- Що таке дропшиппінг простими словами?
- Який принцип роботи дропшиппінгу?
- Основні переваги дропшиппінгу
- У чому недоліки роботи за дропшипінгом?
- Як почати працювати за схемою дропшипінгу?
- Визначтеся з нішею
- Знайдіть постачальників
- Зареєструйте ФОП
- Створіть і запустіть інтернет-магазин
- Налаштуйте рекламу та отримайте перший трафік
- SEO-просування
- Контекстна реклама
- SMM (просування в соцмережах)
- Популярні маркетплейси
- Дошки оголошень
Багато хто сьогодні мріє почати бізнес в інтернеті, але часто зупиняється через страх великих вкладень і невпевненість у виборі ніші. Щоб конкурувати, потрібно купити партію товару за оптовими цінами, орендувати склад, вкластися в рекламу. А раптом бізнес провалиться? Ризики дійсно великі.
Але існує бізнес-модель, що ідеально підходить для тестування ніші та набивання шишок у продажах – дропшиппінг. Він не такий ідеальний, як його часто підносять, але свої плюси безумовно має. Саме слово дропшиппінг прийшло з англійської мови і дослівно означає “пряма поставка”.
Що таке дропшиппінг простими словами?
Дропшиппінг простими словами – це коли Ви продаєте товари, не маючи їх на складі. Нехай це і звучить дивно, але в цьому і суть! Уявіть, Ви щойно відкрили інтернет-магазин. Як правило, на цьому етапі потрібно закуповувати товари, орендувати склад, займатися пакуванням і відправленням замовлень клієнтам. Під час роботи з дропшиппінгу все інакше.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Коли клієнт робить замовлення, Ви просто передаєте інформацію про замовлення своєму постачальнику. При цьому, можна співпрацювати як з виробником товару або оптовим продавцем. І вже постачальник відправляє товар безпосередньо клієнту від Вашого імені. Круто, правда?
Ваш заробіток – різниця між роздрібною ціною, за якою Ви продали товар клієнту, і оптовою ціною постачальника. Або навіть фіксований відсоток від продажів, який відраховує сам постачальник з кожного замовлення.
Який принцип роботи дропшиппінгу?
Принцип роботи дропшиппінгу доволі простий. У загальній схемі задіяні три сторони:
- Дропшиппер (він же продавець). Це посередник між постачальником і покупцем. Шукає клієнтів, приймає замовлення, але товар у нього фізично відсутній.
- Постачальник. Це безпосередній виробник або оптовик, який закупив товари на складі. Відправляє їх безпосередньо покупцям за заявками від дропшипера. З клієнтами зазвичай не контактує.
- Покупець. Людина, яка замовляє товар в інтернет-магазині дропшипера.
Як же почати працювати за дропшиппінгом? Насамперед потрібно знайти відповідних постачальників і домовитися про співпрацю. Потім додати товари з прайс-листа постачальника на маркетплейс або створити власний онлайн-магазин.
Перший варіант простіший, але потрібно, щоб доставка здійснювалася без затримок, а продукція постачальника була якісною, щоб не отримати негативних відгуків на майданчику. З онлайн-магазином складніше – доведеться вкластися у створення сайту, розробити дизайн, купити основні плагіни, налаштувати оплату.
Однак, головне завдання продавця незалежно від обраного майданчика – налаштувати ефективну рекламну кампанію і регулярно отримувати заявки. Коли клієнт зробить замовлення, Ви передасте його постачальнику, а він відправить товар прямо покупцеві.
Основні переваги дропшиппінгу
- Мінімальні вкладення. Вам не потрібно вкладати свої гроші в товари й орендувати склад. Потрібно тільки вкластися у створення сайту і домовитися з постачальниками. Звичайно, потрібно буде виділити бюджет на просування і рекламу, але це не можна порівняти з витратами на купівлю товарів і оренду складу. Завдяки такому підходу, дропшипінгом може займатися навіть підприємець-початківець.
- Легкий старт. Вам не потрібно занурюватися в нюанси складського обліку, упаковувати продукцію, працювати зі службами доставки та поверненнями. Цим займається постачальник. Ви відповідаєте виключно за обробку нових замовлень і передачу їх партнеру. Погодьтеся, це набагато простіше, ніж забезпечувати роботу повноцінного інтернет-магазину від А до Я.
- Менші ризики. Згідно зі статистикою, більшість стартапів закриваються ще в перший рік після відкриття. І часто справа не в помилках, яких припустився підприємець – іноді причина в зовнішніх обставинах. У підсумку, на складі залишаться припадати пилом гори нікому не потрібного товару, придбаного в кредит. При роботі за дропшипінгом опинитися в такій ситуації практично неможливо. Ви просто перестанете приймати замовлення, і все.
- Можна тестувати попит на товари. Ви можете додавати в асортимент нові позиції, просто домовившись із постачальником або тестувати незнайомі ніші. Якщо товар пішов – розвиваєте напрямок, робите окремий сайт або закуповуєте продукцію на склад. Не пішов – просто прибираєте з каталогу.
- Можна пропонувати великий асортимент. Уявіть, скільки б знадобилося коштів для закупівлі сотні різних товарів для звичайного інтернет-магазину. А тут не потрібно вкладати ні копійки, додавай одразу тисячу позицій, були б постачальники.
- Проста масштабованість. У разі зростання продажів у класичному онлайн-магазині потрібно більше закуповувати, наймати співробітників для обробки і відправлення замовлень, розширювати складське приміщення. При роботі за системою дропшипінгу більшу частину цих завдань виконує постачальник. Вам залишається нарощувати трафік і обробляти заявки.
- Робота з кількома постачальниками. Один постачальник не справляється або асортимент обмежений? Підключайте ще одного. Каталог із товарами можна доповнити буквально в кілька кліків.
- Усе, що потрібно для роботи – це комп’ютер та інтернет. Фізично взаємодіяти з товаром не потрібно, приймати замовлення можна віддалено. Хочете подивитися нові країни? Не проблема, керуйте бізнесом із пляжу на Балі! Тільки не забудьте із собою взяти ноутбук.
У чому недоліки роботи за дропшипінгом?
- Низька маржинальність. Дропшиппінг приваблює безліч підприємців завдяки низькому порогу входу, тому конкуренція тут висока. Це означає, що і націнка на товари в більшості ніш залишає бажати кращого. Для залучення клієнтів, Вам доведеться тримати ціни на рівні конкурентів або нижче. Ось чому на старті подібного бізнесу не варто очікувати величезних прибутків, однак вони можуть зрости в міру збільшення оборотів.
- Складно проконтролювати наявність товару. Якщо Ви не тримаєте продукцію на складі, то і перевірити в будь-який момент, що є в наявності, не зможете. Виходить, клієнт може оплатити товар, а потім з’ясується, що він закінчився у постачальника. Неприємна ситуація, здатна зіпсувати Вашу репутацію.
- Помилка постачальника – Ваша відповідальність. Покупець чекає доставку за один день, як в описі на сайті, але за фактом постачальник може затримати відвантаження або надіслати річ у порваній упаковці. І свої претензії клієнт пред’явить Вам, хоча Ви безпосередньо не можете впливати на ці процеси. Вирішити проблему можна тільки протестувавши кілька постачальників у справі, і вибрати найнадійнішого.
- Немає можливості персоналізувати замовлення під конкретний запит. Наприклад, покупець може попросити додати подарункову упаковку або листівку – Ви навряд чи зможете це зробити. Для багатьох клієнтів це принципово важливо.
- Складнощі з доставкою та поверненнями. Якщо склад постачальника розташований у віддаленому регіоні, можуть виникати затримки під час доставки та інші накладки. А вже якщо клієнт захоче повернути товар – процес може затягнутися надовго. Краще заздалегідь продумати, як приймати повернення, хто оплачуватиме пересилання тощо.
- Дропшиппінг не допоможе швидко розкрутити бренд. Так, клієнти здійснюватимуть покупки, але запам’ятають вони скоріше назву самого товару, ніж Ваш магазин. Адже на коробці залишиться логотип виробника.
- Неможливо контролювати якість товару. Можна, звичайно, зробити пробне замовлення і перевірити кілька моделей, але робити це з кожним товаром і постачальником не завжди раціонально. А отже, є ризик, що клієнту прийде не те, що він очікував.
Як почати працювати за схемою дропшипінгу?
Отже, Ви вирішили розпочати бізнес за схемою дропшипінгу. З чого ж почати? Як знайти постачальника і вибрати відповідний товар. Давайте розбиратися по порядку.
Визначтеся з нішею
Від того, яку нішу Ви оберете, залежить подальша прибутковість проекту. Не полінуйтеся провести ретельний аналіз ринку: вивчіть попит, конкурентів, цільову аудиторію. Ваше завдання – знайти товари, які будуть добре продаватися і мають достатню маржинальність.
Аналізуючи конкурентів, постарайтеся зрозуміти, що вони роблять добре і де їхні слабкі місця. Не бійтеся високої конкуренції – якщо Ви зможете запропонувати ширший асортимент і хорошу ціну, клієнти можуть обрати саме Вас.
Враховуйте такі моменти:
- Краще продавати те, у чому Ви добре розбираєтеся. Так буде простіше проконсультувати клієнтів і швидко навчити співробітників роботі з товаром. Але будьте готові до того, що попит в обраній ніші може виявитися невисоким.
- Орієнтуйтеся на поточні тренди. Їх можна відстежити в сервісі Google Trends і його аналогах. Поки тренд на піку – можна добре заробити. Але варто враховувати, що тренди швидко змінюються – доведеться відстежувати тенденцію і швидко перемикатися на інші ніші.
- Дивіться на умови постачальників. На який товар ціни найвигідніші? Таким чином, можна отримати непогану маржу. Важливо, щоб конкуренти в майбутньому не демпінгували, кидаючи ринок.
Знайдіть постачальників
Якщо з нішею визначилися, час шукати надійних постачальників! В ідеалі, краще знайти 2-3 компанії з відповідними умовами. Так Ви підстрахуєтеся на випадок форс-мажорів і зможете запропонувати клієнтам ширший асортимент.
Де ж шукати партнерів? Найпростіший шлях – спеціалізовані каталоги для дропшиперів. У них можна знайти контакти постачальників, інформацію про акції та спецпропозиції. В Україні бази оптовиків можна шукати на сайтах BigOpt, AGER, OPT Click, Web Sklad.
Але одних контактів мало. Обов’язково вивчіть умови співпраці з кожним потенційним партнером. У всіх можуть бути свої нюанси щодо доставки, повернень, обміну бракованих товарів. Уточніть усі ці моменти заздалегідь.
Також не забудьте перевірити репутацію постачальника. Пошукайте відгуки про нього на форумах і в соцмережах. Дізнайтеся, наскільки він пунктуальний за термінами, чи часто підводить дропшиперів, як вирішує проблеми. В ідеалі, Ваш постачальник повинен:
- Пропонувати якісні товари з мінімумом браку.
- Суворо дотримуватися термінів доставки.
- Брати на себе повну обробку замовлення після передачі.
- Лояльно ставитися до повернень та обмінів.
- Своєчасно оновлювати залишки на складі.
Загалом, шукайте партнерів, на яких можна покластися. Адже від їхньої роботи безпосередньо залежить Ваша репутація в очах клієнтів. Не соромтеся ставити постачальникам безліч запитань і особисто поспілкуватися перед початком роботи. Це допоможе уникнути багатьох проблем у майбутньому.
Зареєструйте ФОП
Якщо Ви плануєте серйозно займатися дропшипінгом і заробляти на цьому, не забудьте про юридичний бік питання. В Україні така діяльність вважається підприємницькою, а отже, потрібно реєструвати ФОП.
Раніше для цього доводилося оббивати пороги податкової та ЦНАПу, але тепер процес став набагато простішим. Зареєструвати ФОП можна повністю онлайн через застосунок “Дія”. Весь процес займе не більше 10-15 хвилин.
Під час реєстрації важливо правильно вибрати групу єдиного податку (для дропшипінгу підійде 3-тя) і вказати коди видів діяльності (КВЕД) 46.19 і 47.91. Вони якраз підходять для онлайн-торгівлі.
Також вам знадобиться окремий розрахунковий рахунок для підприємницької діяльності. Його теж можна відкрити онлайн в обраному банку. Вивчіть умови кількох банків і виберіть найбільш вигідні для Вас.
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Але реєстрація ФОП – це ще не все. Не забудьте укласти договір з постачальником, де будуть прописані всі умови Вашої співпраці. Він допоможе уникнути багатьох проблем і непорозумінь у майбутньому.
Так, паперова тяганина – не найприємніша частина бізнесу. Але краще витратити час зараз, ніж потім мати проблеми із законом і штрафи. Тож оформляйте все як годиться і приступайте до продажів із чистою совістю.
Створіть і запустіть інтернет-магазин
Коли всі формальності залагоджені, можна переходити до підбору торгового майданчика. Для цього підійде окремий сайт або сторінка на маркетплейсі. Якщо вирішите запускати свій інтернет-магазин, можна обійтися без допомоги програмістів або дизайнерів. Зараз існує безліч конструкторів сайтів, за допомогою яких можна створити повноцінний магазин за лічені години, навіть не маючи навичок у розробці.
У таких сервісах весь процес будується на основі готових блоків і модулів, які легко налаштовуються під Ваші завдання. Один із найпопулярніших і найзручніших конструкторів – Wix. Він пропонує безліч готових шаблонів для інтернет-магазинів, а також усі необхідні інструменти для роботи з товарами, замовленнями та клієнтами.
Але навіть якщо у Вас є свій сайт, не варто ігнорувати соціальні мережі. Особливо ефективно для бізнесу сьогодні працюють Facebook та Instagram. Тут Ви можете знайти свою цільову аудиторію в тематичних групах і спільнотах, запустити таргетовану рекламу та публікувати контент, що приваблюватиме потенційних покупців.
Налаштуйте рекламу та отримайте перший трафік
Для просування бізнесу можна використовувати різні маркетингові канали. Вартість трафіку всюди різна, але кожен із них може добре спрацювати в тій чи іншій ніші. Тому ігнорувати будь-який з інструментів не варто, все потрібно тестувати.
SEO-просування
Мета будь-якого власника інтернет-магазину – щоб його сайт виводився на перших позиціях у пошуковій видачі за релевантними запитами. Домогтися цього можна за допомогою SEO – пошукової оптимізації. Для цього необхідно:
- Підібрати ключові слова і фрази, що відображають суть пропозиції. Саме їх використовує цільова аудиторія у своїх пошукових запитах.
- Провести внутрішню оптимізацію сайту – поліпшити навігацію, прискорити завантаження сторінок, наповнити корисним контентом, оптимізувати метатеги, створити карту сайту.
- Нарощувати кількість посилань – отримувати посилання на свій сайт з інших авторитетних ресурсів, підвищуючи довіру пошукових систем.
Важливо розуміти, що SEO дає результат не відразу, зазвичай перші позиції у видачі вдається посісти щонайменше через кілька місяців. Але в довгостроковій перспективі це забезпечить стабільний органічний трафік.
Контекстна реклама
Дає можливість демонструвати оголошення користувачам у пошуковій видачі та на сайтах партнерів Google. Аудиторію можна сегментувати за потрібними критеріями – статтю, віком, інтересами тощо.
Контекстна реклама починає працювати практично відразу після запуску, що дає змогу забезпечити моментальний приплив відвідувачів. Але щойно Ви вичерпаєте бюджет або зупините кампанію, потік трафіку на сайт припиниться.
SMM (просування в соцмережах)
Сьогодні акаунт в Instagram, Facebook або іншій популярній соцмережі може стати повноцінним торговим майданчиком.
Для цього необхідно:
- Викласти якісні фото та описи товарів;
- Вказати актуальні ціни;
- Детально розписати умови оплати та доставки;
- Оперативно відповідати на запитання і коментарі в особистих повідомленнях.
Деякі соцмережі дають змогу створити на своїй базі якусь подобу онлайн-магазину, наприклад, Instagram Shopping і Facebook Shop. З їхньою допомогою можна позначати товари на фото, додавати описи і ціни, а користувачі можуть робити покупки прямо в додатку. Щоправда, у низці країн, включно з Україною, ці функції працюють з обмеженнями.
Крім безпосереднього стимулювання продажів, SMM дає змогу підвищувати впізнаваність бренду і довіру аудиторії завдяки публікації корисного контенту. Використовуйте соціальні мережі для вибудовування довгострокових відносин з потенційними клієнтами.
Популярні маркетплейси
Rozetka або Prom.ua – чудовий стартовий майданчик для дропшиперів-початківців. Створити магазин на цих платформах досить просто – не потрібно володіти спеціальними технічними знаннями або оплачувати розробку сайту.
Покупці на маркетплейсах почуваються впевненіше, бо знають, що майданчик перевіряє документи продавців. Крім того, тут працює система рейтингів на основі відгуків, що додатково підвищує довіру.
Із зарубіжних маркетплейсів варто звернути увагу на Amazon і eBay. Однак, щоб успішно торгувати там, необхідне добре знання англійської мови. Також потрібно розібратися з процесом виведення коштів – він може викликати певні труднощі для продавців з України.
Дошки оголошень
Незважаючи на зростаючу популярність маркетплейсів і соцмереж, дошки оголошень на кшталт OLX, як і раніше, користуються попитом. Багато дропшипперів, особливо на старті, активно використовують цей канал.
Продажі через дошки оголошень не вимагають створення повноцінного магазину – достатньо опублікувати кілька оголошень з фото товару, описом і контактами. Далі залишається лише оперативно обробляти запити від потенційних покупців.
Залежно від специфіки Вашого бізнесу, можуть бути ефективні й інші майданчики – галузеві каталоги, партнерські програми, банерні мережі. Головне – добре вивчити свою цільову аудиторію і обирати ті канали, які дадуть змогу охопити її по максимуму.