- Які доступні інструменти для реклами інтернет-магазину?
- Контекстна реклама
- Медійна реклама
- Ремаркетинг
- Відеореклама в YouTube
- Google Shopping
- Таргетована реклама
- Прайс-агрегатори
- SEO просування
- Що потрібно зробити перед просуванням інтернет-магазину?
- Чому краще замовити послугу комплексного просування інтернет-магазину?
Інструментів для реклами інтернет-магазину тепер існує величезна кількість. Це контекстна або медійна реклама, таргетинг і ремаркетинг, прайс-агрегатори і SEO-просування, а також відеомаркетинг.
Але які з перерахованих варіантів найбільш продуктивні? Як правильно розставити пріоритети у виділенні коштів на кожен з них? Відповімо на ці питання в цій статті.
Які доступні інструменти для реклами інтернет-магазину?
На самому початку раціонально кинути сили на найменш дорогі і найшвидші в запуску рекламні канали та проаналізувати їх роботу.
Важливо! Постійний моніторинг ефективності кожного каналу є обов’язковим. Оцінка продуктивності здійснюється на підставі даних про залучених покупців і витрачених на це коштах.
Контекстна реклама
За допомогою цього інструменту маркетингу, пропонованого системою Google, можна:
- Оперативно залучити ліди на новий сайт або звернути увагу постійних відвідувачів на актуальну акцію;
- Отримати «теплих» відвідувачів, що цікавляться конкретною тематикою або товаром.
Інформація! Пошукова реклама дозволяє отримати «теплу» аудиторію, запит на продукт якої вже сформувався. Але слід пам’ятати, що гарантувати 100%-ве потрапляння навіть в платну видачу не можна.
За запитом потенційного клієнта система видає кілька оголошень і, якщо їх багато, ранжує в залежності від декількох показників. Кращі показуються зверху, гірші – внизу або не відображаються зовсім. Найвищий рейтинг присвоюється оголошенням, які:
- Найкращим чином відповідають характеристикам і запитам користувача;
- Ведуть на якісний сайт;
- Мають найбільшу вартість кліка в налаштуваннях.
При цьому для потрапляння в ТОП немає необхідності витрачати немислимі кошти і намагатися змагатися з гігантами. Необхідно підходити до питання більш раціонально – використовувати низькочастотники, коригувати оголошення під свої особливості: територіальні, цінові та ін.
Також слід удосконалювати якість інтернет-ресурсу. Система виділяє сайти зі зрозумілим інтерфейсом, швидким завантаженням, регулярним оновленням і при інших рівних ранжує їх вище.
Медійна реклама
Всі не текстові формати контекстних оголошень об’єднує категорія медійної реклами: статичні або анімовані банери, які можуть включати текст або показуватися без нього, відео та інші формати, підлаштовуватися під певний майданчик.
Такі оголошення відображаються на сайтах-учасниках медійної мережі Google, налаштовуються під поведінкові фактори аудиторії і таргетуються відповідно до соціальних і демографічних критеріїв: територія, дохід, стать, рід занять, інтереси, вік. Аудиторія медійної реклами – це «холодні» відвідувачі.
Ремаркетинг
Інструмент використовується інтернет-магазинами для повернення клієнтів, що раніше вже відвідували їх сайт. Контекстною рекламою ремаркетинг не являється, але його налаштування здійснюється в тих же системах.
Ключовим моментом при запуску такої реклами є формування списку користувачів, яким вона призначається, а для цього потрібно відстежити відвідувачів веб-ресурсу. Вирішити завдання можна, використовуючи певний тег.
Інформація! Спеціальний фрагмент коду або «тег» позначає кожного користувача за допомогою унікальної мітки і зберігає дані про нього в акаунті або системі аналітики. Ця ж мітка фіксується в файлах cookies призначених для користувача браузера, що дає можливість згодом ідентифікувати споживача і показати призначену саме йому рекламу.
Вид реклами, що показується за допомогою інструменту ремаркетингу, може бути будь-яким: від банера на сайті-учаснику КММ до рекламного блоку в призначеній для користувача стрічці в соцмережах.
Після того, як аудиторія підібрана, налаштування оголошень здійснюється, так само як і для звичного пошуку або рекламної мережі. Відмінність тільки в обмеженні списку цільових відвідувачів.
Відеореклама в YouTube
YouTube використовується маркетологами найчастіше для:
- Збільшення лояльності споживача до бренду. Таке рекламне повідомлення не містить заклику до дії або інформації про продаж чого-небудь конкретного. Замість цього ролик вибудовує міцні зв’язки між брендом і чимось приємним або красивим в головах потенційних клієнтів;
- Інформування аудиторії про розпродажі або рекламні акції. Просування інтернет-магазину здійснюється за допомогою нетривалих насичених роликів, що містять повідомлення про назву магазину, товар, вартість або знижку;
- Демонстрації товару в дії. Має свої особливості – використовується тільки унікальними виробниками або продавцями. В іншому випадку конкуруючі компанії також отримують вигоду від такої відеореклами.
Одиничні розцінки на показ ролика на YouTube, як правило, невисокі. Але для досягнення хороших показників, потрібні істотні витрати:
- На виробництво якісного відеоролика;
- На висококваліфікованого фахівця для налаштування реклами – без нього можна легко вибрати весь бюджет кампанії нецільовими показами;
- На високу частоту повторень – показ реклами 1-2 рази для кожного користувача не дає ефекту, ролик повинен запам’ятатися, а для цього його необхідно повторити багаторазово.
Google Shopping
Формат оголошень Google Merchant Center дозволяє виділити рекламу на тлі конкурентів, включивши в повідомлення вартість продукту і його зображення. Таке оголошення може демонструватися в пошуку, на YouTube, додатках для мобільних девайсів, в КММ.
Щоб інтернет-магазин почав працювати в цій системі, необхідно:
- Привести сайт у відповідність до правил розміщення;
- Прописати сайт в акаунті в Google Merchant;
- Створити фід даних (файл з інформацією про продукт) і відправити його на модерацію;
- У попередньо створеному акаунті Google Ads запустити «товарну» кампанію.
Таргетована реклама
Така реклама запускається переважно в соціальних мережах через спеціальний кабінет. Принцип її дії нагадує алгоритм роботи оголошень в КММ. При цьому реклама демонструється тільки в обраній мережі і має дещо інший формат – відео або фото, яке супроводжується коротким текстом.
Найбільш затребувані для розміщення таргетованої реклами майданчики – Facebook і Instagram. Тут можна обмежити аудиторію за кількома критеріями: географічній приналежності, сімейному статусу, використовуваному пристрою, інтересам. Також є можливість вказати стать і вік.
Але найпопулярнішим є відбір споживачів, що раніше відвідували веб-сайт, або схожих на них за поведінковими характеристиками. Така аудиторія формується на підставі переліку для ремаркетингу або списку електронних адрес і телефонів.
Важливо! Продавати товари повсякденного попиту за стандартною вартістю за допомогою такої реклами є малоефективним. Користувачі в момент відвідування соціальної мережі не мотивовані на здійснення покупки.
Тут продуктивні:
- Оголошення про акції та знижки;
- Динамічний ремаркетинг – показ тих позицій, якими користувач уже цікавився на сайті;
- Оголошення про унікальні або недорогі товари, призначені для великої аудиторії;
- Непряма реклама – інформаційні ознайомчі тексти про товар, що безпосередньо не закликають користувача його купувати.
Прайс-агрегатори
Щоб використовувати цей тип реклами, необхідно створити профіль інтернет-магазину в товарних агрегаторах і каталогах. Багато таких майданчиків мають спеціальний інтерфейс для завантаження бази продуктів з вихідної інформаційної системи магазину зі збереженням структури, описів, фото і параметрів товару.
Інформація! В Україні найбільш популярні агрегатори ek.ua, hotline.ua, price.ua, sravni.ua.
Принцип роботи у всіх агрегаторах схожий: реєстрація, укладення договору, завантаження бази товарів. Особливістю роботи з ціновими агрегаторами є їх невисока ефективність при просуванні ексклюзивних продуктів. Вони краще працюють при продажу товарів, розрахованих на масовий попит.
SEO просування
Якісна пошукова оптимізація сприяє підвищенню рейтингу веб-ресурсу в пошукових системах.
Інформація! Статистика демонструє, що 9 з 10 користувачів, які шукають щось на вимогу, рідко вивчають другу сторінку Google. Саме тому знаходження в першій десятці за основними ключовими фразами – пріоритетне завдання для інтернет-магазину.
Головним етапом будь-якого SEO-просування вважається формування семантичного ядра.
Порада! Найбільш продуктивний спосіб просування інтернет-магазину заснований на залученні великого трафіку з використанням максимального числа низькочастотних словосполучень і слів.
Що потрібно зробити перед просуванням інтернет-магазину?
До запуску рекламної кампанії важливо підготуватися правильно і не робити помилок, які так часто роблять багато маркетологів. Дотримуйтесь рекомендацій:
- Використовуйте інструменти аналізу. Налаштування електронної торгівлі в аналітиці Гугл, а також зв’язка колтрекінга, цінових блоків рекламних акаунтів і CRM-системи дозволяють оцінювати ефективність каналів. При замовленні послуги просування інтернет-магазину деякі намагаються заощадити на аналітичній частині. Правда такий принцип обертається збільшенням витрат – рідкісному власнику бізнесу вдається оцінити продуктивність різних джерел інтуїтивно;
- Вдосконалюйте зручність користування веб-ресурсом. З тим, що продажі підвищує хороший трафік і висока конверсія, важко сперечатися. Але навіть прості дії здатні збільшити не тільки конверсію, а й середній чек. Власникам нового інтернет-магазину радимо до прочитання статті на відповідну тематику. До цього питання можна віднести і проблему зменшення числа покинутих відвідувачами кошиків;
- Проведіть аналіз технічного стану сайту. Переконайтеся в працездатності основних інструментів і функцій: робота з кошиком, порівняння позицій, фільтрація товару і оформлення замовлення. Працюйте над збільшенням швидкості завантаження сайту – важливий інструмент впливу на конверсію;
- Вивчайте аудиторію. Необхідно мати уявлення мінімум про статеву приналежність, вік і інтереси споживачів. Наприклад, при продажу дорогих статусних товарів не слід робити акцент на знижки і доступності цін. Слід підкреслювати саме ексклюзивність. А в разі, коли Ви точно знаєте, що Ваш клієнт – це аудиторія 30+, Ви можете економити рекламні засоби, виключивши з цільового списку всіх, хто молодше.
Чому краще замовити послугу комплексного просування інтернет-магазину?
Існує дві стратегії залучення покупців в інтернет-магазин. Перша заснована на використанні рекламного бюджету для просування тільки в одному каналі з метою максимізації трафіку. Другий метод передбачає розподіл грошей між декількома напрямками, що дозволяє в якості результату отримати ефект синергії – значний приріст відвідуваності.
Найкращу продуктивність показує комплексне просування інтернет-магазину. Поєднання ефективних джерел індивідуально для кожного виду діяльності. Вони повинні ретельно підбиратися на підставі аналізу особливостей бізнесу.
Важливо! Сподіватися тільки на одне джерело – небезпечно, адже немає ідеальних рекламних каналів.
Для тих, чиї веб-ресурси складаються з розгалужених каталогів з великою кількістю товарних позицій, краще замовити рекламу для інтернет-магазину, грунтуючись на поєднанні декількох стратегій. Кожна з них орієнтована не тільки на підвищення трафіку, а й точково впливає на певний сегмент споживачів. Виділяють, як правило, три основні сегменти:
- Ті, хто не визначився з вибором;
- Точно знають, який товар їм необхідний, але ще не вибрали марку;
- Визначилися з вибором марки, але порівнюють ціни конкуруючих компаній.
Кожне оголошення опрацьовується під певний товар і конкретний запит, що привертає цільову аудиторію і підвищує конверсію. При цьому, щоб досягти суттєвого приросту продажів, необхідно створити сотні таких рекламних оголошень.
Такий же підхід реалізується при оптимізації сайту інтернет-магазину, коли всі зусилля спрямовуються на низькочастотники. Кількаразове зростання ефективності веб-ресурсу досягається при роботі фахівців веб-компаній, що надають послуги просування професійно і використовують відразу декілька каналів для реклами інтернет-магазину.