- Як додавати товари у різні фіди?
- Керування фідами відгуків та додатковими фідами
- Редагування налаштувань фідів та правила перетворення
- Як включити в Мерчант центрі відгуки, додаткові джерела, правила перетворення?
- Перегляд доданих товарів
- Що незручно у новому інтерфейсі?
- Введення правил доставки й повернення
- Додавання інформації про компанію
- Відображення інформації по типам рекламних кампаній
Всім привіт! Мене звати Яна Ляшенко, я Google-логіст. Займаюсь доставкою цільової аудиторії бізнесу з необхідними параметрами.
В моєму чаті Telegram каналу Google-логіст (можна підписатися, є посилання в описі до цього відео – треба тапати кнопочку «Ще») людина написала такий запит: «Чи є у когось або може Яна запише мануали як користуватись новим мерчантом? Питань багато, відповідей нуль». Ми розглянемо сьогодні три питання, які задають люди і безпосередньо по ним пройдемося.
Як додавати товари у різні фіди?
Перше питання – як тепер додавати товари в різні фіди. Давайте мислити як дизайнер Гугла. У нас трішки все перемістилося. В старому Мерчант центрі вся панелька навігація була зліва, тепер справа вони це придумали по-іншому, не знаю чому. Але де нам знайти ці кляті фіди Мерчант центра? Вони знаходяться – «шестерня», і тут буде перший пункт «Джерела даних» (источники данных) чи якою мовою ви будете дивитися. Що тут буде знаходитися? Тут будуть знаходитися усі фіди основні на вкладочці «Основні джерела».
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Тобто, якщо ви хочете додати той фід, то ви можете це зробити дуже легко через кнопочку «Додати джерело даних». Тепер це не фіди називається, а джерела даних про товари.
Оскільки я тут розглядаю Мерчант центр на платформі WooCommerce, вона відразу пропонує мені підключення WooCommerce. Але обережно з WooCommerce треба особливо. Якщо у вас є програмісти, які пилять власний код на цьому WooCommerce треба з цим обережно погоджувати з клієнтами. Але навіть на тому самому WooCommerce, якщо ви користуєтесь якимось плагіном, який робить посилання xml фіду класичне, чи з Хошопа, чи з Прома, чи якийсь плагін який генерує посилання на фід в форматі xml, csv, все що вам там завгодно. Ось, будь ласка, вибираємо «Додавання товарів із файлу».
Тут треба вставити посилання на файл.
Далі що потрібно заповнити в ньому? Графік. Ось, будь ласка, «кожні 24 години/щотижня/щомісяця».
Та сама історія як була в минулому Мерчанті. Для аутентифікації зазвичай, якщо ви там паролите щось у себе, можете добавляти. Країна обирається в нижній панельці. Мова цього фіду обирається в нижній панельці. І маркетингові сервіси які у вас там підключені.
По стандарту всі товари для безкоштовної видачі, Google шопінг – оголошення в Покупках і Display Ads для динамічного ремаркетингу. Можете лише для чогось одного це вибрати, будь ласка.
І мітку. Мітку як тоді ми могли прописувати самостійно. Пам’ятайте що тут можна писати лише латиницею без цифр і лише капслоками. Як вам там завгодно можете її прописувати RU/UA та інше.
Ще можна додати фід з самого файлику шаблона Google таблиць. Для цього ви обираєте цей шаблон. Придумали вони його трішки крінджово. Чому?
Тому що вам потрібно спочатку нажати «Використати шаблон», залогінитися у відповідний акаунт. Ось, наприклад, я зараз візьму свій акаунт і відразу вас перекидує на ось такий ось шаблончик всього фіда. Це тестовий, тобто тут воно нічого немає спільного з цим акаунтом. Скоріше всього ви побачите його таким самим.
Тут загрегована вся довідка як потрібно заповнювати фід. Тут по вашому бажанню можете це все повністю знести, переробити. Тут просто воно вказано в тому форматі як уже Google це пропонує вам заповнювати. Тобто, ви можете скористатися цим шаблончиком. Якщо ви хочете в Google табличках перероблювати, то спочатку ви перероблюєте отут усе все що вам потрібно і потім нажимаєте продовжити. Механіка вибору країни, мови, джерел де ви будете показуватися з мітками тут так само.
Можна додаватися по API, але API, зазвичай, автоматично пов’язується якщо ви там робите через якісь плагіни, чи по content API передають цю інформацію, все знаходиться безпосередньо тут. Не хочу зараз робити фід. Він у мене є.
Тобто, ми так можемо додавати нові фіди. Вони так само діляться по мові, країнам. Бачите, в мене тут російська-українська, є просто українська мова. До речі, класно що вони зробили в новому інтерфейсі що ви можете оновити просто фід зайшовши «Всі джерела даних», нажати кнопочку «Оновити». Мені інколи це було недостатньо, треба було заходити в «Фід», нажати «Завантажти цей фід». Зараз це набагато зручніше. Все рівно трішки дивний цей фід.
Що це в мене таке зверху? Зверху у мене знаходиться автоматичний фід, який бере дані з ваших структурованих даних. Тобто, якщо він тут знаходиться – це значить система вже проіндексувала якусь частину товарів на вашому сайті. Можу тут щось трішки поміняти в цьому фіді, для того щоб побачити картинку.
Можу тут «Не керувати цими товарами», «Дозволити рекламу», «Сховати всі автоматично знайдені товари». Тобто, це автоматичний фід. Звідки фід береться автоматично? Він генерується на базі ваших структурованих даних. Тобто, схеми яку ви прописали.
Керування фідами відгуків та додатковими фідами
Також пам’ятайте що в «Джерелах даних» тут знаходяться ще ваші фіди відгуків якщо ви раптом їх вантажите. Вони знаходяться тут.
Я трішки пізніше поясню де їх знайти і додаткові фіди (дод. фіди) знаходяться також по цій вкладочці «Додаткові джерела».
Скільки дзвінків і продажів я отримаю замовивши у Вас контекстну рекламу?
Мені потрібно порахувати конверсію мого сайту Описати
завдання
у заявці
Розрахувати потенційний прибуток від реклами Калькулятор
контекстної реклами Гугл
Все, вантажите їх по тій самій схемі як ви вантажили в класичний Мерчант центр «Включити додаткові дані про товар» куди ви будете вантажити по xml чи csv, у вас формат по посиланню. Або той самий шаблон використовувати табличок. Вона робить той самий шаблончик який отут у мене створювався, він у них автоматизований. Або за допомогою API, все дуже просто. Тобто, це все знаходиться тут.
Редагування налаштувань фідів та правила перетворення
Правила перетворення знаходяться всередині фідів, як цей було на той час. Тобто, ви заходите в свій власний фід. Тут же ж є відповідь на ваше запитання «Як заходити в окремий фід та міняти час його оновлення». Тапаємо на цей фід, заходимо на ваші налаштування і тут є графіки оновлення цих всіх фідів.
Тобто, принцип той самий. Тут навіть URL цього фіда є, назва цих файликів, назва самого фіда, все тут є. Все як було в старому Мерчант центрі, нічого складного. Тут же знаходяться і правила перетворення вашого фіду, в мене їх тут багато.
Наприклад, на цьому приблизно все видно. Тобто, ви тут бачите що, яким чином можна робити перетворювання чи правила які перетягнулися зі старого Мерчант центра.
Якщо потрібно зробити нове правило – то принцип той самий. Ось, будь ласка, знаходимо якийсь атрибут. Наприклад, мені потрібно поставити бренд і по тій самій схемі.
Спочатку задаємо джерело цього бренду і потім додаємо перетворення або відразу задаємо бренд який нам потрібно задати. Але це вже як правила перетворення, я їх тут не буду дореалізовувати таким ось чином. Це те що стосується де знаходити фіди, як в них заходити, редагувати графіки і додаткові джерела.
Як включити в Мерчант центрі відгуки, додаткові джерела, правила перетворення?
Якщо раптом ви заходите в свої «Джерела даних», але ви не бачите «Джерела відгуків про товари», або не бачите «Додаткові джерела» куди ви можете підлити ваші додаткові фіди, або навіть заходячи в фід ви не бачите ваші правила атрибутів, тобто правила перетворення. Як їх включити в Мерчант центрі? Що ви для цього робите? Ви берете нажимаєте оцю шестерню справа зверху яка у вас є. Нажимаєте її, переходите в такий розділ, він четвертий зверху, називається «Доповнення». Дуже дивно називається. Тут є всі програми які раніше були в Мерчант центрі в розділі «Керування програмами». Можете їх переглянути. В мене, наприклад, відгуки вже включені і «Додаткові джерела». Зараз покажу як воно буде виглядати.
Ось ми переходимо в «Ваші доповлення», вони у вас можуть бути в «Огляді». Для того щоб підключити ось оці додаткові фіди чи правила перетворення в Мерчант центрі достатньо включити оцю програму «Розширене керування джерелами даними».
Я не знаю для чого потрібно було так заморачуватися щоб цей функціонал сюди вклинювати, але мені думається що це щось з типу з конфіденційністю інформації пов’язано, ще з чимось там. Нехай буде, так придумали.
Те ж саме стосується відгуків клієнтів. Те саме підключення «Оцінка товарів» чи «Відгуки клієнтів». Ви через оці програмки-доповнення їх підключаєте, робите все те що Google вас просить. Заповнюєте форми, якщо на відгуки. Все. Після цього ви можете створювати фіди відгуків чи щось типу такого. Все знаходиться в «Джерелах даних».
Тобто, відповідь на перше питання «Як додавати товари в різні фіди» ми начебто розглянули. Принципи так само – російська версія окремо фіда, українська окремо. Англомовну чи китайську також ви розділяєте. Як заходити в окремий фід, міняти час оновлення – зробили. Як взагалі побачити той список фідів який у нас був після цього оновлення також я продемонструвала.
Перегляд доданих товарів
Товари ваші знаходяться тепер на цій вкладці «Товари». Статуси якщо у вас є проблеми з Мерчант центром потрібно заходити на «Потрібні дія» або тут вона буде називатися ще «Діагностика».
Наприклад, у мене 66 товарів трішки з певними відхиленнями. По частині треба подати апеляцію, по частині – ні. Частина товарів є з алкогольними напоями, тут нічого не зробиш. Треба трішки інший набір даних робити. Ви тут можете переглянути відразу ці товари. Я не скажу що це прям дуже зручно, тому що все-таки це не суперзручно.
Автоматичні покращення. Кого там цікавить автоматичне оновлення ціни, автоматична наявність, картинки, щоб автоматично якось коригувалися, Гуглом покращились. Ось, будь ласка, вкладка «Товари» – «Автоматичні покращення». Тут ви вже редагуєте, включаєте, виключаєте цей функціонал.
Що незручно у новому інтерфейсі?
Що незручного для себе знайшла? Мені незручний оцей набір стовпчиків. Все-таки в минулому інтерфейсі їх було більше. Плюс там були кастом лейбли (мітки продавця), тут вони їх прибрали.
Дуже дивно, не знаю чому вони так зробили. Але вже маємо те що маємо. Можна написати відгук якийсь на їхній новий інтерфейс, нехай вони добавлять. У вас є тут набір інформації про товари. Трішки мені воно незручно, трішки воно якесь не дороблене. Але вже маємо те що маємо. Тим паче що всіх примусово переводять.
Введення правил доставки й повернення
«Доставка й повернення» – це ваші правила доставки й повернення. До речі, на умови повернення звертайте увагу – вони часто відхиляються. Чому? Тому що є окрема людина, яка купується за почасовку Гугла, яка просто заходить на ваш сайт, ваш Мерчант і звіряє правила. Тому коли ви непрозоро описуєте правила повернення – вона інколи може бути відхилена.
В мене тут не заведено, скоріше всього треба буде додати сюди для того щоб якість магазину була значно краще в порівнянні з тим як це оцінює Google. В мене тут не всі дані заповнені. Тут, як що бачите, служба доставки є на певні цінові діапазони. Повернення в мене не заповнено. Тут є з чим попрацювати. Я вам тут показую для прикладу.
Додавання інформації про компанію
«Інформація про компанію» – все тут зручно, до речі. Підтверджено, заявлено, адреса, логотипи якщо вам тут потрібно. Я останнім часом, якщо логотип має текст, не добавляю взагалі. Тобто, ми його взагалі не чіпаємо. Але можна добавляти ці всі речі. Пам’ятайте що з текстовками логотипи часто не проходять перевірку. Мало того може ваш Мерчант заблокуватися по різним причинам, тому що у вас там на логотипі щось намальовано. Не знаю чому вони так придумали.
Відображення інформації по типам рекламних кампаній
Це інформація про безкоштовні рекламні кампанії – це безпосередньо тут будуть відображуватися рекламні кампанії які є у вас Googe Ads. Я цей блок пропущу.
«Автоматичні знижки» – це трішки для України не особливо актуальна історія. «Підсумок» аналітики, «Товари», будь ласка і «Відгуки». В мене тут відгуки трішки підвантажені, не буду на них акцентувати увагу.
Така ось міні навігація де знаходяться ті фіди, де додаткові фіди, правила і як їх включити.