Як встановити Google Analytics на сайт?

Як налаштувати Google Analytics на сайті? Веб-аналітика

Для оцінки успішності та ефективності роботи будь-якого веб-ресурсу, починаючи з персонального блогу і закінчуючи великим інтернет-магазином, використовується кілька критеріїв: кількість унікальних відвідувачів, дохід, конверсія та ін.

Аналітичні сервіси дозволяють відстежувати практично будь-які параметри, проводити їх оцінку, порівнювати з попередніми періодами та на підставі отриманої інформації приймати управлінські рішення. У цій статті розповімо про те, як налаштовується найбільш популярна з таких систем – Google Analytics.

Що таке Google Analytics?

Google Analytics – це аналітична система, що виконує безперервний моніторинг ефективності роботи веб-ресурсу. Цей безкоштовний інструмент дозволяє:

  • аналізувати джерела трафіку;
  • відстежувати показник конверсії;
  • оцінювати динаміку відвідуваності за певний часовий інтервал;
  • визначати портрет відвідувача: місце розташування, віковий діапазон, використовуваний пристрій;
  • фіксувати тривалість сесій.

Для коректної роботи сервісу на кожній сторінці сайту повинен бути присутнім певний фрагмент програмного коду, який реєструє поведінку відвідувачів і записує дані в базу. На підставі цієї інформації згодом складаються звіти.

У чому переваги використання Гугл Аналітики?

  1. Широкий вибір інструментів. Деякі з них вважаються еталоном у web-аналітиці: великий набір моделей атрибуції, мультиканальні послідовності, когортний аналіз та ін.;
  2. Гнучкий підхід до формування статистичних звітів. Для зручного аналізу окремих сегментів даних в сервісі реалізовано інструмент спеціальних звітів. Уявити результати у вигляді графіків, діаграм або віджетів можна, скориставшись функціоналом Data Studio, створюючи дашборда і групуючи звіти безліччю способів;
  3. Аналітика в онлайн-режимі. Якщо використовувати Google Analytics для великих проєктів, то може бути присутнім деяка затримка вивантаження інформації. Проте сервіс надає можливість отримати зручний звіт в режимі реального часу, незамінний при оцінці істинності гіпотез і результативності змін;
  4. Багатомовний інтерфейс. Згідно зі статистикою, більше половини користувачів мережі інтернет використовують інструменти системи аналітики, створеної компанією Гугл. А для майданчиків, аудиторія яких проживає за межами України та країн СНД, ця платформа є просто незамінною.

Як додати лічильник Google Analytics на сайт?

Щоб додати Google Analytics на сайт, завантажте стартову сторінку сервісу, потім пройдіть реєстрацію або залогіньтеся в уже існуючий особистий кабінет Гугл. Після цього відкриється сторінка, де слід натиснути на кнопці «Реєстрація» і створити обліковий запис:

  • Будь ласка, повідомте системі, що саме їй необхідно відстежувати: мобільний додаток або сайт;
  • Придумайте акаунту назву, що характеризує його призначення. Наприклад, якщо Ви ведете кілька проєктів, то розумно створити акаунт під кожен з них з ім’ям проєкту;
  • Визначте назву сайту;
  • Внесіть URL веб-ресурсу;
  • У списку оберіть відповідну Вашому бізнесу галузь діяльності;
  • У другому списку задайте країну і часовий пояс Вашої цільової аудиторії.

Створення лічильника в Google Analytics

Порада! Не слід прибирати встановлені за замовчуванням позиції в налаштуваннях доступу до даних. Вони допомагають Google удосконалювати свої інструменти і дають фахівцям технічної підтримки в разі необхідності доступ до даних.

Налаштування доступу до даних

На наступному кроці клікніть на «Отримати ідентифікатор відстеження» і підтвердіть свою згоду з призначеним для користувача угодою, після чого код відстеження з’явиться у вікні.

Існує два способи встановити лічильник Google Analytics на сайт: розмістити його код на всіх сторінках відстежуваного ресурсу або використовувати спеціальний інструмент Google Tag Manager.

Як підключити Google Analytics за допомогою GTM?

Легше і швидше за все підключити до сайту Google Analytics можна за допомогою інструменту Google Tag Manager, в якому налаштовуються і виконуються стандартні або спеціально розроблені теги без залучення фахівців, які розробляли веб-ресурс. Сервіс також використовують для мобільних додатків. Він зменшує розмір програмного коду і скриптів, що дозволяє значно оптимізувати швидкість завантаження.

Відкрийте стартову сторінку сервісу і зареєструйтеся. У вікні відобразиться скрипт, який необхідно вставити в програмний код всіх сторінок Вашого інтернет-ресурсу.

Важливо! Один фрагмент коду необхідно вписати перед закриває тегом, а інший встановити відразу за тегом.

Скористайтеся пунктом «Теги» і натисніть на кнопку «Створити», щоб сформувати тег, що зв’язує сайт з Analytics:

Зв'язок аккаунта з Google Tag Manager

Потім клікніть на «Конфігурація тега», тип – «Universal Analytics», і виберіть тип відстеження зі списку «Перегляд сторінки»:

Встановлюємо тип відстеження перегляди сторінок

Далі Вам необхідний пункт «Нова змінна». Впишіть ідентифікатор Google Analytics, отриманий при реєстрації в цій системі, до відповідного рядка відкрився діалогу. Увімкніть функції для медійної мережі, встановивши галочку в додаткових налаштуваннях.

Збережіть всі зміни та завершайте налаштування, пославши дані на публікацію за допомогою кнопки «Відправити».

Структура облікового запису Google Analytics

Ієрархія облікового запису Аналітики Google передбачає три рівні даних:

  1. Акаунт. До облікового запису в Analytics можна одночасно під’єднати не більше 100 різних облікових записів. Він є такою собі подобою теки, куди можна приєднати кілька різних ресурсів. Система дозволяє відкривати доступ на рівні облікового запису для інших облікових записів Google.
  2. Ресурс. Усього ресурсів можна додати до 50 в рамках одного облікового запису. Ресурсом може бути вебсайт або додаток для смартфона, активність якого потрібно відстежувати.
  3. Представлення. Система надає можливість додати 25 представлень для кожного відстежуваного ресурсу. Вони можуть відповідати за різні цілі або піддомени. Як приклад: піддомен з англійською версією сайту – це одне представлення, а українською версією – інше.

Як налаштувати подання до Google Analytics?

Подання – це звіт, на підставі якого можна проводити аналіз певних параметрів веб-ресурсу. Лічильник з базовими параметрами агрегує інформацію про все трафіку. У разі, коли необхідно налаштувати Google Analytics на сайті таким чином, щоб не враховувалися відвідування з певних URL або робочий трафік колег, можна встановити відповідні фільтри, створивши нову виставу.

Робиться це в модулі «Уявлення» в розділі налаштувань адміністратора, куди веде відповідне посилання в нижній частині сторінки зліва. Краще не міняти задані за замовчуванням параметри в робочому розумінні – так Ви завжди будете мати доступ до повного обсягу статистичних даних.

Щоб створити нове уявлення, сформуйте дублікат поточного за допомогою кнопки «Копіювати» і задайте значення потрібних вам фільтрів.

За основу формування звіту можуть бути взяті:

  • статистика піддоменів;
  • трафік, очищений від внутрішніх переглядів співробітників компанії;
  • трафік, спрямований з дружніх ресурсів тощо.

Що можна відстежувати на сайті після установки лічильника Google Analytics?

Інформація, зібрана аналітичною системою, використовується для аналізу ефективності маркетингових активностей і пошуку «тонких» місць веб-ресурсу. Вона також допомагає скласти портрет аудиторії. Далі зупинимося на найбільш цікавих звітах, знайти які можна в меню, розташованому в лівому сайдбарі.

Відвідуваність

Цю метрику найзручніше оцінювати, вивантаживши звіт «Джерела трафіку», для чого необхідно перейти в однойменний розділ і вибрати там «Джерело/канал» в меню «Весь трафік».

Тут відображаються всі джерела: і рекламні, і органічна видача. При цьому оцінювати дані можна для кожного каналу окремо, задавши необхідний інтервал часу. Сервіс дозволяє також порівнювати показники в динаміці.

Демографічні дані

Такі характеристики, як стать, віковий діапазон і географічне розташування користувачів Ви знайдете у звіті «Аудиторія».

Він також відображає відомості про пристрої відвідувачів Вашого веб-ресурсу, відсоток нових користувачів, їх інтереси і встановлені в операційній системі мовні налаштування. Для отримання узагальнених даних скористайтеся пунктом «Огляд» розглянутого розділу:

Зведення за демографічними даними

Поведінка користувачів

Якщо ви встановили код Google Analytics на сайт, то вибравши пункт меню «Залучення» в підрозділі «Поведінка», зможете швидко оцінити, скільки часу відвідувачі витрачають на вивчення Вашого веб-ресурсу:

Поведінка користувачів на сайті

Популярні сторінки

Для багатосторінкових майданчиків корисно періодично аналізувати статистику відвідуваності окремих сторінок і оцінювати внутрішні переміщення користувачів. Для цього скористайтеся пунктом «Огляд» в розділі «Поведінка»:

Список популярних сторінок

Тут же Ви можете подивитися карту користувачів, яка показує, по яким сторінкам переміщався відвідувач. Звіт допомагає знаходити «тонкі» місця веб-ресурсу – якщо велика частка аудиторії приймає рішення покинути сайт, перебуваючи на певній сторінці, то ймовірно на ній є якісь проблеми.

Події

Щоб мати уявлення про те, чиняться відвідувачі цільові дії, задайте мети, які система повинна відстежувати. Це може бути заповнення анкети, підписка на розсилку, покупка і т.п.

Статистика різних доменів

Аналітична система дозволяє збирати дані з різних доменних ресурсів у межах одного сеансу. Це може бути необхідним, якщо оформлення замовлення відбувається на іншому сайті (наприклад, там під’єднано онлайн-оплату).

Якщо не налаштовувати міждоменне відстеження в обліковому записі, перехід користувача на інший сайт – це рівнозначно початку нової сесії нового користувача. При налаштованому міждоменному відстежуванні такі переходи будуть вважатися одним сеансом для одного користувача.

Як перевірити, чи правильно виконана налаштування лічильника?

Якщо налаштування лічильника Google Analytics проведена правильно, то в блоці «Огляд», куди потрапити можна з розділу «Переходи» -> «Цілі», з’явиться інформація про те, скільки разів і коли саме користувачі відвідували Ваш сайт, переходячи з пошукових систем або соцмереж, а також здійснювали цільові дії, які були визначені на попередньому етапі.

Аналітична система дозволяє безперервно покращувати свою пропозицію, керуючись актуальною інформацією про покупців і їх поведінці. Ви також зможете оцінювати ефективність різних каналів просування.

Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї