Безперервно перевіряти і виправляти ставки в контекстних кампаніях – завдання майже нездійсненне, якщо тільки моніторинг руху оголошення вгору і вниз, а також зміна ставок не відбувається в автоматичному режимі.
Біддери для контекстної реклами або по-іншому бід-менеджери найкращим чином справляються з таким завданням. Ці спеціальні сервіси змінюють ставки відповідно до попередньо зафіксованими параметрами (максимально можлива вартість кліка, відсоток відхилення, частота оновлення, цільова позиція оголошень та ін.).
У статті докладніше розглянемо, що таке біддери, зупинимося на їх плюсах і мінусах і пояснимо методологію роботи таких платформ.
Що таке біддери в контекстній рекламі?
Біддери ставок в контекстній рекламі виконують дуже потрібну функцію – фіксують оголошення на потрібних позиціях. Цей інструмент працює без участі людини і затримок у часі.
Якщо ви коли-небудь налаштовували контекстну кампанію, то швидше за все знаєте, що оголошення рано чи пізно втрачають позиції і витісняються з спецрозміщення і блоку гарантованих показів.
Контролювати коливання ставок на аукціоні 24/7 нелегко. Необхідні безперервний моніторинг і правка ставок до оптимального рівня. Біддер незамінний для виконання таких завдань. Він в автоматичному режимі стежить за розвитком ситуації на аукціоні і коригує вартість кліка.
Біддери показують найбільшу віддачу в кампаніях:
- з вузькою семантикою;
- з висококонкурентними ключовими словосполученнями;
- без доступу до систем збору статистики і аналітики (арбітраж трафіку);
- в основі яких лежить фід даних (онлайн-магазини).
Важливо! Не слід плутати Біддера з оптимізаторами – ви можете втратити великий пул можливостей. Для управління PPC необхідні обидва інструменту, при цьому працюють вони по-різному.
Оптимізатор використовують для збільшення продуктивності реклами. Система контролює потік замовлень і трафік. Рішення про те, по якому запиту і на якій позиції повинно знаходитися оголошення, приймається на основі роботи програмного алгоритму.
З цієї причини з інструментом можуть працювати навіть ті, хто не володіє всіма нюансами налаштування контекстних кампаній. Біддером же управляти повинен досвідчений PPC-фахівець.
Які завдання дозволяють вирішувати біддери ставок в Google Ads?
Біддер ставок в Google Ads зручно використовувати, якщо потрібно:
- Отримати максимальну кількість кліків;
- Зібрати кліки з мінімальною вартістю;
- Працювати з великими обсягами інформації;
- Залишатися на заданій позиції у видачі;
- Оптимізувати виконання безлічі шаблонних алгоритмів.
Бід-менеджер спрощує як процес управління кампаніями в AdWords, так і саму налаштування реклами.
Як працюють бід-менеджери?
Менеджер ставок періодично запитує по API статистичну інформацію про чинну ціну за клік в Google Ads. Те, як часто система повинна відправляти такі запити (наприклад, раз в 10 хвилин або півгодини), встановлюється в налаштуваннях заздалегідь.
Після аналізу отриманих відомостей система визначає, знижувати або підвищувати вартість кліка по будь-якій пошуковій фразі, а також вирішує, чи слід зупинити покази. Наприклад, якщо за минулу добу за певним запитом витрачено вже 200 гривень, а конверсія при цьому нульова, біддер може заблокувати покази.
Найбільш популярні стратегії, які закладаються в основу роботи менеджера ставок, побудовані на бажанні без переплати або за найнижчою вартістю для конкретного діапазону утримувати позицію в спецрозміщенні або блоці гарантованих показів.
Увага! Основним завданням бід-менеджерів в контекстній рекламі є збереження заданих позицій оголошення, а тому майже завжди вони підвищують ставки. Існують системи, які при появі можливості знижують вартість кліка, але така функція зустрічається порівняно рідко.
Переваги бід-менеджера для контекстної реклами
- Безперервний моніторинг вартості. Ціна кліка в контекстній рекламі визначається на аукціоні, який і є причиною нескінченних змін ставок. Ситуацію неможливо тримати під контролем вручну. Біддер же перевіряє і актуалізує ставки до 12 разів на годину;
- Економія часу. Регулярне ручне налаштування вимагає від фахівця здійснення монотонних одноманітних дій протягом декількох годин. А бід-менеджер для супроводу подальшої роботи можна запустити швидко і без зусиль;
- Ефективне витрачання рекламного бюджету. Алгоритми менеджерів ставок розраховують оптимальні значення вартості кліка автоматично і далі в реальному часі коректують необхідні параметри. При такому підході неефективне витрачання бюджету виключається;
- Утримання заданого місця у видачі. Біддери без втручання ззовні утримують позиції оголошення, зберігаючи високу клікабельність. Всі необхідні для цього параметри попередньо повинні бути прописані в налаштуваннях;
- Високий CTR. Програма впливає на збільшення CTR і забезпечує його високий рівень. Це позитивно позначається на позиціях оголошень і кількості кліків.
Чи є мінуси у біддера?
- Додаткові знання. Для роботи з менеджерами ставок необхідні спеціальні знання та навички. Їх можна отримати, записавшись на навчання або пройшовши самостійний шлях і набивши власні шишки (цей метод загрожує неефективними витратами рекламного бюджету).
- Потенційне збільшення вартості кліка. Зміна ставки відбувається відповідно до поточного стану справ на аукціоні. Вартість може різко підскочити, що стане причиною перевитрати коштів.
- Плата за використання. Майже всі популярні платформи працюють на платній основі. Безкоштовні аналоги програють їм за функціональними можливостями і стабільності роботи.
Популярні біддери ставок в контекстній рекламі
Зараз існує безліч систем які, частіше за гроші, а іноді і безкоштовно автоматизують процес управління рекламними кампаніями. Деякі з них легко освоять навіть новачки, які роблять перші кроки в сфері контекстної реклами. Розроблено також програми, призначені для професіоналів з великим досвідом.
Серед найбільш популярних біддерів в контекстній рекламі:
- eLama. Програма працює як в контекстних кампаніях в пошукових системах, так і в соціальних мережах. Доступні два режими: безкоштовний з обмеженням числа функцій і платний розширений. Біддер може бути інтегрований з системами аналітики Яндекс і Гугл і дає можливість не тільки оперативно коригувати ставки, але також в автоматичному режимі оптимізувати рекламу.
- Aori. Розроблено для невеликих і середніх за розміром організацій. Від фахівця, який працює з цією системою, не потрібна наявність великого досвіду в інтернет-маркетингу. Біддер самостійно створює кабінети рекламодавця в пошукових системах і соціальних мережах.
- Origami. Для роботи цієї системи використовуються складні алгоритми, що є її головною відмінністю від конкурентів. Комплексний підхід до оптимізації дозволяє максимально збільшувати прибутковість кампаній і знижувати витрати на рекламу. Реалізована можливість інтеграції з сервісами колл-трекінгу і CRM-системами. Налаштування біддера може викликати складності у новачків, при цьому для професіоналів відкритий найширший функціонал.