Огляд плагіна WooCommerce

Обзор плагина WooCommerce WooCommerce (WordPress)

Плагін WooCommerce став вибором номер один для багатьох підприємців і власників бізнесу, які мають сайти на платформі WordPress, набравши рекордні 39 мільйонів завантажень у репозиторії цієї CMS.

Навіть якщо Ви не маєте досвіду в програмуванні або веб-розробці, використовуючи ВуКоммерс, у Вас вийде створити повнофункціональний онлайн-магазин за короткий час. Не дивно, що його використовують понад 30% усіх eCommerce-проектів у світі.

Ця платформа особливо приваблива для малого та середнього бізнесу, оскільки дає можливість створювати функціональні та професійні магазини без значних фінансових вкладень.

Ми підготували для Вас невеликий огляд WooCommerce, який допоможе Вам розібратися з його функціоналом, можливостями та базовими принципами роботи сайтів на цій платформі.

Що таке WooCommerce?

WooCommerce – це потужний плагін цифрової комерції для WordPress, який дає змогу створювати інтернет-магазини будь-якого формату та складності без потреби у вивченні PHP, HTML або CSS. Він надає всі потрібні інструменти для контролю над товарами, оброблення замовлень, приймання платежів і багато чого іншого.

Його історія почалася 27 вересня 2011 року, коли він був запущений компанією-розробником тем для ВордПрес WooThemes. Пізніше до проєкту приєдналися Майк Джолі і Джеймс Костер, об’єднавши розробку з Jigoshop, що в підсумку призвело до створення WooCommerce у тому вигляді, в якому ми знаємо його сьогодні.

Варто зазначити, що ВуКомерс – не самостійний конструктор для створення веб-сайтів (на кшталт Wix або Shopify), а являє собою плагін, який працює в поєднанні з WordPress. Для його використання Вам буде потрібно зареєструвати доменне ім’я, оплатити хостинг, купити SSL-сертифікат.

Переваги використання Вукомерс

  1. Надається на безкоштовній основі. Завантажити та встановити плагін на свій веб-сайт можливо абсолютно безкоштовно. Базової версії достатньо для налаштування дизайну, додавання продукції та початку продажів. Крім того, ВуКомерс має відкритий вихідний код, завдяки чому можливо як правити дизайн (за наявності знань у CSS і HTML-розмітці), так і додавати новий функціонал.
  2. Надійність. Відкритий вихідний код означає, що над продуктом на постійній основі працює велика кількість розробників, які постійно роблять серйозний внесок у його поліпшення. Завдяки цьому вразливості та помилки швидко виявляються й усуваються. Код плагіна постійно моніториться і перевіряється тисячами людей, що забезпечує його надійність і безпеку. Крім того, будь-які проблеми або баги широко обговорюються на форумах, тому Ви завжди будете в курсі останніх новин та оновлень.
  3. Усі файли та база даних повністю під Вашим контролем. На відміну від деяких платних платформ електронної комерції (Shopify, BigCommerce), де всі дані лежать на серверах платформи, у випадку ВуКоммерс файлова система і база даних розташовуються на купленому Вами хостингу, а значить Ви можете вносити в них будь-які зміни.
  4. Масштабованість. Плагін надає можливість додавати майже необмежену кількість товарів, що робить його ідеальним рішенням для зростаючого бізнесу. Якщо базової версії недостатньо, завжди можна встановити будь-які з 400 доступних доповнень. Вони допоможуть додати нові функції та можливості інтернет-ресурсу.
  5. Багатомовність. Підтримується за допомогою сторонніх доповнень для ВордПрес, на кшталт WPML і Polylang. Завдяки цьому можна створювати багатомовні онлайн-магазини й охоплювати ширшу аудиторію замовників по всьому світу.
  6. Інтеграція та управління через API. Плагін надає доступ до REST API, який дає змогу інтегрувати Ваш ресурс з іншими додатками та системами й керувати всією роботою ресурсу, від товарів до замовлень. Це відкриває широкі можливості для автоматизації процесів і створення індивідуальних рішень.
  7. Простота використання. Незважаючи на свою міць і функціональність, WooCommerce напрочуд простий у використанні. Навіть якщо Вам раніше не доводилося працювати з WordPress, встановлення та налаштування плагіна не викличе великих труднощів. Інтуїтивний інтерфейс і велика документація в мережі допоможуть швидко освоїти роботу.

Чи є недоліки у плагіна WooCommerce?

  • Відсутність офіційної техпідтримки. Якщо у Вас виникнуть проблеми або питання про використання платформи, Вам доведеться шукати допомогу на форумі або в розділі FAQ на офіційному сайті ВуКомерс. Хоча спільнота користувачів і розробників досить активна і чуйна, іноді вирішення проблем займе більше часу, ніж хотілося б.
  • Висока вартість преміум-додатків. Нехай базова версія і не вимагає вкладень, багато преміальних тем і розширень коштують досить дорого. Це стане проблемою для підприємців-початківців і малого бізнесу з обмеженим бюджетом.
  • Орієнтація на західний ринок. Багато шаблонів, модулів та інших розробок для WooCommerce орієнтовані насамперед на західний ринок. Їхня адаптація та оптимізація під українську аудиторію займає більше часу і ресурсів. Проте зростаюча популярність плагіна в Україні сприяє появі більшої кількості локалізованих розширень.
  • Залежність від WordPress. Плагін ВуКомерс – це доповнення до WordPress і працює виключно на базі цієї платформи. Якщо Ви не знайомі з цією CMS або віддаєте перевагу іншим, ймовірно, виникнуть проблеми.

Огляд функціоналу WooCommerce

Функціоналу WooCommerce буде цілком достатньо для створення інтернет-проектів будь-якого рівня складності. Простота використання в поєднанні з широкими можливостями з індивідуального налаштування роблять його універсальним інструментом для онлайн-торгівлі. Далі розберемося детальніше з усіма основними функціями системи.

Теми оформлення та дизайн

Плагін має широкий вибір тем оформлення, кожна з яких має свій унікальний дизайн і додаткові функції. Можна вибрати як готові шаблони WordPress, сумісні з розширенням, так і спеціальні теми, розроблені конкретно для онлайн-магазинів.

На офіційному сайті представлений зручний каталог тем, де Ви знайдете як платні преміум-шаблони (зазвичай вартістю від $40 до $100), так і безкоштовні варіанти. Також велика кількість шаблонів від сторонніх розробників доступна в мережі. Наприклад, найвідоміший платний репозиторій із темами оформлення для WordPress – ThemeForest.

За замовчуванням встановлена найпростіша тема Storefront, виконана в мінімалістичному стилі. Хоча вона працює швидко і стабільно, її базового функціоналу буде недостатньо для ефективного просування Вашої продукції. Тому зі старту рекомендуємо звернути увагу на інші шаблони оформлення з ширшими можливостями.

Шаблон Storefront

Навіть за наявності готових рішень, використовуючи візуальний редактор, Вам буде легко змінювати дизайн обраної теми під власні завдання. Також система дає можливість створювати власні шаблони оформлення з нуля, але для цього потрібне знання HTML і документації WordPress.

Доповнення та модулі

Розширення для WooCommerce

Хоча WooCommerce – це і так плагін, він має власний каталог доповнень, який можна знайти в панелі адміністратора. На відміну від плагінів WordPress, які додають найрізноманітніші функції до рушія, розширення для ВуКомерс більш спеціалізовані та спрямовані саме на поліпшення взаємодії користувача саме з функціоналом магазину.

Встановлення доповнень із репозиторію

За допомогою плагінів можна реалізувати такі речі, як онлайн-бронювання, різного роду підписки на послуги з щомісячною оплатою, списки бажань, автоматичне вивантаження товарного асортименту на популярні маркетплейси (Amazon, Rozetka, Prom.ua) і багато іншого.

На початковому етапі розвитку інтернет-магазину можна обійтися стандартними плагінами, які надають базовий функціонал. Однак з часом варто звернути увагу на платні аналоги, які відкривають ширші можливості для поліпшення показника продажів і залучення нової клієнтської бази.

Серед найбільш популярних доповнень можна виділити:

  1. WooCommerce Shipping. Безкоштовне рішення, що допомагає економити робочий час менеджера. Воно дає змогу прямо з панелі адміністратора роздрукувати товарно-транспортні накладні, а також автоматично підставляє деталі замовлення в панелі управління ВордПрес.
  2. WooCommerce Tax. Працює в більш ніж 30 країнах і позбавляє від потреби вручну вираховувати податки для кожного окремого замовлення, підставляючи його в дані про товар на сайті.
  3. WooCommerce Bookings. На відміну від інших, це доповнення платне ($249/рік). Воно потрібне для організації онлайн-бронювання послуг, заходів, товарів тощо. За допомогою нього Ви зможете налаштувати правила бронювання, а також створювати купони та спеціальні пропозиції для певних дат або груп клієнтів.
  4. WooCommerce Google Analytics. Безкоштовний плагін для інтеграції магазину з Аналітикою Гугл. Він дає змогу відстежувати ефективність різних каналів трафіку, аналізувати поведінку користувачів і визначати найбільш популярні продукти. Ці відомості допомагають оптимізувати рекламні кампанії та покращувати Ваш асортимент під потреби покупців.

Управління товарами та замовленнями

В інтерфейсі реалізовано все необхідне – додавання нових продуктів, редагування їхнього опису, завантаження зображень, встановлення цін, знижок і кількості товарів на складі. ВуКомерс також дає змогу створювати кілька варіантів однієї продукції (наприклад, різні розміри або кольори) і організовувати їх за категоріями і тегами для зручності навігації.

Можливості з управління товарами у WooCommerce

Сервіс також надає функціонал для управління покупками та клієнтами. Ви можете переглядати список покупців, їхні контактні дані та історію взаємодій. Система автоматично оновлює статуси замовлень (новий, в обробці, виконаний тощо) і дає змогу вручну їх змінювати. По суті, розширення додатково надає функціонал базової CRM-системи, що позбавляє потреби використовувати сторонні рішення.

Платіжні шлюзи

Підключення платіжних шлюзів

Є й підтримка безлічі способів приймання платежів. За замовчуванням доступні два варіанти – платежі через PayPal і банківський переказ. Однак в офіційному списку розширень WooCommerce можна знайти розширення для інтеграції сотень інших платіжних шлюзів із різних країн.

Одне з найпопулярніших рішень – Stripe. З цією платіжною системою можна приймати платежі з банківських карт, електронних гаманців, а також через Apple і Google Pay. Для підключення Stripe Вам потрібно встановити спеціальний плагін, який поширюється на безкоштовній основі.

Інший приклад – платіжний шлюз FONDY, який працює для користувачів з України та інших країн СНД. Він підтримує оплату за допомогою банківських карт Visa і MasterCard. Підключення FONDY також здійснюється за допомогою відповідного доповнення.

Під час вибору платіжного шлюзу потрібно обов’язково враховувати не тільки майбутні способи оплати, а й розмір комісії за транзакції. Деякі платіжні системи стягують вищі комісії, ніж інші, що в кінцевому підсумку впливає на прибутковість бізнесу.

Мобільний додаток

Для зручності керування Вашим ресурсом розробники створили мобільний застосунок, який можна завантажити для пристроїв на базі Android та iOS. Використовуючи його, Ви зможете оперативно реагувати на нові замовлення, відгуки та інші події, навіть перебуваючи далеко від комп’ютера.

Однією з ключових функцій цього додатка є можливість додавання нових товарних позицій прямо зі смартфона або планшета. Якщо у Вас з’явилася ідея для нового продукту або Ви хочете швидко оновити інформацію про наявний – можливість здійснити це в кілька кліків буде на руку.

У застосунок надходять сповіщення про всі події на сайті. Завдяки цьому Ви завжди будете в курсі того, що там відбувається і зможете своєчасно реагувати на запити клієнтів.

Захист від злому

Безпека для проекту електронної комерції зазвичай є одним із головних пріоритетів. Платформа регулярно проходить перевірки службою безпеки Sucuri, яка контролює загальну екосистему плагіна на предмет вразливостей і потенційних загроз. Це дає впевненість у тому, що дані Ваших покупців перебувають під надійним захистом.

Однак слід пам’ятати, що для повноцінного забезпечення безпеки обов’язково потрібно використовувати SSL-сертифікат. Він встановлює зашифроване з’єднання між браузером користувача і сервером, захищаючи передані пакети інформації від перехоплення і підміни. Отримати SSL-сертифікат можна через сервіс Let’s Encrypt або придбати платне рішення від інших компаній, що надають послуги в галузі веб-безпеки.

Техпідтримка

Оскільки мова у нас йде про плагін з відкритим вихідним кодом, пряма технічна підтримка не передбачена. Однак це не означає, що користувачі залишаються без допомоги в разі виникнення запитань або проблем.

Технічна документація ВуКомерс

Розробники надають детальну офіційну документацію, яка охоплює всі аспекти роботи з платформою – від встановлення та налаштування до вирішення типових проблем. Крім того, в інтернеті існує безліч спільнот користувачів на форумах і тематичних майданчиках, де можна знайти відповіді на більшість запитань і отримати поради від більш досвідчених власників магазинів.

Активна спільнота розробників та ентузіастів також робить свій внесок у розвиток платформи, створюючи різноманітні розширення, теми та плагіни, які допомагають розв’язувати специфічні задачі та покращувати функціональність.

Можливості для просування магазинів на WooCommerce

Створення веб-проєкту – це лише перший крок на шляху до успішного бізнесу у сфері онлайн-продажів. Щоб залучити аудиторію і збільшити продажі, необхідно ефективно просуватися в інтернет-просторі. На щастя, можливості WooCommerce дають безліч способів вирішення цього завдання.

SEO-оптимізація

Незважаючи на те, що в WordPress немає вбудованого функціоналу для пошукової оптимізації, ця проблема легко вирішується за допомогою спеціалізованих плагінів. Одним із найкращих рішень у цій сфері є Yoast SEO. Це потужний інструмент, який дає змогу оптимізувати метатеги (Title і Description) для всіх карток товарів і категорій, керувати індексацією сторінок у пошукових системах і багато іншого.

Під час заповнення метатегів враховуйте, що вони повинні містити ключові слова і привертати увагу потенційних покупців. Поле “Keywords” можна залишити порожнім, оскільки Google більше не використовує його під час ранжування.

Інший важливий аспект SEO – оптимізація URL-адрес. Вони мають бути короткими, впізнаваними, зрозумілими і містити ключові слова. Для цього використовуйте плагіни Perfect SEO URL і Cyr To Lat. Перший видаляє префікси “product” або “shop”, що подовжують URL, а другий автоматично транслітерує кириличні символи в латиницю.

Щоб поліпшити позиції Вашого магазину в мобільній видачі, також можна підключити AMP-сторінки для карток товарів. Для цього також передбачено окреме розширення, яке можна завантажити в репозиторії.

Система аналітики

ВуКомерс надає внутрішні інструменти аналітики, які автоматично збирають і відображають інформацію про поведінку користувачів веб-ресурсу. Тут можна відстежувати кількість покупок, відвідувачів, залишки продукції на складі, податки та інші показники.

Статистика продажів

Зручність тут полягає в наочному поданні інформації у вигляді графіків і діаграм. Це дає змогу швидко оцінювати ефективність маркетингових кампаній і ухвалювати рішення щодо оптимізації стратегії просування, ґрунтуючись на реальній статистиці. Дані можна експортувати у форматі CSV для подальшого аналізу в спеціалізованих додатках (Microsoft Excel, Google Sheets тощо).

Крім того, плагін підтримує інтеграцію з Google Analytics – одним із найпотужніших інструментів веб-аналітики. Підключіть свій магазин до сервісу – так Ви зможете відстежувати поведінку користувачів, показник відмов, джерела трафіку, ефективність рекламних кампаній та інші метрики.

Вартість використання WooCommerce

Завантажити в репозиторії та встановити цей плагін на свій ресурс Ви зможете без будь-яких витрат. Базова версія пропонує всі потрібні для створення і контролю за веб-магазином інструменти. Але важливо пам’ятати, що для повноцінної роботи потрібні домен, хостинг і SSL-сертифікат. Ці послуги оплачуються щорічно і коштують від кількох сотень до кількох тисяч гривень залежно від обраного провайдера і тарифного плану.

Також, якщо вам потрібен додатковий функціонал, доведеться скористатися розширеннями. В офіційному каталозі представлено безліч плагінів, як безкоштовних, так і платних. Вартість преміум-рішень варіюється залежно від їхніх можливостей і розробника. Деякі плагіни вимагають одноразової оплати, інші поширюються за передплатою зі щомісячними або щорічними платежами.

Ще одна стаття витрат – тема оформлення. Хоча це рішення поставляється зі стандартним шаблоном, базового дизайну може бути недостатньо для створення унікального і привабливого сайту. У цьому випадку Вам доведеться придбати одну з преміальних тем, вартість яких зазвичай становить від $40 до $100.

Якщо Ви вирішите розмістити свій ресурс на сервері WordPress.com, а не на сторонньому хостингу, потрібно буде оплатити один із тарифних планів (від $25/міс.). Від вартості підписки залежить обсяг вільного простору на хостингу, який Ви зможете використовувати під свій сайт. При такому варіанті сайт встановлюється автоматично, без необхідності участі системного адміністратора.

Альтернативний варіант – розмістити веб-сайт на сервері стороннього хостинг-провайдера. У цьому випадку можна користуватися інтернет-магазином абсолютно безкоштовно, однак платити за хостинг і домен все одно доведеться окремо. Встановлення та налаштування CMS у такому разі може відбуватися як у ручному, так і в автоматичному режимі, що залежить від конкретного провайдера.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї