- Що таке CTR у контекстній рекламі?
- Чому високий Click Through Rate такий важливий?
- Як порахувати CTR?
- Що впливає на показник клікабельності?
- Який CTR вважається хорошим і який критичним?
- Нормальний CTR для Google AdWords
- Який показник CTR є критичним для пошуку?
- Хороші показники для КМС Гугл
- Нормальна клікабельність для відеороликів на YouTube
- Який CTR вважається нормальним для пошукової видачі Google?
- З яких причин можливий низький CTR у оголошень?
- Як підвищити CTR у контекстній рекламі?
Маркетинг є невід’ємним атрибутом, що пов’язує безпосередньо сам бізнес і збут його продукції.
Сучасні умови зумовили перехід реклами на принципово новий рівень – цифровий. Інтернет (Digital) маркетинг дає змогу ефективно розвиватися бізнесу, залучаючи нових клієнтів з онлайн-простору.
Фахівці інтернет-маркетингу працюють над створенням банерів, що чіпляють, “смачних” для потенційних покупців рекламних оголошень, привабливих текстів, застосовуючи все більш витончені методики сучасного онлайн-просування бізнесу.
Для оцінки ефективності цієї роботи створено різні аналітичні інструменти.
Показник CTR – один зі способів оцінювання кількості користувацьких переходів на сайт після кліка на те чи інше оголошення. Грамотна оптимізація CTR вирішує одразу 2 стратегічних для інтернет-маркетингу завдання: підвищення клікабельності реклами (зростання зацікавленості оголошенням у цільової аудиторії) і поліпшення її якості.
Що таке CTR у контекстній рекламі?
Поняття CTR походить від англійської абревіатури Click Through Rate, що позначає показник метрики (тобто вимірювання та оцінки) якості налаштування онлайн-реклами.
Якщо говорити просто, то CTR у контекстній рекламі – це клікабельність оголошення, а точніше – відсоткове співвідношення користувацьких переглядів реклами і переходів за посиланням на сайт до числа показів оголошення в Google Ads.
Підвищення цього показника досягається різними способами: створюється унікальний, яскравий текст оголошення із заголовками, що чіпляють, додатковими посиланнями, розширеннями тощо. Чим яскравіша і привабливіша реклама, тим більшу кількість користувачів вона зацікавить.
Чому високий Click Through Rate такий важливий?
Високий показник клікабельності оголошення – гарантія того, що воно принесе більше цільового трафіку на Ваш сайт, а отже, кількість продажів зросте.
Отже, високий CTR – це:
- Поліпшення показників якості кампанії;
- Підвищення позицій рекламного оголошення в пошуковій видачі;
- Зниження ціни кліка;
- В кінцевому підсумку – зростання продажів.
Важливо знати, що чим вищий CTR і релевантніша рекламна кампанія, тим дешевше рекламодавцю обходиться кожен перехід на сайт.
Як порахувати CTR?
Маркетологи розраховують CTR:
- за певний період;
- за встановлену кількість показів оголошення.
Формула CTR (коефіцієнта клікабельності) має такий вигляд:
Припустимо, що оголошення було показано 100 разів, а клікнули по ньому 6 осіб. Це означає, що CTR цієї рекламної кампанії становить 6%.
Що впливає на показник клікабельності?
Показник CTR у рекламі нерозривно пов’язаний із такими факторами:
- Якістю текстового наповнення оголошення. Для того, щоб зацікавити аудиторію, текст у рекламі має бути легко читабельним, структурованим, змістовним і конкретним. Особливо важливий останній пункт. Користувач повинен чітко розуміти, який саме продукт або послугу йому пропонують. Оголошення з чітким формулюванням і описом товару дають більше відгуків, ніж розпливчасті, абстрактні формулювання;
- Інформативність оголошення. Рекламне оголошення має давати вичерпні відповіді на основні запити споживача. Користувач, прочитавши, побачивши рекламу, повинен повною мірою усвідомлювати, що йому пропонують, яким є цей продукт і яке саме завдання він вирішує для нього. Важливо, щоб в оголошенні були вказані основні дані: ціна, умови і терміни доставки товару, наявність на складі та інше;
- Позиція в рекламній видачі. Що вищий цей показник, то більше кліків збере оголошення;
- Відповідність цільовому запиту потенційного покупця. Припустимо, що користувач шукає дитячу коляску, а пошуковик видає йому оголошення про будівельні інструменти. Яка ймовірність того, що людина клікне на ваше оголошення? Практично нульова. Для того, щоб уникнути таких казусів, необхідно ретельно опрацьовувати семантику оголошення і мінус-слова. Це дасть змогу бути впевненим у тому, що ваша рекламна кампанія демонструватиметься виключно за цільовими запитами;
- Налаштування таргетингу і параметрів цільової аудиторії. Чим скрупульозніше обрана ЦА, тим більше цільових показів оголошення ви отримаєте. А це означає, що більше користувачів будуть переадресовані на сайт і перейдуть у розряд потенційних покупців.
Якісний текст, дизайн оголошення та коректні налаштування таргетингу – запорука успіху рекламної кампанії, а отже, і підвищення її клікабельності.
Який CTR вважається хорошим і який критичним?
Оцінка рівня клікабельності може бути різною і залежить від таких складових:
- типу рекламної кампанії;
- варіанту розміщення реклами;
- ніші рекламованої продукції або послуги;
- конкуренції в галузі;
- часу показу оголошення;
- часу доби, конкретного дня тижня і навіть сезону.
Нормальний CTR для Google AdWords
Показники CTR для текстових оголошень у пошуку та медійної реклами в КМС можуть суттєво відрізнятися. Для текстової контекстної реклами Google AdWords середній показник коливається в діапазоні 5% – 10%.
Оголошення, що мають менше 2%, вважаються малоефективними (хоча ця статистика актуальна для тематик із середньою конкуренцією і для верхніх позицій оголошення).
Якщо показник клікабельності перевищує 10 %, то такий CTR вважається хорошим, а таке оголошення – якісним і ефективним.
Який показник CTR є критичним для пошуку?
Якщо показник знаходиться на рівні 0,5% Гугл може автоматично зупинити демонстрацію оголошення, розцінивши його як неякісне.
Хороші показники для КМС Гугл
Якою ж має бути нормальна клікабельність для КМС Гугл? Прийнятна клікабельність для контекстно-медійної мережі перебуває в діапазоні 0,5-0,6%. У певних випадках CTR 0,1 % також вважається хорошим.
Це зумовлено тим, що контекстна реклама в пошуку реагує на конкретний призначений для користувача запит, тобто показується тільки тоді, коли людина хоче знайти щось конкретне, вона зацікавлена в цьому продукті й мотивована перейти на сайт.
Рекламні мережі працюють інакше. Тут рекламний контент висвічується навіть тоді, коли людина просто використовує браузер: шукає кіно, серіал, музику чи книжку. Її може зацікавити яскрава картинка або інтригуючий заголовок і тільки тоді вона відвідає сторінку рекламодавця, тому показники тут істотно нижчі.
Нормальна клікабельність для відеороликів на YouTube
- Платна реклама на Ютубі. Усереднена клікабельність оголошень становить приблизно 0,5%. Показник залежить від того, наскільки якісно рекламодавець підібрав цільову аудиторію, потрапив у її інтереси.
- Органічна видача (стрічка рекомендацій). Тут ролики, як правило, більш релевантні інтересам користувачів і CTR вищий. Алгоритм YouTube охочіше включає в стрічку ролики, що збирають більше лайків і переглядів від користувачів зі схожими інтересами. Клікабельність рекомендацій у середньому становить від 4 до 5%.
Який CTR вважається нормальним для пошукової видачі Google?
У пошуковій видачі Гугла CTR сильно коливається залежно від позиції сайту, висоти і змісту сніпета. Наприклад, якщо завдяки мікророзмітці SEO-фахівець вивів у відображуваний сніпет швидкі посилання на інші розділи сайту, додав емоджі, картинку – в окремих випадках це дає змогу підвищити CTR на 50%.
Як видно на графіку нижче, перші 3 позиції на пошуку отримують понад 50% від загальної кількості переходів. А позиції з 6 по 10 отримують лише 25% кліків. Цікаво, що за деякими дослідженнями 11 позиція в пошуковій видачі отримує більше кліків, ніж 10 (оскільки вона займає ТОП-1 на другій сторінці).
Це цікаво! Найбільший CTR отримує сайт за брендовими запитами. На першій позиції клікабельність у такому разі може становити від 70% і вище.
З яких причин можливий низький CTR у оголошень?
Існують 3 найпоширеніші причини, через які CTR може бути низьким:
- Неправильно обрано цільову аудиторію. Якщо у користувача немає машини, йому навряд чи знадобиться комплект зимової гуми зі знижкою. А шанувальникам здорового харчування в загальних випадках не варто показувати рекламу піци (хоча бувають і винятки).
- Нецікава пропозиція. Якщо в оголошенні вказана ціна, що сильно відрізняється від пропозиції конкурентів у більший бік, – це може негативно позначитися на клікабельності реклами. Вивчіть конкурентів у своїй ніші та створіть УТП, ґрунтуючись на своїх перевагах, і тоді CTR зросте, а разом з ним і конверсія.
- Непривабливе оголошення. Для реклами в пошуку потрібно максимально точно і лаконічно описувати переваги компанії в описі оголошення, а заголовок починати із запиту, який вводить користувач. Для медійної реклами важлива наявність соковитих картинок та інтригуючих заголовків, щоб виділити оголошення на сторінці з контентом.
Як підвищити CTR у контекстній рекламі?
Для того, щоб істотно підвищити CTR, потрібно:
- Використовувати правильні ключові слова. Як правило, високочастотні ключові слова є надмірно узагальненими. Для того, щоб наблизити їх до вашого продукту, необхідно використовувати середньочастотні ключі або низькочастотні. Максимально уточніть можливий запит користувача, щоб точно потрапити в його інтент. Наприклад, Ви займаєтеся продажем електроінструментів. Найбільш загальним ключовим словосполученням у Вашому випадку буде “купити електроінструмент”. Однак орієнтуватися під такі запити в рекламній кампанії не варто – адже можливо на Вашому сайті немає конкретного товару, який шукає потенційний покупець. Правильніше було б використовувати середньочастотні запити на кшталт
- : купити перфоратор Макіта в Києві;
- акумулятор для шуруповерта Bosch;
- замовити відрізний круг для болгарки тощо.
Подібні оголошення будуть чітко відповідати призначеним для користувача запитам і відгук на них значно підвищиться;
- Відкоригуйте список мінус-слів. Якщо ці слова присутні в запиті користувача – оголошення показуватися не будуть. Такий підхід дасть змогу знизити кількість нецільових показів оголошення. Для того, щоб відібрати мінус слова, потрібна робота з семантикою. Один з інструментів для пошуку частотних ключів – Keyword Planner від Google. Прописавши назву вашого продукту або послуги, ви отримаєте перелік найбільш частотних ключів. Усе, що вам залишається зробити – це уважно їх вивчити і виключити ті, які не підходять для опису вашої продукції. Вони і будуть стоп-словами для рекламної кампанії;
- Додайте до оголошень розширення, доповнення. Це зробить ваше оголошення більш інформативним і корисним. Сюди відносяться
- : швидкі посилання;
- контакти для зворотного зв’язку;
- уточнювальна інформація;
- адреса компанії;
- рейтинг;
- і багато інших.
- Правильно оформіть рекламу. Гарне оголошення має містити чіткий, грамотний текст зі зрозумілими для користувача формулюваннями і закликом до дії;
- Використовуйте аналітику. Це дасть Вам можливість запустити оголошення виходячи з активності своєї ЦА, тобто конкретно на той часовий проміжок, коли ваші потенційні покупці найбільш активні в мережі. Таким чином, можна не тільки залучати потрібну аудиторію, а й доцільно витрачати бюджет рекламної кампанії.
Підвищення показника CTR – гарантія того, що ви збільшите трафік на сайті, а за ним, скоріш за все, зростуть і продажі.
Слід зазначити, що оцінювати ефективність кампанії тільки за CTR – некоректно. У цьому випадку важлива оцінка всіх показників: релевантність посадкової сторінки, якість сайту, а головне – підсумкові конверсії.