Пошукова система Google – за популярністю в Україні посідає перше місце. Вона обслуговує 92,7% від усього пошукового трафіку в нашій країні.
Загальна кількість тих, хто клікає на оголошення контекстної реклами Google Ads, становить понад третину всіх користувачів цього інтернет-гіганта. Тому Гугл АдВордс є ефективним і надійним маркетинговим інструментом, яким потрібно лише правильно скористатися.
Що таке Google Ads?
Google AdWords – це сервіс, що дає змогу розміщувати контекстну рекламу в пошукових результатах Гугл або на сайтах-партнерах у його медійній мережі. Едвордс має простий зрозумілий інтерфейс і надає користувачеві безліч інструментів, що дають змогу створювати ефективні рекламні кампанії для просування товарів або послуг.
Визначення того, що таке Гугл АдВордс простими словами – це рекламний інструмент для самостійного налаштування реклами в інтернеті, що працює за принципом PPC (Pay Per Click).
Оголошення Гугл Адс фактично не відрізняються від звичайних результатів у Гугл пошуку. Єдина відмінність – невелике слово, під назвою “Реклама”. Побачити таке оголошення можна поруч з органічною видачею в пошуку Google. Воно може перебувати вгорі над пошуковою видачею або в самому низу сторінки.
Приклад рекламного оголошення:
Як працює Google AdWords?
Як уже було написано, принцип роботи Google AdWords – це Pay Per Click (оплата за кліки). Таким чином, клієнт пошукової системи платить за результат – перехід на сайт. Нерезультативні перегляди оголошень не оплачуються.
Щоб зрозуміти, як працює Google Ads, уявімо власника інтернет-магазину жіночого одягу. Перше, що потрібно зробити – зібрати релевантні (відповідні за тематикою) ключові слова, наприклад, “жіночий одяг купити”, “одяг для жінок у Києві”. З вибором ключових фраз може допомогти один з інструментів Гугл – Планувальник ключових слів.
Коли потенційний клієнт вводить запит у рядок пошуку Гугл, система показує релевантні його вимозі оголошення, враховуючи введені в пошуковий рядок ключові слова. Рекламодавці, які прагнуть продемонструвати свої оголошення на сторінці пошукової видачі, призначають ціни за перехід за посиланням.
Призначені ставки беруть участь в аукціоні між рекламодавцями, які використовують такі самі запити. Вищу позицію займе оголошення, що має найвищу ставку.
Важливо! Google враховує не тільки призначені ставки. Система розглядає якість оголошення і самого сайту, релевантність сторінки ключовій фразі. Тому якщо Ви хочете отримати високу позицію у видачі Гугл, недостатньо просто заплатити більше за конкурента – потрібно працювати над якістю сайту і цільової сторінки, складати релевантні і клікабельні тексти для рекламних оголошень.
Переваги реклами Google Ads
- Можливість демонструвати оголошення тільки максимально лояльній аудиторії або тим, хто готовий замовити прямо зараз. Реклама в Гугл АдВордс має гнучкий таргетинг – Ви можете налаштувати покази тільки за базою лояльних клієнтів, які купували раніше, або зосередитися на тих, хто вводить у рядок пошуку запити з комерційною складовою (якщо запит містить слова “купити”, “замовити”, “ціна”, значить користувач, найімовірніше, готовий до купівлі найближчим часом). Це допоможе рекламодавцю уникнути показів нецільової аудиторії і непотрібних розтрат.
- Можна налаштувати покази за конкретним місцем розташування. За допомогою інструментів AdWords можна налаштувати таргетинг на найближчий радіус навколо Вашого офісу. Це актуально, наприклад, для салонів краси, перукарень, кав’ярень, манікюрних салонів тощо. За допомогою цієї опції можна залучити клієнтську базу з найближчих офісів або житлових будинків (адже ймовірність того, що за Вашими послугами поїдуть з іншого кінця міста не така вже й висока). До того ж можна оперативно підлаштуватися під інтент цільової аудиторії – наприклад, коли користувач за 500 метрів від Вас вводить у рядок пошуку “ремонт одягу” і тут же бачить рекламу Вашого ательє.
- Гнучкі налаштування. Інструмент має великий функціонал. Дозволяє показувати текстові, медійні (банери), товарні (картки товару в пошуковій видачі з ціною і фото), відео оголошення. Кожен з видів рекламних кампаній можна налаштовувати на певну цільову аудиторію, обирати час, місце показу тощо. Безліч форматів для користувачів із найрізноманітнішим бюджетом.
- Оплата знімається тільки за цільову дію. У рекламі Google працює алгоритм Pay Per Click, таким чином рекламодавець оплачує тільки за користувачів, яких зацікавила пропозиція, і вони перейшли на сайт, а не за покази (як в інших типах реклами). Можна встановити обмеження за денним або місячним бюджетом і контролювати свої витрати, що робить таку рекламу зручною і передбачуваною.
- Можна відстежити окупність вкладень. Рекламний кабінет – це ще й зручна система аналітики. Там можна контролювати кількість переходів на сайт, їхню вартість, ключові слова, які привели відвідувачів. Таке неможливо в будь-якому різновиді офлайн-реклами, адже якщо Ви розмістили рекламу на радіо, ТБ або замовили роздачу флаєрів біля метро – ефективність вкладень відстежити неможливо (незрозуміло, скільки конкретно людей привела кожна рекламна людина та скільки з них у підсумку здійснили замовлення).
- Достаток майданчиків. Для показу оголошень можна використовувати не тільки пошукову видачу Google, а й сайти з партнерської мережі, а також відеосервіс YouTube. Крім того, рекламодавець може показувати свої оголошення на ігровій платформі Play Market. Це особливо актуально для просування мобільних ігор і додатків.
- Швидкий запуск. На відміну від SEO-просування в пошуковій видачі, контекстна реклама працює одразу – від поповнення балансу в системі до отримання перших замовлень з реклами може минути всього 1 день.
Недоліки рекламної системи Гугл Адвордс
- Велика конкуренція. Оскільки Гугл Адвордс – найпопулярніша система контекстної реклами у світі, цією платформою користується величезна кількість рекламодавців. А значить конкуренція (особливо в популярних тематиках) зашкалює. За рахунок того, що AdWords працює за принципом аукціону (хто більше заплатить – той і отримує переходи на сайт), велика конкуренція розганяє ціну за клік і реклама може коштувати не дешево.
- Складно розібратися новачкові. Налаштування Google Ads – досить складний процес, що вимагає досвіду і знань. Самостійний запуск реклами можливий у нішах зі слабкою конкуренцією. Для популярних тем, особливо в країнах з високою ціною за клік (США, Канада, Євросоюз тощо) краще не ризикувати і довірити цю справу професійному PPC-фахівцю. Адже через недосвідченість можна швидко витратити весь рекламний бюджет на нецільові покази і ключові слова.
- Потрібен постійний супровід. Просто запустити Google Ads недостатньо, система вимагає від рекламодавця постійного контролю, а рекламна кампанія – супроводу. Потрібно перманентно додавати в списки нові мінус-слова, експериментувати з різними цільовими аудиторіями, проводити аналітику. Тільки так можна стабільно отримувати дохід з реклами. Крім того, в Google Ads постійно з’являються нові інструменти, які потрібно освоювати – наприклад, зовсім недавно з’явилися Google Performance Max (повністю автоматичні рекламні кампанії без участі рекламодавця).