- Про що свідчить статус “Шкідливе ПЗ” в Google Ads?
- Чому з’являється помилка “Шкідливе ПЗ” під час модерації оголошень?
- Як вирішити проблему “Шкідливе ПЗ” в Google Ads?
- Перевірте наявність проблеми в сервісі Search Console
- Зверніться на підтримку Google Ads
- Коли нічого не допомагає
- Як не допустити появи помилки “Шкідливе ПЗ”?
Уявіть ситуацію – Ви запускаєте рекламну кампанію, ретельно продумуєте стратегію, створюєте привабливі оголошення і налаштовуєте таргетинг. Але раптово отримуєте відхилення оголошення зі статусом “Шкідливе ПЗ”. Це може стати справжнім головним болем PPC-фахівця, адже блокування реклами здатне звести нанівець докладені зусилля.
Проблема відхилення реклами через шкідливе ПЗ актуальна для всіх рекламодавців, незалежно від платформи створення сайту. Навіть коли на ресурсі немає жодних реальних загроз, Google Ads може вважати його підозрілим і заблокувати рекламу.
Згідно зі статистикою, близько 20% сайтів розпізнаються алгоритмами системи як шкідливе ПЗ в Google Ads. Причому в половині цих випадків підозри виявляються помилковими. Ось чому так важливо розібратися з можливими причинами блокування і розуміти шляхи вирішення проблеми.
Про що свідчить статус “Шкідливе ПЗ” в Google Ads?
Статус “Шкідливе ПЗ” в Google Ads – тривожний сигнал, що вказує на серйозні проблеми з сайтом у низці випадків. Якщо таке повідомлення з’явилося в рекламному кабінеті, значить, Google виявив потенційні загрози безпеці та прийняв рішення про блокування показів.
Наслідки отримання цього статусу можуть виявитися вельми сумними. Оголошення перестануть показуватися потенційним клієнтам. Це означає, що Ви позбудетеся трафіку, конверсій і втратите гроші, вкладені в рекламу.
Якщо Ви виявили цей статус в акаунті Google Ads, не варто панікувати. У більшості випадків проблему можна вирішити – видалити віруси, почистити код і відправити рекламну кампанію на повторну модерацію. Головне – діяти швидко і дотримуватися рекомендацій з Google Search Console.
Чому з’являється помилка “Шкідливе ПЗ” під час модерації оголошень?
Як правило, серед основних причин:
- Підозрілі посилання. Копіюючи опис товару або послуги з іншого сайту, контент-менеджер міг випадково перенести вбудоване посилання на майданчики, які поширюють віруси, займаються фішингом або містять проблемний контент. Навіть якщо Ви не маєте відношення до цих ресурсів, сам факт наявності посилань на них може стати причиною блокування реклами.
- Заражені файли на сайті. Коли система виявляє в коді ресурсу віруси, трояни та інші подібні фали, вона може заблокувати покази оголошень або позначити сайт як підозрілий. Крім того, з’явиться помилка “Шкідливе ПЗ” в Google Ads. Це серйозна загроза як для роботи рекламної кампанії, так і для безпеки користувачів, тому регулярно перевіряйте веб-сайт на наявність зараженого або шкідливого коду.
- Використання хостингу з поганою репутацією. Якщо ресурс розміщується на сервері, який часто використовують спамери для розсилки сумнівного контенту, блокування реклами – питання часу. Гугл регулярно сканує більшість сайтів в інтернеті, заносить їх у свою базу. І якщо у “сусідів” по хостингу виявляться загрози, Ваша реклама також може постраждати.
Як вирішити проблему “Шкідливе ПЗ” в Google Ads?
Якщо оголошення перестали показуватися цільовій аудиторії, не варто опускати руки – у більшості ситуацій рекламу можна розблокувати. Щоб вирішити проблему шкідливого ПЗ, алгоритм дій може бути таким.
Перевірте наявність проблеми в сервісі Search Console
Дізнатися докладніше про знайдені на сайті вразливості можна в Google Search Console. Інструмент створений пошуковою системою спеціально для аналізу індексації та актуальних позицій ресурсу в органічній видачі. Гугл повністю довіряє своєму інструменту, тому на результати його перевірки можна посилатися під час листування з модераторами.
У разі, якщо Ви не додавали сайт до Search Console – зараз саме час це зробити. Відкрийте посилання https://search.google.com/search-console і зареєструйтеся:
Під час додавання сайту краще вказувати URL із префіксом https://. Це дасть змогу підтвердити право власності автоматично через зв’язок з Google Analytics. Якщо автоматичне підтвердження неможливе, потрібно завантажити спеціальний файл у кореневу папку сайту на хостингу.
Додавши сайт, перейдіть у вкладку “Безпека” в робочій панелі Search Console. Якщо Google виявив на ресурсі віруси або шкідливе ПЗ, тут з’явиться відповідне повідомлення із зазначенням конкретних файлів, що викликали підозру:
Уважно вивчіть рекомендації Google і видаліть зазначені файли самостійно, якщо володієте достатніми технічними знаннями. В іншому разі краще звернутися до фахівця для професійного чищення.
У частині випадків для повного усунення помилки може знадобитися комплексний підхід – зміна паролів доступу до адмін-панелі, FTP і хостингу, перевірка файлової системи антивірусом, відновлення резервної копії сайту. Іноді навіть доводиться вручну змінювати на сервері файли ядра CMS з інсталяційного архіву, оскільки вірус замінив їх на заражені.
Після того як вірусні загрози були усунені, натисніть на кнопку “Запросити перевірку” в Search Console. Основне завдання – отримати зелену плашку “Проблем немає”:
Зверніться на підтримку Google Ads
Якщо Search Console не може виявити помилки на сайті, але оголошення, як і раніше, не працюють, необхідно надіслати запит на зняття блокування в службу підтримки рекламної системи. Зробити це можна за посиланням https://support.google.com/admanager/gethelp.
У запиті детально опишіть суть проблеми та прикріпіть скріншот із Search Console, що підтверджує відсутність загроз на сайті. Обробка заявки зазвичай займає до 3 діб. Якщо проблем не знайдуть, підтримка зніме блокування і дозволить показ оголошень. В іншому разі модератори вкажуть на моменти, які потребують виправлення.
Важливо зазначити, що в деяких випадках на перше звернення служба підтримки може надіслати стандартну автоматичну відповідь із посиланням на довідкову документацію про помилку “Шкідливе ПЗ”. Якщо через 2-3 дні після звернення сайт, як і раніше, заблоковано, не здавайтеся і напишіть у підтримку повторно або запросіть ручну модерацію телефоном.
Коли нічого не допомагає
Якщо перераховані вище методи не допомогли прибрати помилку “Шкідливе ПЗ” в Google Ads, залишається два варіанти – змінити домен на новий або перенести рекламні кампанії на піддомен.
Проблема в тому, що іноді після серії послідовних перевірок веб-сайт може потрапити до своєрідного “чорного списку”, звідки вкрай складно вибратися. І єдине рішення в цьому випадку – зміна домену. Тільки подбайте про те, щоб на новому сайті не було посилань на старий домен або інших згадок про нього. В іншому разі історія може повторитися.
Звісно, для старих бізнесів з усталеною клієнтською базою і хорошими позиціями в пошуку цей варіант неприйнятний – можна втратити весь органічний трафік. Однак для молодих компаній, які ще не встигли знайти постійну аудиторію, зміна домену може стати гарним виходом із ситуації, що склалася.
Як не допустити появи помилки “Шкідливе ПЗ”?
- Вибирайте перевірені доменні зони. Під час реєстрації домену, зверніть увагу на доменну зону. Частина реєстраторів пропонують до купівлі дешеві доменні зони – .live, .xyz тощо. За низьку вартість їх часто використовують спамери або творці дорвеїв. Відповідно, їхня репутація залишає бажати кращого. Тому краще трохи переплатити за домен, але позбутися проблем із проходженням модерації.
- Використовуйте якісний хостинг. Ніколи не використовуйте безкоштовні або надто дешеві хостинги для важливих проєктів. Вони часто страждають від низької продуктивності, працюють нестабільно, та ще й можуть мати проблеми з безпекою. У результаті сайт може стати легкою здобиччю хакерів і спамерів.
- Встановіть антивірус. Регулярно перевіряйте свою онлайн-платформу на наявність вірусів, щоб усунути можливу проблему після її появи, і вона не встигла поширитися. Так, на багатьох хостингах є вбудоване антивірусне ПЗ, яке можна запускати вручну або за розкладом.
- Своєчасно оновлюйте CMS і плагіни. Якщо ПЗ довго не оновлюється, з часом у ньому виявляють уразливості та проблеми з безпекою, якими можуть скористатися зловмисники. Розробники популярних CMS і модулів намагаються регулярно випускати оновлення для підтримки стабільної роботи. Тому так важливо своєчасно встановлювати нові версії програмного забезпечення з відповідних репозиторіїв.
- Створюйте резервні копії сайту. Хоча більшість хостингів і створюють резервні копії кожного проекту, які зберігаються до 14 днів, зазвичай у разі виявлення вірусу це не допомагає. Зловмисники часто налаштовують шкідливий код так, щоб він починав проявлятися через деякий час від початку зараження, встигаючи зачепити якомога більше файлів. Тому краще створювати резервну копію сайту відразу після створення, а також після важливих оновлень.