Поради щодо підвищення CTR в контекстній рекламі

Показник CTR в контекстній рекламі Контекстна реклама
 

Маркетинг є невід’ємним атрибутом, що зв’язує безпосередньо сам бізнес і збут його продукції.

Сучасні умови зумовили перехід реклами на принципово новий рівень – цифровий. Інтернет (Digital) маркетинг дозволяє ефективно розвиватися бізнесу, залучаючи нових клієнтів з онлайн-простору.

Фахівці інтернет-маркетингу працюють над створенням зачіпок банерів, “смачних” для потенційних покупців рекламних оголошень, привабливих текстів, застосовуючи все більш витончені методики сучасного онлайн-просування бізнесу.

Для оцінки ефективності цієї роботи створені різні аналітичні інструменти.

Показник CTR – один із способів оцінки кількості переходів користувачів на сайт після кліка на те або інше оголошення. Грамотна оптимізація CTR вирішує відразу 2 стратегічних для інтернет-маркетингу завдання: підвищення клікабельності реклами (зростання зацікавленості оголошенням у цільової аудиторії) і поліпшення її якості.

Що таке CTR в контекстній рекламі?

Поняття CTR походить від англійської абревіатури Click Through Rate, що позначає показник метрики (тобто вимірювання та оцінки) якості налаштування онлайн-реклами.

Якщо говорити просто, то CTR в контекстній рекламі – це клікабельність оголошення, а точніше – процентне співвідношення переглядів користувачем реклами і переходів по посиланню на сайт до числа показів оголошення в Google Ads.

Підвищення цього показника досягається різними способами: створюється унікальний, яскравий текст оголошення з заголовками, що чіпляють, додатковими посиланнями, розширеннями і т.д. Чим яскравіше і привабливіше реклама, тим більше число користувачів вона зацікавить.

Чому високий Click Through Rate так важливий?

Високий показник клікабельности оголошення – гарантія того, що воно принесе більше цільового трафіку на Ваш сайт, а, отже, кількість продажів зросте.

Отже, високий CTR – це:

  1. Поліпшення показників якості кампанії;
  2. Підвищення позицій рекламного оголошення в пошуковій видачі;
  3. Зниження ціни кліка;
  4. У кінцевому підсумку – зростання продажів.

Важливо знати, що чим вище CTR і релевантність рекламної кампанії, тим дешевше рекламодавцю обходиться кожен перехід на сайт.

Як порахувати CTR?

Маркетологи розраховують CTR:

  • за певний період;
  • за встановлене число показів оголошення.

Формула CTR (коефіцієнта клікабельності) виглядає наступним чином:

Формула CTR

Припустимо, що оголошення було показано 100 разів, а клікнули по ньому 6 осіб. Це означає, що CTR даної рекламної кампанії становить 6%.

Що впливає на показник CTR?

Показник CTR в рекламі нерозривно пов’язаний з наступними факторами:

  1. Якістю текстового наповнення оголошення. Для того, щоб зацікавити аудиторію, текст в рекламі повинен легко читатися, структурованим, змістовним і конкретним. Особливо важливий останній пункт. Користувач повинен чітко розуміти який саме продукт або послугу йому пропонують. Оголошення з чітким формулюванням і описом товару дають більше відгуків, ніж розпливчасті, абстрактні формулювання;
  2. Інформативність оголошення. Рекламне оголошення має давати вичерпні відповіді на основні запити споживача. Користувач, прочитавши, побачивши рекламу, повинен повною мірою усвідомлювати, що йому пропонують, яким є цей продукт і яку саме задачу він вирішує для нього. Важливо, щоб в оголошенні були вказані основні дані: ціна, умови та терміни доставлення товару, наявність на складі та інше;
  3. Позиція в рекламній видачі. Чим вище цей показник, тим більше кліків збере оголошення;
  4. Відповідність цільовим запитам потенційного покупця. Припустимо, що користувач шукає дитячу коляску, а пошуковик видає йому оголошення про будівельні інструменти. Яке ймовірність того, що людина клацне на ваше оголошення? Практично нульова. Для того, щоб уникнути таких казусів, необхідно ретельно опрацьовувати семантику оголошення і мінус-слова. Це дозволить бути впевненим в тому, що ваша рекламна кампанія буде демонструватися виключно за цільовими запитами;
  5. Налаштування націлення та параметрів цільової аудиторії. Чим ретельніше обрана ЦА, тим більше цільових показів оголошення ви отримаєте. А це означає, що більше користувачів будуть переадресовані на сайт і перейдуть в розряд потенційних покупців.

Якісний текст, дизайн оголошення і коректне таргетування – запорука успіху рекламної кампанії, а, отже, і підвищення її клікабельності.

Який CTR вважається хорошим і який критичним?

Оцінка рівня клікабельності може бути різною і залежить від таких складових:

  • типу рекламної кампанії;
  • варіанту розміщення реклами;
  • ніші рекламованої продукції або послуги;
  • конкуренції в галузі;
  • часу показу оголошення;
  • часу доби, конкретного дня тижня і навіть сезону.

Нормальний CTR для Google AdWords

Показники CTR для текстових оголошень в пошуку і медійній рекламі в КММ можуть істотно відрізнятися. Для текстової контекстної реклами Google AdWords середній показник коливається в діапазоні 5% – 10%.

Оголошення, що мають менше ніж 2% вважаються малоефективними (хоча дана статистика актуальна для тематик з середньою конкуренцією і для верхніх позицій оголошення).

Якщо показник клікабельності перевищує 10%, то такий CTR вважається хорошим, а таке оголошення – якісним і ефективним.

Який показник CTR є критичним для пошуку?

Якщо показник знаходиться на рівні 0,5% Гугл може автоматично зупинити демонстрацію оголошення, розцінивши його як неякісне.

Хороші показники для КММ Гугл

Якою ж має бути нормальна клікабельність для КММ Гугл? Прийнятна клікабельність для медійної мережі знаходиться в діапазоні 0,5-0,6%. У певних випадках CTR 0,1% також вважається хорошим.

Це обумовлено тим, що контекстна реклама в пошуку реагує на конкретний користувальницький запит, тобто показується тільки тоді, коли людина хоче знайти що-небудь конкретне, вона зацікавлена в цьому продукті і мотивована перейти на сайт.

Рекламні мережі працюють інакше. Тут рекламний контент висвічується навіть тоді, коли людина просто використовує браузер: шукає кіно, серіал, музику або книгу. Її може зацікавити яскрава картинка або цікавий заголовок і тільки тоді вона відвідає сторінку рекламодавця, тому показники тут істотно нижче.

Нормальна клікабельність для відео на YouTube

  • Платна реклама на Ютубі. Середня клікабельність оголошень становить приблизно 0,5%. Показник залежить від того, наскільки якісно рекламодавець підібрав цільову аудиторію, потрапив до її інтересів.
  • Органічна видача (стрічка рекомендацій). Тут ролики, як правило, більш релевантні інтересам користувачів та CTR вище. Алгоритм YouTube охоче включає стрічку ролики, що збирають більше лайків і переглядів від користувачів зі схожими інтересами. Клікабельність рекомендацій становить від 4 до 5%.

Який CTR вважається нормальним для пошуку Google?

У пошуковій видачі Гугла CTR сильно коливається в залежності від позиції сайту, висоти та змісту сніпету. Наприклад, якщо завдяки мікророзмітці SEO-фахівець вивів у сніпет швидкі посилання на інші розділи сайту, додав емоджі, картинку – в окремих випадках це дозволяє підвищити CTR на 50%.

Як видно на графіку нижче, перші 3 позиції на пошуку одержують понад 50% від загальної кількості переходів. А позиції з 6 по 10 одержують лише 25% кліків. Цікаво, що за деякими дослідженнями 11 позиція у пошуковій видачі отримує більше кліків, ніж 10 (оскільки вона займає ТОП-1 на другій сторінці).

Розподіл CTR у пошуковій видачі Google

Це цікаво! Найбільший CTR отримує сайт за брендовими запитами. На першій позиції клікабельність у такому разі може становити від 70% та вище.

Як можливий низький CTR для оголошень?

Існують 3 найбільш поширені причини, через які CTR може бути низьким:

  1. Неправильно вибрано цільову аудиторію. Якщо у користувача немає машини, йому навряд чи знадобиться комплект зимової гуми зі знижкою. А шанувальникам здорового харчування у загальних випадках не варто показувати рекламу піци (хоча бувають і винятки).
  2. Нецікава пропозиція. Якщо в оголошенні вказана ціна, що сильно відрізняється від пропозиції конкурентів у велику сторону, це може негативно позначитися на клікабельності реклами. Вивчіть конкурентів у своїй ніші і створіть УТП на основі своїх переваг і тоді CTR виросте, а разом з ним і конверсія.
  3. Непривабливе оголошення. Для реклами у пошуку потрібно максимально точно та лаконічно описувати переваги компанії в описі оголошення, а заголовок починати із запиту, який вводить користувач. Для медійної реклами важлива наявність соковитих картинок та заголовків, що інтригують, щоб виділити оголошення на сторінці з контентом.

Як підвищити CTR в контекстній рекламі?

Як збільшити CTR в контекстній рекламі

Для того, щоб істотно підвищити CTR, потрібно:

  1. Використовувати правильні ключові слова. Як правило, високочастотні ключові слова є надмірно узагальненими. Для того, щоб наблизити їх до вашого продукту, необхідно використовувати середньочастотні ключі або низькочастотні. Максимально уточніть можливий запит користувача, щоб точно потрапити в його Интент. Наприклад, Ви займаєтеся продажем електроінструментів. Найбільш загальним ключовим словосполученням у Вашому випадку буде «купити електроінструмент». Однак орієнтуватися під такі запити в рекламній кампанії не варто – адже можливо на Вашому сайті немає конкретного товару, який шукає потенційний покупець. Правильніше було б використовувати середньочастотні запити на кшталт:
    • купити перфоратор Макіта в Києві;
    • акумулятор для шуруповерта Bosch;
    • замовити відрізний круг для болгарки і т.д.

Подібні оголошення будуть чітко відповідати призначеним для користувача запитів і відгук на них значно підвищиться;

  1. Відкоректуйте список мінус-слів. Якщо дані слова присутні в запиті користувача – оголошення не відображатимуться. Такий підхід дозволить знизити кількість нецільових показів оголошення. Для того, щоб відібрати мінус слова, потрібна робота з семантикою. Один з інструментів для пошуку частотних ключів – Keyword Planner від Google. Прописавши назву Вашого продукту або послуги, Ви отримаєте перелік найбільш частотних ключів. Все, що Вам залишається зробити – це уважно їх вивчити і виключити ті, які не підходять для опису Вашої продукції. Вони і будуть стоп-словами для рекламної кампанії;
  2. Додайте до оголошень розширення, доповнення. Це зробить ваше оголошення більш інформативним і корисним. Сюди відносяться:
    • швидкі посилання;
    • контакти для зворотного зв’язку;
    • уточнююча інформація;
    • адреса компанії;
    • рейтинг;
    • і багато інших.
  1. Правильно оформіть рекламу. Гарне оголошення повинне містити чіткий, грамотний текст зі зрозумілими для користувача формулюваннями та закликом до дії;
  2. Використовуйте аналітику. Це дасть Вам можливість запустити оголошення виходячи з активності своєї ЦА, тобто конкретно на той часовий проміжок, коли Ваші потенційні покупці найбільш активні в мережі. Таким чином, можна не тільки залучати потрібну аудиторію, а й доцільно витрачати бюджет рекламної кампанії.

Підвищення показника CTR – гарантія того, що ви збільшите трафік на сайті, а за ним, скоріш за все, зростуть і продажі.

Слід зазначити, що оцінювати ефективність кампанії тільки по CTR – некоректно. У цьому випадку важлива оцінка всіх показників: релевантність посадкової сторінки, якість сайту, а головне – підсумкові конверсії.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї