Як поправити фейкові замовлення та конверсії у рекламі Гугл?

Fake orders in Google ads Контекстна реклама
 

Всім привіт. Мене звати Яна Ляшенко і я Google логіст. І в сьогоднішньому відео поговоримо як же ж боротися з фейковими замовленнями в Google Ads. Це раз. Друге – це як можна зменшувати або коригувати дохід, якщо у вашому бізнесі дуже багато повернень по товарам. Давайте розглянемо контекст ситуації для того, щоб було більш зрозуміліше в яких ситуаціях це потрібно приміняти чи ні.

Перший варіант фейкових замовлень – крупні суми

Розглянемо ситуацію з фейковими замовленнями. У вас буває два контекста цих подій. Перше – це коли конкуренти чи якісь бусінки, на які люблять робити дуже великі, крупні через Google рекламу фейкові замовлення, там на 10 млн і на 20 млн, на 3 млн. Неважливо. Вони дуже виділяються. Це фейкове замовлення. Немає в цьому клієнта безпосередньо.

Не знаю чому так конкуренти роблять, тому що вони думають, що вони кардинально вам там негативно вплинуть на рекламу. Але потрібно пам’ятати одну річ. Якщо у вас, чим більше у вас конверсій взагалі в рекламному акаунті, наприклад як конверсій доходить там під 100, під 200 на день, то тим менша ймовірність того, що взагалі це якось буде впливати на оптимізацію. Да, ця кампанія може частково якось зіпсуватися в контексті роботи, стати дорожчою. Але все рівно, з часом вона або стабілізується або ви просто перестворюєте рекламну кампанію і вона собі далі починає працювати практично в тому ж самому режимі. Ну чи прям дуже це безслідно проходить? Ні. Але щоб сказати, що прям кардинально це там щось ламає безповоротно і назавжди, що потрібно аж переїжджати на новий рекламний акаунт. Ні.

Часті фейкові замовлення на малі суми при невеликому обороті магазину

Друга ситуація – це коли у вас замовлень і так небагато, а хитрі конкуренти роблять ці фейкові замовлення не на такі крупні суми, а на більш менші і дуже часто. Тоді це являється в вашому випадку проблемою. Чому? Тому що аватар, цінник клієнта дуже схожий на реальний, але він фейковий. І поведінка користувача досить така подібна до того, яка може бути, в принципі, у вашого реального клієнта. Це, в принципі, більш шкідливо, ніж якийсь там крупний заказ на три чи чотири, чи п’ять млн. Це не настільки критично як, наприклад, отакі дрібні замовлення.

Ситуації коли замовляють післяплатою або повертають одну з замовлених позицій

Тобто, в таких ситуаціях краще коригувати ці конверсії. Інша ситуація – це коли у вас просто дуже багато, наприклад, часто замовляють наложкою. І або, наприклад, у вас ситуація, коли люди замовляють декілька товарних повертають позицій – одну забирають, одну повертають, наприклад. Це може бути там з розміром взуття чи кольорами якихось там речі чи щось типу такого. Тоді є сенс коригувати ці конверсії для того, щоб в принципі витрекали більш-менш адекватну аналітику в самому рекламному акаунті та й бачили реальні рентабельності.

Нюанси як коригувати конверсії

Плюс, це дійсно ті нюанси, які можуть впливати на подальшу оптимізацію таких самих перформансів, якщо ви на них працюєте. І навіть на звичайну товарку, якщо ви працюєте на цільовій рентабельності інвестицій. Це такий ну дуже важливий нюанс, фактор, який потрібно враховувати в даному випадку. Тож ми з цим трішки розібралися в якому контексті це можна робити.

Другий нюанс – це те, що ці коригування можна на даний момент робити лише для конверсії Google Ads. Тобто в вашому рекламному акаунті може бути декілька, декілька істочників цих конверсій. Це може бути, наприклад, четверта аналітика. А може бути конверсія Google Ads. А в даному контексті ми зможемо лише відкоригувати конверсію, яка створена в Google Ads. Вони трішки по-різному створюються. Конверсію з четвертої аналітики ви імпортуєте з аналітики. Ця ж конверсія, вона безпосередньо створюється ось таким ось макаром.

Це зазвичай те, що ви від мене часто чуєте конверсія тег покупки, не тех покупка, а теги, теги покупки. Purchase, чи може бути це на дзвінок чи щось інше. Тому для власників промів це не дуже така позитивна ситуація, тому що у вас варіантів немає.

Ви не можете поставити Tag manager на сайт для того щоб відслідкувати цей тег покупки. А для інших сайтів, в тому числі Хорошоп, це досить легко зробити і не буде в вас з цим проблем нюансів. Тобто зафіксували

Як зробити четверту аналітику щоб уникнути фейкових замовлень?

Четверту аналітику для того, щоб уникнути фейкових замовлень, ви можете це робити одним єдиним шляхом. Коли ви в четверту аналітику будете фіксувати не класичний purchase по налаштуванню, який зазвичай рекомендує Google для відслідковування. А коли ви будете завантажувати офлайн-конверсії. Офлайн-конверсія – це коли, наприклад, ви в CRM системі введете свій облік.

Є у вас там зделки ці всі і в кожної зделки є свій статус. І от, якщо наприклад, це продано там, цільовий, не цільовий, продано з доходом якимсь певним, відкоригований, тобто з реальною вартістю. І якщо в принципі цикл здійснення цієї покупки десь не дуже довгий, не більше 72 годин, то можна в принципі відправляти з CRM системи, завдяки додатковим інтеграціям чи проміжним якимось системам конверсії безпосередньо в аналітику.

Тобто ви в четвертій аналітиці не фіксуєте Purchase класичним варіантом. Тобто коли ви ставите код на кінцеву сторінку і відразу як людина там зробила чи наложкой, чи не наложкой, через платіжну систему та інше це замовлення. А вже в своїй власній CRM системі, оцінюючи якість цього замовлення, чи фейкове, не фейкове. Було воно, чи не було реально, не реально. На яку суму, якщо людина там передумала чи ще щось типу такого.

Ви просто з CRM системи відправляєте реальну суму доходу. Не плутати з там поверненнями чи щось типу такого. Це зовсім інший формат відслідковування конверсії. Це єдиний для вас варіант роботи безперебойний для оптимізації рекламних кампаній по більш-менш реальній кількості замовлень.

Звичайно, чим більше взагалі у вас замовлень в день, тим більше вам треба сконцентруватися на тому, щоб у вас була правильна аналітика по конверсіям. Тому що якщо у вас, наприклад, багато повернень або багато відмов, для четвертої аналітики єдине, що ви можете зробити – це відправити refund. Така подія, яка називається refund (возрат).

Але, на жаль, вона ніякої участі в оптимізації конверсій Google Ads не приймає. Тобто, для формування якихось звітів красивих в четвертій аналітиці, ну в принципі окей. Але ви і так можете звіт сформувати чи в адмінці чи в CRM системі. Просто для того, щоб красиві звіти були в аналітиці така собі ситуація.

Тому це єдиний для вас варіант. Раніше для третьої аналітики був формат відправки мінусової транзакції. Для четвертої аналітики поки що такої історії нема. Не тестувала такі варіанти можна щось спробувати зробити з мінусовою транзакцію. Але це треба тестувати. Наприклад для Прома це абсолютно не гібко, тобто вам все рівно треба якась CRM система, з якою ви би відправляли подію про покупки. Ну, тобто якщо глобально.

Два шляхи, за допомогою яких можна боротися з фейковими замовленнями

Тобто, якщо подітожить, ви можете боротися з фейковими замовленнями двома шляхами. Перший, ви можете відправляти з CRM системи за допомогою сторонніх чи внутрішніх інтеграцій, покупку, інформацію про покупку, начинку там, айдішники цих товарів там, назви товарів.

Коротше, всю інформацію про покупку, про покупку всю загалом або в Google Ads по Content API Google Ads або в четверту аналітику дивлячись що, які там доступні для вас інтеграції. Якщо у вас самописна якась платформа, то ви відразу по Content API, в принципі, можете Google Ads вантажити дивлячись, яка платформа.

Або другий варіант. Ви, якщо ви звичайно не на Промі, ви можете фіксувати ті ж самі тег покупка класичним кодом, але його потім коригувати або відміняти ці транзакції повністю або коригувати їх цінність, наприклад, якщо потрібно лише цінність відкоригувати.

Саме ось таким ось чином у вас весь рекламний акаунт буде оптимізовуватися дійсно на правильних конверсіях. Тобто, задніми числами дуже мало, що можна зробити, щоб відмінити, не враховувати попередні конверсії. Тобто, це потрібно певний правильний ричаг, або, умовно, код запустити в роботі Google Ads, щоб він його врахував і взяв, обнуливши цю конверсію і не враховував оптимізацію.

Всі інші такі якісь варіанти, там хтось, там щось придумує таке специфічне, там скоригування там, чи по пристроям чи по IPшникам те саме, ось. Наприклад дуже часто, наприклад, в сайті ловлять IPшники цих конкурентів. І їх мінусують в рекламі.

Це все лише такі якісь точечні прийоми, які можуть вплинути лише дуже незначно на ваш, тобто на майбутнє. Ще щось вони можуть вплинути, але для минулих періодів взагалі дуже малоефективні. Оце два таких моменти, які вам потрібно враховувати.

Боротьба з фейковими замовленнями якщо встановлено тег покупка

Якщо ви використовуєте тег покупки… Нагадую, для більшості платформ як типу WordPress з WooCommerce, Opencart, Хорошопа, Шопіфая того ж самого, можна Wix. Хто там ще є? У різних платформ практично можна інтегрувати, поставити цей тег покупки і з ним вже далі працювати. Не з четвертою аналітикою, а з тегом покупки.

Взагалі я рекомендую більшості, якщо ваша платформа дозволяє, перейти на тег покупки і не морочиться. Тому що четверта аналітика – це та історія, яка з часом лише погіршує показники відслідковування, модель поведінки користувачів. Вона неправильно дає перформансу розуміння кількість там тих самих повернених користувачів, але не суть важно.

Ми сьогодні говоримо про боротьбу з коригуванням конверсій, які потрапили по факту. Якщо у вас там немає можливості через CRMку щось реалізувати ви відслідковуєте це в адмінці. Неважливо. Відкоригувати тег покупки, якщо у вас є фейкові замовлення. Який в нас формат коригування є?

У нас є два формата цих коригувань. Вам дам нижче посилання під відео ссилку на цю справку, щоб ви знали. В нас є два коригування. Він називається перший RESTATE, а другий RETRACT. Ми їх так і будемо називати у вас в вашому файлику.

Якщо ще можна отак подивитися на загальну справку. В нас тут що є? Тут ми можемо відмовитися від конверсій, яких більше не слід враховувати. Зменшити, перерахувати цінність, змінити цінність на основі показника клієнта за весь період. Оці два елемента впливають і на рентабельність інвестицій. Друге, відкликання відповідно і на стратегію. Цільова ціна. Цільова ціна за конверсію, максимум конверсію. Тому що ми повністю обнуляємо цю конверсію. Тобто зрозуміло.

Що потрібно робити для коригування конверсій?

Що вам потрібно для цього зробити? Ви заходите в свій блок конверсії. Ідете в блок завантаження.

Пам’ятайте, що у вас конверсії повинні бути в рекламному акаунті для того, щоб відміняти. Нажимаєте плюсик. І ось отут переглядаєте шаблони. Тому що вам потрібно завантажити шаблон, відповідно, файлика, який ви будете безпосередньо сюди вантажити. Що добре – це те, що ви можете вантажити його через Google таблички.

То есть, по суті в Google таблички, як ви там підналаштуєте, ви можете автоматично добавляти цю інформацію з часом і вона буде завантажувати безпосередньо в Google Ads. Ну це дуже мені здається, дуже зручно.

Що нам потрібно зробити? Нам потрібно коригувати конверсії по ідентифікатору замовлення. Це тому, що якщо ви відслідковуєте тег покупка ви передаєте такий параметр як transaction ID. Це ідентифікатор замовлення. По ньому це досить зручно зробити. Тому що, якщо це використовувати ідентифікатор кліку Google, то вам потрібно спочатку було десь їх трекати, збирати ці ідентифікатори. Тобто ви їх так просто тут не знайдете. Це потрібно на сайті робити додатково історії з відслідковуванням цих id-кліків Google.

Це оці id-кліки, це оці мітки UTMски, які вішає Google, які написані в абракадабрі. Там важливо, щоб вони в правильному регістрі були написані, нічого не змінено, тому що воно по суті не зможе співставити дані і буде видавати помилку.

Тобто в нашому випадку, коли в нас є вже конверсії, ми хочемо їх обнулити, то це найперевіреніший для нас варіант. Чому? Тому що все, що нам потрібно – це номер заказу, це назва конверсії. Назва конверсії – це те як вона ось тут називається. Тобто оце як у вас отут конверсія називається, отак ви її повністю копіюєте.

Назву бажано копіювати, а не прописувати вручну, на всякий випадок, якщо, наприклад, ви не впевнені, що всі ви написали кирилицею чи латиницею, наприклад. Я не скопіювала.

Ой, тут цей треба скопіювати. Цей файлик. «Создать копію». Скопировать. Це ж шаблон же ж нам дають, шаблон. «Назва конверсії». Нам потрібно ще час проставити. Час потрібно проставляти в певному форматі. І ось тут відразу Google дає нам інструкцію, щоб подивитися в якому форматі потрібно час проставляти. Чим коректніше ви підберете, в принципі, формат часу, таймзону, тим буде краще безпосередньо для вас. Тому що, якщо ви час підберете не досить коректно, ну той, той коригування буде не зовсім коректне.

Тобто, ви в відповідно до того формату, який у вас є по даним… Да, бо бачите нам тут бажано година, хвилина підібрати. Якщо, можливо, якісь у вас декілька часових зон враховується, також бажано це брати. Наприклад, якщо ви в одному акаунті запускаєте, наприклад, там Австралія, Штати, Великобританія, тоді бажано ще вказати там Time zone, відповідно. Можна ось в такому форматі вказувати. Якщо для України, то умовно цього буде достатньо. Ваша задача вказати час цієї конверсії.

Наступне, що потрібно вказати – це Adjustment Type. Як я казала всього є два види цих Adjustment Type. Це або RESTATE (коригування цінності) або RETRACT (відміна). RETRACT – повністю відміна. Тобто, якщо ми хочемо відмінити цю конверсію, то нам потрібно проставити тут RETRACT. Тут потрібно вписати value. Тут ви можете написати повний ноль або залишити його пустим.

Ну і currency ви прописуєте відповідно до міжнародної ідентифікації цих кодів валюти. Наприклад для України, це буде ua. Правильно UAH. Якщо це наприклад у нас там долар. Це USD. Чекайте, ссилочку, ой посилання, що це USD. Якщо євро – це EUR правильно. Тобто ось отут ми можемо погуглити оці кодировки. Для чого? Щоб вони бажано, щоб ця валюта співпадала з валютою, яка у вас є в акаунті.

Тому що є ситуації, коли, наприклад, з одного акаунту, в одній платіжній валюті декілька акаунтів буває. Але наприклад трекається у вас інша валюта, наприклад, на якомусь ринку. Ну наприклад, там чешська крона в одному з акаунтів платіжна валюта. А, наприклад, в інших це може бути євро та інше. Щоб ви враховували цей нюанс. Бо інколи забувають, ставляють одну валюту і тоді воно не досить коректно його відміняє. Тобто оцей параметр цінності також для вас важливий.

Тобто ви оце завантажуєте, розставляєте час відповідно, value і currency. І завантажуєте цю всю історію безпосередньо в Google Ads. Вона у мене не завантажується, тому що в мене це тестовий акаунт. Тут немає зовсім ніякої конверсії. Завантажите, дивитися статус. Також ви можете, як я сказала перед цим, ви можете автоматично цю інформацію умовно підвантажувати. Якщо ви будете в Google таблички її вантажити, наприклад оновлювати інформацію чи якимись скриптами, чи через API (!!!!!) будете вивантажувати, не суть важливо.

Якщо це в вас досить регулярна ситуація або вручну прописувати не забудьте лише звернути увагу на ось оцей блок, що для цієї Google таблички потрібно відкритий доступ для цього користувача. Ну, тобто умовно, тут в настройках доступу ви просто виписуєте цей е-мейл сюди, редактор, і відправляєте для того, щоб все-таки Google мав право вносити зміни в Google табличку. Вибираєте Google табличку. Зв’язуєте. Можете перед цим обов’язково включити попередній перегляд, щоб перевірити чи немає у вас помилок.

Коли є сенс робити коригування конверсій?

Ось таким ось способом, в принципі, ви можете собі вантажити без проблем коригування або відміну певних конверсій. Тобто, коригування є сенс вантажити в тому випадку, коли вам потрібно, наприклад, в умовах, коли дохід від продажу значно менший, ніж був початково.

Наприклад, якщо ви там відправили декілька пар туфлів, або я не знаю там кольори якихось сумочок чи ще якийсь у вас товар. Коли відправляється декілька наборів, він зменшується. Або, можливо, людина щось повернула, щось не сподобалось чи щось типу такого. Тоді є сенс, наприклад, коригувати. Але пам’ятайте, що оці всі коригування та інше є сенс робити тільки в тому випадку, якщо це в вас дуже регулярна історія.

І по-друге, ваша кількість конверсій, ну дуже активно наближається хоча б до 300, в ідеалі до 500 на місяць. Якщо вона хоча б частково до цієї кількості наближається, то тоді, чим більше коригувань ви сюди вносите, більш якісну інформацію ви даєте, тим більш стабільній в принципі Performance у вас буде та інші якісь кампанії на цільовій стратегії рентабельності.

Чим менше цієї аналітики, тим, ну можна так сказати, тим менш якось впливають, в принципі, оці всі ваші заморочки на ефективність. Хіба що, якщо у вас там дуже великі суми доходу проходять або наприклад ви продаєте там меблі, умовно, які там на високий чек. Тоді є в цьому якийсь певний сенс, смисл цієї всієї історії. Тому що є суттєвий вплив там якоїсь суми відміненої транзакції на загальну ефективність рекламної кампанії.

Якщо у вас там продажі максимум там 30-50 на місяць, то ви звичайно можете щось тут повідміняти, але прям глобальних якихось там кардинальних змін це не дасть. Ну, тобто, і до цього Google не дуже розумів кому показувати ваші товари для того, щоб ви збільшилися. Зараз ви ще відкоригуєте.

Да, щось вплине на ситуацію, але питання чи в гіршу чи в більшу сторону. Тому, що все-таки автоматика Google, вона ж працює на статистичних даних. Чим більша вибірка, тим більш презентабельний середній варіант, середньозважений, який вона буде підбирати. Чим менше статистичних даних, тим гірший, в принципі, варіант буде.

Висновки

Тому, якщо подітожить, у вас в принципі, якщо ви користуєтеся тегом покупка, а багато хто переїхали на цей тег покупка, коли були перебої з четвертою аналітикою, є можливість коригувати ваші конверсії. Або повністю їх відміняти, або їх, наприклад, коригувати з цінністю.

Якось тут написано «Зменшити (перерахувати) цінність», умовно. Причому тут дуже добре все влаштовано. У вас, там ви просто вказуєте нормально, якщо наприклад вам потрібно перерахувати, вам тут не потрібно якось зменшувати цінність. Ви просто вписуєте реальну суму доходу. Він просто її змінить в рекламному акаунті.

Оставлю ці посилання безпосередньо під цим відео, для того, щоб, можливо, ви змогли познайомитися більш детальніше з цими всіма речами, якщо вас там цікавить. Ідеально, коли ви зможете це організувати по Content API і зможете вантажити, наприклад ідеально з CRM системи вже реальні замовлення. Тоді це прям дуже добре буде працювати, практично для будь-якого рекламного акаунту. Але є нюанс.

Вивантаження конверсій з CRM системи повинні бути досить оперативними. Так, в принципі можна і завантажити там умовно конверсію, там на лід форми якісь, там за допомогою ідентифікатора кліку значно пізніше. Але краще, щоб це було не пізніше 72 годин. В аналітиці це стовідсотково, тому що там модель атрибуції перерахує зовсім некоректно.

Для Google Ads це також краще, щоб це була більш оперативніша інформація. Тому хіба що, якщо у вас дуже розтягнутий цикл прийняття рішення, тоді вантажити, наприклад, часткові цінності. Або, наприклад, якщо вже ж там клієнт зайшов і він пішов по циклу сделки, ви знаєте, що велика ймовірність, що він зайде, то відразу відправляти якусь цінність там найближчим часом.

Або по статусам іти. І кожному статусу, наприклад, статусу зделки вашому назначати якусь певну цінність до кінця. Це також можна оптимізовувати рекламні акаунти. Да, це найбільш стабільна робота рекламних перформансів для товарки.

Краще, коли відразу щось відправляється в конверсіях, щоб відразу він міг співставити всю інформацію для себе. Але як варіант також можливий. Тому для того, щоб боротися з фейковим замовленням, у вас є декілька варіантів. Перше, відправляти інформацію з CRM системи за допомогою якихось інтеграторів.

І друге – це безпосередньо пробувати переходити на тег конверсії і його вручну правити безпосередньо в рекламному акаунті. Поки що це весь набір більш-менш легких якихось речей, які ви можете для себе використовувати в рекламному акаунті для того, щоб підтримувати в тонусі ваш Performance.

 

Яна Ляшенко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї