація! Те, наскільки сайт цікавий і корисний для відвідувачів, найкраще показує саме глибина перегляду. Параметр також можна використовувати для непрямого аналізу ефективності рекламної кампанії – чим довше клієнт знаходиться на сайті, тим більше цільової трафік надходить.

Як розраховується глибина перегляду?

Параметр є середньою величиною і визначається за формулою:

 Що таке глибина перегляду?

Наприклад, якщо за день веб-ресурс відвідали 250 користувачів, які вивчили 850 сторінок, то обчисливши глибину перегляду за цей період, ми отримаємо значення 3,4. Ви можете розрахувати показник, використовуючи дані за будь-який інтервал часу: годину, місяць, рік тощо.

Як правило, великі цифри свідчать про високу зацікавленість відвідувачів. Але є й винятки. На односторінкових ресурсах, наприклад, глибина перегляду завжди дорівнює 1 – переходити з єдиною сторінки просто нікуди.

Яке оптимальне значення показника?

Як і на багато інших показників, на глибину перегляду безпосередньо впливає тематична спрямованість сайту і завдання, які він вирішує. Тому позначити якийсь узагальнений оптимальний діапазон значень неможливо. Поведінка користувачів на інформаційних порталах відрізняється від того, як вони вивчають онлайн-ресурси засобів масової інформації або сайти інтернет-магазинів.

Використовують умовне поняття «нормальності» глибини перегляду, згідно з яким до хороших відносять всі значення в діапазоні 4,5-5,1, а мінімальний поріг – 3.

Важливо! Визначальними в оцінці глибини перегляду є не цифри, а результати – вдалося надати відвідувачеві вичерпні відомості і задовольнити його запит.

Показник глибини перегляду коректно оцінювати тільки в сукупності з іншими параметрами, котрі характеризують поведінковий фактор (тривалість сесії, частка відмов і ін.).

Від чого залежить глибина перегляду?

Зміст сайту визначає глибину перегляду, а, отже, цей показник залежить від:

  1. Зручності та складності інтерфейсу. Відвідувачі залишаються тільки на зрозумілих їм веб-ресурсах, а сайти зі складним дизайном і хитромудрим інтерфейсом швидко закривають;
  2. Перелінковки сторінок. Можливість переходу на сторінки, що розкривають запит користувача за допомогою розміщених на сайті гіперпосилань значно збільшує глибину перегляду;
  3. Ступені відповідності сторінки запиту користувача. Найімовірніше відвідувач сайту захоче ознайомитися з іншими його розділами, якщо видана в пошуку сторінка повністю відповідає його інтересам і відповідає на його питання;
  4. Наявності інтерактивних модулів. Такі елементи, як калькулятори розрахунку вартості, відео-блоки та фотогалереї, підвищують залученість відвідувачів. Активно взаємодіючи з ними, користувачі залишаються на сайті довше;
  5. Завдань, які стоять перед сайтом. Лендінги та довідкові ресурси зазвичай не можуть похвалитися хорошою глибиною перегляду. Це закономірно – їх мета полягає в оперативному наданні інформації або максимально швидкому мотивуванні відвідувача зробити цільове дію. Найкращі показники демонструють, як правило, майданчики, де відбувається спілкування користувачів – форуми, соціальні мережі тощо.

Як дізнатися глибину перегляду на сайті?

Встановивши лічильники аналітичних систем Яндекс або Гугл, можна отримати статистику по глибині перегляду сайту.

Yandex.Metrika

Відразу при вході в сервіс відображається зведення, що містить, крім іншого, дані про середню кількість переглядаються відвідувачами сторінок:

 Глибина перегляду в зведенні Yandex Metrica

Деталізувати інформацію можна, запустивши стандартний звіт «Аудиторія» і вибравши пункт «Глибина перегляду» в модулі «Активність». Така статистика вивантажується в розділі меню «Звіти»:

 Глибина перегляду в стандартних звітах

Докладні дані дають уявлення про те, яка кількість відвідувачів завантажила певне число сторінок, показують тривалість їх перебування і долю повернулися на сайт користувачів через деякий час.

Google Analytics

В сервісі Analytics ця метрика іменується як «Сторінок/сеанс», що допомагає не забувати формулу обчислення параметра.

Скористайтеся пунктом «Огляд» у вкладці «Аудиторія»:

 Кількість сторінок за один сеанс

Порада! При аналізі глибини перегляду оцінюйте результати в розрізі типів пристроїв, що використовуються відвідувачами. Наприклад, при істотній відмінності в меншу сторону показника на мобільних девайсах в порівнянні зі стаціонарними ПК слід оцінити зручність мобільної версії сайту. Можливо вона не функціонує належним чином, має складний інтерфейс або занадто дрібний текст.

Як збільшити глибину перегляду на сайті?

Щоб збільшити глибину перегляду, слід дотримуватися наступних рекомендацій:

  • Проведіть аудит юзабіліті та дизайну ресурсу. Ваше завдання – простий і зрозумілий інтерфейс. Навігація повинна бути зручною, структура послідовної, тексти читабельними, а зображення якісними. Основне завдання дизайну – залучати, не відволікаючи. Він не повинен перешкоджати знайомству з вмістом сторінки або вчинення цільової дії;
  • Створіть логічну перелінковку. Коли мова заходить про те, як підвищити глибину перегляду, якісна перелінковка має істотне значення. Для ресурсів комерційної спрямованості добре працюють модулі «Рекомендовані товари» або «Лідери продажів». На сторінках інформаційного порталу можна розмістити посилання на статті, що перегукуються з тематики або популярні у інших користувачів;
  • Розміщуйте тільки якісний і різноманітний контент. Наявність унікальних статей, красивих зображень і заслуговують увагу відеороликів збільшує глибину перегляду швидше за все. Відвідувачі віддають перевагу структурованим, розбитим на розділи текстам, логічним спискам та інфографіці, через що залишаються на сайті довше;
  • Оптимізуйте завантаження сторінок. Повільне завантаження змісту в браузері змушує користувача відмовитися від перегляду сайту. Тому, вирішивши проблему швидкого завантаження, Ви зможете збільшити ймовірність того, що відвідувач захоче переглянути Зверніться до Online-ресурсу.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї