Огляд платформи Magento

Обзор платформы Magento CMS

Magento — найпопулярніша CMS з відкритим вихідним кодом, яка широко використовується для створення інтернет-магазинів західними брендами та ретейлерами, проте її розвиток в Україні йде не так швидко через недостатньо широку інтеграцію з вітчизняними сервісами.

Робота над платформою Magento, яка спочатку замислювалася як відгалуження osCommerce, почалася в 2007 році, а вже в 2011 її викупив найпопулярніший інтернет-маркетплейс eBay. З 2018 року і до сьогодні власником компанії є Adobe. В даний час за популярністю у світовому масштабі Мадженто поступається лише Shopify.

Рух оптимально підходить для запуску масштабних проектів. Використання його для невеликих магазинів є неефективним, оскільки вартість розробки та підтримки досить висока. У цьому огляді Magento CMS ми детально розглянемо її недоліки та переваги, розберемо основні можливості.

Переваги Magento CMS

  1. Модульна архітектура. Magento CMS легко розширюється новими функціями під зростаючі потреби бізнесу. Вона може масштабуватися від сотень до мільйонів одиниць товару, витримує високі навантаження при зростанні онлайн-продажів та трафіку, а також оптимізована для роботи з CDN та може працювати у хмарі.
  2. Багатий функціонал. Система має зручний інтерфейс для керування продуктовим каталогом, ціноутворенням, просуванням, маркетинговими акціями, обробкою замовлень, логістикою та іншими аспектами e-commerce. Доступно безліч розширень для автоматизації додаткових завдань.
  3. Синхронізація зі сторонніми сервісами. Доступні готові рішення для інтеграції інтернет-магазину з популярними CRM-системами, платіжними шлюзами, локальними та міжнародними службами доставки, а також сервісами аналітики та автоматизації маркетингу. Підтримуються всі популярні API, тож розробники можуть створювати власні модулі для підключення того чи іншого функціоналу.
  4. SEO-оптимізація. CMS генерує чистий HTML код, коректну семантичну розмітку сторінок, ЧПУ-URL, а також дозволяє адміністратору заповнювати метатеги для товарів та категорій у каталозі, що допомагає успішній індексації та покращує ранжування сайту в пошуку. В адмінці передбачено функціонал для оптимізації контенту з урахуванням вимог Google.
  5. Безпека. Двигун шифрує конфіденційні дані, підтримує протоколи захищених з’єднань, відповідає стандартам безпеки онлайн-платежів, а також регулярно тестується щодо вразливостей. Для захисту від DDoS-атак використовуються веб-файрволи та є розмежовані рівні доступу в адмін-панелі.
  6. Адаптивність. Інтерфейс однаково коректно відображається у всіх поширених браузерах – Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge тощо. Верстка автоматично адаптується під мобільні пристрої, що забезпечує зручність здійснення покупки з телефонів та планшетів.
  7. Мультимовність. Адміністратор може перекласти сайт кількома мовами прямо з адмінпанелі для продажу товарів по всьому світу. Переклад доступний для інтерфейсу та контенту. Також для кожного окремого регіону можна задати свою валюту та одиницю виміру (кілограми, фунти, сантиметри, дюйми тощо).

Основні недоліки платформи Magento

Поряд з численними достоїнствами, сервіс має і низку недоліків, які варто враховувати при огляді платформи Magento:

  • Складність налаштування. Початківцю без технічних знань буде вкрай складно розібратися в системі. Труднощі можуть виникнути вже на етапі розгортання робочого середовища, не кажучи вже про саму CMS. Без допомоги досвідченого фахівця з цим не впоратися.
  • Проблеми з локалізацією. Мадженто спочатку орієнтована на європейський та американський ринки. Рівень локалізації російською та українською мовами становить лише 28%. Також багато звичних нам шлюзів для прийому оплати та сервіси доставки не підтримуються.
  • Високі вимоги до хостингу. Щоб забезпечити високу продуктивність, знадобиться потужний сервер, а також бажано підключити сайт до CDN. Також платформа просто відмовиться працювати без наявності на хостингу Elasticsearch, доступу до CLI-інтерфейсу та інших спеціалізованих компонентів, які є далеко не на кожному сервері.
  • Складність в освоєнні та адмініструванні. В порівнянні з WordPress або Opencart адміністративна панель може здатися досить складною та заплутаною. Адміністратору для успішного освоєння та подальшої роботи потрібно буде розбиратися в структурі бази даних, розуміти особливості роботи кешу, фронтенду та бекенду.
  • Складнощі у доопрацюванні дизайну. Код, що відповідає за різні елементи інтерфейсу, рознесений по безлічі файлів і папок на сервері, тому під час верстки теми оформлення доводиться витрачати багато часу на пошук потрібних ділянок.
  • Мало готових рішень для ринку України. Незважаючи на популярність у світі, для Мадженто поки що існує відносно небагато розширень для підключення сервісів онлайн-оплати, доставки та управління складськими запасами. Особливо це стосується популярних українських сервісів (Нова Пошта, Укрпошта, платіжні шлюзи LiqPay, WayForPay тощо).
  • Часті оновлення. Компанія Adobe випускає апдейти ядра приблизно раз на півроку. Після релізу нової версії для виправлення вразливостей, отримання нових функцій та збереження сумісності зі сторонніми сервісами знадобиться допомога технічного спеціаліста в оновленні CMS, що тягне за собою додаткові витрати.

Огляд можливостей движка Magento

На сьогодні Мадженто використовують понад 250 000 інтернет-магазинів по всьому світу. На її базі працюють такі гіганти онлайн рітейлу як Nike, Samsung, Nestle, Xiaomi та багато інших транснаціональних брендів. Їх сумарний виторг за підсумками 2022 року перевищив 155 млрд доларів.

То чому ж така популярна ця система? Постараємося розібратися з цим, вивчивши основні можливості движка.

Зручність використання

Рух надає зручний і функціональний інтерфейс користувача як для покупців, так і для адміністратора. Фронтенд автоматично адаптується під мобільні пристрої та коректно працює у будь-яких браузерах.

Інтерфейс для покупців включає безліч елементів для поліпшення юзабіліті: розумний пошук, фільтри, що випадають, порівняння товарів, відгуки, обране і багато іншого. Все це допомагає знайти потрібний продукт.

Панель адміністратора

Панель управління в Magento

Адмін-панель інтуїтивно зрозуміла і дозволяє гнучко керувати можливостями Magento: товарним каталогом, замовленнями, клієнтською базою, користуватися аналітикою та налаштовувати рекламу. Також реалізований зручний багаторівневий пошук та фільтрація даних.

В панелі адміністратора також реалізовано принцип розмежування прав доступу. Ви можете створити окремий обліковий запис для кожного співробітника з індивідуальними правами, що дозволяє ефективно розподіляти завдання всередині команди.

Шаблони та дизайн

Теми оформлення для Magento

Кожен блок теми оформлення (шапку, підвал, картку товару, сторінку категорії) можна відредагувати прямо з адмінки за наявності необхідних для цього технічних знань.

Також користувачеві є безліч тем оформлення від сторонніх розробників. Є безкоштовні шаблони, так і платні. Але для масштабних проектів, як правило, потрібна буде допомога верстальника для створення індивідуального дизайну, що враховує специфіку бренду.

Модулі та розширення

Розширення та доповнення для Adobe Commerce

У вбудованій бібліотеці додатків представлено близько 4000 модулів. Доступні рішення для підключення CRM, також є інтеграція з 1С-бухгалтерією та іншими бухгалтерськими програмами, популярними маркетплейсами. Тут Ви можете підключити до сайту систему IP-телефонії, онлайн-чат та багато іншого.

Також існують сотні модулів для автоматизації рутинних завдань: імпорту та експорту даних, автоматичної зміни цін, SEO оптимізації. За допомогою готових розширень Ви зможете вирішити більшість стандартних завдань. Однак, при необхідності інтеграції специфічних рішень для локального ринку можуть виникнути проблеми.

Керування замовленнями

Обробка замовлень в адмінпанелі

Адміністратор може контролювати статус замовлення від оформлення до доставки. З панелі керування можна виставляти рахунки, здійснювати повернення, розсилати повідомлення користувачам. Над тим самим замовленням можуть працювати кілька менеджерів одночасно в рамках єдиного інтерфейсу.

Крім того, можна здійснювати тригерні розсилки, залежно від поведінки клієнта на сайті — робота з покинутими кошиками, пропозиція схожих товарів для підвищення середнього чека та багато іншого.

Програми PWA Studio

Подібні рішення працюють швидше за звичайні сайти і схожі за своїм інтерфейсом на мобільні додатки. Таким чином, можна досягти суттєвого підвищення конверсії за рахунок кращого UX.

PWA Studio дозволяє створювати кастомні онлайн-магазини зі своїм дизайном, можливістю роботи в офлайн режимі та розсилати push-сповіщення, а також швидким доступом до товарних категорій та кошика.

Служба технічної підтримки

В адмінку вбудовано спеціальну службу Help Desk, через яку здійснюється обробка звернень, скарг та пропозицій користувачів. Також служба техпідтримки відповідає на запити по email та в месенджерах.

Рух автоматизує класифікацію тикетів, маршрутизацію по відповідальним менеджерам, тригерні повідомлення, створення бази знань та інші процеси, що робить відповіді технічних фахівців максимально релевантними.

Системи прийому оплати

Налаштування платіжних шлюзів

Клієнти інтернет-магазину зможуть здійснювати платежі банківськими картками, електронними грошима, криптовалютами, мобільними гаманцями та будь-якими іншими способами. Це можливо завдяки модульній архітектурі, що дозволяє активувати на сайті будь-які популярні послуги для прийому оплат.

Хоча локальні платіжні шлюзи на Мадженто буде підключити дуже складно (для цього знадобиться допомога програміста, який знається на відповідному API), для інтеграції з глобальними провайдерами, на кшталт PayPal, Stripe або Braintree, передбачено все необхідне.

Інструменти для просування сайтів на платформі Magento

У двигун Magento вбудовано безліч інструментів для залучення цільової аудиторії та стимулювання онлайн-продажів. Далі розберемося з їхніми ключовими можливостями.

SEO-оптимізація

Оптимізація під пошукові системи

Двигун спочатку створювався з урахуванням усіх вимог пошукових систем — чистий вихідний код, швидке завантаження сторінок, адаптивність під мобільні пристрої, правильна архітектура посилань, управління метаданими та багато іншого.

В адмінці передбачено все необхідне для оптимізації товарних сторінок та контенту: перелінкування, налаштування Title, Description та альтернативних текстів зображень відповідно до рекомендацій Google.

Створення блогу

Ви можете легко інтегрувати в структуру повноцінний блог із довільною структурою категорій, тегами, коментарями та формою підписки. Кожному запису можна присвоїти окремого автора та створити для нього індивідуальну сторінку. Контент та новини з блогу проіндексуються пошуковими системами, що допоможе залучити органічний трафік.

Для запуску блогу можна використовувати сторонні плагіни, за допомогою них легко додавати і редагувати пости прямо в адмінці. Для більш ефективного просування важливо вибрати цікаву тематику для статей та розшарувати їх у соцмережах.

E-Mail розсилки

Шаблон для поштового розсилання

За допомогою розсилок можна інформувати клієнтів про появу нових товарів, знижки та акції, приурочені до свят, а також підтримувати з аудиторією регулярний зв’язок, щоб не зникати з радарів.

Для організації розсилок передбачено окремий модуль Marketing. Там можна створювати групи передплатників, налаштовувати шаблони та періодичність розсилок. Для досягнення максимальної ефективності можна сегментувати аудиторію та персоналізувати кожен лист.

У чому різниця між Magento Open Source та Magento Commerce?

Двигун існує у двох основних версіях – безкоштовній Magento Open Source та комерційній Magento Commerce. Хоча вони базуються на одному вихідному коді, вони суттєво відрізняються один від одного.

Magento Open Source

У безкоштовну версію включено базовий набір додатків для запуску інтернет-магазину – адміністрування каталогу та товарів, платіжні шлюзи та сервіси доставки, пошукова оптимізація контенту, обробка замовлень та техпідтримка. Це оптимальний вибір для стартапів і невеликих компаній, яким потрібний простий і недорогий майданчик для онлайн-торгівлі.

Magento Commerce

Раніше платна версія цієї системи управління контентом називалася Enterprise Edition. Вона позиціонується як рішення великого бізнесу. Крім базового функціоналу, тут доступні:

  • Більше інструментів для залучення та утримання клієнтів. Ви можете підключати Email-розсилки, встановлювати правила ціноутворення, залежно від тієї чи іншої дії відвідувачів на сайті, а також створювати акції.
  • Можливості для масштабування. Платна версія оптимізована для великих навантажень, що дозволяє обробляти до 70 000 запитів на хвилину. Тут оптимізовано базу даних, а також активовано кешування на всіх рівнях.
  • Повна інтеграція з Adobe Commerce Cloud. Це дозволяє використовувати додаткові сервіси Adobe — керування інформацією про клієнтів, персоналізацію, машинне навчання та аналітику.
  • Адаптація для сегмента B2B. Тут можна налаштувати окрему політику ціноутворення для оптових клієнтів, створювати облікові записи для дропшиперів, налаштовувати для них кредитні ліміти та спеціальні знижки.
  • Підтримка міжнародної торгівлі. У професійній версії можна локалізувати не лише сам інтерфейс, а й товарний каталог, а також окремо розраховувати податки, мита та тарифи на доставку для різних країн світу.
  • Професійна технічна підтримка 24/7. На відміну від безкоштовної версії, тут можлива індивідуальна допомога в установці, налаштуванні та оптимізації, а також доступ до системи тикетів, де технічні фахівці цілодобово відповідають на всі питання, що виникають у зручному форматі.

Ціни на використання Magento CMS

Версія Open Source доступна для безкоштовного завантаження – це продукт із відкритим вихідним кодом. Однак при виборі цього рішення варто враховувати в загальному бюджеті вартість послуг веб-студії або фрілансера для верстки теми оформлення та первинного налаштування, що може коштувати $3000 для невеликого проекту.

Для великих проектів із великою аудиторією краще відразу звернути увагу на версію Commerce. Це платна ліцензія, що випускається в кількох редакціях, залежно від масштабу бізнесу — від $22 000 до $80 000 за рік. Також у вартість використання платформи Magento потрібно включити плагіни від сторонніх розробників, які доступні за передплатою від $50 до $300 на місяць.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї