Веб-аналітика є способом збору, вимірювання, аналізу даних про всі відвідувачів сайтів і призначена для оптимізації їх роботи. На підставі отриманої інформації можна скласти план по збільшенню і розвитку можливостей ресурсу. Отримана статистика допомагає вивчити кількість переглянутих відвідувачем сторінок, географію аудиторії, ключові фрази для пошукових систем, цільову аудиторію і випадкових відвідувачів, а також зручність навігації і користування сайтом.
Для правильного відображення даних застосовується відразу кілька інструментів, які забезпечують точність отриманої інформації. Всього існує два основних види інструментів:
• лічильники – на сайт встановлюється фрагмент коду, дані збираються в одну базу, перевагою є простота і зручність використання, оперативне отримання наочної інформації;
• лог-аналізатори – встановлюються на ПК користувача, дані зберігаються в архіві, за допомогою них можна отримувати точнішу інформацію, вирішувати складні завдання, аналізувати помилки і збирати статистику по трафіку ресурсу.
Використання лічильників варто починати з знайомства з контейнером Google Tag Manager. Він дозволяє 1 раз встановивши контейнер в код сайту за допомогою програміста далі встановлювати всі наступні лічильники самостійно.
Найпопулярнішими лічильниками є GoogleAnalytics, Openstat, Яндекс.Метрика, а найбільш поширеними лог-аналізаторами – Webalizer, AWStatsі інші.
Інструменти інтернет-статистики
GoogleAnalytics залишається класичним інструментом для всіх веб-аналітиків. Це абсолютно безкоштовний сервіс, який надає користувачам можливість створювати детальну статистику відвідувачів сайту. Користувач встановлює на сторінці свого ресурсу JavaScript-код, а всі дані збираються на сервері Google. Програма спрацьовує під час відкриття відвідувачем сторінки в браузері на своєму комп’ютері. За допомогою цього сервісу можна отримати різні показники:
• кількість переглянутих сторінок;
• деталізований шлях відвідувача на сайті;
• загальна кількість відвідувачів;
• ресурси, з яких прийшли користувачі;
• пошукові запити, за якими перейшли клієнти;
• визначається за IP-адресою географічне положення користувачів;
• кількість часу, проведений відвідувачем на сайті.
Завдяки цьому можна отримати інформацію про зацікавленість цільової аудиторії і підвищити якість сайту.
Яндекс.Метрика є аналогом GoogleAnalytics, діє за тим же принципом і використовується для аналізу дій відвідувачів і оцінки трафіку. Інформація надається за поточний день і оновлюється з періодичністю раз в п’ять хвилин. Основним звітом є звіт конверсії, який показує кількість візитів цільової аудиторії, замовлень, ступінь конверсії, загальні доходи ресурсу і коефіцієнт виконання поставленої мети. Ще одним важливим звітом є вікова структура, що дозволяє порівняти демографічні параметри користувачів.
На окрему увагу заслуговує Вебвізор – Вебвізор в Яндекс.Метрика записує дії відвідувачів на вашому сайті і показує їх в форматі відео.
Webalizer – це лог-аналізатор, прикладна програма, яка надає щоденні та щомісячні звіти про відвідування сайту. Програма дозволяє записувати дії відвідувачів у спеціальні файли, статистику збирає сервер хостинг-провайдера. Вона генерує HTML-сторінки про роботу сайту на основі файлів реєстрації користувачів. Інструмент дозволяє створювати аналітику кількості відвідувань, вихідних сторінок, розташування відвідувачів, кількість завантаженої інформації і багато іншого.
Вибір інструмента веб-аналітики
Однією зі складових успіху власного бізнесу, особливо на початку його розвитку, є правильний вибір системи веб-аналітики. В першу чергу слід звертати увагу на якість отриманої інформації, її інформативність. До цього параметру відноситься, наприклад, зіставлення отриманих доходів від кожної групи товарів.
Слід також враховувати можливість встановлення конкретних даних. Програма повинна відокремлювати користувачів з Googleі користувачів з Яндекс, видавати докладний звіт про пройдений на сайті шляху відвідувача. Сервіс повинен мати можливість переміщати інформацію, щоб вона відкривалася відразу в декількох форматах – Word, Excelі інші. Ще однією важливою характеристикою є взаємодія з різними клієнтськими, обслуговуючими та іншими сервісами. До них відносяться SMS-оповіщення, email, Skype та інші.
Кожен власник сайту повинен знати основні поняття моніторингу веб-сторінок, щоб просувати компанію. Метою будь-якого інструменту є визначення просідають параметрів сайту, технічних і маркетингових недоліків. Обраний сервіс допоможе полегшити роботу ресурсу, збільшити ефективність проекту, кількість відвідувачів і досягти високих продажів. Завдяки такій системі можна створити повноцінну картину роботи сервісу, просувати свій бізнес.