- Де відображаються помилки в Google Merchant Center?
- Поширені помилки у фіді Google Shopping
- Автоматичне оновлення
- Частота завантаження фіду
- Поле Description
- Додатковий фід
- Система відхилила деякі товари
- Інші помилки при роботі з Google Shopping
- Вузький товарний асортимент
- Інформація про доставку
- Контактна інформація
- Дохідність за окремими товарами
- Робота з мінус-словами
- Сайт закрито від індексації
- Мікророзмітка Schema.org
Інструмент Google Merchant Center (GMC) дозволяє передавати відомості про товари в Google Shopping та інші сервіси Google, де величезна кількість зацікавлених користувачів побачать пропозицію рекламодавця у відповідь на запит про продукт.
Але не всі можуть похвалитися чудовими результатами своїх товарних кампаній. Найчастіше викликано це помилками, які допускаються фахівцями під час запуску реклами. Саме вони найчастіше знижують ефективність торгівельних оголошень.
У цьому матеріалі розповімо про найпоширеніші помилки при налаштуванні Google Shopping і дамо рекомендації, які допоможуть уникнути їх у Вашій подальшій роботі.
Де відображаються помилки в Google Merchant Center?
Основним джерелом інформації про проблеми фіда, які негативно впливають на ефективність оголошень, є розділ «Діагностика» в кабінеті GMC. Поточний статус товарів можна побачити на загальному графіку, де зеленим відмічені активні позиції, а червоним – товари, заблоковані системою.
Система виділяє три категорії проблем: помилки, попередження та повідомлення. Найбільш серйозну небезпеку несуть помилки в Google Merchant Center, їхня система позначає червоним трикутним значком. Вони вимагають негайного вирішення:
Окрім цього, для кожної проблеми підраховується кількість товарних позицій, які вона торкається. Щоб побачити список цих товарів, натисніть на відповідну цифру в таблиці.
Поширені помилки у фіді Google Shopping
Найхворішим з погляду виникнення проблем для більшості недосвідчених фахівців вважається етап створення фіду даних. Саме він є ключовим у роботі з товарними кампаніями. Нижче розглянемо найпопулярніші помилки у фіді Google Shopping.
Автоматичне оновлення
Інформація про вартість товару та його наявність на складі, завантажена у фід GMC, має бути ідентичною аналогічним даним на сайті. Це мінімізує можливість відхилення невідповідних позицій та блокування рекламного кабінету.
Рада! Щоб система могла зчитувати інформацію про вартість та наявність товарів без тимчасових затримок, рекомендуємо використовувати мікророзмітку.
Додайте на товарні сторінки Вашого інтернет-магазину мікророзмітку schema.org, після чого увімкніть авто оновлення у розділі налаштувань кабінету Merchant Center:
Частота завантаження фіду
Якщо у вас фід даних завантажується в ручному режимі з використанням Google Spreadsheets, слід переконатися, що розклад оновлення вказано правильно. Адже задане за замовчуванням щоденне оновлення не дозволить фіду пройти модерацію, тому що спочатку на неї потрібно щонайменше три дні. Краще вказати іншу частоту завантаження, наприклад, щотижня:
Змінити розклад оновлення Ви зможете після успішного проходження першої модерації.
Поле Description
Слід уважно поставитися до заповнення фіду, зокрема до інформації, що знаходиться в полі Description. Чим коротший текст у ньому, тим менше користувачів побачать вашу рекламу. Не пошкодуйте часу, щоб розширити опис, адже релевантність товару пошуковому запиту система визначає, в тому числі завдяки Description.
Додатковий фід
Скористайтеся додатковим фідом за вартістю та наявністю товару, якщо оновлення інформації відбувається у Вас частіше одного разу на день:
Інакше алгоритм виявить позиції з неактуальними цінами та інформацією про наявність та заблокує фід. Ви можете додати додатковий фід для кожної години на добу та оновлювати їх один раз на день.
Система відхилила деякі товари
Якщо користувачі не бачать Ваших об’яв, то цілком ймовірно вони були деактивовані системою через помилки в Google Shopping, пов’язані з порушенням однієї з вимог сервісу. Частою причиною таких блокувань є застосування в Title або Description товарної позиції заборонених слів, таких як, наприклад, «шампанське».
Перевірте, чи відповідає сам товар та його опис вимогам, що висуваються системою, усуньте причину, що викликала проблему, і надішліть оголошення на повторну модерацію. Щоб дізнатися, що саме викликало помилку, зайдіть у відповідний модуль і натисніть «Чому цей товар був відхилений?»:
Після цього запитайте ручну перевірку. Для завершення процесу системі швидше за все потрібно кілька днів.
Інші помилки при роботі з Google Shopping
Наступні рекомендації допоможуть збільшити конверсію товарної кампанії, що позитивно вплине на обсяг продажу.
Вузький товарний асортимент
У товарних рекламних кампаніях, за допомогою яких просувається вузький асортимент (одна або буквально кілька товарних позицій), часто не вдається отримати велику кількість показів. Причина в алгоритмах Google. Вони віддають перевагу інтернет-магазинам із широким асортиментом. Врятувати ситуацію допоможе лише збільшення кількості запропонованих товарних позицій.
Інформація про доставку
Контролюйте актуальність інформації про доставку, що розміщується на сайті. У ситуації, коли одна з країн є у фіді, але на сайті не згадується, система заблокує обліковий запис, видавши таке повідомлення:
Розв’язати проблему можна, розмістивши необхідні відомості про доставку на сайті або видаливши відповідний фід. Після цього слід зв’язатися зі службою підтримки та ініціювати нову модерацію.
Для багатьох регіонів обов’язковою умовою є вказівка вартості доставки товару або у фіді даних, або у відповідному розділі Merchant Center. Карають за порушення цих вимог не скрізь, але ми рекомендуємо перестрахуватися та внести дані:
Контактна інформація
Поширеною помилкою при роботі з Google Shopping є невідповідність контактної інформації в Merchant Center з даними, що розміщені в інтернет-магазині. Модерацію за такого розкладу пройти не вийде. Додатково зверніть увагу, що два з трьох способів зв’язку обов’язково повинні бути присутніми в блоці контактів:
Дохідність за окремими товарами
Просте порівняння доходу, який приносить кожен клік, з його вартістю дозволяє виявити справді прибуткові позиції та визначити аутсайдерів. Провівши таке зіставлення, Ви зможете спрямувати основні зусилля виключно на те, що приносить гроші.
Створіть додаткову кампанію для просування бестселерів. Перед цим потрібно провести певний аналіз, щоб з’ясувати, що купується найкраще. Допоможе статистика, представлена у звіті «Ефективність товарів» сервісу Google Analytics:
Наприклад, Ви можете налаштувати фільтр таким чином, щоб вивести на екран 10 позицій із найкращими показниками продажу.
Тим самим способом структуруються кампанії за іншими показниками, такими, як, наприклад, ROI. Після найбільш прибуткових товарів встановлюються найвищі ставки.
Робота з мінус-словами
Якщо Ви вже просували товари свого інтернет-магазину за допомогою класичних пошукових кампаній, то використовуйте їхній список мінус-слів у торгових кампаніях. Так ви виключите покази користувачам, не готовим до укладання угоди.
Додатково скоротити неефективний трафік можна, проаналізувавши накопичені статистичні дані щодо вже активних торгових кампаній та заблокувавши покази за запитами з низькою конверсією.
Сайт закрито від індексації
Фахівці з SEO-оптимізації та вебмайстра досить часто вносять зміни до файлу robots.txt, щоб удосконалити роботу сайту. Іноді це призводить до появи помилок. У наведеному нижче прикладі, всі сторінки сайту закриті від індексації:
Виключити появу такої ситуації допоможе додаткова взаємодія з колегами — надішліть їм кілька варіантів URL-адрес товарних позицій, за якими Merchant Center видає помилку, щоб вони могли внести зміни до файлу robots.txt.
Мікророзмітка Schema.org
Рекомендуємо використовувати мікророзмітку на сторінках сайту. Вона дозволяє фіду працювати коректніше, що підвищує можливість показу реклами за більш релевантними запитами:
За відсутності мікророзмітки Ви можете побачити у звітах з пошукових запитів товарних кампаній проблему з нерелевантним трафіком.