Як встановити Google Analytics на сайт?

Як налаштувати Google Analytics на сайті? Веб-аналітика

Для оцінки успішності та ефективності роботи будь-якого веб-ресурсу, починаючи з персонального блогу і закінчуючи великим інтернет-магазином, використовується кілька критеріїв: кількість унікальних відвідувачів, дохід, конверсія та ін.

Аналітичні сервіси дозволяють відстежувати практично будь-які параметри, проводити їх оцінку, порівнювати з попередніми періодами та на підставі отриманої інформації приймати управлінські рішення. У цій статті розповімо про те, як налаштовується найбільш популярна з таких систем – Google Analytics.

Що таке Google Analytics?

Google Analytics – це аналітична система, що виконує безперервний моніторинг ефективності роботи веб-ресурсу. Цей безкоштовний інструмент дозволяє:

  • аналізувати джерела трафіку;
  • відстежувати показник конверсії;
  • оцінювати динаміку відвідуваності за певний часовий інтервал;
  • визначати портрет відвідувача: місце розташування, віковий діапазон, використовуваний пристрій;
  • фіксувати тривалість сесій.

Для коректної роботи сервісу на кожній сторінці сайту повинен бути присутнім певний фрагмент програмного коду, який реєструє поведінку відвідувачів і записує дані в базу. На підставі цієї інформації згодом складаються звіти.

У чому переваги використання Гугл Аналітики?

  1. Широкий вибір інструментів. Деякі з них вважаються еталоном у web-аналітиці: великий набір моделей атрибуції, мультиканальні послідовності, когортний аналіз та ін.;
  2. Гнучкий підхід до формування статистичних звітів. Для зручного аналізу окремих сегментів даних в сервісі реалізовано інструмент спеціальних звітів. Уявити результати у вигляді графіків, діаграм або віджетів можна, скориставшись функціоналом Data Studio, створюючи дашборда і групуючи звіти безліччю способів;
  3. Аналітика в онлайн-режимі. Якщо використовувати Google Analytics для великих проєктів, то може бути присутнім деяка затримка вивантаження інформації. Проте сервіс надає можливість отримати зручний звіт в режимі реального часу, незамінний при оцінці істинності гіпотез і результативності змін;
  4. Багатомовний інтерфейс. Згідно зі статистикою, більше половини користувачів мережі інтернет використовують інструменти системи аналітики, створеної компанією Гугл. А для майданчиків, аудиторія яких проживає за межами України та країн СНД, ця платформа є просто незамінною.

Як додати лічильник Google Analytics на сайт?

Щоб додати Google Analytics на сайт, завантажте стартову сторінку сервісу, потім пройдіть реєстрацію або залогіньтеся в уже існуючий особистий кабінет Гугл. Після цього відкриється сторінка, де слід натиснути на кнопці «Реєстрація» і створити обліковий запис:

  • Будь ласка, повідомте системі, що саме їй необхідно відстежувати: мобільний додаток або сайт;
  • Придумайте акаунту назву, що характеризує його призначення. Наприклад, якщо Ви ведете кілька проєктів, то розумно створити акаунт під кожен з них з ім’ям проєкту;
  • Визначте назву сайту;
  • Внесіть URL веб-ресурсу;
  • У списку оберіть відповідну Вашому бізнесу галузь діяльності;
  • У другому списку задайте країну і часовий пояс Вашої цільової аудиторії.

Створення лічильника в Google Analytics

Порада! Не слід прибирати встановлені за замовчуванням позиції в налаштуваннях доступу до даних. Вони допомагають Google удосконалювати свої інструменти і дають фахівцям технічної підтримки в разі необхідності доступ до даних.

Налаштування доступу до даних

На наступному кроці клікніть на «Отримати ідентифікатор відстеження» і підтвердіть свою згоду з призначеним для користувача угодою, після чого код відстеження з’явиться у вікні.

Існує два способи встановити лічильник Google Analytics на сайт: розмістити його код на всіх сторінках відстежуваного ресурсу або використовувати спеціальний інструмент Google Tag Manager.

Як підключити Google Analytics за допомогою GTM?

Легше і швидше за все підключити до сайту Google Analytics можна за допомогою інструменту Google Tag Manager, в якому налаштовуються і виконуються стандартні або спеціально розроблені теги без залучення фахівців, які розробляли веб-ресурс. Сервіс також використовують для мобільних додатків. Він зменшує розмір програмного коду і скриптів, що дозволяє значно оптимізувати швидкість завантаження.

Відкрийте стартову сторінку сервісу і зареєструйтеся. У вікні відобразиться скрипт, який необхідно вставити в програмний код всіх сторінок Вашого інтернет-ресурсу.

Важливо! Один фрагмент коду необхідно вписати перед закриває тегом, а інший встановити відразу за тегом.

Скористайтеся пунктом «Теги» і натисніть на кнопку «Створити», щоб сформувати тег, що зв’язує сайт з Analytics:

Зв'язок аккаунта з Google Tag Manager

Потім клікніть на «Конфігурація тега», тип – «Universal Analytics», і виберіть тип відстеження зі списку «Перегляд сторінки»:

Встановлюємо тип відстеження перегляди сторінок

Далі Вам необхідний пункт «Нова змінна». Впишіть ідентифікатор Google Analytics, отриманий при реєстрації в цій системі, до відповідного рядка відкрився діалогу. Увімкніть функції для медійної мережі, встановивши галочку в додаткових налаштуваннях.

Збережіть всі зміни та завершайте налаштування, пославши дані на публікацію за допомогою кнопки «Відправити».

Як налаштувати подання до Google Analytics?

Подання – це звіт, на підставі якого можна проводити аналіз певних параметрів веб-ресурсу. Лічильник з базовими параметрами агрегує інформацію про все трафіку. У разі, коли необхідно налаштувати Google Analytics на сайті таким чином, щоб не враховувалися відвідування з певних URL або робочий трафік колег, можна встановити відповідні фільтри, створивши нову виставу.

Робиться це в модулі «Уявлення» в розділі налаштувань адміністратора, куди веде відповідне посилання в нижній частині сторінки зліва. Краще не міняти задані за замовчуванням параметри в робочому розумінні – так Ви завжди будете мати доступ до повного обсягу статистичних даних.

Щоб створити нове уявлення, сформуйте дублікат поточного за допомогою кнопки «Копіювати» і задайте значення потрібних вам фільтрів.

За основу формування звіту можуть бути взяті:

  • статистика піддоменів;
  • трафік, очищений від внутрішніх переглядів співробітників компанії;
  • трафік, спрямований з дружніх ресурсів тощо.

Що можна відстежувати на сайті після установки лічильника Google Analytics?

Інформація, зібрана аналітичною системою, використовується для аналізу ефективності маркетингових активностей і пошуку «тонких» місць веб-ресурсу. Вона також допомагає скласти портрет аудиторії. Далі зупинимося на найбільш цікавих звітах, знайти які можна в меню, розташованому в лівому сайдбарі.

Відвідуваність

Цю метрику найзручніше оцінювати, вивантаживши звіт «Джерела трафіку», для чого необхідно перейти в однойменний розділ і вибрати там «Джерело/канал» в меню «Весь трафік».

Тут відображаються всі джерела: і рекламні, і органічна видача. При цьому оцінювати дані можна для кожного каналу окремо, задавши необхідний інтервал часу. Сервіс дозволяє також порівнювати показники в динаміці.

Демографічні дані

Такі характеристики, як стать, віковий діапазон і географічне розташування користувачів Ви знайдете у звіті «Аудиторія».

Він також відображає відомості про пристрої відвідувачів Вашого веб-ресурсу, відсоток нових користувачів, їх інтереси і встановлені в операційній системі мовні налаштування. Для отримання узагальнених даних скористайтеся пунктом «Огляд» розглянутого розділу:

Зведення за демографічними даними

Поведінка користувачів

Якщо ви встановили код Google Analytics на сайт, то вибравши пункт меню «Залучення» в підрозділі «Поведінка», зможете швидко оцінити, скільки часу відвідувачі витрачають на вивчення Вашого веб-ресурсу:

Поведінка користувачів на сайті

Популярні сторінки

Для багатосторінкових майданчиків корисно періодично аналізувати статистику відвідуваності окремих сторінок і оцінювати внутрішні переміщення користувачів. Для цього скористайтеся пунктом «Огляд» в розділі «Поведінка»:

Список популярних сторінок

Тут же Ви можете подивитися карту користувачів, яка показує, по яким сторінкам переміщався відвідувач. Звіт допомагає знаходити «тонкі» місця веб-ресурсу – якщо велика частка аудиторії приймає рішення покинути сайт, перебуваючи на певній сторінці, то ймовірно на ній є якісь проблеми.

Події

Щоб мати уявлення про те, чиняться відвідувачі цільові дії, задайте мети, які система повинна відстежувати. Це може бути заповнення анкети, підписка на розсилку, покупка і т.п.

Як перевірити, чи правильно виконана налаштування лічильника?

Якщо налаштування лічильника Google Analytics проведена правильно, то в блоці «Огляд», куди потрапити можна з розділу «Переходи» -> «Цілі», з’явиться інформація про те, скільки разів і коли саме користувачі відвідували Ваш сайт, переходячи з пошукових систем або соцмереж, а також здійснювали цільові дії, які були визначені на попередньому етапі.

Аналітична система дозволяє безперервно покращувати свою пропозицію, керуючись актуальною інформацією про покупців і їх поведінці. Ви також зможете оцінювати ефективність різних каналів просування.

 
Сергей Шевченко
Сергей Шевченко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї