Навіщо потрібен Google Tag Manager?

Google Tag Manager Веб-аналітика

Щоб почати працювати з рекламними і аналітичними веб-сервісами, необхідно розмістити спеціальний код на всіх сторінках сайту. Це завдання легко вирішується, якщо необхідно встановити лише кілька таких інструментів, Ви знайомі з мовою HTML або можете звернутися за допомогою професійного розробника.

Складнощі з’являються на етапі внесення коригувань у вже доданий код або при додаванні нових сервісів. Перш за все цей процес вимагає витрат часу. Друга проблема – будь-який необережний рух, пов’язане з правкою коду, може вплинути на працездатність як декількох сторінок, так і всього веб-ресурсу. Але існує інструмент, який дозволяє забути про подібного роду проблеми. Це Google Tag Manager. Поряд з офіційною назвою сервісу часто вживають абревіатуру «GTM» або «Диспетчер тегів».

Що таке Google Tag Manager?

Google Tag Manager – це допоміжний сервіс, за допомогою якого управління фрагментами JavaScript і тегами HTML стає можливим без залучення програмістів. Або практично без залучення – необхідно скористатися послугами професіонала всього один раз для коректної інтеграції самого GTM.

Порада! В результаті у Вашому розпорядженні з’явиться зручний механізм, за допомогою якого встановлювати нові сервіси і коригувати вже наявні скрипти ви зможете власними силами через інтерфейс Диспетчера тегів.

Це рішення робить роботу фахівців з маркетингу більш гнучкою, при цьому програмісти не відволікаються на дрібниці і можуть повністю присвятити себе серйозним завданням. Інструмент призначений в першу чергу для маркетологів, які отримують можливість управляти всіма тегами на веб-ресурсі через єдиний додаток.

Кому буде корисний менеджер тегів від Гугл?

  1. Фахівцям, які працюють в сфері реклами і маркетингу, – для більш самостійної і автономної роботи з веб-сервісами, моніторингу ключових показників ефективності сайту та розробки зручної структури наскрізної аналітики;
  2. Контекстологам – менеджер тегів Google полегшує самостійне налаштування ремаркетингу і цілей, допомагає аналізувати ефективність маркетингових заходів;
  3. Власникам невеликих сайтів – для налаштування зовнішніх сервісів без залучення веб-майстра;
  4. Компаніям, що працюють в сфері Діджитал-маркетингу – для більш ефективного управління акаунтами замовників.

Для чого потрібен GTM?

 Навіщо потрібен Google Tag Manager?

Можна постійно складати технічні завдання для розробників, нескінченно чекати їх реалізації, потім шукати помилки і вносити коригування в уже наявне ТЗ, і знову чекати. Або перекласти рішення 90% завдань на зручний сервіс GTM, який заощадить не тільки фінанси і час, але також збереже душевну рівновагу при інтеграції веб-інструментів.

Ось навіщо потрібен Google Tag Manager:

  • Пов’язувати сайт з аналітичними системами, такими як Analytics від компанії Google або Метрика, розроблена Яндексом, для коректного трансферу даних;
  • Додавати на сайт теги ремаркетингу соціальних мереж і систем контекстної реклами;
  • Редагувати HTML-скрипти, які виконують різні завдання: показ рекламних банерів, організація A/B тестування тощо.;
  • Оперативно змінювати вже наявні теги;
  • Відстежувати всі дії відвідувачів на сайті і направляти в необхідний вам сервіс;
  • Налаштовувати колл-трекінг;
  • Забезпечувати кроссдоменний моніторинг;
  • Оцінювати задоволеність користувачів веб-ресурсом за допомогою GoogleOptimize.

Основні переваги використання Google Tag Manager

Використовувати GTM слід хоча б тому, що він робить життя і роботу маркетолога простіше, а також зберігає час і гроші. Але є у цього інструменту і інші важливі переваги:

  • Сервіс повністю безкоштовний;
  • Вражаюча кількість підтримуваних інтеграцій. Щоб вивчити перелік, загляньте в розділ довідкової інформації;
  • Використання Диспетчера тегів дозволяє скоротити код і, отже, збільшити швидкість роботи сайту – сторінки веб-ресурсу будуть відкриватися швидше;
  • За допомогою функції перевірки і налаштування зручно тестувати роботу нових або змінених тегів перед перенесенням їх на сайт;
  • Історія змін дозволяє швидко з’ясувати, хто і коли вносив корективи, а також повернутися до попередньої версії у разі якщо новий код працює не коректно;
  • Можливість спільної роботи декількох користувачів з різними рівнями доступу до акаунту – як власних співробітників, так і менеджерів залучаються для просування сторонніх агентств;
  • Система дозволяє без особливих зусиль підтвердити права на веб-ресурс для GSC.

Яка структура диспетчера тегів?

  1. Акаунт диспетчера тегів. Простір, в якому існують контейнери і здійснюється управління ними;
  2. Контейнер. Реалізований у вигляді JS-коду єдиний тег, який потрібно додати на всі сторінки сайту. Він є контейнером для всіх інших тегів;
  3. Тег. Невеликі фрагменти коду зовнішніх ресурсів, за допомогою яких відстежують відвідуваність і поведінкові фактори, оцінюють ефективність маркетингових заходів, налаштовують ремаркетингові кампанії, задають критерії цільової аудиторії, тестують і оптимізують власний сайт;
  4. Тригер. Визначає ситуації, коли тег виконується, а коли блокується;
  5. Змінні. Для цих пар «ім’я-значення» в процесі роботи передаються параметри. Вони застосовуються і для призначених для користувача змінних, і для визначення умов активації тегу.

Як налаштувати Google Tag Manager?

Крок 1. Перейдіть по посиланню «Start for free» на головній сторінці GTM. Переконайтеся, що Ви авторизовані в системі Google. Це необхідно для реєстрації і подальшої роботи в GTM.

Крок 2. Створити акаунт, задавши всі запитувані системою параметри. Слід уважно поставитися до цільової платформи. Саме тут вказується, куди буде інтегруватися інструмент: на веб-ресурс або в онлайн-додаток. Далі натисніть «Так» у відповідях на питання про згоду з призначеним для користувача угодою.

 Створення акаунту в GTM

Крок 3. Система перенаправить Вас в особистий кабінет акаунту, при цьому у вікні відобразиться код скрипту. Саме він нам і потрібен. Цей фрагмент слід скопіювати і вставити на сторінки вашого сайту відразу після тега .

Скрипт диспетчера тегів

Крок 4. Для створення змінної перегляду сторінок і подальшого налаштування Google Tag Manager скористайтеся пунктом «Призначені для користувача змінні» в розділі «Змінні». У переліку, запропонованому для вибору значення поля «Тип змінної», клікніть на рядку «Налаштування Google Analytics» і внесіть Ваш унікальний номер лічильника в відповідну графу.

Крок 5. У підрозділі «Теги» згенеруйте тег з функцією трансферу інформації в аналітичну систему.

 Налаштування тегів в Google Tag Manager

Слід зазначити його тип – «Google Аналітика – Universal Analytics», а параметр відстеження встановіть, як «Перегляд сторінки». Виберіть змінну, яка була створена в попередньому пункті, в графі «Налаштування Google Analytics». Відзначте тригер «All Pages», придумайте назву тегу і зафіксуйте зміни.

 Використовуємо тег Universal Analytics

Крок 6. Активізуйте внесені в контейнер коригування, натиснувши «Відправити» в робочому просторі. У формі, що з’явилася виберіть нову редакцію контейнера, клікніть «Опублікувати».

Порада! Щоб уникнути дублювання інформації, раніше розміщений на сторінках код аналітичної системи слід видалити.

Крок 7. Проконтролюйте працездатність тегу, завантаживши звіт «В режимі реального часу – Огляд». При успішній інтеграції в ньому почнуть з’являтися дані.

Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї