Як створити свій інтернет-магазин на Prom.ua?

Создание своего интернет-магазина на Prom.ua Prom.ua

Сьогодні все більше підприємців в Україні прагнуть вийти в онлайн, щоб отримувати трафік з усіх кінців нашої країни. І найпростіший спосіб це зробити – зареєструвати онлайн-магазин на Prom.ua.

Згідно зі статистикою Similarweb, Пром щомісяця відвідують понад 48 мільйонів людей, що значно перевищує показники його головних конкурентів – Rozetka, Epicentrk.ua і Bigl.ua.

Висока популярність робить цей маркетплейс гідною альтернативою власному сайту. Сьогодні малому і середньому бізнесу достатньо просто зареєструвати акаунт на цьому майданчику, щоб збільшити кількість продажів і наростити оборот. Далі розберемося з тим, як створити інтернет-магазин на Prom.ua і що для цього потрібно.

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

Що таке Prom.ua?

Prom.ua – найбільший всеукраїнський маркетплейс, який був заснований аж у 2008 році. Тут продавці можуть створювати власні інтернет-магазини та продавати продукцію на найширшу аудиторію (відвідуваність майданчика стабільно зростала останніми роками).

Український маркетплейс Prom.ua

На Промі можна знайти практично все – одяг, смартфони, побутову хімію і техніку, автомобільні комплектуючі, меблі та багато іншого. Тут представлено понад 100 мільйонів позицій від десятків тисяч компаній з усієї України.

Особливість сервісу в тому, що тут виставляють пропозиції як для роздрібних покупців (B2C), так і для оптових (B2B). Це робить майданчик привабливим для різних категорій покупців і вигідно вирізняє його з-поміж конкурентів на кшталт Rozetka і Bigl.ua, які орієнтовані переважно на роздрібних клієнтів.

Скільки коштує створення інтернет-магазину на Prom.ua?

Тарифні плани на використання Prom.ua

Після створення інтернет-магазину на Prom.ua усім користувачам спершу активують пробну версію максимального пакета послуг, яка діятиме протягом тижня. Після цього необхідно вибрати відповідний тарифний план (він залежить від того, скільки товарів Ви плануєте продавати через каталог майданчика). Доступні такі варіанти:

  1. 1000 товарних позицій. Це найдешевший пакет – за рік він обійдеться всього в 6700 грн. Сюди вже включено 1300 грн. на просування через сервіс ProSale.
  2. 6000 товарів. Середній тарифний план коштує 8700 грн. за рік. З них 2500 гривень можна буде витратити на розміщення реклами через ProSale.
  3. 10000 товарів. Найдорожчий пакет обійдеться в 13000 гривень за рік. З них 4000 гривень складають бюджет на внутрішню рекламу в каталозі платформи.

Після того, як тариф оплачено, Ви одразу отримаєте доступ до каталогу Prom.ua з мільйонною базою потенційних покупців, зможете налаштувати й запустити свій вебсайт, а також використовувати мобільний застосунок маркетплейсу для iOS та Android для зв’язку з покупцями та управління ресурсом.

При цьому, для запуску повноцінного магазину не потрібні навички програмування або веб-дизайну. В адмінці на Вас чекає зручний конструктор з безліччю готових шаблонів, адаптованих під пристрої з будь-якою роздільною здатністю екрану – від смартфонів до персональних комп’ютерів.

При цьому Ваш онлайн-ресурс буде розміщений на офіційному домені Prom.ua, що забезпечить йому високу довіру з боку інтернет-користувачів і хороші позиції в пошуковій видачі.

Які комісії знімає платформа Пром з продавців?

Маркетплейс стягує комісію за кожну продану одиницю товару з каталогу, а також за переходи за вбудованими рекламними блоками. Сума комісії, яка тут називається “Ставка”, залежить від типу і категорії продукції, що продається.

Наприклад, для “Натільної білизни” ставка становить лише 1%, тоді як для “Чохлів для телефонів” – 15.6%. Продаючи більш конкурентні та популярні товари, доведеться віддавати сервісу більшу частку виручки.

Крім базової ставки, тут передбачені додаткові режими просування – “Більше продажів” і “Турбо”. Підключаючи їх, Ви погоджуєтеся на збільшення комісії, що стягується, в обмін на вищі позиції в каталозі. Так, якщо вибрати опцію “Більше продажів” ставка зросте до 19.5%, а при виборі “Турбо” – до 23.4%.

З іншого боку, можна вибрати режим “Економ”, за якого ставка буде вдвічі нижчою за стандартну. Але важливо розуміти, що економія досягається за рахунок меншого пріоритету при показах. Такий варіант підійде для вузької ніші з невеликою конкуренцією. Однак, якщо хоча б один конкурент просуватиме схожий товар за стандартною ставкою, він завжди показуватиметься вище в каталозі.

Чи можна торгувати на Prom.ua безкоштовно?

На жаль, повноцінний безкоштовний пакет послуг тут не передбачений. Однак, після проходження реєстрації на маркетплейсі, Вам надається семиденний тестовий період, що дозволяє ознайомитися з усіма можливостями платформи.

При цьому не можна здійснювати продажі – продукція в цей період не потрапляє в загальний каталог. Щоб почати заробляти, необхідно оплатити один із доступних тарифів. Тільки після цього відкриється доступ до розміщення продукції та всього функціоналу сервісу.

Якщо з якихось причин платний пакет не буде продовжено, сайт автоматично переведуть на безкоштовний режим розміщення. Але потрібно розуміти, що це тягне за собою серйозні обмеження:

  1. Усі PRO-функції, доступні за передплатою, будуть відключені.
  2. В онлайн-магазині буде відображатися максимум 10 товарів, незалежно від реального асортименту.
  3. Товари перестануть показуватися в загальному каталозі, що сильно знизить трафік.
  4. Вимкнеться кошик – люди зможуть залишити замовлення виключно за телефоном.

Ба більше, то при переведенні на безкоштовний режим Ваш онлайн-магазин виглядатиме зовсім інакше. Дизайн зміниться на стандартну колірну схему (не вийде змінити її в налаштуваннях), а на товарних сторінках почне відображатися реклама компаній-конкурентів.

Переваги Прому порівняно з класичним онлайн-магазином

Переваги магазинів на Промі, порівняно з іншими CMS

Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?

Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці

Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл

  1. Економія на розробці та хостингу. Щоб створити власний сайт з нуля, знадобляться послуги веб-дизайнера, верстальника і програміста. Для багатьох підприємців-початківців такі витрати неприйнятні. Тут же ця проблема вирішується за допомогою вбудованого конструктора. З його допомогою можна самостійно створити повноцінний інтернет-магазин, прив’язати до нього свій домен, і при цьому не платити окремо за хостинг.
  2. Швидкий запуск. Реєстрація веб-сайту на базі готових шаблонів займе зовсім небагато часу. Весь процес від реєстрації до отримання першого замовлення зазвичай укладається в один тиждень. За цей час можна встигнути активувати платний тариф, пройти модерацію майданчика, навчитися роботі з адмін-панеллю і додати свою продукцію. У разі старту бізнесу з нуля на іншій CMS, до старту продажів може пройти від кількох місяців до півроку.
  3. Зручно додавати товари. Ви можете масово імпортувати продукцію з файлів у форматах Excel (xls/xlsx), XML і YML. Тобто можна просити у постачальників готові прайс-листи з повним описом асортименту, характеристиками, цінниками, кількістю на складі і безпосередньо завантажувати їх на Пром. Завдяки можливості імпорту, додавання навіть кількох тисяч позицій перетворюється на швидку і просту операцію.
  4. Корисні додаткові опції. Наприклад, можна отримувати повідомлення про нові замовлення на електронну пошту і по смс. Також власнику бізнесу доступний мобільний застосунок, що дає змогу опрацьовувати запити, що надходять, просто зі смартфона. Налаштувати всі ці опції під час розробки свого власного інтернет-ресурсу було б набагато складніше і дорожче.
  5. Вбудовані рекламні інструменти. Наприклад, Ви зможете давати рекламу у внутрішньому товарному каталозі через систему ProSale. З її допомогою можна виводити свої пропозиції на топові позиції в категоріях, пошуковій видачі та рекомендаційних блоках. Оплата здійснюється або за переходи на товарну картку (CPC), або відсотком від суми замовлення (CPA). При цьому вартість кліка в ProSale зазвичай у 3-5 разів нижча, ніж у Google Ads за аналогічними тематиками. Крім того, сервіс сам постійно залучає трафік за допомогою контекстної реклами та просування в органічній видачі. Класичному сайту довелося б налаштовувати й оплачувати ці канали окремо.
  6. Вигідні умови від партнерів. Маркетплейс співпрацює з найбільшими транспортними службами та платіжними системами України – Новою Поштою, Укрпоштою, ПриватБанком, Liqpay. Завдяки цьому Ви завжди можете розраховувати на спеціальні знижки і тарифи, які будуть нижчими, ніж при роботі з цими сервісами безпосередньо.
  7. Проста реєстрація. На відміну від Rozetka, Пром не вимагає обов’язкового надання документації ФОП для початку роботи. Ба більше, до профілю Ви зможете прив’язати як розрахунковий рахунок компанії, так і особисту банківську картку. Це істотно спрощує старт для малого бізнесу та самозайнятих осіб.
  8. Рейтинг покупця. Відгуки на Промі можна залишати не тільки для продавця. Є можливість оцінювати і покупців, а також подивитися профіль клієнта перед підтвердженням угоди. Це допомагає уникати недобросовісних замовників і захиститися від можливих проблем з їхнього боку під час відправлення післяплатою.
  9. ПромОплата. Цей платіжний метод за своєю суттю схожий на OLX-доставку від відомої в Україні дошки оголошень. Після оформлення замовлення гроші резервуються на окремому рахунку і переказуються продавцю тільки після отримання посилки замовником. Якщо останній відмовляється від придбання, кошти миттєво повертаються на його рахунок. ПромОплата слугує своєрідною страховкою і забезпечує комфортні та безпечні покупки для обох сторін угоди.

Чи є мінуси у сайтів на платформі Prom.ua?

  1. Складнощі з SEO-просуванням. Для повноцінної оптимізації під пошукові системи можливостей тут не передбачено. Нехай в адмінці Прома і є внутрішній SEO-модуль, але повноцінно оптимізувати сайт для отримання відчутних результатів в органічній видачі не вийде. Крім того, товарні сторінки та категорії можуть погано індексуватися Google. Основний акцент при просуванні доводиться робити на рекламу всередині маркетплейса через систему ProSale.
  2. Магазин Вам не належить. Наприклад, його не можна перенести на інший хостинг або CMS, а в разі неоплати його буде відключено. Якщо на стороні Пром виникають якісь технічні проблеми (а судячи з відгуків користувачів, це не рідкість), Ви ніяк не зможете вплинути на ситуацію. Доведеться чекати, поки неполадки будуть усунені, і тільки потім відновлювати торгівлю. Розвиваючи свій магазин на Промі, фактично Ви вкладаєтесь у сам маркетплейс, а не власний незалежний бізнес-актив. Усі накопичені дані зберігаються на серверах Prom і недоступні для вивантаження. Переставши платити за послуги платформи, Ви в будь-який момент ризикуєте втратити доступ до всієї історії замовлень і товарної бази.
  3. Дублювання контенту. Якщо у Вас вже є окремий онлайн-ресурс, і Ви плануєте паралельно розвивати бізнес на Промі, доведеться створювати унікальний контент для обох майданчиків. Розміщення однакових описів і характеристик негативно позначиться на індексації обох сервісів пошуковими системами. Фактично, Вам доведеться вести два незалежні бізнеси з однаковим асортиментом і готувати вдвічі більше контенту.
  4. Обмежений функціонал. Веб-сайти на Prom.ua зазвичай мають однотипний вигляд, а за візуальною привабливістю можуть поступатися магазинам на інших CMS. Крім того, через закритий вихідний код неможливо доопрацьовувати функціонал та інтегрувати онлайн-магазин зі сторонніми сервісами, на кшталт, CRM або системами бухобліку. Так, вибір шаблонів тут достатній, але проявити індивідуальність і додати власні графічні елементи не вийде – доступу до файлів CSS для редагування просто немає. Преміум-теми за додаткову плату трохи покращують ситуацію, але з часом вони теж можуть застарівати.
  5. Жорстка цінова конкуренція. У більшості тематик представлено дуже багато дропшиперів, що пропонують одні й ті самі продукти з ідентичними описами і фотографіями. У такій ситуації єдиною конкурентною перевагою залишається ціна, що провокує демпінг і зниження маржинальності. Споживачеві залишається тільки вибрати найдешевшу пропозицію з десятка однакових. У такій “гонці на виживання” малому бізнесу складно змагатися з великими оптовиками.
  6. Низька довіра з боку клієнтів. Через присутність на Промі чималої кількості недобросовісних продавців і відвертих шахраїв, загальний імідж майданчика залишає бажати кращого. Багато людей з упередженням ставляться до магазинів, які не мають окремого сайту, вважаючи їх ненадійними. Особливо важко доводиться новачкам, у яких ще немає відгуків і хорошого рейтингу. А завоювати довіру тут буває дуже непросто.
  7. Шантаж з боку замовників. Система рейтингів і відгуків, покликана допомогти відвідувачам вибрати перевіреного продавця, іноді може зіграти з продавцем злий жарт. Так, недобросовісний клієнт може “попросити” знизити ціну, погрожуючи в іншому випадку зіпсувати Ваш рейтинг негативним відгуком. За відсутності чіткого механізму арбітражу на цьому майданчику, у Вас є, нехай і невеликий, але шанс опинитися заручником подібної ситуації.

У яких випадках варто створити інтернет-магазин на Prom.ua?

Маркетплейси відмінно себе показують:

  1. Для недорогих товарів у нішах з малою конкуренцією. Невисока ціна допоможе подолати сумніви клієнтів і підштовхнути їх до покупки, навіть за відсутності розкрученого бренду. У нішах з низькою конкуренцією Вам буде простіше виділитися серед інших компаній завдяки якісним товарним описам і фотографіям.
  2. Для великих оптовиків як додаткове джерело трафіку. Завдяки вигідним оптовим цінам і великому товарному запасу Ви зможете успішно конкурувати з іншими бізнесами і залучати як роздрібних клієнтів, так і дрібних оптових замовників.
  3. Для тестування попиту на нові продукти. Якщо Ви виробник і хочете перевірити попит на ту чи іншу продукцію, Пром – саме те, що потрібно. Відкривши тестовий магазин, Ви зможете з мінімальними вкладеннями оцінити реакцію ЦА, зібрати всю необхідну статистику і скорегувати асортимент.
  4. Для підприємців-початківців. Якщо Ви тільки пробуєте себе в онлайн-торгівлі і маєте в своєму розпорядженні обмежений бюджет, Пром стане оптимальним стартовим майданчиком.
  5. Як доповнення до головного онлайн-магазину. Навіть якщо у Вас уже є повноцінний сайт, присутність на Prom дасть додатковий приплив цільової аудиторії.

Як самостійно створити інтернет-магазин на Prom.ua?

Завдяки зрозумілому інтерфейсу і докладним інструкціям, самостійно створити інтернет-магазин на Промі зможе навіть користувач-початківець без особливих технічних знань.

Реєструємося на платформі

Зареєструйте новий інтернет-магазин на Промі

Для початку перейдіть у розділ “Реєстрація як продавця”. Тут необхідно ввести електронну пошту і придумати надійний пароль. Переконайтеся, що Ви використовуєте робочий email, адже він знадобиться для відновлення акаунта і зв’язку з персональним менеджером платформи, особливо на початковому етапі. Зі списку, що випадає, виберіть пункт “Тільки починаю свою справу”:

Останній крок перед відкриттям магазину на Prom.ua

Далі необхідно придумати назву компанії. Перед введенням назви обов’язково ознайомтеся з правилами заповнення, щоб уникнути можливих труднощів у майбутньому та забезпечити відповідність магазину стандартам торгового майданчика.

І нарешті, вкажіть телефонний номер. Наполегливо рекомендуємо використовувати реальний і актуальний телефон, оскільки за його допомогою можна буде відновити доступ до акаунту в разі потреби. Також він послужить каналом для зв’язку з персональним менеджером.

Додаємо товари

Насамперед потрібно продумати структуру магазину. Припустимо, Ви продаєте продукцію з різних категорій – продумайте, як краще розсортувати її для забезпечення зручності покупців. Визначте, які категорії та підкатегорії розташувати в основному меню, і які ще розділи необхідні на сайті.

Як правильно скласти назви товарів?

Усі товарні позиції повинні містити максимально повну і точну інформацію:

  1. Назва товару. Вона має бути зрозумілою при першому прочитанні і бажано унікальною. При цьому, не давайте однакові назви схожим продуктам, щоб не заплутати покупців. Пам’ятайте – назва індексується пошуковими системами, а отже, вона має бути релевантною запитам потенційних клієнтів, щоб була можливість отримувати органічний трафік на сайт магазину.
  2. Вартість. Завжди вказуйте актуальну ціну на даний момент. За необхідності, пізніше Ви зможете додати знижку на ту чи іншу позицію.
  3. Характеристики. Важливо вказати основні властивості товару – розмір, колір, матеріал, особливості, бренд тощо. Уявіть, що Ви покупець і подумайте, що б Вам було дійсно важливо знати про товар.
  4. Опис. Напишіть короткий, але змістовний текст, що описує переваги та особливості продукту. Зробіть його максимально зрозумілим і лаконічним. Тут також можна використовувати списки і виділяти жирним важливі моменти.
  5. Фото товару. Радимо розміщувати 2-3 фотографії з різних ракурсів. Зображення обов’язково обирайте високої якості, щоб покупці могли збільшити їх і розглянути деталі.

Ви зможете завантажити товарний асортимент такими способами:

  1. Вручну через адміністративну панель платформи.
  2. Додати готову таблицю з товарами у форматі Excel.
  3. Імпортувати файли XML або YML (зазвичай їх використовують постачальники або дропшиппери).

Останній варіант особливо зручний, коли доводиться працювати одночасно з кількома маркетплейсами (наприклад, Bigl, Rozetka, Epicentr). Таким чином можна використовувати однаковий прайс-лист для різних платформ, не витрачаючи зайвий час і сили.

Заповнюємо контактні дані

Що більше інформації про компанію Ви надасте, то краще. Обов’язково вкажіть адресу офісу та номери телефонів. Буде суттєвим плюсом, якщо у Вас є окремий номер для всіх мобільних операторів, адже клієнти зможуть безплатно дзвонити Вам незалежно від того, чи використовують вони Vodafone, Kyivstar або Lifecell. Зазначена інформація відображатиметься в розділі “Про компанію”, а також дублюватиметься в розділі “Інформація про продавця”.

По закінченню реєстрації Ви можете завантажити документи, що підтверджують реєстрацію ФОП або юридичної особи. Це дасть змогу додати на сторінки магазину знак “Наявність документів”, а він може істотно підвищити довіру з боку покупців. Також не забудьте заповнити розділ “Реквізити компанії”. Це необхідно, щоб Ви могли вести бухгалтерський облік і виставляти рахунки замовникам.

Оплата і доставка

Статистика показує, що близько 45% покупців відмовляються від оформлення замовлення через високі тарифи на доставку, а близько 60% не завершують покупку, коли не знаходять звичного способу оплати.

Тому важливо додати якомога більше перевізників – Укрпошту, “Нову пошту”, Meest Express. Чим більше зручних і надійних методів оплати та доставки Ви запропонуєте, тим вища ймовірність, що одноразові відвідувачі стануть Вашими постійними клієнтами.

Найпопулярніші способи оплати за даними Prom.ua

Загалом, платформа дає змогу додати до 10 різних способів оплати та варіантів доставки, щоб клієнти могли обрати найзручніший варіант. Також передбачено окремі модулі для відправлення рахунків і надання можливості оформити кредит на товар.

Обираємо дизайн

Статистика показує, що близько 50% покупців не повернуться на сайт, якщо їм не сподобався його дизайн, а близько 40% замовників формують думку про фірму, ґрунтуючись на візуальному оформленні її інтернет-магазину.

Для сайтів на Prom.ua для оформлення можна:

  • Використовувати безкоштовний редактор. Тут представлено кілька стандартних шаблонів, з яких можна вибрати найбільш підходящий, а потім трохи персоналізувати його, поставивши свій логотип і вибравши кольори основних елементів. Цей варіант підійде, якщо Ви новачок в онлайн-продажах і хочете швидко запустити магазин без додаткових витрат.
  • Вибрати платний дизайн з каталогу (містить понад 3000 варіантів). Платний шаблон варто розглядати тільки якщо Ви всерйоз плануєте розвивати свій бізнес на цій платформі. Для тестування ніші можна зупинитися і на одному з безкоштовних варіантів
Важливо! Оскільки вихідний код платформи закритий, Ви не зможете редагувати HTML і CSS обраного шаблону. Доведеться працювати з тим варіантом, який пропонує система.
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї