- Які доступні інструменти для реклами інтернет-магазину?
- Google Shopping
- Таргетована реклама
- Прайс-агрегатори
- SEO просування
- Тизерна реклама
- Просування в соціальних мережах
- E-mail розсилки
- Google Performance Max
- Дошки оголошень
- Яких помилок у розкручуванні інтернет-магазину важливо уникати?
- Відсутність єдиної стратегії
- Помилка під час вибору фахівця
- Спеціаліст на фрілансі
- Штатний маркетолог
- Рекламне агентство
- Робота з одним рекламним інструментом
- Що потрібно зробити перед просуванням інтернет-магазину?
- Чому краще замовити послугу комплексного просування інтернет-магазину?
Інструментів для реклами інтернет-магазину тепер існує величезна кількість. Це контекстна або медійна реклама, таргетинг і ремаркетинг, прайс-агрегатори і SEO-просування, а також відеомаркетинг.
Але які з перерахованих варіантів найбільш продуктивні? Як правильно розставити пріоритети у виділенні коштів на кожен з них? Відповімо на ці питання в цій статті.
Які доступні інструменти для реклами інтернет-магазину?
На самому початку раціонально кинути сили на найменш дорогі і найшвидші в запуску рекламні канали та проаналізувати їх роботу.
Одиничні розцінки на показ ролика на YouTube, як правило, невисокі. Але для досягнення хороших показників, потрібні істотні витрати:
- На виробництво якісного відеоролика;
- На висококваліфікованого фахівця для налаштування реклами – без нього можна легко вибрати весь бюджет кампанії нецільовими показами;
- На високу частоту повторень – показ реклами 1-2 рази для кожного користувача не дає ефекту, ролик повинен запам’ятатися, а для цього його необхідно повторити багаторазово.
Google Shopping
Формат оголошень Google Merchant Center дозволяє виділити рекламу на тлі конкурентів, включивши в повідомлення вартість продукту і його зображення. Таке оголошення може демонструватися в пошуку, на YouTube, додатках для мобільних девайсів, в КММ.
Щоб інтернет-магазин почав працювати в цій системі, необхідно:
- Привести сайт у відповідність до правил розміщення;
- Прописати сайт в акаунті в Google Merchant;
- Створити фід даних (файл з інформацією про продукт) і відправити його на модерацію;
- У попередньо створеному акаунті Google Ads запустити «товарну» кампанію.
Таргетована реклама
Така реклама запускається переважно в соціальних мережах через спеціальний кабінет. Принцип її дії нагадує алгоритм роботи оголошень в КММ. При цьому реклама демонструється тільки в обраній мережі і має дещо інший формат – відео або фото, яке супроводжується коротким текстом.
Найбільш затребувані для розміщення таргетованої реклами майданчики – Facebook і Instagram. Тут можна обмежити аудиторію за кількома критеріями: географічній приналежності, сімейному статусу, використовуваному пристрою, інтересам. Також є можливість вказати стать і вік.
Але найпопулярнішим є відбір споживачів, що раніше відвідували веб-сайт, або схожих на них за поведінковими характеристиками. Така аудиторія формується на підставі переліку для ремаркетингу або списку електронних адрес і телефонів.
Важливо! Продавати товари повсякденного попиту за стандартною вартістю за допомогою такої реклами є малоефективним. Користувачі в момент відвідування соціальної мережі не мотивовані на здійснення покупки.
Тут продуктивні:
- Оголошення про акції та знижки;
- Динамічний ремаркетинг – показ тих позицій, якими користувач уже цікавився на сайті;
- Оголошення про унікальні або недорогі товари, призначені для великої аудиторії;
- Непряма реклама – інформаційні ознайомчі тексти про товар, що безпосередньо не закликають користувача його купувати.
Прайс-агрегатори
Щоб використовувати цей тип реклами, необхідно створити профіль інтернет-магазину в товарних агрегаторах і каталогах. Багато таких майданчиків мають спеціальний інтерфейс для завантаження бази продуктів з вихідної інформаційної системи магазину зі збереженням структури, описів, фото і параметрів товару.
Інформація! В Україні найбільш популярні агрегатори ek.ua, hotline.ua, price.ua, sravni.ua.
Принцип роботи у всіх агрегаторах схожий: реєстрація, укладення договору, завантаження бази товарів. Особливістю роботи з ціновими агрегаторами є їх невисока ефективність при просуванні ексклюзивних продуктів. Вони краще працюють при продажу товарів, розрахованих на масовий попит.
SEO просування
Якісна пошукова оптимізація сприяє підвищенню рейтингу веб-ресурсу в пошукових системах.
Інформація! Статистика демонструє, що 9 з 10 користувачів, які шукають щось на вимогу, рідко вивчають другу сторінку Google. Саме тому знаходження в першій десятці за основними ключовими фразами – пріоритетне завдання для інтернет-магазину.
Головним етапом будь-якого SEO-просування вважається формування семантичного ядра.
Порада! Найбільш продуктивний спосіб просування інтернет-магазину заснований на залученні великого трафіку з використанням максимального числа низькочастотних словосполучень і слів.
Тизерна реклама
До тизерної реклами належать текстово-графічні оголошення на сайтах учасників тизерної мережі. Зображення до них, а також заголовки та описи, як правило, підбираються досить помітні, інколи навіть викликають.
Серед переваг такої реклами для просування онлайн-магазину:
- Невисока вартість. Витрати на кліки за оголошеннями тут незрівнянно нижчі, ніж в інших форматах реклами.
- Вражаючі охоплення. Тизерні мережі зараз забезпечують багатомільйонні покази щомісяця.
- Достатньо лояльні вимоги до змісту. Заборон тут істотно менше, ніж, наприклад, у Google Ads.
Але є й недоліки. Головне – «холодне» ставлення користувачів до цього виду реклами. «Хвороба зникне за три дні. Вам достатньо зробити тільки це…» або «Увага! Розшифровано нові прогнози Майя. Дізнайтеся, що чекає на планету у 2023 році!» – такі заголовки вже набили оскому. Активні користувачі мережі здебільшого їх просто ігнорують.
Окрім цього, потрапити до цільової аудиторії за допомогою тизерної реклами досить важко. Істотну частку становить холодний трафік та боти. А це лише додаткові витрати та жодної користі.
Також працюють тизери далеко не у всіх тематиках. Наприклад, не підходить така реклама для складних послуг, сфер B2B, дорогих товарів. За допомогою такої реклами можуть непогано продаватись недорогі товари з WOW-ефектом, копії відомих брендів, біжутерія.
Використовувати тизерну рекламу слід у випадках, коли Вам потрібні недорогі або взагалі безкоштовні варіанти просування онлайн-магазину. Доповнюючи основну кампанію, такі оголошення можуть вистрілити. Але покладати на них великі надії та робити основну ставку все-таки не варто.
Просування в соціальних мережах
Великою підмогою при розкручуванні інтернет-магазину можуть стати соціальні мережі. Головне завдання SMM – позитивна репутаційна динаміка та розширення охоплення цільової аудиторії. Згідно зі статистикою, за допомогою цього інструменту навряд чи вдасться залучити на сайт більше покупців, аніж під час використання SEO. Але соціальні мережі допоможуть сформувати лояльну Вашій компанії, постійну аудиторію, а це не менш значуще в довгостроковій перспективі.
При просуванні інтернет-магазину необхідно позначити для себе пріоритетне завдання та визначити інструменти для його реалізації. Та соціальна мережа, де ваших потенційних покупців найбільше, стане ключовою. Під час роботи в комерції власники сайтів зазвичай вибирають:
- Instagram. Платформа є однією з найбільш популярних для просування інтернет-магазинів. Тут зібрано наймолодшу аудиторію. Під час створення публікацій слід використовувати яскраві та цікаві фото.
- Facebook. Ця соцмережа за своєю популярністю перевершує всі інші. Середній вік користувачів – близько 30 років. Наголос робиться на текстовій складовій постів. У Facebook частіше просуваються компанії, що працюють у сфері послуг, але для збільшення впізнаваності онлайн-магазину це теж чудовий варіант.
- YouTube. Контент цієї платформи представлений відео. Щоб випустити якісну відеорекламу, потрібно більше часу та грошей, при цьому її ефективність набагато вища. Найвищий коефіцієнт залучення показує саме відео контент. Це оптимальний варіант для реклами товарів. Наприклад, можна записати огляд або краш-тест свого продукту.
E-mail розсилки
Розсилання допомагає сформувати базу постійних клієнтів на етапі розкручування сайту онлайн-магазину. Крім цього, вона:
- позитивно впливає на рівень споживчої довіри до компанії;
- збільшує частку результативних сесій, які завершуються покупкою;
- забезпечує повторні угоди;
- утримує увагу цільової аудиторії.
Розсилку зручно використовувати для інформування покупців про актуальні події, нові товарні позиції, знижки та спецпропозиції, умови програми лояльності та ін.
Інформація! Якщо у Вас є блог, то e-mail маркетинг допоможе збільшити залучення аудиторії та підвищити лояльність до компанії.
Але просуватися лише за допомогою цього інструменту навряд чи вдасться. Розсилку має сенс використовувати лише після того, як буде сформовано достатню базу контактів покупців, а ось залучати їх доведеться з використанням інших каналів.
Google Performance Max
Google Performance Max — нова платформа для автоматизованого просування, запущена 2021 року. Вона дозволяє рекламодавцям створювати кампанії відразу в кількох рекламних мережах — у пошуку, на відеохостингу YouTube, у контекстно-медійній мережі та на платформі Google Discovery.
Performance Max автоматично розподіляє бюджет між рекламними каналами та оптимізує покази, щоб максимізувати охоплення аудиторії та конверсії, що дозволяє здійснювати комплексне просування інтернет-магазину через один інструмент.
Рекламодавцю потрібно лише встановити цілі в системі — наприклад, отримання лідів або продаж певних товарів — а алгоритми Гугла самі знайдуть найкращі можливості для їх досягнення.
Налаштування та використання Performance Max допомагає онлайн-магазинам:
- Розширити охоплення цільової аудиторії завдяки залученню в процесі просування різних майданчиків (пошукова видача, Ютуб, партнерські сайти). Це допоможе залучити нових покупців, які ще не знають про ваш магазин, а також підвищить впізнаваність бренду.
- Виділяти аудиторію з найбільшим потенціалом для покупки. Завдяки компільованим даним про користувачів з різних джерел, платформа дозволяє показувати персональні рекламні оголошення конкретним сегментам аудиторії і тим самим збільшувати конверсію.
- Заощаджувати час PPC-фахівця або маркетолога. Оскільки керування рекламою на різних майданчиках походить із єдиного зручного інтерфейсу, контекстолог може присвятити більше часу аналітиці та оптимізації кампанії або підключенню інших джерел трафіку.
Дошки оголошень
Серед найбільших майданчиків для розміщення оголошень в Україні можна окремо виділити OLX, яка збирає більшість пошукового та прямого трафіку з нашої країни. Крім того, популярністю користуються izi.ua, ogolosha.com, besplatka.ua.
Мільйони українців щомісяця відвідують ці сайти у пошуках потрібних товарів та послуг. Розміщення оголошень дозволяє не лише охопити значну частку цієї аудиторії та залучити потенційних клієнтів інтернет-магазину, а й часто отримати посилання на свій сайт, що допоможе в органічному просуванні.
Щоб підвищити ефективність розміщення:
- Створюйте окреме оголошення для кожного товару. Користувач не відкриватиме нерелевантне оголошення та шукатиме в тексті інформацію про інший Ваш асортимент.
- Тестуйте платні розміщення. Деякі пакети послуг на тому ж OLX (підняття в ТОП, VIP-статус, розміщення на головній сторінці сервісу і т.д.) чудово відпрацьовують у той час, як інші практично недаремні.
- Використовуйте реальні фото гарної якості. Так потенційний покупець одразу побачить, що саме він купує. Це знизить кількість відмов на пошті та підвищить конверсію на покупку.
- Розташуйте в обліковому записі посилання на інші майданчики. Обов’язково вкажіть у профілі чи тексті оголошення посилання на сайт компанії, Instagram, Telegram-канал тощо. Таким чином можна не тільки підвищити довіру потенційного клієнта до бренду, але й дати можливість використовувати для замовлення ту платформу, яка йому найбільш зручна.
- Не забувайте регулярно оновлювати оголошення та відповідати на запити користувачів. Більшість користувачів дошки оголошень будуть писати Вам у вбудованому чаті, а не дзвонити. Важливо постійно залишатися на зв’язку та регулярно оновлювати розміщену інформацію.
Яких помилок у розкручуванні інтернет-магазину важливо уникати?
Власники інтернет-магазинів часто роблять кілька стандартних помилок, що негативно позначаються на просуванні. Зупинимося на основних.
Відсутність єдиної стратегії
Формування плану просування онлайн-магазину – це значний процес, що впливає результативність всіх наступних етапів. За відсутності чітко позначених цілей та переліку дій для їх реалізації комплексно просувати комерційний вебресурс буде важко.
Правильний підхід полягає у формуванні річної маркетингової стратегії:
- позначити ключові цілі;
- сформувати перелік дій для їх реалізації;
- за результатами кожного місяця аналізувати основні показники та виконувати коригування стратегії.
Такий підхід дозволяє грамотно вибудувати всі етапи просування, дає розуміння, з яким маркетинговим інструментом працювати в той чи інший момент найефективніше.
Помилка під час вибору фахівця
Практика показує, що на розкручування інтернет-магазину часу завжди не вистачає. У цій ситуації добрим рішенням є залучення фахівців, відповідальних за просування. Але знайти надійного підрядника виходить не завжди.
Існує кілька варіантів співробітництва:
Спеціаліст на фрілансі
З фрілансерами вигідно працювати через невисоку вартість їхніх послуг. Але завжди слід пам’ятати про ризики – роботи можуть бути виконані недостатньо якісно або зовсім не виконані.
Багато з таких фахівців мають звичку пропадати в невідповідний момент, іноді – разом із грошима замовника. Хоча є серед них і порядні сумлінні виконавці, які працюють без вихідних та свят.
Штатний маркетолог
Роботу спеціаліста PPC у штаті можна контролювати безпосередньо. Такий формат співпраці виглядає досить надійним, проте одна людина навряд чи потягне весь комплекс завдань з розкручування, а утримувати великий відділ спочатку при нестійкій динаміці показників прибутку часто буває не по кишені.
Рекламне агентство
Тут важливо підібрати надійного партнера. Рекомендуємо оцінювати потенційного підрядника за такими критеріями:
- Основні компетенції. Проаналізуйте список послуг, що надаються. Відсійте тих, хто не зможе виконати весь список необхідних робіт.
- Досвід роботи. Оцініть результати, досягнуті фахівцями під час реалізації інших проєктів. Це допоможе зрозуміти рівень їхньої компетентності.
- Вік компанії. Як правило, чим довше існує агентство, тим ефективніше організована його робота.
- Нагороди за участь та перемоги у професійних конкурсах та рейтингах. Відображають позицію агентства в порівнянні з конкурентними компаніями, що працюють у тій самій ніші.
Якщо у процесі аналізу досвіду роботи потенційного підрядника Ви побачили кейс своїх конкурентів, це добрий знак. Спеціалісти такого агентства вже мають напрацювання та розуміння Вашої тематики.
Робота з одним рекламним інструментом
Не слід кидати всі сили лише на той канал, який показує найвищу результативність. Жоден інструмент не є ідеальним. У кожного є як переваги, так і недоліки, які обов’язково нагадають про себе через деякий час.
Важливо! Найкращого результату в просуванні онлайн-магазину можна досягти, якщо використовувати всі доступні інструменти в комплексі.
Наприклад, Ви не зможете побачити результатів SEO відразу, потрібен час. А поки Ви чекаєте, канали трафіку зі швидкою віддачею допоможуть Вам залучити покупців до інтернет-магазину.
Що потрібно зробити перед просуванням інтернет-магазину?
До запуску рекламної кампанії важливо підготуватися правильно і не робити помилок, які так часто роблять багато маркетологів. Дотримуйтесь рекомендацій:
- Використовуйте інструменти аналізу. Налаштування електронної торгівлі в аналітиці Гугл, а також зв’язка колтрекінга, цінових блоків рекламних акаунтів і CRM-системи дозволяють оцінювати ефективність каналів. При замовленні послуги просування інтернет-магазину деякі намагаються заощадити на аналітичній частині. Правда такий принцип обертається збільшенням витрат – рідкісному власнику бізнесу вдається оцінити продуктивність різних джерел інтуїтивно;
- Вдосконалюйте зручність користування веб-ресурсом. З тим, що продажі підвищує хороший трафік і висока конверсія, важко сперечатися. Але навіть прості дії здатні збільшити не тільки конверсію, а й середній чек. Власникам нового інтернет-магазину радимо до прочитання статті на відповідну тематику. До цього питання можна віднести і проблему зменшення числа покинутих відвідувачами кошиків;
- Проведіть аналіз технічного стану сайту. Переконайтеся в працездатності основних інструментів і функцій: робота з кошиком, порівняння позицій, фільтрація товару і оформлення замовлення. Працюйте над збільшенням швидкості завантаження сайту – важливий інструмент впливу на конверсію;
- Вивчайте аудиторію. Необхідно мати уявлення мінімум про статеву приналежність, вік і інтереси споживачів. Наприклад, при продажу дорогих статусних товарів не слід робити акцент на знижки і доступності цін. Слід підкреслювати саме ексклюзивність. А в разі, коли Ви точно знаєте, що Ваш клієнт – це аудиторія 30+, Ви можете економити рекламні засоби, виключивши з цільового списку всіх, хто молодше.
Чому краще замовити послугу комплексного просування інтернет-магазину?
Існує дві стратегії залучення покупців в інтернет-магазин. Перша заснована на використанні рекламного бюджету для просування тільки в одному каналі з метою максимізації трафіку. Другий метод передбачає розподіл грошей між декількома напрямками, що дозволяє в якості результату отримати ефект синергії – значний приріст відвідуваності.
Найкращу продуктивність показує комплексне просування інтернет-магазину. Поєднання ефективних джерел індивідуально для кожного виду діяльності. Вони повинні ретельно підбиратися на підставі аналізу особливостей бізнесу.
Важливо! Сподіватися тільки на одне джерело – небезпечно, адже немає ідеальних рекламних каналів.
Для тих, чиї веб-ресурси складаються з розгалужених каталогів з великою кількістю товарних позицій, краще замовити рекламу для інтернет-магазину, грунтуючись на поєднанні декількох стратегій. Кожна з них орієнтована не тільки на підвищення трафіку, а й точково впливає на певний сегмент споживачів. Виділяють, як правило, три основні сегменти:
- Ті, хто не визначився з вибором;
- Точно знають, який товар їм необхідний, але ще не вибрали марку;
- Визначилися з вибором марки, але порівнюють ціни конкуруючих компаній.
Кожне оголошення опрацьовується під певний товар і конкретний запит, що привертає цільову аудиторію і підвищує конверсію. При цьому, щоб досягти суттєвого приросту продажів, необхідно створити сотні таких рекламних оголошень.
Такий же підхід реалізується при оптимізації сайту інтернет-магазину, коли всі зусилля спрямовуються на низькочастотники. Кількаразове зростання ефективності веб-ресурсу досягається при роботі фахівців веб-компаній, що надають послуги просування професійно і використовують відразу декілька каналів для реклами інтернет-магазину.