Все життя – гра чи як використовувати гейміфікацію в бізнесі

Маркетинг

Всі ми знаємо на скільки всюди все просякнуте відчуттям гри на сьогоднішній день. Так що там сьогодні – в принципі з початку часів люди любили грати в ігри. І в кожній грі у людей можна виділити певні моделі поведінки. Ці моделі (по-іншому, психотипи) активно використовуються в маркетингу для збільшення прибутку компаній.

Сьогодні розглянемо основні психотипи гравців по Бартлі.

Хто такий Річард Бартл? Письменник, професор, ігровий дослідник. А також співавтор однієї з перших багатокористувацьких ігор ММО (MUD1).

Бартл активно вивчав типи особистостей гравців в віртуальних світах. Він свого часу поставив дуже правильне питання: « чому люди приходять в ігри і для чого вони грають? &Raquo;.

Ви тут можете сказати: « знову психологія, бла-бла. Нічого цікавого ». Ні в якому разі, саме опис його психотипів дуже активно застосовується не тільки в сферах створення ігор, але і e-commerce проекти. Так-так … Маркетологи люблять знаходити слабкі місця « простих користувачів » і використовувати їх з метою отримання прибутку.

Отже, в результаті спостереження, Річард Бартл, виділив наступні психотипи гравців:

Кілери – любителі позмагатися. Іншими словами, гравці хочуть продемонструвати свою перевагу над іншими, їм дуже важливо бути краще за інших і це їх стимул.

Кар’єристи. У них дуже велике бажання впливати на світ. Високо цінують влада, можливості. На відміну від перших, вони не змагаються з іншими, а змагаються з системою.

Дослідники – третій психотип, якому важливо саме взаємодія зі світом. Підкорювати світ – це не їх уклад, а ось вивчити його, зрозуміти його таємниці, осягнути знання …

Социальщики – четвертий психотип, якому важлива не гра, а люди і спілкування. Вони цінують популярність, спілкування, міжособистісні стосунки.

Давайте тепер подумаємо як можна використовувати цю інформацію в маркетингу.

Кілер:

В більшій мірі мають руйнівний характер. Іноді в інтернеті їх називають « тролі ». Мета – вплинути на інших людей, знайти їх больові точки і натиснути на них. Заради чого? Просто заради інтересу. Можуть розпалювати скандал на порожньому місці в коментарях. Мета кілера – отримати владу над людиною, психологічний вплив та визнання. В іграх готові платити відразу за прокачування сил, домінування, потужна зброя, силу, Скіл, персонажі.

Так давайте дамо йому режим змагання.

Ідеальна іграшка для кілера – це бальна (рейтингова) система. При чому в ідеалі бальна система не для товарів, а для людей.

Покажіть що за допомогою вашого товару або послуги клієнт буде краще ніж інші, що це ексклюзивний продукт, доступний тільки малій кількості людей і цей продукт відкриває супер можливості тільки для нього і більше нікому. Дорогі товари, показна розкіш, акцент на тому, що у них будинок буде краще прикрашений до нового року, ніж у сусіда. У рекламних оголошеннях дорогого смартфона варто робити акцент саме на ексклюзивності товару, на тому, що саме цей продукт/послуга будуть відрізняти їх від інших, саме він допоможе їм бути краще і крутіше ніж інші, показати свою владу силу, гроші. Мінус цієї категорії тільки в тому, що коеф. утримання у них досить низький, але це сама монетизованими категорія. Також, прошу відзначити, що це ідеальний психотип менеджера з продажу! Для бізнесу дуже цінний психотип, по скільки він найбільш ефективно привертає увагу і розігріває аудиторію.

Кар’єристи – другий психотип:

Це ті самі люди, які « ходять на кабанчиків » в іграх :), щоб отримати по 1 очку досвіду для підняття рейтингу. Вони люблять колекціонувати ресурси і цінності.

Бали, рейтинги, ачівкі збирають не заради того, щоб показати на скільки вони перевершують інших, а заради самого накопичення. Головна мета – самовдосконалення. Хочуть бути господарем становища, а решта – засоби для досягнення цілей.

Вимірювач прогресу для них в іграх – це наповненість профілю. У житті – борються за те, щоб отримати більше вигоди від конкретного продукту. Не важливо який продукт, яка послуга – важлива тільки вигода, яку він отримає в результаті.

Що люблять кар’єристи:

– накопичувальні знижки

– додаткові функції при реєстрації – особистий кабінет з аватаром, даними.

– нагадування про « кинутої кошику » – взагалі нечесний прийом проти них. Це як заклик до негайного виконання!

Для них актуально – витратити час і отримати нагороду. Легко залучаються до гри. А значить, наприклад, можна на сайті створити спеціальну форму “ Пройдіть тест на сайті і отримаєте готовий проект кухні » + Під час проходження тесту давайте знижку за кожен отвеченних питання.

Робіть максимальний акцент на вигоди від покупки товару або послуги. Це той тип клієнтів, що набувають все що ви запропонуєте без роздумів, але для них принципово важливо: щоб воно обіцяло вигоду.

Приклади з життя: кар’єристи – це ті люди, які на касі без роздумів докуплять більше товару, щоб отримати більше бонус або знижку. Таксисти Uber також яскравий приклад кар’єристів (вони готові працювати цілодобово, щоб отримати хороші оцінки за чистоту салону, комфортну їзду, розмова та інше).

Даний психотип добре монетизуються і володіє хорошим LTV (показником утримання).

Дослідники:

Найважливіше в грі для даного психотипу – розвиток, цікавий сюжет, таланти, величезні локації, велика кількість контенту і ін. Зазвичай вони прокачують один клас народу, потім другий і так далі. Вони любителі цифр і постійно готові порівнювати дані.

Дослідники – та категорія користувачів, яка постійно порівнює себе з іншими, порівнює практичну сторону предмета/товару/послуги. Люблять максимально вивчити продукт або послугу, також дадуть відгук про останні максимально об’єктивний (на відміну від « кілерів »). Дослідники таким чином допомагають бізнесу доопрацювати продукт, щоб поліпшити його якість.

Для них важливо:

– наявність можливості порівняння товарів на сайті;

– наявність коментарем з рейтингами (адже дослідник вважає за краще читати тільки корисні відгуки.);

 

 

– пропозиції з вивчення вашого продукту або сайту:

– зручність використання сайту (чи є фільтри в каталозі товарів або пошук, а ще важливо, щоб ваш сайт був естетично красивим). Останній пункт може викликати велике бажання поділитися вашим сайтом в соціальних мережах.

Невеликий мінус даного психотипу – це та категорія, яка рідко платить. Але, в іграх часто платять за підказки – тобто якщо їм сподобався продукт він готовий буде купити його продовження.

Дослідники придбають продукт, щоб вивчити всі дрібниці, слабкі місця + потім будуть повчати вас і інших людей про нього. Але якщо якість вашого товару їх влаштує – вони скуплять все по максимуму.

Проходять всі етапи ваших воронок і питають чи ще що-небудь далі?

Ще один мінус: їм потрібно пояснювати для чого потрібно проходити далі по воронці і купити продукт.

Социальщики:

Чати, форуми, клани – головні фіча для соц гравців.

Вони дуже товариські і милі як " хом’ячки ". А головне – це люди, які (якщо їм все сподобається) буде вас рекомендувати безкоштовно.

Що важливо для социальщиков:

– лайки, шарінг, чати;

– відгуки з рейтингом;

– посилання на соц. мережі;

– онлайн-консультант (люблять вони поспілкуватися про погоду);

– повідомлення, нагадування.

Для Социальщики обов’язково потрібні івенти, форуми, конкурси та все що стосується масового взаємодії.

В іграх вони платять за образи, скіни, татуювання або зачіски і ін., Що може виділити їх з натовпу.

З социальщиков найпростіше збирати відгуки. Вони активно включаються в спілкування, по 5 разів можуть набувати ваші вебінари (хоча вони можуть бути приблизно однаковими), ходять масово на ваші майстер класи, налагоджують контакти. І це все заради спілкування, так що запропонуєте їм участь в закритому в клубі і вони ваші.

Дуже корисний психотип для соціальних мереж, груп та просування продукту в цілому.

Прошу звернути увагу на той факт, що 100% психотипу однієї категорії не буває в реальному житті. Зазвичай в нас є комбінація з типів, яка в більшій мірі і може визначати поведінку в іграх. Але тут звичайно можна посперечатися.

Яна Ляшенко
Оцініть автора
Adwservice
Додати коментар

Сергій Шевченко Google-логіст GoogleLogist
GoogleLogist
Пакет послуг «90 днів Google реклами», допоможе зробити Вашу рекламну кампанію не тільки вигідною, а й збільшити продажі з неї