- Що таке контекстна реклама?
- Як виглядає контекстна реклама?
- Завдання контекстної реклами
- Як працює контекстна реклама?
- Переваги та недоліки контекстної реклами
- Плюси:
- Мінуси:
- Види контекстної реклами
- Текстова реклама
- Банерна (медійна)
- Відео реклама
- Основні типи рекламних кампаній
- Пошукова реклама
- Контекстно-медійна мережа
- Google Shopping
- Реклама в YouTube
- Підсумки
Власники бізнесу постійно працюють над збільшенням продажів і впізнаванністю бренду. Для цього вони все частіше використовують мережу інтернет (щорічно зростає число її користувачів і прогнози на майбутнє їх зростання вельми оптимістичні).
І ось уже кілька років поспіль найбільш популярним і ефективним інструментом реклами в інтернеті залишається контекстна реклама.
Що таке контекстна реклама?
Контекстна реклама – це інструмент інтернет-маркетингу, який заснований на демонстрації оголошень (текстових, медійних, відео, товарних) користувачеві, грунтуючись на контексті його пошукового запиту і вмісті сторінки, яку він переглядає.
Суть контекстної реклами – донести маркетингове повідомлення власника бізнесу до цільової аудиторії, яка максимально зацікавлена в його пропозиції (грунтуючись на її користі, пошукових запитах і попередній поведінці в мережі інтернет).
Простими словами – контекстна реклама за визначенням призначена для ефективного залучення на цільовий ресурс зацікавлених відвідувачів для забезпечення зростання продажів.
Як виглядає контекстна реклама?
Напевно Ви зустрічали такі оголошення під час інтернет-серфінгу:
Зверху пошукової видачі (схоже на органічні результати пошуку, тільки з невеликою позначкою «реклама»):
Перед роликом на YouTube або під час його перегляду:
У вигляді банерів з картинкою і текстом на новинних і статейних сайтах:
Під час пошуку будь-якого товару в вигляді картки з ціновою пропозицією і фотографією:
Завдання контекстної реклами
В цілому завдання контекстної реклами схожі з цілями будь-якої іншої маркетингової кампанії, але є і деякі особливості. Її основні завдання:
- Швидко залучити на сайт цільову аудиторію;
- Підвищити впізнаваність бренду;
- Нагадати про себе тим, хто раніше вже користувався Вашими послугами;
- Поліпшити показники сайту в органічній видачі (за рахунок поведінкових факторів);
- Ну і головне – зростання продажів на сайті по потрібним товарам або послугам!
Як працює контекстна реклама?
Основний принцип роботи контекстної реклами звучить як Pay Per Click (в перекладі – оплата за клік). Раніше в області інтернет-реклами був поширений інший принцип – оплата за покази (або CPV). Однак зараз він використовується набагато рідше, і Ви платите тільки за реальні переходи на сайт.
Точна вартість кліка залежить від багатьох факторів, серед них рівень конкуренції в тематиці, позиція оголошення в пошуковій видачі (зверху першої сторінки – найдорожчі переходи, однак звідти їх буде більше). Позиція оголошення у видачі визначається на підставі аукціону – хто більше платить, той і перебуває вище.
Переваги та недоліки контекстної реклами
У PPC є багато плюсів, в порівнянні з іншими видами реклами, наприклад, рекламою на радіо, ТБ, SEO-просуванням.
Плюси:
- Можна налаштувати покази по певних регіонах. Якщо Ваш бізнес працює тільки за певним містами, не потрібно платити за користувачів з інших областей або країн. Щобільше, можна налаштувати рекламу тільки на потрібний район міста;
- Швидкий ефект. Реклама починає працювати відразу після запуску. Немає необхідності чекати кілька місяців, як у випадку з SEO-просуванням. Особливо актуально це для молодих сайтів, які ще не можуть конкурувати в органічній видачі;
- Можна відстежити результат. Ви бачите точну статистику по переходах на сайт (з яких міст прийшли користувачі, за якими ключовими словами, скільки, хто з них замовив). Для цього рекомендуємо налаштувати на сайті наскрізну аналітику. Це велика перевага в порівнянні з офлайн-рекламою, точний результат якої проаналізувати неможливо;
- Можна контролювати повідомлення, яке побачить користувач. Ви можете самі підбирати зображення, відео, текстову інформацію, яку хочете показати в оголошенні, вибрати майданчики, на яких вони будуть транслюватися і сегментувати користувачів за інтересами, статтю, віком та іншими демографічними ознаками;
- Можливість відключити рекламу в будь-який момент. Якщо компанія тимчасово не працює, переїжджає на іншу адресу або менеджери не справляються з великим напливом клієнтів – Ви можете тимчасово відключити кампанію без шкоди для неї надалі та не витрачати кошти.
Однак, при всіх перерахованих перевагах, PPC не позбавлена і деяких недоліків.
Мінуси:
- Вимагає постійного контролю. Рекламодавець повинен тримати на контролі ставки за клік, працювати з мінус-словами, запускати нові товарні групи, змінювати меседжі в оголошеннях. Якщо цього не робити – ефективність контекстної реклами може зійти нанівець;
- Може не окупатися в висококонкурентних сферах. Якщо вартість кліка в Вашій тематиці вище середньої – краще не пробувати налаштовувати рекламу самостійно. Це свідчить про те, що тут працюють тільки профі з багаторічним досвідом. Щоб не витратити даремно бюджет – краще звернутися в агентство;
- Довіра користувачів. Сайти в органічній видачі викликають у багатьох користувачів більшу лояльність, оскільки якщо ресурс знаходиться в ТОПі органіки до його просуванню доклали чимало зусиль. Рекламу ж може запустити хто завгодно.
Види контекстної реклами
Можна виділити три основні види контекстної реклами, кожен з яких націлений на різні групи користувачів і тематики. У деяких сферах найефективніше працює поєднання всіх видів реклами, щоб домогтися максимального результату.
Текстова реклама
Можна зустріти в результатах пошуку Google у вигляді текстових оголошень з заголовком і обов’язковою позначкою «реклама». Виводиться у відповідь на пошуковий запит користувача зверху над органічною видачею (до 4 оголошень) і внизу під нею (до 3 оголошень).
Покази рекламного оголошення прив’язані до ключових слів, які рекламодавець призначає в налаштуваннях кампанії. Коли користувач вводить в рядок пошуку вибрані ключові слова, то бачить оголошення рекламодавця.
Таким чином, відвідувач отримує релевантну відповідь на свій запит, а рекламодавець – потенційного клієнта, який може скористатися його послугами, якщо його влаштовує ціна та умови.
Банерна (медійна)
Така реклама має вид статичного або динамічного медійного банера з додаванням текстового опису та активного гіперпосилання на сайт рекламодавця. Демонструється така реклама в партнерській мережі Google, яка становить не менше, ніж 80% світового інтернет-трафіку.
Медійна реклама здатна формувати пошуковий попит. Якщо Ви виходите на ринок з новим товаром – то немає сенсу рекламувати його в пошуку, адже попит на нього буде мінімальним. Якщо ж спершу запустити медійну кампанію і розповісти користувачам про свій товар, то в наслідку це призведе і до зростання обсягу пошукових запитів по цьому продукту.
Перевагою реклами в медійній мережі є широка можливість таргетування. Ви можете відбирати аудиторію виходячи з географічного положення, інтересів, віку, купівельної спроможності.
Відео реклама
Є відеоролик, який користувач бачить перед або під час перегляду відео на YouTube і партнерських сайтах. Використовується для підвищення впізнаваності бренду. Може застосовуватися як інструмент ремаркетингу (якщо користувач вже відвідував Ваш сайт – можна нагадати йому про себе, використовуючи відео).
Відеореклама має такі ж широкі можливості таргетування, як і медійна. Можна також вибирати аудиторії, майданчики, інтереси користувачів і теми відео, в яких буде показано оголошення.
Основні типи рекламних кампаній
Існує чотири основних типи контекстної реклами, кожен з яких допомагає досягати рекламодавцю різних рекламних цілей.
Пошукова реклама
Демонструється у відповідь на пошуковий запит користувача в пошуковій видачі або Медійній мережі. Являє собою текстове оголошення. Таким чином, можна звернутися безпосередньо до потенційного клієнта, давши відповідь на його запит.
Контекстно-медійна мережа
Показується на мільйонах сайтів-партнерів Google по всьому світу. Являє собою оголошення в вигляді анімованого банера з посиланням на сайт рекламодавця. Має гнучкі можливості налаштування, відбору майданчиків для показу і вартість кліка нижче, ніж в пошуку.
Google Shopping
Демонструються в пошуковій видачі, але не у вигляді текстового оголошення, а у вигляді картки товару з фото, описом, ціною і посиланням на сайт. Відрізняються більш високою конверсією, ніж звичайна текстова реклама. Ще одна перевага – можуть показуватися одночасно з текстовою рекламою, що розширює охоплення.
Реклама в YouTube
Сервіс дозволяє показувати не тільки відеоролики, але і текстові оголошення. Ролики бувають з можливістю пропуску і без і призначені для підвищення впізнаваності бренду або компанії. Можна вибирати майданчики для демонстрації, цільову аудиторію та інтереси.
Підсумки
- Поняття «контекстна реклама» досить багатогранне і містить не тільки звичні всім оголошення в пошуку, але і відеооголошення, рекламу-переслідування (ремаркетинг), товарні оголошення та інші різновиди;
- Пошукова система Google охоплює близько 90% користувачів по всьому світу і є беззаперечним лідером, на голову випереджаючи своїх найближчих конкурентів. Для порівняння – популярна в рунеті пошукова система Yandex охоплює всього лише 0,5% загальносвітового інтернет-трафіку;
- Контекстна реклама найефективніше працює для середнього та великого бізнесу. У деяких випадках вона добре відпрацьовує і для малого бізнесу, але часто кліки бувають для нього надмірно дорогими;
- Для висококонкурентних ніш ми радимо не налаштовувати рекламу своїми руками, а звернутися до фахівця (агентства або фрілансеру), оскільки в таких тематиках працюють тільки професіонали та вартість кліка там висока, а значить на тести доведеться витратити багато грошей.