- Які причини блокування «Введення в оману» у Google Merchant Center?
- Переклад сайту
- Неможливо оплатити онлайн
- Немає сторінки «Повернення та обмін товару»
- Немає сторінки «Оплата та доставка»
- Помилки під час заповнення сторінки «Контакти»
- Відсутня сторінка «Про магазин»
- Відсутня політика конфіденційності
- Неперевірені факти
- Помилки при заповненні картки товару
- Одночасні контактні дані на різних сайтах
- Інтернет-магазин не викликає довіри
- У магазині продаються заборонені товари
- Биті URL зображень
- Які особливості помилки «Введення в оману» для магазинів з України?
- За що ще можуть заблокувати обліковий запис у Merchant Center?
- Мапа сайту
- Кеш на сайті
- Немає SSL-сертифіката
- Допоможемо розблокувати Мерчант Центр після блокування «Введення в оману»
«Введення в оману» у Merchant Center — одна з найпоширеніших причин блокування акаунтів, з якою стикаються багато власників інтернет-магазинів. Під блокування з цієї причини потрапляють як нові облікові записи, так і рекламодавці, які працювали багато років.
Якщо Ви побачили помилку «Введення в оману» у Google Merchant Center, Ви не зможете використовувати у своїй маркетинговій стратегії рекламні кампанії Google Shopping або Performance Max (а це найрезультативніші інструменти сьогодні).
Щоб розблокувати обліковий запис, важливо розуміти, з якої причини може виникнути така проблема, і що потрібно робити, щоб її вирішити. Далі розглянемо найпоширеніші приводи для блокування рекламного кабінету та дамо кілька порад щодо її усунення.
Які причини блокування «Введення в оману» у Google Merchant Center?
Існує кілька поширених причин блокування «Введення в оману» у Google Merchant Center. Часто для виявлення проблеми фахівцю потрібно досконало вивчити рекламний обліковий запис і сам інтернет-магазин, щоб зрозуміти, що саме не сподобалося модераторам платформи.
Однак найбільш поширені помилки Ви можете виправити й самостійно. Їх перерахуємо далі.
Переклад сайту
Для мультимовних інтернет-магазинів дуже важливо приділяти увагу якості перекладу та локалізації. Зокрема, контент на кожній мовній версії має бути виключно відповідною мовою.
Неприпустима наявність окремих російських слів на українській версії та навпаки. Це стосується описів товарів, доданих у фід Мерчант Центру, назв категорій, характеристик та фільтрів.
Також слід ретельно перевіряти банери та інші рекламні матеріали — їхня мова має співпадати з основною. Наявність невідповідностей може призвести до блокування від Google за введення користувачів в оману.
Крім того, важливо усунути всі можливі граматичні помилки та друкарські помилки. Поганий переклад або неувага до деталей локалізації здатна негативно вплинути на репутацію магазину.
Неможливо оплатити онлайн
Існує поширена хибна думка, що без впровадження онлайн-оплати магазин не зможе пройти модерацію в Google Shopping і Performance Max, але це не так. Наприклад, для України можна вказати про можливість оплатити післяплатою або на розрахунковий рахунок. Також багато хто вказує реквізити картки. Якщо Ваш інтернет-магазин працює в Німеччині – там серед клієнтів дуже затребувана оплата за рахунком. Були випадки, коли без підключення платіжних шлюзів проходили модерацію і магазини із США.
При цьому, краще все ж таки впровадити на сайті інтернет-еквайринг (не для проходження модерації в Merchant Center, але для зручності клієнтів). Для цього можна підключити популярні в Україні платіжні системи – LiqPay, Wayforpay, або PayPal для приймання оплат з-за кордону. Також важливо переконатися, що процес здійснення платежу функціонує як потрібно. Недостатньо просто додати логотипи платіжних шлюзів – потрібна повноцінна інтеграція онлайн-еквайрингу з можливістю провести транзакцію на сайті.
Немає сторінки «Повернення та обмін товару»
Модератори Гугла можуть сприймати за «Введення в оману» та скопійовану у когось із конкурентів сторінку «Повернення та обмін», яка обов’язково має бути в онлайн-магазині для додавання фіда в Merchant Center.
На цій сторінці докладно розпишіть не тільки спосіб повернення товару, який не підійшов, а й укажіть терміни зарахування коштів у разі повернення. Напишіть номер відділення «Нової пошти» та реквізити одержувача бракованого товару — що більше конкретики, то краще.
Загалом на цій сторінці повинні бути перераховані:
- Порядок повернення товарів (може відрізнятися, залежно від того, чи придатний товар до повторного продажу, чи ні);
- Точні терміни та спосіб повернення коштів (наприклад, переказ на картку протягом 7 робочих днів);
- Умови оплати доставки товару, що повертається (доставку оплачує клієнт або магазин);
- Особливості повернення для різних категорій товарів (одяг, техніка тощо);
- Контактна інформація, необхідна замовнику для повернення та обміну;
- Посилання на відповідні закони України;
- Порядок дій покупця при отриманні товару на пошті, перевірки комплектації та зовнішнього вигляду.
Немає сторінки «Оплата та доставка»
Наявність сторінки з детальним описом варіантів оплати та доставки товарів є обов’язковою вимогою Google для інтернет-магазинів. Більшість рекламодавців така сторінка є, але часто інформація на ній може бути неповною.
За умовами системи, доставка має здійснюватись по всій Україні (і про це треба згадати на сторінці). При цьому покупець повинен мати можливість замовити кур’єра до дверей квартири. Для цього зазвичай використовують послуги національних перевізників — Укрпошти, Нової Пошти, Meest Express або приватних кур’єрських служб.
Також у цьому розділі необхідно вказати:
- Які дані повинен вказати клієнт при оформленні замовлення (зазвичай це ПІБ, номер телефону, місто, вулиця, номер будинку, номер квартири, поверх, під’їзд, код домофона тощо).
- Які дані та документи будуть потрібні для отримання посилки у перевізника (паспорт, номер телефону, додаток «Нової Пошти» тощо).
- Орієнтовна вартість доставки. Якщо послуги кур’єрської служби надаються безкоштовно, вкажіть, від якої суми. В іншому випадку можна написати середній тариф, і попередити, що він може відрізнятись у велику вартість для габаритних товарів.
- Терміни доставки. Тут важливо позначити, якщо терміни змінюються залежно від регіону (наприклад, по Києву за 1 день, а по Україні до 3 робочих днів). Також важливо вказати термін обробки та комплектації замовлення до передачі кур’єрської компанії. Головне, щоб обіцяні терміни реально дотримувалися — інакше можуть бути претензії від клієнтів та погані відгуки на магазин.
- Спосіб оплати. Повинні бути перераховані всі доступні покупцям способи оплатити товар (готівкою при отриманні, оплата онлайн, переказ на картку). Також вкажіть комісію та мінімальну суму для конкретного способу оплати, якщо такі є.
- Гарантійні умови. Додайте інформацію про умови гарантійного обслуговування та терміни гарантії на різні товарні категорії. Наприклад, на побутову техніку надається гарантія терміном 12 місяців, на посуд та товари для дому — 14 днів з моменту покупки, а на товари, що мають механічні пошкодження або сліди некоректної експлуатації, гарантійні зобов’язання не поширюються.
Помилки під час заповнення сторінки «Контакти»
Сторінка «Контакти» відіграє важливу роль у формуванні довіри до онлайн-магазину, тому до її оформлення варто підійти з усією відповідальністю:
- Обов’язково вкажіть повну фактичну адресу розташування компанії або юридичну адресу. Крім того, важливо вказати адреси офлайн-магазинів або точок самовивезення, якщо такі є, а також графік їх роботи у будні та вихідні дні.
- Напишіть номер телефону компанії, який ви підтверджували через Google Merchant та інші контактні номери, чим більше, тим краще.
- Додайте робочу адресу електронної пошти компанії для швидкого зворотного зв’язку з клієнтами. Більше довіри викликають email-адреси на корпоративному домені.
- Попросіть програміста розмістити на цій сторінці форму зворотного зв’язку та вкажіть, як швидко користувач може чекати відповіді на свій запит.
- Коротко продублюйте контактні дані в підвалі сайту та поставте помітне посилання на сторінку «Контакти» у шапці та футері на кожній сторінці.
Важливо! Обов’язково перевірте, чи контактна інформація збігається на сайті з даними в Google Merchant Center — інакше це може спричинити підозри в «Введення в оману».
Відсутня сторінка «Про магазин»
Наявність окремої сторінки з детальним описом особливостей діяльності інтернет-магазину не є суворою вимогою з боку Google, проте відіграє важливу роль для успішного проходження модерації.
Головна помилка, яку можуть зробити власники онлайн-бізнесу — вмістити всю актуальну інформацію про себе у 2-3 пропозиції, описавши в них основний асортимент майданчика. Такий лаконічний опис сприймається модераторами платформи вкрай негативно.
Замість цього, підготуйте або замовте у копірайтера докладний та інформативний текст обсягом від 2000 до 3000 знаків, який міститиме:
- Дату заснування магазину.
- Основні переваги перед конкурентами та унікальна торгова пропозиція.
- Асортимент та категорії товарів, які представлені на веб-сайті.
- Перелік найпопулярніших брендів. Можливо, з якимось із них у Вас укладено партнерські угоди чи Ви є дистриб’ютором?
- Інформацію про партнерів та постачальників.
Подібний якісний та унікальний опис підвищує шанси успішно пройти модерацію Мерчант Центру та сприяє підвищенню довіри з боку клієнтів.
Відсутня політика конфіденційності
Ця сторінка пояснює клієнтам, як саме збираються, обробляються та захищаються їхні персональні дані. Це не тільки підвищує довіру з боку покупців, а й позитивно впливає на процес модерації рекламного облікового запису.
Зміст такого документа можна взяти з типових політик конфіденційності для інтернет-магазинів, адаптувавши його під особливості конкретної компанії. Обов’язково включіть до нього правила збору та використання персональних даних, перелік аналітичних сервісів, що використовуються на сайті (Google Analytics, Facebook Pixel), заходи щодо захисту та зберігання даних, а також умови передачі їх третім особам.
Неперевірені факти
Часто блокування «Введення в оману» можна отримати за наявність на сайті недостовірних чи перебільшених заяв. Зокрема, модератори звертають увагу на такі формулювання як:
- 100% гарантія результату.
- Допомагає всім після першого застосування.
- На 1000% ефективніше конкурентів.
Подібні непідтверджені твердження вводять користувачів в оману та підривають довіру до компанії. Натомість краще вказувати на сайті лише сухі факти про товар та заявлені виробником характеристики, без перебільшень.
Помилки при заповненні картки товару
- Якщо Ви подаєте запит на повторну модерацію після блокування, залиште лише 2 статуси для товарів — «Є в наявності» та «Немає в наявності». Використання проміжних статусів на кшталт «Очікується» та «На замовлення» може ввести модераторів в оману щодо реальної доступності товару.
- Ціна у картці товару, кошику та товарному фіді має бути однаковою. Це одна з найпоширеніших причин помилки «Введення в оману», адже клієнт може подумати, що продавець хоче спеціально обдурити його, вказавши в пошуковій видачі нижчу ціну, ніж насправді.
- Вкажіть коректні та інформативні назви товарів (часто в них можуть бути помилки або неточності, наприклад, вказаний чорний колір, а за фактом він сірий). Також заповніть характеристики, додайте фото та відео. Що більше релевантної інформації — то краще. Особливо важливою є наявність якісних фотографій.
- Вірогідність блокування підвищується, якщо на магазин немає жодного відгуку від реальних клієнтів. Тому важливо стимулювати покупців до написання рекомендацій — нагадувати їм про це в email-розсилці чи месенджері, пропонувати знижку на наступне замовлення за відгук тощо
- Продублюйте на картку товару інформацію про оплату та доставку в короткому викладі. У більшості CMS (OpenCart, Horoshop) ця функція передбачена за замовчуванням.
- Якщо товари мають навіть не унікальний опис — це завжди краще, ніж якщо його взагалі немає. А ось для лідерів продажу та популярних позицій краще замовити у копірайтера рерайт чи написання унікальних текстів.
- У випадку, коли Ваш сайт відхилили модератори, а всі описи товарів скопійовані з інших заблокованих сайтів, краще подавати запит на повторну модерацію з порожніми описами.
Одночасні контактні дані на різних сайтах
Використання єдиних даних (адреса, телефон, email) на різних ресурсах сприймається як спроба монополізувати видачу. Це суперечить правилам Гугла і може призвести до блокування.
Тому, якщо ви запускаєте кілька інтернет-магазинів, кожен із них повинен мати унікальну контактну інформацію. Це дозволить уникнути проблем із модерацією Google Merchant та інших сервісів компанії. Найкращий варіант — створити окрему юридичну особу для кожного ресурсу.
Інтернет-магазин не викликає довіри
Google при модерації оцінює рівень довіри користувачів до інтернет-магазину на підставі трьох основних факторів:
- Експертність – наявність глибоких знань та компетенцій у певній сфері.
- Авторитетність – впізнаваність бренду магазину, наявність репутації та популярності.
- Надійність – здатність виконувати взяті на себе зобов’язання перед клієнтами.
У сайтів, які були запущені нещодавно, часто виникають складнощі з відповідністю даним критеріям. Наприклад, власники бізнесу приділяють мало уваги якості контенту, недостатньо докладно заповнюють сторінки «Про компанію», «Оплата та доставка».
У магазині продаються заборонені товари
У Google Shopping заборонено розміщувати рекламу товарів, які порушують права інтелектуальної власності чи законодавство. Зокрема, поширена причина “Введення в оману” – згадка на сайті та в описах товарів таких формулювань як “копія”, “репліка”, “аналог”. Звичайно, Ви можете продавати таку продукцію на своєму торговому майданчику, але писати про це в описі заборонено.
Для проходження модерації важливо уникати заборонених формулювань, а якщо блокування вже відбулося — надати документи, що підтверджують оригінальність, від виробника або постачальника.
Биті URL зображень
Биті URL зображень – невіддільна проблема більшості інтернет-магазинів. Неробочі посилання згубно позначаються як на юзабіліті сайту, так і на процедурі проходження модерації. За наявність битих посилань сайт, звісно, не заблокують, але це може викликати сумніви у модераторів – чи реальний Ваш бізнес.
Крім того, для покупця наявність неробочих зображень у певний момент свідчить про ненадійність бізнесу. Мало хто буде готовий здійснити покупку продукту, який неможливо візуально оцінити повною мірою через бите посилання на картинку.
Найчастіше биті посилання виникають через людський фактор під час ручного редагування описів, помилок у скриптах генерації сторінок і збоїв на хостингу. Тому, якщо Вас заблокували, зверніть увагу, серед іншого, і на цей фактор.
Які особливості помилки «Введення в оману» для магазинів з України?
У поточних умовах воєнного стану Google тимчасово пом’якшила вимоги до інтернет-магазинів з України. Зокрема сьогодні помилку «Введення в оману» у Мерчант Центр можуть і не привласнювати, якщо у Вас не інтегровані онлайн-платежі. Однак, вказати на сайті банківські реквізити та картку для оплати все ж таки потрібно обов’язково.
Але повністю ігнорувати стандартні правила модерації не варто. Зокрема, представники Google, як і будь-якої іншої американської компанії, не розуміють, як можна економити на комісії 1,5-2%, не встановлюючи сервіс еквайрингу, або як можна вести бізнес без юридичної особи, що нерідко буває в Україні.
Також одним із ключових правил для додавання вебсайту в Google Shopping є наявність доставки по всій території країни. При цьому у військових умовах це здійснити просто неможливо. Тому рекламодавці часто користуються хитрістю — вказують, що доставка здійснюється по всій Україні в будь-які населені пункти, які обслуговує Нова Пошта або Укрпошта.
Якщо Ви продаєте товари за кордон, обов’язково вкажіть, якими перевізниками здійснюються послуги доставки, оскільки при ручній модерації магазин можуть відхилити, прийнявши його за дропшиппінг-сервіс із Китаю.
За що ще можуть заблокувати обліковий запис у Merchant Center?
За недостовірну інформацію на сайті можуть накласти блокування на обліковий запис за «Введення в оману» у Google Merchant Center, але це далеко не єдина причина бана рекламного кабінету. Зокрема, не пропустити рекламу можуть і з технічних причин.
Мапа сайту
Sitemap містить список усіх сторінок для спрощення індексації пошуковими системами. Якщо інтернет-магазин вже запущено, а проіндексованих у пошуковій системі сторінок практично немає, це може стати приводом для блокування показів оголошень. Google не зможе проіндексувати сторінки, що сприймається як приховування інформації від користувачів та порушення правил.
Тому після завершення розробки та тестування магазину важливо розблокувати robots.txt, згенерувати Sitemap та додати її до Search Console. Це дозволить уникнути технічних проблем на етапі модерації.
Кеш на сайті
Кешування використовується на багатьох сайтах для прискорення завантаження сторінок за рахунок тимчасового зберігання готового HTML-коду та файлів. Однак ця технологія може спричинити труднощі, коли такий вебресурс відкриє модератор, особливо якщо кеш не оновлюється регулярно.
Річ у тому, що адміністратор може відредагувати контент, а кешування продовжить віддавати застарілу версію відвідувачам. Це можна розцінити як надання недостовірної інформації. Тому перед відправкою на повторну модерацію важливо переконатися, що весь кеш очищений і відображає все, як потрібно.
Немає SSL-сертифіката
Використання SSL-сертифікатів із 256-бітовим шифруванням — обов’язкова умова для комерційних сайтів, які приймають конфіденційні дані користувачів. Це одна із ключових вимог інформаційної безпеки з боку пошукової системи.
За відсутності шифрування SSL виникає загроза, що зловмисники можуть перехопити особисту інформацію клієнтів (платіжні дані, домашню адресу або номер телефону). Тому при підключенні до Мерчант Центру використання захищеного протоколу HTTPS обов’язково.
Допоможемо розблокувати Мерчант Центр після блокування «Введення в оману»
Наша команда спеціалістів PPC протягом останніх років допомагає розблокувати Мерчант Центр після «Введення в оману» сотням рекламодавців з України та інших країн.
Ми точно знаємо вимоги модераторів Google щодо структури та контенту інтернет-магазину, а також формулювань, які можна або не можна використовувати на сайті.
Перед відправкою запиту на повторну перевірку ми ретельно аналізуємо сам вебресурс та рекламний кабінет, перевіряємо товарний фід, а також беремо до уваги зовнішні та внутрішні фактори, які можуть впливати на довіру до бізнесу з боку користувачів.
Важливо! Ми докладемо максимум зусиль до того, щоб зняти блокування з Вашого облікового запису і зробимо все від нас залежне, якщо Ви звернетеся до нас. Але ми не можемо дати 100% гарантію успіху заходу, оскільки фінальне рішення приймають модератори Google.