Сайти компаній, що існують на ринку не перший рік і постійно вкладають значні кошти в рекламу свого продукту в мережі інтернет, зазвичай мають високі рейтинги в пошукових системах і позитивну репутацію. Високі позиції таких ресурсів в пошуку Google пов’язані, також, і з постійними роботами по їх оптимізації.
Але як тоді вибудовувати бізнес, маючи молодий сайт, який не може швидко пробитися в ТОП пошукової видачі по ключових запитах потенційних клієнтів? Чи є можливість у невеликої або нової компанії конкурувати з серйозними ресурсами, що просуваються тривалий час?
Хороша новина – такий варіант існує. Контекстна реклама для малого бізнесу є незамінним інструментом. Тим, хто тільки робить перші кроки, необхідно створити кампанію і грамотно налаштувати показ оголошень з оплатою за перехід в системі Google Ads.
Важливо! Підвищуючи впізнаваність бренду і збільшуючи трафік на веб-сайт, контекстна реклама вносить вагомий внесок в зростання доходів дрібного бізнесу.
Для яких видів малого бізнесу ефективна контекстна реклама?
Контекстна реклама демонструє гідні результати майже у всіх сферах присутності малого бізнесу.
Для інформації. Досягти хороших показників ефективності можна, якщо поставити релевантні пошукові запити, правильно сформулювати критерії визначення цільової аудиторії і досконально опрацювати стратегію.
Існують і такі ніші, де без контекстної реклами обійтися неможливо:
- B2B сфери. В області B2B переважна кількість замовників залучаються з пошукових систем;
- Локальний бізнес. Пошук клієнтів, наприклад, в соцмережах, для локального бізнесу має меншу віддачу, при цьому проведення контекстної рекламної кампанії не вимагає великих інвестицій (винятком є місто Київ);
- Продукція термінового попиту. Якщо час на пошуки послуги або товару у споживача обмежена, то з великою ймовірністю для розв’язання проблеми він скористається пошуковою системою.
Які переваги дає контекстна реклама малому бізнесу?
Ефективна контекстна реклама для малого бізнесу з’являється в точно заданому місці в певний проміжок часу, і вона дає миттєвий результат. Реклама в Google Ads має ряд переваг, в тому числі і для невеликих компаній:
- Швидкий результат. Очевидно, що ідеальною для підприємця є вигода, яку можна отримати максимально швидко. Найбільш оперативний спосіб отримати віддачу від вкладень у просування товару або послуги – контекстна реклама. Запустіть кампанію, створивши акаунт в Google Adwords і налаштуйте необхідні параметри, і з першого ж дня обслуговуйте потік нових клієнтів. Це, безумовно, сильно спрощена схема, і в реальності для отримання відчутних результатів необхідні певні навички та трудовитрати. Але при будь-якому розкладі цей інструмент збільшить трафік набагато швидше, ніж це можна зробити за допомогою SEO-просування;
- Вимірність результатів. Ефект від рекламної кампанії можна оцінювати практично в реальному часі. Для аналітики доступні дані про кількість переходів і показів, витрачені кошти і прибуток, а також безліч інших параметрів. У рекламодавця є можливість відстежити кожен перехід на сайт, подивитися, як відреагували відвідувачі на рекламу, і оцінити ефективність усіх оголошень;
- Таргетинг. Контекстна реклама дозволяє задавати параметри цільової аудиторії і враховувати безліч факторів: місце розташування, час показу, стать і вік потенційного клієнта, тип його пристрою та інші. Кампанія налаштовується досить гнучко, тому сміливо сегментуйте ринок і просувайте свій продукт тільки зацікавленій аудиторії;
- Впізнаваність бренду. З цим завданням контекстна реклама справляється найкращим чином. Запустивши медійну кампанію, що включає банери з оплатою за покази, можна поширити інформацію про бренд на аудиторію, яка цікавиться певною тематикою;
- Геотаргетинг. Обмежуючи територію показу рекламних оголошень заданим радіусом, ресторани, салони краси, тренажерні зали і перукарні можуть домогтися гарних результатів у локальному просуванні;
- Бюджет. Запустити першу рекламну кампанію в Google можна, маючи у своєму розпорядженні навіть бюджет в 500 гривень. Система не обмежує в можливості рекламуватися компанії з невеликими бюджетами, виділеними для просування продукту;
- Оплата за контакт тільки з цільовими відвідувачами. Розміщуючи оголошення в друкованому виданні або традиційних ЗМІ, необхідно оплачувати кожен контакт з аудиторією рекламного майданчика. Вибрати заздалегідь тільки тих, хто зацікавлений в продукті рекламодавця, неможливо. Принцип оплати контекстної реклами заснований на обліку тільки тих контактів, результатом яких став перехід на сайт. Тобто гроші стягуються тільки якщо користувач, який виявив інтерес до пропозиції, клікнув на посилання в оголошенні. Така схема є більш економною і добре корелює з продажами, оскільки тільки зацікавлений споживач витратить час на вивчення сайту рекламодавця.
Чому не всі представники малого бізнесу використовують PPC?
PPC реклама для малого бізнесу є ефективним інструментом залучення потенційних клієнтів, але далеко не всі розуміють вигоду і використовують цей канал.
Для інформації. Тільки третина бізнесменів використовують контекстну рекламу для просування свого продукту.
Чому такий продуктивний спосіб залучення аудиторії використовують не всі? Розберемо основні аргументи бізнесменів:
Не дружу з інтернетом
Щоб запустити рекламну кампанію в інтернеті потрібні спеціальні знання. Необхідно розуміти, що собою являє система пошуку, як відбувається вибір і ранжування інформації в глобальній мережі, що таке веб-сайт і з якою метою його створюють. Але багато бізнесменів в Україні працюють по-старому, використовуючи інтернет тільки в побуті або не використовуючи зовсім.
І навіть дізнавшись, що хороший сайт може стати точкою зростання і залучити нових клієнтів, підприємці нічого не роблять, щоб розширити свою обізнаність у питанні інтернет-маркетингу. Хтось вважає, що вчитися – це складно, і набагато легше по-старому розклеювати паперові листівки на стовпах і під’їздах. А хтось економить на навчанні, намагаючись осягнути все самостійно, але це не завжди приводить до бажаного успіху.
Слід враховувати і віковий фактор – малим бізнесом, як правило, займаються підприємці старшого покоління, яке досі з настороженістю ставиться до комп’ютерної техніки. Хтось її боїться, а комусь просто не вистачає часу на освоєння сучасних технологій. Результат – мало хто з підприємців розглядає варіант запуску контекстної реклами.
З ситуації є єдиний вихід: розширювати знання, записавшись на відповідні курси, виділяти кілька годин на перегляд навчальних відео та читання спеціалізованих статей щодня. Якщо ж зайнятість не дозволяє знайти на все це час, слід звернутися за допомогою в агентство контекстної реклами.
У мене немає сайту
Є безліч сфер, в яких повноцінну діяльність можна довгий час вести офлайн і навіть не замислюватися про створення веб-сайту. Аргументів у підприємців, що працюють таким чином, декілька: не вистачає грошей, потрібно багато часу та ін. Звучати можуть будь-які причини, але головні серед них всього дві – звичайна лінь і ірраціональний страх нового.
Боротися з лінню вміють не всі, але в цьому питанні кожен сам розставляє пріоритети. Причиною ж страху часто стає негативний досвід інших підприємців, що зіткнулися з безвідповідальними і некваліфікованими виконавцями.
В результаті багато хто негативно сприймає саму думку про створення сайту. А ті, хто все ж вирішується на його розробку, після отримання готового проєкту не займаються ним. Є і така категорія бізнесменів, які тільки мріють про найкращий сайт, нічого не роблячи для реалізації мрії.
Порада! Не слід замовляти дорогий комплексний веб-ресурс для невеликого бізнесу. Краще створити простий сайт в безкоштовному конструкторі, але при цьому піднести всі переваги продукту, що просувається в доступній формі і грамотно оформити інформацію про послугу або товар.
Не знаю, що таке контекстна реклама
Велика кількість інтернет-користувачів клацають по контекстним оголошенням щодня, не підозрюючи, що вони переходять на сайт через рекламний блок. Банерну ж рекламу багато недолюблюють, вона їх дратує.
Але визначити на сторінці банер набагато простіше, ніж ідентифікувати контекстну рекламу. Текстові оголошення часто настільки схожі на звичні результати пошуку, що не всі відразу розуміють, що це реклама. Саме тому багато хто не розглядає цей маркетинговий інструмент як серйозний і ефективний.
Довідка! Щомісячна кількість запитів «контекстна реклама» в пошуковій системі не перевищує і пари тисяч. При цьому фрази в сфері нерухомості або хобі можуть набирати сотні тисяч і навіть мільйони запитів.
Багато власників бізнесу не мають уявлення про те, де можна знайти нових клієнтів. А контекстна реклама, попри свою високу ефективність, не є найпростішим способом залучення цільової аудиторії через описані вище причини.
Сам собою напрошується простий висновок: щодо контекстної реклами необхідно постійно тримати руку на пульсі. Якщо у Вашому арсеналі ще немає цього інструменту, підключіть його відразу після прочитання цієї статті.